Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Faceliftovaná Škoda Enyaq se ukazuje na první skice. Láká na exkluzivní barvu

43 komentářů

Avatar - Emel
Emel
To vypadá na dost zásadní předělávku ve stylu Elroqu...
DonVito
@Emel
Je to tak.
Konecne zmizi ten nesmyslny fejkovy chladic.
Za me to bude ted designove dokonaly!
👍

Tahle maska dava u EV smysl.
Jsem zvedav jestli provedou neco s brzdama, uvital bych nizsi ovladaci sily.

PS Tesim se, jak s FL pujdou ceny stavajicich Enyaqu dolu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@DonVito Za mě by mohli ještě zbavit liftback té nesmyslně povinné tesloidní prosklené střechy a bylo by to OK... 😄

Stávající Enyaq s fejkovým prasečím rypákem je zadarmo drahý, prostě ostuda. 😁
DonVito
@Barry Lyndon

Me to designove tolik neurazelo.

Spis mne nevyhovoval ten odkaz na spalovaky a potreba odvest 70% tepelne energie paliva.
Resp. odkaz na tragickou ucinnost...
Tycoon
@DonVito
Cca třetina energie paliva se přemění na mechanickou práci, cca třetina odejde jako ztrátové teplo výfukem ... a k tomu DonVito ještě přidá dalších 70 % do chladiče. To máme dohromady 136 %. Nedělal si poradce Timmermansovi při sestavování plánu Green Deal?
DonVito
Edit😒br /> Tycoone😒br /> Dobre 70% neni potreba odvest.

70% se u spalovaku ztrati celkem. V tomto mas pravdu.

Ten chladic odkazoval na tu tragickou (ne)ucinnost.

Ber to jako opravu meho prispevku.
Jsi spokojen?
Znas ucinnost EV?
Mohl bys mi ji uvest do odpovedi?
Dik
😉

PS Priste by to slo i bez ideologickych kecu...
Tycoon
@DonVito
Účinnost EV neznám.
Ale odhadem bych tipnul 95 % účinnost nabíjení a uchování náboje, 98 % účinnost vybíjení a přenosu proudu k elektromotoru, 95 % účinnost elektromotoru, což by dalo dohromady 88 %.
DonVito
@Tycoon

👍

Slusnej odhad.

V porovnani se 30% spalovaku obzvlast.
🙂
MarekAbsolon
@Tycoon tady je matematicky a fyzikálně nezralých jedinců hodně. Mikesus, Hendly, DonVito, topten, jen co si vzpomenu na první dobrou.
Hendly
@Tycoon

v pripade ze by mel spalovak ucinnost 1/3 tak nemusi resit pokuty za CO2.

V realite je ucinnost spalovaku daleko nizsi.
Tycoon
@MarekAbsolon

Že je jich tady hodně, mi nevadí. Horší je, že takových je hodně tam, kde se rozhoduje a hlasuje o energetické politice nebo a autech.
h.onzyk
@Emel No asi to tak bude a nevím, jestli je to úplně dobře, kdyby Elroq neměl světla tak nízko a měl je propojená s tím led páskem u kapoty tak OK, ale tenhle styl a lá Kamiq, Bayon, Staria, C3 ... se mi moc nelíbí, tuším že tady se tomu říkalo hmyzí ksicht ...
Dixik2
Premiéra faceliftu je 8.1.2025.
psel
@Dixik2 Nemá být 7.1 večer?
GS
A vylepšená bude i cena, která vás posadí na zadek 😊 😊 😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@GS Jakože masivní zlevňování EV právě konečně začíná? 😄
Tycoon
@Barry Lyndon

Rok 2016, Bloomberg😒br /> Electric cars 'will be cheaper than conventional vehicles by 2022

Rok 2017, Bloomberg😒br /> Electric Cars to Reach Price Parity by 2025

A tak bychom mohli pokračovat.
DonVito
@Tycoon
A jaky je objektivni trend?
Treba cena Renault Zoe 2018 vs Renault 5 2024?

2018 základní verze modelu zoe s 66 kW a výbavou Life stojí 837.000 Kč
2024 Renault 5 E-Tech má české ceny, startuje na 675 tisících
😵

Odpovim ti.
Cena EV klesa.
A v nekterych tridach parita uz nastala, v dalsich nastane pristi rok a v nizsich tridach v roce 2026 az 2027.

Predpoved Bloombergu z roku 2017 je obdivuhodne presna.
👍
Sam jsem ji tu mnohokrat uvadel.
Jen nelze pausalizovat.

PS Kdybys mel trochu nadhled, tak pochopis, ze nejde o jednotky roku. A ve vysledku neni dulezity zda nastane parita 2025 nebo az 2027. Jde o to, ze po dosazeni parity budou ceny EVcek dal klesat! A elektromobil bude LEVNEJSI na porizeni nez spalovak.
👍👍👍
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Srovnáváš stejnou kapacitu baterie, nebo plácáš blbosti jako vždy?
DonVito
Twistede, zjisti si to sam.
Kdybys diskutoval slusne, tak bych ti odpovedel.

Hulvate

My elektromobilisti se chovame slusne...
Jestli chces diskutovat, tak se omluv.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Odpovídat nemusíš. Víš, že mám pravdu.
DonVito
@ twist
nemas!
zkus si to zjistit
nez zacnes osocovat
👎

bohuzel jsi exemplarnim pripadem odpurcu EV
co jen siri prazdna slova, nepravdy a urazky

jednou te prijmeme mezi sebe, az si koupis elektromobil
odpoustim ti

PRAVDA VITEZI
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Elektromobil si možná jednou koupím, nejsem jeho zatvrzelý odpůrce, ale to je moje věc. Rozhodně se nikdy neplánuji stát členem vaší sekty.

Víš, jakou baterii má Zoe, tak se nesnaž mlžit.
DonVito
@twisted
vyhrals, poskytnu ti udaje

Renault Zoe R90
August 2018 - October 2019
41.0 kWh 😵
Useable Battery
255 km
Real Range
161 Wh/km
Efficiency
https😐/ev-database.org/…/Renault-Zoe-R90

Renault 5 E-Tech 40kWh 95hp
E😜ected from May 2025
40.0 kWh 🤫
Useable Battery
255 km *
Real Range
157 Wh/km *
Efficiency
https😐/ev-database.org/…-Tech-40kWh-95hp

PRAVDA ZVITEZILA

Pro jistotu co jsem psal a co jsi hulvatsky rozporoval😒br /> 2018 základní verze modelu zoe s 66 kW a výbavou Life stojí 837.000 Kč
2024 Renault 5 E-Tech má české ceny, startuje na 675 tisících
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Ok, sorry, asi jsem se seknul - byl jsem přesvědčený, že v roce 2018 už mělo Zoe po FL.
DonVito
@GS

Tolik zakulisnich informaci nemam.
Ale take cekam (a doufam..) ve zlevneni.

Kolik tipujes?
Ja tipuju konzervativne snizeni ceny o 10%.
Avatar - Emel
Emel
@DonVito tipuju kosmetické zvýšení a možná nějaké akce na původní model.
Co se Zoe týče - Zoe bylo vždycky nesmyslně - nekoupitelně - drahé. Renault si toho byl vědom a tak po celou dobu byla nějaká akční cena, třeba 695t
https😐/www.novinky.cz/…omobily-40303755
DonVito
@Emel
Myslis, ze u R5 akcni slevy nebudou?
R5 je novinka.
Prvni Zoe je z roku 2013. Ty uvadis slevu z roku 2019...
I kdyz bylo tesne po modernizaci, to je fakt.

Jinak mas asi pravdu, ze sleva prijde nejspis az par mesicu od uvedeni.
Ale uvidime.
Avatar - Emel
Emel
@DonVito: akční slevy u R5 - to si vůbec netroufám odhadovat, protože to asi nejvíc závisí na míře zoufalství v Renaultu (a u konkurence, protože to samozřejmě jsou spojité nádoby). Normálně bych řekl, že během příštího roku žádné extra slevy nečekám. Když ale byla Dacia schopná slevit v Německu Springa z 22t€ na 12t€, tak tomu asi přestávám rozumět (resp. můžou se stát i věci, u kterých bych si byl dost jistý, že se nestanou).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm, ani nova barva nezakryje fakt, ze je to auto na baterky.

Velky auto na baterky.

Takze proste totalne mimozni auto.
DonVito
@Ja Prvni 123
Lidi totiz velka (treba spalovaci) auta nechteji a SUV nekupuji.
😂

Ne, realita vyada takto😒br /> In rich countries, almost 20m new SUVs were sold in 2023, surpassing a market share of 50% for the first time. Globally, 48% of new cars were SUVs and, including older cars, one in four cars on the road today are SUVs, according to the IEA.

Nemas zac.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A nemohla by ta kola být větší?
PowerHouse
Problémem EV je, že PHM (i elektron má hmotnost a i zdejší politici ví jakou) je dražší u stojanů u EV než ICE.
Enyaq na dálnici 20kWh/100 km, 15Kč/kWh a máme 3Kč/km.
Obdobné SUV 8l/100 km, 35Kč/l a máme 2,8 Kč/km.

Prostě u EV musíš mít garáž a dobíjet přes noc nebo využívat dotovanou fotovoltaiku.
DonVito
@PowerHouse
Souhlas, ze ceny DCcka jsou vysoke.
Ale😒br /> 1) 15Kc/kWh neni minimum
Aktuálně je cena za nabíjení na Tesla Supercharger ve špičce 11,53 Kč/kWh nebo 11,76 Kč/kWh (dle vybraných nabíjecích stanic).
https😐/elektrickevozy.cz/…nabijeni-v-cesku

2) Existuje i verejne AC nabijeni (idealne v cili) obvykle za 8Kc/kWh


Jinak zadnou fotovoltaiku fakt mit nemusis, staci vyuzivat tarif Elektromobilta d27D a mas kWh cca za 5Kc.

Samozrejme souhlasim s tim, ze mit kde nabijet, idealne doma, je velka vyhoda.
Ale muze to byt verejna AC nabijecka v blizkosti bydliste, muze to byt AC v praci, muze to byt garazove stani v bytovem dome.
👍
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@PowerHouse Tak můžeš nabíjet i na ulici z AC za 7-8 Kč, ale to už je spíš taková úniková hra "hledáme neblokované parkovací místo pro dobíjení EV" 😁

Jinak nemyslím si, že pro dobíjení EV musí být FEV dotovaná. Zrovna ta baterie (což je v podstatě předmět dotace, který bez dotace vzhledem k ceně nedává pro domácnost ekonomicky smysl) tam pro dobíjení EV není potřeba... 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ach jo. Škodovácká SUV definitivně zhmyzovatěla. Velkou výhodou Enyaqu proti id.4 bylo za mě právě to, že byl zevnitř i zvenku konzervativnější.
DonVito
"Inženýr společnosti Kodak jménem Steven Sasson vynalezl první digitální fotoaparát v roce 1975 během svého působení v Kodaku. Fotoaparát byl podle dnešních standardů primitivní zařízení, které zachycovalo černobílé snímky s rozlišením 0,01 megapixelu a ukládalo je na kazetu.
Kodak byl v té době silně závislý na filmovém byznysu, který byl jeho hlavním zdrojem příjmů. Vedení společnosti se obávalo, že digitální technologie naruší jejich ziskový prodej filmů. V důsledku toho Kodak neprosazoval vývoj digitálních fotoaparátů agresivně a místo toho se zaměřil na ochranu svého filmového podnikání.
Tato strategická nerozhodnost umožnila jiným společnostem, jako jsou Sony, Canon a Nikon, ovládnout trh s digitálními fotoaparáty, když se později rozběhl. Kodak se sice snažil dohnat ztrátu, ale bojoval a nakonec v roce 2012 vyhlásil bankrot. Tento příběh je často uváděn jako klasický příklad „dilema inovátora“ – situace, kdy firmy odmítají přijmout novou technologii, která by mohla narušit jejich hlavní byznys. Odpor ke změnám na úrovni managementu a umlčování inovátorů nakonec vedly společnost k bankrotu. Odpor ke změnám obvykle začíná na manažerské úrovni a představuje skrytý problém, který může podkopat schopnost celé organizace adaptovat se a přežít."

Jsem rad, ze VW prosazuje elektromobilitu a nechce skoncit jako Kodak. 👍
ericn
@DonVito Spíš skončí tak, že nebude... Ona totiž elektromobilita není zisková, pokud neprodáváš emisní povolenky jako Tesla😄

No a jak to dopadne máme v přenosu v Německu ve sporu VW vs. odbory.. Zatím je to pat, nikdo nechce ustoupit a má to několik důvodů😒br />
- EV se neprodávají v dostatečném počtu a není na nich dostatečný zisk.
- ICE díky investicím do ztrátové elektromobility zdražují = prodává se jich málo a někdo to zaplatit musí
- Lidi nemají dostatek volných peněz na nová, díky výraznému zdražení všech životních nákladů...
- VW odbory jsou rozežrané za ty leta, kdy se prodávali auta, jak housky na krámě.
- V té době začínalo POLO na 290tis Kč, Golf o 100tis kč výše, ještě ve 2018 se dal koupit Golf 1,4TSI Marathon za 450tis 😄
- No a pak tu hrozí pokuty za překročení flotilových emisí...

No takže VW bude rád, za daných podmínek, když se mu vůbec podaří zachránit...
Hendly
@ericn
Muzes se nejak víc rozepsat otom,jak Tesla není bez prodeje emisních kreditů ziskova? Dik
ericn
@Hendly tady si něco počti😒br />
https😐/www.investicniweb.cz/…-vysledky-3q2024

Je tam i jedna hezká věta, kdyby se ti to nechtělo studovat - “ Čísla byla podpořena i prodejem emisních kreditů jiným automobilkám, výnosy z něj dosáhly 739 milionů dolarů.” 😉
DonVito
ericn😒br /> "Ona totiž elektromobilita není zisková, pokud neprodáváš emisní povolenky jako Tesla😄"

Tohle je typicke ropacke prekrucovani.
👎👎👎👎👎

Zisk z povolenek Tesly 739 milionu dolaru.

A zisk Tesly 2.170 milionu dolaru.
👍

Eriku, jdi se zahrabat.
Pises kraviny.
Neustale.
ericn
@DonVito jako třetina zisku se ti zdá málo? Je to čistý zisk, prokazatelný... Řekl bych, že nemít ho, vypadá to o dost jinak.

Zahrabat se s těma kecama, co tu neustále máš, jdi ty 😄

Btw zdá se ti, že VW, Ford nebo Stellantis na elektromobilech vydělává? Nebo Renault? Jsou díky elektromobilitě v ***i...
Hendly
@Ericn

Takze to co si tvrdil neni pravda a davas na to i odkaz.
Tesla je ziskova i bez prodeje emisnich kreditů.