Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

5 zimních řidičských nešvarů, které vidíme v Česku: Rychlost, sníh i mlhovka

25 komentářů

Othello
ad Nepřizpůsobivý - autor nezmínil, že na suchu není rychlost v naprosté většině omezena podmínkami ale plošným limitem, jinak by se dalo jezdit mnohem rychleji. Takže i když virtuálně zpomalím, často můžu nadále jet bezpečně na zákonném limitu a nezdržovat ostatní zbytečně pomalou jízdou. A na rozdíl od autora jsem přesvědčený, že i prudší přidávání plynu nebo sem tam silnější přibrzdění bývá užitečné, vím pak nakolik to klouže. Smyk většinou zaskočí toho, kdo jede příliš pasivně a defenzivně a netuší kde je limit adheze.
topten
@Othello
jj, to je naprostej zaklad jizdy na snehu, ledu a namraze - vedet jak to klouze a nemuset jet zbytecne pomalu
jen kdyz nejedu sam, tak dopredu reknu ze trochu pribrzdim a samozrejme v dosahu nesmi bejt zadnej lepic
ale nevim, ze bych o tom nekde cet, ze je dobry to takhle testovat
pritom fakt dobra a uzitecna metoda jak zjistit, jak to klouze
Othello
@topten
přesně !
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@topten Je to tak. Mimochodem většinou mě překvapí, že to klouže míň než jsem čekal 😄
topten
@Barry Lyndon
kdo je pripraven, neni prekvapen
... a preklopen
coz mam taky za sebou

ale jak rikame my lyznici - kdo neboura, jezdi pod svy moznosti
Anonym
@topten Jak částo to pak děláte? Každých 10 km, 20?
Trošku prudim, vlastně to taky někdy tak dělám, ale začnu v pomalé rychlostí samo. A třeba, je-li auto pokryté ledem, čekám to na silnici apod.

Za mě ještě hrozní jsou rovinka dupnu na to, zatáčky jedu hodně pomalu, neumím řídit - typicky elektro SUV či levná SUV, kde bývají kloboucbici apod. Na rovince je nedám s 1.4, v zatáčkách dojedu a brzdí mě...
Avatar - praptak
praptak
@Othello Smyk často zaskočí toho, kdo si moc věří a přežene limit.
Tycoon
Přidal bych jeden nešvar, který řídiči dělají celý rok, ale právě v zimě se projeví nejvíce. Je to jízda na tříproudých dálnicích, kdy většina řidičů jede v prostředním pruhu, i když nikoho nepředjíždí. Jak nasněží, vyjedou se koleje vždy ve středovém pruhu. A ten pak samozřejmě blokuje důchodce v SUV. Ano, on jede bezpečně, ale vytváří tím stresovou situaci pro další desítky řidičů za ním. A do pravého neuhne.
Othello
@Tycoon to bych neřek, když nasněží málokdo vyjede z pravého protože ten je rozježděný a do sněhové vrstvy v ostatních pruzích se chce jen málokomu takže bývají naopak volnější.
Tycoon
@Othello

Moje zkušenost je z D1 v úseku Lipník-Bělotín, kde bývá rozježděný ten středový pruh a nikdo pak nechce do pravého. Samozřejmě za situace, kdy nasněží a ještě to neprohrnou silničáři.
Othello
@Tycoon jo ale zrovna tam je to specifické když při rozšíření z dvoupruhu na tří lajny ten původně pravý pruh pokračuje jako prostřední takže to svádí v něm jet dál. Tohle bych ale asi nepaušalizoval
GS
@Tycoon tam se jezdí středem celoročně, máte pravdu, také mne to se*e!
Man Ký
@Tycoon a já tomu rozumím, čistě po zasněženém už to chce trochu umu jezdit, s oblibou tudy ve vánicích jezdím, protože jsem, a teď pozor - extra dobrý řidič😊 ale většina lidí se tomu vyhýbá, i jen předjet tudy.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Děláte dobře, že na tyto odporné projevy řidičské bezohlednosti upozorňujete.
Jen mám takové malinkaté tušení, že ti, kterým jsou tyto řádky určeny, si dokonce i po jejich přečtení pojedou dál svou...
Kdepak je ten slavný BESIP a jeho mediální tvář pan Neřold, kteří jsou zcela neviditelní, rok za rokem; asi projídají peníze ze státního rozpočtu. Jasná komunikace řidičské etiky nikde není k zaznamenání.
To je trojí selhání státu- police: nefunguje; BESIP: nefunguje; autoškoly: nefungují. Vím, že priority jsou trochu jinde, ale všímáte si, jak naše peníze tečou těmito směry, aniž by přispěly ke zlepšení chování řidičů, chodců, cyklistů i koloběžkářů?!
Avatar - lamal
lamal
"nesmírně únavné" je kritizovanie mlhovkárov za to, ze si to zabudli vypnut co ich povedie k nezapinaniu...

Pan Bednář😒br /> 1x mlhofka = P21W
brzdove = 3x P21W

Ako moc trpite pri stani na semafore s autami pred Vami ?
Tieto demagogicke trpičky na mlhovky su len z nutnosti nieco kritizovat, vodica, kt ma zabudnutu mlhofku upozornim, alebo obidem a je pokoj. Omnoho viac mi vadi, ze drviva vacsina nema mlhofky zapnute ked je to potrebne a tymto ich k tomu vychovate.
topten
@lamal
- vetsina aut na zapad od hornich uher ma zadni mlhovky dve
- takze o 2/3 vic svetla proti tomu, kdyz ti do oci svitej jen brzdy
- kdyz stojim za nekym, kdo stoji na krizovatce na brzdach a ve tme me do obtezuje tak se dopredu nekoukam
- ten pred tebou bude na brzdach tezko stat hodinu narozdil od zapnuty mlhovky
- kdyz jedu, divam se dopredu, tedy do tech mlhovejch vypalovacek, nemuzu se dopredu nekoukat jako kdyz stojim za nekym na krizovatce
- kdyz jedu v kolone, typicky v patek a v nedeli, tak si predjetim moc nepomuzu
- ridil jsi nekdy auto ???
Avatar - lamal
lamal
@topten
slovo demagog ti je vlastné, inac su tvoje dovody stupidné + nevies si spocitat 3x brzdove je viac nez 2x mlhofka a 2x mlhofka uz dnes neexistuje ani v starsich autach typu 2kova octavia, klasicky mimo..
topten
@lamal
- kdyz ti ke 3 brzdovejm svetlum svitej dalsi 2 mlhovky, tak mas o 2/3 vic otravnyho svetla ty ajnstajne. a kazdymu je asi jasny, ze pet je vic nez dve a dokonce i vic nez tri, a ze i tri je vic nez dve
- nevim jak v hornich uhrach, ale na zapad od hornich uher nejezdej jenom stary oktavky (mrkni na tu audinu na 4. obrazku ve fotogalerii)
- jak pisu - kdyz stojim na krizovatce, tak cumet primo do brzdovejch svetel nemusim, ale kdyz jedu, tak dopredu primo do mlhovek cumet musim
- ale mozna, ze u vas v hornich uhrach je postaveny na hlavu ted uplne vsechno, a tedy vsechno jinak
- ale jestli to tady vezme pristi rok do ruky slovenskej agent 25085, tak na tom o moc lip nebudeme
Avatar - lamal
lamal
@topten horne uhry mas na tvári, neviem co sa separujes, ved tvoja uroven je mizerna, kazis to Cesku
Rasto
@lamal ako ja to tiež neznášam. Úprimne chodím pravidelne skoro ráno a neskoro večer dlhú cestu /400km/ a zadné hmlovky som použil tak 1x.

Zato kolóna áut za sebou, ja vidím na 10 áut dopredu ale každý druhý má zapnuté hmlovky.

Okrem toho, že to unavuje tak to zneprehladnuje brzdové svetlá...

Za mňa hnusný zlozvyk - podobný ako keby si svietil nonstop diaľkové...
Avatar - lamal
lamal
@Rasto
asi nie som svetloplachy, vadi mi viac ked je zla viditelnost a vacsina to vobec nezapne a casto ide na dennom svieteni, je to nebezpecne preto len co pride do CR na cesty prva hmla tak je rozjebkaná polovica dialnic

horsie mi je stat na semafore (alebo v kolone) za full LED brzdovymi co je viac nez jedna hmlovka a je to z blizka tj intenzita je vyssia... desiatky a stovky metrov za autom sa hmlovka strati, na dialnici vacsinou auto obides... z mojho pohladu ked stojis za niekym kto ma LEDky v zadu na brzdach tak 1x hmlovka uz nic nezdramatizuje, skorej je to len otazka jesitnosti a žlče..

hmlovky uz patria medzi redakcny kolorit a skupinu veci, ktora sa len z principu opakuje, real mi uniká
Rasto
@lamal
Tak ja ti potvrdzujem že je to real. Nemá to nič so svetloplachosťou, ale proste, keď šoféruješ 5 hodín tak to cítiť. Keď idem 20 minút tak mi to tiež nijako extra nevadí.
Takisto sa bavím o noci, nie o dni. Cez deň to nejako neoslňuje.

Ako tu už zaznelo, keď čumím na brzdovky tak stojím a môžem sa dívať inde. Ale keď pred tebou ide kolóna a každý druhý má hmlovky, tak sa tomu nevyhneš, plus ak nie sú hmlovky, tak periferne vidíš okamžite keď niekto začne brzdiť, ak je hmlovková kolóna, znova je to vidno horšie.
Avatar - lamal
lamal
@Rasto v poriadku, v noci + v hmle + na dialnici + v kolone + aby vacsina zabudla vypnut hmlovku + niekolko hodin jazdy s tym skusenosti nemam, to je tolko podmienok ze sa k tomu bezny tradicny kritik hmloviek asi nedostane 😁

Kazdopadne beriem to a verim, ze v tejto kombinacii to je rusive.
h.onzyk
@lamal na semaforem to dělám tak, že si ruku opřu o volant na 12. hodině tak aby mi ruka dělala "kšilt" a brzdová auta přede mnou mi nevypalovala oči, zvlášť po tmě je to intenzivní červené světlo fakt lahůdka
Avatar - lamal
lamal
@h.onzyk skusim to 😄