Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Elektrický Renault 5 Turbo jde do výroby! Cyberpunková pocta legendě dostane přes 500 koní

172 komentářů

Nebo Nebo
Myslel jsem si, že hloupý je pouze Porsche, ovšem Renault také... Jak někdo dokáže nazvat elektrošrot Turbo ??? Kde je vůbec to turbo? Roztáčí elektromotor nebo jak to funguje?
DonVito
@Nebo Nebo

Muzu se te zeptat, kde bylo to turbo v pisicku?
😂

https😐/en.m.wikipedia.org/…iki/Turbo_button
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@DonVito
No oni ty počítače si ten pojem vzali z auto světa,
takže .......?
PavelK_
@PETR ŠTĚPÁNEK takže elektromobil si ten název vzal taky. A daaál?
Audi
@PavelK_ = zelený komóuš agent Pávek?Si to ty?
gil54
@Nebo Nebo

Dělají všechno možný, aby se ta obyč produkční verze alespoň nějak prodávala.

Okouzlených nadšenců je zatím pár, potřebují jich daleko víc. Potřebují PR kampaně, kam zapadají i tato prohlášení, oprašování zažitých názvů, označení a podobností v designu historicky úspěšných modelů, limitované edice, mega výkony, nadšené novinářské plky a pod.

Něco zafunguje, něco ne. Třeba exhumace Fiatu 500 docela pěkně fungovala 17 let, ale ta elektrická už ne. Ti mladí a neklidní marketéři se snaží seč můžou a nechtějí, aby ta nová pětka dopadla podobně.

A hledat kde je to turbo? Asi stejný, jako hledat u Boeingu 747 jumbo kde má chobot.
DonVito
@gil54
"Okouzlených nadšenců je zatím pár, potřebují jich daleko víc."
🤣😂🤣
https😐/bestsellingcarsblog.com/…rges-to-7-1-bev/
France November 2024: Renault 5 surges to #7, #1 BEV

Nicmene s timto se souhlasit da😒br /> "Potřebují PR kampaně, kam zapadají i tato prohlášení, oprašování zažitých názvů, označení a podobností v designu historicky úspěšných modelů, limitované edice, mega výkony, nadšené novinářské plky a pod."

Ty se jim tu EV PR kampan snazis prekazit za kazdou cenu.
👎
Reklamy na spalovaky ani fosilni limitky te ale neurazi.
😉

PS Fiat 500e se svoji cenou fungovat nemuze, stejne jako nefungovala Honda e. U r5 je cena stale vysoko, nicmene uz ne tolik.
👍
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Hustý. 😎😎 3.5s na stovku. Za 6s 200km/h a za 15s 300km/h. Masakr. To je sportovní BEV podle mého gusta.

Nebo max. rychlost bude slabě přes 180km/h? Pak to není sportovní auto. 🤮
DonVito
@Pepa_007

Kdyby byla Vmax 250, koupil by dis to, nebo je trollis?

Model 3 Performance

460
hp
Špičkový výkon

3,1
s
0–100 km/h1

262
km/h
Maximální rychlost
ericn
@DonVito je to koncept = do série se to nedostane, rozhodně ne s karbonem. Stálo by to nesmysl... Celkově to nedává smysl...
DonVito
@Mlho!

Podle Renaultu bychom se tedy měli dívat na již finální design, který později zamíří do (pravděpodobně limitované) produkce.
ericn
@DonVito Jdeš pro něj? Dost pochybuju 😄
DonVito
@ericn

Konecne s tebou jednou souhlasim.

Libil by se mi, ale pro me je spis R5 v zakladu nez v topu.
😀
ericn
@DonVito No vidiš, alespoň nějaký posun. Mě se líbí taky v základu, design se velmi povedl, nicméně má špatný pohon. Tj. nechám si ho v klidu ujít. Mít benzinovou 1.3TCe 160k s 6M, tak by mě zajímal jako auto pro radost😋
DonVito
@ericn
Mozna kdybys ho vyzkousel, tak bys mluvil o elektrickem pohonu jinak.
😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
@ericn Renault potvrdil maloseriovou výrobu s cenovkou kolem 120k € ...
ericn
@DonVito znovu, jezdil jsem s několika EV - např. e-Golf, Hyundai Kona EV 2G, Enyaq, iD.3, iD.4 GTX a ani jeden mě nijak zásadně neoslovil a spolehlivě naštval kvůli času stráveného u nabíječky. Tohle pro mě není.
Dokázal bych si ale představit auto typu Citigo-e do města, jako třetí do rodiny s dobíjením doma, jednou za týden...
DonVito
@ericn
Ja jezdil s padesati spalovakama a z toho me oslovily tak tri.
🤣
Tvl zacni uz trochu premejslet, nez neco placnes.
Muj cas traveny na nabijeckach se krom dovoleny blizi nule.
😀

EV jako treti auto?? To uz jsi uplnej fanousek elektromobility.
🙂
Ted vazne. S tim co jsi vyjmenoval se ani nedivim, ze te nic nenadchlo. Kona je hrabos a zbytek v podstate jedno a to samy auto. Krome Golfu, ten snad v dnesni dobe radeji ani nezminuj. To je jako kdybych ja tu psal, ze mam zkusenosti se Skodou 105L, tudiz jsou spalovaky na prd.😉
ericn
@DonVito To by mě zajímalo, čím jezdíš ty, tipl bych si na starší kousek než vše mnou vyjmenované 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito hele nekoupil. Protože by mne sralo ujet pár km a stát půl hodiny na nabíječce. Obávám se, že při 250ce to budete mít tak vysoký příkon, že pidi baterie bude po pár km prázdná. Na okruh to není, na dálnici taky ne. Do města..... Být na semaforech první, ale k čemu? Zbytečné.

Mám doma auto které dá 230. A stačí. Ikdyz v mostě na okruhu je to uz slabé. Prostě je to obyčejné auto.
DonVito
@Pepa_007
Tvl uz zase to nabijeni.
A racionalni obhajoba hot-hatche.
👎
W T F

Racionalni je Dacia Sandero!
Avatar - PETR ŠTĚPÁNEK
PETR ŠTĚPÁNEK
@Pepa_007
300 km/h už ne, při 250 km/h ti dojde baterka 😁
ericn
Double….
Man Ký
@Pepa_007 vezměme si na pomoc Wikipedii.

https😐/cs.wikipedia.org/wiki/Renault_5

Motory
0.8 L (26 kW); max. rychlost: 120 km/h
1.1 L (33 kW); max. rychlost: 135 km/h
1.3 L (40 kW); max. rychlost: 140 km/h
1.3 L (46 kW); max. rychlost: 151 km/h
1.4 L (46 kW); max. rychlost: 142 km/h
1.4 L (81 kW); max. rychlost: 185 km/h
1.4 L (118 kW); max. rychlost: 201 km/h
1.7 L (67 kW); max. rychlost: 175 km/h
ericn
@Man Ký V pořádku. A?
Man Ký
@ericn stupidní otázky mám zpoplatněný.
ericn
@Man Ký stupidní byl jen tvůj příspěvek a upřímně ten R5 Turbo se 160k byl víc hothatch než tahle elektrická plechovka, navíc srovnáváš dobu před více jak 30ti lety, kdy 160k a rychlost 201kmh byla u daily caru super 👍😋
Man Ký
@ericn já jsem reagoval na pindy o tom, jak je to nesportovní auto a jak je to pomalý. proti původnímu autu to bude o pořádný kus rychlejší a výkonnější.
ericn
@Man Ký Jen ne zábavnější, něco tomu bude chybět 😄 Bude to sterilní bzučící nuda, i když bude rychlejší...
DonVito
@ericn
https😐/youtu.be/4Bs-1Cyg75Q?si=Esr😲4r3ePAjxu6

Tvoje slova jasne potvrzuje tohle video, ne moment tvrdi pravy opak😒br /> Že výkonné elektromobily dokážu byť rýchle nie len rovno, ale aj na trati je dávno dokázané. Iné zas dokážu byť veľmi efektívne a úsporné. Ale doposiaľ žiadne nevznikli aby boli zábavné. Tu je prvý pokus a na rovinu - je skvelý! Dúfame, že Hyundai Ioniq 5 N otvorí novú kategóriu nie len výkonných a dynamických, ale hlavne zábavných a podmanivých elektromobilov. To čo sa podarilo znie doslova šialene - Hyundai Ioniq 5 N je elektromobil pre petrolheada. Doslova!
😉
Man Ký
@ericn panebože. tak znovu😒br />
Hustý. 😎😎 3.5s na stovku. Za 6s 200km/h a za 15s 300km/h. Masakr. To je sportovní BEV podle mého gusta.

Nebo max. rychlost bude slabě přes 180km/h? Pak to není sportovní auto.

moje reakce

tvoje reakce.
moje reakce

tvoje reakce: ale ale ale to nebude zábavný

chápeš to? udržíš aspoň moč, když ne kontext?
ericn
@Man Ký Jako že mám ne tenhle tvůj výlev nějak reagovat? Nějak nevidím důvod...
Man Ký
@ericn inu, první jsi reagoval ty na mě, ne já na tebe, to jen k tomu, že nevidíš důvod😊
DonVito
Turbo 3E bude totiž pohánět dvojice elektromotorů integrovaná přímo v zadních kolech

wait!
gil54
@DonVito

Jj, šikovný řešení, každý ví, že čím větší neodpérované hmoty tím líp. A každýmu elektromotoru jen prospěje, když bude dostávat ty prdy od silnice napřímo rovnou z kola, nejlépe s co nejnižším profilem gumy.
DonVito
@gil54
Jestli to bude mit skutecne motory v kolech, tak BYCH to urcite nechtel.

Ja doufam, ze to tak nebude a jedna se jen nedorozumeni mezi PR a technickym oddelenim. Renaultu😒br /> Like its iconic predecessor, Renault 5 Turbo 3E will have a rear-wheel drive layout. The two electric motors housed in the rear wheels will deliver instant power to each wheel...

Cim vic si toho o tomto aute ctu, tim vic si myslim, ze motory v kolech jsou kachna / nedorozumeni. Podle me bude mit auto vzadu klasicky dva motory jako Tesla Plaid, ne v kolech.

Uvidime.
gil54
@DonVito

Věř a víra tvá tě uzdraví...

Edit: aha, motory v kolech najednou kachna...(Taky umím editovat, ale netajím to a zásadně neměním obsah textu.)
DonVito
@DonVito

Nic netajim. Edituji casto, nez nekdo odpovi. Ale jedna se obvykle o doplneni. Kdybych otocil smysl, uvedl bych "edit".

Myslim si, ze to je kachna.
Ale nevim to.
Uvidime.
DonVito
@gil

where are these motors located, in wheels or in car body?

The two electric motors in the Renault R5 Turbo 3E are located in the car body,👍 near the rear axle, rather than being integrated into the wheels (in-wheel motors). This allows for better weight distribution, easier cooling, and a more robust design for handling the car's high-performance demands.
😉

In-wheel motors are innovative but typically add unsprung weight, which can negatively affect handling, especially in performance-focused vehicles like the Turbo 3E. By placing the motors in the car body, Renault achieves better overall vehicle dynamics and control.
👍

Jsem zvedavej, ktera inteligence je inteligentnejsi, zda acz nebo ta umela.
😀
Corkybell
@DonVito Takze ty si polozil svoju otazku umelej inteligencii??? 😀😀😀

Skusime nieco z realneho sveta z oficialnej stranky Renault Slovensko..1 min 43 sek

https😐/www.youtube.com/watch?…

..umela inteligencia..komik Don Vito 😀😀😀
DonVito
@CorkyBell

Diky za pekne video.

Francouzsky neumim, rika tam neco o motorech vzadu.
Prave ze si myslim, ze jeji vyjadreni je zavadejici.

Ale treba se pletu.
DonVito
@CorkyBell

Doporucuji toto video 4:28

https😐/youtu.be/j2T3dPDAU80?si=b-R8twnTAnrY_paP
Arese
Renault je bohužel další automobilka, která nepochopila, že termín "sportovní vůz" zdaleka nezahrnuje jen drtivou akceleraci v přímce, ale že je to mnohem komplexnější veličina, která pak skutečně své posádce přinese onen sportovní zážitek. Jeho předpokladem je mj. efektní zvukový projev motoru, jeho řazení a hlavně nízká hmotnost celého takového stroje. Což je přesně to, co zkratowůz, byť jakkoliv výkonný, nikdy, již ze své podstaty, není schopen poskytnout. A ještě mu navíc štáva při ostré jízdě za chvíli dojde...
Takže jen další trapné plácnutí do vody a vyhozená spousta peněz 😞((((
DonVito
@Arese

Vime.

Zakladem kazdeho sportovniho vozu je paka rucni brzdy.

tvl, ty tvy moudra

Proc sem zas lezes otravovat a fnukat?
Arese
@DonVito Vždy, když nejseš schopen argumentačně vyvrátit fakta v příspěvku, který se ti nelíbí, uchýlíš se k trapnému pokusu o zesměšnění a uražení jeho autora. Fakt už tě tady máme přečteného, máš to marný, máš to marný, máš to marný! 😊))
Man Ký
@Arese výkony a výkony originálního Renault 5

Motory
0.8 L (26 kW); max. rychlost: 120 km/h
1.1 L (33 kW); max. rychlost: 135 km/h
1.3 L (40 kW); max. rychlost: 140 km/h
1.3 L (46 kW); max. rychlost: 151 km/h
1.4 L (46 kW); max. rychlost: 142 km/h
1.4 L (81 kW); max. rychlost: 185 km/h
1.4 L (118 kW); max. rychlost: 201 km/h
1.7 L (67 kW); max. rychlost: 175 km/h
DonVito
@Arese
Muzes mi uvest nejaky fakt z tveho prispevku?
😂

Vyvraceni tvych dogmat je zcela zbytecne.
Protoze skutecna fakta VE PROSPECH elektromobility tvuj mozek automaticky filtruje.

https😐/en.m.wikipedia.org/…olkswagen_I.D._R

Power
500 kW (680 PS; 671 hp), 650 N⋅m (479 ft⋅lb) torque
Weight 1100kg
ericn
@DonVito tvl pod článek o autě se sériovou výrobou dát speciál pro Pikes Peak 🤣🤣🤣 Je zvláštní, že žádné sériové auto z iD řady se nedostane pod 1800kg, je spíše ke 2.5t 😋 No neva… koncept nikoho vlastně ani nezajímá, neb nelze koupit. Stejně jako tenhle elektrický Rendlík upadne v zapomnění…
DonVito
Ericu/Mlho (neni to jen koncept), specielne pro tebe - byla to reakce na😒br /> "Jeho předpokladem je mj. efektní zvukový projev motoru, jeho řazení a hlavně nízká hmotnost celého takového stroje. Což je přesně to, co zkratowůz, byť jakkoliv výkonný, nikdy, již ze své podstaty, není schopen poskytnout."
Takze nez se budes navazet do me, tak nejdriv zbrzdi areseho moudra, ju? 😉

PS Zvuky a razeni nabizi treba Ioniq 5 N..
https😐/youtu.be/sagIsYqMiJA?si=QDB_uYCZxNJfz4tO
Jaky je rozdil od osmivalcomveho zvuku Kodiaqu RS?
😀
ericn
@DonVito OK doníku, je to o fakeování zvuku, což se ti asi líbí. Jenže motor to nenahradí, zážitek z řízení taky ne a už vůbec to nepřitáhne kupce 😋 Co tam máš dál?
DonVito
@eric
uz nic
ztratil jsem s tebou dost casu
uplne zbytecne
zase jsem se dozvedel spoustu veci o elektromobilite
🤣
od skutecnych odborniku, ktery to maji nacteny od Honzy Micky
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Arese co to plácáš? Sportovní vůz byl vždycky o podvozku, těžišti, ano i o hmotnosti (tohle má 1450kg), výkonu, řízení.
Kravál z tebe Nikiho Laudu neudělá.
Arese
@eLzyx Vůbec nic jsi nepochopil...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Arese bude lehký. Když dáš 20kwh baterii, tak to půjde. 😉
Man Ký
@ericn nekoupíš to, no, je to nad tvoje finanční možnosti a zaplaťpánbůh bys to ani nechtěl, tak jsou všichni spokojení.
ericn
@Man Ký Upřímně, nevíš jaké jsou mé finanční možnosti, tak o tom nekafrej 😄 Ale máš pravdu v tom, že bych si to nekoupil. Pokud by R5 měla normální pohon benzin 1,33 TCe + 6M, tak klidně. Mě se to auto líbí, ale do EV své peníze nedám...
Man Ký
@ericn stydíš se za to? já to klidně přiznám, na auto za 120 tis EUR nemám. fascinuje mě, jak kolem sebe někteří trousí auru skromných miliardářů. nemám, tak nemám, co se děje? akorát tedy faktem zůstává, že potom ty řeči, o tom jak něco nechci vyznívají poněkud legračně😊
ericn
@Man Ký nemám se za co stydět a rozhodně nemám ani důvod ti něco vysvětlovat. Na normálního R5 mám v pohodě a klidně bych si mohl jít koupit v pondělí... Nicméně k tomu nevidím důvod. Navíc jsem si už jedno výrazně praktičtější auto koupil minulý pátek 😄
Man Ký
@ericn a stálo 120 tisíc EUR, že? to je prča, nejdřív by to chtělo strašně diskutovat a když už neví kam dál, nemá vlastně důvod😊
ericn
@Man Ký Jasně, že ne. Mít volných 130tis eur, čili 3,25 mil Kč, raději je dám jako základ na další nemovitost než auta nebo ještě hůř do elektromobilu 😄 Prča je tvá snaha mi dokázat, že jsi nad věcí, ale moc ti to nejde, kámo...
Man Ký
@ericn takže by byla další vila na riviéře? úplně jsi mě ohromil. Jak říkám, vlastně miliardář😊 nemovitost je i 1+1 na jižáku😊 ale zní to tak dospěle
ericn
@Man Ký ty nemáš ty něco společného s Donem? Já jen, že si podobně trapný. Tyhle osobní útoky nefungují 😋
Man Ký
@ericn spíš než nechceš, na to nemáš. ale mám. nemáš. ale kdybych měl, tak si koupím byt. další. asi. hahaha. to je osobní útok!

hahaha

ericn
13. prosince 2024 • 20:48

1
@DonVito Jdeš pro něj? Dost pochybuju 😄

sám děláš, co ti u druhého vadí?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Turbo bez turba, no krása.
DonVito
@Stejsn
👍

Bez turba a bez emisi.
Driftovat na solarni energii.
😎
ericn
@DonVito Ty bys jednoho rozesmál...
Tycoon
Elektrický Renault 5 Turbo ... a když to s tímto názvem nebudou lidi kupovat, tak to nazvou Renault 5 Biturbo 16V a to už se na určitě budou stát fronty.
Avatar - del42sa
del42sa
@Tycoon kdyby raději Rnault dělal auta, která zakaznící chtěji ....
DonVito
@del42sa

Co rikas, ze r5 je sedmym nejprodavanejsim autem ve Francii?
😎
Ze ho lidi nechteji?
😀

https😐/bestsellingcarsblog.com/…rges-to-7-1-bev/
France November 2024: Renault 5 surges to #7, #1 BEV
Avatar - del42sa
del42sa
@DonVito mezi slepýma je jednooký králem 😀

mě spíš zajímá kolik kusů toho zázraku prodali
DonVito
@del42sa

Asi te nechapu.

Sedmy nejprodavanejsi auto ve Francii absolutne oznacovat takto?
Avatar - del42sa
del42sa
@DonVito co na tom nechápeš ?
sám jsi to postnul v tom odkazu😒br />
za listopad se prodalo jen 133.318 kusů aut (s ruznými druhy pohonu)

z toho EV se prodalo 23,255 ks což je -24,6% oproti loňsku (všechny značky)

nejprodávanější je CLIO , za nim Peugeot 208, Sandero je na třetím místě....

a z těch 23.255 ks EV ( Renault 5,Tesla Y a Citroen e- C3, atd.) je Renault 5 na krásném 7 místě .... na které poskočil z předchozí 52
DonVito
@delsol
Coze?
r5 je nejprodavanejsi
a sedmy absolutne

Renault sold 3,316 units of the R5 E-Tech in November

https😐/m-arenaev-com.cdn.ampproject.org/…nce-amp-4207.php
Superbird
@DonVito Čakal som,že bude väčší bum po tej R5.Vyzerá to fakt super a preto ma prekvapuje koľko kusov je na predaj na mobile de.
DonVito
@Tycoon
Vis, vtipny je, jak se tu lidi posmivaji "turbu" i kdyz tohle turbo bez turba necha v prachu za sebou snad kazdy turbo s turbem.
😀
Krome zavodu Praha - Zadar.
Takze vlastne nic, Octa v tdicku je lepci.
🤣

PS Tezko si dokazu predstavit sportovnejsi pohon nez 500k na zadni naprave, navic pro kazde kolo jeden motor!
👍
Tycoon
@DonVito
Tady nejde o to, jak je auto rychlé, ale o název auta, který je v rozporu s jeho technikou.
Co bude příště? Renault Twingo Quaddra pro předokolku? Mercedes 230 Kompressor pro elektromobil? Peugeot 207 Cabrio pro auto se střešním oknem?

BTW Je rozdíl mezi sportovním autem a autem, ve kterém je zábava za volantem.
DonVito
@Tycoon
Umis krasne hejtovat nazev "turbo" u EV.
Jsi sikula.

Me nazev turbo u EV neurazi.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Tycoon tak už tu máme i čtyřdveřová coupé, což je taky pitomost ...
Tycoon
@DonVito

Hejtím vše, co jo falešné. Ať už jde o falešnou koncovku výfuku Octavie RS TDI, falešné turbo Renaultu 5 s elektrickým pohonem nebo falešné označování ošizených potravinářských výrobků falešným nápisem "původní receptura".
DonVito
@Tycoon

No je videt, ze se peres za spravnou vec, do roztrhani tela...

A dulezitou.
🤣
Man Ký
@Tycoon co rocková skupina TURBO, bylo to v pořádku?
co internet TURBO? co TURBO úvěr? není to na žalobu?
Tycoon
@Man Ký

I průměrně inteligentní monkey pochopí, že přenesené významy slova "turbo" v jiných oborech nejsou ničím falešným.
DonVito
@Tycoon
Prenesene vyznamy slova turbo nejsou nicim falesnym. 👍
Jen kdyz se jedna o EVcka, tak je to blbe.
😵
Takhle jsi to myslel?
😀
ericn
@DonVito Jako že novodobá R5 má pod kapotou Turbo? Fíha 😄 Pokud ne, tak je to označení minimálně trapné...
DonVito
ericu

zkus si to znovu precist
😉
co psal Tycoon a co ja

no asi to nedas, tak radeji vysvetlim

u R5 se jedna (jelikoz je to EV) o vyznam preneseny, tak jako u pocitacu, internetu nebo pujcky

je to pro tebe srozumitelne?
ericn
@DonVito Tak teď jsi trapný i ty...
DonVito
.....
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Tycoon 16 Voltů nezní moc cool, leda by to bylo 1 600 Voltů, to pak jo 😁. A biturbo je příhodné, když na zadní nápravě budou dva motory. 😄
Tycoon
@Barry Lyndon
No jo, to jsem si ani neuvědomil, že zrovna 16 V by u elektromobilu dávalo technický smysl 😄 Ale tak mě napadlo, že pokud chce Renault atraktivní petrolheadský název korespondující s technickou realitou elektromobilu, může to nazvat Renault 5 Supercharged 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Tycoon 16V není dobrá architektura pro BEV.
Tycoon
@Pepa_007

Neuvědomil jsem si souvislost s tím, že V u elektromobilu můžou znamenet Volty. Tak mě napadá, proč výrobci napětí baterie neuvádějí v názvu? Renault 5 s přídomkem 400 V by marketingově vypadalo zajímavě.
DonVito
@Tycoon

Ohromne zajimave.
Tak jako u kazdyho obycejnyho EVcka.
😀
Tycoon
@DonVito

Renault Kwid (Dacia Spring) má 350 V. A elektrické Peugeoty mívají taky většinou kolem 350 V.
DonVito
@Tycoon

Vazne? Tak to na veci hodne meni.

V tom pripade 400V Tesla Performance bude o sedminu lepci nez Spring.
🤣
Man Ký
@Tycoon ano, je to trochu nadsázka. V US slangu se používá také "na steroidech". "Turbo" se chápe jako "zrychlený", nebo vylepšený. Prostě časem se stalo tohle slov synonymem něčeho extra. Zajímavé je, že se takhle nepoužívá slovo "kompresor"😊 Kompresor půjčka, kompresor internet, zní to zajímavě😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není nad čím jásat.
Bohužel, Renault místo toho aby přemýšlel jak dělat dostupné BEV dostupnější, tak se snaží na úplně špatném bitevním poli. Těch pár desítek, možná stovek prodaných kusů téhle verze R5 opravdu ani nepomůže ani nezachrání.

Je to pořád o tom stejném. O BEV prostě zájem není, není to konkurenceschopný pohin ani 2025 a nebude konkurenceschopný ani 2035.

Proto EU politicky a ideologicky zdiskredituje ICE, protože jediný způsob, jak zvýšit prodeje BEV proti ICE je DONUTIT LIDI, PŘEVYCHOVAT JE, POŠLAPAT PRÁVO VOLBY A SVOBODU JEDNOTLIVCE. Tak jak káže ideologie zelenorudých kmérů v čele EK.
Hendly
@rohYpnol
Troll co musi splnit normu prispećvku kde je slovo EU v kombinaci s necim spatnym…
Co na tom, ze celosvetove EV rostou a trh EU je jen mala cast globalu.
Co na tom, ze Tesla ma tržní hodnotu o parnik jinde nez klasicke znacky..
Rohypnol chce “svobodu” kde je zavislost na rope
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Co na tom, že prodeje BEV celosvětově rostou hlavně kvůli Číně, která BEV svému lidu nařídila, co???

Ale to je přesně to co chceš - vláda jedné strany, jedná ideologie, evropský komunismus!!!

Já říkám nikdy!!! Svoboda jednotlivce, svoboda volby!!!
Man Ký
@rohYpnol chci ledničku s freonem! kde ji koupím?
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol vždyť ta základní R5 dostupná je. Srovnej si to třeba s nějakou výkonnější & vybavenější Fábií a jsi na podobných penězích.
Avatar - del42sa
del42sa
@eLzyx to teda nejsi
ericn
@eLzyx souhlas s del42sa není to srovnatelné. Základ R5 Urban range s 90KW a 40KWh baterií je 675tis Kč, Fabia s 1.0TSI 85kW 130LetPremium za 459tis Kč, už jen základ je o 216tis Kč níže = to je sakra rozdíl.

Dále je tu obrovský rozdíl v dojezdu, Renault píše 311km (ve snu) a Fabia má podle čísel dojezd se 40l nádrž při uváděném průměru v kombinaci 5,2l/100km, jsme na 770km 😄 Největší rychlost je 150kmh vs 202 kmh a navíc dostaneš o půl kategorie větší auto.

Takže závěr je, že není co řešit a Fabia v přímém srovnání parametrů a poměr cena výkon vyhraje na plné čáře 😄

Pokud by se hodnotil design, což je hodně subjektivní kategorie, tak musím uznat, že R5 se pohledově dost povedla.
DonVito
@ericn

WTF

Zase ten dojezd
To je ale prekvapeni.
Nezapomen to zopakovat pod kazdym clankem o EV.
A jeste ze natankujes za pet minut.

Je ti lip?

Koukam, ze debata o EV se smrskla na opakovani toho, v cem je (zatim) EV horsi - cena, dojezd a rychlost tankovani.

Parametry ve kterych EV vede jsou samozrejme pro ropaky nepodstatne😒br /> naklady na provoz
emise
komfort
zrychleni
pruznost
😲
ericn
@DonVito Prosím tě nech to, jen tu lidi rozesmíváš, ale zas někdo tu diskusního šaška dělat musí a jde ti to 😄

Náklady na provoz ani nezmiňuj, než vyrovnáš rozdíl v pořizovací ceně mezi EV a ICE CLIO vs R5, tak to auto už mít nebudeš. Stejně tak emisní zátěž. Komfort je v podstatě totožný, místo příjemného zvuku motoru ti tam bzučí elektromotor. Jen v tom zrychlení a pružnosti máš pravdu, tak je elektro lepší, což je dané fungováním elektromotoru.

A co tam máš dál? Dost máto na změnu 😄 Vše ostatní je totiž o dost horší, viz výše...
Hendly
@ericn
A to chces tvrdit, ze fabie ma prijemny zvuk?😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Jsi fakt směšný, ubohý a neuvěřitelně hloupý.
Ericn zmínil mnoho aspektů, a ty opět tupě šíříš demagogii o tom, jak je to právě, hlavně a jen o dojezdu.
Hujere, přej si pod stromek tablet a licenci na GPT na rok. Rok bys mohl mít aspoň umělou inteligenci... 🤣🤣🤣
ericn
@Hendly Mě nijak neuráží a je to příjemnější než bzučení elektromobilu...
Hendly
@ericn
Nahore pises cim si jel.
Chces mi tvrdit, ze motor Enyaq a nebo ID4 bzuci?

Jinak spalocak muze mit krasny zvuk, ale fabie to fakt nebude. To je uprimne utrpeni. A to se stale bavime o benzinu. Diesel je des prakticky všude.
Tycoon
@eLzyx
To je nepochopení trhu. U malých aut není moc těch, co by kupovali hothatchové, výkonné nebo nadpůrměrně vybavené vybavené verze. A když už jo, zvolí si nějakou prémii nebo stylovku jako je Mini. Když jsem kdysi kupoval ojetou "výkonnější a vybavenější" Fabii, nabídka byla skoro nulová, zato nabídka základních a středních verzí byla obrovská. A podobně je to dnes. 675 tisíc Kč za malé auto dá málokdo. Přestože má třeba výbornou dynamiku nebo hodinky s vodotryskem na palubě.
Othello
Vynikající počin. Malé elektromobily do města s výkonem 500 koní na trhu zoufale chybí
DonVito
@Othello

Souhlasim.
Je to auto pro opravdove zelene chlapy!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Othello

Já myslím, že kdyby tam bylo 1000 koní, tak by to auto bylo 2x zelenější, zachránilo by 2x víc lednich medvědů a díky tomu by se prodalo o 2 miliony R5tek ročně víc...
DonVito
rohYpnole, blahopreju.

Za mnohem prinosnejsi prispevek nez to neustale fnukani o EU.

My za to nemuzeme, ze se mas tak blbe.
🙂
Zkus neco zmenit.
😀

https😐/www.nejlevnejsizbozi.cz/…jak-byt-uspesny/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Jsem rád, že máš pocit že víš jak se mám. Odpovídá to tvému totalitním smýšlení.

Ty jsi rozhodl, jak se mám, protože to víš lip než já, že!!! Jsi jen zoufalý ubohý zelenorudý komouš.
DonVito
rohYpnole, kdyby ses mel dobre, tak tu nebudes denne brecet a urazet ostatni

verim, ze kdyz budes delat neco smysluplnejsiho nez narikat v diskuzich, bude ti lip 😉

moc ti drzim palce
i na ojety elektromobil si jednou urcite nasetris
👍

takze ti nikdo individualni mobilitu nesebere

neboj! zvladnes to

ja jsem s olitanym EVckem svobodnejsi nez kdy driv
😀

jinak promin, jestli na EV mas, pak duvod tvych narku vubec nedava smysl 🙃
ja skutecne nevim, jak moc spatne se mas, ale klidne se mi sver
ja jen dedukuju z tvych zapsklych prispevku 😀

btw ja se mam skvele
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Jistě, komouši jako ty se tady vždy měli skvěle.
DonVito
Shrnovacka diskuze skutecnych e😜ertu v jednom prispevku😒br />
hot-hatche nejsou racionalni, elektricky tuplem

r5 turbo je nudny, nikam nedojede, drahy, tezky a zbytecny
a stejne se vyrabet nebude
gil54
@DonVito

A přitom ti praví a skuteční e😜erti obdivují elektromotory v kolech.

"wait!"
ericn
@gil54 Trefné 😄
DonVito
DonVito
13. prosince 2024 • 18:10

@gil54
Jestli to bude mit skutecne motory v kolech, tak BYCH to urcite nechtel.
Man Ký
@Tycoon příklad s elektrokoly je naprosto absurdní, jen kvůli tomu, že je to na elektřinu, přitom paralela tam není žádná. Elektrokola se prodávají kvůli lenosti lidí, resp. nedostatečné kondici.
Hendly
@DonVito
Lzes!!!!!!!!
Kazdy chce jezdit fabii min 700km 3x tydne a poslouchat uzasny zvuk jejího motoru kdyz jedou pres cele nemecko 190 bez kolon, omezeni a provozu..

PS: doufam ze z toho je trochu poznat ironie😀
Tycoon
@Hendly

Ano, většina malých aut jezdí hlavně kolem komína, po městě atd. Takže elektromobil s dojezdem třeba 300 km by mnoha lidem bohatě stačil. A klidně by za něj těch 400 tisíc Kč, co stojí malé spalovací auto, zaplatili.

BTW
Je to sice ironie, ale nemůžeš průměrovat. Vždy se najdou zákazníci, kteří auto využívají jinak než je průměr. Já jsem měl Fabii, většina mých jízd byla 50 km nebo více a to hlavně po dálnici. 190 jsem nejezdil, ale když jsem potřeboval nebo chtěl, jezdil jsem dost svižně.
DonVito
@Tycoon

https😐/www.garaz.cz/…romobil-21013399

Myslis si, ze mala EV za 400.000Kc nebudou?
Tycoon
@DonVito

Nemám křišťálovou kouli, ale tipuju, že ne.
Což potvrzuje i tvůj odkaz. Malý čínský elektromobil za 659 000 Kč, to je nabídka, která jde úplně mimo poptávku. To už dává mnohem větší smysl Renault 5 za 675 000 Kč.
DonVito
@Tycoon
Vzal sis z toho clanku pulku.
Pise se tam jeste o clu a o tom, ze v Cine to stoji 300.000Kc.
Ale to bych po tobe chtel moc. 😀

S tim, ze za 650.000 je to nesmysl samozrejme souhlas.
Tycoon
@DonVito

Pokud je mi známo, tak my nejsme Čína. A máme tady určité podmíniy jako DPH, clo, dvouletou záruku apod. Takže zboží tu nemůže stát jako v Číně. A nebo bys snad chtěl, abychom se stali dalším kantonem Číny?
DonVito
@Tycoon
Ja urcite nic takoveho nechci.

Chci sobestacny evropsky automotive schopny konkurovat tomu cinskemu.

A samozrejme chci co nejdostupnejsi levna EV.

Jestli tu nekdo podporuje Cinu, tak hejteri EVcek odmitajici zmenu potazmo kvuli svym zvykum podporujici zaostavani zdejsiho automotive.
Hendly
@Tycoon
Jasne, nekdonjezdi dieslem po meste na nakup, jiny HTP po dalnici. To je zivot.
Ale jestli mi nekdo tvrdi, ze bude v teto kategorii aut nekdo priplacet za spalovak tak ja rikam, ze nebude.
A doma kdy bude EV levnejsi proste prijde a nebude to dlouho.

male elektromotory a baterky driv nebo pozdeji zacnou vyrabet v mnoha milionovych serii a to bude konec spalovaku.
Tycoon
@Hendly
Ty můžeš říkat, co si přeješ podle svého snu či ideologie, ale nakonec se každý člověk rozhodne sám podle sebe, ne podle tebe nebo nějakého úředníka nebo soudruha z europarlamentu.

Já jsem byl s Fabií 2.0 MPI (nejen) na dálnici spokojen. Dostatečně výkonné, úsporné a velmi spolehlivé. Nebýt sedaček, ze kterých po dvou hodinách bolela záda (když tedy pominu, že byly ukotveny moc vysoko a neměly boční vedení), tak by se to mohlo vyrábět dodnes. A klidně bych si za ten motor znovu připlatil. Dá se to do plynu a příplatek ze brzy vrátí zpět.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

No, nebudu reagovat na trapné výlevy doníčka.

Ale co se týká dojezdu a EV pro malý vůz😒br /> Na jednu stranu dává BEV právě v malým vozejčku smysl, není třeba velký dojezd, není třeba velká těžká baterka. Jenže...

Z druhé strany většina městských aut nemá kde dobíjet, nebudou u rodinných domů, navíc ještě pouze u těch s možností odparkování na vlastním pozemku.
Takže majitel bude odkázán na veřejné nabíjecí stanice. A tím se z malého dojezdu bohužel stává reálný problém a nepřítel. Protože jezdit každý druhý, třetí den někam nabíjet je extrémní opruz.
A je to přesně důvod, proč člověk BEV prostě nechce.
Problém ceny a nesmyslnosti BEV v malým aute kvůli ceně teď nechávám stranou.

Zkrátka BEV pro většinu nedává smysl, nutí majitele aby byl otrokem auta a ne aby auto sloužilo majiteli.
DonVito
@rohYpnol
I kdyz bych nemel kde nabijet, tak bych nebyl otrokem sveho auta.

Vzhledem k tomu, ze bydlim ve meste, mam kde nabijet, tak je videt, jak hloupe zobecnujes.
😀

Ne, nastesti ty vetsinu nepredstavujes.

A i kdyby, tak prizpusobivi si s nabijenim poradi.
Ty ne.

Inteligence je schopnost přizpůsobit se změně. 😉
https😐/citaty.net/citaty/613525-stephen-hawking-inteligence-je-schopnost-prizpusobit-se-zmene/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Základ inteligence je pochooit kdo se s tebou baví a kdo na koho reaguje ty komouši.
DonVito
@rohYpnol

no pobavils, to je jeste lepsi nez Hawking
vlastne ne, neni 🤣

tak nereaguj v mym vlakne 😀
ale jestli se chces na neco zeptat, tak muzes
rad ti pomuzu, protoze ty pomoc potrebujes

ps kdyz nebudes chodit poucovat do diskuzi o EV, udelas nejlip
to das
aspon den bez hejtu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Přesně. Opět komuš který bude nařizovat co smím a co nesmím. Ne, opravdu nemáš právo mi nařizovat, že v "tvým" vláknu nemám na někoho reagovat. Ale chápu že by takový komouš jako jsi ty toto právo chtěl mít.
DonVito
@rohYpnol

ne nechtel

chybel by nam tu tvuj vyvazeny intelektualni diskuzni styl
😀

preju prijemny fosilni vecer
Hendly
@rohYpnol
Casto se tu argumentuje volnym trhem.
Myslis, ze kdyz bude nabidka malych EV do emsta, ze nevzniknou nabijeci mista na sidlistich atd?
Elektromobilita v moderni podobe je tu par let, ale i tak roste ohromnym tempem.
Jen pro porovnani. Jak dlouho treba trvalo VW odstrnit problem s preskakovanim rozvodu u 1,2 TSI? 4 roky?
A jak dlouho je tu BEV ve vetsim meritku? Od 2019-20…
Tycoon
@Hendly
Asi se budeš divit, ale za 2,5 roku od představení 1.2 TSI, kde byly problémy s řetězem, měl koncern VW v nabídce 1.2 TSI se spolehlivým řemenovým rozvodem. Ale to byla spíše náhoda.

Jsem rád, že jsi pro to, aby se o rozšiřování elektromobilů i jakýchkoliv jiných technologií postaral volný trh, a nikoliv nějaký úředník nebo ústřední výkonný výbor. Konečně se shodneme.
DonVito
@Tycoon
Myslis zdejsi "volny" trh ovladany stavajicimi automobilkami, kterym plyne veskery zisk z prodeje spalovaku? Stavajici trh podporovany, fosilnimi dotacemi?
https😐/www.reuters.com/…tudy-2024-10-20/
Tak tento "volny" trh by se mel sam od sebe preorientovat na prodej (lokalne) bezemisnich vozidel? 😀
A vazne je ten trh tak volny nebo tu plati emisni normy?

Kam az muze zasahovat stat v emisich?
Az na nulu nebo jen na hodnotu EU7?

Volny trh je vzdy relativni pojem, pokud vim, USA i Cina maji prisnejsi emisni normy nez EU.
Takze jak si ty predstavujes konkretne volny trh?
Zrusit emisni normy?
Zatim mi prijde, ze EU nedela dost anebo jsou zdejsi automobilky tak neschopny?
Nebo zakaznici prilis konzervativni?
Nebo je spatna informovanost o elektromobilite a spousta hloupych predsudku?
Nebo se stavajici producenti ropy nechteji vzdat svych zisku?
Tycoon
@DonVito
Volný trh neznamená hlásat anarchii. Stát je tu od toho, aby stanovil základní pravidla hry. Aby chránil slabší. Aby omezoval monopoly. Aby reguloval činnosti, které opravdu škodí. Asi se budeš divit, ale první emisní limity pro auta zavedla Kalifornie už v 60. letech. A legislativu podepsal tehdejší guvernér Ronald Reagan, jeden ze stoupenců volného trhu. Od poloviny 70. let bylo nemožné v USA prodávat auta bez katalyzátoru. V Evropě to šlo ještě v 90. letech. Fiat ještě na konci 90. let prodával v Itálii Pandu s karburátorem.

Vy elektrojasánci pořád nechápete, že čím více budete lidem elektromobily vnucovat, tím více bude odpůrců. Podívej se na elektrokola. Nikdo je nevnucuje, není žádná politika EU na zákaz prodejů klasických kol, nejsou žádné dotace na elektrokola ... a lidi to kupujou. Ano, tak jednoduché to je. Nech lidi svobodně vybrat a oni si vyberou technologii, která jim vyhovuje.
Hendly
@Tycoon
a co jsou emisni povolenky?
Vem si, ze EV uz je plati. Proc spalovak ne?

Jedine pravidlo je zakaz prodeje spalovacich vozu na fosilni paliva za 10 let s prezkoumanim v roce 2026.

A tady se z toho div nestane tema pro vystoupeni z EU a pro pripojenink rusku.
PS: jen k jaderne energii ktera je tu vzdy jako argument proti GD a OZE. Od rana vypadl jeden blok v CR. V dobe kdy je nejvice potreba… tolik knte spolehlivý energii.
Hendly
@Tycoon
hele a normalni kola nejak zamoruji mesta emisema, produkuji CO2, mame diky nim brutalni zivotni zavislost na dovozu rooy a stoji na jenich vyrobe velka část ekonomiky?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Chápu, že někdo ti musí neustále připomínat tvůj vlastní obraz a to, jaký zelenorudý komouš jsi.

A neměj péči, můj vytříbený styl ti to tady vždy připomene.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Chápu, že by ses rád vrátil do středověku před objev ropy a nejlépe za opicemi na stromy.

Ale smiř se s tím, že člověk našel ropu jako přírodní zdroj, naučil se jej využívat a zpracovávat a nikdo nic lepšího než zpracovávat ropu dosud nevymyslel.

Naše životní úroveň stojí na ropě. Výroba BEV stojí na ropě. Tak to je. Ropa tu byla, je, a stovky, možná i tisíce let bude. Vzácné kovy nebudou za pár desítek let.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@yTycoon

"trh ovladany stavajicimi automobilkami, kterym plyne veskery zisk z prodeje spalovaku" .. 🤣🤣🤣 opět úvaha hodná zlatého ventilku, tentokrát snad celého roku 🤣🤣🤣 To je fakt asi zbytečné se s hujery o něčem bavit.

Zisk z prodeje BEV zřejmě neplyne automobilkám, které je vyrábí... 🤣🤣🤣 možná BEV nevyrábí automobilky, ale nějaké charitativní spolky... 🤣🤣🤣

Nebo varianta č.2 - výrobci BEV nemají zisk, ale prodávají se nejspíš se ztrátou, aby alespoň mohli snít o cenové paritě se spalováky 😉
DonVito
@rohYpnol
Treba Ford skutecne vydelava jen na ICE. Coz je to o cem jsem psal.

https😐/www.electrive.com/…llion-euro-loss/
Ford’s electric car division reports another billion-euro loss
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Počkej, výrobci BEV nevydělávají na BEV?!?
To není možné!!!

Baterie slevnily tak že jsou skoro zadarmo, konstrukčně je BEV jednodušší než dětské odrážedlo, vzácné kovy nejsou na výrobu BEV již dávno vůbec potřeba, dávno nastala cenová parita, vývoj je davno zaplacený protože trh BEV roste geometrickou řadou, všichni chtějí lepší technologií BEV, spalovák je jen parní stroj... 🤣🤣🤣🤣🤣
DonVito
@rohYpnol

Leta tu pisu o cenove parite v roce 2025.

V nizsich tridach (r5) to bude i pozdeji.

Tak jako treba u Fordu.

Priste cti pozorneji, co zde pisu.
Nevkladej mi do ust, co jsem nikdy nezminil.
😉

PS Urazej si do komousu svoji starou. My elektromobilisti jsme slusni ohleduplni lide!
Jsem tu od toho, abych ti veci vysvetloval. Casem to urcite pochopis.
Nemas zac.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nedostatečná výroba z upřednostňovaných zelených zdrojů vyhnala ceny elektřiny na trhu opět do rekordních hodnot. Kvůli tomu, že v Německu ve čtvrtek cena vyskočila na více než 900 eur za MWh (to je až čtyřnásobek běžné ceny), zastavila výrobu ocelárna v Riese.

https😐/www.echo24.cz/…prerusuji-vyrobu

Konkrétní dopad greendealu a zelenorudé ideologie. Tohle chtějí hujeříčci... jenže v násobně větší míře.
Tycoon
@rohYpnol

Zajímalo by mě, kde jsou Zelení Khmerové, když elektřina je za 20 Kč/kWh. To dělají mrtvého brouka.
Hendly
@Panove
Co cist vic než titulek?
“ Energetické kolosy jako je společnost RWE totiž možná záměrně držely některé elektrárny mimo síť, aby vyhnaly ceny elektřiny ještě výš.”
O tom to cele je. EU sahla temto velkým klukům na gigantický penize a vede se naprosto brutální boj.
V nem jsou zapojeny i media techto velkych kluku. Napr auto.cz ktere vlastni jeden z uhelnych baronu kterému Greendeal saha do peněženky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
No, tak jsme se dozvěděli, že ty velký kluk ještě opravdu nejsi a mentálně jsi na úrovni 3letého dítěte, co. A tím částečně urážím některé 3leté děti...

Tipuji že jsi volič Pirátů, tedy nejdestruktivnější strany ve sněmovně spolu se Stan... Strany, která nerozlišuje mezi fakty, domněnkami, spekulacemi a výmysly...

Protože opravdu nedokážeš zpracovat jednoduché informace, tak ti opět pomůžu.
Klíčové jsou😒br /> MOŽNÁ
JEŠTĚ výš
Hendly
@Rohypnol

ty si sem dal tenhle odkaz.
Souhlasis teda s tím co postujes? Je tam rozepsan i duvod te domněnky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
A ten odkaz nedokládá nic z toho, co jsi napsal. Jen dokládá že OZE a gd je naprosto destruktivní pro průmysl a pro společnost. Přesně pro důvody, které opakovaně uvádím. OZE je dobrá alternativa zdrojů, ale nenahrazuje žádný stabilní zdroj.
Hendly
@Rohypnol
Stale dokola.
Podle udaju v tvem odkazu je velká pravdepodobnost umeleho navýšení cen elektriny za strany uhelne energetiky.
Proc myslis, ze si Tykac najal nejlepšího marketera v CR?
Jde o sakra velke penize.

Mimochodem, opravdu si ty nebo tve alternativní ego Tycoon myslíte, že zelezarna nakupuje elektřinu za spotove ceny?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Stále dokola.
I KDYBY k umělému zvýšení navýšení došlo, tak PODSTATA PROBLÉMU JE ÚPLNĚ, ALE ÚPLNĚ JINDE!!! A o tom to opět celé je. Ty budeš řešit loupající se barvu na palubě na potápějící se lodi místo toho aby jsi řešil příčinu proč se potápí... Hloupý hujer, jako vždy. Bohužel.
Hendly
@Rohypnol
Podstaty jsou dve. Totalne chybné rozhodnutí spolehat na plyn z ruska a druha, a daleko větší.
Dalsi spalovani fosilních paliv je s největší pravděpodobností cesta do pekel.

PS: aktualni cena na spot je v CR 2x vetsi nez v Nemecku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Opět jsi nepochopil ale jako že vůbec NIC.
Podstata je stále ta stejná, a to že OZE je jen doplněk, nikoliv primární zdroj. Protože prostě pořád nesvítí, pořád nefouká, existují 4 roční období, střídá se den a noc... To jsou FAKTA, které si uvědomuje už i opravdu malé dítě.
Hendly
@Rohypnol

Tak uz vim, ze nechapes spotove ceny, vim, ze nevhapes kde je problem dnesnich cen energie atd.
Ted jeste jestli pochopis, ze naprikld v lete palit uhli abych mel energii na chlzeni je nesmysl. Asi proto ma Nemecko uz pres 50% energie z OZE a stoupato.
Aktualne se mluvi a bateriové tsunami v Nemecku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
🤣🤣🤣

Úplně mimo, jako vždy. Zbytečná debata, nepochopil jsi ani jedno slovo z toho co jsem napsal.

Německo může mít třeba 150% spotřeby výrobu z OZE, je to úplně jedno. Podstata je pořád úplně jinde, tj. v rozložení výroby a pokrytí spotřeby v čase. Proto OZE nedokáže nikdy nahradit stabilní zdroje. Energii pro distribuci prostě nikdo neumí reálně uchovat.

Zato si opět "domýšlíš" (v uvozovkách protože
myšlení nejsi schopen) zcela nesmyslné konstrukce...
Tycoon
@Hendly
A to takhle podrobněji prostudovat citovaný článek z německého tisku?

Přeloženo překladačem😒br /> "Spolková síťová agentura jasně říká: Ve dnech s tržními událostmi, jako byl včera, nebude rezerva elektřiny využita. K tomu dochází pouze tehdy, když je ohrožena bezpečnost dodávek. To vysvětluje, proč nebyly využity všechny kapacity výroby elektřiny. Mluvčí RWE: Není dovoleno používat tyto systémy nezávisle, jsou vyvolány operátorem sítě."

Uhelné elektárny, které německý síťový regulátor zařadil do tzv. rezervy sítě, NESMÍ prodávat elektřinu na trhu. Na oplátku regulátor takové elektárně dotuje náklady na přípravu zařízení k provozu, náklady na údržbu zařízení, náklady ušlé příležitosti atd.

Z mého pohledu je nepochopitelné, že spotová cena elektřiny přesáhla 20 Kč/kWh a německý síťový regulátor zároveň platil některým uhelným elektárnám za to, že nevyrábějí a nedodávají elektřinu na trh. Ale ty nám jistě vysvětlíš, že to je geniální zelená politika, kterou my nedostatečně politicky proškolení Češi nemůžeme pochopit.
DonVito
@Hendly

samozrejme je to tak jak pises

https😐/www.bild.de/…f09a33307f3679d3

Článek na Bild.de rozebírá situaci na německém trhu s elektřinou, kde existuje podezření na manipulaci cen ze strany energetických firem. Toto téma je v Německu velmi aktuální, protože ceny elektřiny dosahují rekordních hodnot, což má závažné dopady na domácnosti i průmysl.

Podrobnosti případu😒br /> Podezření na umělý nedostatek energie😒br /> Podle článku existuje podezření, že některé energetické firmy záměrně odstavovaly své elektrárny, aby vytvořily umělý nedostatek elektřiny na trhu. Tento krok měl zvýšit ceny energie, protože s nižší nabídkou se trh přizpůsobí vyššími cenami.

Role regulačních orgánů😒br /> Situaci nyní zkoumá německý úřad pro regulaci energetického trhu (Bundesnetzagentur). Pokud se ukáže, že firmy opravdu manipu
Hendly
@Tycoon
Tak nejdriv na ten clanek reagujes pozitivně a paknkdyz se ukaze, co v nem je, tak zas hledas proc je spatny.

A co treba zacit celkove o cem je a proc je spatny?

Myslis, ze zelezarny jedou na spotove cene? Nestalo se spis to, ze za poplatek odstavi nasmlouvanou cast vyroby pro regulaci site?

To bude zrejme daleko pravděpodobnější.
Proc si hrajes na vzdelaneho, kdyz zaroven kricis pod kazdou hlouposti nadavky a urazky?

PS: jen pro kontext. Aktualne cena elektriny ve spotu v CR skoro 200€. v Nemecku 30€.

Jo to je tak kdyz tady uhelni baroni vlastnici media krici jak to vsude delaji spatne a ze jen “my” vime jak to delat dobre.
Takhle se vydelavaji tezky prachy a Vaclavak a Rohypnol a Tycoon jim zabto jeste tleskaji….
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Škoda že zcela prokazatelně lžeš.
Tycoon
@Hendly
Spotová cena elektřiny v ČR nemá takové extrémy jako v Německu. Ano, když fouká a svítí slunce, Němci mají zápornou cenu a my ne. Ale zase když nefouká a nesvítí, nejde to u nás do takových výšin jako v Německu. Polož si otázku, zda je lepší, aby ocelárna jela trvale, nebo aby zapínala a vypínala provoz podle toho, zda fouká vítr. Polož si tu otázku nejen jako ekonomickou otázku, ale i jako ekologickou otázku.

Co se týče uhelných baronů, nemají se Křetínský a spol. lépe v Německu? Vždyť je přece krásné koupit elektrárnu za babku, pak si nechat od státu zaplatit její uzavření, chvíli si počkat a pak si nechat platit naopak za to, že ji neuzavřeš a že bude v tzv. rezervě. Nebo nic neuzavírat, ale nechat se zařadit do systému kapacitních plateb. Nejistotu trhu zaplatí německý síťový regulátor, tedy ve výsledku zákazník, a uhelný baron si pak užívá jisté příjmy bez rizika. Není divu, že uhelní baroni lobují za to, aby nejistoty platili i čeští zákazníci.
Hendly
@Tycoon
Uz podle uvodu toho co pises je jasne, ze neznas ani zakldy obchodovani s energií.
Zelezarny opravdu na spotu nejedou.
Je to jaknusem psal. Jak krik z Václavaku. “Sice tomu nerozumim ale zla EU” ..
Tycoon
@Hendly

Citace z původního německého zdroje dle překladače😒br />
„Vzhledem k vysokým cenám elektřiny na spotovém trhu jsme letos museli několikrát zastavit výrobu v Riese. Rané a pozdní směny byly tento týden již dvakrát,“ informuje BILD generální ředitel ocelárny Uwe Reinecke (59).

„V těchto fázích zastavujeme výrobu v ocelárně, abychom se ochránili před ještě většími ztrátami,“ uvádí Reinecke. To je však jednoznačně na úkor efektivity a ziskovosti firmy. V důsledku toho by nebylo dosaženo ročních cílů produkce.
Hendly
@Tycoon
Ty si jako predstavujes, ze ocelarnu vypnes behem hodiny na kednu smenu?😀

Hacek je v tom, ze se nepise vo bylo zastaveno. Nejspise jedna okrajiva cast vyroby nasmlouvana na odpojeni pro regulaci a velice pravdepodobne za poplatek.

Ocelarna opravdu nekupuje za spot cenu zakladni cast sve spotreby.

A to je twn provlem Nechas se vodit za nos zmanipulovanou informaci.
A ze jich na netu o EV a EU je a stale je dal siri trollove.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Čína razantně vstupuje do ruské války. Pro Ukrajinu jde o hodně špatnou zprávu

https😐/zpravy.aktualne.cz/…eca0cc47ab5f122/

Takže předpokládám, že místní hujeři budou pro zákaz dovozu čínských baterií, fve panelů, a veškerých OZE technologií z Číny, protože tyhle trchnologie podporují ruskou agresi 🤣🤣🤣
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nemohla by ta kola být ještě o 3 palce větší? To by se duševně nedospělým chlapcům moc líbilo.