Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Seat Leon III (2012–2020): Okrajový hit

27 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak spolehlivy nebo koncernovy?

Vzdyt koncernova spolehlivost je dneska tak vyhlasena, ze zaviraji fabriky.

Ja bych su teda Skodovku koupil jedine na "operak", vlastnit bych si ji netroufnul.
Arese
@Ja Prvni 123 Bez obav, v roce 2016 si naše rodina koupila verzi ST 1.4 TSI a už na ní máme najeto skoro 101 000 km. A bez jediné závady, měnily se jen náplně, filtry, pneumatiky, svíčky a baterka! 😊
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
@hiphop
...ti ale měli Packard V-12 z roku 1933.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese
To je dobre.
To vam preju.
😄

Co rikas na to, ze mam vlastniho trola?
😄
Malem duvod k hrdosti.
Skoda ze je to takovej magor.
Arese
@Ja Prvni 123 Z vlastního trolla si nic nedělej, máme ho tady vlastně všichni. Nějako horkej romák si říká (kromě toho ale používá i řadu jiných nicků) a je to prvotřídní psychopat... 😊)
ptr078
@Arese Vw 3ka rok 2016 1,4 tsi absolutne bez problemov, oproti dobovym oplom, tojotam mazdam ... etc v segmente c to najlepsie co sa dalo kupit
Arese
@ptr078 Ano, mám naprosto stejný názor a jsem šťastný, že jsme si tehdy tak dobře vybrali. Navíc Leon ST postavený na bází III. generace dodnes považuju za nejelegantnější kombík nižší střední třídy, ten současný se mi už zdaleka tolik nelíbí. Asi ne náhodou III. geneace Leonu byla prodejně zdaleka nejúspěšnější (více než milion prodaných vozů). Myslím, že ta současná generace takové obliby už nedosáhne...
P.S. Škoda, že si tento bazarový článek nepřečtu celý, rozhodně ale nemíním podporovat zdejší placenou sekci!
Avatar - lamal
lamal
@ptr078 tvoje 1.4tsi je oproti dobovym toyotam najlepsie 😁 ... uz som sa obaval, ze si zufalo neobtrieš hubu o toyotu
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese prosim Te, a 1.4 TSI v roce 2016, to je jeste rada ea111, ne?

Jestli najel pres 100 tis km bez problemu, tak je to zazrak.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ja Prvni 123 Já jsem teda v Golfu 7 Variant měl v roce 2016 1.4 TSI 110 kW EA211 s řemenovými rozvody. A lepší motor asi nikdy neudělali. Jelo to jako z praku, spotřeba srandovní na turbobenzín. Dalo se s tím v rámci limitů jezdit za 5,5-6/100. V cca 100.000 km jsem ho prodal a servisák i kupující nechápali, že to je jetý auto a kolik km to má. Mysleli, že je nový. Nakonec mi bylo líto, že jsem ho prodal. Nic lepšího už asi nevyrobí. Tyhle motory dají s přehledem 250-300 tisíc km.
Bylo to ještě bez kurwítek typu CoD atd...
Tycoon
@Ja Prvni 123
Leon III (na fotkách) má menší motory TSI v nové verzi EA211 už od začátku výroby, tzn. od roku 2012.
V roce 2016 se už ty staré EA111 nemontovaly nikam, ani do Rapidů nebo Yetin.
Taky ten motor mám ve dvou autech a zatím bez problémů.
Arese
@Ja Prvni 123 Nikoliv, motory TSI montované do Leonu III. generace už mají vždy bezproblémový rozvod ozubeným řemenem. 😊
ptr078
@Ja Prvni 123 Kecas
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Ségra měla rok 2019, 1.4tsi 96kw. Spotreba byla fajn, drzela se ji kolem 5.5-6l ( ale jezdila jen venkovské okresky ), kombik ve fr bylo asi nejhezčí auto koncernu. Měla ho na operák a dobře udělala. Za 2 roky a 50tis km třikrát odtah do servisu, kdyz zůstala někde viset. Pamatuji si, ze jednou to bylo palivové čerpadlo, zbytek už nevím. Často se ji stávalo, ze nefungovaly vubec asistenty včetně tempomatu. Prostě se to rozsvítilo jako vánoční stromeček s hláškou, ze ma zajet do servisu. Tam vymazali jen chyby a zase ji to chvíli fungovalo.
Tycoon
@Mikesus
Rok 2019 a 96 kW je už 1.5 TSI. Základ konstrukce stejný jako 1.2 TSI a 1.4 TSI, ale spousta složitých zbytečností navíc.
Závady elektroniky jsou pro mě překvápko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
jo jasně, sry to byl překlep. Ano byl to 1,5tsi. Za mně to bylo mnohem horší motor než ta 1,4
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123
Nene, jmenuje se Jaroslav Metelka. 🤡
Arese
@Ja Prvni a Posledni Pochvala, ten klaunskej ksicht k tobě perfekntě sedí! 😊)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ja Prvni a Posledni Táhni, Čížku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ja Prvni 123 Tvoje chyba. Tahle generace malých/kompaktních koncernových aut je vesměs velmi spolehlivá.
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123

Díky, přesně na tvoje moudra jsem čekal tři čtvrtě roku, abych to konečně udělal podle tvého geniálního návodu, ty mistře světa.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pekny auto, design se povedl. Motor 1.4 odpovídající velikosti a hmotnosti auta.
Jak na tom byla převodovka dsg se spolehlivostí?
vencelín
Jezdil jsem s Leonem 1,5 Tgi. Když jsem jej přebral měl cca 1700 km. Na konci asi 17000 km. Za tu dobu stačil vygenerovat jednu závadu start stop. Skoukromne by mi to nevadilo (Ss bych stejně vypínal), ale při takto nízké nájezdu do auto nadává do dobrého světla co se dlouhodobe spolehlivosti týká při vyšším nájezdu. Jinak provozní náklady o poznani nižší i nez u vznetoveho motoru. Na okreskach se s tím dalo jezdit za 2,7 až 2,8 kg/100 km při cestovních rychlostech 110 až 130 a plachtěním do vesnic. Na dálnici při 170 km/h to pak lezlo ke 4 kg/100 km či o něco výše. Manuální převodovka. Na jízdu příjemne auto. Byl jsem s tím i ve Francii.
Avatar - Emel
Emel
@vencelín z jedné závady bych nedělal drama, to se stát může... hlavně... auto normálně jezdilo dál?
teig
"druhá generace se transformovala ve vysoký blob bez ostrých hran"
V porovnání s tou současnou byl vyšší o pouhé 2 mm (a nižší, než např. jakýkoliv Golf z tohoto století), tak bych rozhodně neřekl, že byl vysoký 😉