Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota ProAce City Verso 1.5 D-4D 8A/T – Prostor pro celou rodinu

65 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@adamzprahy
Parkovací místa pro rodiny a dětmi, nebo parkování dal od vchodu. Ano, je to benefit u soupacek, ale nic zásadního v tom tez nevidím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lamal
Rodinný ideal z auta, co zrovna rodinný ideal není. Je to smutné, ale v době chybějících plnohodnotnych MPV, je to tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lamal
Bavil jsem se s techniky v toyote a říkali, že na nich řeší furt něco a vubec by to nedoporucili. Ze je to poznat, že to není toyota.
Bavil jsem se tedy o velké proace a říkal že jsou časté problémy s adblue, elektrickými posuvnými dveřmi, prevodovkami ( automat i manual ) a motory.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Honza Mička
Kamarád má ve velké proace to elektrické otvírání a prý stačí, aby právě stal v kopci a dveře se zablokujou. Ze to je i v manuálu, ze pokud nestojí na rovině, tak se můžou dveře zaseknout.
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@Emel já to spíš myslím z toho rodinného hlediska. Nakládání prcka dozadu je mnohem snazší. Občas se (nejenom u lidlu) stane, že někdo zaparkuje tak blízko, že dovnitř to vajíčko skoro neprostrčíš. Ale jsou to jednotky případů, jde hlavně o pohodlí nastupování, kdy dveře nezavazazejí.
Co mi chybí, to je elektrické ovládání těch šoupaček. Když zaparkuješ v kopci, tak se těžko zavírá/otevírá (dveře jsou těžké) a kdekomu nejde u otevírání ten "chvat" zatáhnout za kliku-posunout dveře. Elektrický posuv by všechno vyřešil.

Honza
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
Asi nejlepší rodinné auto😒br /> + Hranatá krabice, takže z toho dobře vidíš a dobře se parkuje
+ ŠOUPAČKY!
+ Sedadla vysoko, takže se dobře nastupuje/vystupuje
+ Sezení jako na židli mi nevadí, když je opora zad kvalitní
+ Dělená zadní sedadla
+ ŠOUPAČKY!!
+ Spousta odkládacích míst, děti můžou hrát na schovku
+ Ohromná zadní vrata (plus i minus, když parkuješ zadkem ke zdi)
+ Naložíš kočárek nebo kolo, aniž bys ho musel skládat/rozebírat
+ ŠOUPAČKY!!!
traveldrive
@Meky
Zase trepeš sprostosti. Kam na také koniny chodíš?
traveldrive
@Mikesus Toto tu trepe opakovane, ale podklad vždy akosi nie je...
traveldrive
Za mňa dosť škoda, že čítam už x-tý test prakticky toho istého auta so silnejším dieslom a automatom, a test z opačného konca ponuky - slabší diesel a manuál proste nie je.
Avatar - Emel
Emel
@lamal četl jsem tu nebezpečné až kacířské myšlenky, a to i od zkušených diskutérů... proto trošku pedantsky trvám na tom, že to, co v danou chvíli určuje schopnost auta zrychlovat nebo i rychlost udržet jsou kW a ne Nm (respektive Nm pouze v kombinaci s otáčkami, aby sis vlastně mohl ty kW dopočítat)
Daniel Je
@Frfla ale právě tak kvalita motoru. Do dnešní doby Francouzi ladí jaký olej řádně použít, aby to nedělalo problémy a majitelé přijížděli na garancí se svým vozem do servisu. Nádrž Adblue, vstřikovače a jine komponenty jsou na opravu. Další chyba je že některé motory jsou na tu dodávku slabé.
Avatar - Emel
Emel
@adamzprahy viz bod jedna, parkování u Lidlu - mně to přijde mnohem menší problém než jak se to prezentuje. Větší děti vychovám, menší vyndám, přinejhorším si zastavím kousek dál od vchodu s dostatkem místa okolo. Ale jinak máš pravdu, že v obchodních centrech až tolik nenakupuju a když to jde tak na nákupy chodím pěšky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Další z tvých blábolů. Je to diesel, tj. právě že těžší převody bude zvládat bez potíží.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

To jsi nemyslel vážně, tyhle absolutní nesmysly, že??

I kdyby platil ten nesmysl co jsi napsal, tak asi není problém dosáhnout vmax na nižší převod, že 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Diesel pod kapotou a malé rodinné MPV?

Ano, tohle je naprostý ideál. Žádné BEV, které nikdo nechce.
traveldrive
@Othello Prečo ti je to u takejto krabice málo? Na cestovné rýchlosti nad 160 by si už potreboval aj trochu agilnejší podvozok, nie? Alebo máš rád jazdu typu "plyn na podlahe a smrť v očiach"?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Ano, může mít kratší šestku nez ten 8stupnovy automat osmičku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@m.z.
Co konkrétně jsi resil?
traveldrive
@Meky Nevieš nerovná sa nedá sa. Úplne bežne vzadu pasažierov vozím a úplne normálne tam sedia. Sklon operadla aj sedáku je ok, ak potrebuješ ležať, vyber si nižšie auto. Mohli by byť dlhšie sedáky, ale to je daň za sklápanie sedadiel do roviny bez demontáže.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
To je poněkud jednoduche, ale zrovna ty bys to mohl vedet. krabice od bot, 130 dieselovych koní, které umírají poměrně v nízkých otáčkách. Na dlouhé převody to nema sílu už, na kratších zase malý rozsah použitelných otáček.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Meky
A můžeš rict v jakém smeru/rozměrů se tam nevejde dospely člověk? Ačkoliv nejsem zastánce těchto malých dodávek, prostor tam je naprosto v pořádku.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Jako rodinný ideál bych spíše viděl takový VW Touran. 🙂
vencelín
@lamal
Možná to dostacuje na běžné cukacky kolem komina s prázdným autem, ale rezerva na nějaké větší akce se limitne blíží nule
Avatar - Emel
Emel
@lamal jasně, a věřím, že s normálně naloženým autem se ti bude dařit plout na vlnách dostatečného výkonu i v nižších otáčkách a všechno bude v cajku. Pokud se ale dostaneš do situací, že budeš po autu chtít výkony blízké jeho maximu (ať už vinou těžké nohy nebo velkého zatížení), tak se to rozpadne.
To je mimochodem třeba zkušenost, kterou jsem měl s 1.7CRDi v Optimě - dokud jedeš tak nějak normálně, tak to vypadá všechno dobře a kultivovaně. Jakmile to ale přestane stačit, dojde k velkému nárůstu akustické nepohody a jen malému nárůstu subjektivní dynamiky 😄
Avatar - lamal
lamal
@Emel to rozhodne, ovsem vysoky krutiaci moment hovori o priebehu v nizkych otackach a o pruznosti na kvalty, co je rídzo prakticka zalezitost prejavu pohonnej sustavy..
Fakt, ze identicke vozidla s dieslom o 75kW a atmosferickou 1,6kou so 75kW budu mat zhodne maximalne zrychlenie a maximalnu rychlost (az im to sprevodovanie a vodič umozni) nebyva bezna optika ani predajny argument... vacsinou tuto ue upresni hodnota maximalneho krutiaceho momentu
Daniel Je
Neuvěřitelně poruchová auta. Vůbec nechápu proč Toyota šla do spolupráce s Peugeotem🤦
Avatar - Emel
Emel
@lamal je mi jasné, že tobě to psát nemusím, tak spíš kvůli ostatním... je potřeba servírovat kW a ne Nm 😄
Avatar - lamal
lamal
@Emel rodinny ideal z pomedzi toho co dnesny trh ponechal...
Avatar - Emel
Emel
@Honza Mička právě... soused má tohle od Peugeotu a ta manipulace s dveřma není ani pro dospělého úplně snadná, protože z místa kde sedíš je to docela "neergonomický" pohyb. Takže za mě fajn, hezký... ale ne úplně must-have a jeden vykřičník by stačil 😉
Elektrický posuv... jo, jenže to by neladilo s dělnickým původem 😄
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@LukasVolsicky
@Redakce
@admin

Kolik účtů vlastně Lukáš Volšický má na ACZ a který z nich je pan redaktor? A proč nemá na svém profilu červenou hvězdičku označující redaktora?
https😐/www.auto.cz/diskuse/95468/1?…
https😐/www.auto.cz/diskuse/95482/1?…
vencelín
Asi sympatické vozitko.
Za mě tomu chybí důstojnost 2,0 Hdi.
1,5 v plném zatížení je málo.
Avatar - Emel
Emel
@LukasVolsicky za mě je to spíš "z nouze ctnost" než rodinný ideál...
Avatar - Emel
Emel
@Honza Mička v těch šoupačkách až takovej benefit nevidím... parkování u Lidlu mi přijde trošku klišé, nakládat paletu bočníma dveřma nepotřebuju a na jízdu s otevřenejma dveřma v režimu Huey je dnešní doba už příliš korektní.
Jinak asi proč ne, je to přesně to auto, kde by rezignace na dynamiku a plutí s davem byly nutností a nikoli volbou... ale prostornost a variabilita je úžasná a možná to potěšení za volantem vyváží.
PS: hezká barva, hezký kola
Othello
@Emel
testovaný automat má 130 PS ale manuály jsou i s výkonem jen 100 PS a tak tu nejspíš jen splácali parametry dvou různých motorů
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus dik za info posuniem..
Avatar - Emel
Emel
@Othello jo, je to divný. Předpokládám, že šestka bude rychloběžka a maximálka u manuálu bude vytočená pětka.
Avatar - Emel
Emel
@rohYpnol z mého pohledu je (pořád) ideál kompaktní kombík s benzínem. Tohle je trošku krok stranou... jo, prostor a variabilita je osvobozující, ale má to svoji cenu. Já osobně bych do toho nešel.
Avatar - Emel
Emel
@m.z. já nezpochybňuju, že šoupačky mají své výhody, jen píšu v reakci na Honzu Mičku, že na tři věty s šesti vykřičníky bych to zase neviděl.
Lord Owl
@traveldrive jestli je tam chcánkomat z Pažouta, tak to bude servisní terno teda.... Ještě tam dát ventilky s bezdrátovými čidly, ať je na prémie pro servis....
Othello
@traveldrive
Všimni si že jsem vůbec neřešil využitelnost maximálky ale dotaz směřoval výhradně k technickému vysvětlení velkého rozdílu tohoto údaje u verze s automatem a verze s manuálem v jinak totožném autě
traveldrive
@rohYpnol
Nebyť AdBlue, mohol by to byť s prižmúrením oka ideál. Ale to "ekologické" kurvítko všetko mení.
kyklop
@Mikesus jj, prevodofka od aisinu. Ten zvyšok (adblue) je taká klasika
kyklop
@vencelín za starých čias malo 2.0 hadi v berlingu 66 a neskôr 80kW. Radšej túto 1,5...
kyklop
@Meky existuje auto, pri ktorom si toto netvrdil? 😊
Othello
@Mikesus
Koukal jsem že ty manuály dělají i s výkonem jen 100 PS, takže seriózní vysvětlení může být spíše tady
Jozinwk
PEUGEOT v šatách Toyoty ....🥴
Avatar - m.z.
m.z.
@Mikesus s Proace 180k jsem si taky užil, s radostí jsem ji po 2 letech prodal
Avatar - m.z.
m.z.
@Daniel Je souhlasím, taky jsem si to zkusil a nikdy více... (Combo 1,5) v servisu jsou z těch aut nešťastní, pokud se nejedná o Peugeot-Citroen, tam jsou na to už dávno zvyklí 😄
Avatar - m.z.
m.z.
@Emel zpochybňovat výhodu a praktičnost šoupaček, mi přijde, jako být v opozici za každou cenu. U rodinného auta, je to ta nejúžasnější věc na světě, kde ni nezavazí, při manipulaci s čímkoliv.
Othello
@Mikesus takže myslíš že manuál verze má mnohem horší aerodynamiku než ta s automatem a k tomu ještě zcela nevhodné převody, přestože je to šestikvalt ?
Othello
Údaje o maximálce jsou poněkud nejasné. Automat dle textu 184, podle tabulky 183 ale zároveň manuál o propastných 15 km/h míň.

Co je příčinou tak mizerné maximálky u auta s výkonem 130 koní ??
Martin Nikodým
@adamzprahy
Soupacky jsou super vynalez, kor kdyz mas na evropske pomery sirsi mpv
Meky
@Mikesuproblemy ako s beznym pezotom.
Meky
@Honza Mička

Skusil si si dozadu realne sadnut???? Normalny clovek sa tam nezmesti!
Meky
Premrhana prilezitost.
Mohlo by to byt pekne rodinne auto.
Stacilo by dat dozadu noŕalne sedacky, s normalnmy sklonom operadla.
Na hentom sa neda sediet.
Avatar - lamal
lamal
@Emel je to tak, max vykon nejde osaliet, podobne som vystriezvel z mocneho zatahu TDi a TSi v nizkych rychlostiach, po meste siroke ramena, plytvanie zatahom, trha asfalt a nad 80kmh pride na lamanie chleba 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Furt se budete hrabat v hnoji. 100 koní v 1,6 atmo je mrtvola, 100 koní diesla je naprosto dostatečných. Abys na kola dostal stejný krouťák, atmo musí mít 5t ot a dieslu stačí 2t. Já mám atmo, 2,5 v lehkém kombíku funguje.
Avatar - lamal
lamal
@Daniel Je
Mas nejake relevantne data ? U nas vo firme sa tieto dieslove Toyotky veselo nakupuju k nadvlade TDi, vedenie si kladie otazku ci bude Toyotka lepsia nez Pug/Citron dvojicky. S tymi az tak dobre skusenosti nie su, hlavne co sa tyka elektroniky a napr. poloosi v Citronoch s 1.5 HDi. S motormi problem nebol ani so zbytkom auta.
Avatar - lamal
lamal
@Emel quo vadis je nebezpecna tema, ano Nm vynasobene otackami, ale nieco k tomu mam, pretoze ked napises, ze budes servirovat 75kW nic moc to neznamena, informacia o 300Nm krutiaceho momentu to posuva do spravnej ropa roviny...
adamzprahy
@Mikesus @Emel jasné jen podle toho bych samozřejmě nevybíral, ale kdybych se v daném rozpočtu rozhodoval mezi více auty podobné velikosti, tj. nějaký kombík nebo SUV na praktické vození po městě, tak bych tohle řadil poměrně vysoko. Z širších aut mám reálně problém vyndat zezadu bundu a ve špičce se ani nedá jet moc někam dál na klidné místo, protože obzvlášť teď před vánoci jsou parkoviště u obchodů totálně plná. Místa pro rodiny s dětmi jsou samozřejmě plná taky. Pohybuju se na takových místech v Praze skoro denně a obzvlášť ze široké 5er beze srandy vylézám jen skulinama.

Se šoupačkama mám zkušenosti z větších dodávek a tam prostě je to super, vsunu se kamkoliv, vylezu opatrně až musim stáhnout pupek 😁 ale zezadu pohodlně vytáhnu větší krabice.
Avatar - lamal
lamal
@vencelín vzhladom na jazdne vlastnosti to podla mna staci, 8kvalt si najde vzdy spravny kvalt aby v relativnej tichosti serviroval tych 300nm...
adamzprahy
@Emel k těm šoupačkám - to asi nejezdíš často ve městě do obchodních center 😊 Hlavně s dětma - malé buď vyndavat nebo větší aby netrefili vedle stojící auta mi přijde docela zásadní pokud na taková místa jezdíš prakticky každý den.
Avatar - LukasVolsicky
LukasVolsicky
Tohle je docela fajn svezení. Nastavení vnitřního zrcátka je sice komplikovanější, protože se jako řidič musíte několikrát předklonit při hledání správné pozice, ale jinak se mi líbí velká prostornost a spousta odkládacích schránek. Pro rodiny naprosto ideální nástupce kdysi populárních MPV.
Frfla
Ano, toto auto se mi libi. Nadhera. Cena je sice trochu pres na ten motor, ale jinak ok. Vice takovych aut.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Sice je to malá velká dodávka, ale svobodu ti v autě dává taky prostor kolem sebe. V tom autě sedíš a tak se ti vzadu lépe pije pivo.