Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s novou Škodou Elroq: Opravdu jenom menší enyaq?

106 komentářů

MarekAbsolon
Musel jsem někde udělat v životě chybu. Mě se zdá 800 tisíc za něco co v zimě ujede 250km na jedno nabití poměrně dost drahé. Tak když na to všichni máte tak kupujte.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
@MarekAbsolon 250 v lete. V zime 150. 😉
Avantime
@LEGOPARK Netrep.
steny007
@Avantime EV mají v zimě dálniční spotřebu cca 60% WLTP. Dále EV vozy se nabíjejí kvůli baterce jen 20-80%, s takovým Enyaq 50 při dálniční 130 jedete maximálně hodinu a pak musíte jíst, na záchod, protahovat se, dát si kafe, pracovat apod, tak jako musí všichni elektromobilisti (možná že by EV vozy přitahovali obézní prostatické workoholiky ?😊 Taková cesta do Alp to musí být zážitek😊)
HADOS
@MarekAbsolon myslim ze spis udeleli chybu soudruzi z NSR!!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vie niekto preco na tomto aute zmizlo logo skody? Ono keby aj hociktory mercedes odstranil hviezdy a miesto nich vsade tlacil napis mercedes tiez by tym stratil istu identitu a caro .... lebo po odstraneni loga skody mi elroq pride identitou absolutne neutralny a vlastne by to mohla byt aj honda alebo range rover alebo buick ci nejaky BYD ... a podobne... pritom vacsi enyaq je da sa povedat identitou stale este paradna skoda.. aj logom aj maskou aj celkovym ponatim... ale elroq skoby ani uz nechcel dat najavo ze je skodou... a co tak vsetky loga vsetkych znaciek hodit rovno do kosa a vyrabat uz len bohapuste nudne skatule... pride mi ze tam to vsetko speje... hlavne nevytrcat ... a vsetko robit uz len v 50 odtienoch sivej
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@3_diamanty Za mě je pořád lepší trochu generický (byť ta maska tam svým způsobem pořád je) design Elroqu než strašidelný design Enyaqu. Fejkový rypák Enyaku nedávám ani v lowcostové plastové, ani v kýčové podsvícené podobě. Jeden z nejhnusnějších předků aut ever... 😄

Jinak barvy nějaké mají a dokonce to má červené bezpečnostní pásy (což je za mě cool a připlatit si je jinak můžete leda tak v Porsche a pod...)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Barry Lyndon Červené pásy pamatuji z Felicie. 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@3_diamanty

Nebude ani na FL Enyaqu.
Nebude nikde. Nová doba.

Jinak řečeno - a odpověď na tvoji otázku proč už není logo - no protože někomu hrklo v hlavě a rozhodl se zmrvit co to jen jde.

Za mě celá móda nápisů je úplně mimo. Kvalitní design nepotřebuje nápisy, obrázky a podobné nesmysly. Naopak logo bylo vždy symbolem značky, ozdobou. A Škoda měla (a má) krásné logo.
Avatar - Emel
Emel
Auto hezký. Kompaktnější a hezčí než Enyaq... ale pořád použitelný pro rodinu, s RWD platformou...
Ten interiér s červenými pásy je trošku divočina, šedý semiš vypadá hezky.
Cena "již od" hezká, nicméně obecně a do EV o to víc bych chtěl aspoň vyhřívané sedačky a volant... 865t ale pořád slušný, s tepelným čerpadlem 900t.
Jenže... když teda rodinné auto, tak malá baterka je limit, velká stojí o 167t víc a to je dost... někam mezi to se musí trefit ta 60 a podle kapacit by měla být spíš blíž té 50, někde kousek přes 900 asi ještě ok, už je to ale taková hrana toho, co ještě dává smysl.
ptr078
@Emel V tom pripade pockat rok, kupit nieco s cca 10 000km resp. Zabudnutu skladovku a mas par tisic dole. Prave som pozeral id buzz, nove vybavene kolo 70k, rocne uz kolo 45k. To sa uz da. Kamos teraz kupil predvadzacku id5 za 30 bez dph. Mne ev dava vatsi zmysel ako lahka jazdenka
kesumb
@ptr078
urcite, kolem milionu je eqe s par km... Ted je na to super doba, ev jsou normalne funkcni a pouzitelny auta a v souctu diky uzitecnejm ***um co s tim nikdy nejeli je to dostupny
Avatar - Emel
Emel
@ptr078 asi není moc na co čekat, to bys čekal pořád... pokud teda e😜licitně nechceš toho Elroqa.
Já obvykle se skladovkama moc díru do světa neudělal, většinou to bylo sotva levnější než normální auto do výroby a ještě byl problém s výbavou a barvou... spíš ta zánovní ojetina, u toho EV se nemá moc co pokazit a bude tam takový rozdíl v ceně, aby mi to dávalo smysl.
Arese
@ptr078 Proboha proč by sis kupoval takovou nesmyslnou hračku jako ID Buzz? Jen proto, že má hezký design? 😧
ptr078
@Arese Nekupujem, pozeral som, za co sa realne predavaju ev. Mam skor otazku na majitelov ev, cez co doma nabijaju moderne ev. Posledne tyzdne som nabijal produkty vw cez taky zakladny wallbox a viac to hrialo ako nabijalo.
Avatar - Tomogo
Tomogo
Nevím, bude to mít na trhu těžké, protože já bych volil jako menší EV spíše Konu.
Avatar - Emel
Emel
@Tomogo tak zrovna proti Koně mi přijde ten Elroq jako mnohem lepší nabídka - cca. o 70t levnější (Selection + tepelné proti Czech Edition), RWD proti FWD, silnější motor (10kW, 55Nm), nepatrně větší baterka, řádově rychlejší nabíjení (145 vs. 75), větší auto i kufr... a osobně se mi i víc líbí. Nevidím žádné argumenty pro Konu, pokud e😜licitně netrváš na menším autu.
Avatar - lamal
lamal
@Emel Korejec ma podla mna kvalitnejsie baterie, ale to na papieri nepoznas.
Avatar - Emel
Emel
@lamal jo? V čem se to projevuje? Tuhle informaci jsem nezaznamenal...
Tohle je výhoda tý základní TM3 s LiFePo.
Každopádně ta Kona mi jako nabídka přijde nezajímavá.
Avatar - lamal
lamal
@Emel vyrabaju si ich sami v Korei, Samsung/LG ... https😐/www.auto.cz/diskuse/95395/1
29. listopadu 2024 • 18:02 + 30. listopadu 2024 • 10😁4
Arese
@lamal O kvalitě El. Hyundaiů lze s úspěchem pochybovat:
Arese
Avatar - lamal
lamal
@Arese na ideologicko extremisticky web tj AF neklikam, ale ano podla nazvu clanku v odkaze je podla nich problem s ich EV... to je este celkom v pohode, co to este len bude s cinskymi vozitkami, to som zvedavy
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lamal

Autor prokopec. Neprekvapive. Opět micha pravdu a sve domněnky, ktere poklada za fakt a vubec neodpovídá realitě.
Nicméně je ten clanek o přístupu hyundaie, ktery i z mého okolí ( ačkoliv se jedná o jiné dealerstvi ) je tragicky.
Avatar - Emel
Emel
@lamal jako zajímavé video... ale abych z něj usoudil na superiorní kvalitu korejských baterií, na to mi to asi nestačí.
Johnn
@Emel Vhodnější bude spíše Kia EV3, ano výrazně kratší exteriér, ale v interiéru to nebude takový rozdíl, zavazadlový prostor prakticky stejný a EV3 má frunk. Také je EV3 výrazně lehčí a proto i nižší spotřeba. A třeba funkci V2L. Nižší spotřebu, V2L má i Kona.
Ten výběr, jak píšeš není tak jednoznačný.
@Arese Jo a proto že jsou problémové, tak jsou prodeje rekordní
https😐/insideevs.com/…ovember-ev-phev/
Je dobře,že se problémy zabývají.A problémy mají u nové technologie všichni.
Arese
@Johnn Právě že nezabývají. Svéjho zákazníka, který má s jejich EV velký problém, poslali do pryč.... 😧👎
Avatar - Emel
Emel
@Johnn EV3 je určitě zajímavější. Má nepatrně větší baterku než Elroq, o něco větší výkon... o něco pomalejší DC nabíjení a menší prostor pro posádku. A je to předokolka, to vidím jako největší mínus... ale je to něco za něco.
Osobně to vidím tak, že Škodovka - protože zatím nemá auto na menší platformě - nahrazuje tenhle nedostatek autem na "dospělejší" platformě, které prodává za výhodnou cenu. Pro zákazníka je to momentálně bonus.
Avatar - Tomogo
Tomogo
@Emel Pokud chceš alespoň někam dojet, Kona je rozhodně lepší než Škoda. Mluvím o slabší variantě Škody.
Avatar - Emel
Emel
@Tomogo základní Kona má ještě menší baterku. Z mého pohledu je Kona úplně marná, proti EV3 nebo Elroqu nemá vůbec co nabídnout a kdybych chtěl auto v téhle třídě, nešel bych ji ani projet.
Arese
@Tomogo To já volím žádné EV! 🙂
Avatar - lamal
lamal
V modrej mu to slusi, inac trochu Dácia style z predu. Mnozstvo cierneho plastu na zadnom narazniku, ktory zasahuje aj do blatnikov, tiez nevypada najlepsie.
Celkovo pohladne auto, ceny su biedne, bez vyhr. sedaciek, bez cerpadla s malym dojazdom pri tom rodinne auto... na kratke trasy.

Chce to najsilnejsiu bateriu dostat na 900tis...

Pripadne tam namontovat 1.9 TDI PD 96kW (kludne ojetý) s manualnou prevodovkou a ručkou.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Prosímvás, ptám se jako socka a nestydím se za to, ale: to je skutečně běžné, mít milion na nové auto a brát to jako normální cenu? Ptám se proto, že splácím 1,25mio hypotéku na byt, kterou jsem si bral před 15 lety a ještě nějakou dobu splácet budu a milion mi příjde pořád jako velké peníze.
Avatar - Emel
Emel
@Stejsn co je "normální"?
Normální je kupovat auto na firmu a nějakým způsobem to "daňově optimalizovat" (75% všech aut u nás, 87% Škodovek, čím dražší auta tím větší podíl). Pokud takovou možnost nemáš, tak je normální kupovat spíše levnější auta (i30 a Ceed, různé Dacie... Tucson a Sportage, v poslední době slyším dost Scalu).
Koupit soukromě za své domů auto za milion normál není.
topten
@Stejsn
ani na Zapade si vsichni nekupujou novy auta, ale z druhy, treti a ctvrty ruky. a to tam diky tomu, ze u nich 41+ roku zemi nedevastovali komunisti, berou trojnasobne mzdy a platy.
takze neni zadny duvod mit mindrak z toho, kdyz se nemuzes dovolit novy auto kazdej druhej, patej, destej ... rok nebo nikdy v zivote ...
matuS
900t je cca 36t€. To už je tesla 3. Prečo uprednostniť škodu pred teslou?
Avatar - Emel
Emel
@matuS u nás začíná TM3 na milionu, takže nějakých 100t rozdíl tam je. Interiér vypadá v Elroqu o hodně líp. Karoserie sedan je pro někoho limitující. Dostupnost servisu a cena dílů může být u Tesly problém.
Jinak ale jasně - výkon, dynamika, efektivita hnacího řetězce, jízda - to vše bude u Tesly za cca. stejné peníze lepší.
ptr078
@Emel Ev sa nekazi a do servisu netreba chodit. A su vyrobene z jednej suciastky. Co tam mas dalej. Take negativisticke prispevky
Avatar - lamal
lamal
@matuS kvoli lepsej ergonoomii a zostatkovej cene
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@matuS Výhoda Tesly bude, že se s ní dá jezdit i po dálnici. Tohle je spíš příměstský poskakovadlo. Prostě klasické srovnání sedan & SUV, jiné světy, jiný účel použití. Jinak většina lidí nedává Muskovu bizarní ergonomii jakoby autonomního auta, které má ZATÍM teda i pedály a volant... 😄
Arese
@matuS Děláš si srandu? 😁 Tesla není auto, stačí si uvědomit její šílené ovládací prvky, nemluvě o dílenském zpracování...👎
topten
jako druhy/treti auto do rodiny na rozvazeni deti do skoly a krouzky sqela volba
jen skoda, ze 4kolka bude az pristi rok na podzim, takze realne dostupna spis az na zimu 26/27, tedy za 2 roky

chvili jsem koketoval koupit jen zadokolku, ale nekteri kolegove odsud me od toho zrazovali. a kdyz jsem videl, jak v patek mnozi na tech par centimetrech snehu zoufale bojovali se svejma (sic) predokolkama, tak neni jina cesta nez si pockat na 4kolku, a to na "nasi" polnacce byla situace jeste mnohem horsi ...

a dojezd umozni prejet republiku od severu na jih a nazpatek bez nabiti, takze kdyz jako kazdej rok pojedu na luznici na vodu, kde se schazime ze spoluzakama ze skoly, a budu chtit popichnou odpurce EV mez nama, tak jim na elektrickym grilu (vim ze to je rouhani, ale je to rychly a gril je skladnej) , pote co nas po pulnoci vyhodej z hospody, ugriluju krasne prorostlou krkovicku a vytahnu chlazeny pivo z lednicky a jeste rozsvitim lampijooony

takze doufam, ze to ma klasickou elektrickou zasuvku a svetlou vysku aspon 18cm
Avantime
@topten No nemá. Aj vo VW keď sa opýtaš na V2L, tak na teba pozerajú ako keby si prišiel z budúcnosti.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Avantime ElektroTáta říkal, že to nějakou přípravu na V2L má, takže o 32 softwarových upgradů později to třeba bude fungovat... Jinak něco jako zásuvku na 230 V to snad má, ne? Je teda otázka, kolik watů, očekával bych, že 1500 W (když 150 W má obyč ICE ovce) by to mít mohlo - jestli taková porce stačí na toptenův grill netuším. 😄
DonVito
@Barry Lyndon

https😐/ev-database.org/…3/Skoda-Elroq-85

Bidirectional Charging (V2X / BPT)
Vehicle-to-Load (V2L)
V2L Supported No
Max. Output Power -

Exterior Outlet(s) -
Interior Outlet(s) -
Vehicle-to-Home (V2H)
V2H via AC Supported No
Max. Output Power -

V2H via DC Supported Announced
Max. Output Power No Data
Vehicle-to-Grid (V2G)
V2G via AC Supported No
Max. Output Power -

V2G via DC Supported Announced
Max. Output Power No Data
Arese
@topten Ty vybíráš svoje auto podle toho, aby umělo napájet gril a ledničku? "Pozoruhodná" kritéria! 😟
DonVito
@Arese
Nova doba. 🙂
Vitej.

EV skutecne nevybiras podle prevodovky nebo rucni brzdy...
V2L je vyborna funkce o ktere si muzes nechat jen zdat.
Tak jako o temperovani interieru predem, okamzitem topeni, domacim tankovani (je to fakt priemny mit po ranu nabito a utracet za cestovani polovinu) nebo tahu motoru skutecne odspoda.
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, hujeříčci, kde je ta cenová parita??? 🤣🤣🤣

Reálně tu máme elektrický Karoq za 1M v rozumné specifikaci... a furt máme auto, co to z Ostravy do Prahy dá jen s odřenými elektrickými kabely... 🤣🤣🤣
Avantime
@rohYpnol Hej, lebo všetky Karoqy pravidelne jazdia z Ostravy do Prahy, však? Nepaušalizuj. Vždy máš možnosti. Buď sa naučíš žiť s menšou batériou a častejšie ju nabíjať alebo si dovolíš drahšiu a väčšiu s lepším dojazdom. Alebo si elektromobil nikdy nekúpiš, lebo to budeš chodiť pravidelne hejtovať. A my už vieme, že c) je správne!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

To je přesně ono. Já totiž opravdu nepaušalizuji. Naopak!

Jenže eurohujeři paušaluzují a všem zelenorudí kmérové diktují jejich ideologii. Takže ten spalovák pokud EU nezatáhne za záchrannou brzdu půjde koupit všude, jen ne v Evropě!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
A to zase není tak špatná představa, že v evrope nebude na prodej jediný spalovak. Čistší vzduch, dezolati si budou moci topit v aute kdekoliv, v koloně, na parkovišti u skolky nebo obchodu a nebudou nikoho obtěžovat ani ostatním ničit zdravi. Tohle není o narizovani, ale o ochraně práv všech ostatních, které se porušují. Lepší ekonomická situace díky nizsi nemocnosti, nizsi výdaje ve zdravotnictví. A ne, těch pár neochotných lidi, kteří se nechtějí učit nic nového, co bude bez práce, to opravdu nic neznamená. Můžou volit, ale zatím jsou menšina. Demokracie je o nazoru většiny
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Greendeal neni výsledkem žádné většiny. NAOPAK.

Většina si v eurovolbách přála změnu a odklon od greendealu.

Jenže protože EU funguje a zcela zvrácených pravidlech, tak v EU má hlavní slovo byrokracie pochybné EK.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Potíž je v tom, že zákaz spalovacích aut bude mít přesně opačný efekt, stárnutí vozového parku, zhoršování životních podmínek, zvyšování nemocnosti. Protože se bavíme o REÁLNÉM světě. A ne o ideologických zelenorudých utopických představách, ve kterých ty a ostatní hujeři žijete.
DonVito
@rohYpnol

Proc by se proboha mela zvysovat nemocnost, kdyz spalovaky podle tebe cisti vzduch?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Hodně trapné. Tento směr myšlenek jsem nikdy ani nenaznačoval.
A proč by se měl stav zhoršovat je zcela jasné. Protože díky zákazu prodeje spalovacích aut dramaticky klesne obnova vozového parku a ten bude stárnout. A starší vůz logicky situaci bude jen zhoršovat.
DonVito
@rohYpnol

Jsem tedy rad, ze s poskozovanim zdravi jsme zajedno.

I EU6 motory (v roce 2035 pri prumernem stari prumerna EU norma) poskozuji zdravi a znecistuji ovzdusi.
👎
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Dojezd Ostrava Praha je pro to auto problém hlavně proto, že je to SUV. Škodovka prostě dálniční EV (jako je Tesla 3, VW ID7 nebo Audi A6) zatím nemá. Zatím tvoří mamacary vhodné pro většinovou populaci, co najede denně kolem 30 km průměrnou rychlostí 50 km/h. EV auto, co má nahradit Octavii nebo Superb holt musí vypadat jinak (prostě jako Octavie nebo Superb a ne jako Karoq, který se na dálniční cestování Praha - Ostrava nehodí zrovna tak).
kesumb
@rohYpnol
pozor ted to das, mas na to!
Paritu mas primo pred ocima, skvarek dizl s mizernejma 110kw v mizernym dsg v barve a s topenim selection je za 900. Jedinej peknej 4x4 se sedackama a topenim 2,0tsi se blizi k 1,2. Se zlomkovym vykonem a projevem. Ale dojede do chorvatska o hodinu driv, jednou za rok tam a zpet. Takze paritu mas primo pred nosem. Don hendly mel pravdu voe!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Proč zase a zcela prokazatelně lžeš???
Velmi hezká výbava a provedení 2.0 tsi awd dsg ve sportline je za 1,0M.
Velmi dobře vybavené 2,0 tdi je za 0,9M.
Žádná parita se nekoná, opět jen lžeš.
kesumb
@arese😒br /> nejsem, mistnim elitam nesaham ani po kotniky...
Arese
@kesumb Jsi talentovaný demagog! Neuvažuješ o politické dráze? 😃
Avantime
Asi sedem rokov dozadu som mal chvíľu služobne Karoq 2,0 TDI, bola to nejaká vyššia výbava ale v zásade ju zaujímavú museli robiť až príplatky. No a to auto pred vlnami zdražovania stálo 35-tisíc eur. Dobre, bola to štvorkolka, ale do šlamastiky v ktorej som ju ocenil, som šiel schválne, aby som videl čo to auto zvládne. Inak som ju nevyužil.
No a dnes tu máme Elroq, za mňa sa naň môžeme pokojne pozerať ako na nástupcu Karoqu a to auto u nás stojí v celkom dobrej základnej výbave 33-tisíc eur. Nie je to štvorkolka, ale zadokolka a elektromobil.
Je to také strašné? Porovnateľná cena, pri tankovaní doma nízke prevádzkové náklady, žiaden klepot naftového motora ani cukanie DSG a kúri to hneď.
Ja tiež nevytiahnem na počkanie z vrecka len tak 35-tisíc eur, ale za tú cenu mi to dnes príde rozhodne lepšia voľba ako obstarožný Karoq a kašlem na to, že to nespraví 600 km na jedno tankovanie. Vôbec také niečo pri dennom nájazde nepotrebujem. No som zvedavý na Epiq.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime
Jenže to vůbec není o tom, kdy potřebuješ 600 km... To je o tom, že z těch 600 km ti dálnice udělá 500, zimní provoz 400, a reálně využívaných 20 až 85% nabití 250... to je ten problém.

Zatímco naftovou nádrž klidně vyjedeš na rezervu a naleješ doplna, a rozdil zima/léto je naprosto zanedbatelný. Takže tam pořád máš ten dojezd třeba 1000 km s tím, že za 5 minut máš dotankováno na dalších 1000 km... a je pak jedno, jestli to využiješ v jedné cestě, nebo prostě v tom, že těch 5 minut na benzince strávíš až za měsíc.

Je to prostě o tom, jestli auto slouží majiteli nebo je majitel otrokem elektromobilu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Jasně. U nafty máme každé ráno, když prijdeme k autu, plnou nádrž a nemusíme jezdit k benzínce vubec tankovat, co?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Umíš číst? Tak čti. Máš tam vše co tě trápí napsané.
kesumb
@Takze😒br /> Rano vyjedes se skvarkem tdi, dojedes k pumpe a za 10 minut s placenim mas plnou. 700km na 50l nadrz.

nebo vezmes tady tendle klenot nabitej na 100% protoze nejses passat tdi evo nebo jinej e😜ert co to nevidel ani na obrazku a jedes 400km, nabijes za 25 minut a dojedes to. Pokud je zima das 300km, 15 minut, 200km a dalsich 15 minut. Rozdil na trase je do pul hodiny. Coz tady mistni e😜ert Aprokopec ares, kterej najel se seatem za 8let 100tkm jede jednou z rok. A pozor 300km Beskydy Praha s malym ditetem tydle vsecky zazraky daj na jeden zatah a pokud nahodou ne tak s pauzou 5 minut. Takze kdyz to mas kde nabijet tak jezdis levnejc a setris cas tim ze nemusis jezdit na pumpu. Navic kazdej krom panadola chape, ze elroq a karoq stojej plus minus metalizu a mezipodlahu do kufru stejne.

Ale voe musis si dat panely na panadolovu psi boudu, jezdit do 30km do skolky, max 3 tis km rocne a nedas s tim beskydy...
DonVito
@kesumb
Myslis ze to pochopi?
Myslis ze ma sanci to pochopit?
Myslis, ze si to vubec precte?
Vzdyt na to napise tak leda neco jako ze lzes a ze jsi uplne blbej.
😀

PS Jj Beskydy s malym ditetem se stavaji legendou mezi pitomymi antiEV ergumenty. 🤣
Protoze co kdyz by dite zacalo brecet behem nabijeni???
W T F
Arese
@Mikesus Tupá demagogie. Co tam máš dál? 😃
kesumb
@rohYpnol
ale kulovy leda, nic ti nebrani to jezdit 3-100%.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Jsi směšný. Já vůbec neříkám že ti něco BRÁNÍ. jÁ ŘÍKÁM ŽE TAK REÁLNĚ skoro nikdo jezdit nebude, protože většina chce mít jistotu, že by např. dojela k jiné nabíječce a hlavně nabíjet 85-100% je časově zcela neefektivní. Což jistě víš, že.
Přesto tady budeš lhát...
Pavel Bzonek
@kesumb
Jo... bude kolona, zima a ty budeš blokovat celou dálnici, když Ti ty 3%nevyjdou. Opravdu zodpovědný přístup.
A to baterkám fandím.
kesumb
@bzonek😒br /> 77kwh, 3% rezerva znamena 2kwh na to to dokaze topit nekolik hodin. Ale mas to fuk, ty mas predstavu a ja s tim jezdim...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Topit s 2 kWh sice můžeš hodiny, ale už nezmiňuješ kolik jednotek km na 2kWh dojedeš, co? 😁DD
DonVito
.........
DonVito
@rohYpnol

Proc tu proboha vsechny poucujes o elektromobilite, o cestovani elektromobilem o zpusobu pouzivani elektromobilu, o nakladech na provoz elektromobilu ty???

Ty co vis o elektromobilech nejmin na celym acz!
😀

Je zarazejici co si o sobe lidi jako ty mysli, ze poucuji o elektromobilite elektromobilisty a vysvetluji jim, co vsechno je na elektromobilu spatne a dokonce se hadaji, za kolik elektromobilista jezdi.
🤣
Arese
@DonVito Až nám elektrofanatici elektroplečky přestanou neustále vnucovat, nikdo je poučovat nebude!
DonVito
@arese
Kdo ti co vnucuje?
Vy tady pisete kraviny pod clankem o Elroqu a poucujete elektromobilisty o nabijeni. Ta diskuze je naprosto absurdni.
Vzdyt ty a rohYpnol ani nedokazete spocitat, za kolik EV jezdi, kdyz nabijim doma!

A to, ze jednou nebo dvakrat tydne nabiju auto doma, tomu rika "neutale se starat".
🤣
Nechci vedet jakej pouziva mobil, aby se o nej nemusel neustale starat...

Realita je presne opacna nez pisete. Ja kdyz jezdim v okoli (90% jizd), tak nemusim jezdit na verejnou nabijecku klidne mesic!

PS Cas straveny domacim nabijenim z wall-boxu s kabelem je maximalne 1-2 MINUTY (dve zapojeni a dve odpojeni) tydne! Tudiz elektromobilista usetri tak 3-4 minuty tydne oproti tankovani fosilu na smradlavy benzince, kam vubec nemusi jezdit!!
👍👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

No, zareaguje na tu největší lež co jsi opět předvedl.

Na benzinku si troufnu říct, že 99% lidi opravdu nemusí jezdit. Protože kolem ní prostě každý jede a stačí se tam zastavit.

Takže opět lžeš, žádný čas nešetříš, naopak pořád běháš kolem auta aby jsi dobijel doma...
DonVito
rohYpnole, co to zase meles?
Ja psal o tom, ze ty musis na benzinku.
Ja ne.

Zkus vic cist a min hejtovat.
Za to obvinovani ze lzi by ses mel omluvit!

Jsi schopnej pochopit, ze ty stravis tydne vic casu na benzince nez ja nabijenim doma, ktere trva radove desitky SEKUND!?
A navic ja nemusim nikam jezdit, vubec. I kdyz pojedu okolo.
😀
Ty agresivni troubo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kesumb

Opět lžeš. Už jen 10 minut... to opravdu netuším co bych musel dělat aby mi natankování trvalo 10 minut.
50l /700 km ... což by byla spotřeba 7,2l ... to nevím jak bych musel jezdit... Ale možná se bavíš o 3,0 TDI, jenže tam je nádrž cca 2x tolik ... 😁DD
A hlavně pořád to co ti zcela uniká, a to je ten základ. 5 minut tankování = 1000 km, léto zima...!!!
Proti tomu 30 minut dobíjení = 300 km... I mentálně retardovaný člověk pochopí ten rozdíl. Ale opět uslyším pohádku o tom, jak každý může mít FVE plnou zahradu vč. psí boudy a dobíjet doma přes noc, a jezdí jen 150 km denně max, co? hujere...
DonVito
@rohYpnol

Vazne si myslis, ze nekteri diskuteri neumi natankovat a nevi, jak dlouho to trva?

Nebo tu jen trolis?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Vážně neumíš číst?!?
Viz 07:47
kesumb
@rohYpnol
ty opravdu neumis ani cist, takze pro tebe😒br />
1) jezdim vic km nez ty a ev me neomezuje

2) za 5 minut nstankujes ale na 50l nedas 1000km ani nahodou a to rikam jako clovek co mel a jezdil nekolil Kodiaqu, karoqu, passatu a superbu. Co ty nechapes je, ze ja to mam kazdej den nabity a na pumpu nemusim

3) ty o tom nevis nic, nemas realnou zkusenost. Ja vsecky tydle auta vlastnil a nebo vlastnim a najezdil sem treba jenom s phev vic jak 200tkm. S TDI to ani pocitat nebudu. Jenom s etronem mam vic jak 10tkm za 3 mesice. Takze mi tu klidne pis o tom kolik trva natankovat a kolil na to ujedes,...
kesumb
@DonVito😒br /> mimochodem listopad z fve 1200kwh, dost na provoz domu a jednoho auta se spotrebou etronu na 1500km (pocitam 40kwh spotrebu abych tu umlcel ***y co si mysli ze se s tim jezdi za kamionem). Tolik k kominum uhelnejch elektraren.

Znas pribeh jednoho mestecka? Pred 150 lety si odhlasovali, ze ten pekelnej stroj (zeleznici) nechtej. Tak je nadrazi jinde, uz 150 let toho litujou...
Avatar - Emel
Emel
@kesumb 40kWh/100km se 77kWh baterkou a 30min na nabití 5-80% znamená, že na delší trase nabíjíš řádově půl hodiny na ujetých 150km? Nebo co tam máš za baterku a jak se nabíjí?
A to FVE je kolik, 40kWp?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
nemá smysl dlouze reagovat.
1) naprostá spekulace a důkaz toho, jak uvažuješ. Takže děuji, že mi sdělíš, kolik km jsem najel, s čím a jaké mám zkušenosti.

2) opět demagogie. Já nikde nepsal že na 50 l ujedeš 1000 km. Ale když jseš u toho, tak znám spoustu aut, kde 50 l nafty znamená 1000 km.

3) Opět jen žvásty. S BEV mám najeto dost na to, abych mohl s čistým svědomím posoudit, jak se s nimi žije. A je to přesně o tom, co píšu - já se nehodlám přizpůsobovat autu. Proto BEV nechci ani kdyby stálo stejně jako spalovák.
A to, že ty nejsi schopný pochopit, že většina lidí má úplně jiné podmínky a požadavky než ty, ale podle sebe neustále vnucuješ BEV jako lepší řešení, je jen důkazem tvojí omezenosti a hujerství.
kesumb
@emel😒br /> realne to jezdi za 27 (etron) ale dal sem do vypoctu 40 abych tu neposlouchal o jezdeni za kamionem, mrznuti v cepici a podobny kecy. Fve je 35, navysim to na 50, stejne sem v tom listopadu skoro mwh dokupoval. Jezdim hodne a auta jsou dve...
kesumb
@rohYpnol
ja nikomu ev necpu, opakovane tu pisu, ze to na jezdeni do barcelony vhodny neni, ze s tim nejde tahat velkej vlek dal jak v ramci dojezdu a ze se to absolutne nehodi kdyz nemas stani s moznosti nabijet. Jenom vyvracim tvoje a dalsich debilni argumenty. Pro tebe jeste jednou😒br />
1) hodi se to kdyz jezdis malo, do 10tkm rocne, kolem komina a 30 km za den. Picovina na ntou dokazujici ze akorst lzes a nemas s tim zkusenost

2) kecy o dojezdu 1000km, lze to, plus hodina. Vyhoda o natankovani za 5 minut je pouze pokud jezdis do barcelony. Opet ta uvaha dokazuje, ze lzes a nejezdil si s tim, jinak bys jako kazdej vcetne me pochopil, ze dojezd kdyz jezdis do 500-700km za den vubec neni zadny omezeni

3) ja chapu ze ma pan redaktor maly dite, ale vazne se s ev da dojet do beskyd

4) komin vytahovat uz snad ani nebudu

5) cena je srovnana uz na skvarku

takze ti preju stastnou cestu na tapas..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

No, hloupé argumenty (divím se že příspěvek ti nesmazali...) zatím předvádíš ty.

Cena Karoqu a srovnání s Elroq z tvé strany prokazatelně lživé. Žádná parita se nekoná.

Že výhodu 5 min tankování využiješ jen při delší trasy další lež. Jasně jsem ti vysvětlil, že jedno, jestli 1000 km najedeš za den nebo za měsíc, výhoda že neztrácíš čas dobíjením prostě zůstává. A protože vím co za blábol a tohle napíšeš, tak rovnou - i pro tu menšinu, co může nabíjet doma, to furt znamená neustále běhat kolem auta, hned 2x, pri příjezdu, a pri odjezdu. Takže čas tím ztrácíš tak jak tak, resp. v tomto případě je to ještě horší, protože to není primárně o čase ale o tom se s tím pořád otravovat.
Avatar - Emel
Emel
@kesumb z 35 je to slušný výsledek, zřejmě dobrá orientace.
S tou spotřebou by za mě bylo lepší to psát jak to je... ale ok, naznačil jsi, že to je trošku záměrně přehnané 😄
DonVito
@rohYpnol
Sam ztracis cas na benzince.
Ja nabijim doma.
Na zadnou benzinku (ani verejnou nabijecku) obvykle vubec nemusim. 🙂

A pripojit a odpojit konektor (plug and charge) je fakt RYCHLEJSI nez natankovat!
Tudiz ja ztracim casu min!
👍

Na mem poslednim vylete moje ztrata casu nabijenim byla opet mensi nez by byla tvoje s tankovanim. Protoze jsem nabijel primo v cili. 😉 A nez jsem vyridil kvuli cemu jsem tam jel, tak jsem mel 100% (ano 100%, ne 80😖. Tohle je realita pouzivani EV o ktere ty nemas potuchy!
troubo
Za to, ze neznas nabijeni v cili ja nemuzu.
Za to, ze se musis otravovat s nabijenim telefonu, ktere je mnohem otravnejsi (bo auto nabijis jen jednou az dvakrat tydne) nez auto, te lituju.
Zlata doba bez EV a bez mobilnich telefonu.
😂
DonVito
@Avantime
Diky!
Ano, idealne s domacim nabijenim budes mit s Elroqem prevaznou vetsinu roku lepsi auto (v pripade tras do 300km).

A do Chorvatska jednou za rok dojedes o hodinu pozdeji.
Anebo si radeji zaletis na Kanary. 😀
A nevyhoda Elroqu nebude zadna.
ptr078
@DonVito A to domace nabijanie je zadarmo, len tak ti vyrastie na zahrade, v bytovke na balkone alebo dole v spolocnej pracovni 👍🏻🫵
kesumb
@ptr078
zato benzinky jsou zadarmo.. A jeste to smrdi mikesusovi pred skolkou.. Ale vole das 1000km o hodinu driv a to je pecka!
Tycoon
@Avantime

Srovnáváš nesrovnatelné. Jenom blázen by si v roce 2017 koupil za 35 tisíc Eur Karoqa. Za 25 tisíc Eur sis mohl koupit Seat Ateca, což bylo konstrukčně to samé auto vyráběné na stejné lince, a navíc by neklepalo (1.4 TSI), necukalo (manuál) a hned topilo (nezávislé topení).
Arese
@Tycoon Až na to, že podvozek Atecy je tvrdej jak prkno, což je na českých tankodromech u auta tohoto druhu jaksi zásadní problém...🙂
Avatar - Emel
Emel
@Avantime
Souhlasím že parita tam nějakým způsobem je, aspoň pro někoho... nebo je na dostřel.
Ta základní výbava je dost limitující. Když už bych měl EV auto bez tepelného čerpadla, tak bych chtěl aspoň vyhřívané sedačky a volant... v tom základu není ani jedno. Pokud by to fakt bylo jen na poskakování okolo komína, tak je to asi jedno... ale na to je toho Elroqu skoro škoda. Za 900 je to s výhřevama i čerpadlem, to se asi dá.
Mimochodem - Karoq 130let 1.5TSI - 699t. Lépe vybavený s lepší papírovou dynamikou...
Avantime
@Emel Áno, súhlasím. U nás môžeš mať aj základný Essence s príplatkovým vyhrievaním sedadiel a volantu len to tepelné čerpadlo nie je pre 50-ku, ale elektrický predhrev batérie je myslím štandard.
Na poskakovanie okolo komína by stačila aj e-C3 v základe.
No a Elroq nie je manuál, čiže keď je u vás od 799-tis. korún, tak by som ho aspoň s 1,5 TSI 7DSG porovnával a tá je aj edícii 130 za 749-tis. korún. To už nie je taký strašný cenový rozdiel.
Avatar - Emel
Emel
@Avantime koukám že u vás je to hozené trošku jinak a ta Selection je zatím jen s velkou baterkou.
Manuál beru, pokud chceš automat... já bych si vzal klidně znova ten manuál... ale budiž, 749 je fér.
U Elroqu se to láme s tím tepelným čerpadlem... pokud bych na něj rezignoval, tak můžu vzít taky jen Essence s paketem Smart a jsem na 837... s tím, že ta 130let edice má třeba metalízu a tak, ale to už asi není zásadní... takže rozdíl cca. 90t.
Obecně se pořád motáme kolem toho základního dilematu, který s Elroqem mám - jestli z něj zkusit udělat plnohodnotné rodinné auto (kde je malá baterka limitující a když už, tak by to aspoň chtělo to tepelné), nebo ho vzít na ježdění kolem komína.
DonVito
@Emel

Kazdopadne radsi vetsi baterku.

Ja jsem si o svem EV taky myslel, ze bude jen kolem komina. 😀

Ale do fosilu uz jsem nesedl...

PS Elroq je novinka a casem pujdou ceny jeste dolu. Na Kia EV3 uz dostanes slevy.
https😐/www.kia.com/…d/skladove-vozy/?…{Kia_Search-Longterm_DFD}|google|p|{skladovevozy}&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAsOq6BhDuARIsAGQ4-zgkt8cL3XL4Bd-KMZAi9V5NdVks85IC😁K7L-MQ1d5MRn8GNDmYl-MaApsWEALw_wcB#/detail/f109a235-28d3-4d6c-bb77-6e840ffc93ff
Kia EV3 SV1 Synchronní AC elektromotor 4x2 EARTH 150 KW + 81,4 KWH
Ceníková cena1 164 980 Kč
Akční cena😒br /> 999 980 Kč
826 430 Kč bez DPH
Ušetříte 165 000 Kč
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Za mě teda nechápu logiku skládání výbav a cenotvorby u škodovky. Tepelné čerpadlo k nejnižší výbavě a nejmenší baterii nelze mít ani za příplatek, přitom tam by dávalo největší smysl. Když nakonfiguruju první smysluplný Elroq - Elroq 50 Selection + paket Plus (vyhřívaná sedadla + volant, adaptivní tempomat, matrix světla,Kessy, boční airbagy vzadu, USB-C vzadu ...), k tomu to TČ za 30 tisíc, tak jsem rázem na 989 tisíc. A to mám stále základní baterku s mizerným dojezdem WLTP 375km a pouhých 125kW výkon. A nebo vezmu Enyaq 50 Tour s paketem Plus, stejný motor a baterie jako v Elroqu, v podstatě stejná výbava včetně matrixů, adaptivního tempomatu, KEssy, vyhřívaných sedaček, trojzónové klimy, bez TČ a cena v konfigurátoru je 968 tisíc !! Takže stejně vybavený Enyaq je levnější než menší Elroq! Oproti tomu vezmu Teslu 3 SR - 978 tisíc Kč v základu, 210kW výkon 9TEsla s ním začíná, škodovky končí), zrychlení o 3 vteřiny lepší než Elroq, baterie s WLTP dojezdem 513 km a můžu ji pravidelně nabíjet na 100%, takže ten dojezd i reálně využiju, i díky nižší spotřebě Tesly, větší kufr, i když s menším vstupním otvorem, mnohem lepší výbava, o dvě třídy lepší audio, o světelné roky lepší aplikace a infotainment. Nemusím do servisu každé dva roky. Záruka standardně 4 roky. Vylepšení každých pár týdnů, aktualizace OTA atd. Proč bych měl brát škodovku ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Swordfish76

Protože T3 není pro 4 dospělé osoby. Protože se už nikomu nechce lézt do nízkého auta. Protože do kufru T3 nic nedáš. Prootže pratičnost T3 je ve srovnání s Elroq naprosto tristní.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Swordfish76

Jiné světy. Někdo nesnáší (ne)ergonomii Tesly, někdo nesnáší Muska, někdo nesnáší oboje...
Avantime
@Swordfish76 Tú Teslu by som tam neťahal, ale s tým, že drahší Elroq sa neoplatí lebo je za cenu Enyaqu, to súhlas.