Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nejen mzdy. Volkswagen šetří i na vývoji, kvalita však nemá utrpět

36 komentářů

Frfla
Kvalita už neutrpí, žádná není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Marek Lalke
No, o přidávání funkcí, o které nikdo nestojí, se postarají směrnice a nařízení EU.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla
To mne taky napadlo, že moc klesnout nemůžou už.
PowerHouse
Nic nového pod Sluncem, stejné jako v Číně, Indii,

další firma s Digital Twin.
Za pomocí Digital Twin se dnes konfiguruje i výrobní proces.
PowerHouse
Kdo má nejlepší Digital Twin?
Digital Twin je AI, takže ho VW bere z venku stejně jako ChatGPT.

Mám podezření, že všechny automobilky si pronajímají ten stejný Digital Twin u stejné firmy. Sleduji keynoty AI firem, tuším u jaké, ale když jsem zde tu firmu uvedl, tak jsem dostával samá mínus a drsné nadávky.

Pokud všechny automobilky testují na stejné AI, tak se ta AI rychle učí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kvalita nesmí utrpět? Testování bude nahrazeno digitalizací?

Skoro stejný protimluv jako elektromobil a zájem zákazníků...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Pokud by začali opět vyrábět Passat B 5,5 variant 4x4 s motorem 1,9TDI 96kW a manuální převodovkou, nemusí nic vyvíjet. To auto bylo dokonalé. Mimochodem, byla to trvalá čtyřkolka s rozvodovkou Torsen od Audi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ada je zase tady
A ze bylo tak dokonale, ze stále všechny jezdi. Naštěstí tyhle vraky už vymrely skoro úplně.
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…isu-boji-mluvit/
Pro případ, že tu bude zase nějaký místní elektrohujer básnit o "výhodnosti" koupě EV...
Arese
Sorry Volkswagene, ale tohle vůbec nezní důvěryhodně... Máš těch svolávaček ještě málo?
P.S. Kolega v práci si nedávno koupil zbrusu nový Tiguan (novou generaci). Po dvoutýdenním používání se to auto stalo nepojízdné - totální kolaps elektroniky. Prý softwérová chyba. Ve značkovém servisu si s tím už několik dní lámou hlavu a čekají na pokyny z Wolfsburgu...
Marek Lalke
"Další peníze firma plánuje ušetřit tím, že do aut nebude přidávat další a další funkce, kterých si zákazníci ani nevšimnou, natož aby je pravidelně používali. "

Moc dobry napad. Jen lidi jako je luftmartin jahn dokazou s jistotou rict co zakaznici chteji.

V minulosti takovy pristup hodne pomohl v Nokii. A z nedavnych pripadu i Intelu. Jen tak dal.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
Je to hodně pritazene za vlasy. I spalovak z náhradních dílů poskládas za násobek prodejní ceny.
https😐/www.idnes.cz/…736_automoto_fdv
V roce 2008, škoda za nové vyrobeného superba 350tis. Ceníková milion a podle náhradních dílů ještě víc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
To jsou zase kecy. Poskládej si auto z náhradních dílů a budeš na dvojnásobku jak nic u VW. I toho spalovacího. Jen to ukazuje, jak chceš rejžovat na nahradnich dílech od pojišťoven. Kdyz to půjde mimo pojišťovnu dají kulanci a snizi cenu. Z pojišťovny vytahnou dle ceníku.
traveldrive
@rohYpnol

Vieš ako to dopadne. Zostane jedna platforma na všetko, jeden benzínový a jeden elektrický motor. Novinkou bude vymeniteľná baterka, stačí nakúpiť paletu tužkových bateriek a prehádžeš to za noc pred panelákom na štyroch zdvihákoch (budú v príplatkovej výbave elektromobilov a pluginov). V interiéri rovnaké volanty, tlačítka, displeje, rozdiely budú tvorené grafikou a nejakými plastami okolo. Farebná škála bude pozostávať z toho, čo sa dá namiešať z bielej a čiernej, jak v interiéri tak v exteriéri. Všetky autá budú mať rovnaké späťáky a svetlá vpredu a vzadu. Z kolies sa vyberie jeden kompromisný rozmer ako základ a jeden ako príplatkový a nakoniec na všetkých modeloch bude presne také isté logo, pre istotu vo forme samolepiacej fólie, aby sa ušetrilo. Žiadny nový vývoj sa robiť nebude, všetko už majú vymyslené a hotové, len sa z bohatých regálov VW pozorne vyberú 2-3 sady ideálnych dielov, ktoré sa budú variovať a tým vznikne dostatočné portfólio modelov. Kvalita rozhodne neutrpí...

😁 😁 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm.
Kdyz uvazime jake nedodelky chodi na trh ted, tak to jiste veci prospeje...
Tycoon
@Mikesus

Že je prodejní cena vyrobeného auta nižší než suma všech jeho dílů, které si u výrobce objednáš, to je bez debat.

Spíše jde o to, zda jsou zákazníci připraveni na to, že baterie jako náhradní díl stojí tolik peněz. A nejen zákazníci. Ale i celá společnost, jelikož tak vysokou cenu málokdo zaplatí, a zkrátí se průměrná životnost aut.
Tycoon
@Mokrous
V čem myslíš, že to překroutili? Pokud jsem to správně pochopil, je to cena za díl včetně DPH.
Otázkou je, jestli v tom je montáž (pokud ne, bude to ve výsledku ještě dražší) a jestli je v tom zahrnuto vrácení staré baterie výrobci (pokud ne, mělo by to být ve výsledku levnější, protože kdo by si nechával nefunkční baterii).
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Arese Myslím, že to AF zase krapet překroutilo, ale nic to nemění na tom, že ta cena je brutální. Dnes platí, že se jeden modul mění cca za 70 tis. Kč, což je cena s prací. Samotný modul je někde do 45 tis. Kč, ale i to je masakr. 12x45=540 tis. plus nějaká práce...
Strašný.
brk77
Ono nezřídka vyjde levněji do těch aut narvat výbavu navíc a stavět to maximálně unifikované, ale některé úspory mi fakt vadí. Konkrétně barvy.

Třeba Škoda měla ještě před deseti lety u kdejakého modelu desítky zajímavých barev. Dnes to jsou jednotky. Přitom příplatky na lakování nebyly malé a člověk si i pěkně počkal, než se naplnil timeslot.
Avatar - lamal
lamal
@Arese chjo zlaty japonec 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Kdoví jak to je. AF píše všelijak a beru je hodně s rezervou i když chápu jejich snahu a v mnohém souhlasím. Je možné, že nekecají a je možné, že si jen vzali 70 tisíc krát 12 + neznámý koeficient a vyplodili vlastní úvahu.
Čekal bych, že celá baterie vyjde líp, než 12x modul + 12x práce. Ale třeba se pletu a celá baterka včetně housingu a periferií fakt vyjde na tuhle raketu. A to je vskutku šílené.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Když jsem před pěti lety ve vývoji v automotive končil, přesně tohle jsem předpovídal. Už před deseti lety jsem říkal, že podporou EV si VW zadělává na problémy, stejně jako to dopadlo s dieselovými motory. Jejich podporu v rámci eu inicioval taky VW. Teď přicházejí nejen o peníze, ale i o zkušené lidi, které budou za pár let, až elektrobublina praskne, budou postrádat. Ale oni už nebudou volní.
Petr Kozohorský
@Marek Lalke Pokud VW nezačně opět vyrábět to, co zákazníci chtějí, myslím, že v brzké době nebude projektovat ani vyrábět žádná auta. Ta uřvaná menšina obdivovatelů EV jeho výrobní linky neuživí.
Avatar - donPedro
donPedro
A co takové náklady na parkoviště/vrakáč v Essenu? Kde jen ti soudruzi z VW zase udělali chybu? 😉
Avatar - skejpa
skejpa
@jersey.se Elektrobublina nikdy nesplaskne. Spalováky samovolně skončej EU neEU. V Číně už dominujou teď a s tím, jak každý rok přichází lepší a lepší EV, začínaj spalováky postrádat smysl. Záleží jen a jen na lepší infrastruktuře, hlavně té městské. Jakmile budou mít lidi před panelákem nabíječku v každém sloupu a auta budou stejně drahý jak spalovák, jenže provoz bude za polovic a výkon auta bude dvojnásobnej, tak nebude o čem.

Problém VW je jinej. Jejich investice do elektromobility se totálně minuly účinkem. Jsou sto let za zenitem. Amíci, Korejci, Číňani. Všichni maj lepší technologie a dělají lepší auta za menší peníze.
Avatar - skejpa
skejpa
Já jsem jedině pro. V práci máme pár Enyaqů, ID3 a novou Octavii a jak Enyaqy tak Octavie trpěj na příšernej infotainment system a další chyby. Pořád něco nefunguje, samo to volá do Škodovky, celé ty displeje klidně i zhasnou za jízdy atp. Takže když to udělaj o rok rychleji, horší už to stejně nebude a nebude to alespoň tak zastaralý jako ty naše Enyaqy, které jsou sice rok staré ale neměli tehdy ještě předehřev baterie (což je u konkurence standard už tak 3 roky) takže jsou v zimě u veřejné nabíječky vyloženě nabíjecí slimáci. Novej Enyaq 85x už je na tom znatelně líp ale opět jim to trvalo hrozně dlouho. Nějaká revoluce se tam prostě musí udít, tak snad se pohnou ledy.
Avatar - skejpa
skejpa
@Marek Lalke Upřímně, něco na tom je. Co člověk opravdu potřebuje ? Já chci koženej volant (ideálně vyhřívanej), vyhřívaný sesle, automatickou klimu s ovládáním kolečkem, stejně tak volume s kolečkem a bezdrátový android aut👋apple carplay s bezdrátovou chlazenou nabíječkou. A samozřejmě infotainment co se neseká a interiér co nevrže. Když tohle dodržej, tak fakt nic moc dalšího potřeba pro daily auto není. Vlastně by mi teď asi už chybělo i roztopení auta přes appku ráno, což je takovej standard už u všech lepších EV ale ve Škodovce to běžně nefunguje. Když tohle dotáhnou a daj přijatelnou cenu, tak mají vyhráno.
Meky
VAG auta su zastarale uz ked vstupuju na trh.
Auto je software a jazdne vlastnosti.
V oboch parametroch je VAG 10 rokov pozadu.
Avatar - lamal
lamal
@brk77 rok naspak mala Octavia bohovsku paletu, v tej dobe som kupoval auti a pozeral som aj Octavky... mozno to uz osekali, to neviem
brk77
@lamal Zajímavé, že zrovna Octavie. Te jsem si nevšiml. Ale třeba Karoq za mega a na výběr 8 barev. Kodiaq za mega a půl a na výběr 9 barev. Dřív byl podstatně větší výběr barev u všech modelů.
Avatar - lamal
lamal
@Ada je zase tady
S 1.6 - 2.3 MPi by mi nevadil, zufale PD patri do prepadliska dejín... B5.5 mal slabu bezpecnost, je to bída... inak v pohode auti.
Avatar - lamal
lamal
@brk77 tak neviem, octavia ma velmi zaujimavu paletu, napocitas tam minimalne 4-5 zelenych, ktore su velice pekne
KrDv
@Ada je zase tady
Mno, osobně bych si dokázal představit auto na platformě PQ/MQB, které by mohla stále ve výrobě.
Passat B5.5 sdílel s Audi víc než jen Torsen, jenže kolik lidí regulérně potřebuje 4x4? Ta váha systému vám bude zvyšovat spotřebu ikdyž to nepotřebujete. A manuál? Tak to radši automat s měničem.
KrDv
@PowerHouse Ne digital twin není AI...
Tycoon
@brk77

Samozřejmě, montáž několika konfigurací je levnější. Avšak šíře nabídky a individuální konfigurace byla jednou z konkurenčních výhod koncernu VW.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
@PowerHouse Co to je digitální dvojče a k čemu je to dobrý?