Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ferrari Enzo má stejný prvek jako Škoda Fabia. Proč má jedno zrcátko menší?

8 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Jestli se nepletu tak v pripade fabie slo o usporne opatrenie... bolo podobne nestastne ako aj ta chybajuca snurka ( za 2 eura ) na plato v Upe ... koncern takymito sekmi len ukazuje ze vie setrit uplne na tom najnevhodnejsom mieste .... ale ked usetrene 2 eura su cennejsie ako strateny zakaznik ( alebo odideny ku konkurencii ) tak co uz... potom da niet comu cudovat kde cely koncern uz speje
Avatar - lordlord
lordlord
@3_diamanty snurka od dodavatele by byla v řádech centů, ale v tom množství a let to něco udělá
vencelín
@lordlord
to je právě ten zvrhlý přístup....
Automobilku by výroba plného pravého zrcátka přišla řekněmež o 200 Kč více (a to si myslím, že je hodně přehnané), ale kdyby si při ceně auta řikli o něj o 500 více, tak jako zákazník bych jim to i dal, když bych viděl nějakou přidanou hodnotu. A vydělali by o dost více než co takto uškudlili a lidi jim za to nadávají.

Podobně třeba sandály. Ty by se daly vyrobit o poznání odolnější (přesky zalepené přes celoušířku podrážky aby držely na větší ploše a přesky se tak snadno nevyrvaly) při v podstatě o zanedbatelně vyšších nákladechtotožných nákladech.
Ale ne, výrobce tak v podstatě přesky přilepí jen na pár mm.
Jako uživatel klidně bych si připlatil řekněmež o 200 Kč více, když bych věděl že přesky josu přes celou šířku, přičemž pro výrobce by to byl náklad na víc 10 Kč na páru. Takovéto šetření mikrohaléřů nechápu.....
ericn
@vencelín No vidíš automobilka si určitě těch 500 navíc přihodila a zároveň ušetřila dalších 200 na menší zrcátko 😋 Co nemusíš zaplatit, je zisk navíc 👍
J J
@3_diamanty
Ono sa to komunikovalo aj ako kvoli znizeniu odporu vzduchu - teda aj spotreby.
Arese
@J J Jo, výrobce to takto absurdně "komunikoval" s novináři, přitom ale šlo o prachsprosté snižování výrobních nákladů (předpisy stanovovaly minimální plochu vnějšího zrcátka jen na straně řidiče). Že v tom pidi zrcátku řidič skoro nic neviděl (protože mu vytvářelo trestuhodně velký mrtvý úhel) a že to auto mělo hnusnou asymetrickou čelní i zadní siluetu, to už VW nezajímalo... 😞(((
Avatar - Anonym
Anonym
Že má stejně jako Ferrari 4 kola a volant to jste si ještě nevšimli? Chcete podprahově sdělit, že je to vlastně Ferrari, tak se nestyďte přitlačit.
vencelín
Piechovo úsporné zrcátko.....
Nicméně faktem je, že asi první toto aplikoval MB na přelomu 80/90 let (tehdejší 190 a E W124, pokud pravé zrcátko měly, tak bylo menší)