Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi S3 Sportback TFSI quattro – Diskrétní sleeper s novou technikou

28 komentářů

Othello
@Pepa_007
Souhlas. Dyť kolikrát mají problém třeba jen zapnout blinkry ....
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@webpaja
Jak pozoruhodné je sledovat, jak zkušený automobilový znalec tvého kalibru dokáže ocenit příspěvek, jehož intelektuální hloubka nepochybně oslovuje ty nejnáročnější myslitele.

Opravdu, má to svou jistou eleganci 👍
Avatar - iudex
iudex
@TiaS1
Asi sú tie cenové porovnania v Čechách iné, ale u nás je S3 úplne bezkonkurenčná kúpa. Hatch S3 stojí 45t eur, to je o 5000 menej, ako technicky identický, ale mainstreamový súrodenec Golf R. Konkurenčná nová M135ka začína na 54t, a to je pritom slabšia(221 vs 25 kW) a technicky jednoduchšia (obyč haldexová štvorkolka vs. torque splitter).
M240i sa ani nedá dať do jednej vety, to u nás začína na 59t.
Proste u nás ak by som chcel hotheč s +/- 300k, bola by S3 úplne jednoznačná voľba.
Othello
Citace😒br /> ....Torque Splitter, jež je vlastně úhlovým převodem a funkci diferenciálu obstarávají elektronicky ovládané hydraulické spojky....
Dovolil bych si upozornit autora testu, že tam žádné hydraulické spojky nejsou. Třeba na tomhle videu jasně ukazují elektromechanicky ovládané vícelamelové spojky.
https😐/www.youtube.com/watch?…


Zmatené je i tvrzení že .... umí přenést až 50 procent točivého momentu na obě zadní kola nebo teoreticky až 100 procent na pravé, nebo levé zadní kolo....
Když pominu otázku jak se z 50% najednou vyrobí 100% tak není vůbec jasné o jakém točivém momentu autor vlastně mluví.
Pokud bychom se bavili o momentu na výstupní hřídeli převodovky tak nevidím žádný důvod proč by zadní náprava nemohla dostat i mnohem více než těch 50 % co tvrdí autor

Docela bych uvítal, kdyby články o technice psali lidé co technice rozumějí
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Škoda, že to vypadá jak 1,6 TDI.
Avatar - fOE
fOE
@Pepa_007 Tahle premisa se zde opakuje pravidelne a za me je milna hned v samotnem zakladu, neb predpoklada, ze majitel onoho auta jde jen/hlavne o co nejlepsi cas. To se sice muze stavat, ale vsadil bych levou botu na to, ze ve vetsine pripadu to pravda nebude. Tyhle auta si kupuji fanousci aut, a fanousek aut nerovna se jen ukrajovac desetinek na nejblizsim okruhu. Fanousek aut muze byt nekdo kdo se jde vyblbnout na okresku, nekdo kdo treba i blbne na svetlech ve meste, nekdo kdo ma rad "ten randa", nekdo komu se sportovni nacini muze jen vic libit. Jednoduse na kazdeho "fanouska do aut" co oceni v takovem aute automat, protoze nejlepsi cas nebo protoze jako daily car je to pohodlnejsi, tak se najde jinej fanousek kterej by si proste chtel kvedlat a je mu uplne putna, ze bude o neco malo pomalejsi nebo ze si chudak jeden malej osoucha podrazku i sve leve boty.

PS: A pravdu ma i webpaja, auta s sestikvaltem maji Vmax kvalt petku, nebo nekdy setku ale o takovych rychlostech se nemusime bavit. Navic je ta petka tak dlouha, ze dokud s tim clovek nebude na ringu nebo ve Spa tak se nemusime bavit dokonce ani o ni. Bavit se nemusime ani o jednicce, neb po rozjezdu na ni nikdo uz ani nehrabne (tim spis ne u turbomotoru). Takze co? Lidi manualne neuradi 2-3-4 ? Jako, stat se to muze, ale pokud se to stane nebo nekomu stava nejak pravidelne pak by snad mel zauvazovat nad zmenou hobby. Ja nevim, treba peceni nebo hackovani... i kdyz tam se taky pouzivaj obe ruce, uff.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Othello a jezdit správně v pruzích.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Pepa_007 Běžní řidiči jezdí se starými auty s manuály, protože musí. A ano, dobře řadit kvalty je umění, ale jsou řidiči, kteří to ocení. A ocenili by to i tohoto vozu....
Avatar - iudex
iudex
@Freddka
Tu nejak postrádam elementárnu logiku. S3 je technické dvojča Golfu R, motor, podvozok, štvorkolka, prevodovka, proste celá platforma s hnacím reťazcom je identická. Naviac Audi má tú prémiovú nadstavbu interiéru, normálne tlačítkového funkčného a ergonomického interiéru na rozdiel od celodotykového pekla v Golfe (kde dokonca Rku na rozdiel od GTI ani nevrátili tie normálne tlačidlá na volant a zostali tie kritizované dotykové plochy)
A povedať že S3 je 12 rokov staré auto, to chce hodne veľkú dávku neznalosti, to sa budem tváriť že si ani nenapísal.
webpaja
@pradeda777 Uměním se to stává s množstvím řidičů, kteří již získali ŘP na automatu. Jinak pro valnou většinu je ton stále rutinní záležitost. Naopak s moderními turbomotory není potřeba tak úpěnlivě sledovat otáčky, aby motor jel.
webpaja
@Pepa_007 Proč by u šestikvaltu normálně zručný řidič nestíhal řadit?
stopel
@TiaS1 to "nejak vypadalo" je ale cisto subjektivnna zalezitost, nie kazdy potrebuje na aute tieto kolotocariny
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN
Sranda je, že na to dali i hagusy. Už chybí jen dát na to zahrádku.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN sleeper. Vypadá jako 1.6tdi a natrhne to *** kdejakému "sportovnímu" 🤣 elektromobilu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Báječná kára. Zde bych nepřítomnost manuálu i pochválil, není moc běžných řidičů co dokáží stíhat řadit kvalty. 😉 👍🏻
Freddka
@Mokrous Ja mam slabost pro ten Golf R kombi, proste mas vsechno a kufr k tomu. A prej to jezdi snad jeste lip - lepsi rozlozeni hmotnosti.
Celkem badass. Za cenu dieseloveho Cecka v zakladu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Othello Tak tento server je krom zcela zbytečné cenzury na přesně opačných místech, než je jí třeba, jen generátor náhodných slov, fotografií a reklamy. A to už celkem dlouhou řádku měsíců a je to jen horší a horší, viz současná podoba diskuzí jak úrovní, tak i technického provedení. Prostě nejlepší jízda do žumpy.
Avatar - lamal
lamal
@iudex asi netusi kolko sa uz vyraba MQB evo, z stvorky S3,R, M135, A35AMG by som vyberal medzi S3 a A35.
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007 jj mokry sen vsetkych koncernakof, natrhne aj Hybridnej Toyote ? ano ?? 😁
Avatar - lamal
lamal
@Pepa_007 Joo flórni to a už ani nemusíš řídit
ptr078
Za mna, manual preferujem v zime na snehu, ked si sam radim a brzdim motorom a na serpentinach je to viac zabavy bez ohladu na cas
Avatar - iudex
iudex
@Mokrous
U nás je to naopak: S3 najlacnejšie 45t, potom Golf R 50t, M135 54t, potom A35AMG 55t, RS3 66t a zďaleka najdrahšie A45AMG 74t.
Freddka
No jo, proste 12 let stary auto po druhem nebo tretim faceliftu. Tohle me nejak nebere. To snad radsi ten golf.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@Mokrous RS3 vidím na těch cca 2 mil to je fakt...samozřejmě bez RS dynamic paketu...ale třeba se střešním oknem, které každý nemusí a i s HUD, který je na druhé straně velmi užitečný....
Avatar - Mokrous
Mokrous
@iudex Zajímavé. Teď jsem si ze srandy naházel konfigurace G8R Variant a S3/RS3 Sportback.
A nejlépe mi vyšel G8R za cca 1.450.000,-
Pak S3 za necelých 1.750.000,-
A nakonec RS3 za necelých 1.950.000,-

Snažil jsem se maximálně srovnat výbavy.
TiaS1
@stopel
Souhlasím, ale nabidka těch vozu mluví o opaku. Žádná S3 nebo RS3 v nabídce není bez toho o čem mluvím. Naopak. 90% jsou stejně konfigurace, o kterých mluvím já. Takže většina kupců si to zada, Audi to ví, tak dá cenu od 1,345 s tím, že jakýkoliv pekny kola stojí minimálně 80. Tahle politika se mi osobně nelíbí.
Othello
@Mokrous
Řekněme že jsou schopni slušně zprostředkovat pocity a dojmy z řízení různých aut, vzhledem k tomu že mají možnost jich hodně střídat a porovnávat. Byť si jednotliví autoři semtam protiřečí. Ale o samotné technice by se fakt moc rozepisovat neměli když často nevědí o čem vlastně píšou, jinak jen šíří zmatené informace. Čest výjímkám
TiaS1
Aby tohle auto (byť zřejmě dobré) dávalo smysl, musel by ho člověk vzít v základu. A v tom zase vypadá jako ta 1,6 tdi co píše někdo tady v diskuzi. Hodim tam dva naprosto základní příplatky (např. Lepší kola stojí min. 80, v základu jsou 18ky design levný Seat) no a jsem o skoro 200 vys a to je cena např. M240ix, který má tyto příplatky v základu …. Ta cena od 1,356 je vlatsne nic neříkající, protože aby to auto nějak vypadalo a mělo aspoň uchazejici výbavu, tak je základ spis někde 1,6. Když dorovnam základní výbavu m240ix (19ky, paket černé optiky, černá zrcátka apod.) a S3, tak je S3 se 4 válcem vlastne o desítky tisíc dražší.