Testy
Zpět na článek
TEST Audi S3 Sportback TFSI quattro – Diskrétní sleeper s novou technikou
28 komentářů
Horký Rom
@webpaja
Jak pozoruhodné je sledovat, jak zkušený automobilový znalec tvého kalibru dokáže ocenit příspěvek, jehož intelektuální hloubka nepochybně oslovuje ty nejnáročnější myslitele.
Opravdu, má to svou jistou eleganci 👍
Jak pozoruhodné je sledovat, jak zkušený automobilový znalec tvého kalibru dokáže ocenit příspěvek, jehož intelektuální hloubka nepochybně oslovuje ty nejnáročnější myslitele.
Opravdu, má to svou jistou eleganci 👍
iudex
@TiaS1
Asi sú tie cenové porovnania v Čechách iné, ale u nás je S3 úplne bezkonkurenčná kúpa. Hatch S3 stojí 45t eur, to je o 5000 menej, ako technicky identický, ale mainstreamový súrodenec Golf R. Konkurenčná nová M135ka začína na 54t, a to je pritom slabšia(221 vs 25 kW) a technicky jednoduchšia (obyč haldexová štvorkolka vs. torque splitter).
M240i sa ani nedá dať do jednej vety, to u nás začína na 59t.
Proste u nás ak by som chcel hotheč s +/- 300k, bola by S3 úplne jednoznačná voľba.
Asi sú tie cenové porovnania v Čechách iné, ale u nás je S3 úplne bezkonkurenčná kúpa. Hatch S3 stojí 45t eur, to je o 5000 menej, ako technicky identický, ale mainstreamový súrodenec Golf R. Konkurenčná nová M135ka začína na 54t, a to je pritom slabšia(221 vs 25 kW) a technicky jednoduchšia (obyč haldexová štvorkolka vs. torque splitter).
M240i sa ani nedá dať do jednej vety, to u nás začína na 59t.
Proste u nás ak by som chcel hotheč s +/- 300k, bola by S3 úplne jednoznačná voľba.
Othello
Citace😒br />
....Torque Splitter, jež je vlastně úhlovým převodem a funkci diferenciálu obstarávají elektronicky ovládané hydraulické spojky....
Dovolil bych si upozornit autora testu, že tam žádné hydraulické spojky nejsou. Třeba na tomhle videu jasně ukazují elektromechanicky ovládané vícelamelové spojky.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zmatené je i tvrzení že .... umí přenést až 50 procent točivého momentu na obě zadní kola nebo teoreticky až 100 procent na pravé, nebo levé zadní kolo....
Když pominu otázku jak se z 50% najednou vyrobí 100% tak není vůbec jasné o jakém točivém momentu autor vlastně mluví.
Pokud bychom se bavili o momentu na výstupní hřídeli převodovky tak nevidím žádný důvod proč by zadní náprava nemohla dostat i mnohem více než těch 50 % co tvrdí autor
Docela bych uvítal, kdyby články o technice psali lidé co technice rozumějí
Dovolil bych si upozornit autora testu, že tam žádné hydraulické spojky nejsou. Třeba na tomhle videu jasně ukazují elektromechanicky ovládané vícelamelové spojky.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zmatené je i tvrzení že .... umí přenést až 50 procent točivého momentu na obě zadní kola nebo teoreticky až 100 procent na pravé, nebo levé zadní kolo....
Když pominu otázku jak se z 50% najednou vyrobí 100% tak není vůbec jasné o jakém točivém momentu autor vlastně mluví.
Pokud bychom se bavili o momentu na výstupní hřídeli převodovky tak nevidím žádný důvod proč by zadní náprava nemohla dostat i mnohem více než těch 50 % co tvrdí autor
Docela bych uvítal, kdyby články o technice psali lidé co technice rozumějí
fOE
@Pepa_007 Tahle premisa se zde opakuje pravidelne a za me je milna hned v samotnem zakladu, neb predpoklada, ze majitel onoho auta jde jen/hlavne o co nejlepsi cas. To se sice muze stavat, ale vsadil bych levou botu na to, ze ve vetsine pripadu to pravda nebude. Tyhle auta si kupuji fanousci aut, a fanousek aut nerovna se jen ukrajovac desetinek na nejblizsim okruhu. Fanousek aut muze byt nekdo kdo se jde vyblbnout na okresku, nekdo kdo treba i blbne na svetlech ve meste, nekdo kdo ma rad "ten randa", nekdo komu se sportovni nacini muze jen vic libit. Jednoduse na kazdeho "fanouska do aut" co oceni v takovem aute automat, protoze nejlepsi cas nebo protoze jako daily car je to pohodlnejsi, tak se najde jinej fanousek kterej by si proste chtel kvedlat a je mu uplne putna, ze bude o neco malo pomalejsi nebo ze si chudak jeden malej osoucha podrazku i sve leve boty.
PS: A pravdu ma i webpaja, auta s sestikvaltem maji Vmax kvalt petku, nebo nekdy setku ale o takovych rychlostech se nemusime bavit. Navic je ta petka tak dlouha, ze dokud s tim clovek nebude na ringu nebo ve Spa tak se nemusime bavit dokonce ani o ni. Bavit se nemusime ani o jednicce, neb po rozjezdu na ni nikdo uz ani nehrabne (tim spis ne u turbomotoru). Takze co? Lidi manualne neuradi 2-3-4 ? Jako, stat se to muze, ale pokud se to stane nebo nekomu stava nejak pravidelne pak by snad mel zauvazovat nad zmenou hobby. Ja nevim, treba peceni nebo hackovani... i kdyz tam se taky pouzivaj obe ruce, uff.
PS: A pravdu ma i webpaja, auta s sestikvaltem maji Vmax kvalt petku, nebo nekdy setku ale o takovych rychlostech se nemusime bavit. Navic je ta petka tak dlouha, ze dokud s tim clovek nebude na ringu nebo ve Spa tak se nemusime bavit dokonce ani o ni. Bavit se nemusime ani o jednicce, neb po rozjezdu na ni nikdo uz ani nehrabne (tim spis ne u turbomotoru). Takze co? Lidi manualne neuradi 2-3-4 ? Jako, stat se to muze, ale pokud se to stane nebo nekomu stava nejak pravidelne pak by snad mel zauvazovat nad zmenou hobby. Ja nevim, treba peceni nebo hackovani... i kdyz tam se taky pouzivaj obe ruce, uff.
pradeda777
@Pepa_007 Běžní řidiči jezdí se starými auty s manuály, protože musí. A ano, dobře řadit kvalty je umění, ale jsou řidiči, kteří to ocení. A ocenili by to i tohoto vozu....
iudex
@Freddka
Tu nejak postrádam elementárnu logiku. S3 je technické dvojča Golfu R, motor, podvozok, štvorkolka, prevodovka, proste celá platforma s hnacím reťazcom je identická. Naviac Audi má tú prémiovú nadstavbu interiéru, normálne tlačítkového funkčného a ergonomického interiéru na rozdiel od celodotykového pekla v Golfe (kde dokonca Rku na rozdiel od GTI ani nevrátili tie normálne tlačidlá na volant a zostali tie kritizované dotykové plochy)
A povedať že S3 je 12 rokov staré auto, to chce hodne veľkú dávku neznalosti, to sa budem tváriť že si ani nenapísal.
Tu nejak postrádam elementárnu logiku. S3 je technické dvojča Golfu R, motor, podvozok, štvorkolka, prevodovka, proste celá platforma s hnacím reťazcom je identická. Naviac Audi má tú prémiovú nadstavbu interiéru, normálne tlačítkového funkčného a ergonomického interiéru na rozdiel od celodotykového pekla v Golfe (kde dokonca Rku na rozdiel od GTI ani nevrátili tie normálne tlačidlá na volant a zostali tie kritizované dotykové plochy)
A povedať že S3 je 12 rokov staré auto, to chce hodne veľkú dávku neznalosti, to sa budem tváriť že si ani nenapísal.
webpaja
@pradeda777 Uměním se to stává s množstvím řidičů, kteří již získali ŘP na automatu. Jinak pro valnou většinu je ton stále rutinní záležitost. Naopak s moderními turbomotory není potřeba tak úpěnlivě sledovat otáčky, aby motor jel.
stopel
@TiaS1 to "nejak vypadalo" je ale cisto subjektivnna zalezitost, nie kazdy potrebuje na aute tieto kolotocariny
Anonym
@KANKUNEN
Sranda je, že na to dali i hagusy. Už chybí jen dát na to zahrádku.
Sranda je, že na to dali i hagusy. Už chybí jen dát na to zahrádku.
Pepa_007
@KANKUNEN sleeper. Vypadá jako 1.6tdi a natrhne to *** kdejakému "sportovnímu" 🤣 elektromobilu.
Pepa_007
Báječná kára. Zde bych nepřítomnost manuálu i pochválil, není moc běžných řidičů co dokáží stíhat řadit kvalty. 😉 👍🏻
Freddka
@Mokrous Ja mam slabost pro ten Golf R kombi, proste mas vsechno a kufr k tomu. A prej to jezdi snad jeste lip - lepsi rozlozeni hmotnosti.
Celkem badass. Za cenu dieseloveho Cecka v zakladu.
Celkem badass. Za cenu dieseloveho Cecka v zakladu.
Mokrous
@Othello Tak tento server je krom zcela zbytečné cenzury na přesně opačných místech, než je jí třeba, jen generátor náhodných slov, fotografií a reklamy. A to už celkem dlouhou řádku měsíců a je to jen horší a horší, viz současná podoba diskuzí jak úrovní, tak i technického provedení. Prostě nejlepší jízda do žumpy.
lamal
@iudex asi netusi kolko sa uz vyraba MQB evo, z stvorky S3,R, M135, A35AMG by som vyberal medzi S3 a A35.
lamal
@Pepa_007 jj mokry sen vsetkych koncernakof, natrhne aj Hybridnej Toyote ? ano ?? 😁
ptr078
Za mna, manual preferujem v zime na snehu, ked si sam radim a brzdim motorom a na serpentinach je to viac zabavy bez ohladu na cas
iudex
@Mokrous
U nás je to naopak: S3 najlacnejšie 45t, potom Golf R 50t, M135 54t, potom A35AMG 55t, RS3 66t a zďaleka najdrahšie A45AMG 74t.
U nás je to naopak: S3 najlacnejšie 45t, potom Golf R 50t, M135 54t, potom A35AMG 55t, RS3 66t a zďaleka najdrahšie A45AMG 74t.
Freddka
No jo, proste 12 let stary auto po druhem nebo tretim faceliftu. Tohle me nejak nebere. To snad radsi ten golf.
pradeda777
@Mokrous RS3 vidím na těch cca 2 mil to je fakt...samozřejmě bez RS dynamic paketu...ale třeba se střešním oknem, které každý nemusí a i s HUD, který je na druhé straně velmi užitečný....
Mokrous
@iudex Zajímavé. Teď jsem si ze srandy naházel konfigurace G8R Variant a S3/RS3 Sportback.
A nejlépe mi vyšel G8R za cca 1.450.000,-
Pak S3 za necelých 1.750.000,-
A nakonec RS3 za necelých 1.950.000,-
Snažil jsem se maximálně srovnat výbavy.
A nejlépe mi vyšel G8R za cca 1.450.000,-
Pak S3 za necelých 1.750.000,-
A nakonec RS3 za necelých 1.950.000,-
Snažil jsem se maximálně srovnat výbavy.
TiaS1
@stopel
Souhlasím, ale nabidka těch vozu mluví o opaku. Žádná S3 nebo RS3 v nabídce není bez toho o čem mluvím. Naopak. 90% jsou stejně konfigurace, o kterých mluvím já. Takže většina kupců si to zada, Audi to ví, tak dá cenu od 1,345 s tím, že jakýkoliv pekny kola stojí minimálně 80. Tahle politika se mi osobně nelíbí.
Souhlasím, ale nabidka těch vozu mluví o opaku. Žádná S3 nebo RS3 v nabídce není bez toho o čem mluvím. Naopak. 90% jsou stejně konfigurace, o kterých mluvím já. Takže většina kupců si to zada, Audi to ví, tak dá cenu od 1,345 s tím, že jakýkoliv pekny kola stojí minimálně 80. Tahle politika se mi osobně nelíbí.
Othello
@Mokrous
Řekněme že jsou schopni slušně zprostředkovat pocity a dojmy z řízení různých aut, vzhledem k tomu že mají možnost jich hodně střídat a porovnávat. Byť si jednotliví autoři semtam protiřečí. Ale o samotné technice by se fakt moc rozepisovat neměli když často nevědí o čem vlastně píšou, jinak jen šíří zmatené informace. Čest výjímkám
Řekněme že jsou schopni slušně zprostředkovat pocity a dojmy z řízení různých aut, vzhledem k tomu že mají možnost jich hodně střídat a porovnávat. Byť si jednotliví autoři semtam protiřečí. Ale o samotné technice by se fakt moc rozepisovat neměli když často nevědí o čem vlastně píšou, jinak jen šíří zmatené informace. Čest výjímkám
TiaS1
Aby tohle auto (byť zřejmě dobré) dávalo smysl, musel by ho člověk vzít v základu. A v tom zase vypadá jako ta 1,6 tdi co píše někdo tady v diskuzi. Hodim tam dva naprosto základní příplatky (např. Lepší kola stojí min. 80, v základu jsou 18ky design levný Seat) no a jsem o skoro 200 vys a to je cena např. M240ix, který má tyto příplatky v základu …. Ta cena od 1,356 je vlatsne nic neříkající, protože aby to auto nějak vypadalo a mělo aspoň uchazejici výbavu, tak je základ spis někde 1,6. Když dorovnam základní výbavu m240ix (19ky, paket černé optiky, černá zrcátka apod.) a S3, tak je S3 se 4 válcem vlastne o desítky tisíc dražší.
Souhlas. Dyť kolikrát mají problém třeba jen zapnout blinkry ....