Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProblémový motor v Santa Fe sráží výsledky Hyundaie. Prý jde o to, jak se s ním jezdí
18 komentářů
Pepa_007
Trh si řekl sam: Značce klesají prodeje BEV a hybridů do zásuvky a dál paběrkuje odbyt aut s palivovými články. Naopak výrazně roste prodej vozů s klasickým hybridním pohonem.
Auto roku volí skupi a novinářů. Holt lidem se líbí něco jiného.
Auto roku volí skupi a novinářů. Holt lidem se líbí něco jiného.
@Pepa_007 No tak hlavně u těch BEV neměli nárok na odpočet 7500 dolarů, protože všechny tyto auta dováželi. Teprve v řijnu spustili výrobu v USA. https😐/insideevs.com/…les-august-2024/ https😐/insideevs.com/…sales-sept-2024/
V dalších měsících si možná zákazníci počkají raději na domácí US výrobu, i s modelovým vylepšením.
V dalších měsících si možná zákazníci počkají raději na domácí US výrobu, i s modelovým vylepšením.
Ada je zase tady
Důvodem je chybějící diesel.
@Ada je zase tady
Zabudni na to. Odkedy ho dokurvili močovinou, nie je o čo stáť.
Zabudni na to. Odkedy ho dokurvili močovinou, nie je o čo stáť.
@traveldrive Naopak. Díky močovině zase může diesel jet, dýchat, nežrat a nesmrdět. Samo, že je to další kurwítko a potenciální servisní náklad, ale je to holt daň za to, že už to dávno není smrdutej sazomet, ale moderní celkem čistý pohon, co jen trošku víc vibruje a hučí ve srovnání s benzínem.
@Meky Když myslíš... To se mi líbí, když moderní přímovstřikový benzíny mají kompresní poměr 1:12, nebo sametovej benzín od Mazdy 1:14, ale odporně vibrující diesel má 1:15,5. Fakt nebetyčnej rozdíl.
A taky není nafta jako nafta. Když máš cetanový číslo nad 60, tak je chod moderní vyvážený nafty úplně v pohodě a jezdí se mi s tím líp, jak s předchozími turbobenzíny. A za směšný náklady na km.
A taky není nafta jako nafta. Když máš cetanový číslo nad 60, tak je chod moderní vyvážený nafty úplně v pohodě a jezdí se mi s tím líp, jak s předchozími turbobenzíny. A za směšný náklady na km.
zhavlik1
Autor tim rekl,ze zaruka oro USA je o parnik jinde než u nás. Aby nekomu u nas vymenili motor po 10ti letech, to ani omyle. Konkretne koncest u multivanu dvoulitr biturbo mel vadne pisty,vydreeli se. Za 2,25 roku tl. 3 mesice po zaruce resena rklamace, neuznana a nutno zaplatit 225tis za polomotor. Za pomoci TV, když chtěli vyjádření orodejce, okamzity obrat a doplatek jen tech 24 tis. Tak asi tak to je
Ti investoři, kterým bylo poskytnuto tohle vysvětlení, pokývali hlavou a řekli si, ok, dobře jsme investovali, nechcete teda ještě ňáký další prachy, když jste takoví machři?
Zase pěknej článek, první půlka zmatený, nic konkrétního neříkající, plk o ložiscích a čidlech klepání a druhá půlka článku nám chce sdělit, že to čidlo klepání pokládá ekonomicky automobilku na lopatky pomalu na celém světě.
Hele...? Tím jsi chtěl něco naznačit? No nic, možná ne, nebudu dělat Zagorku.
Vlastní konstrukční řešení motoru (vč. případných elektronických opatření - jako ta čidla klepání nebo třeba maximální možné dosažitelné otáčky) , stejně jako kvalitu mazacího oleje a i intervaly jeho výměn určuje výrobce. Uživatel by asi měl pouze dodržovat tato pravidla a možná kontrolovat hladinu, (i když většina aut si i tu hladinu dnes kontroluje sama) a za to jaksi očekává bezproblémový provoz.
Možná "nějaký odborník" (a to nemyslím ve zlém) by snad i mohl provést nějaká měření, zkoušky, testy, rozebrat a zanalyzovat takto typicky poškozené motory a pak asi řekne to, co matně vyplývá i z článku. Olejem to není, je to chyba čidla klepání, které špatnou kalibrací dovolilo motoru překročit hranici klepání v kritických režimech a tím enormně zatížit až poškodit ojniční ložiska, dimenzovaná jen tak tak. A klepání je stručně o kompresním poměru, regulaci předstihu a oktanovém číslu paliva, to včasnější výměna oleje zřejmě nezachrání.
To ale běžný uživatel u moderního auta většinou nechce řešit a auty jezdí nejen technici a inženýři, ale i lidé, kteří ani neví co je klepání motoru. Přečtou si v příručce "jak se startuje a kdy se má jet na výměnu oleje" a víc vědět nechtějí.
a opravdu mohou mít vadná čidla klepání.
Každopádně pro zákazníka je dobré prodlužení záruky, ale pro investora samozřejmě je to mínus.