Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Problémový motor v Santa Fe sráží výsledky Hyundaie. Prý jde o to, jak se s ním jezdí

18 komentářů

gil54
Je jasný, že selhání ojničních ložisek je chyba obsluhy, nikoliv konstrukce, to přece ví každej.

Ti investoři, kterým bylo poskytnuto tohle vysvětlení, pokývali hlavou a řekli si, ok, dobře jsme investovali, nechcete teda ještě ňáký další prachy, když jste takoví machři?

Zase pěknej článek, první půlka zmatený, nic konkrétního neříkající, plk o ložiscích a čidlech klepání a druhá půlka článku nám chce sdělit, že to čidlo klepání pokládá ekonomicky automobilku na lopatky pomalu na celém světě.
ryccardo
@gil54 hele otazka je jestli pricina je fakt konstrukcni a nebo by pomohlo zkratit intervaly vymeny oleje, pripadne pouzit treba jiny olej. Zajimalo by me tohle tema detailneji rozebrane od nejakeho odbornika.
gil54
@ryccardo

Hele...? Tím jsi chtěl něco naznačit? No nic, možná ne, nebudu dělat Zagorku.

Vlastní konstrukční řešení motoru (vč. případných elektronických opatření - jako ta čidla klepání nebo třeba maximální možné dosažitelné otáčky) , stejně jako kvalitu mazacího oleje a i intervaly jeho výměn určuje výrobce. Uživatel by asi měl pouze dodržovat tato pravidla a možná kontrolovat hladinu, (i když většina aut si i tu hladinu dnes kontroluje sama) a za to jaksi očekává bezproblémový provoz.

Možná "nějaký odborník" (a to nemyslím ve zlém) by snad i mohl provést nějaká měření, zkoušky, testy, rozebrat a zanalyzovat takto typicky poškozené motory a pak asi řekne to, co matně vyplývá i z článku. Olejem to není, je to chyba čidla klepání, které špatnou kalibrací dovolilo motoru překročit hranici klepání v kritických režimech a tím enormně zatížit až poškodit ojniční ložiska, dimenzovaná jen tak tak. A klepání je stručně o kompresním poměru, regulaci předstihu a oktanovém číslu paliva, to včasnější výměna oleje zřejmě nezachrání.

To ale běžný uživatel u moderního auta většinou nechce řešit a auty jezdí nejen technici a inženýři, ale i lidé, kteří ani neví co je klepání motoru. Přečtou si v příručce "jak se startuje a kdy se má jet na výměnu oleje" a víc vědět nechtějí.
Johnn
@gil54 Nebo podtáčení https😐/www.garaz.cz/…o-motoristy-4678
a opravdu mohou mít vadná čidla klepání.
Každopádně pro zákazníka je dobré prodlužení záruky, ale pro investora samozřejmě je to mínus.
ryccardo
@gil54 nechci se hadat. Jen oficialni pricina automobilek vetsinou neni korenova pricina problemu a ze sve zkusenosti vim, ze za spoustou podivnych zavad je zanedbany servis, rozumej napriklad pretazeny a nevhodny olej. Pamatujes co VW oznacil jako korenovou pricinu kolabujicich retezovych rozvodu? Hodil to na dodavatele retezu, coz bylo oficialni ale nebyla to pravda. Problem byl v konstrukci jejich napinaku. Tohle muze byt podobne. Automobilka v drtivy vetsine pripadu lze a mlzi, takze ofiko vyjadreni, ze pricinou je cidlo klepani, bych bral s rezervou.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Trh si řekl sam: Značce klesají prodeje BEV a hybridů do zásuvky a dál paběrkuje odbyt aut s palivovými články. Naopak výrazně roste prodej vozů s klasickým hybridním pohonem.

Auto roku volí skupi a novinářů. Holt lidem se líbí něco jiného.
Johnn
@Pepa_007 No tak hlavně u těch BEV neměli nárok na odpočet 7500 dolarů, protože všechny tyto auta dováželi. Teprve v řijnu spustili výrobu v USA. https😐/insideevs.com/…les-august-2024/ https😐/insideevs.com/…sales-sept-2024/
V dalších měsících si možná zákazníci počkají raději na domácí US výrobu, i s modelovým vylepšením.
traveldrive
@Pepa_007

Odkedy je hybridný pohon klasický? To ešte dlho nebude.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Důvodem je chybějící diesel.
traveldrive
@Ada je zase tady
Zabudni na to. Odkedy ho dokurvili močovinou, nie je o čo stáť.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive Naopak. Díky močovině zase může diesel jet, dýchat, nežrat a nesmrdět. Samo, že je to další kurwítko a potenciální servisní náklad, ale je to holt daň za to, že už to dávno není smrdutej sazomet, ale moderní celkem čistý pohon, co jen trošku víc vibruje a hučí ve srovnání s benzínem.
Meky
@Mokrous

Trošku? Každý jeden diesel je odporne vibrujúca a hlučná kopa železa.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Meky, to jsou radikální kecy. Před 40ti lety jezdili lidi 8 hodin denně Avií
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Meky Když myslíš... To se mi líbí, když moderní přímovstřikový benzíny mají kompresní poměr 1:12, nebo sametovej benzín od Mazdy 1:14, ale odporně vibrující diesel má 1:15,5. Fakt nebetyčnej rozdíl.
A taky není nafta jako nafta. Když máš cetanový číslo nad 60, tak je chod moderní vyvážený nafty úplně v pohodě a jezdí se mi s tím líp, jak s předchozími turbobenzíny. A za směšný náklady na km.
zhavlik1
Autor tim rekl,ze zaruka oro USA je o parnik jinde než u nás. Aby nekomu u nas vymenili motor po 10ti letech, to ani omyle. Konkretne koncest u multivanu dvoulitr biturbo mel vadne pisty,vydreeli se. Za 2,25 roku tl. 3 mesice po zaruce resena rklamace, neuznana a nutno zaplatit 225tis za polomotor. Za pomoci TV, když chtěli vyjádření orodejce, okamzity obrat a doplatek jen tech 24 tis. Tak asi tak to je