Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSmíte jezdit bez vločky? Změna pravidel značení zimních pneumatik může být matoucí
45 komentářů
KANKUNEN
Pánové, dáme si opakovačku , že lepší gumu dozadu? Aby předokolka nejela, nezatáčela a nebrzdila. Co kdyby se ti při přetáčivém smyku pokazilo ESP, že
Když jsem byl na škole smyku, říkali nám, že dozadu dávat lepší, protože když ustřelí zadek, hůře to kontroluješ.... no na Mondeu jsem měl už starší Micheliny a zadek předběhl na sněhu vždycky v zatáčce při přidání plynu, někdo tomu říkal drift, mne to nepřišlo tak příjemné@KANKUNEN
@KANKUNEN Samozrejme ze dozadu tie lepsie. Odskusane na 2 totoznych autach na polygone v centre bezpecnej jazdy. Rozdiely su prekvapivo velke.
@RaSuSK73
Tak teraz si to este odskusaj v snehu. Tiez su rozdiely prekvapivo velke...
Tak teraz si to este odskusaj v snehu. Tiez su rozdiely prekvapivo velke...
@_Teddy_ Na tom polygone sme sa rozbiehali aj do kopca po smykovej doske. Auto s dobrymi vpredu sa rozbehlo uplne v pohode, vobec nebolo poznat, ze by sa to nejako smykalo. Nuz a v zakrute za stupanim nechutne prekvapenie, ako ulietaval zadok. Nechcel by som to zazit v beznej premavke. Ked boli zjazdene vpredu, auto sa moc rozbiehat nechcelo, stale bolo citit, ako sa to smyka a clovek siel podstatne opatrnejsie.
Rovnaky psycho efekt poskytuje aj stvorkolka. Rozbehnes sa uplne v pohode, potlaci to pocit smyklavosti a v prvej ostrejsej zakrutemoze byt problem. Preto tvrdim, ze stvorkolka nie je bezpecnejsia, ako dvojkolka, dava az privelky pocit bezpecia a zvadza k rychlejsej jazde. Presne rovnako, ako dobre gumy vpredu a zjazdene vzadu. A ked sa to utrhne, nepomoze ani ESP s ABS.
Rovnaky psycho efekt poskytuje aj stvorkolka. Rozbehnes sa uplne v pohode, potlaci to pocit smyklavosti a v prvej ostrejsej zakrutemoze byt problem. Preto tvrdim, ze stvorkolka nie je bezpecnejsia, ako dvojkolka, dava az privelky pocit bezpecia a zvadza k rychlejsej jazde. Presne rovnako, ako dobre gumy vpredu a zjazdene vzadu. A ked sa to utrhne, nepomoze ani ESP s ABS.
Znova, auto s lepšími vzadu NEBRZDÍ A NEZATÁČÍ. Možná tě uspokojí, že jsi napálil do auta před sebou, ale zadek tě nepřetočil. A ta radost po zimě, vepředu 4 mm a vzadu 8
@KANKUNEN
Pokud má auto náhon na přední, což má dnes většina, tak rozhodně lepší dopředu, protože se podstatně rychleji sjíždějí a nevypadá to moc dobře, když vepředu máš hladkou pneumatiku a vzadu skoro nový vzorek.
@Ozzman
Pokud chceš osobní zkušenost, tak ty zmiňované celoročky Continental jsou sice parametrově vyrovnané, a proto jsou vždy v popředí testů, ale jejich výdrž je naprosto tragická. Po necelých třech letech máme vepředu u Clia skoro úplně hladké pneumatiky a to se autem jezdí pouze pár kilometrů do práce a zpátky, tedy žádné driftování a podobně. V létě byly totiž při předepsaném tlaku hrozně měkké.
V lednu jsem na jedno auto nasadil celoročky od Goodyear a dostavilo se příjemné překvapení - jsou tiché a pevné i při vyšších teplotách a udávanou životnost mají až násobnou oproti ostatním celoročkám. Vtip je v tom, že pro většinu rozměrů nabízejí XL variantu, která ani není dražší.
Pokud má auto náhon na přední, což má dnes většina, tak rozhodně lepší dopředu, protože se podstatně rychleji sjíždějí a nevypadá to moc dobře, když vepředu máš hladkou pneumatiku a vzadu skoro nový vzorek.
@Ozzman
Pokud chceš osobní zkušenost, tak ty zmiňované celoročky Continental jsou sice parametrově vyrovnané, a proto jsou vždy v popředí testů, ale jejich výdrž je naprosto tragická. Po necelých třech letech máme vepředu u Clia skoro úplně hladké pneumatiky a to se autem jezdí pouze pár kilometrů do práce a zpátky, tedy žádné driftování a podobně. V létě byly totiž při předepsaném tlaku hrozně měkké.
V lednu jsem na jedno auto nasadil celoročky od Goodyear a dostavilo se příjemné překvapení - jsou tiché a pevné i při vyšších teplotách a udávanou životnost mají až násobnou oproti ostatním celoročkám. Vtip je v tom, že pro většinu rozměrů nabízejí XL variantu, která ani není dražší.
Tak to mne moc nepotěšilo, bohužel teď už s tím nejde nic udělat, je to objednané a příplatek v konfigurátoru byl jako za jednu gumu oproti letním, tak uvidím. @DaewooMaster
apoho
všeobecná buzerace daňových poplatníků úspěšně pokračuje!
Jak tady píší diskutující - normální řidič s osobákem nemá šanci opotřebovat zimáky ale musí je v podstatě mít i když jezdí kolem komína.
Ale naklaďáky a autobusy - ty najezdí 3-5 x více než majitelé rodinných vozidel - NIC!
Má to nějaké logické vysvětlení? 👎
Jak tady píší diskutující - normální řidič s osobákem nemá šanci opotřebovat zimáky ale musí je v podstatě mít i když jezdí kolem komína.
Ale naklaďáky a autobusy - ty najezdí 3-5 x více než majitelé rodinných vozidel - NIC!
Má to nějaké logické vysvětlení? 👎
@apoho To není buzerace, to je cíleně vyvolávání obav až strachu. Když to uděláš, lépe se prodávají pneu.
Pochopitelně, že si každý musí vyhodnotit, kam se svou károu jezdí. Břeclav /Hodonín nebo Jablonec/Bedřichov.
Ale co Pražácí?
Pochopitelně, že si každý musí vyhodnotit, kam se svou károu jezdí. Břeclav /Hodonín nebo Jablonec/Bedřichov.
Ale co Pražácí?
Pražáci jezdí na letních pořád... nebo do nedávna to tak bylo 😁 přezouvají jen ti z okraje metropole, tam už občas sněží 😁 @Jenik3
@Jenik3
jasné, já to vím, že to je právě správně podaná dávka strachu.
Vtip je ale v tom, že pojišťovna se hned zahojí v případě bouračky v zimě na letňákách i když to nebude hlavní příčinou nehody
jasné, já to vím, že to je právě správně podaná dávka strachu.
Vtip je ale v tom, že pojišťovna se hned zahojí v případě bouračky v zimě na letňákách i když to nebude hlavní příčinou nehody
tremblic
Mám Michelin CrossClimate 2 na Mazda CX-5 AWD (225/55 R19) skoro od nova, po 25 tkm mali vlani -1mm. Merané v aut. servise pri prehliadke. Celoročky som volil hlavne kvôli cene, v technickom mám zapísané len 19" a skladovaniu.
Mokrous
Taky končím se 2 sadami. Za 4 roky člověk vyhodí za výměny a uskladnění tolik, co stojí celá nová sada. Na jednom autě už celoročky fungují 5 let bez problémů a teď půjdou i na druhé. Za mě jsou nejlepší volbou Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (výborné na mokru a mají i solidní životnost) a rozhodně s technologií SealTech. Nehodlám ztrácet tlak a čas a peníze za další servisy. Od té doby, co jezdím ContiSeal a nebo SealTech jsem neměl defekt.
Jednou za 2 roky si s tím zajdu na geošku a vyvážení a prohození zadku na předek a po 4 letech nová sada a nazdar.
Jediné, kde je potřeba víc předvídat je krizové brzdění za vyšších teplot, kde letní zastaví klidně o 10 metrů dřív!
Jednou za 2 roky si s tím zajdu na geošku a vyvážení a prohození zadku na předek a po 4 letech nová sada a nazdar.
Jediné, kde je potřeba víc předvídat je krizové brzdění za vyšších teplot, kde letní zastaví klidně o 10 metrů dřív!
Takže jestli to chápu správně, horší je to v létě, než v zimě ? Díky za info @Mokrous
@Ozzman V podstatě jo, protože tvrdost, respektive měkkost směsi odpovídá více zimním pneu. Proto taky můžou mít alpský symbol a fungují velmi dobře na sněhu. Vždycky to bude kompromis, ale člověk nemůže přezouvat 3x týdně a často většinu zimy by fungovaly letní líp, ale občas zase nejlíp fungují zimní. Kdybych lítal 30 a víc tisíc ročně, zůstanu 100% u 2 sad, ale s mým nájezdem okolo 10-12 tisíc to je totální blbost pořád přehazovat a nakonec to spíš zpuchří.
Jasný, chápu, jak jsem psal, to auto najede do 5 tisíc za rok, spíše ani to ne, takže to bude ideál. Já se právě spíše bál sněhu, no dám vědět, jak to bude fungovat na tom autě, je těžší, sjíždění asi bude znatelnější 😁 Já o nich taky přemýšlel, ale pak sem sehnal levně druhou sadu, tak budu ještě chvíli měnit @Mokrous
no když pominu to, že na to přezouvání člověk potřebuje nějaký vhodný prostor (u chodníku před byťákem se to fakt dobře nedělá), tak k tomu ještě potřebuje člověk tu druhou sadu pneu a kol (nemalá investice), v případě novějších aut i s ventilky s měřením tlaku (další nemalá investic, které si taky musím ještě teda překódovat), pak musím ty kola někde vhodně uskladnit a samozřejmě na nějaké vyvážení můžu zapomenout... no prostě je to naprosto simple a pro opice, že? 😁
Navíc teda při průměrném nájezdu osobáků u nás nemáš šanci zimáky rozumně dojezdit, dřív ti začnou tvrdnout a pak jsou výrazně horší než ty celoročky.
Jinými slovy, při tom jak dnes jsou ty zimy kratší a kratší, tak pro drtivou většinu populace jsou celoročky mnohem výhodnější volbou, samozřejmě pokud bydlíš v horách nebo každej víkend vyrážíš do horských středisek tak ty zimáky už asi oceníš, ale upřímně si nevzpomínám na situaci, kdy by mě celoročky v posledních letech nechaly na holičkách a auta na zimácích v klidu projížděla.
Jak říkám, čekáme na auto a bude mít Continentaly, tedy, alespoň tak to dealerství sdělilo, snad to tak bude. Takže jsem zvědav, já se nejvíce bojím když ráno napadne a pak někam dobrzdit do křižovatky, případně v zatáčce.. Je to o tom zkusit si to a pak člověk bude vědět, jaká je adheze. Poslední roky jsem jezdil na starších michelinech alpin a ty klouzy ještě hůře, než kdyby byly letní... @budman
jde mi spíše o ty podmínky co bývají kolem Prahy od prosince do března, tzn déšť se sněhem, občas zmrazek, nebo sníh, který nataje a pak to sem tam zmrzne.@ptr078
Opakujem, nikdy a nikde sme s celorockami nemali problem.
Pod hloupou rétorikou si představuji tu opici, jak na banánu vyvažuje před barákem u chodníku kola, dohušťuje je na optimální tlak a kola si ještě pořádně umyje. Jinak vtipná představa - musím mít sice x sad kol, ale na servis už nezbylo, takže opice jezdí s rozhašenou geometrií, s nerovnoměrně ožvejkanými gumami a ještě si opice myslí, kdo ví jak to není bezpečnější, když má přece ty 2 a více sad kol/gum.
Mně nejde o to, že bych za to ty peníze nemohl dát, ale o rozumné utracení peněz a investování svého času. Na minulém autě jsem 2 sady kol měl 19 let a vedle spousty promrhaného času a peněz jsem v servisech zažil takové "výhody" jako ztracená originální poklička z originálních líťáků (opakovaně), nedotažené nebo utržené šrouby, chybějící čepičky, poškozené prahy atd. A to se může stát i té opici na chodníku, takže nevidím důvod, proč takové příležitosti neeliminovat na nezbytné minimum, když, jak už jsem psal, dnešní celoročky splňují to samé, co zimáky, a ještě jsou v létě/teple rozhodně mnohem lepší, než čistokrevné zimáky.
toyka je awd, mam tam furt letni, ja to neprezouvam ani v zime, kdyz napadne nejak hodne snih, tak s tim nejezdim, az je ojedu, dam tam asi Michelin Crossclimate. Uz maji za sebou dve zimy a zda se ze jeste dve vydrzi. Na ASX jsme Crossclimate meli a byly i v lete lepsi nez OEM, ktery hrabaly i na suchu. Na Outlanderu jsem taky ojel letni a taky micheliny.
Kdyby bylo extra nutne na snehu nekam jet, mam jeste Jimnyho na celorockach. Uprimne me snih nedesi, jezdili jsme leta na letnich v lete v zime, proste to chce cit, lehkou nohu a predvidavost.
Proste druha sada, cidla, prezouvani to je na mych par kilaku hloupost.
Ty první jsou v zimě lepší, rychle se sjíždí, léto bez problémů - Nexeny (super, ale krátká zivotnost, ověřeno na dvou autech), Lauffenn (Hankook, krátká doba, zatím spokojenost, cca 15 000 a vzorek ok).
Za mě město a tak zcela ok, za zimu zažiju vždy jen pár dní, kdy bych za zimaky dal klidně 20 litrů, ale to neřeknu, že by to bylo o tolik lepší. Vysocina, namrzlý snih, zmrzlá silnice. No, prostě jedu když tak krokem. Dole, Brno úplně pohoda
A výhodou je, že máš každý cca 3 roky nové gumy a směs. Dle nájezdu.
Top jsou crossclimaty! Jsou dražší, ale špičkové!!! Ty doporucuji všem. Na OI daly se mnou 50 tis. (i vpředu) a vím, ze jezdily min. další 2 roky... vzorek vám neřeknu, dle mého už to bylo za limitem... Sám je mám teď vzadu. Vpředu Riken, teď Orium, protože mi auto z nějakého důvodu poslední 2 roky relativne rychle odrovnava přední gumy, byť geosku delam často, asi byl blbý servis... I když, vlastně Rikeny daly 40, ze zadu pak ještě sada 10 (léto), ale ke konci uz to zcela bezpečné nebylo... Neprohazuju kola, predek jde dřív, pak zadek dopředu na sezónu a zas znovu... Zadek se skoro nesjizdi.
Nebojte se, jen přemýšlejte. Ale chce to vybrat s rozumem dle využití.