Novinky
Zpět na článek
Po Fiatu 500e dostane pauzu i Panda. Značka pozastaví výrobu hned ve třech závodech
46 komentářů
Mikesus
@lordlord
protože zanedbatelná menšina chce rozhodovat a prosazovat svoje názory. Místo snahy o přesvědčení ostatních, všechny ostatní onálepkuje jak dělali jejich kolegové před rokem 89
protože zanedbatelná menšina chce rozhodovat a prosazovat svoje názory. Místo snahy o přesvědčení ostatních, všechny ostatní onálepkuje jak dělali jejich kolegové před rokem 89
Mikesus
@Ericn
https😐/europe.autonews.com/…production-italy
Že ty nezjišťuješ více informací a vystačíš si s jedním článkem? Ještě řekni, že to samé psali na autoforu a nasadíš tomu korunu.
"European sales of the Panda fell to 3,873 in August from 6,505 in the same month in 2023, according to market researchers Dataforce."
K čemu je, že byl úspěšný první půl rok, když pak druhý půlrok není odbyt, tendence je, že bude mít polovinu a výsledek může být ještě nakonec horší než v roce 2023?
https😐/europe.autonews.com/…production-italy
Že ty nezjišťuješ více informací a vystačíš si s jedním článkem? Ještě řekni, že to samé psali na autoforu a nasadíš tomu korunu.
"European sales of the Panda fell to 3,873 in August from 6,505 in the same month in 2023, according to market researchers Dataforce."
K čemu je, že byl úspěšný první půl rok, když pak druhý půlrok není odbyt, tendence je, že bude mít polovinu a výsledek může být ještě nakonec horší než v roce 2023?
Mikesus
@Tycoon
Ano, plýtvání je neobhajitelné. To máš pravdu. Ať dají efektivnější motory. Dacia je omezována hodně Renaultem, to se ví dávno. Však taky kanibalizuje Renault, je to vidět na číslech.
Ano, plýtvání je neobhajitelné. To máš pravdu. Ať dají efektivnější motory. Dacia je omezována hodně Renaultem, to se ví dávno. Však taky kanibalizuje Renault, je to vidět na číslech.
Mikesus
@ericn
Myslis jako to velké písmeno? Nebo co jsem napsla špatně? Jestli to velké písmeno, tak je to hodne trapny pokus. Kdybys občas četl na co reaguješ, tak ten samý výsledek prý je i za září a to pokud máš nějaké zkušenosti s obchodem ( o tom dost pochybuju s tvými příspěvky co tu bleješ), tak bys věděl, že když není nějaký externí zásah trhu nebo výpadek výroby ( ani jedno nebylo za poslední 2 měsíce), pak je to nejspise tendence a bude to pokračovat. Proto nejspise manazeri zastavují výrobu, protoze nemají objednávky na další měsíce.
Myslis jako to velké písmeno? Nebo co jsem napsla špatně? Jestli to velké písmeno, tak je to hodne trapny pokus. Kdybys občas četl na co reaguješ, tak ten samý výsledek prý je i za září a to pokud máš nějaké zkušenosti s obchodem ( o tom dost pochybuju s tvými příspěvky co tu bleješ), tak bys věděl, že když není nějaký externí zásah trhu nebo výpadek výroby ( ani jedno nebylo za poslední 2 měsíce), pak je to nejspise tendence a bude to pokračovat. Proto nejspise manazeri zastavují výrobu, protoze nemají objednávky na další měsíce.
Mikesus
@Arese
Rozhodnutí manažerů, že zastaví výrobu, ne politiku.
Takze pokud chceš něco o bolsevicich, musis na vedení stelantisu.
Rozhodnutí manažerů, že zastaví výrobu, ne politiku.
Takze pokud chceš něco o bolsevicich, musis na vedení stelantisu.
Mikesus
@Tycoon
To jsme se posunuli trochu jinam. Tady je hlavní to, ze se tu tvrdí, že za to můžou emise, ale já tam v těch datech vidím mnohem vážnější příčiny. Kdyz by byl problém s emisemi a pokutami, tak přeci není problém zdražit a prodávat dal. Jen kvůli pokutě za auto odstavíme celou továrnu? Být mínus několik milionů za pokutu, nebo miliard za stojící továrnu, to by museli být zkušení manažeři jako zde na diskuzich, aby to byl ten důvod.
To jsme se posunuli trochu jinam. Tady je hlavní to, ze se tu tvrdí, že za to můžou emise, ale já tam v těch datech vidím mnohem vážnější příčiny. Kdyz by byl problém s emisemi a pokutami, tak přeci není problém zdražit a prodávat dal. Jen kvůli pokutě za auto odstavíme celou továrnu? Být mínus několik milionů za pokutu, nebo miliard za stojící továrnu, to by museli být zkušení manažeři jako zde na diskuzich, aby to byl ten důvod.
Mikesus
@ericn
ne, jakože pád v srpnu a září o 50%.
Ty zase perlíš. chtělo by to víc studovat porozumění textu. A jak jsem psal, těch 76tis nejspíše nezaplatí tu neefektivitu.
ne, jakože pád v srpnu a září o 50%.
Ty zase perlíš. chtělo by to víc studovat porozumění textu. A jak jsem psal, těch 76tis nejspíše nezaplatí tu neefektivitu.
Anonym
@Mikesus
Je pravděpdobné, že prodeje elektrických Fiatů jsou tak malé, že nestačí kompenzovat emise CO2 spalovacích aut.
Příští rok bude pokuta EU za prodej Fiatu Panda s litrovým tříválcem a mild-hybridem zhruba 100 tisíc Kč s DPH. Jak bys to řešil ty? Řekl zákazníkům, že Panda bude stát skoro půl milionu? Nebo řekl investorům, že každá prodana Panda sníží zisk o 100 tisíc? Přestat to auto prodávat se může jevit jako nejlepší varianta?
Je pravděpdobné, že prodeje elektrických Fiatů jsou tak malé, že nestačí kompenzovat emise CO2 spalovacích aut.
Příští rok bude pokuta EU za prodej Fiatu Panda s litrovým tříválcem a mild-hybridem zhruba 100 tisíc Kč s DPH. Jak bys to řešil ty? Řekl zákazníkům, že Panda bude stát skoro půl milionu? Nebo řekl investorům, že každá prodana Panda sníží zisk o 100 tisíc? Přestat to auto prodávat se může jevit jako nejlepší varianta?
Anonym
@Mikesus
Obhajuješ neobhajitelné. Stellantis není jediný, pouze je jediný, který to dělá až moc okatě.
Jsou to asi tak 3 roky, co se nějaký manažer českého zastoupení Dacie prořekl, že by v ČR mohli prodat ještě více Dusterů, ale nemůžou, protože od Renaultu mají prodejní kvóty na mezi soukromými zákazníky nejoblíbenější motorizaci 1.3 TCe (měl nejvyšší normované emise CO2 ze všech Dacií).
Je víceméně známo, že prodejní kvóty jsou na výkonná auta jako je Ford Mustang nebo Audi RS. A příští rok nastane skutečné peklo, pokud se nepovede prosadit zrušení přísnějšího limitu CO2.
Nejvíce známý je případ nové generace Suzuki Jimny. Byla po něm obrovská poptávka, jenže Suzuki kvůli emisím CO2 nastavilo velmi nízké prodejní kvóty, které se skoro hned vyčerpaly a Suzuki nakonec přestalo v EU Jimnyho prodávat úplně. A dnes stojí ojeté šestileté Jimny více než stálo v roce 2018 jako nové. Ojeté auto dražší než nové? To bylo naposledy za komunistů.
Obhajuješ neobhajitelné. Stellantis není jediný, pouze je jediný, který to dělá až moc okatě.
Jsou to asi tak 3 roky, co se nějaký manažer českého zastoupení Dacie prořekl, že by v ČR mohli prodat ještě více Dusterů, ale nemůžou, protože od Renaultu mají prodejní kvóty na mezi soukromými zákazníky nejoblíbenější motorizaci 1.3 TCe (měl nejvyšší normované emise CO2 ze všech Dacií).
Je víceméně známo, že prodejní kvóty jsou na výkonná auta jako je Ford Mustang nebo Audi RS. A příští rok nastane skutečné peklo, pokud se nepovede prosadit zrušení přísnějšího limitu CO2.
Nejvíce známý je případ nové generace Suzuki Jimny. Byla po něm obrovská poptávka, jenže Suzuki kvůli emisím CO2 nastavilo velmi nízké prodejní kvóty, které se skoro hned vyčerpaly a Suzuki nakonec přestalo v EU Jimnyho prodávat úplně. A dnes stojí ojeté šestileté Jimny více než stálo v roce 2018 jako nové. Ojeté auto dražší než nové? To bylo naposledy za komunistů.
lordlord
@Arese Je chyba to svádět na politiky, kteří byli řádně zvoleni. Proč to nikdy není chyba jejich voličů?
Jozinwk
Starý fungujúci KAPITALIZMUS bol znásilnený šílencami EU a tu je výsledok 😡
apoho
Než nastala doba Horkého Roma, tak automobilky konstruovali a vyráběli automobily, které trh chtěl a výrobci z toho měli zisk pro další vývoj.
Ovšem teď se musí lhát a automobilky uměle uhýbají před morovými ránami Evropské komise a vymýšlí hlouposti - omezovaní výroby žádaných vozidel, výroba neprodejných modifikací ........ atd atd
Ovšem teď se musí lhát a automobilky uměle uhýbají před morovými ránami Evropské komise a vymýšlí hlouposti - omezovaní výroby žádaných vozidel, výroba neprodejných modifikací ........ atd atd
ericn
@Mikesus koukám, že si z toho nějaký nervózní 😋 Aby ti nepraskla žilka… Já ti nadávat nebudu, nemá to smysl, ale tobě to evidentně pomáhá… No nic, on ten pravý důvod časem na světlo vyleze a uvidíme, kdo byl blíž k pravdě.
Od Pandy ses dostal k osobním útokům, což do téhle diskuse nepatří 😋
Od Pandy ses dostal k osobním útokům, což do téhle diskuse nepatří 😋
Anonym
@Mikesus
Jenže tenhle dogmatický přístup ale stejně k lepšímu životnímu prostředí nevede.
Lidi, co potřebují auto do terénu, se zařídí jinak. Buď si nechají déle své starší terénní auto, nebo si koupí něco z individuálního dovozu (např. Lada Niva), nebo si koupí nákladní verzi Jimnyho. Reálné emise CO2 se tím nesníží nebo naopak dokonce zvýší, ale Suzuki vykáže úředníkům EU nižší emise C02 osobních aut.
Jenže tenhle dogmatický přístup ale stejně k lepšímu životnímu prostředí nevede.
Lidi, co potřebují auto do terénu, se zařídí jinak. Buď si nechají déle své starší terénní auto, nebo si koupí něco z individuálního dovozu (např. Lada Niva), nebo si koupí nákladní verzi Jimnyho. Reálné emise CO2 se tím nesníží nebo naopak dokonce zvýší, ale Suzuki vykáže úředníkům EU nižší emise C02 osobních aut.
ericn
@Mikesus jakože 76tis kusů Pandy za první půl rok je málo? U dávno už zaplaceného modelu? Ty dneska opravdu perlíš… Co by za to Fiat u elektrické f500 dal 😋
traveldrive
@ericn Európsky automotive ide celý do riťkáloviec. Riešením je odstránenie príčiny a pôvodcov tohto úpadku. A čím skôr, už včera je neskoro.
Superbird
Rajská hudba pre moje uši. Blíži sa koniec Stellantis. Automobilový priemysel EÚ skončí kvôli zeleným komunistom a ich pokrokovým liberálnym voličom. S pádom automobilového priemyslu EÚ príde aj pád progresivistov v EU. Konečne ľudia zdvihnú svoje lenivé zadky z gaučov, začnú vo veľkom štrajkovať a porazia zelený komunizmus tak, ako porazili červený komunizmus v 89.
https😐/apnews.com/…affd28bbc17dfa36
https😐/apnews.com/…affd28bbc17dfa36
Arese
@Jozinwk Přesně tak, nikdy bych býval nevěřil, že móresy RVHP se k nám budou vracet ze Západu! 😡
lordlord
@Mikesus Díky menšině by volby nevyhráli. Maximálně jen díky menšině lidí, kteří nechodí k volbám, ale mají pak spoustu keců....
traveldrive
@ericn On už v tej pr... kus je. A my ako zákazníci sme tam úplne. Za auá, čo stáli 15-18 tis.€, dnes reálne pýtajú o desinku viac, ale príjmy ostávajú skoro rovnaké.
Arese
@Superbird Ano, samozřejmě je to chyba či spíše bezmezná naivita západoevropských voličů! Bohužel nikdy nezažili totalitu a nefunkční plánovanou ekonomiku...😧
Anonym
@apoho
S diesely se podvádělo mnohem dřív, už v dobách Euro 3 a Euro 4. Ve skutečnosti normy Euro zase tak moc přísné nebyly. V USA to byly vždy výrazně přísnější. A dnes už má přísnější normy než EU dokonce i Čína.
S diesely se podvádělo mnohem dřív, už v dobách Euro 3 a Euro 4. Ve skutečnosti normy Euro zase tak moc přísné nebyly. V USA to byly vždy výrazně přísnější. A dnes už má přísnější normy než EU dokonce i Čína.
apoho
@Mikesus
ano, to totiž byl začátek morových ran unijních blbů EURO normami. EURO 5 a 6 už bylo totiž prosazeno se skřípěním zubů a začalo se podvádět samozřejmě kde jinde než v kolébce unijních lhářů - Německu a jejich automobilkách. EURO 7 už neustáli ani fanatici a tak je prozatím u ledu a ono se to začíná nějak pročišťovat
ano, to totiž byl začátek morových ran unijních blbů EURO normami. EURO 5 a 6 už bylo totiž prosazeno se skřípěním zubů a začalo se podvádět samozřejmě kde jinde než v kolébce unijních lhářů - Německu a jejich automobilkách. EURO 7 už neustáli ani fanatici a tak je prozatím u ledu a ono se to začíná nějak pročišťovat
ericn
@Mikesus a to v tom článku píšou kde? Ty si to nečetl, viď?
Zkus se mrknout i tady, Panda je vážně “průserový” model…
https😐/www.carscoops.com/…fficult-choices/
Despite Panda's success as Italy’s best-selling car with a 21% sales increase, Stellantis is halting production
Zkus se mrknout i tady, Panda je vážně “průserový” model…
https😐/www.carscoops.com/…fficult-choices/
Despite Panda's success as Italy’s best-selling car with a 21% sales increase, Stellantis is halting production
Arese
@Mikesus Jsi jen trapný progresivistický lhář. Naštěstí už vám skoro nikdo nevěří, lidem už dochází, co jste zač! 🤮
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…nebude-posledni/
Bože, kam až jsme se to pod diktaturou zelených bolševiků ve vedení EU dostali! 🤮🤮🤮
Bože, kam až jsme se to pod diktaturou zelených bolševiků ve vedení EU dostali! 🤮🤮🤮
ericn
Danieli, Danieli, to je zas článek… nebude to náhodou jinak? Co se mrknout na prodejní čísla? Panda je 19. Nejprodávanější auto v Evropě 1H2024 se 76tis kusy a nárůstem +25% 😋 Tj nezájmem trhu to opravdu nebude, tohle smrdí flotilovými emisemi = prodává se jich moc, na rozdíl od F500e (který nikdo nechce) = hrozí, že Fiat bude platit moc velké pokuty 👎
MB1975
@Superbird souhlas. Asi az hlad bude muset donutit lidi pouzivat selsky rozum. Ale draze za to vsichni platime za tyto novodoby bolseviky u moci
fujara381
První firma co přišla na to že nejekologičtější auto je to které se nevyrobí 😁
ericn
@Mikesus jasně, podle jednoho měsíce obhajuješ nesmyslný krok, jen ten důvod “proč” je jinde, dobře ty 😋 Jak dobře píše Tycoon, obhajuješ neobhajitelné… Souhlas s ním 👍
Btw nauč se opisovat správně můj nick 🤣
Btw nauč se opisovat správně můj nick 🤣
ericn
@traveldrive Souhlas, pokud automobilky neudělají nic proti těmto socialistickým praktikám, tak prostě Evropský automotive půjde do pr…
praptak
Pokud by byl model opravdu úspěšný, zkusil by ho prodávat částečně s vyšší cenou a částečně s nižším ziskem.
Ja Prvni 123
@ericn To je na ne slozity.
Na Fiat se plive, VW jebez problemu - a cilevedome prodava zlomek toho, co prodaval...
Na Fiat se plive, VW jebez problemu - a cilevedome prodava zlomek toho, co prodaval...
tak proč má tenhle problém jen stelantis? Která další automobilka ruší výrobu "žádaného" modelu a dává pracovní dobu 2 dny v týdnu?
On asi tak žádaný nebude. Sice má nárůst oproti minulému roku, ale těch pár desítek tisíc kusů neefektivitu fiatu nezaplatí. Navíc poslední 2 měsíce se prý Panda i v Evropě propadla o cca 50%. konkrétní čísla jsem nenašel, nikde se do tabulky top25 nevešla