Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ztrátové značky Stellantisu dostaly ultimátum. O osudu se rozhodne přespříští rok

66 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
jenom opravdu špatný manager a CEO nažene všechny své značky do nesmyslné elektrifikace, takže nemohou nabízet zakazníkům auta, která by chtěli kupovat a pak jim dává ultimátum , bravo mr. Tavares !
Nějak se těch původně plánovaných 10 let smrsklo na dva roky a to je opět pro některé naprosto nesplnitelný a šibeniční termín, obzvláště ty co znovu začínají ... řekněme si to narovinu, prostě to není možné splnit.
Ten člověk je jako korouhvička ve větru, naoko kritizuje vynucovanou elektromobilitu, ale přitom dělá co může, aby byl celý Stellantis výhradně elektrický. To je pokrytec par excelance. A když už se pod ním bortí jeho židle, tak ať odejde s pořádným humbukem, což ?
Průser je, že po sobě nechá potopu, spousta značek kvůli němu zanikne a on ještě odejde vychechtanej se zlatým padákem a platem , na který dosáhne málokdo, ale bordel, který po sobě zanechal bude muset uklízet někdo jiný ....
PS: což mi připomíná, že to není zas tak dávno, co se někteří rozplývali nad tím jak úspěšně vede celý koncern, když koupili Opel a jak dobře zvládá ukočírovat všechny značky a já jsem už tehdy tvrdil, že to si povíme za pár let .-)
Superbird
@del42sa Stellantis si zaslúži len jednu vec. To je pád a následný kolaps.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@del42sa Jak bys tu elektrifikaci chtěl vyřešit? Čína už fičí na elektro za podpory státu. Pokud se Evropa nebude aspoň trochu snažit vyrovnat, tak skončí jako Nokia. Až mi budete nadávat, tak dejte i návrh představu řešení jak na to. Třeba ve stylu nechat Čínu EV dotáhnout k dokonalosti a pak to skopčit.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN Jak? Jednoduše. Zrušit v EU socialismus. Snížit daně. Výrazně snížit počty úředníků. Zrušit kompletně Green Deal, zrušit emisní povolenky, pokuty za CO2. Zrušit centrální energetickou burzu. Zrušit sankce na Ruské suroviny. V našem průmyslu MUSÍ být levná energie. Podpora podnikání, myšlení, nízké daně, levné suroviny, .... . Pak možná s Čínou srovnáme krok. Pokud se většina toho nestane, tak průmysl EU a speciálně automobilový padne. Koupí to čína.

Nebo má někdo jiné řešení?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Pepa_007 No to jsou krásné řečičky, jak z komunistické tlamičky, v realitě však úplně mimo. Tak mluví Okamura, soudružka Konečná a Fico. Akorát v reále Fico dělá přesný opak. Výsledkem takových chytrých lidí u moci je vždy ekonomický propad větší, než to bratříčkování se západem. Na to se teda vykašlejme. Chtěl jsem řešit elektromobilitu, co teda dělat? Vykašlat se na elektromobilitu a nechat ji kompletně zbytku světa?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN mne nezajímá co říká Pitomio či komunisti (Konečná a spol) nebo Bureš. Nesnáším je.
Kdo říká, že mnou napsané věci jsou komunistické si lže do pusy. A sám je komunista. Ať se nejdříve dovzdělá co je socialismu a komunismus. To co tu provozuje EU má hodně (opravdu hodně) prvků z těchto směrů a dusí to rozvoj elektromobility. Já navrhuji KAPITALISTICKÉ řešení. Komunisti ať si jedou do Russsssska. Kapitalistické řešení VŽDY fungovalo. A elektromobilita se potom prosadí totiž sama. Jenom výzkumem, umem, nízkými daněmi, podporou podnikání, nízkými cenami energií dokážeme zvrátit přerůstající Čínu a dát větší možnosti elektromobilismu. Dotace, vysoké daně, vysoké ceny energií, moc úředníků, moc regulí, .... to vše dusí ekonomiku.
Hendly
@Pepa_007
“ Zrušit sankce na Ruské suroviny”

o tom to cele divadlo je. …

Evropa nikdy nemela uspech v tom, delat neco levne. Uspech byl v technologickem naskoku.

Jinak opravdu chces zrusit socialni jistoty, zdravotni peci pro kazdeho atd?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Handly
Nikdo nechce zrusit socialni jistoty, zdravotni peci pro kazdeho atd?.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
A kde na to vezmeš, kdyz snažíš daně? To je přesně jak za socialismu. Snížíme daně, zvýšíme sociální jistoty, otočíme se k Rusku a vše bude krásně jako v pohádce. No a pak přijde realita, vyšší náklady na zdravotní péči, protoze přeci se nebudeme omezovat v emisích, menší produktivita, protoze nemocnost a vyšší mortalita a pak si v klidu můžou přijít ti barbaři z Ruska nebo z blízkého východu, to už tu nebude kdo mít odporovat.
Arese
@Pepa_007 Přesně tak! A přesně k tomuto dojde, až ožebračeným Evropanům konečně dojde s tou levičácko-progresivistickou pakáží trpělivost!
Avatar - Allo
Allo
@KANKUNEN a proč škoda nenasadila třeba do superbu pouze 1.0tsi + baterku a nic jiného po vzoru stellantis? Proč kodiaq nemá taky 1.0tsi a povinně plug in? Proč asi, nikdo by to nekupoval a zkrachovali by... Tak proč stellantis do teď nemohl mít stále 2.0hdi 110/140 kw motory jako škoda? Nebo 1.6 puretech? I kdyby kvůli emisim jako mild hybrid a třeba jen 110/125kw?
Avatar - Allo
Allo
@Allo ještě Peugeot citroen a i vlastně opel byl super v tom že před pár lety jako jediná značka nabízela hydroměničový automat u aut do 500 tisic, pak tu byla jen vitara a jinak mě nic nenapadá...
ptr078
Preco chces vlastne riesit elektrifikaciu? Nech to riesi trh. Ono si to cestu k zakaznikovi urcite najde aj bez dotacii, nariadeni a hluposti, ktore aj tak na zivotne prostredie nemaju realny vplyv. Vsetci sa boja cinskych ev, ktore aj tak nikto normalny v europe kupovat nebude, ale pritom davame dotacie na cinske panely a veterne turbiny. Stellantis sa prepocital, vsade mu prudko klesa zisk a panikari. Este ze mu za zadkom stoji fr a ita vlada
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@ptr078 Takže elektro nechat zbytku světa? Číně, Japonsku, Korei a Tesle? Fakt nám pak neujede vlak definitivně? Se tak jenom zamýšlím co bude dál za pár let ?
Hendly
@ptr078
“ nikto normalny v europe kupovat nebude”
Uplne na tvrdo.. Koho zajima co se kupuje v evrope?
Hlavni trh s auty bude a je jinde.
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN
Jak chceš okopírovat Čínu, když jsme z Evropy vyhnali těžký chemický, metalurgický či elektrotechnický průmysl? Bez toho nevyrobíš žádnou baterku pro elektromobil. Ano, můžeš vše dovézt z Číny, od výrobních linek po všechny chemické, kovové a elektrotechnické součástky a tady dělat finální montáž. Ale ani to nestačí, jelikož zde nemá know-how. Podívej se na Northvolt.

Směřujeme k zelenému skanzenu. A nejenom v automotive. Vítkovice Steel teď koupili nějací Indové a jejich plán je, že v budoucnu budou výrobky vyrábět z tzv. zelené oceli. Jenže ne evropské, ale budou ji dovážet z Ománu.
Hendly
@Tycoon
“ vyhnali” jak?
Treba tak, ze tu neustale nejen na netu, ale i v politice rika, ze baterky jsou blbost?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Tím, že mít chemické, metalurgické a elektrotechnické továrny je blbost.
Arese
@del42sa Perfektně vystiženo! Zato pokus o analýzu příčin úpadku Stellantisu od autora článku je totálně mimo. Větší dávka novinkových zkratomobilů totiž Stellantis uvrhne jedině do ještě většího prodejního průseru! 😡
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Komu vlastne chyba cely ten cirkus ehm.. stellantis? Snad jedine za jeepom s oplom by som slzu vyronil... aj to len taku malicku inak nie je za cim smutit... to viac zaplacem keby z eu odisiel ssangyong... tak to je...
Avatar - Ham.
Ham.
@3_diamanty To je hodně hloupý názor, Stellantis je hromada evropských (a konec konců i US) značek, které psaly historii a posouvaly vývoj a pokud někdo z Evropy (což ty evidentně nejsi), řekne že by neuronil slzu (jenom proto, že se jim momentálně nedaří), tak je to velmi smutné. Předpokládám, že až krachne automotive na Slovensku (kde má Stellantis dost aktivit nejen ve výrobě, ale i v navazujících odvětvích) a kde tvoří nikoliv nevýznamnou část domácího HDP, že budeš stejně radostně tancovat na hrobě Stellantisu jako předvádíš teď.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Ham Se nediv, Bláha je Slovák, který opěvuje levný benzín v rusácku a je zároveň ve vládě, která na Slovensku zvedla daně na benzín. A Slovákům to stejně nedocvakne. Čest výjimkám.
Avatar - lamal
lamal
@KANKUNEN s tym nedocvaknutim sa da suhlasit, stacili dezinformacne kampane z vychodu a narod, ktory nestoji na pevnych zakladoch sa otriasa
Niemand
@KANKUNEN No mnohým to docvaklo, preto sa teraz Ficová banda chystá zmeniť volebný systém, aby dali väčšiu váhu chudobným regiónom kde majú silnú podporu. Veria, že im to umožní vyhrať aj budúce voľby.
Avatar - lamal
lamal
@Ham. Dobre si napísal. Na druhej strane diamant si kupil VW a teraz pokukáva zase inde, nema to je dnoduche asi.
Arese
@3_diamanty Jaksi si zapomněl na Alfa a na Fiat!!!
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Musíte používat naši techniku. Naše tříválcové motory. Naše platformy. Naše díly. Auta vyrábět v našich továrnách. Bez naftových motorů. A musíte přespříští rok generovat zisk. 😁 😁 Dobrý vtip. Nemožné.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Pepa_007 A co bys chtěl po zkrachovalcích?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN stellantis? Ještě mají šanci.
Arese
@Pepa_007 Musí ale nabídnout vozy, které trh opravdu chce, tedy se slušnými spalovacími motory a za rozumné ceny!
Avatar - lamal
lamal
@Arese este pred dvomi rokmi to znelo ako vtip, dnes vidno ako je nutne respektovat trh, inac sa to zruti ked to ponukne niekto iny z vychodu..
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@KANKUNEN Tak to je bomba, ty jsi mě dokonale HACKNUL i s obrázkem.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@KANKUNEN Kdo tě hacknul?
ericn
@Pepa_007 Jo to sedí, používej naše platformy a nedej zákazníkovi vybrat = tvůj konec ... Holt lidi chtějí víc než mil hybrid s 3hrnekem nebo celkové slabé elektro, jen Stellantis to nechápe...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@ericn Nikdo nechápe, že pokud BEV bude lepší než spalovací auta, tak se prosadí samo a ihned. Představ si, nabíjet za 6kč/kwh rychlo a doma za 3kč/kwh pomalu. Nabíječka na skoro každém sloupu osvětlení. Podporou podníkání. Levné energie. Odstranit byrokracii. Zrušit emisní povolenky.

Stát tomu nic nepomáhá. 2miliardy Kč na DOTACÍCH. Nepomůže? Dáme 100 miliard Kč. Zničíme volný trh. Zadlužíme se. Ukončí se dotace a prodeje BEV zase padnou. A Čína to převezme.
ericn
@Pepa_007 souhlasím s tebou, že dotace nic neřeší, ale BEV není lepší technologie než ICE. Dej spalováku syntetická paliva a nemusíš nic řešit a po BEV nevzdechne nikdo (viz HVO 100 místo nafty, je jen o cca 3Kč na litr dražší- https😐/www.dovatrans.cz/) 😋 Proč si dělat z roviny kopec a muset adoptovat technologii s výrazně horšími vlastnostmi, když to není třeba? 👍
Hendly
@Ericn

Kolik spotreby muzes realne pokryt s HVO100?
ericn
@Hendly aktuálně, co mám info od zástupce od jednoho velkého speditéra (jehož auta tam tankují vždy, když jedou Moravu a zpět) se k výrobě HVO 100 přihlásil MOL, Orlen, Shell a Eni. V ČR jsou zatím 2 pumpy a v SR jedna, tj žádný zázrak, nicméně uvidíme jestli a jak se to rozroste. Dej tomu čas a uvidíme… V podstatě to může být na všech pumpách, jediná podmínka auta je Euro6… Mísitelné s naftou v jakémkoli poměru, úspora CO2 až 92% 😋 Pracovní výkon auta stejný …
Hendly
@Ericn

mozna si em pochopil spatne.

Viz z ceho se dela HVO100?

Tohle fakt cesta neni..
ericn
@Hendly Tak to se mýlíš, velcí dopravci a speditéři na to sází a podporují to 😄 Tady náš odkaz na Čepr👋Auto.cz😒/a>

https😐/www.ceproas.cz/…kty-a-sluzby/hvo
https😐/www.auto.cz/…dne-draha-151821
Hendly
@Ericn
tak uplne jinak😒br /> “ Jedná se o produkt se 100% obsahem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), který je vyráběn z rostlinných olejů.”

Chapes, ze timto opravdu nelze pokryt spotrebu fosilnich paliv?
ericn
@Hendly Hele tvůj názor je v tomhle úplně irelevantní, jen čas ukáže 😄 Navíc tím můžeš emise vyřešit přes noc u nákladní dopravy, lepší než utrácet za nesmyslná nákladní BEV se sotva polovičním pracovním výkonem...
Hendly
@Ericn
Jde o palivo z rostlinných a živočišných tuku. Tedy z neceho co musis vypestovat.
Kazdy den je jen v CR spotrebovano cca 4 mil litru nafty(pripdne někdo opravte).
Neni realne tuto spotrebu s HVO pokryt.
Podivej se kolik se pěstuje řepky. A to kde o jednotky procent.

Takhle asi k tvým názorům …
ericn
@Hendly @Hendly upřímně, řekl bych, že pokud tomu věří a používají to největší dopravci v ČR a v praxi jim to reálně snižuje produkci CO2, vědí asi víc než ty. Takže si svá moudra strč za klobouk 😄
Hendly
@Ericn
Takze problem, ze to funguje jen pro male mnozstvi vozidel te netrápí?
Neni to reseni problemu.
Tve “ Dej spalováku syntetická paliva a nemusíš nic řešit a po BEV nevzdechne nikdo (viz HVO 100”
proste realne nefunguje.
ericn
@Hendly Pokud se to osvědčí a HVO100 se dostane standardně na pumpy, tak všechny diesely i ty osobní na to mohou jezdit. A je po problému. Nemusíš pak lidem nutit nepoužitelná, předražená BEV, která stejně nefungují, tak jak by auto fungovat mělo a ani nemusíš vrážet miliardy do elektrické infrastruktury a všemožných dotací...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Pokud pokud pokud. A stále ignorace faktů, že se to ve velkém měřítku moc vyrobit nedá. Je to zase jen okrajová záležitost, která nic neřeší. To uz budu věřit víc tomu, že přijde zázračná baterie, než že tohle je možno vyrábět v dostatečném množství.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Pepa_007 nikdo neříká co je lepší, BEV nebo ICE. Volný trh bez zbytečných regulací a bez dotací ukáže co je lepší. Za mne ICE na dálky, těžké věci a sport. BEV na město a kolem měst.
ericn
@Mikesus Tak o zázračných bateriích tu posloucháme už leta a stále se nic neděje. HVO100 je tu s námi asi rok a už na to jezdí "Shuttly" velkých speditérů. Tj pokud za jeho výrobou budou stát velcí hráči, jak jsem psal nahoře, tak i věřím tomu, že se to povede. Rozhodně víc, než že někdo přijde s lepší baterií 😄
Hendly
@Ericn
Ne. Vsechny na to jezdit nemůžou, protože k tomu neni dostatek zdroju.
V momente kdy se to rozšiři budes mit nedostatek HVO.
Jo a suroviny na HVO budou nejspíš pocházet z dotovaného zemedelstvi.
Avatar - Anonym
Anonym
@ericn

Tady je nutné se zastat Hendlyho. Objem vyrobitelného HVO nemůže nahradit všechnu motorovou naftu a topný olej, kterou lidstvo nyní spaluje.
ericn
@Tycoon nechal bych to na producentech a poptávce a uvidíme, co a kolik toho zvládnou nahradit 😋 Ale je to rozhodně jednodušší a výrazně levnější způsob snížení emisí než vyměnit všechny auta a trucky za baterkáče 😉 Hlavně při nízké úrovně nákladů a zachování cenové hladiny dovážených výrobků pro koncové spotřebitele, tedy nás 👍
ericn
double...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Hendlyho názor na tohle je stejne irelevantní jako tvůj na EV.
ericn
@Mikesus Není nad to si to vyzkoušet. No a vyzkoušení různých EV a ani test na víkend mě nepřesvědčil, že bych o tom měl vůbec uvažovat... 😄
Avatar - lordlord
lordlord
Chrysler, který prodáva cca 3 staré modely... Stará Lancia Ypsilon, která v jednom státě měla větší prodeje, než celosvětové prodeje Alfy....
cholina
Stellantis to není automobilka, to je divadlo. Divadlo (trapné) komedie…
A Paul
co značka - to průser u Stellantisu. Tak co si od toho ten snílek Tavares slibuje a čeká?
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…nebude-posledni/
Neuvěřitelně arogantní jednání vůči svým zákazníkům, hanba Stellantisu! 🤮🤮🤮
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…obre-jde-rikaji/
Zaměstnanci Fiatu se bojí o práci, kvůli imbecilní politice EU nesmí vyrábět zákazníky chtěnou Pandu starší generace!!! 😧👎
Avatar - praptak
praptak
Když si to přečtete, zjistíte, že vyrábět Pandu nikdo nezakázal, rozhodlo se tak vedení Stellantisu (zřejmě z ekonomických důvodů).
Arese
@praptak Nikoliv, vedení tak absurdně rozhodlo kvůli ***ským limitům emisí CO2, nařizovaným EU!!! 😡😡😡
ericn
@praptak jenže těmi ekonomickými důvody není nezájem o auto, ale přílišný zájem o spalovací Pandu (letos 76tis ks v prvním pololetí s nárůstem +25% proti 2023) = díky flotilovým emisím by platili vysoké pokuty do kasy EU 👎 Jejich elektro naopak nikdo nechce…
Arese
@ericn Přesně tak!