Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Hyundai Ioniq 5 N – Kašlete na předsudky, tohle vás dostane

35 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Pohotovostní hmotnost [kg] 2350
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
@hiphop Naopak, to sakra vadí!!!
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fOE
fOE
@kari.laz Nevadi, kdyz to nebudou seriove 280mm siroke gumy zvladat, tak nahodime 290, 300... cert to vem, klidne tam na vsechna 4 kola nazujem zadni gumy z rwd 911 a to by bylo aby nebylo 😊
PS: co prekvapilo me je 3m rozvor, to je vic nez ma dnesni "sedmickova petka". Ne ze by auto s takovym rozmerem nemohlo byt agilni, ale u podobnych rozvoru by uz mohlo byt k dobru AWS.
ptr078
Dizajn je podareny, len ono to nazivo vyzera, ze to trochu na slniecku vykynulo. Ale rozhodne to starne lepsie ako jazvecik ev6. Inac vraj nko je velmi citlive na vyber pneumatik a funguje iba na pilotsportoch
DeMooro
Do teď se jich prodalo v ČR 30....kolik by se asi prodalo i30N, kdyby šli pořídit? Tohle pro klientelu, kteří kupovali spalovací N prostě není...
PJ164
@DeMooro Nejen cena, ale i nadměrná hmotnost tohle činí na okreskách při podzimních plískanicích nepoužitelné. Sportovní nerovná se rychlé a silné, ale skvěle obratné a ovladatelné. V zatáčkách tohle nemá šanci.
Mokacio
@PJ164 To není pravda, dnes už je tahle váha ve sportovní kategorii běžná, Na trhu jsou i těžší sportovní vozy, které se zatáčkami nemají problém. Doba se změnila.
Avatar - fOE
fOE
Takto ano.
Jakkoli mi idea elektrosportaku muze prijit, no, rekneme zvlastni/neprirozena, tak tady se alespon zda, ze Hyundai do toho nesel jen po povrchu a za rel. rozumne 2mil vykouzlil zjevne fungujici elektricke maximum. Vzhledem k tomu kam se trh se spalovaky za posledni roky posunul tomu zvlada konkurovat tak max 400k Audi RS3, ktera kdyz neni v iudex paketu je taky za 80k E jen tak fikne. Jakykoliv vetsi rychly spalovak bude stat o nemalo vic. Takze RS3, ta sice bude mit o vic nez 200k min, ale parametrove (zrychleni, Vmax) to je srovnatelne a zabava? To necham na realnych kupcich, ceho se na konci roku proda vic, zda li RS3 (m2, AMG...) nebo tohoto.
Kazdopadne to ale konecne zacina vypadat, ze by to snad, konecne, doufejme, prejme si... mohlo zacit davat smysl, i v EV.
Avatar - iudex
iudex
@fOE
Nezabudneš si kopnúť do chudáka. 😄
Inak súhlasím s Tvojím pohľadom na i5N. Proste nie je to len tých 650 koní, ale poriadne upravený podvozok a schopnosti na okreske/okruhu. Hyundai k tomu pristúpil presne ako k i30N, keď z nudného podpriemerne jazdiaceho chudáka v podobe bežnej i30 spravil špičkovo jazdiaci zábavný hotheč.
Skúsenosť so zvezením mi chýba, ale nemám dôvod spochybňovať všetky testy, že to bude iná liga ako príbuzná EV6 GT., ktorú som jazdil a ktorá bola len "one trick pony", ohurujúco rýchla v priamke, v zákrutách a na brzdách ale sklamanie.
Avatar - fOE
fOE
@iudex Zadny kopanec, ty jsi prave dukazem, ze se da porad koupit rozumne i spalovak, zvlast kdyz to clovek neprezene se zaskrtavanim kazde zbytecnosti co najde v konfiguraku 😉
K i5N, zkusenost taky postradam, ale podle toho co kde clovek vycte (nejen tady) je fajn videt, ze existuje nekdo kdo se el. sportaky snazi posunout, ze to nemusi byt jen o zrychleni v primce, ktere maji EV dobre tak nejak defautne. Za to si Hyundai zaslouzi pochvalu.
PJ164
Nedostane. Dvaačvtrttunový ingot nelze za sportovní vůz považovat, jakkoli to hrubá síla a vymazlená elektronika zkouší maskovat. Když se tohle vyhrne v zatáčce na podzimním blátu po tečně z vozovky, tak nechť při řidiči stojí všichni svatí. Sportovní jízdu zajistí hmotnost do jedenapůl tuny při skvělém podvozku bez elektronických berliček. Propagandu zde opravdu netrpím.
milous
To není dobré auto uznávám pouze Japonce !Mazdu ,Toyotu
PJ164
@milous Dětino, nezáleží na výrobci, ale na konstrukci a zpracování. I Japonci tlačí na pilu v hmotnosti, ale umí i svižné lehké skutečné sporťáky.
Avatar - Karel Omacka
Karel Omacka
Lukasi nechces si dat lepsi profilovku?
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
I5N má rozhodně kouzlo. To se musí nechat.
Problém je v tom, že to nemá nic společného se sportovností v pravém významu.
Je to prostě zábavná hračka. Je to sakra rychlá cihla na kolech. Je to vrchol umělých pocitů. Je to zkrátka perfektní Barbie. Vypadá dokonale, působí dokonale. Jenom je to všecko umělé a sakra falešné.

Nicméně oceňuji, že do toho šli v Hyundaii naplno a tohle EV prostě kašle na nějakou falešnou efektivitu. Ano, tohle je sakra neekologický EV. Aspoň tohle je na autě upřímné. A za to má u mně Hyundai🤟
Arese
Vážený Hyundai, absurdním zaříznutím skvělého i30 N a i20 N jsi svoje evropské fanoušky neuvěřitelně nasr.l a těmito elektrickými těžkotonážními obludami milovníky hot-hatchů rozzuříš ještě víc. Jsi tak blbý, nebo navedený od zelených komoušů ve vedení EU?!!
Avatar - Anonym
Anonym
@Arese

Korejci se asi chtějí zalíbit politickému mainstreamu. V každé případě EU pro ně není hlavní trh a image značky mezi fanoušky aut pro ně není moc důležitá. Své dvě evropské fabriky (Nošovice, Žilina) mají vytížené a další určitě stavět nebudou.
ericn
@Tycoon JJ Zelené peklo nás uvrhlo do zapomnění, pro Automobilky je Evropa dojná kráva a zajímavá auta mizí. Zůstanou tu jen nemastná neslaná auta typu Elrog a právě Hyundai Ioniq 5... Za mě je to fail, 2,3t stodola na kolech a může mít klidně 1000koní, ale sportovní auto to prostě nebude. Raději bych jezdil Swiftem než touhle kisnou...
Avatar - praptak
praptak
Ano, všimněte si, že nejlepší auta v motorsportu mimo okruh jsou ta malá, lehká, obratná. 🙂
ericn
@praptak JJ, až je přestanou vyrábět, nebude rallye...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Báječné, skvělé, úžasné,...... To vše je 5N. Povedlo se. A udělejme jej s poloviční hmotností a bude pak GENIÁLNÍ, DOKONALÉ, NEJLEPŠÍ, NEJPRODÁVANĚJŠÍ,..... .
Ta hmotnost je fakt mimo sportovní pojetí vozů. Ikdyž kamiony také závodí. 😉

Skoro 700 koní a jen 260km/h top speed?

Ukončení i30 N a i20N je tragédie pro amatérské sportovně naladěné řidiče. Škoda. 😔🥺🙄
Mokacio
@Pepa_007 Bohužel, podobná hmotnost se dnes stává mezi sportovními vozy standardem, takže mimo pojetí to není.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mokacio i30N nemá tolik kg. Pokud počítáš A6 Avant, či M5 combi - to je jiná třída aut.
Avatar - Anonym
Anonym
Pravděpodobně jde o auto, ve kterém jde zažít zajímavý požitek z jízdy. Vadí mi však na něm dvě věci😒br /> Simulace zvuku motoru
Simulace řazení převodovky
Proč simulují něco, co ke bráno jako nevýhoda spalovacích aut? Kam v této absurditě zajdou dále? Co takhle přidat tohle?
Simulace turbolagu
Simulace startování motoru
Simulace výpadku zapalování
Simulace zápachu benzínu
Simulace nutnosti měnit olej
Simulace simulující simulaci
Man Ký
@Tycoon a kdyby tam ty věci nebyly, psal bys, že ti tam chybí zvuk motoru a manuální převodovka, a že bez toho to není žádná zábava...
Avatar - Anonym
Anonym
@Man Ký
Nepsal. Tak jako bych nepsal u SUV, že mi tam chybí sportovní sedačky a snížený podvozek. Tak jako bych u kabrioletu nepsal, že mi chybí 500L zavazadlového prostoru a tažné zařízení na dvoutunový přívěs.

Různé kategorie aut mají své přirozené specifické vlastnosti. Je absurdní vlastnosti popírat a snažit se simulovat vlastnosti jiné kategorie.
Man Ký
@Tycoon spalovací motory se aktuálně snaží simulovat, že nemají žádné emise😊 jsou to simulanti😊
Avatar - iudex
iudex
@Tycoon
No vidíš a práve tie simulácie prevodov/radenia a simulácia zvuku testéri oceňujú, že práve to prispieva k pocitu športovosti a zábavy. Pretože povedzme si úprimne, to nemá žiadny objektívny význam, ale my sme desaťročiami zo spaľovákov navyknutí, že to tam patrí a športovosť si asociujeme so zvukom (resp. hlukom) a kopaním prevodovky, čím viac, tým športovejšie. Preto si kupujeme Akrapovič či Remus výfuky. Jednoducho to vyvoláva emócie a predsa emócie v športovom aute chceš. Takže Hyundai nám to dal a drvivá väčšina testérov to oceňuje.
A ak ťa to omrzí, jednoducho to vypneš (a bez simulácie radenia budeš rýchlejší).
Proste win-win, čo je tu vlastne na kritizovanie?
Avatar - Anonym
Anonym
@iudex

Kritizuju tu absurditu toho, že dnes se vše přesouvá do roviny simulací, které nemají nic společného s technickou podstatou. Zajímalo by mě, kam až to dojde?
Udělají elektromobil, který bude simulovat řazení nesynchronizované manuální převodovky? Stačilo by do interiéru přidat fake spojkový pedál a pokud by řidič nevyšlápl dvakrát tento fake pedál a nesrovnával fake otáčky, tak by fake řadicí páka ztuhla svůj chod kulisou a reproduktory zahrály fake zvuk zubů převodovky, aby si řidič navyknutý na nesynchronizované převodovky užil jízdu.

Akrapovič není simulace, je to výfukový systém s jiným zvukem než dostaneš ze standardního výfukového systému.
Man Ký
@Tycoon to je jenom snaha zavděčit se zákazníkovi. Kdybys přiletěl z Marsu, a dostal jsi elektrické auto, vůbec by ti nepřišlo, že ti něco schází. Kdybys dostal bez zkušenosti s masem na talíř syntetickou bílkovinu, taky bys to neřešil. Jsme závislí na spalovacích motorech (s ničím jiným zkušenost nemáme) a tak se tomu bráníš zuby nehty. Kolik lidí hledá v autě emoce? Jeden z deseti?
ericn
@Man Ký Pokud ta elektrická jebka není schopna dojet kamkoliv dál (např Lipno a zpět 420-450km, reálných) na jedno nabití, tak je to auto odsouzené do města...

Přece nejezdíme autem, abychom se o něm museli na každé cestě starat a plánovat dle jeho potřeb, nutnosti doplnění energie, každých reálných 250-300km a je jedno jestli stojíš někde hodinu jak "vocas" nebo musíš čekat přes noc...

Cesty se plánují podle potřeb člověka a to spalovací auta splňují bez problémů, Navíc, když ti dojde energie, doplníš kdekoliv za 5min a jedeš dál 😄 Dokud tohle nikomu nedojde, většinovou společnost nemá šanci přesvědčit ke koupi...
Johnn