Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Indický trh je pro automobilky z Evropy stále náročnější. Škoda tam letos ztrácí

33 komentářů

Frfla
Koncern je drahej pro vsechny. V Indii nemaji s temi cenami sanci. Ani "bohati" Nemci uz to moc nechteji a to jsou patrioti. VW potrebuje restrukturalizaci a sanaci. Snizit platy, povyhazet nadbytecne zamestnance, zvysit robotizaci, snizit pocet nebo uplne zrusit dealery a tim vsim snizit cenu pro koncoveho zakaznika. Jejich auta jsou uz zkratka neprodejna. At mluvime o ICE, HEV nebo BEV.
Xprcek
@Frfla Naprostý souhlas. Ještě bych s dovolením doplnil, že pánové z Wolfsburgu to mají na Via dei Metalli, 2, 25039 Travagliato BS, Itálie nějakých 1060 km. Kafe jim tam na jednání uvaří jistě výborné. Už včera bylo pozdě.
Avatar - Anonym
Anonym
@Frfla VW nevyrábí žádné HEV. Opakuji, VW neumí vyrobit HEV.
Renoo
Evropským autům nehraje do not fakt, že vyrábíme docela velké auťáky. I dříve malé modely jsou nyní téměř rodinné vozy. Papírová hrkávka od Suzuki s motorem o výkonu hodného ríkše prostě bude mít ty emise lepší. Nejprodávanější modely minulý rok😒br />
Maruti Suzuki Swift
Maruti Suzuki WagonR
Maruti Suzuki Baleno
Maruti Suzuki Brezza
Tata Nexon

Auta s hmotností kolem 1,2 tuny... Nejprodávanější tento rok je Tata Punch - malý a tunový.

Škoda si tam nasytila trh a víc už neprodá, dokud nenabídne podobné levné papírové modely. Aktuálně nabízí něco podobného pouze v modelu Kushaq
Avatar - xxc
xxc
@Renoo To je praveze vyhoda, oni tie male auta nekupuju, ze su male, ale ze su lacne. Predavat v Indii velke europske auta za nizsie ceny ako tata punch, tak je to tam predajny trhak. Aj ind radsej kupi vacsie auto a hmotnost myslim neriesi 😄
Renoo
@xxc Indii vcelku znám. Chudoba je samozřejmě překážka, ale není problém vyrobit velké auto za malo peněz. Indové to nepotřebují a ani nechtějí. Ve městě je velké auto za trest. V Bombaji je to byla jedna velká tlačenka a menší vyhrává. Cestovat odněkud někam je za trest a z parkování by se mohla stát olympijská disciplína. Když už auto a ne motorku, tak ať je malé.
PowerHouse
Ve světě je vymalováno,
baterie a e-pohon zadarmo.

Světové ceny přicházejí z Číny i do dalších asijských států, i do Indie😒br /> ID.3 14 150
Golf 24 000.

A hlavně, u ID.3 půjdou ceny pod 14 000, dále klesá ceny baterií a e-pohonu.
Avatar - Anonym
Anonym
@PowerHouse
Nejprodávanější BEV v Indii je Tata Tiago.ev.
Základní cena výbavy XE cca 220 tisíc Kč. Baterie má kapacitu 19,2 kWh a elektromotor výkon 45 kW. Za příplatek je výbava XT, kde zákazník dostane navíc například poklice kol, zadní stěrač nebo reproduktory, rádio a infotainment. Dále jsou k dispozici vyšší specifikace Long Range, kde je 24 kWh baterie, 55 kW elektromotor a vyšší stupně výbav.
PowerHouse
V Indii potřebují BEV tak 2 nebo 3 roky.

Potom tam budou BEV skoro za polovinu ve srovnání s ICE.
Nebo Nebo
@PowerHouse Tak za polovinu nebo zadarmo? Těm tvým,
sloganům se nedá

rozumět (:
Nebo Nebo
@Tycoon Ale tam platíš v základu 220 tisíc jen tu výbavu, e-pohon je zdarma - jak říkal PowerHouse.
Renoo
.....
traveldrive
@PowerHouse Vymýšľaš ako vždy. Niekto ťa za tie nezmysly platí, alebo si len vypatlaný fanatik?
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Odborníků na Indii máme na stránkách ACZ - zdá se - docela dost. Jen se ošívám nad tím, proč je komentován dosavadní stav a ani v článku, ani v komentech není ani slovo o tom, co vlastně snižující se zákonné limity na exhalace pro konstrukci "indických" aut znamenají? Teď jsou (údajně) na paškálu emise, ale co bezpečnost těch nejpopulárnějších prcků?
Někdy z komentu vyrozumím, že cena je vše. Ale i nekňuba přeci ví, že není. Marže je vše: současnost i budoucnost. A tady mi nic neštymuje: nároky vs. technické možnosti vs. cena. Ani v Evropě, ani v Indii.
Horší je to, že ani současné vedení škodovky (zejména to v Indii) si s tím neví rady. Pokles YTD prodejů o -34 % je horší, než katastrofa. Navíc druhá, hned po Číně.
Také se ošívám při čtení receptů typu "všechny vyházet". Je to opravdu ta nejlepší cesta ke zlepšení? Někdy to pomůže. Ale domnívám se, že pěšáci v této válce vědí mnohem více, než generálové, jejichž jedinou starostí až dosud bylo papouškovat buzz-words (udržitelnost, zelená budoucnost, skvělé produkty, však víte...) a neceknout nějakou myšlenku. Ta by mohla stát místo, a to nikdo riskovat nechce, ani v Indické škodovce. Bude opravdu lepší prosít tým a ponechat ty, co jim to myslí a jsou zvyklí makat, buzz-wordisty prostě poslat k šípku. Zvládne to jakákoliv globální firma v současných podmínkách, kdy došlo k naprosto nevídanému odtržení top manažerů od trhu? Mám na mysli v autoprůmyslu.
GS
@Ringhofer Automobilky měly v EU a EK doposavaď téměř privilegované postavení, ony nemohou říct, že ***fůry "bezpečnosti" typu sledování únavy, překročení rychlosti, čtení značek a další nesmyslnosti, co auto prodražují a vlastně nic nepřinášejí, jim někdo nalinkoval. Byly to ony samy, kdo stál za jejich zákonnou iniciativou. Jak se říká, mysleli to dobře, chtěli omezit neevropskou konkurenci (Japonce, Američany i Činu) jen se jim to, v případě Číny nepovedlo a Japonci se jim na to vykvákli a prodávají a posilují na svých tradičních trzích, kde pro změnu nepustí evropské automobilky. A ty mají mizerné prodeje i v Evropě, protože ta regulace všechno zdražuje Evropanům život napříč, tak nezbývá, než šetřit... třeba na obměně vozového parku...
Hendly
Takze trh Indie - 1,4 miliard lidi. Trh Cina - 1,4 miliard lidi. Obo ohromny potenciál a obo prosazují EV a emisní limity na CO2…
A tady se bojuje za spalovak..
kesumb
@Hendly
vis co fakt nechapu, ze tam nestojej o 1,5tsi s kvedlackou…
Avatar - Anonym
Anonym
@kesumb
Asi ti zkazím náladu, ale kombinace motoru 1,5 a manuální převodovky patří mezi nejčastější pohonné ústrojí aut prodávaných v Indii. Některá auta mají tuto kombinaci jako jedinou možnou.
kesumb
@Tycoon
pak tomu uz vubec nerozumim. V eu svatej gral tadle kombinace jak sem se tu dozvedel a v Indii taky. Tak proc se teda VW neprodavaj?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
A) Pokud je mi známo, tak Čína nemá emisní limity CO2.

B) Indie má emisní limity CO2 a bude je zpřísňovat. Ale nikoliv tak, jak asi doufáš.

Konkrétně v roce 2032 má limit činit 91,7 g/km. Pro představu, jedno z typických indických aut, Maruti Suzuki Dzire 1.2 CNG, má emise CO2 88 g/km a tudíž se do roku 2032 může prodávat v nezměněné podobě, aniž by bylo zatíženo jakýmkoliv rizikem pokuty za emise.
V roce 2037 má limit dosáhnout 70 g/km. To půjde splnit s cca 1/3 podílem elektromobilů.

Indie ve skutečnosti tlačí na elektromobilitu u motorek, tříkolek a podobně, protože jich tam jezdí ohromná kvanta a právě zastaralé motory těchto jednoduchých dopravních prostředků způsobují nedýchatelný vzduch ve městech.

C) Tady se bojuje za svobodu volby.
Hendly
@Tycoon
Ty zde nemas moznost volby pohonu?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Strategie Indie dává logiku. Mopedy a tříkolky se používají na krátké trasy ve městech, kde se elektrický pohon hodí nejlépe a přínos pro čisté ovzduší bude nejvyšší. U aut omezili zvýhodnění dieselů a místo toho podporují ekologická paliva jako CNG a bioethanol. Proč logiku nezapojí i politici a úředníci EU? Proč se řídí jen ideologií?


Přesně tak. EU nastavila limit CO2 na rok 2035 na hodnotu 0 g/km. To výrazně omezuje možnost volby pohonu. A co hůř, má to přímý dopad už na dnešní svobodu volby. Kvůli limitům CO2 si například nemůžu koupit Fabii Combi, praktické úsporné auto. Místo nových generací tradičních aut automobilky vyrábějí x-krat faceliftované zastarávající modely.
Hendly
@Tycoon
Takze si vybrat muzes. Minimalne dalsich 11 let.
CNG zde nekdo zakazuje?
Fabia combi, zlaty gral vsech trollu.
Hele kdyz nedela male kombi Skoda muzes jit k jine znacce.
Pockej… ono male kombin uz nedela zadna znacka… proc to asi bude😀
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Troll? Já jsem Fabii Combi měl. Je to auto, kterým jsem najel nejvíce kilometrů. A i dnes je v širší rodině jedna Fabie Combi.

Fabia Combi čtvrté generace byla vyvinuta a připravena do výroby. Vedení koncernu VW však na poslední chvíli dalo stopku kvůli chystaným emisním limitům CO2.

Že malé kombi nikdo nedělá? Ale tak to bylo vždycky. Když přišla Škodovka v roce 1990 se svým prvním malý kombíkem Forman, co tehdy bylo? VW měl pouze Passat Variant, Polo ani Golf kombíka neměly. Francouzi nic, Italové taky ne. Jen Ford s Opelem měly Kadeta a Escorta, kde dosluhovaly starší generace z 80. let, které byly velikostně srovnatelné.
Hendly
@Hendly
Znova.
Je tu 3 miliardy lidi na tehu Cina Indie a ten trh jde smerem regulace CO2 a EV.
Ty v evrope mas jeste min 11 let moznost koupit dpalovak na fosilní paliva.
Fabia combi 4 je takova legenda.
Tealita je, ze ano 3 se neprodalo bujak hodne. Nejspis teda dostala prednost Scala ktera by se s combi akorat tahala o prodeje.
Male jombi prestalo byt zajimave a proto ho nikdo nedela. Do vyroby Fabia opravdu pripravena nebyla.
Hou…
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Podívej se na realitu indického trhu. Leader trhu, Maruti Suzuki. Přes 50 % jeho prodejů tvoří auta na alternativní pohon. Ale ani jedno z nich není BEV. Těch více než 50 % prodejů tvoří auta na CNG.
Prodávají se tam i BEV, ale ne Tesly, BMW nebo Volva. Typickým BEV je tam Tata Tiago.ev., něco jako Dacie Spring. Pro Indy luxusní alternativa k tříkolce, pro nás něco nepředstavitelného. Evropské automobilky tam těžko nějaký BEV mohou nabídnout.


„Je to doslova šok. Po předchozím příslibu, že Fabia dorazí v roce 2023 ve verzi combi jsme se těšili na pokračování prodejů tohoto nesmírně populárního vozu jak v řadách firemních, tak i soukromých zákazníků.“ komentuje pro iDNES.cz Radek Donner z pražského dealerství značky Auto Elso. „Fabia Combi byla a je zcela jedinečným produktem, který nám poskytoval významnou konkurenční výhodu na trhu,“ dodal.
Hendly
@Tycoon
Fabie combi se prodavalo tusim 30 tis rocne..
Sorry to je pro automobilku spise kusovka a ne “nesmírně populární “.

3 miliardy lidi. Trh který se chysta na mobilitu a jde smerem k EV.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
30 tisíc kusů ročně jedné z karosářských variant daného modelu, který je jeden z mnoha na dané platformě? Tomu říkáš neúspěch?

Jak bys hodnotil auto, které se prodávalo jen v jedné karosářské variantě, byla pro něj vyvinuta unikátní platforma, a prodeje nikoliv za rok, ale za celou dobu byly 15 tisíc? (Honda e).
Hendly
@Tycoon
Znova.
Nikdo male kombi nedela. Asi to ma duvod.
Jaky byl duvod u Fabie se asi těžko dozvíme.
Prednost modelu s vyšší marži? muze to byt 1000 duvodu.
Honda E? Nekdo proda par kusu EV, někdo milion.
Tak to proste je.
Stale se ale snazis zamluvit to hlavni.
Trh s 3 miliardami zákazníků jde jednoznacne smerem k EV.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Trh v Číně a některých jiných asijských zemích směřuje k vyššímu podílu BEV než bude mít EU nebo USA. To je bez debat. Kdo tam chce uspět, musí nabídnout BEV dle požadavků místních zákazníků, to je bez debat.

Debata je o Indii, kde ta budoucnost není jednoznačná. Indie jako jedna z mála asijských zemích po vzoru EU dlouhodobě podporovala dieselové motory, teď podporu směřují na spalování CNG a bioethanolu (jak povinné přimíchávání do benzínu E20 od roku 2025, tak i čistý E100). I z návrhu na emisní limity CO2 je zřejmé, že Indie zřejmě nebude jako Čína a podíl BEV tam bude nižší. Mluvím o klasických autech. U dvoukolových a tříkolových dopravních prostředků, kterých se tam prodá mnohem více než aut, Indie cílí na vysoký podíl BEV. Což má logiku, jak už jsem říkal.
Nebo Nebo
Škoda Kylaq to zachrání 🤣🤣🤣😂😂😂
Marek Lalke
Vzdyt prece spalovaci motory maji v zemich jako je Indie velkou budoucnost. Teda alespon podle nekterych lidi ze skodovky.

Preji do Mlade Boleslavi prijemne financovani dalsich ztrat v Indii a Vietnamu.