Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVýrobci baterií míří k nabíjení za pět minut, úzkost z dojezdu to ale odstranit nemusí
103 komentářů
Ja Prvni 123
Laickych predstav?!
Je to prave naopak: je fajn, ze existuje alespon teoreticka moznost dobijetza cca 10 minut az 80% kapacity.
Praxe je ale porad zcela jina.
A bude, protoze takova baterie a nabijecka stoji tolik penez, ze jizda je pak drazsi, nez tradicnim autem.
O dobrem hybridu ani nemluve.
Je to prave naopak: je fajn, ze existuje alespon teoreticka moznost dobijetza cca 10 minut az 80% kapacity.
Praxe je ale porad zcela jina.
A bude, protoze takova baterie a nabijecka stoji tolik penez, ze jizda je pak drazsi, nez tradicnim autem.
O dobrem hybridu ani nemluve.
@Ja Prvni 123 Tak nějak😒br />
"Většina veřejných dobíjecích bodů (69,66 😖 má výkon do 22 kW a nabití elektroauta tak obvykle trvá několik hodin."
https😐/transport-logistika.cz/…esku-se-zvysuje/
"Většina veřejných dobíjecích bodů (69,66 😖 má výkon do 22 kW a nabití elektroauta tak obvykle trvá několik hodin."
https😐/transport-logistika.cz/…esku-se-zvysuje/
@ericn A je to v pořádku. Slouží lidem, co nenabíjejí doma.
Já nabíjím 90% doma a rychlost mě netrápí, ale jednou za čas potřebuju jet někam dál a nabíjet cestou. A tam chci nabít co nejrychleji. Že zaplatím víc, než za benzín mě nevadí.
Když už jsme u toho nabíjení na delší cestě. Je někde na D1 ultranabíjení a slušné občerstvení na jednom místě? Zatím si mi tyto dva požadavky nepotkaly. Jízdou EV si chci vylepšit svoje stravovací návyky 😄
Já nabíjím 90% doma a rychlost mě netrápí, ale jednou za čas potřebuju jet někam dál a nabíjet cestou. A tam chci nabít co nejrychleji. Že zaplatím víc, než za benzín mě nevadí.
Když už jsme u toho nabíjení na delší cestě. Je někde na D1 ultranabíjení a slušné občerstvení na jednom místě? Zatím si mi tyto dva požadavky nepotkaly. Jízdou EV si chci vylepšit svoje stravovací návyky 😄
rohYpnol
Takže co jsme se dozvěděli?
1) Politická ideologie EV mobility a zákaz spalováků =podpora Číny
2) Dobití časově srovnatelné s plněním PHM v nedohlednu zcela mimo střednědobý horizont
3) Technologie spojené s EV jsou ekonomicky, technilogicky, surovinově náročné a pro praxi skýtají mnohá rizika.
Mimochodem, dnes v OVM zajímavá debata Jahn+Turek a dechberoucí hujer pirát. Jahn a Turek zcela potvrzují moje slova zde v diskusích.
https😐/www.ceskatelevize.cz/…224411030511013/
1) Politická ideologie EV mobility a zákaz spalováků =podpora Číny
2) Dobití časově srovnatelné s plněním PHM v nedohlednu zcela mimo střednědobý horizont
3) Technologie spojené s EV jsou ekonomicky, technilogicky, surovinově náročné a pro praxi skýtají mnohá rizika.
Mimochodem, dnes v OVM zajímavá debata Jahn+Turek a dechberoucí hujer pirát. Jahn a Turek zcela potvrzují moje slova zde v diskusích.
https😐/www.ceskatelevize.cz/…224411030511013/
@rohYpnol
Zajímavá debata. Ten směšně nadšený poblázněný vousatý pirát mluví stejně jako Hendly.
Martin Jahn se překvapivě neschovával za žádné politické floskule a všechno řekl napřímo. Bohužel patří mezi manažery evropských automobilek k menšině.
Zajímavá debata. Ten směšně nadšený poblázněný vousatý pirát mluví stejně jako Hendly.
Martin Jahn se překvapivě neschovával za žádné politické floskule a všechno řekl napřímo. Bohužel patří mezi manažery evropských automobilek k menšině.
@Tycoon
Ano, fascinující míra de-bi-li-ty... Pirát z Prahy co o autoprůmyslu neví ani kolik to slovo má písmen bude poučovat Jahna o tom, jak výroba EV je levná...
Ano, fascinující míra de-bi-li-ty... Pirát z Prahy co o autoprůmyslu neví ani kolik to slovo má písmen bude poučovat Jahna o tom, jak výroba EV je levná...
@rohYpnol
Ale tak usmíval se, byl upřímně nadšený a byl otevřený diskuzi. To je mu potřeba přičist k dobru. Jeden z mála sympatických Pirátů. Takový opak Peksy.
Ale tak usmíval se, byl upřímně nadšený a byl otevřený diskuzi. To je mu potřeba přičist k dobru. Jeden z mála sympatických Pirátů. Takový opak Peksy.
@rohYpnol
Pan Jahn v roce 2021:” Ta cesta je zcela jasně daná, jsme přesvědčeni, že jak se bude mobilita dále rozvíjet, tak od určitého bodu bude elektromobil výhodnější, levnější než auto s e spalovacím motorem “
…,
Pan Jahn v roce 2021:” Ta cesta je zcela jasně daná, jsme přesvědčeni, že jak se bude mobilita dále rozvíjet, tak od určitého bodu bude elektromobil výhodnější, levnější než auto s e spalovacím motorem “
…,
Nebo Nebo
To ta rozvodná síť dostane pěkně zabrat. A pevně doufám, že pak se nebudou nabíjet z dieselcentrály.
@Nebo Nebo Rozvodnaá síť, proč? Ve fabrice najdeš motor o výkonu megaWatt.
Anonym
Nabíjení za 5 minut je věc marketingu a jistě vykouzlí obrovskou radost u elektrofanoušků, kteří o tom už roky snili, a slabomyslných elektrodžihádistů (Ahoj, Horký Rome, jak se máš?).
Problém však je, že to z praktického hlediska to nedává smysl. Vždycky jsem nerad jezdil se služebními CNG auty a pokud to šlo, zarezervoval jsem dieselové (benzín nebyl k dispozici) a to kvůli tankování. Ale nikoliv kvůli teoreticky delší době tankování. Ale kvůli nízké hustotě čerpaček a omezenému počtu stojanů (sjíždění z trasy kvůli tankování, riziko obsazeného stojanu, riziko nefunkčního stojanu), kvůli různým způsobům placení a spouštění tankování (leckdy člověk nevěděl a nebylo koho se zeptat), kvůli celkové nutnosti více plánovat a hledat (zejména v cizině, kde byla hustota čerpaček menší a člověk nezná místní specifika).
A pak jde zde rozdíl mezi teoretickou a praktickou dobou tankování (u CNG typicky tam, kde mají slabý kompresor a někdo před vámi tankoval), což pro nabíjení platí dvakrát podrtženo.
Z mého pohledu je nesmysl stavět další drahý infrastrukturní nabíjecí systém pro poměrně úzkou skupinu (ne každý BEV bude tak rychlého nabíjení schopen a ne každý majitel bude chtít platit ještě vyšší cenu za nabíjení), spíše by to chtělo zahustit ty stávající pomalé a rychlé nabíječky, zlepšit jejich lokace (ideální je u klasických čerpaček) a sjednocovat nabíjecí a platební standardy.
Problém však je, že to z praktického hlediska to nedává smysl. Vždycky jsem nerad jezdil se služebními CNG auty a pokud to šlo, zarezervoval jsem dieselové (benzín nebyl k dispozici) a to kvůli tankování. Ale nikoliv kvůli teoreticky delší době tankování. Ale kvůli nízké hustotě čerpaček a omezenému počtu stojanů (sjíždění z trasy kvůli tankování, riziko obsazeného stojanu, riziko nefunkčního stojanu), kvůli různým způsobům placení a spouštění tankování (leckdy člověk nevěděl a nebylo koho se zeptat), kvůli celkové nutnosti více plánovat a hledat (zejména v cizině, kde byla hustota čerpaček menší a člověk nezná místní specifika).
A pak jde zde rozdíl mezi teoretickou a praktickou dobou tankování (u CNG typicky tam, kde mají slabý kompresor a někdo před vámi tankoval), což pro nabíjení platí dvakrát podrtženo.
Z mého pohledu je nesmysl stavět další drahý infrastrukturní nabíjecí systém pro poměrně úzkou skupinu (ne každý BEV bude tak rychlého nabíjení schopen a ne každý majitel bude chtít platit ještě vyšší cenu za nabíjení), spíše by to chtělo zahustit ty stávající pomalé a rychlé nabíječky, zlepšit jejich lokace (ideální je u klasických čerpaček) a sjednocovat nabíjecí a platební standardy.
@Tycoon
Ono je to pořád stejné.
Nakonec za 20 let přijde BAIC ovládající 80% evropského trhu se skvělým parametrem z 15% do 60% za 5 minut a hujeříčci jako doníček, hendlíček a další nám tu vysvětlí že měli pravdu, protože to říkali už před 20ti lety... 🤣😉
Jinak technologicky tohle už nedává při dnešních technologiích smysl. Protože celé je to extrémně drahé, komplikované a náročné.
Kdo někdy byl na superchargeru tak ví jak hrozně "snadná " a lehká je manipulace s kabelem co dnes dává nějakých 200 kW... Představa že to bude 1+MW...jo, ve snu ok.
Ono je to pořád stejné.
Nakonec za 20 let přijde BAIC ovládající 80% evropského trhu se skvělým parametrem z 15% do 60% za 5 minut a hujeříčci jako doníček, hendlíček a další nám tu vysvětlí že měli pravdu, protože to říkali už před 20ti lety... 🤣😉
Jinak technologicky tohle už nedává při dnešních technologiích smysl. Protože celé je to extrémně drahé, komplikované a náročné.
Kdo někdy byl na superchargeru tak ví jak hrozně "snadná " a lehká je manipulace s kabelem co dnes dává nějakých 200 kW... Představa že to bude 1+MW...jo, ve snu ok.
@rohYpnol
Chapu ze manipulovat s mastnou, smrdici hadici na betonu plnem mastnych fleku je jiste neco uzasneho.
Chapu ze manipulovat s mastnou, smrdici hadici na betonu plnem mastnych fleku je jiste neco uzasneho.
@Hendly Kdežto nabíjecí kabel elektromobilů je stoprocentně hygienický, protože dle tvého světa ho pokaždém nabíjení uklízečka vyčistí (:
Jo a prý elektromobilisté si jdou vždy dát kávičku a nějaké jídlo, když nabijí, to nezamastí ten váš nabíjecí kabel třeba od řízku atd.?
Ale nevím, zda jsi si všiml, ale u benzínky máš rukavice (-:
Jo a prý elektromobilisté si jdou vždy dát kávičku a nějaké jídlo, když nabijí, to nezamastí ten váš nabíjecí kabel třeba od řízku atd.?
Ale nevím, zda jsi si všiml, ale u benzínky máš rukavice (-:
Lempl Klaun
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Nebo nebo
az budes nekdy EV jezdit tak pochopíš, ze navsteva verejne nabijecky je něco mimořádného.
Proc nekde tankovat kdyz muzes mit kazde rano plnou pred domem?
Ta neochota opustit myslenku, ze musim nekam jezdit tankovat… otrok co si neumi predstavit svobodu.
az budes nekdy EV jezdit tak pochopíš, ze navsteva verejne nabijecky je něco mimořádného.
Proc nekde tankovat kdyz muzes mit kazde rano plnou pred domem?
Ta neochota opustit myslenku, ze musim nekam jezdit tankovat… otrok co si neumi predstavit svobodu.
@Hendly
A) Nejsme tak bohatá země, aby všichni obyvatelé bydleli v domech. A obrovská sídliště s mnohapatrovými paneláky tady budou ještě hoooodně dlouho. Ti budou odkázáni jen na veřejné nabíječky.
B) Ne každý, kdo má dům, jezdí s autem jen kolem komína.
A) Nejsme tak bohatá země, aby všichni obyvatelé bydleli v domech. A obrovská sídliště s mnohapatrovými paneláky tady budou ještě hoooodně dlouho. Ti budou odkázáni jen na veřejné nabíječky.
B) Ne každý, kdo má dům, jezdí s autem jen kolem komína.
@Tycoon
Ale tech lidi s domem je vic nez dost.
A nakonec i pro ty sídlišťe je snadne reseni.
Ano, ne kazdy jezdi kolem komina, ale lidi co jezdí kazdy den pres 400km fakt moc nebude.
Na návštěvě benzinky fakt nevidim nic krasneho.
Ty bys tam jezdil bez potreby natankovat?
Ale tech lidi s domem je vic nez dost.
A nakonec i pro ty sídlišťe je snadne reseni.
Ano, ne kazdy jezdi kolem komina, ale lidi co jezdí kazdy den pres 400km fakt moc nebude.
Na návštěvě benzinky fakt nevidim nic krasneho.
Ty bys tam jezdil bez potreby natankovat?
@Hendly
Já jsem snad říkal, že na návštěvě benzínky něco krásného?
Když jsem měl auto na LPG, tak jsem v průměru tankoval více než 100x za rok a při delších jízdách někdy i 2x za den (a většinou jsem měl ta místa tankování předem naplánována). A rozhodně jsem se na to netěšil.
Já jsem snad říkal, že na návštěvě benzínky něco krásného?
Když jsem měl auto na LPG, tak jsem v průměru tankoval více než 100x za rok a při delších jízdách někdy i 2x za den (a většinou jsem měl ta místa tankování předem naplánována). A rozhodně jsem se na to netěšil.
@Tycoon Přesně. Mnohem lepší by bylo, kdyby byly všude DC nabíječky 50 a 100kW za cenu 8/10,- Kč/kW max. a systém plug&charge a beze smluv, tarifů, čipů a dalších cocotin.
Maximální sjednocení a jednoduchost.
Plus ze strany výrobců aut/baterií zajistit schopnost se dobíjet rychlostí 100kW minimálně do 80% a za každé situace a teploty a zaručit minimální kapacitu 80% původní po dobu 10 let bez výhrad a výluk ze záruky. Až to bude takto snadné a robustní a baterie budou za rozumnější ceny pro případ pozáruční výměny a z min. 90% recyklovatelné a reálně recyklované, tak to bude určitě dávat smysl i běžným lidem.
Maximální sjednocení a jednoduchost.
Plus ze strany výrobců aut/baterií zajistit schopnost se dobíjet rychlostí 100kW minimálně do 80% a za každé situace a teploty a zaručit minimální kapacitu 80% původní po dobu 10 let bez výhrad a výluk ze záruky. Až to bude takto snadné a robustní a baterie budou za rozumnější ceny pro případ pozáruční výměny a z min. 90% recyklovatelné a reálně recyklované, tak to bude určitě dávat smysl i běžným lidem.
@Tycoon
A jaky by byl realny duvod dat prednost CNG autu?
Tvuj prispevek jasne popisuje nezkušenost s elektromobilem.
A jaky by byl realny duvod dat prednost CNG autu?
Tvuj prispevek jasne popisuje nezkušenost s elektromobilem.
@Hendly
Můj příspěvek popisuje, jak člověk vnímá problémy s přechodem na jiné způsoby pohonu, kde je omezená infrastruktura.
Přínos? Reálný žádný. Byl to státem a ekology protlačovaný pohon a stal se součástí firemních fleetových politik (nepřipomíná ti to něco?) Měl jsem auto na LPG, takže ústupky v oblasti dojezdu a dostupnosti tankování jsem očekával, ale v praxi to bylo mnohem horší. Kdo jezdil "kolem komína", typicky taxikáři, tak určitě v pohodě. Ale já jsem se služebním i soukromým vždy jezdil spíše delší cesty.
Můj příspěvek popisuje, jak člověk vnímá problémy s přechodem na jiné způsoby pohonu, kde je omezená infrastruktura.
Přínos? Reálný žádný. Byl to státem a ekology protlačovaný pohon a stal se součástí firemních fleetových politik (nepřipomíná ti to něco?) Měl jsem auto na LPG, takže ústupky v oblasti dojezdu a dostupnosti tankování jsem očekával, ale v praxi to bylo mnohem horší. Kdo jezdil "kolem komína", typicky taxikáři, tak určitě v pohodě. Ale já jsem se služebním i soukromým vždy jezdil spíše delší cesty.
@Tycoon
EV má komfort jizde daleko dal nez CNG plus ma vyhody v podobě tepelného komfortu atd.
Vyváží to tebou uvedene “nepohodlí “ nabijeni po 350km plus?
EV má komfort jizde daleko dal nez CNG plus ma vyhody v podobě tepelného komfortu atd.
Vyváží to tebou uvedene “nepohodlí “ nabijeni po 350km plus?
@Hendly
Nelži. EV nemá žádnou výhodu tepelného komfortu ani pohodlí.
EV má jako možnou výhodu si vůz v létě předechladit, což ale může umět i spalovák.
NAOPAK v zimě má mnohem lepší tepelných komfort spalovák, zvlášť pokud má nezávislé topení. Pak není vůbec o čem diskutovat.
Nelži. EV nemá žádnou výhodu tepelného komfortu ani pohodlí.
EV má jako možnou výhodu si vůz v létě předechladit, což ale může umět i spalovák.
NAOPAK v zimě má mnohem lepší tepelných komfort spalovák, zvlášť pokud má nezávislé topení. Pak není vůbec o čem diskutovat.
@Hendly
Pro mnoho lidí bude ten komfort důležitým argumentem, to je jeden z prodejních argumentů BEV.
Pro mnoho lidí bude ten komfort důležitým argumentem, to je jeden z prodejních argumentů BEV.
PowerHouse
Rozhodne produktivita.
O tom samozřejmě Turek a Jahn raději záměrně nehovoří, tím si ale dělají z rohYpnola srandu.
Turek a Jahn samozřejmě neřeknou, že asijské automobilky potřebují 1/2 lidí. To by nemohli vyhrožovat propouštěním, nemůžou říci, že se musí přizpůsobit konkurenci.
Dokonce začínají vznikat automobilky téměř bez lidí s velmi rychlou produkcí.
O tom samozřejmě Turek a Jahn raději záměrně nehovoří, tím si ale dělají z rohYpnola srandu.
Turek a Jahn samozřejmě neřeknou, že asijské automobilky potřebují 1/2 lidí. To by nemohli vyhrožovat propouštěním, nemůžou říci, že se musí přizpůsobit konkurenci.
Dokonce začínají vznikat automobilky téměř bez lidí s velmi rychlou produkcí.
@PowerHouse
Ne. Ty neřekneš, že produktivita v EU nikdy nemůže konkurovat produktivitě v Číně, protože evropský dělník by za čínských podmínek ani nenastoupil první den.
Ty neřekneš, že čínská fabrika by při plnění evropských regulací do týdne zavřela.
Ne. Ty neřekneš, že produktivita v EU nikdy nemůže konkurovat produktivitě v Číně, protože evropský dělník by za čínských podmínek ani nenastoupil první den.
Ty neřekneš, že čínská fabrika by při plnění evropských regulací do týdne zavřela.
Hendly
Jak ze to rekl vedouci Fordu po navratu z Ciny?
Ze dohanime vlak? Ne, ze stojime na uplne jinem nastupisti a nevime jestli jeste nejaky vlak prijede…
Úzkost z dojezdu, pozadavek na nabiti za 5 minut…
Vse pozadavky lidi co maji s elektromobilem nulovou zkušenost.
A jestli se tady nekdo odvolava na Jahna.. co si pustit jeho reci stare par mesicu…
Ze dohanime vlak? Ne, ze stojime na uplne jinem nastupisti a nevime jestli jeste nejaky vlak prijede…
Úzkost z dojezdu, pozadavek na nabiti za 5 minut…
Vse pozadavky lidi co maji s elektromobilem nulovou zkušenost.
A jestli se tady nekdo odvolava na Jahna.. co si pustit jeho reci stare par mesicu…
@Hendly
Nespokojenost z dojezdu, požadavek na nabiti za 5 minut…
Vše požadavky lidi co mají s elektromobilem delší zkušenost.
Nespokojenost z dojezdu, požadavek na nabiti za 5 minut…
Vše požadavky lidi co mají s elektromobilem delší zkušenost.
@Hendly
Téměř polovina majitelů elektromobilů se chce vrátit ke spalovacím motorům
https😐/www.autonews.com/…tion-engine-cars
Blbý, co? 🤣🤣🤣
Téměř polovina majitelů elektromobilů se chce vrátit ke spalovacím motorům
https😐/www.autonews.com/…tion-engine-cars
Blbý, co? 🤣🤣🤣
@rohYpnol
Já nechci, Barrichello.
Blbý co, Trofimové?!
Já nechci, Barrichello.
Blbý co, Trofimové?!
@Horký Rom Však o tom to je. Někdo chce, někdo nechce.
Mi se EV v zásadě libí, ale bydlím v bytě a nejsem takový zarytý fanoušek, jako jsem nedávno viděl rozhovor na YT, kde si nějaký majitel Tesly z paneláku pochvaloval, že nabíječku má jen dvě zastávky tramvají.
Mi se EV v zásadě libí, ale bydlím v bytě a nejsem takový zarytý fanoušek, jako jsem nedávno viděl rozhovor na YT, kde si nějaký majitel Tesly z paneláku pochvaloval, že nabíječku má jen dvě zastávky tramvají.
Renoo
Ale jo, tak až bude dost adekvátně výkonných nabíječek, tak konečně by to dávalo smysl. S tím tempem to bude za 10 a více let.
Michal Koutný
Nejlíp to má vyřešené Nio s jejich battery swapem. Nemusíte řešit nabíjení a ani životnost baterie, prostě přijedete přehodí se baterka a jedete dál.
@Michal Koutný A kde, že jsou ty swapy v Horní Lipce, Dolním Oujezdě, Karlově Studánce, Jirkově, Mostech u Jablunkova...???
Mokrous
Mě nezajímá za jak dlouho se teoreticky nabije nějaká teoretická baterie nějakého teoretického auta s teoretickou spotřebou pod 10kWh/100km na nějakém ultrahyperchargeru při teoretické teplotě xy atd...
Mě zajímá, kdy tu budou baterie se zárukou na 10 let na 80% původní kapacity bez výjimek a výluk ze záruky, které nebudou stát přes půl mega, ale max. do 10kEUR nové se stejnou a plnou zárukou v případě výměny a dál mne bude zajímat, kdy tu budou baterie, které se zvládnou nabíjet rychlostí alespoň 100kWh v rozsahu 0-80% vždy a všude a při jakékoli teplotě (při teplotách pod nulou dejme tomu max. do 5 minut od připojení k nabíječce) a po celou dobu a ne jen na pár sekund. A k nim pak bude potřeba mít všude, ale skutečně všude kryté DC stojany s 50 a 100kW za ceny 8/10,- Kč/kWh max. a systémem plug&charge. Sjednocený blbuvzdorný systém pro všechny, bez čipů, smluv, tarifů, kartiček,......... Plus na sídlištích a veřejných místech vyhrazená parkoviště pro EV s AC 11/22kW, ale i slabšími stojany s možností stání bez penalizace za překročený čas, nebo aspoň 48 hodin.
Prostě systém, kde kdokoli odkudkoli nebude muset řešit kdy kde jak a za kolik nabíjet a za jak dlouho běžet přeparkovávat atd.
Normální lidi chtějí normální věci a normálně fungovat.
Mě zajímá, kdy tu budou baterie se zárukou na 10 let na 80% původní kapacity bez výjimek a výluk ze záruky, které nebudou stát přes půl mega, ale max. do 10kEUR nové se stejnou a plnou zárukou v případě výměny a dál mne bude zajímat, kdy tu budou baterie, které se zvládnou nabíjet rychlostí alespoň 100kWh v rozsahu 0-80% vždy a všude a při jakékoli teplotě (při teplotách pod nulou dejme tomu max. do 5 minut od připojení k nabíječce) a po celou dobu a ne jen na pár sekund. A k nim pak bude potřeba mít všude, ale skutečně všude kryté DC stojany s 50 a 100kW za ceny 8/10,- Kč/kWh max. a systémem plug&charge. Sjednocený blbuvzdorný systém pro všechny, bez čipů, smluv, tarifů, kartiček,......... Plus na sídlištích a veřejných místech vyhrazená parkoviště pro EV s AC 11/22kW, ale i slabšími stojany s možností stání bez penalizace za překročený čas, nebo aspoň 48 hodin.
Prostě systém, kde kdokoli odkudkoli nebude muset řešit kdy kde jak a za kolik nabíjet a za jak dlouho běžet přeparkovávat atd.
Normální lidi chtějí normální věci a normálně fungovat.
brk77
Rychlonabíjení je sice časově fajn, ale jak z článku CNC vyplývá, už teď překonává v nákladech na provoz spalováky a to jsme pořád v situaci, kdy je na tom elektřina oproti benzínu/naftě výrazně daňově zvýhodněná o spotřební daň, která činí cca 30% z ceny na stojanu.
https😐/vtm.zive.cz/…566/default.aspx
https😐/vtm.zive.cz/…566/default.aspx
Hendly
Tak mam za sebou asi 20 minut Turka a Jahna u Moravce
Turek uz v druje vete jede fake zpravy. Celkove straseni.
Velke zklamani z Jahna. Popreni vlastnich slov cca 2 roky zpet.
Turek uz v druje vete jede fake zpravy. Celkove straseni.
Velke zklamani z Jahna. Popreni vlastnich slov cca 2 roky zpet.
@Hendly Hahn se nyní ukázal být symbolem vedení autoprůmyslu za posledních 10 let: umělé, slepé nadšení, do kterého vehnali statisíce zaměstnanců po celém světě, nepřípustnost kritiky, obrat o 180° bez sebereflexe a to celé zafinancováno až na práh krachu globální firmy.
Ne snad, že by VW zcela padl, ale že je - stejně jako další - nyní snadným soustem pro kapitálově silné Číňany, je nabíledni.
Nebudu plakat kvůli evropským automobilkám. Že ale kvůli brutálnímu přístupu znechutili jejich top manažeři elektromobilitu přicházejícím generacím potenciálních inženýrů a manažerů, to jim prominout nelze.
Ne snad, že by VW zcela padl, ale že je - stejně jako další - nyní snadným soustem pro kapitálově silné Číňany, je nabíledni.
Nebudu plakat kvůli evropským automobilkám. Že ale kvůli brutálnímu přístupu znechutili jejich top manažeři elektromobilitu přicházejícím generacím potenciálních inženýrů a manažerů, to jim prominout nelze.
@Hendly
Martin Jahn, 2021😒br /> "Elektromobilitu chtějí politici, auta ještě více podraží, říká Jahn ze Škody"
Martin Jahn, 2022😒br /> "Přechod Evropy k uhlíkové neutralitě je obrovskou příležitostí. V boji proti změně klimatu musí být Evropa světovým leaderem. Tento návrh má možnost změnit směřování Evropy od tradičních technologií k udržitelným technologiím a učinit z Evropy model transformace k čisté nule uhlíkové stopy. Návrh nových cílů pro vozový park v oblasti emisí CO2 s bilancí –55 % v roce 2030, ve srovnání s rokem 1990, představuje snížení, jaké jsme očekávali. Nové cíle jsou dosažitelné".
Martin Jahn, 2024😒br /> "Emisní cíle EU pro autoprůmysl nejsou splnitelné, varuje Jahn"
Ano, pan Jahn začal v roce 2022 popírat svůj předchozí názor a začal obhajoval plán EU. A teď, když si uvědomil jeho nereálnost, se vrátil k původnímu, mnohem racionálnějšímu názoru.
https😐/www.idnes.cz/…eko-doprava_mato
https😐/www.mmspektrum.com/…iloveho-prumyslu
https😐/www.idnes.cz/…104_automoto_fdv
Martin Jahn, 2021😒br /> "Elektromobilitu chtějí politici, auta ještě více podraží, říká Jahn ze Škody"
Martin Jahn, 2022😒br /> "Přechod Evropy k uhlíkové neutralitě je obrovskou příležitostí. V boji proti změně klimatu musí být Evropa světovým leaderem. Tento návrh má možnost změnit směřování Evropy od tradičních technologií k udržitelným technologiím a učinit z Evropy model transformace k čisté nule uhlíkové stopy. Návrh nových cílů pro vozový park v oblasti emisí CO2 s bilancí –55 % v roce 2030, ve srovnání s rokem 1990, představuje snížení, jaké jsme očekávali. Nové cíle jsou dosažitelné".
Martin Jahn, 2024😒br /> "Emisní cíle EU pro autoprůmysl nejsou splnitelné, varuje Jahn"
Ano, pan Jahn začal v roce 2022 popírat svůj předchozí názor a začal obhajoval plán EU. A teď, když si uvědomil jeho nereálnost, se vrátil k původnímu, mnohem racionálnějšímu názoru.
https😐/www.idnes.cz/…eko-doprava_mato
https😐/www.mmspektrum.com/…iloveho-prumyslu
https😐/www.idnes.cz/…104_automoto_fdv
@Tycoon
Pan Martin Jahn v roce 2021:” Ta cesta je zcela jasně daná, jsme přesvědčeni, že jak se bude mobilita dále rozvíjet, tak od určitého bodu bude elektromobil výhodnější, levnější než auto s e spalovacím motorem “
Pan Martin Jahn v roce 2021:” Ta cesta je zcela jasně daná, jsme přesvědčeni, že jak se bude mobilita dále rozvíjet, tak od určitého bodu bude elektromobil výhodnější, levnější než auto s e spalovacím motorem “
@Hendly
Ano, každý se někdy splete nebo udělá chybu. Důležité je se umět z těch chyb poučit, jak to nyní udělal pan Jahn. Kdy se z chyb poučíš ty?
Ano, každý se někdy splete nebo udělá chybu. Důležité je se umět z těch chyb poučit, jak to nyní udělal pan Jahn. Kdy se z chyb poučíš ty?
@Tycoon
Jakože top manažer v rozhovoru rika, že EV je budoucnost a znacka bude v roce 2030 prodavat vic jak 50% EV a vlastne to rict nechtel?😁
Jakože top manažer v rozhovoru rika, že EV je budoucnost a znacka bude v roce 2030 prodavat vic jak 50% EV a vlastne to rict nechtel?😁
@Hendly
Řekl to. A asi tomu i věřil. Ale není na mě, abych ho obhajoval. Pokud této problematice dostatečně nerozuměl, neměl se o tom vyjadřovat v mediích. Já třeba nerozumím poezii nebo opeře a nechtěl bych se zostudit před odborníky tím, že bych o tom začal kázat rádoby moudra.
Řekl to. A asi tomu i věřil. Ale není na mě, abych ho obhajoval. Pokud této problematice dostatečně nerozuměl, neměl se o tom vyjadřovat v mediích. Já třeba nerozumím poezii nebo opeře a nechtěl bych se zostudit před odborníky tím, že bych o tom začal kázat rádoby moudra.
@Tycoon
ty delas s pana Jahna nesvepravneho a neodborneho.
Vis jak dlouho je na vrcholných pozicích pozicich automotiv v CR?
ty delas s pana Jahna nesvepravneho a neodborneho.
Vis jak dlouho je na vrcholných pozicích pozicich automotiv v CR?
@Hendly
Takže potvrzuješ že tady jen lžeš a meleš kraviny, protože i odborník jako Martin Jahn říká, že EV není pro EU a svět cestou, není profitabilní a týká se jen vybraných regionů jako třeba Čína a jen vybraných segmentů trhu?
Takže potvrzuješ že tady jen lžeš a meleš kraviny, protože i odborník jako Martin Jahn říká, že EV není pro EU a svět cestou, není profitabilní a týká se jen vybraných regionů jako třeba Čína a jen vybraných segmentů trhu?
@Hendly
Pan Jahn je bezpochyby zkušený manažer.
Ale nemyslím si, že by byl odborníkem na baterie, metalurgii nebo chemický průmysl. Což potvrzují mnohé jeho výroky z koncer roku 2021 a z roku 2022.
Pan Jahn je bezpochyby zkušený manažer.
Ale nemyslím si, že by byl odborníkem na baterie, metalurgii nebo chemický průmysl. Což potvrzují mnohé jeho výroky z koncer roku 2021 a z roku 2022.
@Tycoon
Otázka v jakých souvislostech se vyjadřoval. Navíc pokud je vláčen ideologií a nesmyslnou představou investorů, tak může vypustit i něco takového.
Dnes mají v EP partnery, se kterými můžou jednat. Takže konečně méně ideologie a více reálného pohledu.
Otázka v jakých souvislostech se vyjadřoval. Navíc pokud je vláčen ideologií a nesmyslnou představou investorů, tak může vypustit i něco takového.
Dnes mají v EP partnery, se kterými můžou jednat. Takže konečně méně ideologie a více reálného pohledu.
@rohYpnol
Jaká souvislost to v tom roce 2022 byla, je asi jedno. Byl to z jeho úst hrozný blábol, ať by byla souvislost jakákoliv.
Jaká souvislost to v tom roce 2022 byla, je asi jedno. Byl to z jeho úst hrozný blábol, ať by byla souvislost jakákoliv.
@Hendly
Zklamán můžeš být leda tak ze své blbosti 🤣🤣🤣
Jahn jen potvrzuje moje slova a mé názory. A potvrzuje že ty jen lžeš.
Zklamán můžeš být leda tak ze své blbosti 🤣🤣🤣
Jahn jen potvrzuje moje slova a mé názory. A potvrzuje že ty jen lžeš.
Ringhofer
Problémem je právě neuvěřitelně rychlý "vývoj": ani není čas ověřit, která z nových technologií skutečně poskytuje deklarované výhody. Tohle všechno, co se děje okolo trakčních baterií, je pořád ještě jenom humbuk, odrazující kupce a provozovatele. Věřím tomu, že je třeba pracovat na výzkumu a testech, poctivě a bez humbuku. V tom je šance Evropy, potažmo Česka. Pracovat, pracovat a pracovat... namísto chymérních cílů nastavit jednoznačný úkol: jak uchovat energii v co nejmenším objemu látky, která není nedostatkovým substrátem získávaným za cenu zničení životního prostředí.
Pořád mi z toho vychází vodík jako perspektivní palivo.
Pořád mi z toho vychází vodík jako perspektivní palivo.
Pepa_007
Za 5 min nabít 100kwh do baterie? 😂😂😂 Jedno auto možná. Ale 20 na jedné stanici nikoli. Fyzika. 😉
Mich7l
Co ale už nikdo neřekne, jak to doopravdy funguje. Máme Hyundai Kona a to nabíjení na DC je katastrofa. I když jsme na nabíječce 185 kW, tak nenabíjí rychleji jak 70, a to ještě v určitých chvílích, jinak jsme rádi za 40 kW. Pokud si někdo stoupne vedle, tak se výkon ještě sníží. Nabíjení za takových podmínek, co tu píší bude v ČR fungovat u 2 % nabíječek. Pak stojíte 40 minut na nabíječce, abyste ujeli 220 km na krev v podzimních podmínkách (130 km/h na dálnici). A to je těch nabíječek žalostně málo. Nedovedu si představit, že bude stát fronta deseti vozidel. Elektroauta mám rád pro jejich jízdu, ale to nabíjení je katastrofa. Během nabíjení vedle na benzince natankovalo za oněch 40 minut 10 automobilů na jednom jediném stojanu. Kdo nezažil, nepochopí. Články o ultra rychlém nabíjení za 5 minut jsou opravdu snem pár vyvolených. Nehledě na ceně, která na DC nabíječkách je mnohem dražší pro provoz vozidla na kilometr než u běžného spalováka. V čem tedy tkví výhoda? Jen v tom, že auto nesmrdí, toť vše. Servis je dražší, než u spalováka, pořizovací cena mnohonásobně vyšší (kona v benzínu v lepší výbavě stojí 700 tisíc, v elektrice 1,2 milionu - stejné auto), výdaje na trasu jsou dražší (pokud nemám fotovoltaiku = výhoda jen přes sezónu - v zimě drahé), pneumatiky jsou mnohem více namáhané. Čekání u nabíječky při delších trasách je také katastrofa. Pokud někdo najede více jak 300 km na jedné trase, a ještě jede-li po dálnici, tak nevýhoda. V létě ujede cca 390 km, v zimě max. 280 km. Spalovák, jestli jede v zimě nebo v létě, se liší dojezd pár kilometry. Tady je rozdíl i 100 km v dojezdu. Myslím, že nadšence už si EV získaly, ale pro běžné cestovatele a lidi to opravdu není aktuální cesta v českých podmínkách infrastruktury výkonů nabíjení. A kdo si zažil nefunkční nabíječky, ČEZ, EON a další, kdy přijedete, nefunguje nabíječka, čip, ani karta apod., musíte jet dále, tak to opravdu v této zemi je stres na cestách, namísto aby to sloužilo své podstatě odjedu = dojedu.
@Mich7l
to je naozaj zaujimavy a podrobny rozbor ku ktoremu sa urcite radi vyjadria miestny elektro fandovia obdobne podrobnymi protiargumentami.
to je naozaj zaujimavy a podrobny rozbor ku ktoremu sa urcite radi vyjadria miestny elektro fandovia obdobne podrobnymi protiargumentami.
@Mich7l Reálný pohled na věc. Díky. Tohle zaslepenci a nadšenci, nebo movití, kteří nejezdí často dálky, nechtějí vidět a slyšet.
EV je super, ale má jeden problém - baterii.
EV je super, ale má jeden problém - baterii.
@Mokrous
Proč myslís, že to nekdo nechce slyšet?
Opravdu reálná zkušenost je super. Da s epak normálně debatovat.
Stejne jako jindy zda je to dobre nebo spatne auto, jestli by jine nebylo lepsi atd.
To az EV privedlo pod články plno trollu s poslanim stale dokola psat 3 veci o zle EU.
Vsiml sis, ze je zde treba poprve nadhozena otazka nefunkce nabíjecích bodu? To nikdy od jmen Rohypnol atd neuslyšíš. Protože tu reálnou zkušenost nemaji.
Ano to je problem se kterym se s EV potkavas.
Proč myslís, že to nekdo nechce slyšet?
Opravdu reálná zkušenost je super. Da s epak normálně debatovat.
Stejne jako jindy zda je to dobre nebo spatne auto, jestli by jine nebylo lepsi atd.
To az EV privedlo pod články plno trollu s poslanim stale dokola psat 3 veci o zle EU.
Vsiml sis, ze je zde treba poprve nadhozena otazka nefunkce nabíjecích bodu? To nikdy od jmen Rohypnol atd neuslyšíš. Protože tu reálnou zkušenost nemaji.
Ano to je problem se kterym se s EV potkavas.
@Mich7l
V zásadě potvrzuji.
Jen bych nebyl tak kritický k naší infrastruktuře. Vzhledem k počtu EV v současné době tu je dobíjecích míst relativně dostatek. Rozhodně v porovnání s některými zahraničními státy.
Jinak ale je to tak. Dobíjení otravuje život možná víc než NOx 😎
V zásadě potvrzuji.
Jen bych nebyl tak kritický k naší infrastruktuře. Vzhledem k počtu EV v současné době tu je dobíjecích míst relativně dostatek. Rozhodně v porovnání s některými zahraničními státy.
Jinak ale je to tak. Dobíjení otravuje život možná víc než NOx 😎
Hendly
Tak nevim jestli mistni obdivovatele Turka videli OVM do konce.
Zaver jasny.
Elektromobilita je jednoznacne budoucnost.
Cina ma obrovsky naskok.
Evropsky automotiv potrebuje min 5 let..
Sorry. Za to EU fakt nemuze ..
Zaver jasny.
Elektromobilita je jednoznacne budoucnost.
Cina ma obrovsky naskok.
Evropsky automotiv potrebuje min 5 let..
Sorry. Za to EU fakt nemuze ..
@Hendly
Opět jsi absolutně nic nepochopil 🤣🤣🤣
Závěr je ten, že EV žádnou budoucnosti pro Evropu NENÍ!!! EV je vhodné pro určitý segment, tim to končí.
Pointa je v tom, že EV se neposunuly ještě ani do středního segmentu poptávky a zůstali jen u early adopters 🤣🤣
Proč? No určitě proto že je tu cenová parita a EV jsou tak geniální.... 🤣🤣🤣
A že EU nemůže za náskok Číny v EV??? Opět ale už vůbec nic jsi nepochopil. No právě že za přesně TOHLE je EU odpovědná!!! A to skrze svoji politiku. Čína dlouhodobě zajišťuje zdroje. EU dlouhodobě likviduje zdroje a přináší jen dotace, regulace!!!
Opět jsi absolutně nic nepochopil 🤣🤣🤣
Závěr je ten, že EV žádnou budoucnosti pro Evropu NENÍ!!! EV je vhodné pro určitý segment, tim to končí.
Pointa je v tom, že EV se neposunuly ještě ani do středního segmentu poptávky a zůstali jen u early adopters 🤣🤣
Proč? No určitě proto že je tu cenová parita a EV jsou tak geniální.... 🤣🤣🤣
A že EU nemůže za náskok Číny v EV??? Opět ale už vůbec nic jsi nepochopil. No právě že za přesně TOHLE je EU odpovědná!!! A to skrze svoji politiku. Čína dlouhodobě zajišťuje zdroje. EU dlouhodobě likviduje zdroje a přináší jen dotace, regulace!!!
@rohYpnol
Jenze pro svet EV budoucnost jsou. Na co ve svete neni misto jsou evropske spalovaky v dnesni podobe.
Regulace a podpora prave v Cine ten naskok zpusobilo.
Plakat nad zdroji surovin v CR ktera ma obrovske zásoby lithia?
Jenze pro svet EV budoucnost jsou. Na co ve svete neni misto jsou evropske spalovaky v dnesni podobe.
Regulace a podpora prave v Cine ten naskok zpusobilo.
Plakat nad zdroji surovin v CR ktera ma obrovske zásoby lithia?
@Hendly
Co říkal Jahn? Co? Že EV je budoucnost pro Čínu. Ne pro svět. A pokud má evropská automotive přežít, tak EU nemá diktovat EV mobilitu, protože to kromě EU (a Číny) nikdo nedělá!!!
Co říkal Jahn? Co? Že EV je budoucnost pro Čínu. Ne pro svět. A pokud má evropská automotive přežít, tak EU nemá diktovat EV mobilitu, protože to kromě EU (a Číny) nikdo nedělá!!!
@Rohypnol
Citace Jahn: “ta vyhoda Ciny 15 let super podporovanou a dotovanou vyrobi EV…. musime se snazit…bude strasne tezke to dohanet…budeme nuceni delat EV protoze je budeme potrebovat do Ciny a Indie.. my nejsme schopni se dostat na ty naklady”
To ze Turek chce kolonizovat Afriku z důvodu lithia uz je jen posledni tresnicka v jeho demagogii … Lithium mame.
Citace Jahn: “ta vyhoda Ciny 15 let super podporovanou a dotovanou vyrobi EV…. musime se snazit…bude strasne tezke to dohanet…budeme nuceni delat EV protoze je budeme potrebovat do Ciny a Indie.. my nejsme schopni se dostat na ty naklady”
To ze Turek chce kolonizovat Afriku z důvodu lithia uz je jen posledni tresnicka v jeho demagogii … Lithium mame.
@Hendly
A on někdo říká nedělat a nevyvíjet EV?!?????
Chápeš vůbec psaný text a mluvené slovo???
A on někdo říká nedělat a nevyvíjet EV?!?????
Chápeš vůbec psaný text a mluvené slovo???
@Hendly Ve světe není budoucnost pro spalováky, které kupuje desítky milionů lidí. Ty zas jedeš perly 😊
@rohYpnol
Hendly je k tomu hluchý. On nepochopí, že bez průmyslové základny jako je zpracování surovin, chemické výroby sloučenin lithia, LFP, NMC a syntetického grafitu nebo pokročilé metalurgie pro výrobu ultratenkých hliníkových a měděných fólií nelze získat know-how výroby baterií.
K tomu jsou potřeba tisíce a tisíce zkušených výzkumníků, inženýrů a konstruktérů.
On si myslí, že to vše dovezeme, EU rozdá dotace a luskneme prstem a vymyslíme třikrát lepší baterie než Číňané.
Hendly je k tomu hluchý. On nepochopí, že bez průmyslové základny jako je zpracování surovin, chemické výroby sloučenin lithia, LFP, NMC a syntetického grafitu nebo pokročilé metalurgie pro výrobu ultratenkých hliníkových a měděných fólií nelze získat know-how výroby baterií.
K tomu jsou potřeba tisíce a tisíce zkušených výzkumníků, inženýrů a konstruktérů.
On si myslí, že to vše dovezeme, EU rozdá dotace a luskneme prstem a vymyslíme třikrát lepší baterie než Číňané.
@Hendly
V baterkách je náskok Číny ještě větší, podívej se na Northvolt vs. CATL. A to je jen špička ledovce, chybí i základna, což jsou subdodavatelé.
A řešení Hendlyho? Dát automobilkám, které stojí uprostřed řetězce mezi chybějící vědecko-průmyslovou základnou a zákazníkem, pokuty za neplnění cílů EU v roce 2025.
Už se začíná objevovat kritika dosavadní politiky EU z mainstreamu, například z agentury Bloomberg😒br />https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla
V baterkách je náskok Číny ještě větší, podívej se na Northvolt vs. CATL. A to je jen špička ledovce, chybí i základna, což jsou subdodavatelé.
A řešení Hendlyho? Dát automobilkám, které stojí uprostřed řetězce mezi chybějící vědecko-průmyslovou základnou a zákazníkem, pokuty za neplnění cílů EU v roce 2025.
Už se začíná objevovat kritika dosavadní politiky EU z mainstreamu, například z agentury Bloomberg😒br />https😐/www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla
@Tycoon
A ted zas realne.
O roce 2025 vi evropsky automotiv dlouho. Proc krici ted?
Protože si myslel, jak levne uplaca EV a lidi to od nej budou dal draze, slepe kupovat.
Jenze přišla konkurence.
Takze co, zatlacime na politiky at to zruší nebo zadotuji.
Proc se nadava na EU?
Automotiv tu od 2015 jede jak je EV budoucnost a jak jen potrebuji dotace na rozjezd…
A aktualni reseni dle automotiv? Budeme dal vyrabet “parní stroje “.
Jiste uznas, ze tim CATL fakt nedoženeme.
A ted zas realne.
O roce 2025 vi evropsky automotiv dlouho. Proc krici ted?
Protože si myslel, jak levne uplaca EV a lidi to od nej budou dal draze, slepe kupovat.
Jenze přišla konkurence.
Takze co, zatlacime na politiky at to zruší nebo zadotuji.
Proc se nadava na EU?
Automotiv tu od 2015 jede jak je EV budoucnost a jak jen potrebuji dotace na rozjezd…
A aktualni reseni dle automotiv? Budeme dal vyrabet “parní stroje “.
Jiste uznas, ze tim CATL fakt nedoženeme.
@Hendly
Lžeš. Sdružení výrobců aut ACEA do roku 2020 plány EU a tlak Zelených na co nejrychlejší elektromobilitu kritizovalo. Martin Jahn to kritizoval ještě v půlce roku 2021. Odkazy jsem dával.
Ano, pak ACEA i Martin Jahn z ničeho nic otočili o 180 stupňů a začali plány EU označovat za splnitelné. A teď se otočili zase o těch 180 stupňů zpět.
Řešení je jasné. Nechat působit konkurenci, omezit regulace a nechat automobilky, ať se poperou o přízeň zákazníků.
Kdo to nezvládne, nechat padnout americkým způsobem (nulové dotace a záruky, bankrot, kdy dosavadní akcionáři jsou až posledním věřitelem, koupě životaschopné části automobilky z bankrotového řízení státem, ozdravění, prodání akcí na burze).
Lžeš. Sdružení výrobců aut ACEA do roku 2020 plány EU a tlak Zelených na co nejrychlejší elektromobilitu kritizovalo. Martin Jahn to kritizoval ještě v půlce roku 2021. Odkazy jsem dával.
Ano, pak ACEA i Martin Jahn z ničeho nic otočili o 180 stupňů a začali plány EU označovat za splnitelné. A teď se otočili zase o těch 180 stupňů zpět.
Řešení je jasné. Nechat působit konkurenci, omezit regulace a nechat automobilky, ať se poperou o přízeň zákazníků.
Kdo to nezvládne, nechat padnout americkým způsobem (nulové dotace a záruky, bankrot, kdy dosavadní akcionáři jsou až posledním věřitelem, koupě životaschopné části automobilky z bankrotového řízení státem, ozdravění, prodání akcí na burze).
@Hendly
VW je polostátní automobilka (významnou část akcií vlastní spolkový stát Dolní Sasko a dále stát Katar), tam je skoro jistota, že by se do toho peníze daňových poplatníků sypaly. Bohužel.
VW je polostátní automobilka (významnou část akcií vlastní spolkový stát Dolní Sasko a dále stát Katar), tam je skoro jistota, že by se do toho peníze daňových poplatníků sypaly. Bohužel.
@Hendly
Ale to je jen VW a Renault. Ostatní automobilky nejsou polostátní.
V každém případě sypání peněz daňových poplatníků je špatně. Nejen, že princip "zisky jsou privatizovány, ztráty jsou socializovány" je amorální, ale způsobuje i tzv. zombifikaci ekonomiky, což je další z důvodů evropské stagnace.
Ale to je jen VW a Renault. Ostatní automobilky nejsou polostátní.
V každém případě sypání peněz daňových poplatníků je špatně. Nejen, že princip "zisky jsou privatizovány, ztráty jsou socializovány" je amorální, ale způsobuje i tzv. zombifikaci ekonomiky, což je další z důvodů evropské stagnace.
@Tycoon
Nepsal si neco o tom, že si realista😀
Tak to proste je. Je to uz dlouho a je v tom spousta zajmu.
Pak prijde napr EU komise a na navrh clenskych statu do toho hodi pozadavek. Ok, podporujeme vas, ale neco udelate.
No a pak kdyz tohle rozhodnuti prestane automotiv vyhovovat tak se rozjede nejen medialni masaz. A pak treba pod clanky ctes prispevky jak je EU komise spatna atd.
Nepřipomíná ti to neco?
Nepsal si neco o tom, že si realista😀
Tak to proste je. Je to uz dlouho a je v tom spousta zajmu.
Pak prijde napr EU komise a na navrh clenskych statu do toho hodi pozadavek. Ok, podporujeme vas, ale neco udelate.
No a pak kdyz tohle rozhodnuti prestane automotiv vyhovovat tak se rozjede nejen medialni masaz. A pak treba pod clanky ctes prispevky jak je EU komise spatna atd.
Nepřipomíná ti to neco?
@Hendly
Pokud chce Evropská unie zmírnit závislost na Číně, musí zrušit plán zakázat od roku 2035 nová auta se spalovacím motorem. Na mezinárodním autosalonu v Paříži to dnes řekl šéf německé automobilky BMW Oliver Zipse.
🤣🤣🤣 Blbý co??? Opět se potvrzují moje slova!!!
Pokud chce Evropská unie zmírnit závislost na Číně, musí zrušit plán zakázat od roku 2035 nová auta se spalovacím motorem. Na mezinárodním autosalonu v Paříži to dnes řekl šéf německé automobilky BMW Oliver Zipse.
🤣🤣🤣 Blbý co??? Opět se potvrzují moje slova!!!
@Rohypnol
A rekl taky to B? Jak chce dohnat timto stylem Cinu v baterkach?
Existuje na to hezke porekadlo. Kapri si rybnik nevypusti.
O to presne ted jde.
A rekl taky to B? Jak chce dohnat timto stylem Cinu v baterkach?
Existuje na to hezke porekadlo. Kapri si rybnik nevypusti.
O to presne ted jde.
@Hendly čína neumí vyrábět vozy vyšších tříd se spalovacími motory o obsahu vyšším jak 1,5 R4. Takže v tom nikdy Evropě ani USA nemůže konkurovat, jak prosté.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas 1:10:10 - neradostné vyhlídky pro zaostalé automotive.
tesim sa na ten okamih...dovtedy su EV nevyhodne
Příkladem toho, že spalovací motory nemají chybu je např. starý W123 s 3L diesel motorem, Golf 1.9TDi, 1.2 HTP...
Jediným problémem je palivo (emise), které se ekoposeroudum nelibí (nafta a benzín), proto by bylo lepší investovat do syntetických paliv, která zatím nedávají smysl co se týče poměr/cena/výkon.
Elektromotor mnoho chyb opravdu nemá. Elektropohon má chybu bohužel zásadní.
Spalovací motor má mnoho nectností. Pohon pomocí spalovacího motoru však představuje to nejvíc, čeho se z pohledu široké použitelnosti podařilo dosáhnout. Nic lepšího není.