Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s novým Audi A5/S5: Řídili jsme jediný diesel i nový šestiválec

32 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Jenik3 Co je na pojmu "emisní prodleva" tak nesrozumitelného a proč do toho motáš EU? Normy Euro6 už patří celosvětově spíš k těm měkčím....
Avatar - Jenik3
Jenik3
"Moderní 48voltový mild-hybrid svým elektromotorem navíc eliminuje emisní prodlevu spalovací jednotky."
Emisní prodlevu? Vy se z těch emisí jednou v EU zblaznite.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Tomys69 Srovnával bych spíš se 440i. 340i má výhodu sedanu (tužší, takže může být lehčí)
Tomys69
S5 ma pres 2000kg to je dobry úlet i oproti těžké 340i,co tam dávají, ze se ty hmotnosti tak vyšplhaly nahoru🤦🏼‍♂️jinak design moc povedený.
brano bleha
Nie že by to bolo to najdôležitejšie, ale dvojlitrový benzín s preplňovaním na stovku za 10 sekúnd???
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
S5 vypadá sympaticky, ale😒br /> a) konfigurátor je jen polofunkční a totálně nepřehledný, resp. zmatený
b) výsledná cena, když to nemá být holobyt (cca 2,6 mil), je docela šílená (oproti BMW, kde jste o statisíce níž s bonusem lepšího motoru, převodovky a zřejmě i podvozku)
c) alespoň, že to má odvětrávaný sedačky (které má sice i Astra a spol., ale v BMW je místo zavedení v trojce, zrušili i ve čtyřce (při ceně 340i/440i docela bizár))
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Stále mám dojem, že rušení dieslu má zákazníka donutit koupit elektro.
Tomys69
@Barry Lyndon
Ano, vim o tom, je to dementní politika🙈
kesumb
@Ringhofer
add svetla, mam vedle sebe audi digital matrix a laser led v bmw a je to jedno. Lasery svitej dal ale maj tmavej pruh mezi potkavackama a dalkama. Audi je lepsi na potkavacky. Cely projektory umej akorat napsat audi na zed, jinak je to naprd

edit: s chybama naprostej souhlas, audi je jenom sbirka pojizdnejch chyb ze jenom kroutim hlavou
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Tomys69 Když dodatečně vylejí prahy olovem, mají nižší emisní pokutu (množství CO2 se vztahuje k hmotnosti vozidla) 😁
Avatar - fOE
fOE
@Tomys69 Nevim co na to rict, mas pravdu, holt audi byla vzdycky tezsi nez 3er, jak v dobe pred-milhybridni, tak zjevne i ted v dobe po-.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Nějak se nemohu zbavit dojmu, že z náskoku díky technice se poněkud vytratil náskok...
Nové A5/Q5 - alespoň podle popisu a prezentací - nepřináší nic, co by znamenalo příval pozornosti. Quattro už není quattro, motory zaostávají za těmi z BMW a MB, převodovky nadále kopou. Jen ta světla prý předvádějí divadlo, ale to je mi k čemu dobré?!
Ono udržet si náskok díky technice znamená nedělat chyby a makat, makat, makat... Těch chyb bylo a je na můj vkus příliš.
Tomys69
@fOE
To ma preci 340i taky ne? Taky to je mild.
Avatar - fOE
fOE
@Tomys69 baterka navic, starter navic, spousta kabelu...
Avatar - fOE
fOE
@adamzprahy Tyhle akce, to je kazdou chvilku nekdo / neco. Kdyz jsem si konfiguroval par let zpet 5er, vychadzela v merinu lacnejc nez 3er ve slonovine. Tak pred pul rokem zase sla "za pul darmo" Q5, kolegove to brali levneji nez v tom case vychazel Tiguan. Ecko taky umi prekvapit, obecne je MB drazsi nez BMW, ale kdyz to clovek vychyta tak se to obrati proti BMW i Audi.

A vtipna perlicka, jak si Dinar pod jinym clankem stezoval, ze je ted kazda konfigurace od dealera se svetelnym bazmekem na masce, ze se to bez toho pomalu neprodava... tak jsem schvalne juknul do naseho fleetoveho konfiguratoru a at se propadnu, v DE ted BMW 5er vychazi na leasing levneji s 500E priplatkem za svitici ledvinky nez bez nich. Se svetylkama to ma proste nizsi Leasingfaktor az o tolik, ze to zlevni cele auto. 😁
Silena doba
adamzprahy
@Barry Lyndon K těm cenám. V ČR je to u Audi klasika. Třeba i taková RS3 je v základu poměrně holobyt co potřebuje dost přidat aby to nějak vypadalo. U A5 tohle bylo vždycky. V rámci VW fleetu se dá dostat uplně jinam a tak asi Audi u nás prodává. Plus průběžně nějaké velké akční pakety atd. nebo akce s leasingama.

Před rokem mě zaujalo když kamarád v UK sháněl auto, tak A4 i A6 tam vycházeli levněji než u nás v řádu stovek tisíc, v zásadě se vybrali 3 pakety a už nebylo za co připlácet, tuším tehdy že A6 pak vycházela za cenu 3er u nás a to snad ještě s lepší výbavou...mi z toho padla brada když mi to ukazoval.
Avatar - iudex
iudex
@fOE
Ale zrovna u nás RS3 nepotrebuje ani zvnútra priplácať. Na rozdiel od nemeckého trhu u nás sú lepšie sedačky (v alcantare, s predĺžiteľným sedákom) aj volant už v sérii (v DE som pozeral že oboje boli za príplatok). Predajca hovoril, že práve u nás si ľudia viac potrpia na výbavu a preto niektoré veci pre stredo- a východoeurópske trhy dávajú rovno do základu.
Ostatne tak to má napr. aj VW už dlhšiu dobu, moje GTI malo v základe veci, ktoré v Nemecku boli za príplatok.
Tým rozhodne nechcem tvrdiť, že výbava Audi je bohatá, práve naopak, priplácaš si obvykle "i za denní světlo, i za ramínka", ale aspoň RS modely u nás sú už pomerne dobre vybavené.
Avatar - fOE
fOE
@iudex Asi bych to nebral doslova jen na venek, "aby to vypadalo" se da stejne dobre pouzit i na vnitrni vybavu.
Kazdopadne nekdo si "zvenku zakladni RS3" prave poridil na nasi ulici, prave v Kyalami, a otocim se za ni pokazde kdyz jdu kolem. Rozhodne se neda rict, ze by to auto bylo zvenku vizualne nedostatecne. 😊
Avatar - iudex
iudex
@Barry Lyndon
Jj, asi hláška na displeji, že "funkcia nie je súčasťou predplateného balíka", ktorú mi auto často hádže, nie je dostatočná a treba, aby to kričal interiér aj pri zhasnutom motore. 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Ringhofer Právě že benziny (kromě S5) tu mildhybridní podporu zřejmě nemají, takže zrychlením zaostávají i za tím dieselem, co ji má... To auto je prostě šíleně těžký samo o sobě i bez elektrifikace, asi se šetřilo na materiálech (přece jen je železo levnější než hořčík například 😁).
Xonik
@eightyfive není, pouze ultra.. potichoučku, žádná zpráva, jako by se nechumelilo, přitom to je dost fatální věc, technika je to co vymezuje audi od střední třídy výš od jiných modelů koncernu…
Avatar - iudex
iudex
@adamzprahy
To by ma zaujímalo, čo "dosť" potrebuje RS3 priplatiť, aby vyzeralo. Farbu a disky potrebuje každé auto, pri RS3 ak zoberieš tú promo zelenú Kyalami, tak tá je zadarmo a zostávajú len disky. Čo iné treba zvonku?
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Barry Lyndon ... plus těžké převody, jimž má pomáhat elektro. Není to uživatelsky ok, ale Zeměkoule a zvířátka si to přeci zaslouží.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@eightyfive Jasně, že dá, ale místo displaye tam budeš mít ohyzdný plastový dekl, aby ti to každý den připomínalo, že JSI SI NEPŘIPLATIL 😁
Avatar - eightyfive
eightyfive
da sa to kupit bez toho dislpeju pred spolujazdcom? mna to uplne uraza 😁
Avatar - eightyfive
eightyfive
@Xonik to fakt tam neni full quattro? co tam teda dali?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@brano bleha Je to otesánek a obě ty běžné zážehové motorizace (i ta 150 kW) jsou prostě líné. Mezi nimi a ultradrahou S5 zeje značná mezera...
Avatar - Jenik3
Jenik3
@Barry Lyndon
(1)Opravdu nevím, co si mám představit pod pojmem emisní prodleva.
(2)Je to auto cílene na unijní trh? Ano, tak si tato emisní témata v EU uzivejte.
Xonik
V textu to je nějak opomenuto, ale to že pátá generace A4/5 (resp. modelu střední třídy, žádný posun do E se nekoná) přišla po více jak 30ti letech o plnohodnotné Quattro by si asi zmínku zasloužilo…
Nebo Nebo
@peprnik Nový Ford Mondeo už není /:
Jinak pokud myslíte tu poslední generaci, tak je to spíš nový Superb od Škodofky a ne Audi "A5"
Tomys69
@fOE
To ano, jen to člověka zamrzi ze sportovně agilní auto ma 2t. To je váha vetsi A6, zřejmě ta se posune také do jiných výsin. Budeme si muset zvykat!😊
Avatar - peprnik
peprnik
https😐/www.auto.cz/…-novy-sestivalec?…

kdyz si zakryju logo, muze to byt temer jakakoliv znacka, treba novy Ford Mondeo ...