Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Tesla to má horší než jabko. Jabko je nahoře a diktuje si cenu. Tesla má výkon a velkou baterku i nějaké moderní technologie , ale zpracování a materiály jsou tak odbyté, že to umí každý číňan líp. D3 si pořád může za EV cenu diktovat, ale Tesla musí jet furt po dně, protože jen co bude někdo levnější, zákazníka ztratí. i4 je o půl mega dražší, ale takové MG by mohlo uspět, když bude mít trochu slušný interiér.
@KANKUNEN nie je to úplne tak, ako tvrdíš. Tesla aj s tou cenou "na dne" je pri EV zisková. Taká D3 o tom môže len snívať. Cena vysoka a nulové zisky. Aj napriek tomu, že by som určite radšej kúpil EV európskeho výrobcu, tak stále musím uznať schopnosti Tesly. Navyše nedávno patentovali nový spôsob výroby vozidiel, ktorý by mal byť o 30% efektívnejší ako ten doterajší. A to znie až neuveritelne, ak vieš o čom je reč.
@dodo24 Zisková je především proto, že tahá auta z Číny vyrobena za pár šupů a prodá je tu s tučným ziskem. Tak jak to dělají všechny rákosnické automobilky.
PowerHouse
+ Plus pro Teslu: Model Y bude brzy omlazen.
- Mínus: Model 2 má velké problémy, protože Trump slibuje 100% cla na auta z Mexica.
- Mínus: Navíc se rozjíždí konkurence, která bude mít produktivnější továrny než Tesla.
Dnes není v bezpečí nikdo, ani Tesla, protože se objevila nová konkurence a i ta se bude požírat mezi sebou.
- Mínus: Model 2 má velké problémy, protože Trump slibuje 100% cla na auta z Mexica.
- Mínus: Navíc se rozjíždí konkurence, která bude mít produktivnější továrny než Tesla.
Dnes není v bezpečí nikdo, ani Tesla, protože se objevila nová konkurence a i ta se bude požírat mezi sebou.
Katikakus
A po tom, co teď předvedl v Pennsylvanii myslím ztratili o něm iluze úplně všichni a prodeje půjdou dolů ještě víc.
@Katikakus a čo také predviedol? Neviem o tom nič nájsť
@Katikakus To si naopak vůbec nemyslím. Nelze spoléhat na to, že někoho (Elona Muska) pomluvíme za jeho projev a budeme naivně doufat, že si nikdo ten projev neposlechne. Muskův projev v Pensylvanii byl z poloviny typickým MAGA povzbuzováním a důrazem na svobodu projevu. Z druhé poloviny instrukcemi k volebním technikáliím. Z tohoto mráčku hejtrům nezaprší.
Anonym
V půlce Evropy prodeje Tesly klely, takže asi až tak moc nerostou. Leda tam kde jedou dotace nebo tak kde zdanili a omezili spalováky tak, že nedává smysl je kupovat.
Důvod k radosti nemají ti, co v předchozích 4 letech s velkým optimismem investovali do akcií Tesly. Tesla totiž doposud nevyplatila ani jednu dividendu a ceny akcií mají od konce roku 2021 klesající trajektorii. To vše při poměrně vysoké inflaci, která cenu akcie dále znehodnocuje.
Je fakt, že jestli je v něčem opravdu nejlepší, tak ve schopnosti získat hejly, kteří nepožadují návratnost své investice.
Ano jsem jeden z těch hejlů, co do Tesly v roce 2013 investoval. Moje návratnost investice je pouze něco přes 20.000%. Hotová katastrofa 😂
Mluvil jsem o konci roku 2021, nikoliv o roce 2013. Koupil jste akcie na konci roku 2021, nebo v průběhu let 2022, 2023 nebo 2024? Pokud ne, tak se vás to netýkalo.
No vidíš. Otázkou je, kdy prodat, aby sis zisk zachoval. A taky za jaké období těch 15 procent bylo.
A) Mluvil jsem o konci roku 2021 a dál, nikoliv o roce 2019.
B) Ano, akcie Tesly jsou volatilní, takže kdo ve správném čase nakoupí a ve správném čase prodá, může hodně vydělat. Na začátku roku 2023 byl celý index Nasdaq na střednědobému minimu.
och, buď nevieš čítať jednoduché grafy, alebo účelovo zo seba robíš hlúpeho.
Časy, kedy si mohol kúpiť a byť dnes v zisku po 2021😒br /> -06/2022
-od 10/2022 až do 06/2023
-08/2023
-10/2023
-takmer celý rok 2024
Takže v predchozích 4 letech ako ty tvrdíš, si mohol veselo investovať a byť dnes v zisku 😉
Bylo by fajn nejdříve pochopit, co píšu. Jednou vyvracíš, co jsem nenapsal, podruhé si myslíš, že něco vyvracíš, ačkoliv je tvůj argument v souladu s mým.
Kdo nevytvořil podnik účelově jen proto, aby rychle vytáhl prachy a položil ho, ten je z neúspěšného plánu naopak špatnej, protože to může zhatit všechno, co vybudoval a to je ještě horší, než nedokázat nic. Každé zpomalení a škobrtnutí je ve tomhle byznysu problém s dlouhodobými následky.