Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

5 příjemných věcí na nové Škodě Elroq: Drobnosti, ale i prvky, bez kterých se neobejdete

18 komentářů

PowerHouse
Zellmer počítá jako Tim Cook od Applu.
Toto Zellmer v rozhovorech nikdy nepřizná a toto se nikde nedočtete.

Apple dá jako základ nepouživatelně malou paměť a za dražší si musíme hodně připlácet. U Applu si připlatím.
U čínských telefonů se připlácí za paměť pakatel.

Zellmer dá jako základ nepoužitelnou malou kapacitu, ale počítá, že si připlatíte balík za kapacitnější baterku.

I Jan Staněk uvedl, že je 1kWh za 60 USD, já jsem četl o 50USD.
Tedy mezi 55kWh baterkou a 82kWh batelkou by mělo být 50 000 Kč a ne 350 000.
(82-55)*60 = 1620 USD. Tedy po DPH a dalších položkách 50 000.

Dokud bude Zellmer počítat jako Apple, tak si BEV nekoupím.
Vyžaduji minimálně 80kWh.
psel
@PowerHouse 50USD je přece za článek v nákupu ne? Možná navíc v Číně. Kde máš modul s BMS? Kde máš marži výrobce....
Jeden modul MEB stojí cca 50000, rozdíl jsou 4moduly = 200000. Takže tvých 1620 USD do 4 modulů a BMS = 4000 USD pořizovací cena. Tomu ta koncová 200.000 Kč zcela odpovídá, navíc s DPH 😄.

Ale pokud chceš, tak si ty články kup na Alíku a sestav si to sám 😄. Určitě ti tam dají záruku na 160.000 ujetých km a 5 let.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Další Elroq článek na tisíc způsobů. Kodiaq má také velký vnitřní prostor, predehrev, hodně verzí pohonu a vybav, Simply clever a technické vychytávky..... . Vynuceny článek.... 🙄
Dalibor Vidiečan
Najväčším konkurentom Elroqu bude Renault Scenic. Tie autá su podobne veľké, Renault má parádny i teriér, beží na Androide a má aj veľkú baterku, akú Škodovka zatiaľ neponúka. Bol by to zaujímavý test 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mediální masírka začíná. Na každém videu YT a webu reklama, mimochodem za mě docela nepříjemná. Nemám rád, když mi někdo podsouvá jak jsou věci senzační, geniální a jak budu za hvězdu. Prostě NE.

EV je střelbou mimo, nikdo EV nechce, cenová parita se nekoná, porovnání s Karoqem za 760 znamená jen že přání je otcem myšlenky.

Z druhé strany, pokud se budeme bavit o té naprosté minoritě, která EV preferuje, tak Elroq bude trefou a myslím, že VAG z něj nebude příliš spávat. Proč? Protože sebere prodeje ostatním EV od VW/Škoda.

Zájemci o Elroq nebudou zájemci, co by EV nekoupili. Budou to zájemci, co misto ID.3, 4, 5 a Enyaqu vzali Elroq...
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
@rohYpnol Počkej až Škoda "dodá" všem dealerům po 3 Elroqech, teprve tehdy to začne být opravdu hustý. "Prodeje" raketově "vzrostou" a budeme to mít na talíři všude. A pořád.
Takže budeme muset počkat rok aby se ukázalo jaký další průsser si Škoda vyrobila.
psel
@W.O. PRSCLEY Možná se to k tobě nedostalo, ale Enyaq je za září nejprodávanější BEV v Německu (3500ks), a to že Elroq bude možná až dvounásobek je díky ceně jasný. Takže kdyby to Škoda neudělala, tak by si průsser vyrobila.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Ale houby. Enyaq půjde s čísly dolů. Naopak Elroq i Škoda sama prohlásila, že očekává že bude tím prodávanějším z dvojice.
psel
@W.O. PRSCLEY Nejde odpovídat na tvůj poslední příspěvek ohledně poklesu prodejů Enyaqu tak musím tady.
Elroq se na trh (a tím pádem do prodejních čísel) dostane na počátku 2025, v té době bude představen facelift Enyaqu a věřím tomu, že se tam dostane to co se šeptá, tj nové větší baterky, efektivnější a výkonnější pohon s výsledným delším dojezdem.
Možná jsi postřehl info o tom, že MEB+ chtějí zaseknout, protože je VW přesvědčen, že s tímto update příští rok přežije až do roku 2028 než dorazí SSP a s ním 800V. Takže ta změna asi bude dost velký skok a věřím tomu, že si spousta lidí připlatí těch 200tis+ za Enyaq i v budoucnu. Jen nevím jaký vliv na to může mít posunutí faceliftu ID4/ID5 na začátek 2026, protože je divné, že by VW ten update pustil nejdřív Škodě a to dokonce o rok dřív. V takovém případě uvidíme super ceny na ID4/ID5 příští rok....
Pokud by to samozřejmě zůstalo při starém, tak je jasné že Enyaq půjde dolů.
Avatar - lamal
lamal
Masáž zdarma.
Xprcek
To je super, že Elroq má frunk, tepelné čerpadlo a nízkou váhu. Nebo ne?
psel
@Xprcek Za mě lepší kabel vzadu pod platem než vepředu. A upřímně jsem ho za rok a půl z Enyho vytahoval 5x? Takže frunk mě zrovna nerozhází.
Tepelné čerpadlo třeba v Německu bylo v základu, nevím proč to takhle Škoda má, ale je to taky jedno.
Nízkou váhu řeší dnes rekuperace, až budou solid state baterky bude to lepší.
Johnn
@psel Co je na tom kabelu v zadním kufru pod platem lepšího než ve frunku?
Proč nemá V2L, když je to na platformě pro elektro?
Rekuperovat snad budou BEV i se solid state bateriemi. A rekuperace nemá 100% účinnost.
jirik_kirij
Obejdu.
Modrý blesk
Elroq 50
Chválí se zde drobnosti u auta, kterého reálná cena je kolem 12-13 tis. USD, ale které se v Evropě snaží prodávat za cenu od 35 tis. USD... Tohle mi už zavání komerční reklamou. Vždyť jen příplatek na baterii s kapacitou vyšší o 25 kWh je 10 tis. USD. Nevím jak ostatním, ale mě se to jeví až skoro jako nemravné...
Jano- Korňa
Nemôže byť ten rozdiel cien daný tým že najmenšia baterka je LiFePo4 ???
- neviem iba rozmýšľam nahlas. 😄

-mne sa to auto celkom pozdáva (až na ten cumak alla Citroen), až bude za 2,3 roky na mobile.de za polovičku, tak možno to bude môj krok k EVckam.
Avatar - jozephko
jozephko
@Jano- Korňa
Európske automobilky sú zvyknuté dávať si na príplatkovú výbavu neskutočné prirážky. Nie je to tak dávno, čo za USB konektivitu požadovali 300 EUR.
Avatar - jozephko
jozephko
Pokud vím, tak Elroq má mít u nižších verzí předehrev baterie pouze za příplatek.
Jsem zvědav, jak dlouho tahle ta obchodní strategie bude fungovat. V základu proti čínské konkurenci holátko, a normální výbava za příplatkové horentní sumy.
Technicky je tohle auto alespoň 4 roky za čínskou konkurencí. Nejlepší na něm je dizajn. Vše ostatní je bohužel podprůměrné. V Číně takovéto vozy stojí 15 až 20 000 dolarů. Ovšem v plné výbavě.