Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentáře5 příjemných věcí na nové Škodě Elroq: Drobnosti, ale i prvky, bez kterých se neobejdete
18 komentářů
Pepa_007
Další Elroq článek na tisíc způsobů. Kodiaq má také velký vnitřní prostor, predehrev, hodně verzí pohonu a vybav, Simply clever a technické vychytávky..... . Vynuceny článek.... 🙄
Dalibor Vidiečan
Najväčším konkurentom Elroqu bude Renault Scenic. Tie autá su podobne veľké, Renault má parádny i teriér, beží na Androide a má aj veľkú baterku, akú Škodovka zatiaľ neponúka. Bol by to zaujímavý test 😉
rohYpnol
Mediální masírka začíná. Na každém videu YT a webu reklama, mimochodem za mě docela nepříjemná. Nemám rád, když mi někdo podsouvá jak jsou věci senzační, geniální a jak budu za hvězdu. Prostě NE.
EV je střelbou mimo, nikdo EV nechce, cenová parita se nekoná, porovnání s Karoqem za 760 znamená jen že přání je otcem myšlenky.
Z druhé strany, pokud se budeme bavit o té naprosté minoritě, která EV preferuje, tak Elroq bude trefou a myslím, že VAG z něj nebude příliš spávat. Proč? Protože sebere prodeje ostatním EV od VW/Škoda.
Zájemci o Elroq nebudou zájemci, co by EV nekoupili. Budou to zájemci, co misto ID.3, 4, 5 a Enyaqu vzali Elroq...
EV je střelbou mimo, nikdo EV nechce, cenová parita se nekoná, porovnání s Karoqem za 760 znamená jen že přání je otcem myšlenky.
Z druhé strany, pokud se budeme bavit o té naprosté minoritě, která EV preferuje, tak Elroq bude trefou a myslím, že VAG z něj nebude příliš spávat. Proč? Protože sebere prodeje ostatním EV od VW/Škoda.
Zájemci o Elroq nebudou zájemci, co by EV nekoupili. Budou to zájemci, co misto ID.3, 4, 5 a Enyaqu vzali Elroq...
@rohYpnol Počkej až Škoda "dodá" všem dealerům po 3 Elroqech, teprve tehdy to začne být opravdu hustý. "Prodeje" raketově "vzrostou" a budeme to mít na talíři všude. A pořád.
Takže budeme muset počkat rok aby se ukázalo jaký další průsser si Škoda vyrobila.
Takže budeme muset počkat rok aby se ukázalo jaký další průsser si Škoda vyrobila.
@W.O. PRSCLEY Možná se to k tobě nedostalo, ale Enyaq je za září nejprodávanější BEV v Německu (3500ks), a to že Elroq bude možná až dvounásobek je díky ceně jasný. Takže kdyby to Škoda neudělala, tak by si průsser vyrobila.
@psel
Ale houby. Enyaq půjde s čísly dolů. Naopak Elroq i Škoda sama prohlásila, že očekává že bude tím prodávanějším z dvojice.
Ale houby. Enyaq půjde s čísly dolů. Naopak Elroq i Škoda sama prohlásila, že očekává že bude tím prodávanějším z dvojice.
@W.O. PRSCLEY Nejde odpovídat na tvůj poslední příspěvek ohledně poklesu prodejů Enyaqu tak musím tady.
Elroq se na trh (a tím pádem do prodejních čísel) dostane na počátku 2025, v té době bude představen facelift Enyaqu a věřím tomu, že se tam dostane to co se šeptá, tj nové větší baterky, efektivnější a výkonnější pohon s výsledným delším dojezdem.
Možná jsi postřehl info o tom, že MEB+ chtějí zaseknout, protože je VW přesvědčen, že s tímto update příští rok přežije až do roku 2028 než dorazí SSP a s ním 800V. Takže ta změna asi bude dost velký skok a věřím tomu, že si spousta lidí připlatí těch 200tis+ za Enyaq i v budoucnu. Jen nevím jaký vliv na to může mít posunutí faceliftu ID4/ID5 na začátek 2026, protože je divné, že by VW ten update pustil nejdřív Škodě a to dokonce o rok dřív. V takovém případě uvidíme super ceny na ID4/ID5 příští rok....
Pokud by to samozřejmě zůstalo při starém, tak je jasné že Enyaq půjde dolů.
Elroq se na trh (a tím pádem do prodejních čísel) dostane na počátku 2025, v té době bude představen facelift Enyaqu a věřím tomu, že se tam dostane to co se šeptá, tj nové větší baterky, efektivnější a výkonnější pohon s výsledným delším dojezdem.
Možná jsi postřehl info o tom, že MEB+ chtějí zaseknout, protože je VW přesvědčen, že s tímto update příští rok přežije až do roku 2028 než dorazí SSP a s ním 800V. Takže ta změna asi bude dost velký skok a věřím tomu, že si spousta lidí připlatí těch 200tis+ za Enyaq i v budoucnu. Jen nevím jaký vliv na to může mít posunutí faceliftu ID4/ID5 na začátek 2026, protože je divné, že by VW ten update pustil nejdřív Škodě a to dokonce o rok dřív. V takovém případě uvidíme super ceny na ID4/ID5 příští rok....
Pokud by to samozřejmě zůstalo při starém, tak je jasné že Enyaq půjde dolů.
Xprcek
To je super, že Elroq má frunk, tepelné čerpadlo a nízkou váhu. Nebo ne?
@Xprcek Za mě lepší kabel vzadu pod platem než vepředu. A upřímně jsem ho za rok a půl z Enyho vytahoval 5x? Takže frunk mě zrovna nerozhází.
Tepelné čerpadlo třeba v Německu bylo v základu, nevím proč to takhle Škoda má, ale je to taky jedno.
Nízkou váhu řeší dnes rekuperace, až budou solid state baterky bude to lepší.
Tepelné čerpadlo třeba v Německu bylo v základu, nevím proč to takhle Škoda má, ale je to taky jedno.
Nízkou váhu řeší dnes rekuperace, až budou solid state baterky bude to lepší.
@psel Co je na tom kabelu v zadním kufru pod platem lepšího než ve frunku?
Proč nemá V2L, když je to na platformě pro elektro?
Rekuperovat snad budou BEV i se solid state bateriemi. A rekuperace nemá 100% účinnost.
Proč nemá V2L, když je to na platformě pro elektro?
Rekuperovat snad budou BEV i se solid state bateriemi. A rekuperace nemá 100% účinnost.
Modrý blesk
Elroq 50
Chválí se zde drobnosti u auta, kterého reálná cena je kolem 12-13 tis. USD, ale které se v Evropě snaží prodávat za cenu od 35 tis. USD... Tohle mi už zavání komerční reklamou. Vždyť jen příplatek na baterii s kapacitou vyšší o 25 kWh je 10 tis. USD. Nevím jak ostatním, ale mě se to jeví až skoro jako nemravné...
Chválí se zde drobnosti u auta, kterého reálná cena je kolem 12-13 tis. USD, ale které se v Evropě snaží prodávat za cenu od 35 tis. USD... Tohle mi už zavání komerční reklamou. Vždyť jen příplatek na baterii s kapacitou vyšší o 25 kWh je 10 tis. USD. Nevím jak ostatním, ale mě se to jeví až skoro jako nemravné...
Nemôže byť ten rozdiel cien daný tým že najmenšia baterka je LiFePo4 ???
- neviem iba rozmýšľam nahlas. 😄
-mne sa to auto celkom pozdáva (až na ten cumak alla Citroen), až bude za 2,3 roky na mobile.de za polovičku, tak možno to bude môj krok k EVckam.
- neviem iba rozmýšľam nahlas. 😄
-mne sa to auto celkom pozdáva (až na ten cumak alla Citroen), až bude za 2,3 roky na mobile.de za polovičku, tak možno to bude môj krok k EVckam.
@Jano- Korňa
Európske automobilky sú zvyknuté dávať si na príplatkovú výbavu neskutočné prirážky. Nie je to tak dávno, čo za USB konektivitu požadovali 300 EUR.
Európske automobilky sú zvyknuté dávať si na príplatkovú výbavu neskutočné prirážky. Nie je to tak dávno, čo za USB konektivitu požadovali 300 EUR.
jozephko
Pokud vím, tak Elroq má mít u nižších verzí předehrev baterie pouze za příplatek.
Jsem zvědav, jak dlouho tahle ta obchodní strategie bude fungovat. V základu proti čínské konkurenci holátko, a normální výbava za příplatkové horentní sumy.
Technicky je tohle auto alespoň 4 roky za čínskou konkurencí. Nejlepší na něm je dizajn. Vše ostatní je bohužel podprůměrné. V Číně takovéto vozy stojí 15 až 20 000 dolarů. Ovšem v plné výbavě.
Jsem zvědav, jak dlouho tahle ta obchodní strategie bude fungovat. V základu proti čínské konkurenci holátko, a normální výbava za příplatkové horentní sumy.
Technicky je tohle auto alespoň 4 roky za čínskou konkurencí. Nejlepší na něm je dizajn. Vše ostatní je bohužel podprůměrné. V Číně takovéto vozy stojí 15 až 20 000 dolarů. Ovšem v plné výbavě.
Toto Zellmer v rozhovorech nikdy nepřizná a toto se nikde nedočtete.
Apple dá jako základ nepouživatelně malou paměť a za dražší si musíme hodně připlácet. U Applu si připlatím.
U čínských telefonů se připlácí za paměť pakatel.
Zellmer dá jako základ nepoužitelnou malou kapacitu, ale počítá, že si připlatíte balík za kapacitnější baterku.
I Jan Staněk uvedl, že je 1kWh za 60 USD, já jsem četl o 50USD.
Tedy mezi 55kWh baterkou a 82kWh batelkou by mělo být 50 000 Kč a ne 350 000.
(82-55)*60 = 1620 USD. Tedy po DPH a dalších položkách 50 000.
Dokud bude Zellmer počítat jako Apple, tak si BEV nekoupím.
Vyžaduji minimálně 80kWh.
Jeden modul MEB stojí cca 50000, rozdíl jsou 4moduly = 200000. Takže tvých 1620 USD do 4 modulů a BMS = 4000 USD pořizovací cena. Tomu ta koncová 200.000 Kč zcela odpovídá, navíc s DPH 😄.
Ale pokud chceš, tak si ty články kup na Alíku a sestav si to sám 😄. Určitě ti tam dají záruku na 160.000 ujetých km a 5 let.