Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTakto vypadá nejdražší Škoda Elroq: Vzhledem nesedne každému, má však hromadu výbavy
45 komentářů
KANKUNEN
Já vidím podařené auto. Těžko hledám mezi elektro lepší design. EV6 jedině, to auto je zvláštní a přitom elegantní
@KANKUNEN
Kona celkově nepochybně zajímavější kus.
Kona celkově nepochybně zajímavější kus.
@rohYpnol ne e, Kona je hrozně ošklivá, tohle se jí stylově blíží ale není to tak hrozný, bohužel, inspirací byl asi spíš Kamiq než Enyaq, tyhle čumáky se světly u silnice jsou prostě divný.
Kona je sice mírně menší, ale proto může být vhodnější , do měst a běžný příměstský provoz. Má nižší hmotnost, nižší spotřebu. Elroq nemá ani funkci V2L, frunk a když už bezklíčový přístup tak stačíu Kony pouze telefon, nebo chytré hodinky. Z venku je sice Kona kontroverzní, ale má to myšlenku, není to prvoplánový slepenec toho, co je zrovna moderní. Interiér má Kona vzhledově lepší (materiály nevím).
Modrý blesk
Cena
Zveřejněná cena Škody Elroq 85 s první trochu použitelnou kapacitou baterii 77 kWh a maximální rychlostí 180 km/h je 1.032.000 korun (příplatek za použitelnost od základní ceny s o půlku menší kapacitou akumulátoru je tedy 233.000 Kč). To je tedy ta elektrická revoluce podle auto.cz Z této ceny mi plyne, kam se bude postupně posouvat cena podobných aut Škoda se spalovacím motorem o polovičním výkonu (dovozuji dle prohlášení manažerů VW již před vice než pěti lety, že ID.3 bude za cenu turbodieselového VW Golf - výsledek vysoký nárůst ceny Golfu) Hmotnost Škody Elroq 85 se už raději ani nezveřejňuje.
Zveřejněná cena Škody Elroq 85 s první trochu použitelnou kapacitou baterii 77 kWh a maximální rychlostí 180 km/h je 1.032.000 korun (příplatek za použitelnost od základní ceny s o půlku menší kapacitou akumulátoru je tedy 233.000 Kč). To je tedy ta elektrická revoluce podle auto.cz Z této ceny mi plyne, kam se bude postupně posouvat cena podobných aut Škoda se spalovacím motorem o polovičním výkonu (dovozuji dle prohlášení manažerů VW již před vice než pěti lety, že ID.3 bude za cenu turbodieselového VW Golf - výsledek vysoký nárůst ceny Golfu) Hmotnost Škody Elroq 85 se už raději ani nezveřejňuje.
PowerHouse
Cena BEV klesá jako u elektroniky
ID.3 za 29 700 v Německu od 1.10.
V roce 2022 to bylo za 42 000.
ID.3 za 29 700 v Německu od 1.10.
V roce 2022 to bylo za 42 000.
Lubo
Čiže skutočne revoluce. Nakoniec je menší Elroq možno aj drahší ako o dosť väčší Enyaq?..., s ktorým v zime na diaľnici dôjdeš 200 km + rezerva (test 50 000 km, Enyaq 80x, 2023 Rasťo Chvála).
Auto inak za mňa vyzerá fajn 👍
Auto inak za mňa vyzerá fajn 👍
pietrokopriva
Světla jako z Hyundai Bayon, volant jako z Dacie, no to je slátanina teda. Kde je okřídlený šíp? Hm, škoda
rohYpnol
Elroq není nic jiného než recyklace Enyaqu, kdy se snaží za co nejmíň peněz získat další model.
Bohužel, cenová parita se spalováky je v nedohlednu a za danou cenu je Elroq jen další zbytečný dotační cílový produkt.
Výsledná rovnice stále nedává smysl ani řešení. Do města velké těžké, drahé. Mimo město neakceptovatelný dojezd. Auto, které vlastně nesplňuje ani jednu potřebu.
Přesto může být úspěšný. Proč? Protože dotace. A přesně proto je Evropa naprosto nekonkurenceschopná.
Bohužel, cenová parita se spalováky je v nedohlednu a za danou cenu je Elroq jen další zbytečný dotační cílový produkt.
Výsledná rovnice stále nedává smysl ani řešení. Do města velké těžké, drahé. Mimo město neakceptovatelný dojezd. Auto, které vlastně nesplňuje ani jednu potřebu.
Přesto může být úspěšný. Proč? Protože dotace. A přesně proto je Evropa naprosto nekonkurenceschopná.
@rohYpnol
Souhlasím s tebou, že vzít Enyaqa, nepatrně ho zkrátit a vrhnout na trh pod novým jménem je super tah, zejména s ohledem na to že brzy bude nový Enyaq, s obdobným vzhledem, ale lepší technikou, baterkou a dojezdem, za který si řeknou o 250k víc než za Elroq.
Nemyslím si, že 286 koní za 1032000 Kč s velkou baterkou a hlavně velkým vnitřním prostorem je špatná cena. Kde to ve spalováku najdeš? Navíc žádné turbo které se nadechuje a převodovka co se rozmýšlí co tam hodí. A servisní prohlídky za 10.000 na 5let/150tkm?
To že je auto těžké přece není problém ne, narozdíl od spalováku to rekuperuje, takže to imo nevadí.
Dojezd je imo taky v pohodě, rychlost nabíjení také ve srovnání s konkurencí.
Dotaci mají všechny BEV, ne? Než teda vládě dojdou peníze 😄.
Takže vlastně nevím proč střílíš do Elroqa?
Souhlasím s tebou, že vzít Enyaqa, nepatrně ho zkrátit a vrhnout na trh pod novým jménem je super tah, zejména s ohledem na to že brzy bude nový Enyaq, s obdobným vzhledem, ale lepší technikou, baterkou a dojezdem, za který si řeknou o 250k víc než za Elroq.
Nemyslím si, že 286 koní za 1032000 Kč s velkou baterkou a hlavně velkým vnitřním prostorem je špatná cena. Kde to ve spalováku najdeš? Navíc žádné turbo které se nadechuje a převodovka co se rozmýšlí co tam hodí. A servisní prohlídky za 10.000 na 5let/150tkm?
To že je auto těžké přece není problém ne, narozdíl od spalováku to rekuperuje, takže to imo nevadí.
Dojezd je imo taky v pohodě, rychlost nabíjení také ve srovnání s konkurencí.
Dotaci mají všechny BEV, ne? Než teda vládě dojdou peníze 😄.
Takže vlastně nevím proč střílíš do Elroqa?
@psel
Co je Elroq?
Recyklace Enyaqu za účelem snížení ceny. Jenže zmenšení samo o sobě sníží cenu minimálně. Tak muselo nastat to co nastalo - vykostění Enyaqu. Protože žádné zlevnění EV co neustále blekotaji hujeři se nekoná.
Škoda zachází s tím, co má k dispozici, a velmi racionálně.
Nicméně Elroq je ve výsledku přesně ten model, který v sobě nenese potřebné vlastnosti.
Je to prostě něco jako Mustang s ecoboostem 2.3... vykostěný model, co nemá vlastnosti které člověk očekává. Že i to si zákazníky může najít? Nepochybně. I Fabia Junior si zákazníky našla...
Co je Elroq?
Recyklace Enyaqu za účelem snížení ceny. Jenže zmenšení samo o sobě sníží cenu minimálně. Tak muselo nastat to co nastalo - vykostění Enyaqu. Protože žádné zlevnění EV co neustále blekotaji hujeři se nekoná.
Škoda zachází s tím, co má k dispozici, a velmi racionálně.
Nicméně Elroq je ve výsledku přesně ten model, který v sobě nenese potřebné vlastnosti.
Je to prostě něco jako Mustang s ecoboostem 2.3... vykostěný model, co nemá vlastnosti které člověk očekává. Že i to si zákazníky může najít? Nepochybně. I Fabia Junior si zákazníky našla...
@rohYpnol Přece nejde o to aby zmenšení přineslo snížení ceny. Jde o to prodat ještě jednou to co bylo vyvinuto, jsou na to formy a nástroje a nemuselo se to vyvíjet znova. Protože tyto náklady už nebudou (až na pár výjimek) může to auto být lacinější. Je to prostě jako kdybys Mustang prodával dál, trochu zmenšený ale se stejnou technikou, s upraveným čumákem jako Pony. Ten by mohl být lacinější, protože by se změnil jen čumák a pár plechů.
A pak by jsi přišel s novým Mustangem 1000, s V12 se spotřebu 3l/100 a 1000 koni pod kapotou a dal by jsi ho za cenu bývalého Mustangu, vydělal by jsi tam víc ale měl by jsi vyšší náklady na vývoj.
A přesně tak to bude s Enyaqem facelift, protože kdyby ho neudělali tak dobrý, aby si za něj nemohli říct to samé jako dosud, tak to nebudou dělat. Jak moc se jim to povede se uvidí až ten facelift představí. Za pár měsíců uvidíme jak se jim to s tímto duem povedlo.
Navíc teda tam ten ecoboost nevidím, mám starou verzi Eny RS a nemám pocit že by to byl ecoboost 😄. To co je jako čtyřkolka v ELROQu je jednoznačně lepší, takže žádnej downgrade...
A pak by jsi přišel s novým Mustangem 1000, s V12 se spotřebu 3l/100 a 1000 koni pod kapotou a dal by jsi ho za cenu bývalého Mustangu, vydělal by jsi tam víc ale měl by jsi vyšší náklady na vývoj.
A přesně tak to bude s Enyaqem facelift, protože kdyby ho neudělali tak dobrý, aby si za něj nemohli říct to samé jako dosud, tak to nebudou dělat. Jak moc se jim to povede se uvidí až ten facelift představí. Za pár měsíců uvidíme jak se jim to s tímto duem povedlo.
Navíc teda tam ten ecoboost nevidím, mám starou verzi Eny RS a nemám pocit že by to byl ecoboost 😄. To co je jako čtyřkolka v ELROQu je jednoznačně lepší, takže žádnej downgrade...
@rohYpnol
Máš pravdu, že cenová parita není. Verze 85 za 1.03M nemá v karoqu jedinou konkurenci už. Za to dostaneš ušmudlané TDI 110kw s dsg ve sportline, kde rozdíl v dynamice je nesrovnatelný, 6.6 vs 8.7, a to nemluvim u komfortu jizdy, vibracich, hluku a cukani převodovky. No a pak tam je TSI 140kw, ktere aspoň dynamický odpovídá se svými 7s, ovšem zaostává v tom komfortu. A ne, vmax je naprosto nrelevantni, kdyz u verze 85 je 180km/h. U těch nižších těch 160 je k zamyšlení, to souhlasim.
Od kdy je karoq do města velký? Však tyhle C suv jsou snad nejběžnější, co po městě jezdi. A mimo město má dojezd úplně v pohodě. Je hezké, jak si vždy hledáš nesmysly.
To auto ale postrádá tu sociální verzi pro uplakánky. 800 je fakt dost, tak nějak jsem myslel, že 700 by mohlo být. Ale možná ta cena je práv elvuli dotacím, kdyby nebyly, automobilky by to umele nezdražovaly.
Máš pravdu, že cenová parita není. Verze 85 za 1.03M nemá v karoqu jedinou konkurenci už. Za to dostaneš ušmudlané TDI 110kw s dsg ve sportline, kde rozdíl v dynamice je nesrovnatelný, 6.6 vs 8.7, a to nemluvim u komfortu jizdy, vibracich, hluku a cukani převodovky. No a pak tam je TSI 140kw, ktere aspoň dynamický odpovídá se svými 7s, ovšem zaostává v tom komfortu. A ne, vmax je naprosto nrelevantni, kdyz u verze 85 je 180km/h. U těch nižších těch 160 je k zamyšlení, to souhlasim.
Od kdy je karoq do města velký? Však tyhle C suv jsou snad nejběžnější, co po městě jezdi. A mimo město má dojezd úplně v pohodě. Je hezké, jak si vždy hledáš nesmysly.
To auto ale postrádá tu sociální verzi pro uplakánky. 800 je fakt dost, tak nějak jsem myslel, že 700 by mohlo být. Ale možná ta cena je práv elvuli dotacím, kdyby nebyly, automobilky by to umele nezdražovaly.
@Mikesus
Ani se mi nechce reagovat na ty tvoje bláboly. Pořád to samé.
Vibrace, přeřazování... mega problém spalováku X dojezd EV, užitná hmotnost,, nosnost, doba nabíjení... Vůbec žádný problém. A vmax taky takřka nic...
Typický hujer. Vybere si co se hodí a rázem je EV ve všem lepší...👎
Ani se mi nechce reagovat na ty tvoje bláboly. Pořád to samé.
Vibrace, přeřazování... mega problém spalováku X dojezd EV, užitná hmotnost,, nosnost, doba nabíjení... Vůbec žádný problém. A vmax taky takřka nic...
Typický hujer. Vybere si co se hodí a rázem je EV ve všem lepší...👎
@rohYpnol
Vmax není relevantní, to je jen na pomerovani pindiku dvou primitivu. dojezd, kdyz uz je infrastruktura též ne. Užitná hmotnost, s tím souhlasím. Ale to maji už podobné jako spalovaky. Bezne je kolem 500kg. Kolik má elroq? Já to nenašel. Doba nabíjení není problém, když natankujes v době nákupu, během spánku, přes oběd, nebo do půl hodiny v neocekavane situaci. Tech testu s časem nabíjení při cestě do Chorvatska nebo Itálie už bylo nespočet a stále to dopadlo, že EV je tam za podobný čas.
Vmax není relevantní, to je jen na pomerovani pindiku dvou primitivu. dojezd, kdyz uz je infrastruktura též ne. Užitná hmotnost, s tím souhlasím. Ale to maji už podobné jako spalovaky. Bezne je kolem 500kg. Kolik má elroq? Já to nenašel. Doba nabíjení není problém, když natankujes v době nákupu, během spánku, přes oběd, nebo do půl hodiny v neocekavane situaci. Tech testu s časem nabíjení při cestě do Chorvatska nebo Itálie už bylo nespočet a stále to dopadlo, že EV je tam za podobný čas.
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…a-spatnem-miste/
Střízlivý pohled...
Střízlivý pohled...
@Arese Běž diskutovat na Autoforum 😄.
@Arese
Autoforum a střízlivý pohled. Vtip dne.🤣🤣
Autoforum a střízlivý pohled. Vtip dne.🤣🤣
@Mikesus hahaha další elektrofašista....
@pradeda777
Kde píšu o EV? Porozumění textu se u vás naučilo?
K tomu prolhanému autoforu.
https😐/manipulatori.cz/…ji-kde-tankovat/
Kde píšu o EV? Porozumění textu se u vás naučilo?
K tomu prolhanému autoforu.
https😐/manipulatori.cz/…ji-kde-tankovat/
3_diamanty
Logo zmizlo... uz pomaly mizne aj maska... nejak to postrada akusi vizualnu pridanu hodnotu ked uz ma clovek za to dat melon.... ja mam stale skodu moc rad aby bolo one ... jasne... ale toto je krok vedla.... zlaty karoq kodiaq a pod
@3_diamanty
Šíp šel k šípu... A s tímto přístupem tam brzo půjde i Škoda.
Nevím co je to za nesmyslnou dobu, kdy loga nahrazují nápisy, které jsou všude. Když za někoho hovoří design, není třeba aby za něj hovořily nápisy. Tečka 😎
Škoda měla za Kabaně velmi hezký design, který se od té doby bohužel už jen vytrácí. Elroq je charakteristický ještě méně, z dálky bych neměl problém jej vnímat jako něco korejsko japonského...
Šíp šel k šípu... A s tímto přístupem tam brzo půjde i Škoda.
Nevím co je to za nesmyslnou dobu, kdy loga nahrazují nápisy, které jsou všude. Když za někoho hovoří design, není třeba aby za něj hovořily nápisy. Tečka 😎
Škoda měla za Kabaně velmi hezký design, který se od té doby bohužel už jen vytrácí. Elroq je charakteristický ještě méně, z dálky bych neměl problém jej vnímat jako něco korejsko japonského...
@rohYpnol hlavně si vždy věděl na první pohled, že to je Škoda… tohle může být bez nápisu cokoliv 👎
DonVito
Prioritou mistnich "zachrancu automotive" je kazde EV co nejvic zhejtovat.
Kdyz je levny ma kratky dojezd.
Kdyz ma dlouhy dojezd, tak je drahy atd.
Skoda ze zastupce VW mluvi o tomto jako o antikampani...
PS Cim lepsi EV tim vic oje obvykle hejtu...
Kdyz je levny ma kratky dojezd.
Kdyz ma dlouhy dojezd, tak je drahy atd.
Skoda ze zastupce VW mluvi o tomto jako o antikampani...
PS Cim lepsi EV tim vic oje obvykle hejtu...
@DonVito Neměj obavy, i bez našich cenných postřehů se prakticky každý zkratomobil znemožní sám - svým dojezdem, hmotností - a v neposlední řadě cenou a celkovou nepraktičností a jízdní sterilitou... Prostě ve férové tržní soutěži se spalováky se jedná o naprosto nekonkurenční technologií a produkt! 🙂
@Arese
Priste napis vic vykricniku.
Jeden je malo.
Aby tvoje pravda byla udernejsi. 😉
Priste napis vic vykricniku.
Jeden je malo.
Aby tvoje pravda byla udernejsi. 😉
@DonVito Místo upozorňování na jeden vykřičník zkus přemýšlet, proč to lidi nechtějí. Neboj, možná na to ve své zaslepenosti i přijdeš...
@ericn
Příště zkus popřemýšlet, proč lidi píšou takové nesmysly o EV, kdyz jim je nikdo nenutí. Nesmíš si dnes snad koupit diesel nebo benzin?
Možná na to ve své zaslepenosti přijdeš.
A příště zkus i více otevřených konců
Příště zkus popřemýšlet, proč lidi píšou takové nesmysly o EV, kdyz jim je nikdo nenutí. Nesmíš si dnes snad koupit diesel nebo benzin?
Možná na to ve své zaslepenosti přijdeš.
A příště zkus i více otevřených konců
@Mikesus já zaslepený nejsem, to bych jinak nemohl zkoušet nové věci. EV vyzkoušené mám, několikrat i na více dní (dokonce jsem za to i zaplatil) a zjistil jsem, že to není pro mě a navíc mě vůbec nebaví s tim jezdit. Naopak hybridní Toyotu bych mohl, přemýšlím o RAVce. Mám v plánu si jí také na víkend půjčit. S Corollou kombi, (1.8 ne, ale ten 2l je ok) to bylo fajn, ale pro rodinné potřeby je malá.
@ericn
V pořádku, že zkousis a vybiras pro sebe to nejvíce vyhovující. Patříš zde k menšině tímto přístupem. Ostatní to ani nezkusi. A jestli je Corolla pro rodinu malá, předpokládám, že máš 3 děti, nebo manželku balící na cesty celý obyvak. Ale pak nechápu tu ravku, ta je ještě menší, co se týče přepravní kapacity.
V pořádku, že zkousis a vybiras pro sebe to nejvíce vyhovující. Patříš zde k menšině tímto přístupem. Ostatní to ani nezkusi. A jestli je Corolla pro rodinu malá, předpokládám, že máš 3 děti, nebo manželku balící na cesty celý obyvak. Ale pak nechápu tu ravku, ta je ještě menší, co se týče přepravní kapacity.
Já myslím, že ani tak vysoko nebude potřeba jít.