Novinky
Zpět na článek
Nové BMW X3 ve velké galerii: Bez hybridu se neobejde, v Česku už je k mání
30 komentářů
kesumb
@Ham.
presne navic phev bmw jezdi usporne a pritom velmi dobre na elektriku.
presne navic phev bmw jezdi usporne a pritom velmi dobre na elektriku.
Mikesus
@Arese
Nikoliv. Lidi chtějí moderní, kvalitní a funkční auta. A to evropské automobilky nejsou poslední době schopný nabídnout. O starou techniku skoro nikdo nemá zájem. A právě ten HEV nejsou schopni nabídnout a lidi by jim za moderní a fungující techniku ruce utrhali.
Nikoliv. Lidi chtějí moderní, kvalitní a funkční auta. A to evropské automobilky nejsou poslední době schopný nabídnout. O starou techniku skoro nikdo nemá zájem. A právě ten HEV nejsou schopni nabídnout a lidi by jim za moderní a fungující techniku ruce utrhali.
Arese
@Roman Horký Ano, protože kvůli ekoteroristické sebevražedné politice EU + vyžadování dalších nechtěných asistentů musí automobilky spalovací auta uměle zdražovat, takže na ně běžní lidé nemají. Co na tom nechápeš?
Výsledkem této kreténské politiky bude zavírání evropských továren, statisíce lidí bez práce a čím dál starší evropský vozový park. Za tohle by vedení EU mělo jít do kriminálu!!! 😡
Výsledkem této kreténské politiky bude zavírání evropských továren, statisíce lidí bez práce a čím dál starší evropský vozový park. Za tohle by vedení EU mělo jít do kriminálu!!! 😡
KANKUNEN
Arese, na všem hledáš jen to špatné. Realista má posoudit i kladné věci. Už několikrát jsem ti dával radu, aby ses posunul do tohoto století. Díky hybridu neměníš brzdění na teplo, ale na el. energii, kterou následně projedeš. HEV nestojí zas o tolik víc a přínos má.
Barry Lyndon
@homernaj Tak to musí být peklo v kombinaci s tím odporným plastem na zadku těch předních...
homernaj
Čo som videl na youtube nemecký test, na zadných sedadlách je strašne málo miesta na nohy. Inak pekné auto.
Arese
@KANKUNEN Jo, je to sice nejmenší ekozlo, ale i tak je hrozně smutné, že už to auto nebude mít jedinou nehybridní motorizací! ☹️To jsme to dopracovali... 🤮
Mikesus
@iudex
Ta baterka zas tak rozhodující není, pokud nedokáže jet v optimálním režimu. U mhev ti pomůže v tom nejhorším při rozjezdech, pak už prakticky nic. HEV kdyz ma malou zátěž, úplně vypne. Takze je to obrovský rozdíl jestli jet 30% účinnosti nebo 90%. Je to poznat i na tom, ze HEV má o dost nizsi spotrebu než mhev. A to může tvrdit ham co chce, jen je vidět, že má papírové zkušenosti. S žádným mhev se nedostaneš v C segmentu pod 4 litry benzínu, i kdyby měl třeba 2kwh baterku, protoze ten motor musí stejně pořád běžet.
Ta baterka zas tak rozhodující není, pokud nedokáže jet v optimálním režimu. U mhev ti pomůže v tom nejhorším při rozjezdech, pak už prakticky nic. HEV kdyz ma malou zátěž, úplně vypne. Takze je to obrovský rozdíl jestli jet 30% účinnosti nebo 90%. Je to poznat i na tom, ze HEV má o dost nizsi spotrebu než mhev. A to může tvrdit ham co chce, jen je vidět, že má papírové zkušenosti. S žádným mhev se nedostaneš v C segmentu pod 4 litry benzínu, i kdyby měl třeba 2kwh baterku, protoze ten motor musí stejně pořád běžet.
Barry Lyndon
@Nebo Nebo Asi si spočítali, že na světě není dost dieseldezolátů, aby se to vyplatilo...
KANKUNEN
Je vidět jak legislativa způsobuje, že Evropa se vyhýbá HEV a preferuje mild, který je takové šidítko a nebo náročný a těžký nabíjecí hybrid.
KANKUNEN
Cx nám klesá, jak rostl onehdy objem kufru. Co to je zas za fintu? Aerodynamiku lidé zvládli už před 100 lety a najednou teď u aut koeficient začal klesat, že GAZík má Cx jak Coupé Calibra. Stejně je ten údaj k ničemu, to je jak kapacita baterky v Ah, když neznáš její napětí. V reále má aerodynamický odpor menší staré EmBéčko, než tato krabice.
adamzprahy
@Nebo Nebo na fotkách vypadá dost plasticky, ale v realu ve vhodně nakonfigurované m-paketové verzi se mi to snad líbí víc než současná X3, která mi přišla od začátku až příliš konzervativní. Nebo možná mi ty poslední výtvory BMW poměnili měřítka 😁
Celkově je představení X3 trochu pozitivně zvláštní, že se představila rovnou ve verzi s benzínovým R6 a bez BEV verze. Protože zatím poslední modely: 5er, 7er, X1 a X2 se prezentovali jako BEV na prvním místě.
Celkově je představení X3 trochu pozitivně zvláštní, že se představila rovnou ve verzi s benzínovým R6 a bez BEV verze. Protože zatím poslední modely: 5er, 7er, X1 a X2 se prezentovali jako BEV na prvním místě.
Mikesus
@Arese
Měl by ses fakt posunout do aktuálního století. Není ani dražší, ani složitější. Těžší už taky nebývá. Ale je to těžké srovnat, protoze nehybridní verze už naštěstí mizi tam, kde hybrid je k dispozici. Prostě lepší technika snadno vytlačí tu špatnou. Neplynuly nástup nástup brzdneho účinku byl před 10 léty, nějak se v te technice vůbec nevyznáš a dost jsi zaostal. A trakční baterie do corolly stojí 25tis, celá. Ale měnit celou není třeba. To jen turbo je zajisté o dost levnější v tom tvému gaziku se slepicí. A to co zvladne baterka, tvoje turbo nevydrží ani náhodou.
Měl by ses fakt posunout do aktuálního století. Není ani dražší, ani složitější. Těžší už taky nebývá. Ale je to těžké srovnat, protoze nehybridní verze už naštěstí mizi tam, kde hybrid je k dispozici. Prostě lepší technika snadno vytlačí tu špatnou. Neplynuly nástup nástup brzdneho účinku byl před 10 léty, nějak se v te technice vůbec nevyznáš a dost jsi zaostal. A trakční baterie do corolly stojí 25tis, celá. Ale měnit celou není třeba. To jen turbo je zajisté o dost levnější v tom tvému gaziku se slepicí. A to co zvladne baterka, tvoje turbo nevydrží ani náhodou.
Nebo Nebo
Na něco v BMW zapomněli, na 3.0D, předchozí generace to měla!
A ten vzhled, z toho se mi fakt zvedá žaludek... a ten volant? A interiér celkově? No, fuj.
A ten vzhled, z toho se mi fakt zvedá žaludek... a ten volant? A interiér celkově? No, fuj.
Ham.
@iudex Je úplně jedno jestli hybrid jenom vypomáhá (což u BMW jenom vypomáhá) nebo jede čistě jen na baterku, rozhodující je ta kapacita baterky a z tohoto pohledu jak mild, tak full nejsou schopné plnohodnotné el. jízdy (tedy alespoň desítky km). V konečné energetické bilanci vyjde nastejno jestli jedno auto ujede 500 metrů čistě na elektřinu a pak musí zapojit spalovák, protože došla štáva v baterce nebo druhé auto ujede 1 km na spalovák s pomocí elektromotoru v kombinaci s ICE (elektromotor jede s polovičním výkonem po dvojnásobnou dobu) oba prostě spotřebují ten 1 kWh el. energie, který předtím byl ušetřen při brzdění a ušetří stejný ekvivalent energie ze spalovaní benzínu nebo nafty.
iudex
@Ham.
Ono v poslednej dobe prestávam mať jasno, čo je mild a čo full hybrid. Doteraz som to rozlišoval tak, že mild len zľahka vypomáha, ale auto len na elektrinu jazdiť nedokáže, kým fullhybrid už vie ísť čisto na elektrinu. Ale ak má mild baterku 0,9 kWh a dokáže pár stoviek metrov prejsť na elektrinu, tak to už je viac než mildhybrid.
Ono v poslednej dobe prestávam mať jasno, čo je mild a čo full hybrid. Doteraz som to rozlišoval tak, že mild len zľahka vypomáha, ale auto len na elektrinu jazdiť nedokáže, kým fullhybrid už vie ísť čisto na elektrinu. Ale ak má mild baterku 0,9 kWh a dokáže pár stoviek metrov prejsť na elektrinu, tak to už je viac než mildhybrid.
Arese
@KANKUNEN Jasně, je dražší, těžší, složitější, s budoucím rizikem výměny drahé trakční baterie a řidičsky sterilnější ( např. neplynulý nástup brzdného účinku a pravděpodobně i povinný automat). Tak na takovéto "výhody" ti z vysoká se.u!!! 🤮
Ham.
@KANKUNEN To vůbec ničemu nevadí, MHEV má baterku 0,9 kWh, třeba Toyota u HEV má baterku 1,3 kWh, to je minimální rozdíl v množství uložené energie, teprve PHEV to řádově posouvá dále na desítky kWh. Paleta motorizací BMW je super (ještě přijde 6 válec v dieselu také mhev) a každý si může vybrat co mu vyhovuje.
KANKUNEN
Mě celkem zajímá jak ten nízký koeficient dosahují. Je mi to dost podezřelé. Zapuštěné kliky byly standard 30 let zpět. Dekl pod motorem taky. Tvar auta žádnou kapku nepřipomíná.
Anonym
@Arese Uvědom si, že právě zaspání na poli HEV (a myslím tím HEV když píšu HEV) zavedlo evropský automotiv k jeho konci. Už se zavírají i fabriky na sedačky, což je věc, kterou potřebuje auto bez ohledu na pohon. A přesto krachují.
stopel
@Arese Nerozumiem, co je zle na tom ze maju hybrid, ktory ti setri peniaze a koniec koncov aj motor
iudex
@KANKUNEN
Nepíšeš, jasne píšeš, že "Cx nám klesá", teda koeficient, nie celkový odpor.
Alebo by si bol radšej, aby okrem veľkej čelnej plochy (čo sa pri SUV danej triedy nezmení) bol aj vysoký koeficient a celková aerodynamika tehly (a úmerne tomu spotreba)?
Ja naopak pokrok v aerodynamike oceňujem, to je popri efektívnosti a účinnosti motorov hlavným faktorom znižovania spotreby najmä na diaľnici a dlhých cestách. Dakedy by som neakceptoval SUV s benzínovým motorom kvôli spotrebe, pri vyššom nájazde Ťa benzínové SUV zožralo. Dnes v pohode uživíš X3ku s benzínom a neskrachuješ pri tom.
Nepíšeš, jasne píšeš, že "Cx nám klesá", teda koeficient, nie celkový odpor.
Alebo by si bol radšej, aby okrem veľkej čelnej plochy (čo sa pri SUV danej triedy nezmení) bol aj vysoký koeficient a celková aerodynamika tehly (a úmerne tomu spotreba)?
Ja naopak pokrok v aerodynamike oceňujem, to je popri efektívnosti a účinnosti motorov hlavným faktorom znižovania spotreby najmä na diaľnici a dlhých cestách. Dakedy by som neakceptoval SUV s benzínovým motorom kvôli spotrebe, pri vyššom nájazde Ťa benzínové SUV zožralo. Dnes v pohode uživíš X3ku s benzínom a neskrachuješ pri tom.
Miorolo
@stopel Nemají HEV, což je jediná smysluplná verze hybridu. Mají jen zbytečný MHEV a PHEV, který má smysl jen, když jej máš kde nabíjet, navíc je výrazně dražší a těžší než HEV.
KANKUNEN
Arese, co nám to vykládáš, sám máš gazík od Škodovky a 156ku, která má brzdy jak z přeposilovaného posilovače.
je to koeficient, prenasob celni plochou…