Ekonomika
Hendly
@Tycoon
Troll Tycoon.
Zasadni problem je absolutne nekde jinde.
VW neumi vyrobit elektromobil schopny konkurence na globalnim trhu.
Nic vic v tom neni.
Troll Tycoon.
Zasadni problem je absolutne nekde jinde.
VW neumi vyrobit elektromobil schopny konkurence na globalnim trhu.
Nic vic v tom neni.
Mikesus
@Hendly
Jednoduchý člověk vidí jednoduchý problém. VW na to doplácí nejvíce, proroze investoval obrovské peníze do již mrtvé slepe uličky dieselu. Už na přelomu tisíciletí k tomu byly náznaky, ale oni to akorát začali masově šířit. Tak do toho lili peníze víc, pak za ně zase platili pokuty a na skutečný vývoj neměli. Snaží se ještě svoji starou techniku podojit co nejvíce dokud jim to lidi žerou. No a ono jim to lidi neberou už. Viz obrovský propad prodejů golfu. To nemá nic společného s EV
Jednoduchý člověk vidí jednoduchý problém. VW na to doplácí nejvíce, proroze investoval obrovské peníze do již mrtvé slepe uličky dieselu. Už na přelomu tisíciletí k tomu byly náznaky, ale oni to akorát začali masově šířit. Tak do toho lili peníze víc, pak za ně zase platili pokuty a na skutečný vývoj neměli. Snaží se ještě svoji starou techniku podojit co nejvíce dokud jim to lidi žerou. No a ono jim to lidi neberou už. Viz obrovský propad prodejů golfu. To nemá nic společného s EV
DonVito
@Tycoon
Myslim, ze mnohem rizikovejsim se ukazuje nevsadit vse ns elektromobilitu.
A misto toho investovat do zanikajiciho segmentu.
O to tezsi to bude v segmentu nastupujicim.
Je treba si uvedomit, ze elektromobilita je jeste na zacatku. A presto uz zdarne konkuruje spalovakum a dokonce se elektromobil stal nejprodavanejsim autem sveta (jak jsdm tu dlouho dopredu , obdobne jako Diess, avizoval).
Co bude asi pristim nejprodavanejsim autem sveta?
Letos Corolla a pristi rok TM2?
Myslim, ze mnohem rizikovejsim se ukazuje nevsadit vse ns elektromobilitu.
A misto toho investovat do zanikajiciho segmentu.
O to tezsi to bude v segmentu nastupujicim.
Je treba si uvedomit, ze elektromobilita je jeste na zacatku. A presto uz zdarne konkuruje spalovakum a dokonce se elektromobil stal nejprodavanejsim autem sveta (jak jsdm tu dlouho dopredu , obdobne jako Diess, avizoval).
Co bude asi pristim nejprodavanejsim autem sveta?
Letos Corolla a pristi rok TM2?
Mikesus
@Tycoon
Kdyz v Evropě nejsou schopni vyrobit kvalitní a konkureceschopný produkt, pak to musí zavřít. A takový produkt se špatně vyrábí, kdyz nemáš technologií, know-how a trvat si na slepé vývojové větvi
Kdyz v Evropě nejsou schopni vyrobit kvalitní a konkureceschopný produkt, pak to musí zavřít. A takový produkt se špatně vyrábí, kdyz nemáš technologií, know-how a trvat si na slepé vývojové větvi
DonVito
Co na to VW?
Dovolim si citovat zastupce VW Jakuba Sebestu😒br /> Sám sebe považuji za ,,Petrolheada". Přesto vidím výhody u elektrických vozů, které zde objektivně zkrátka jsou. V první řadě bych jmenoval absenci emisí v místě provozu, dále řádově nižší hlučnost. Sednete, zmáčknete tlačítko a máte k dispozici 100 % točivého momentu, žádné zahřívání motoru, žádné vibrace, žádné řazení.
⁃ Elektromotor s převodovkou je o několik řádů jednodušším ústrojím než spalovací verze. To znamená nižší výrobní náklady, menší motor, který zabere podstatně méně místa, nižší hmotnost. Jak se postupně zmenšují baterie a zvyšuje jejich kapacita, věřím, že se zakrátko dočkáme ještě diametrálně výhodnějších vlastností elektromobilu. ⁃ Přestože osobně nejsem přítel dotační politiky, myslím, že v této fázi si elektromobily určitou krátkodobou podporu zaslouží, i kvůli často iracionální antikampani, která je občas vedena.
https😐/www.idnes.cz/…554_automoto_fdv
Dovolim si citovat zastupce VW Jakuba Sebestu😒br /> Sám sebe považuji za ,,Petrolheada". Přesto vidím výhody u elektrických vozů, které zde objektivně zkrátka jsou. V první řadě bych jmenoval absenci emisí v místě provozu, dále řádově nižší hlučnost. Sednete, zmáčknete tlačítko a máte k dispozici 100 % točivého momentu, žádné zahřívání motoru, žádné vibrace, žádné řazení.
⁃ Elektromotor s převodovkou je o několik řádů jednodušším ústrojím než spalovací verze. To znamená nižší výrobní náklady, menší motor, který zabere podstatně méně místa, nižší hmotnost. Jak se postupně zmenšují baterie a zvyšuje jejich kapacita, věřím, že se zakrátko dočkáme ještě diametrálně výhodnějších vlastností elektromobilu. ⁃ Přestože osobně nejsem přítel dotační politiky, myslím, že v této fázi si elektromobily určitou krátkodobou podporu zaslouží, i kvůli často iracionální antikampani, která je občas vedena.
https😐/www.idnes.cz/…554_automoto_fdv
DonVito
Hendly
@Tycoon
Ale i kdyz uz tam neni tak se na tom “ vyrábět elektromobily až třikrát rychleji, než je toho schopen Volkswagen” moc nezmenilo.
Opravdu si nekdo mysli, ze pri dnesnim tempu vyvoje baterii bude nekdo za 10 let chtit spalovaci auto?
Ale i kdyz uz tam neni tak se na tom “ vyrábět elektromobily až třikrát rychleji, než je toho schopen Volkswagen” moc nezmenilo.
Opravdu si nekdo mysli, ze pri dnesnim tempu vyvoje baterii bude nekdo za 10 let chtit spalovaci auto?
DonVito
Potvrzuji se slova Herberta Diesse.
Ale mistni dezolati budou to chapou opacne....
https😐/www.asocr.cz/…e-kdo-muz/329343
Zveřejněno: 11.11.2021
"Problém, podle CNN Prima NEWS, proč se uvažuje o možním odvolání Herberta Diesse, nastal po jeho nedávném setkání se zaměstnanci v domovském městě automobilky Wolfsburgu. Šéf Volkswagenu zmínil, že americká automobilka Tesla bude pravděpodobně schopna ve své nově otevírané gigafactory nedaleko Berlína vyrábět elektromobily až třikrát rychleji, než je toho schopen Volkswagen. A Volkswagen tak, podle Diesse, bude muset projít změnami, aby si konkurenceschopnost udržel."
PS Komu asi prebira Tesla zakazniky? Co je letos druhe nejprodavanejsi auto v EU?
TMY?
Ale mistni dezolati budou to chapou opacne....
https😐/www.asocr.cz/…e-kdo-muz/329343
Zveřejněno: 11.11.2021
"Problém, podle CNN Prima NEWS, proč se uvažuje o možním odvolání Herberta Diesse, nastal po jeho nedávném setkání se zaměstnanci v domovském městě automobilky Wolfsburgu. Šéf Volkswagenu zmínil, že americká automobilka Tesla bude pravděpodobně schopna ve své nově otevírané gigafactory nedaleko Berlína vyrábět elektromobily až třikrát rychleji, než je toho schopen Volkswagen. A Volkswagen tak, podle Diesse, bude muset projít změnami, aby si konkurenceschopnost udržel."
PS Komu asi prebira Tesla zakazniky? Co je letos druhe nejprodavanejsi auto v EU?
TMY?
Hendly
@Ja Prvni 123
A proto je nejprodavanejsi auto planety lonskeho roku elektromobil…
Na co logiku kdyz muzes nenavidet?
A proto je nejprodavanejsi auto planety lonskeho roku elektromobil…
Na co logiku kdyz muzes nenavidet?
kesumb
problem je, ze nikdo nechce ani ty nejich 1,5 v manualu. Presne to vidim, proc bych mel vymenovat G7 1,4 za G8 1,5. Na Passatu neni vubec nic zajimavyho a prodeje rozhodne VW nezachranej. Tuareg je drazsi nez premie. A takhle se da pokracovat donekonecna.
Proste VW zacli mit lidi uz dost, v mym okoli od nich vcetne me pulka lidi odesla v minulejch 5 letech. A do toho nastupujici krize.
Ale podle mistnich vocasu za to muze GD. Takze abysme zachranili VW tak si nechame smrdet pod oknama TDI donekonecna. Prdlajs doufam, ze z GD neslevej ani milimetr!
Proste VW zacli mit lidi uz dost, v mym okoli od nich vcetne me pulka lidi odesla v minulejch 5 letech. A do toho nastupujici krize.
Ale podle mistnich vocasu za to muze GD. Takze abysme zachranili VW tak si nechame smrdet pod oknama TDI donekonecna. Prdlajs doufam, ze z GD neslevej ani milimetr!
Hendly
@Arese
Proc sem davas odkaz na clanky kde prokazatelne lzou viz https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Tobe nevadi, ze ti nekdo lze a veris mu i kdyz vis, ze ti lze?
Proc sem davas odkaz na clanky kde prokazatelne lzou viz https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Tobe nevadi, ze ti nekdo lze a veris mu i kdyz vis, ze ti lze?
DonVito
@Tycoon
A elektrony jsou tu od pocatku veku. Asi tak stejne relevantni argument.
Mohl bys chapat milnik v rozvoji elektromobilu.
Moderni li-ion baterky.
Ano, pred nimi nemely EV sanci konkurovat fosilum.
Ted se karta zacina obracet.
Uz leta zde pisu o cenove parite a roce 2025...
Sazka na jinou nez elektrickou kartu je predevsim mrhanim vyvojovych prostredku.
I kdyz spalovaky jeste par let budou drzet s EVckama krok...
A elektrony jsou tu od pocatku veku. Asi tak stejne relevantni argument.
Mohl bys chapat milnik v rozvoji elektromobilu.
Moderni li-ion baterky.
Ano, pred nimi nemely EV sanci konkurovat fosilum.
Ted se karta zacina obracet.
Uz leta zde pisu o cenove parite a roce 2025...
Sazka na jinou nez elektrickou kartu je predevsim mrhanim vyvojovych prostredku.
I kdyz spalovaky jeste par let budou drzet s EVckama krok...
Hendly
@Tycoon
Dalsi clanek kde jede trio Tycoon, Rohypnol, Arese svou nekoncici serii prispevku na tema, zla EU, zly GN atd.
Sice pod clankem kde globalni firma VW ma potize uspet na globalnim trhu, ale to je prece jedno.
O debatu nejde.
Trollove maji jiny ukol. Debatu znemoznit, ovladnout a tim odradit ostatni diskutovat.
Pak lze nastavit zdani, ze jejich nazor je vetsinovy.
PS: tak dlouho se psalo ze Tesla krachuje az z toho je tezka hlava u stoletych firem.
Dalsi clanek kde jede trio Tycoon, Rohypnol, Arese svou nekoncici serii prispevku na tema, zla EU, zly GN atd.
Sice pod clankem kde globalni firma VW ma potize uspet na globalnim trhu, ale to je prece jedno.
O debatu nejde.
Trollove maji jiny ukol. Debatu znemoznit, ovladnout a tim odradit ostatni diskutovat.
Pak lze nastavit zdani, ze jejich nazor je vetsinovy.
PS: tak dlouho se psalo ze Tesla krachuje az z toho je tezka hlava u stoletych firem.
Mikesus
@ericn
Ale prd. Jen vidím skutečnost a fakt, jak ignorujici dieseldezolati otravuji všem zdraví. Jen pro pár haléřů za km a pak stejně ve výsledku platí víc na servisu. Kolik měření potřebuješ, abys přestal ignorovat fakt a dělal že sebe blba?
https😐/www.idnes.cz/…5212_domaci_onkr
Typicky dieseldezolat. Pro svoje pohodlí by i vyvrazdil sousedy.
Ale prd. Jen vidím skutečnost a fakt, jak ignorujici dieseldezolati otravuji všem zdraví. Jen pro pár haléřů za km a pak stejně ve výsledku platí víc na servisu. Kolik měření potřebuješ, abys přestal ignorovat fakt a dělal že sebe blba?
https😐/www.idnes.cz/…5212_domaci_onkr
Typicky dieseldezolat. Pro svoje pohodlí by i vyvrazdil sousedy.
Ondrej1
@Arese autoforum.cz 🤣🤣 šířit tu tuhle propagandistickou zumpu 🤣🤦bez se radši pustit svoje TDI v zavřený garáži, ať tě ty výpary uklidní. Hlavně si opakuj - za vše může EU, Ursula a Gryndyl.
PowerHouse
Přes 30 000,
musí zvednout produktivitu.
Po zprovoznění továrny ve Španělsku na 3 000 000 aut, to bude přes 30 000.
Tuto továrnu bude kopírovat dále.
Navíc vznikají továrny bez montážníků.
AI roboti začínají rozpoznávat fyzikální svět.
Asie potřebuje 30% lidí.
musí zvednout produktivitu.
Po zprovoznění továrny ve Španělsku na 3 000 000 aut, to bude přes 30 000.
Tuto továrnu bude kopírovat dále.
Navíc vznikají továrny bez montážníků.
AI roboti začínají rozpoznávat fyzikální svět.
Asie potřebuje 30% lidí.
Hendly
@Tycoon
Co tahne ekonomiku vyspělých statu?
Je to ocelarstvi?
Ne.
To co potrebujeme nejvic je spickove technologie a vyvoj. To vzdy drzelo evropu na spici.
Spalovaci motor uz v modernim svete spickova technologie neni.
Co tahne ekonomiku vyspělých statu?
Je to ocelarstvi?
Ne.
To co potrebujeme nejvic je spickove technologie a vyvoj. To vzdy drzelo evropu na spici.
Spalovaci motor uz v modernim svete spickova technologie neni.
kesumb
@Hendly
nekdo jako panadol todle nepochopi jeste roky pokud vubec. Nechape, ze to ze muzes nabit auto ze slunicka doma je nejvetsi technologickej milnik za poslednich 100 let. O tom, ze se najde porad debil co vypravi neco o starsich elektromobilech nez spalovakach nebo zaoceanskejch lodich ani nemluve…
Cela tadle banda ma stat frontu na ofce s 15% nebo golfy se skoro dvojnasobkem a zachranovat VW…
nekdo jako panadol todle nepochopi jeste roky pokud vubec. Nechape, ze to ze muzes nabit auto ze slunicka doma je nejvetsi technologickej milnik za poslednich 100 let. O tom, ze se najde porad debil co vypravi neco o starsich elektromobilech nez spalovakach nebo zaoceanskejch lodich ani nemluve…
Cela tadle banda ma stat frontu na ofce s 15% nebo golfy se skoro dvojnasobkem a zachranovat VW…
Hendly
@Tycoon
Citace z tveho odkazu:” V březnu kupříkladu předložil v Berlíně strategický plán „lepší podpory elektromobility“. Který si lze ovšem vykládat jako plán státních subvencí pro koncern VW. ”
Kdo ze tedy stal za podporou ev? Na clady tlaci prave automotiv.
Citace z tveho odkazu:” V březnu kupříkladu předložil v Berlíně strategický plán „lepší podpory elektromobility“. Který si lze ovšem vykládat jako plán státních subvencí pro koncern VW. ”
Kdo ze tedy stal za podporou ev? Na clady tlaci prave automotiv.
Hendly
Jsou predpovedi, ze nasledujicich 10 let budou technologicky naprosty zlom toho co bylo.
Nastup umele inteligence, nastup OZE a i zmena mobility.
Pro mnoho lidi se velice rychle zmeni svet. Prinese to zanik mnoha profesi a vznik novych. Vse jde velice rychle, ale zroven z toho nejde vystoupit.
Verit populistům, ze se to nestane a ze bude vse “jako driv” je cesta do pekel.
Stejne tak lze ocekavat i cim dal castejsi dopady zmeny klimatu. Bude to velice zjimava budoucnoust a je potreba verit, ze lidstvo to zvladne.
Nastup umele inteligence, nastup OZE a i zmena mobility.
Pro mnoho lidi se velice rychle zmeni svet. Prinese to zanik mnoha profesi a vznik novych. Vse jde velice rychle, ale zroven z toho nejde vystoupit.
Verit populistům, ze se to nestane a ze bude vse “jako driv” je cesta do pekel.
Stejne tak lze ocekavat i cim dal castejsi dopady zmeny klimatu. Bude to velice zjimava budoucnoust a je potreba verit, ze lidstvo to zvladne.
Mikesus
@Tycoon
Suv jsou populárnější obecne. To nebude ovládáním nebo kvalitou materiálu. Ten zrovna troc uvnitř není materiály uzasnej.
Suv jsou populárnější obecne. To nebude ovládáním nebo kvalitou materiálu. Ten zrovna troc uvnitř není materiály uzasnej.
Hendly
@Rohypnol
Tak kdyz mas pokrocile technologie na kterych vydelavas tak si ty zakladni muzes koupit.
Opacne to moc nefunguje. .
Tak kdyz mas pokrocile technologie na kterych vydelavas tak si ty zakladni muzes koupit.
Opacne to moc nefunguje. .
Mikesus
@Tycoon
Vw v roce 2017 prodal 10.7M vozu, 2023 9.2M. Spadnout o 1M za 6 let není zrovna nejlepší výsledek.
Vw v roce 2017 prodal 10.7M vozu, 2023 9.2M. Spadnout o 1M za 6 let není zrovna nejlepší výsledek.
Hendly
@rohYpnol
S tim mistem pod kapotou je to hezky priklad.
Podivej se na jak to maji treba u VW a jak u Tesla atd.
Proc vy nekdo mel chtit elektroauto od VW a ne od konkurence?
S tim mistem pod kapotou je to hezky priklad.
Podivej se na jak to maji treba u VW a jak u Tesla atd.
Proc vy nekdo mel chtit elektroauto od VW a ne od konkurence?
kesumb
@jersey.se
neni to snadny. Kolega panadol ti nahore napsal, ze maj i 2,0 a DSG. Podle jinyho je tahne TDI. Porad maj Tuarega s V6 naftou i benzinem. A pres to jim padaj prodeje. Treba BMW ale problemy nema, Toyota roste…
Takze dobre rano, VW jde dohaje uz dlouhy roky svejma debilnima rozhodnutima. Ted tamu nasazuje pouze korunku nastupujici krize a fakt, ze vsadili na kartu TDI, ktery navic nikdy nedokazali udelat poradne. Budto to byla uchrochtana pixla s ukoncenim prodeje pred 15 lety nebo sajrajt co ani s podvodama nebyl schopnej slusne slouzit zivotnost auta. A je uplne jedno jestli to byl pruser na poli 200/206kw trilitru, V8 nebo 147kw. A ted sklizej co zaseli
neni to snadny. Kolega panadol ti nahore napsal, ze maj i 2,0 a DSG. Podle jinyho je tahne TDI. Porad maj Tuarega s V6 naftou i benzinem. A pres to jim padaj prodeje. Treba BMW ale problemy nema, Toyota roste…
Takze dobre rano, VW jde dohaje uz dlouhy roky svejma debilnima rozhodnutima. Ted tamu nasazuje pouze korunku nastupujici krize a fakt, ze vsadili na kartu TDI, ktery navic nikdy nedokazali udelat poradne. Budto to byla uchrochtana pixla s ukoncenim prodeje pred 15 lety nebo sajrajt co ani s podvodama nebyl schopnej slusne slouzit zivotnost auta. A je uplne jedno jestli to byl pruser na poli 200/206kw trilitru, V8 nebo 147kw. A ted sklizej co zaseli
Anonym
Konec Green Dreamu. Timmermans a spol. slibovali světlé zítřky, prosperující společnost, nová pracovní místa .... ale realita je opačná. Green Deal je zavírání továren, přesouvání výroby do Asie, ekonomický úpadek Evropy. Největší prospěch z toho má Čína, která letos spálí rekordní množství uhlí, aby mohla vyrobit to, co jsme si sami přestali vyrábět.
Otázkou je, zda architekti Green Dealu jsou jen neschopní utopisté bez špetky zdravého rozumu, nebo všehoschopní služebníci čínských zájmů. Nezpomeňme, že ve všech minulých Evropských komisích seděl vždy minimálně jeden komunista, či rovnou maoista (příznivec čínského komunismu). Jeden z nich, José Manuel Barroso, to dotáhl dokonce na předsedu Evropské komise.
VW netřeba litovat. Hlavu dal do oprátky Green Dealu sám a ještě u toho s nadšením hýkal. Teprve teď, když ho to dusí a dýchá jen s obtížemi, mu dochází, že je něco špatně. Samozřejmě, těch 30 tisíc lidí, kteří prijdou o místo, je mi líto.
Chyby dělá každý. Ale je důležité umět se z nich poučit.
Otázkou je, zda architekti Green Dealu jsou jen neschopní utopisté bez špetky zdravého rozumu, nebo všehoschopní služebníci čínských zájmů. Nezpomeňme, že ve všech minulých Evropských komisích seděl vždy minimálně jeden komunista, či rovnou maoista (příznivec čínského komunismu). Jeden z nich, José Manuel Barroso, to dotáhl dokonce na předsedu Evropské komise.
VW netřeba litovat. Hlavu dal do oprátky Green Dealu sám a ještě u toho s nadšením hýkal. Teprve teď, když ho to dusí a dýchá jen s obtížemi, mu dochází, že je něco špatně. Samozřejmě, těch 30 tisíc lidí, kteří prijdou o místo, je mi líto.
Chyby dělá každý. Ale je důležité umět se z nich poučit.
Lempl Klaun
@Arese Jakmile ti chybí argumenty, nastupují ubohé urážky. No jo, no, zoufalí ubožáci dělají zoufalé činy. 😂👎
Hendly
@Tycoon
Takze znovu a jednoduse.
Malir si platno a barvy nekde sezene a pak vznikne mistrovske dilo.
Opacne to nefunguje.
Evropa potrebuje top technologie. Vyrabet neco co umi kazdy neni cesta k prosperite.
Takze znovu a jednoduse.
Malir si platno a barvy nekde sezene a pak vznikne mistrovske dilo.
Opacne to nefunguje.
Evropa potrebuje top technologie. Vyrabet neco co umi kazdy neni cesta k prosperite.
Hendly
@Rohypnol
Proc vy nekdo mel chtit elektroauto od VW a ne od konkurence?
Predni naraznik je nekde nespotrebni dil?
Jako ze ho Skodovka pri oprave slepuje?
Proc vy nekdo mel chtit elektroauto od VW a ne od konkurence?
Predni naraznik je nekde nespotrebni dil?
Jako ze ho Skodovka pri oprave slepuje?
Hendly
@Rohypnol
a bude tenhle rozdil s naraznikem stacit jako duvod vybrat si EV od VW?….
a bude tenhle rozdil s naraznikem stacit jako duvod vybrat si EV od VW?….
kesumb
@rohYpnol
uchrochtanej kram, 110kw nejede ani se superbem a 147 zere vic oleje nez nafty.
Nevim co tahas Stellantis do clanku pod problemama VW. Krom toho jejich 1,6 je lepsi motor minimalne chovanim nez 1,5tsi
uchrochtanej kram, 110kw nejede ani se superbem a 147 zere vic oleje nez nafty.
Nevim co tahas Stellantis do clanku pod problemama VW. Krom toho jejich 1,6 je lepsi motor minimalne chovanim nez 1,5tsi
kesumb
@tycoon😒br />
aha a proc je 450cdi v e rychlejsi a uspornejsi? Proc je 40d lepsi? A proci si muze dovolit bmw nechat v 3er 40d i 40i? A vubec proc je porovnatelne vybavena A5 v6tsi za naprosto stejny penize jako E450. Proste to vw kurvi kde to jde a maj toho uz lidi plny zuby. Superby, Karoky a pak ofce me donutili tlouct pesti do unfotaimentu co to byl za sajrajt. Zadnej DG, zadna EU, VW musi misto breceni o dotace zacit delat auta poradne nebo padnout
Hendly
@Tycoon
Jasne, uvadenim udaju z VTE z CR jiste ziskas podklad pro globalni fungovani sveta…
VTE jsou nejvyznamnejsim zdrojem v OZE a jejich vykon je na severni polokouli soustreden hlavne na zimni obdobi.
Jasne, uvadenim udaju z VTE z CR jiste ziskas podklad pro globalni fungovani sveta…
VTE jsou nejvyznamnejsim zdrojem v OZE a jejich vykon je na severni polokouli soustreden hlavne na zimni obdobi.
kesumb
@Tycoon
ale maji v pripade VW, to je celej problem. Misto ozivovani tdi mohli v klidu ladit lepsi prevodovku nez je DSG. Mohli dat vic pece ovladani, nemuseli poustet na trh nedodelky jako byl prvni golf 8 atd. Kolik usili je stalo 3,0tdi pro S6, ktery je oproti konkurenci bida a jeste je nejdrazsi…
ale maji v pripade VW, to je celej problem. Misto ozivovani tdi mohli v klidu ladit lepsi prevodovku nez je DSG. Mohli dat vic pece ovladani, nemuseli poustet na trh nedodelky jako byl prvni golf 8 atd. Kolik usili je stalo 3,0tdi pro S6, ktery je oproti konkurenci bida a jeste je nejdrazsi…
kesumb
@rohYpnol
sem zklamanej, tohle jsem ti vystvetloval na kupickach uhli a kyblikach ropy na tvym dvorku. Nenapadlo me, ze neumis cist
sem zklamanej, tohle jsem ti vystvetloval na kupickach uhli a kyblikach ropy na tvym dvorku. Nenapadlo me, ze neumis cist
Hendly
@Rohypnol
Tak zase trochu reality.
VW koncern ma spoustu aut ktera jsou technicky i nprakticky stejna a jsou prodavana pod x znackama.
u EV produkce koncernu VW je to asi nejvice videt.
Tesla krome segmentu malych vozu ma uz taky dobre rozkroceno.
Znova jde o ten zakladni problem.
VW nema problem v tom ze dela EV.
Problem je v tom, ze dela horsi EV nez konkurence.
Tak zase trochu reality.
VW koncern ma spoustu aut ktera jsou technicky i nprakticky stejna a jsou prodavana pod x znackama.
u EV produkce koncernu VW je to asi nejvice videt.
Tesla krome segmentu malych vozu ma uz taky dobre rozkroceno.
Znova jde o ten zakladni problem.
VW nema problem v tom ze dela EV.
Problem je v tom, ze dela horsi EV nez konkurence.
Hendly
@Freddka
A k cemu ta sirka je?
Stejne auto pod ctyrma ruznyma znackama..
Je to udrzitelne?
A k cemu ta sirka je?
Stejne auto pod ctyrma ruznyma znackama..
Je to udrzitelne?
Lempl Klaun
@Ada je zase tady
Jsi jen trapnej klaun… kterej jede jako kolovratek…
Jsi jen trapnej klaun… kterej jede jako kolovratek…
rohYpnol
@Mikesus
To jsou neskutečné bláboly.
Víš co se v Evropě prodává?? Právě ty diesely, do kterých VW investoval!!! Nemít 2.0 TDI v nabídce, tak VW neprodá prakticky nic stejně jako PSA nebo Renault!!!
To jsou neskutečné bláboly.
Víš co se v Evropě prodává?? Právě ty diesely, do kterých VW investoval!!! Nemít 2.0 TDI v nabídce, tak VW neprodá prakticky nic stejně jako PSA nebo Renault!!!
jirik_kirij
@Tycoon Problém je v tom, že když chybu udělám já, tak důsledky ponesu já. V případě tvůrců GD tvůrci budou z obliga a patrně ještě na tom vydělali a odnesou to lidi, kteří s tím od začátku buď nechtěli mít nic společného nebo jen mlčeli.
Anonym
@Mikesus
Otázkou je, co za propadem prodejů Golfu stojí. Podle mého názoru je to kvůli tomu, že s osmou generací přišly kvalitativní úspory a dotykové ovládání. VW T-Roc, který je srovnatelný s Golfem, ale má ještě starší koncepci s kvalitním interiérem, tlačítky a panelem klimatizace, Golfa prodejně překonává. Jeho prodeje navíc rostou, přestože je na trhu už sedmým rokem.
Otázkou je, co za propadem prodejů Golfu stojí. Podle mého názoru je to kvůli tomu, že s osmou generací přišly kvalitativní úspory a dotykové ovládání. VW T-Roc, který je srovnatelný s Golfem, ale má ještě starší koncepci s kvalitním interiérem, tlačítky a panelem klimatizace, Golfa prodejně překonává. Jeho prodeje navíc rostou, přestože je na trhu už sedmým rokem.
Anonym
@ericn
Ano, přesně to jsem měl na mysli. Kvůli politikům jsou auta zbytečně dražší a otravnější. Logicky pak klesají prodeje.
Ano, přesně to jsem měl na mysli. Kvůli politikům jsou auta zbytečně dražší a otravnější. Logicky pak klesají prodeje.
Ja Prvni 123
@Hendly Ne.
A
Elektromobil proste neni zivotaschopny "projekt".
To je cele.
A
Elektromobil proste neni zivotaschopny "projekt".
To je cele.
Anonym
@Mikesus
Nemáš pravdu.
Značka VW má za prvních 8 měsíců v Evropě (EU,UK,EFTA) tržní podíl 10,5 %. Kolik měl ve zlatých letech před Covidem ? V roce 2017, kdy jsem si i já kupoval auto, měl kolem 10,9 %. V roce 2014, tedy před dieselgatem 12,4 %.
Ano, oproti roku 2014 pokles v podílu je, ale jen za značku VW, jiné značky koncernu VW rostly, mám na mysli Škodu a Cupru, takže koncern VW si stále drží víceméně stabilní podíl trhu 25 %.
V čem je hlavní rozdíl? V tom, že klesá evropský trh jako celek. Evropané místo nových aut kupují ojeté. Vozový park rekordně zestárnul. A to je důsledek politik (evropských, národních).
Nemáš pravdu.
Značka VW má za prvních 8 měsíců v Evropě (EU,UK,EFTA) tržní podíl 10,5 %. Kolik měl ve zlatých letech před Covidem ? V roce 2017, kdy jsem si i já kupoval auto, měl kolem 10,9 %. V roce 2014, tedy před dieselgatem 12,4 %.
Ano, oproti roku 2014 pokles v podílu je, ale jen za značku VW, jiné značky koncernu VW rostly, mám na mysli Škodu a Cupru, takže koncern VW si stále drží víceméně stabilní podíl trhu 25 %.
V čem je hlavní rozdíl? V tom, že klesá evropský trh jako celek. Evropané místo nových aut kupují ojeté. Vozový park rekordně zestárnul. A to je důsledek politik (evropských, národních).
rohYpnol
@Hendly
Hendlíčku, hujeříčku... zase lžeš???
1) Řeč je o NĚMECKU, nikoliv o Číně...
2) Jedním z hlavních důvodů ekonomických těžkostí Volkswagenu je sázka na elektromobilitu, která nakonec není tak zisková, jak automobilka očekávala.
Ano, EV mobilita není cesta, i VW už to sice pozdě ale přece začíná chápat. Na rozdíl od tebe... ale ty ani chápat věci nedokážeš 😅
Hendlíčku, hujeříčku... zase lžeš???
1) Řeč je o NĚMECKU, nikoliv o Číně...
2) Jedním z hlavních důvodů ekonomických těžkostí Volkswagenu je sázka na elektromobilitu, která nakonec není tak zisková, jak automobilka očekávala.
Ano, EV mobilita není cesta, i VW už to sice pozdě ale přece začíná chápat. Na rozdíl od tebe... ale ty ani chápat věci nedokážeš 😅
Anonym
@DonVito
Herbert Diess se jako šéf koncernu VW zamiloval do Elona Muska. Vznikly z toho následující pomníčky😒br /> Divize Cariad
Divize PowerCo
Řada VW ID
Investice do Northvoltu
Druhým největším akcionářem koncernu VW je spolková země Dolní Sasko. Už v roce 2019 její zástupce v dozorčí radě varoval, že vsadit vše na elektromobilitu je rizikové.
https😐/www.idnes.cz/…547_automoto_fdv
Herbert Diess se jako šéf koncernu VW zamiloval do Elona Muska. Vznikly z toho následující pomníčky😒br /> Divize Cariad
Divize PowerCo
Řada VW ID
Investice do Northvoltu
Druhým největším akcionářem koncernu VW je spolková země Dolní Sasko. Už v roce 2019 její zástupce v dozorčí radě varoval, že vsadit vše na elektromobilitu je rizikové.
https😐/www.idnes.cz/…547_automoto_fdv
Arese
@Hendly Až na to, že drtivá většina Evropanů elektroplečky prostě NECHCE. Opakuj si to fanatický elektropošuku pořád dokola, dokud to nepochpíš: NECHCE, NECHCE, NECHCE...
rohYpnol
@Mikesus
Probůh zase ty nesmysly...
I KDYBY VW neuměl vyrobit EV, tak je to V EVROPĚ NAPROSTO JEDNO!!!
A víš proč? No prostě proto, že Evropa žádnou významnou poptávku po EV NEMÁ!!! NIKDO V EU EV NECHCE!!!
Probůh zase ty nesmysly...
I KDYBY VW neuměl vyrobit EV, tak je to V EVROPĚ NAPROSTO JEDNO!!!
A víš proč? No prostě proto, že Evropa žádnou významnou poptávku po EV NEMÁ!!! NIKDO V EU EV NECHCE!!!
ericn
@Tycoon Mikeš má dieselfóbii, tak mu to moc nepřemýšlí, vždy se na tom zasekne 😄
"Evropané místo nových aut kupují ojeté. Vozový park rekordně zestárnul. A to je důsledek politik (evropských, národních)." - přesně tak a řekl bych, že lidi mají i dost všech nařízení týkajících se nesmyslných asistentů jako je ISA atd. Kdo to v autě vlastně chce? Zbytečně to jen auta prodražuje a dělá je složitějšími...
"Evropané místo nových aut kupují ojeté. Vozový park rekordně zestárnul. A to je důsledek politik (evropských, národních)." - přesně tak a řekl bych, že lidi mají i dost všech nařízení týkajících se nesmyslných asistentů jako je ISA atd. Kdo to v autě vlastně chce? Zbytečně to jen auta prodražuje a dělá je složitějšími...
Anonym
@Hendly
Tady se bavíme o propouštění v evropských továrnách, nikoliv v čínských. Evropské továrny VW z důvodu vysokých cel nevyváží na čínský trh.
Tady se bavíme o propouštění v evropských továrnách, nikoliv v čínských. Evropské továrny VW z důvodu vysokých cel nevyváží na čínský trh.
Anonym
@jirik_kirij
Princip "chyby platí jiní" je něco, s čím se potýká nejen Evropa. Ale je fakt, že tady už to dosahuje obludných rozměrů včetně tučných doživotních penzí eurokomisařů a europoslanců.
Princip "chyby platí jiní" je něco, s čím se potýká nejen Evropa. Ale je fakt, že tady už to dosahuje obludných rozměrů včetně tučných doživotních penzí eurokomisařů a europoslanců.
rohYpnol
@Hendly
🤣🤣🤣🤣🤣
Neee, už přestaň !!!
Tesla má nakročeno... OMG neblázní, fakt už tu blbost neposouvej... Jsi v ní jednička už dávno 😅😅😅
Tesla má dva, DVA, modely a eSko, když budu fakt moc moc chtít tak Cyber Truck...
To je modelová nabídka roku 🤣🤣🤣
Víc modelů má i Rolls nebo Bentley 🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣
Neee, už přestaň !!!
Tesla má nakročeno... OMG neblázní, fakt už tu blbost neposouvej... Jsi v ní jednička už dávno 😅😅😅
Tesla má dva, DVA, modely a eSko, když budu fakt moc moc chtít tak Cyber Truck...
To je modelová nabídka roku 🤣🤣🤣
Víc modelů má i Rolls nebo Bentley 🤣🤣🤣
Anonym
@Arese
Bohužel všechny ostatní průmysly. Od ocelářského přes chemický, sklářský, cementárenský až po automobilový a elektrotechnický.
Bohužel všechny ostatní průmysly. Od ocelářského přes chemický, sklářský, cementárenský až po automobilový a elektrotechnický.
Anonym
@Arese
Poslední, co by Hendly udělal, je přiznat si pravdu. Vždy bude mít deset výmluv, proč realita není taková, jakou si on a architekti Green Dealu namalovali.
Elektromobily, stejně jako každá jiná technologie či palivo, má své fanoušky a odpůrce. A pak je zde většina těch, co na fóra nechodí, neprožívá to a řeší cenu a použitelnost. A holt to zatím nedá na více než 15% podíl na notně deformovaném trhu.
Poslední, co by Hendly udělal, je přiznat si pravdu. Vždy bude mít deset výmluv, proč realita není taková, jakou si on a architekti Green Dealu namalovali.
Elektromobily, stejně jako každá jiná technologie či palivo, má své fanoušky a odpůrce. A pak je zde většina těch, co na fóra nechodí, neprožívá to a řeší cenu a použitelnost. A holt to zatím nedá na více než 15% podíl na notně deformovaném trhu.
Ja Prvni 123
Pokud delaji veci porad stejne, budou dostavat porad stejne vysledky... to je logicke.
Pepa_007
@Tycoon architekti Green Dealu jsou všehoschopní služebníci čínských zájmů a také ruských zájmů. Jedná se o prorusky smýšlející lidi, protože chtějí zničit Evropu stejně jako Rusko a Čína.
Th0r
@jirik_kirij pak nemaji mlcet. Je neuveritelny kolik je v populaci polomozku. Ktery poctive a nadsene chodej k volbam. Viz radnice, ktery do dopravy neustale vkladaj omezeni, coz vytvari kolony, ktery se dalsim omezenim snazej vyresit, ze vytvori jeste vetsi kolony. Do EU pak davaj prefencni hlasy skutecnejm blaznum tyypu Nerudiva, Zdechovsky, Farsky,... A jeste se placaj po ramenou, jak jsou chytry, protoze jim to rikali prece vecer v TV. 😵💫
rohYpnol
@Johnn
Já si představuji nabídku motorizaci taky úplně jinak 😁
Jen říkám, že pokud vezmu mainstream (kam kupodivu MB a BMW stále neřadím ...), tak VAG má nejlepší nabídku motorizací. Nikdo nic lepšího nemá. Bohužel.
Renault a Stellantis jsou úplně mimo stejně jako Ford, který je mimo i v ostatních věcech... víme co tím myslím.
Toyota umí jen HSD a ber nebo nech být...
Prostě total bída.
A 2.0 tsi je supr I když ho taky zmrzačili vyhozením nepřímeho vstřikování. 1.5 tsi je stále použitelný, aspoň R4 a aspoň dobrá spotřeba. A 2.0 tdi je pohoda klasik.
Já si představuji nabídku motorizaci taky úplně jinak 😁
Jen říkám, že pokud vezmu mainstream (kam kupodivu MB a BMW stále neřadím ...), tak VAG má nejlepší nabídku motorizací. Nikdo nic lepšího nemá. Bohužel.
Renault a Stellantis jsou úplně mimo stejně jako Ford, který je mimo i v ostatních věcech... víme co tím myslím.
Toyota umí jen HSD a ber nebo nech být...
Prostě total bída.
A 2.0 tsi je supr I když ho taky zmrzačili vyhozením nepřímeho vstřikování. 1.5 tsi je stále použitelný, aspoň R4 a aspoň dobrá spotřeba. A 2.0 tdi je pohoda klasik.
Anonym
@Mikesus
Ano, globálně jdou prodeje dolů a to zejména kvůli propadu prodejů na čínském trhu. Tam evidentně ztrácejí konkurenceshopnost. Na druhou stranu mnoho evropských, amerických a japonských automobilek na čínském trhu totálně vyhořelo.
Ano, globálně jdou prodeje dolů a to zejména kvůli propadu prodejů na čínském trhu. Tam evidentně ztrácejí konkurenceshopnost. Na druhou stranu mnoho evropských, amerických a japonských automobilek na čínském trhu totálně vyhořelo.
Anonym
@kesumb
GD a smradlavá TDI nemají nic společného. GD se soustředí víceméně jen na CO2. Asi ti to uniklo, ale už i v Číně mají přísnější emisní limity na diesely než máme my v EU. Nebo si vem Dieselgate. Auta porušující emisní pravidla a vypouštějící násobky jedovatýchj NOx mohou dodnes v EU vesele jezdit.
GD a smradlavá TDI nemají nic společného. GD se soustředí víceméně jen na CO2. Asi ti to uniklo, ale už i v Číně mají přísnější emisní limity na diesely než máme my v EU. Nebo si vem Dieselgate. Auta porušující emisní pravidla a vypouštějící násobky jedovatýchj NOx mohou dodnes v EU vesele jezdit.
Anonym
@Hendly
Ano, Herbert Diess chtěl stejně jako někteří politici nařizovat, zakazovat, dotovat ... no prostě dělat vše, co krátkodobě přinese prospěch, ale dlouhodobě ničí konkurenceschonpnost. Je dobře, že už nevede žádnou automobilku.
Ano, Herbert Diess chtěl stejně jako někteří politici nařizovat, zakazovat, dotovat ... no prostě dělat vše, co krátkodobě přinese prospěch, ale dlouhodobě ničí konkurenceschonpnost. Je dobře, že už nevede žádnou automobilku.
rohYpnol
@Arese
9 z 10ti aut prodaných v EU není EV, a to navzdory dotacím pro EV v mnohých zemích a navzdory znevýhodňování aut se spalovacími motory.
I člověk hodně chabého ducha by měl chápat, že o EV opravdu nikdo nestojí. To jsou prostá tvrdá FAKTA.
9 z 10ti aut prodaných v EU není EV, a to navzdory dotacím pro EV v mnohých zemích a navzdory znevýhodňování aut se spalovacími motory.
I člověk hodně chabého ducha by měl chápat, že o EV opravdu nikdo nestojí. To jsou prostá tvrdá FAKTA.
rohYpnol
@DonVito
Jistě. Klasické bláboly
1) EV je jednodušší. Ale vážou o cca 0,5t více že.... 😅
2) EV je jednodušší, ale MECHANICKY. NAOPAK CO DO ELEKTRONIKY JE MNOHEM, MNOHEM SLOŽITĚJŠÍ!!!
3) Prostorové výhody? No jak vidíme, tak realita je opět úplně jiná než teorie 🤣
Tam, kde byl spalovák, je obvykle motor a ostatní technické zařízení, takže žádná úspora místa se nekoná. A NAOPAK PROSTORNOST OMEZUJÍ BATERIE V PODLAZE!!!
EV dnes nejsou žádným technologicky lepším řešením než spalovák. Je to jako celek stále nekonkurenceschopná technologie. Má proti spalovakům pozitiva, ale má i značná negativa. A jako celek převažují jednoznačně negativa, proto o ně zákazníci nemají zájem. To jsou FAKTA.
Jistě. Klasické bláboly
1) EV je jednodušší. Ale vážou o cca 0,5t více že.... 😅
2) EV je jednodušší, ale MECHANICKY. NAOPAK CO DO ELEKTRONIKY JE MNOHEM, MNOHEM SLOŽITĚJŠÍ!!!
3) Prostorové výhody? No jak vidíme, tak realita je opět úplně jiná než teorie 🤣
Tam, kde byl spalovák, je obvykle motor a ostatní technické zařízení, takže žádná úspora místa se nekoná. A NAOPAK PROSTORNOST OMEZUJÍ BATERIE V PODLAZE!!!
EV dnes nejsou žádným technologicky lepším řešením než spalovák. Je to jako celek stále nekonkurenceschopná technologie. Má proti spalovakům pozitiva, ale má i značná negativa. A jako celek převažují jednoznačně negativa, proto o ně zákazníci nemají zájem. To jsou FAKTA.
Man Ký
@DonVito mám podobný názor. Můžu milovat uřvané americké káry, ale pro běžný život je elektromobil zkrátka dokonalý. A jakmile přijdou levnější baterie, i největší odpůrci rádi přesednou.
Arese
@Ondrej1 Nikdy v životě jsem naftové auto nevlastnil a nevlastním. Co tam máš dál, trapácký elektroonanisto? 😁
Anonym
@DonVito
Elektromobilita je tu asi cca 190 let. Vznikla dříve než motory s vnitřím spalováním. Nenazval bych to tedy začátek. Vsázet vše na jednu kartu je riziko, viz Nokia, kterí to nevyšlo a během pár let šla z vrcholu na dno (Stepnen Elop, Windows Phone).
Elektromobilita je tu asi cca 190 let. Vznikla dříve než motory s vnitřím spalováním. Nenazval bych to tedy začátek. Vsázet vše na jednu kartu je riziko, viz Nokia, kterí to nevyšlo a během pár let šla z vrcholu na dno (Stepnen Elop, Windows Phone).
ericn
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Češi mají naštěstí stále zdravý rozum!
https😐/www.autoforum.cz/…ce-v-pomeru-8-1/
Bez komentáře... 😊))
https😐/www.autoforum.cz/…kali-tak-dlouh👋
Proč jen se ti elektrozoufalci na dálnicích tak loudají?https😐/www.autoforum.cz/…-realne-ujedete/
Zločinné limity EU pro flotilové emise nejedovatého CO2 opět zaúřadovaly...
https😐/www.autoforum.cz/…uzete-v-bruselu/
Kúpujte elektroplečky, samééé výýhody!!!
https😐/www.autoforum.cz/…neni-to-vsechn👋
Příklad správné budoucí cesty
https😐/www.autoforum.cz/…logicke-novinky/
TDI zesměšňuje elektrozkraty
https://www.autoforum.cz/…vw-udelal-chybu/
Skvělé zprávy
https://www.autoforum.cz/…sc-v-rijnu-1989/
Češi mají naštěstí stále zdravý rozum!
https😐/www.autoforum.cz/…ce-v-pomeru-8-1/
Bez komentáře... 😊))
https😐/www.autoforum.cz/…kali-tak-dlouh👋
Proč jen se ti elektrozoufalci na dálnicích tak loudají?https😐/www.autoforum.cz/…-realne-ujedete/
Zločinné limity EU pro flotilové emise nejedovatého CO2 opět zaúřadovaly...
https😐/www.autoforum.cz/…uzete-v-bruselu/
Kúpujte elektroplečky, samééé výýhody!!!
https😐/www.autoforum.cz/…neni-to-vsechn👋
Příklad správné budoucí cesty
https😐/www.autoforum.cz/…logicke-novinky/
TDI zesměšňuje elektrozkraty
https://www.autoforum.cz/…vw-udelal-chybu/
Skvělé zprávy
https://www.autoforum.cz/…sc-v-rijnu-1989/
Arese
@gil54 Hele, já sice mám smysl pro suchý humor, ale tohle je příliš vážná věc...
Arese
@Tycoon Ano, evropské ocelářství jde do kopru kvůli ***s.k.é sebevražedné politice green dealu a z toho vyplývajícího rostoucího nástupu čínského importu oceli do Evropy. Co tam máš dál?
rohYpnol
@PowerHouse
No, ona produktivita když Tesla vyrábí 2 modely ve 3 barvách s možností konfigurace nula se dělá dost jinak než když VW má pestrou nabídku modelů, pohonů, výbav a barev.
Takže chceme aby VW vyráběl 2 modely?!?
Já tedy rozhodně ne.
No, ona produktivita když Tesla vyrábí 2 modely ve 3 barvách s možností konfigurace nula se dělá dost jinak než když VW má pestrou nabídku modelů, pohonů, výbav a barev.
Takže chceme aby VW vyráběl 2 modely?!?
Já tedy rozhodně ne.
gil54
Situace v Německu se tím zlepší.
30 000 lidí bude mít dost času na projížďky v těch svých IDéčkách, čas bude i na dovoz a odvoz dětí do a ze školy, takže je nikdo už nejspíš cestou nezapíchne a i na pohlídání 12 leté dcerky v bazénu zbyde čas.
Akorát kantýnská ve Wolfsburgu si to může hodit, když prodá denně o 30000 kari wurstů míň.
30 000 lidí bude mít dost času na projížďky v těch svých IDéčkách, čas bude i na dovoz a odvoz dětí do a ze školy, takže je nikdo už nejspíš cestou nezapíchne a i na pohlídání 12 leté dcerky v bazénu zbyde čas.
Akorát kantýnská ve Wolfsburgu si to může hodit, když prodá denně o 30000 kari wurstů míň.
Anonym
@Xprcek
Podívejme se třeba na evropské ocelářství. Počet pracovníků za posledních 10 let klesl o zhruba 10 %, ačkoliv spotřeba ocelářských výrobků je stále stejná.
Kvalitativní posun výrobních procesů? Vítězství Green Dealu? Vytřeli jsme zrak celému světu? ... Nikoliv. Prostě se méně vyrábí v Evropě a více se dováží.
A co hůř, ve skutečnosti evropská ocelářská produkce klesá rychleji než počet zaměstnanců z důvodu nevyužitých výrobních kapacit, takže produktivita klesá.
Zdroj: European-Steel-In-Figures-2024-v2 (The European Steel Association).
Podívejme se třeba na evropské ocelářství. Počet pracovníků za posledních 10 let klesl o zhruba 10 %, ačkoliv spotřeba ocelářských výrobků je stále stejná.
Kvalitativní posun výrobních procesů? Vítězství Green Dealu? Vytřeli jsme zrak celému světu? ... Nikoliv. Prostě se méně vyrábí v Evropě a více se dováží.
A co hůř, ve skutečnosti evropská ocelářská produkce klesá rychleji než počet zaměstnanců z důvodu nevyužitých výrobních kapacit, takže produktivita klesá.
Zdroj: European-Steel-In-Figures-2024-v2 (The European Steel Association).
Xprcek
Na vině není grýndýl. Nově přejměnovaný na Clean Industrial Deal (https😐/zelenatransformace.cz/…edsedkyne-komise). Důvodem redukce pracovních míst je nastupující kvalitativní posun výrobních procesů. Tolik lidí prostě není v moderním průmyslu potřeba. Ani v obchodě. Ani v dealerství. Ani v servisech.
praptak
To je také nesmysl, podívejte se kolik celý koncern VW prodá benzínových aut.
Arese
@Hendly Jediný, kdo tady s oblibou lže jseš ty a další zdejší elektrofanatici! 🤮
Johnn
@rohYpnol Tak jistě, že jsou lidé, kteří koupí třeba i kradenou věc a je jim to jedno.
Nejlepší nabídka z pohledu motorizací? Já a zřejmě asi spousta dalších si představuji nabídku motorizací úplně jinak. Toto beru jako průměr.
Nejlepší nabídka z pohledu motorizací? Já a zřejmě asi spousta dalších si představuji nabídku motorizací úplně jinak. Toto beru jako průměr.
Frfla
Jen ať propouští. Chtěli být eko, tak jsou eko.
Totálně předražená značka se směšným názvem lidový vůz.
Totálně předražená značka se směšným názvem lidový vůz.
Anonym
@kesumb
Vývoj koncernu VW v posledních letech v některých oblastech zaspal, nejen převodovky, ale i třeba hybridy.
Na druhou stranu, i to S6 podtrhuje to, o čem jsem psal. S6 totiž standardně má 3.0 TFSI, jenom pro Evropu se speciálně dělá ve verzi 3.0 TDI, jelikož má nižší emise CO2, hlavní cíl GD.
GD, stejně jako jiné ideologické plány odtržené od reality, přináší v reálném životě spoustu paradoxních situací.
Vývoj koncernu VW v posledních letech v některých oblastech zaspal, nejen převodovky, ale i třeba hybridy.
Na druhou stranu, i to S6 podtrhuje to, o čem jsem psal. S6 totiž standardně má 3.0 TFSI, jenom pro Evropu se speciálně dělá ve verzi 3.0 TDI, jelikož má nižší emise CO2, hlavní cíl GD.
GD, stejně jako jiné ideologické plány odtržené od reality, přináší v reálném životě spoustu paradoxních situací.
Anonym
@Hendly
Energetický trh není dokonale globalizovaný. V našich středoevropských podmínkách při daném energetickém mixu a daném propojení soustav je to prostě jiné než na jiných částech severní polokoule.
Nejvyšší spotové ceny elektřiny v roce 2023 byly v zimním období, konkrétně 23.01.2023, kdy přesáhly 200 EUR/MWh.
To, že v tu dobu v Kanadě teklo vodní elektrárnou více vody nebo že na skotském pobřeží více foukal vítr, je sice fajn, ale tvému wallboxu, tepelnému čerpadlu tvého souseda nebo osvětlení na operačním sále vaší nemocnice to nepomůže.
Energetický trh není dokonale globalizovaný. V našich středoevropských podmínkách při daném energetickém mixu a daném propojení soustav je to prostě jiné než na jiných částech severní polokoule.
Nejvyšší spotové ceny elektřiny v roce 2023 byly v zimním období, konkrétně 23.01.2023, kdy přesáhly 200 EUR/MWh.
To, že v tu dobu v Kanadě teklo vodní elektrárnou více vody nebo že na skotském pobřeží více foukal vítr, je sice fajn, ale tvému wallboxu, tepelnému čerpadlu tvého souseda nebo osvětlení na operačním sále vaší nemocnice to nepomůže.
Anonym
@Hendly
Aha. Takže budeme skoro všechno dovážet z Číny, a tady z toho uděláme top technologické výrobky, díky čemuž poroste naše bohatsví a prosperita. To jsi právě vymyslel ekonomické Perpetuum mobile 😄
Možná sis nevšiml, ale právě v těch top technologíích hraje Evropa třetí housle. Srovnej si třeba Northvolt s LG nebo CATL. A čím to je? No protože know-how top technologií bývá tam, kde máš celý ten řetězec, kde máš odborníky od metalurgie až po baterii.
Aha. Takže budeme skoro všechno dovážet z Číny, a tady z toho uděláme top technologické výrobky, díky čemuž poroste naše bohatsví a prosperita. To jsi právě vymyslel ekonomické Perpetuum mobile 😄
Možná sis nevšiml, ale právě v těch top technologíích hraje Evropa třetí housle. Srovnej si třeba Northvolt s LG nebo CATL. A čím to je? No protože know-how top technologií bývá tam, kde máš celý ten řetězec, kde máš odborníky od metalurgie až po baterii.
Anonym
@Hendly
To jsou tvá přání. Realita je přesně opačná.
Rok 2023, měsíční statistika.
Nejnižší výroba OZE: Únor (793,5 GWh)
Nejvyšší výroba OZE: Květen (1 103,7 GWh)
Rok 2023, maximální zatížení sítě.
7. 2. 2023 08:45
Celkem: 11 277,8 MW
VTE: 0 %
Zdroj😒br /> Roční zpráva o provozu elektrizační soustavy ČR 2023 (ERÚ).
To jsou tvá přání. Realita je přesně opačná.
Rok 2023, měsíční statistika.
Nejnižší výroba OZE: Únor (793,5 GWh)
Nejvyšší výroba OZE: Květen (1 103,7 GWh)
Rok 2023, maximální zatížení sítě.
7. 2. 2023 08:45
Celkem: 11 277,8 MW
VTE: 0 %
Zdroj😒br /> Roční zpráva o provozu elektrizační soustavy ČR 2023 (ERÚ).
rohYpnol
@Johnn
Mě jako zákazníkovi je úplně jedno jestli podvádíěli nebo ne. Mají jako jedni z mála dobré a spolehlivé diesely a v benzínu mají R4 1.5 tsi i skvělé 2.0 tsi. V dnešní době? Nejlepší nabídka z pohledu motorizací.
Mě jako zákazníkovi je úplně jedno jestli podvádíěli nebo ne. Mají jako jedni z mála dobré a spolehlivé diesely a v benzínu mají R4 1.5 tsi i skvělé 2.0 tsi. V dnešní době? Nejlepší nabídka z pohledu motorizací.
rohYpnol
@Hendly
🤣 zase úplně špatně a mimo ...
Šířka nabídky modelů je o tom, že VW má modely od malého auta, přes střední třídu, MPV, SUV, pickup, dodávky malé střední velké osobní!!!
To, že pak případně jeden model přebranduje nebo vyvíjí společně s Fordem atp. je druhořadé a je to právě jeden z důsledků, jak čelit oné fiktivní "produktivitě" Tesly, která si vyzobe co se jí hodí.
Je to něco jako Student Agency vs. České dráhy. Ty hold provpzuji i méně lukrativní spoje a můžeme za to být rádi.
🤣 zase úplně špatně a mimo ...
Šířka nabídky modelů je o tom, že VW má modely od malého auta, přes střední třídu, MPV, SUV, pickup, dodávky malé střední velké osobní!!!
To, že pak případně jeden model přebranduje nebo vyvíjí společně s Fordem atp. je druhořadé a je to právě jeden z důsledků, jak čelit oné fiktivní "produktivitě" Tesly, která si vyzobe co se jí hodí.
Je to něco jako Student Agency vs. České dráhy. Ty hold provpzuji i méně lukrativní spoje a můžeme za to být rádi.
rohYpnol
@Hendly
🤣🤣🤣
Chápeš že to je úplně marginální?? EV je cca 10%...
Navíc Enyaq je stejná technika jak VW, prodeje jsou dobré, frank nikdo neřeší.
A to, že Tesla odrbává výrobu, a díky tomu se jeví levnější a efektivnější ve výrobě, to má značná negativa do budoucna. Třeba servisovatelnost, opravitelnost. U Tesly je např. predmi nárazník spotřební díl. Což prodražuje a komplikuje opravy. Ale pro výrobu je to super.
🤣🤣🤣
Chápeš že to je úplně marginální?? EV je cca 10%...
Navíc Enyaq je stejná technika jak VW, prodeje jsou dobré, frank nikdo neřeší.
A to, že Tesla odrbává výrobu, a díky tomu se jeví levnější a efektivnější ve výrobě, to má značná negativa do budoucna. Třeba servisovatelnost, opravitelnost. U Tesly je např. predmi nárazník spotřební díl. Což prodražuje a komplikuje opravy. Ale pro výrobu je to super.
Anonym
@Hendly
A kdo ti tady ty špičkové technologie a vývoj bude dělat, když průmyslovou výrobu vyženeš do Číny?
Víš o tom, že pro ty moderní technologie potřebuješ i ten klasický průmysl?
Myslíš si, že hliníkové a měděné folie pro baterie prší z nebe? Ne, nejdříve je musíš vyrobit klasickou metalurgií. Myslíš si, že katodové a anodové materiály pro baterie vytěžíš ze země jako třeba štěrk? Ne, potřebuješ k tomu klasický chemický průmysl. A tak by se dalo pokračovat. Až tohle pochopíš, možná se ti vyjasní, proč prakticky celý řetězec výroby baterií je v Číně či jiných asijských zemích.
A kdo ti tady ty špičkové technologie a vývoj bude dělat, když průmyslovou výrobu vyženeš do Číny?
Víš o tom, že pro ty moderní technologie potřebuješ i ten klasický průmysl?
Myslíš si, že hliníkové a měděné folie pro baterie prší z nebe? Ne, nejdříve je musíš vyrobit klasickou metalurgií. Myslíš si, že katodové a anodové materiály pro baterie vytěžíš ze země jako třeba štěrk? Ne, potřebuješ k tomu klasický chemický průmysl. A tak by se dalo pokračovat. Až tohle pochopíš, možná se ti vyjasní, proč prakticky celý řetězec výroby baterií je v Číně či jiných asijských zemích.
Anonym
@DonVito
Děkujeme za marketingové vyjádření Brand Managera značky VW. Pan Šebesta je bezpochyby člověk na svém místě. Umí brilantně kouzlit s argumenty pomocí svých oblíbených slovíček "přesto" a "přestože".
Otázkou je, co nám to mělo přinést do diskuze. Těmito řečmi 30 000 propuštěných zaměstnanců nikdo nenakrmí.
Děkujeme za marketingové vyjádření Brand Managera značky VW. Pan Šebesta je bezpochyby člověk na svém místě. Umí brilantně kouzlit s argumenty pomocí svých oblíbených slovíček "přesto" a "přestože".
Otázkou je, co nám to mělo přinést do diskuze. Těmito řečmi 30 000 propuštěných zaměstnanců nikdo nenakrmí.
Freddka
Se mi libi, jak michate hrusky a jabka.
A na vsem je trochu pravdy, ale dohromady to mate pomotany. Jeden ze prej diesely, dalsi ze EV, treti kdo vi co jinyho… ale tak jednoduchy to neni.
VW samozrejme musi inveatovat do EV. A je to drahy, ale to neni ten hlavni problem.
Penize vynalozene na vyvoj dieselu se na 100% vyplatily.
Ocelesky prumysl v eveope je tezku udrzet, protoze cina. Tak jako vsude jinde na svete.
Ale to hlavni je, ze VW tezce prodelal boty v Cine, ze je zadluzenej a ze ma slaby portfolio a ze ma problemy s efektivitou vyroby, ze je zadluzeny atd. A ze tim padem prodavaji asi o 20% min aut nez driv atd. A ze jsou nenasytni a trvaji na velkych marzich, to prodejum taky nepomuze. Ze nikdy nenabidli rozumny klasicky hybrid.
No a tak to maj blby, neco udelat museji. Tj treba zavrit fabriky a propustit lidi, redukovat portofilo, vykaslat se na cinu a indii atd. To je zivot. Proste konkurencni trh no, musej to dat dokupy. A kdyz nedaji, tak konci, automobilovy prumysl je drsny business.
Vsak pockejte treba na Stellantis. Ti delaji jak jim to jde a pritom to nedava smysl…
A na vsem je trochu pravdy, ale dohromady to mate pomotany. Jeden ze prej diesely, dalsi ze EV, treti kdo vi co jinyho… ale tak jednoduchy to neni.
VW samozrejme musi inveatovat do EV. A je to drahy, ale to neni ten hlavni problem.
Penize vynalozene na vyvoj dieselu se na 100% vyplatily.
Ocelesky prumysl v eveope je tezku udrzet, protoze cina. Tak jako vsude jinde na svete.
Ale to hlavni je, ze VW tezce prodelal boty v Cine, ze je zadluzenej a ze ma slaby portfolio a ze ma problemy s efektivitou vyroby, ze je zadluzeny atd. A ze tim padem prodavaji asi o 20% min aut nez driv atd. A ze jsou nenasytni a trvaji na velkych marzich, to prodejum taky nepomuze. Ze nikdy nenabidli rozumny klasicky hybrid.
No a tak to maj blby, neco udelat museji. Tj treba zavrit fabriky a propustit lidi, redukovat portofilo, vykaslat se na cinu a indii atd. To je zivot. Proste konkurencni trh no, musej to dat dokupy. A kdyz nedaji, tak konci, automobilovy prumysl je drsny business.
Vsak pockejte treba na Stellantis. Ti delaji jak jim to jde a pritom to nedava smysl…
rohYpnol
@DonVito
Žádná cenová parita se nekoná. Není ani na dohled.
Zkrátka jen lžeš.
Žádná cenová parita se nekoná. Není ani na dohled.
Zkrátka jen lžeš.
ericn
@Mikesus No blba tu ze sebe děláš ty, ne já 😄 Btw diesel nemám už od roku 2011, od té doby doma jen benzin a v práci od 2015 jezdím na CNG... Nicméně zas takové drama ty osobní diesely nejsou. Spíš bych se koukal na nákladní auta a autobusy nižší než Euro5...
rohYpnol
@kesumb
Víš, jsou věci, kterým politik neporučí. Od listopadu do března nabíješ ze slunce leda tak mobil, ale rozhodne ne elektromobil 🤣
Takže pokud nechceš politicky nařídit zimní spánek, tak si EV můžeš strčit do zelené zadnice 😎
Víš, jsou věci, kterým politik neporučí. Od listopadu do března nabíješ ze slunce leda tak mobil, ale rozhodne ne elektromobil 🤣
Takže pokud nechceš politicky nařídit zimní spánek, tak si EV můžeš strčit do zelené zadnice 😎
Arese
@Pepa_007 Přesně tak. Ta jejich politika je tak nezvěřitelně sebedestruktivní a sebevražedná, že se snad ani nemůže jednat jen o jejich hloupost a ideologicky zaslepený fanatismus. Minimálně někteří jsou sprostí zrádci, kteří se prostě nechali koupit čínskými a ruSSkými tajnými službami, jinak to snad ani není možné...
jersey.se
A přitom je to tak snadné. Přestat investovat do technologie, kterou nikdo nechce a nabídnout auta s pořádným motorem (ne ten skutečně špatný 1.5 TSI) a vzepřít se eu ohledně SSistentů
Helle2
Kdo chce moc ( cenová politika VW ) nakonec nemá nic ( a nebo hodně málo ).
To si vedení VW opravdu myslelo, že za ty ceny budou lidé jejich auta kupovat věčně.
Stejně dopadne i Škodovka ( ovšem jestli ji Němci z politických důvodů nezavřou i když je pro mě hodně tisková.
To si vedení VW opravdu myslelo, že za ty ceny budou lidé jejich auta kupovat věčně.
Stejně dopadne i Škodovka ( ovšem jestli ji Němci z politických důvodů nezavřou i když je pro mě hodně tisková.
Ada je zase tady
Logické... auto má mít pod kapotou diesel a manuální převodovku...
ericn
@DonVito půlrok vypovídá více než jeden měsíc 😋
Dobře, budu přesnější, za 1-8/24 to vypadá takto😒br />
Dacia Sandero 181645 ks
VW Golf 150539 ks
VW T-Roc 143488 ks
Renault Clio 141960 ks
Peugeot 208 131476 ks
Toyota Yaris Cross 130209 ks
Škoda Octavia 125920 ks
TMY 124135 ks
Tj druhá TMY opravdu není 😋
Dobře, budu přesnější, za 1-8/24 to vypadá takto😒br />
Dacia Sandero 181645 ks
VW Golf 150539 ks
VW T-Roc 143488 ks
Renault Clio 141960 ks
Peugeot 208 131476 ks
Toyota Yaris Cross 130209 ks
Škoda Octavia 125920 ks
TMY 124135 ks
Tj druhá TMY opravdu není 😋
Petr_Basa
@Freddka Klasický hybrid - tím myslíš normální spalovák s pomocným elektromotorem, který je mimo PHEV, samostatně nepoužitelný, ovšem i v PHEV s sebou neustále vláčí všechny nevýhody spalováku?
Petr_Basa
@rohYpnol Spalovací motory jsou na konci svého vývojového cyklu. Elektromotory jsou ve všem lepší. Ovšem elektromobily jako celek jsou limitované bateriemi, což nebude trvat věčně, a navíc to lze relativně snadno řešit rozvojem veřejného dobíjení. Cenové parity již bylo dosaženo, kromě nejnižší úrovně. Jediným, jakž takž oprávněným argumentem proti EV, který petrolheadům zbývá, je dojezd - zatím.
Petr_Basa
@rohYpnol Tesla je jedna automobilka, jedna značka, pouze elektromobily, 2 luxusní modely, 2 lidové modely, a z nich jeden je nejprodávanější auto na světě! Koncern VW má 9 značek vyrábějících desítky osobních modelů, z nichž některé si navzájem konkurují?! Každá značka má vlastní marketing, vývoj, plánování a bůh ví co ještě. Ano, měli by se vrátit ke kořenům a jasně určit co dřív platilo. VW vyrábí auta pro střední třídu, Škoda vyrábí auta pro chudé, Audi vyrábí auta pro bohaté, Seat vyrábí levné sporťáky, Porsche drahé sporťáky, Cupru zrušit. Konsolidace je nutná.
rohYpnol
@Hendly
🤣🤣🤣
Chápeš že přední nárazník byl jen PŘÍKLAD???
Že se vlastně ptám že... no jasně že nechápeš 🤣
🤣🤣🤣
Chápeš že přední nárazník byl jen PŘÍKLAD???
Že se vlastně ptám že... no jasně že nechápeš 🤣
kyklop
@kesumb zľavy sa momentálne dávajú asi na všetko naprieč výrobcami. Trh (množstvo) a ceny (šialenstvo spred 2 rokov) nemohlo pokračovať do nekonečna. Netýka sa to len automobilov, padá dole skoro všetko
rohYpnol
@Hendly
Hendlíčku, ty jsi ale TAK hloupoučký az se tomu ani nechce věřit.
Ano, suroviny nebo základní prvky si sice můžeš koupit.
Ale on ti je někdo musí prodat 🤣
A vzhledem k tomu že ty opět nepochopíš co tím říkám, tak rovnou vysvětlím (a stejně to nepochopíš...🤣).
Tímto způsobem se staneš závislý na jiných zemích (těch méně spolehlivých...jako je Rusko, Čína...). Takže to vede přesně k tomu, co tak vehementně krotizuješ 🤣
No a zvyšuje to samozřejmě CO2 a zatěžuje přírodu MNOHEM VÍCE, než když vyrábíš v místě. Takže opět přesně opačný výsledek, než tady v diskusi plácáš že chceš 🤣
Hendlíčku, ty jsi ale TAK hloupoučký az se tomu ani nechce věřit.
Ano, suroviny nebo základní prvky si sice můžeš koupit.
Ale on ti je někdo musí prodat 🤣
A vzhledem k tomu že ty opět nepochopíš co tím říkám, tak rovnou vysvětlím (a stejně to nepochopíš...🤣).
Tímto způsobem se staneš závislý na jiných zemích (těch méně spolehlivých...jako je Rusko, Čína...). Takže to vede přesně k tomu, co tak vehementně krotizuješ 🤣
No a zvyšuje to samozřejmě CO2 a zatěžuje přírodu MNOHEM VÍCE, než když vyrábíš v místě. Takže opět přesně opačný výsledek, než tady v diskusi plácáš že chceš 🤣
Freddka
@rohYpnol
No tak jejlepsi, to je relativni.
Meecedes ma nejlepsi diesely a BMW zas benziny. A Ford umi dobry motory i auta, ale to vime, ze s Fordem to je ted zas jina pisnicka.
Jezdim obcas 1.5 tsi a zas tak nadseny nejsem. Trivalec 1.0 od Fordu s mild hybridem je lepsi, jen holt vrci jak trivalec, takze asi tak.
No tak jejlepsi, to je relativni.
Meecedes ma nejlepsi diesely a BMW zas benziny. A Ford umi dobry motory i auta, ale to vime, ze s Fordem to je ted zas jina pisnicka.
Jezdim obcas 1.5 tsi a zas tak nadseny nejsem. Trivalec 1.0 od Fordu s mild hybridem je lepsi, jen holt vrci jak trivalec, takze asi tak.
rohYpnol
@Hendly
Bohužel ani v tomto nemáš pravdu. Viz třeba 2021 květen, říjen ...
Bohužel ani v tomto nemáš pravdu. Viz třeba 2021 květen, říjen ...
rohYpnol
@Hendly
Bože, jak ty vůbec nevíš....
ANO, přední nárazník je snad u všech běžných značek krom Tesly nespotřební díl. Jenže to by jsi opět musel vědět co to znamená 😅
Bože, jak ty vůbec nevíš....
ANO, přední nárazník je snad u všech běžných značek krom Tesly nespotřební díl. Jenže to by jsi opět musel vědět co to znamená 😅
Freddka
@rohYpnol
Je to dovny, ale kdyz prestanes jen blbe prakat, tak s tebou souhlasim.
Napr. Tesla a jeji uzke portfolio, to je presne ono. Taky ho rozsiri, ale neporovnatelne s Toyotou nebo Hyundaiem, nemluve o nekonecne sirce portfolia VW nebo Stellantisu.
Je to dovny, ale kdyz prestanes jen blbe prakat, tak s tebou souhlasim.
Napr. Tesla a jeji uzke portfolio, to je presne ono. Taky ho rozsiri, ale neporovnatelne s Toyotou nebo Hyundaiem, nemluve o nekonecne sirce portfolia VW nebo Stellantisu.
Johnn
@Freddka Souhlas, vždyť celý koncern VAG má výrobní kapacitu 14 milionů aut a tím vysoké fixní náklady, jede na půl plynu, protože více by neprodal.Vždyť i Škoda měla plán na rok 2018 1,5milionu aut.
V portfoliu určitě scházejí full hybridy, a v BEV nejsou konkurenceshopní z hlediska efektivity ( to už pomalu dotahují), rychlosti nabíjení, infotaimentu(software), spolehlivost (degradace baterií)...
Diesely se jim sice vyplatily, ale zákazníci ví, že podváděli.
V portfoliu určitě scházejí full hybridy, a v BEV nejsou konkurenceshopní z hlediska efektivity ( to už pomalu dotahují), rychlosti nabíjení, infotaimentu(software), spolehlivost (degradace baterií)...
Diesely se jim sice vyplatily, ale zákazníci ví, že podváděli.
rohYpnol
@Freddka
Promíchal jsi to hlavně ty.
Jeti má VW problém s efektivitou výroby, tak je to na úplně jiné straně než jsou prodeje. Na straně prodeje je mi dost jedno, jestli jsou problémy v efektivitě výroby.
Jinak ano, efektovota výroby Tesly se dělá dost jinak, když vyrábí jen 2 modely ve 3 barvách, zatímco VW má relativně plné portfolio modelů.
Za mě věřím tomu, že část prodejů VW dnes prostě tvoří Škoda.
Navíc si VW hodně ublížil pod vedením Diesse, který se z VW snažil dělat Teslu.
Celý jejich současný koncept infotainmentu je průšvih. Sice už to aspoň nějak funguje, ale sázka na display je prostě špatně.
Ano, Čína samozřejmě má dopady, z druhé strany to není VW, ale SAIC VW.
Promíchal jsi to hlavně ty.
Jeti má VW problém s efektivitou výroby, tak je to na úplně jiné straně než jsou prodeje. Na straně prodeje je mi dost jedno, jestli jsou problémy v efektivitě výroby.
Jinak ano, efektovota výroby Tesly se dělá dost jinak, když vyrábí jen 2 modely ve 3 barvách, zatímco VW má relativně plné portfolio modelů.
Za mě věřím tomu, že část prodejů VW dnes prostě tvoří Škoda.
Navíc si VW hodně ublížil pod vedením Diesse, který se z VW snažil dělat Teslu.
Celý jejich současný koncept infotainmentu je průšvih. Sice už to aspoň nějak funguje, ale sázka na display je prostě špatně.
Ano, Čína samozřejmě má dopady, z druhé strany to není VW, ale SAIC VW.
rohYpnol
@Hendly
Hendíčku hujeříčku...
Podívej se na Ostravu, Opava, Jeseník, Krnov...
Vím že tě to překvapí pokud to vůbec budeš schopný vstřebat. Ale potřebujeme i takové pokročilé technologie jako je ocel, beton, písek, štěrk, dřevo, nafta, benzín a další.
Bez těchto základních věci prostě pokročilejší technologie jsou naprosto k ničemu.
Hendíčku hujeříčku...
Podívej se na Ostravu, Opava, Jeseník, Krnov...
Vím že tě to překvapí pokud to vůbec budeš schopný vstřebat. Ale potřebujeme i takové pokročilé technologie jako je ocel, beton, písek, štěrk, dřevo, nafta, benzín a další.
Bez těchto základních věci prostě pokročilejší technologie jsou naprosto k ničemu.
rohYpnol
@kesumb
Ale nepovídej... 2.0 TDI je naprosto pohodová motorizace, která je prověřená a dlouhodobě funguje. Že má i některé nepovedené modifikace?
A kdo je nemá...
Co by za to u Stellantis a Renaultu dali, kdyby měli alespoň něco, co vzdáleně připomíná 2.0 TDI nebo 1.5 TSI...😅
Ale nepovídej... 2.0 TDI je naprosto pohodová motorizace, která je prověřená a dlouhodobě funguje. Že má i některé nepovedené modifikace?
A kdo je nemá...
Co by za to u Stellantis a Renaultu dali, kdyby měli alespoň něco, co vzdáleně připomíná 2.0 TDI nebo 1.5 TSI...😅
rohYpnol
@kesumb
Tak když Taigo s 1.5 tsi ceníkově bylo 0,75M+ tak je asi logické že nabízejí slevy. Jenže ty slevy jsou mnohem více jen "slevy".
Tak když Taigo s 1.5 tsi ceníkově bylo 0,75M+ tak je asi logické že nabízejí slevy. Jenže ty slevy jsou mnohem více jen "slevy".
Arese
@Ja Prvni 123 No, všechny známé bonmoty lady Teacher se (bohužel) do puntíku naplňují: "Socialismus vždy skončí, až mu dojdou peníze těch druhých." "Němci nikdy nedělají malé chyby". A já bych dodal: "...a fanaticky na nich trvají až do svého totálního sebezničení". A nás bohužel stáhnou s sebou! ☹️
rohYpnol
@kesumb
Toxje zas blábol... ikdo nechce ty jejich 1.5 v manuálu??? Opravdu? Skutečně?
No tak není nic jednoduššího než zvolit 1.5 v automatu nebo raději 2.0 v automatu 🤣 Jak složité, co?
Naopak takový Renault a Stellantis dnes nemá co nabídnout... VAG je na tom velmi dobře.
Koneckonců že meleš úplně nesmyslné věci, je zjevné.
Není tak trochu zvláštní, že Škoda se stejnou technikou je 3. nejprodávanější značkou??? Proč??? Když ty TDI a 1.5 TSI podle tebe nikdo nechce...
A Enyaq jakkoliv je mezi EV úspěšný, celkovým čísly žádný významný podíl nemá. Protože EV nikdo z pohledu celku proste nechce!!!
Toxje zas blábol... ikdo nechce ty jejich 1.5 v manuálu??? Opravdu? Skutečně?
No tak není nic jednoduššího než zvolit 1.5 v automatu nebo raději 2.0 v automatu 🤣 Jak složité, co?
Naopak takový Renault a Stellantis dnes nemá co nabídnout... VAG je na tom velmi dobře.
Koneckonců že meleš úplně nesmyslné věci, je zjevné.
Není tak trochu zvláštní, že Škoda se stejnou technikou je 3. nejprodávanější značkou??? Proč??? Když ty TDI a 1.5 TSI podle tebe nikdo nechce...
A Enyaq jakkoliv je mezi EV úspěšný, celkovým čísly žádný významný podíl nemá. Protože EV nikdo z pohledu celku proste nechce!!!
Pavel Hrabalík
@Tycoon přesně tak. Jenom čekám, až to němečtí dělníci půjdou osobně vysvětlit do Bruselu. Mají to tam docela blízko..
gil54
@Arese
Ok, ale já to neoslavuju, já to jen zlehčenou formou, ano poněkud černou, konstatuju. Teď mi ještě chceš vzít i to málo, co mi zbylo?
Je rozdíl aktivně hajlovat nebo si z hajlování dělat legraci. Každej chytrej tady tomu, co se děje v Německu, rozumí, zná příčiny, zná řešení a tak to taky sem do diskuze prskne. Efekt stejnej, jako ty moje kydy. Taky umím vobčas dělat chytrýho, ale legraci mám raději.
Z celkové situace v Německu radost nemám to je snad jasný, protože čím víc je Německo ve sračkách, tím víc se to propisuje i u nás, ale zachránit ho neumím asi ani v nejmenším.
Takže dobře, beru na vědomí, že se mi nesmí líbit ani Scharnhorst, ani Aurora a vlastně ani Titanic, když angláni fakli únii, ale třeba mám rád jenom lodě....
Ok, ale já to neoslavuju, já to jen zlehčenou formou, ano poněkud černou, konstatuju. Teď mi ještě chceš vzít i to málo, co mi zbylo?
Je rozdíl aktivně hajlovat nebo si z hajlování dělat legraci. Každej chytrej tady tomu, co se děje v Německu, rozumí, zná příčiny, zná řešení a tak to taky sem do diskuze prskne. Efekt stejnej, jako ty moje kydy. Taky umím vobčas dělat chytrýho, ale legraci mám raději.
Z celkové situace v Německu radost nemám to je snad jasný, protože čím víc je Německo ve sračkách, tím víc se to propisuje i u nás, ale zachránit ho neumím asi ani v nejmenším.
Takže dobře, beru na vědomí, že se mi nesmí líbit ani Scharnhorst, ani Aurora a vlastně ani Titanic, když angláni fakli únii, ale třeba mám rád jenom lodě....
Ono staci kouknout kolik polomozků dá hlas konečné, motoristům atd. Pak se člověk nemůže divit, ze totu výpada jak vypada