Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

DS uctívá Citroën SM studií Tribute. Geny ikonického modelu chce využít do budoucna

13 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
tato studie nevzdává poctu Citroenu SM, ale spíše jeho zneuctěním. Autoři studie vytvořili neforemnou slátaninu , která se ani zdaleka neblíží originálu. Nic jako DS SM nikdy neexistovalo, zoufalá snaha uměle vytvořené značky, která pokračuje ve vykrádání bohaté historie Citroenu, aniž by dala originální značce jakýkoliv kredit, na fotkách kde jsou oba modely vedle sebe je původní Citroen vždy v takové pozici, aby nebylo vidět logo ozubených šípů a při srovnání interiéru, kterým se studie nepochybně inspirovala, chybí původní interiér SM úplně, protože logo Citroen lze u něj poměrně těžko utajit 😄
Zadní část konceptu více než SM připomíná Renault Fuego a dvoutónové provedení laku rozbijí původní linii Citroenu SM spolu s podivným výřezem obrovských zadních kol. Studie je spíš zoufalým pokusem udělat z DS něco vyjímečného a jenom dokazuje, jak se celé té myšlence o "luxusní značce" nedaří a v podstatě jen potvrzuje, že byla chyba DS odseparovat od Citroenu.
Tohle se pánové hrubě nepovedlo ....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já mám na to zcela opačný názor. Konečně zas vidím design tvořený z jemnocitem. Odkaz do slavné minulosti a přitom to nepůsobí jako retro. Jen do toho nacpat motory s Alfy. Dva příspěvky a tak odlišné. Někteří lidé se totiž zaseknou a přestanou nové věci přijímat a zůstane jen zahořklé vzpomínání. Ještě bych chtěl něco k stárnutí designu, pokud je design výstřední, ale elegantní, tak nestárne vůbec. Když se někdo pokouší o bizarnosti, tak to dopadne vždy špatně. Takový Cactus, který vypadá jak otočená vana na zahradě.
ericn
@KANKUNEN No tak del42sa v tom není sám. První, co mě napadlo, při pohledu na tu studii bylo “bože, to je hnus”. Na první dobrou to SM moc nepřipomíná, až při srovnání obou z boku trošku. Jinak pokud by tohle někdy spatřilo světlo světa, tak do toho 100% nacpou baterky na motory z Alfy bych rovnou zapomněl… A není to značkou Citroen…
gil54
Ikona jako kráva, (ironie) které se vyrobilo za pět let necelých 13000 ks.

I když mám pro citruse trochu slabost, protože 11 BL byla moje první kára, tak SM nepřísluší označovat za ikonu. Ty má, podle mě, Citroën jenom tři. Traction Avant, 2CV a DS.

A nová značka DS zatím kromě sebevědomých cenovek nic moc nepředvedla a asi ani nepředvede. Studii nehodnotím, těch je dnes tři - víte čeho -, od skomírajících automobilek, přes samostatná designová studia až po "dvorní" a nezávislé grafiky a děti.

Prostě jen malůvka jako stovky jiných.
Avatar - del42sa
del42sa
@gil54 Citroenů SM vyrobili málo, protože jejich výrobu utnul Peugeot a také k tomu dopomohla ropná krize v roce 1973, která autům s velko objemnými motory nepřála....

Ikona to určitě je, ať už se jedná o design, motor, odpružení, řízení nebo aerodynamiku
gil54
@del42sa

Věc názoru.

Motor nebyl, kromě servisní náročnosti, ničím mimořádný, použitý jen proto, že citrus vlastní velký motor neměl a že tehdy před dvěma lety převzal zmírající Maserati a chtěl alespoň nějakým způsobem umořit negativní saldo. Odpružení a řízení převzaté i s chlupama z již patnáct let staré DS. Aerodynamika - dejme tomu, ale ne až tak mimořádná, aby byla "ikonická". Takové Cx mělo víc aut a některá dokonce i před válkou.

Všude omílaná mantra s ropnou krizí... zajímavé, že ropná krize nezařízla ta úspěšná auta s velkoobjemovými motory...

Ale pokud chceš osobně považovat SM za ikonu, nemám nic proti, hádat se nechci, jen mám jiný názor.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@gil54 Když už nic, tak ten design ikonický je.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Studie imho pěkná, až na ty led pásky, to je mor...
gil54
@KANKUNEN 12:02

To se nedá rozporovat, zvlášť když se jedná o subjektivní disciplínu.

Ten design se dá označit klidně jako ikonický, neotřelý, legendární, nadčasový, nádherný, mimořádný, ulítlý, zvláštní a pro někoho třeba i kontraverzní z některých úhlů pohledu https😐/www.topgear.com/…/04/_dsc3143.jpg?…
Arese
1) Designu originálu ta nová studie nesahá ani po ventilky, zejména ta záď s děravým blatníkem je otřesná...👎
2) Ikonou se původní Citroën SM může nazývat právě jen po designérské stránce, protože natvrdo řečeno se jednalo o prodejní propadák...
P.S. Pro mě jsou skutečně ikonické Citroëny pouze 3: Traction Avant, 2CV a samozřejmě DS/ID. Z novějších modelů se mi moc líbí ještě AX, Saxo, BX, Xantia a XM.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Arese rozhodně bych do toho zahrnul CX, to je to, co si představím když někdo řekne Citroën.
Arese
@Stejsn Ten mě tolik nezaujal, ale souhlas!
P.S. Shimanski by byl určitě stejného názoru. 😊)
Avatar - pallas
pallas
@Arese a co dodávka HY? Dodnes ikonický foodtruck!