Design
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDS uctívá Citroën SM studií Tribute. Geny ikonického modelu chce využít do budoucna
13 komentářů
gil54
Ikona jako kráva, (ironie) které se vyrobilo za pět let necelých 13000 ks.
I když mám pro citruse trochu slabost, protože 11 BL byla moje první kára, tak SM nepřísluší označovat za ikonu. Ty má, podle mě, Citroën jenom tři. Traction Avant, 2CV a DS.
A nová značka DS zatím kromě sebevědomých cenovek nic moc nepředvedla a asi ani nepředvede. Studii nehodnotím, těch je dnes tři - víte čeho -, od skomírajících automobilek, přes samostatná designová studia až po "dvorní" a nezávislé grafiky a děti.
Prostě jen malůvka jako stovky jiných.
I když mám pro citruse trochu slabost, protože 11 BL byla moje první kára, tak SM nepřísluší označovat za ikonu. Ty má, podle mě, Citroën jenom tři. Traction Avant, 2CV a DS.
A nová značka DS zatím kromě sebevědomých cenovek nic moc nepředvedla a asi ani nepředvede. Studii nehodnotím, těch je dnes tři - víte čeho -, od skomírajících automobilek, přes samostatná designová studia až po "dvorní" a nezávislé grafiky a děti.
Prostě jen malůvka jako stovky jiných.
@gil54 Citroenů SM vyrobili málo, protože jejich výrobu utnul Peugeot a také k tomu dopomohla ropná krize v roce 1973, která autům s velko objemnými motory nepřála....
Ikona to určitě je, ať už se jedná o design, motor, odpružení, řízení nebo aerodynamiku
Ikona to určitě je, ať už se jedná o design, motor, odpružení, řízení nebo aerodynamiku
@del42sa
Věc názoru.
Motor nebyl, kromě servisní náročnosti, ničím mimořádný, použitý jen proto, že citrus vlastní velký motor neměl a že tehdy před dvěma lety převzal zmírající Maserati a chtěl alespoň nějakým způsobem umořit negativní saldo. Odpružení a řízení převzaté i s chlupama z již patnáct let staré DS. Aerodynamika - dejme tomu, ale ne až tak mimořádná, aby byla "ikonická". Takové Cx mělo víc aut a některá dokonce i před válkou.
Všude omílaná mantra s ropnou krizí... zajímavé, že ropná krize nezařízla ta úspěšná auta s velkoobjemovými motory...
Ale pokud chceš osobně považovat SM za ikonu, nemám nic proti, hádat se nechci, jen mám jiný názor.
Věc názoru.
Motor nebyl, kromě servisní náročnosti, ničím mimořádný, použitý jen proto, že citrus vlastní velký motor neměl a že tehdy před dvěma lety převzal zmírající Maserati a chtěl alespoň nějakým způsobem umořit negativní saldo. Odpružení a řízení převzaté i s chlupama z již patnáct let staré DS. Aerodynamika - dejme tomu, ale ne až tak mimořádná, aby byla "ikonická". Takové Cx mělo víc aut a některá dokonce i před válkou.
Všude omílaná mantra s ropnou krizí... zajímavé, že ropná krize nezařízla ta úspěšná auta s velkoobjemovými motory...
Ale pokud chceš osobně považovat SM za ikonu, nemám nic proti, hádat se nechci, jen mám jiný názor.
gil54
@KANKUNEN 12:02
To se nedá rozporovat, zvlášť když se jedná o subjektivní disciplínu.
Ten design se dá označit klidně jako ikonický, neotřelý, legendární, nadčasový, nádherný, mimořádný, ulítlý, zvláštní a pro někoho třeba i kontraverzní z některých úhlů pohledu https😐/www.topgear.com/…/04/_dsc3143.jpg?…
To se nedá rozporovat, zvlášť když se jedná o subjektivní disciplínu.
Ten design se dá označit klidně jako ikonický, neotřelý, legendární, nadčasový, nádherný, mimořádný, ulítlý, zvláštní a pro někoho třeba i kontraverzní z některých úhlů pohledu https😐/www.topgear.com/…/04/_dsc3143.jpg?…
Arese
1) Designu originálu ta nová studie nesahá ani po ventilky, zejména ta záď s děravým blatníkem je otřesná...👎
2) Ikonou se původní Citroën SM může nazývat právě jen po designérské stránce, protože natvrdo řečeno se jednalo o prodejní propadák...
P.S. Pro mě jsou skutečně ikonické Citroëny pouze 3: Traction Avant, 2CV a samozřejmě DS/ID. Z novějších modelů se mi moc líbí ještě AX, Saxo, BX, Xantia a XM.
2) Ikonou se původní Citroën SM může nazývat právě jen po designérské stránce, protože natvrdo řečeno se jednalo o prodejní propadák...
P.S. Pro mě jsou skutečně ikonické Citroëny pouze 3: Traction Avant, 2CV a samozřejmě DS/ID. Z novějších modelů se mi moc líbí ještě AX, Saxo, BX, Xantia a XM.
Zadní část konceptu více než SM připomíná Renault Fuego a dvoutónové provedení laku rozbijí původní linii Citroenu SM spolu s podivným výřezem obrovských zadních kol. Studie je spíš zoufalým pokusem udělat z DS něco vyjímečného a jenom dokazuje, jak se celé té myšlence o "luxusní značce" nedaří a v podstatě jen potvrzuje, že byla chyba DS odseparovat od Citroenu.
Tohle se pánové hrubě nepovedlo ....