Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čtveřice Mazd MX-5 jako první přejela celou Británii na udržitelný benzin

31 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Verim syntetickemu benzinu.
Zatim je to drahe, ale drive nebopozdeji na nej prejdeme vsichni.
To jedine dava smysl.

A prosazovani malych aut.
Dost mozna iomezeni rychlosti.

To vsechno je lepsi, nez baterkarny.
Nebo Nebo
@Ja Prvni 123 To řekni automobilkám, ať neinvestují do pitomých EV, ale do těch synt. paliv.
Pak by nebyla tak drahá a byla by učinnější a méně nákladná na výrobu. Samozřejmě, že to (nejspíš) nebude nikdy tak jako když dáváš elektřinu přímo do EV, ale mohlo by se to k tomu blížit.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Nebo Nebo Elektrinu lrimo do EV?

Vis jaky jsou ztraty pri prenosu?
A jak se ztraci i kdyz autonikam nejede?!

Bude to lepsi, bude to vic fungovat,
Nebo Nebo
@Ja Prvni 123 Je to lepší... je během dvou minut plná nádrž, stejně jako normalní benzín/nafta, navíc zde by i ekoteroristi nemohli mít nic proti, protože to žádný zápach pravděpodobně nemá 😁

Věřím v tom taky palce a doufám, že to uspěje namísto zkratovozů.

A navíc bychom mohli mít krásně spolehlivá auta, protože by odpadli např. tyto součásti: katalyzátor, DPF, OPF, AdBlue... Navíc by také nebylo měření emisí.
Arese
@Ja Prvni 123 Hlavně by nebylo třeba budovat za miliardy dobíjecí síť a posilovat elektrorozvodny. A za další miliardy budovat devastující doly na lithium atd. a za další miliardy fabriky na baterie!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
No jaké jsou ztráty při přenosu? ideálně rozpocitat na km vedení, protoze všude je to různé daleko a určitě nebude stejná ztráta s vlastní fv, bydlištěm pár km od elektrarny, nebo stovek km od elektrárny. A kolik je ztráta při "nejezdeni" za hodinu nebo den? Rád se nechám poučit.
kesumb
@Ja Prvni 123

no tak tohle je vysoko nasazeny, pod nebo se klepe stupinek vitezu…
ericn
@Ja Prvni 123 Souhlas, on totiž dává největší smysl. Přehodíš palivo a 90% nenáviděného CO2 je pryč… Easy a je to v podstatě změna přes noc bez finančně velmi náročné změny vozového parku 😋
Arese
@ericn Přesně tak, je to suverénně nejlepší a nejschůdnější cesta pro budoucí široce dostupnou a trvale udržitelnou mobilitu. Tudy je třeba se ubírat a maximálně do toho investovat!!! 👍
ericn
@Arese vlaštovka už tu je, syntetická náhražka nafty HVO100 a už se prodává a začínají na to jezdit hlavně kamiony 😄 Tak snad se to rozjede naplno...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Ja Prvni 123 V syntetický benzín věřil přece už strýček Adolf, jak zaznělo i na nedávném politickém školení Dezoláctva sobě. Ideální je prý s oktanovým číslem 88 (říkal Turek) 😄
Avatar - beibej
beibej
@Barry Lyndon jo je to frajer!
Avatar - Anonym
Anonym
Udržitelná biopaliva, syntetická paliva, elektromobily, hybridy, vodík. Spektrum technických řešení ke snížení emisí CO2 je velmi široké. Lze očekávat, že v budoucnu se prosadí kombinace těchto řešení v závislosti na podmínkách daných trhů, dostupnosti a ceně energií v dané lokalitě, potřebách zákazníků, velikosti auta atd.
Automobilky, které na to budou připraveny, budou ve výhodě. Kdo vsadí vše na jednu kartu, půjde do velkého rizika. A může dopadnout jako Nokia, která vše vsadila na Windows Phone a sázka jí nevyšla.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Tycoon Řekl bych, že v tomto je na tom Evropa nejlíp, třeba VW je na tom dobře se spalováky i elektro. Na TSI Čína nemá a Bosch, Siemens, ABB jsou stále špička na světě.
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN

Dosud na tom byla Evropa celkem dobře. Ale náskok se snižuje.
Například VW i Stellantis mají v Brazílii motory na 100% ethanol z cukrové třtiny. Ale Korejci i Japonci se učí rychle a třeba Toyota nabízí v Brazílii full-hybrid spalující 100% ethanol. Na to Evropa zatím odpověď nemá.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak léčit kašel rakovinou. V článku se i píše, že se jedná o snahu udržet auta jaká jsou tato, takže auta pro zábavu a ne do práce. Ze samé nenávisti k baterce, jste ochotni podporovat energetický nesmysl. Na tu energii, která byla potřeba k výrobě toho paliva by tu Británii objely 4 el. kamiony. A kdo ví co ta srágora s tím motorem nakonec udělá. I ta pitomá fotovoltaika na poli dodá víc energie, než když uděláš z řepy líh. Stále platí, že vidím budoucnost takto: lopata uranu-trafo-dráty-trafačka na parkovišti pro 50 aut zabere asi dvě parkovací místa.
Avatar - del42sa
del42sa
@KANKUNEN už si konečně běží koupit Teslu ať zachraniš planetu 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@del42sa Mluvím o budoucnosti a Tesla se mi moc nezamlouvá. Ale takový Ioniq 5N by šel.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN Dojezd 50km na okruhu není nic moc. A ta hmotnost.
😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pepo, dojezd neřeším, na to mám diesla s močkou a jako druhé auto EV mi přijde dokonalá kombinace.
ericn
@KANKUNEN no jasně elektrická stodola 5N za 2 míče je to pravé ořechové 😋
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN mně by třeba štvalo jet na severní smyčce 2 kola a mit baterky vybité.
kesumb
@KANKUNEN
mas to zbytecny na zupaforu psali ze je potreba milion temelinu a velky trafo v kazdym byte..
Arese
@KANKUNEN Elektrofanatik se prostě nezapře. Jakmile jen v jakékoliv pozitivní souvislosti zazní termín "spalovací motor" už vidí rudě a je připraven vraždit! 😁
Avatar - praptak
praptak
Zajímavé je, že se často největší ekektrofanatici včetně hybridářů rekrutují z těch, co jezdili nebo jezdí naftou. 😉
DonVito
Je skvele, jak dobre je akceptovano synteticke palivo, pres jeho astronomickou cenu.
Petrolhead je tedy ochotny zaplatit (dejme tomu) 200Kc/l, jen aby mu vrcel motor a mohl chranit planetu. To je 10Kc/km.

Ja jsem jen chudy elektromobilista a jezdim za desetinove naklady.
Dnes...

Takze hosi, drzim vam palce, abyste si takovou jizdu mohli dovolit a nenarikali ve zdejsich diskuzich.
Avatar - praptak
praptak
Když si někdo může něco dovolit, tak obvykle nenaříká. 🙃
DonVito
@praptak

nicmene spousta diskuteru tu casto usedave narika
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak
Fakt? Nějak jsem di nevšiml.strasilonse cenou jen 50kc/l u benzinu a nafty a kolik lidí tu brecelo, že to chudaky zlikviduje. Máš na výběr, pokid chceš archaickou technologií, koupíš žárovku a svitis 60w, pokud chceš moderní, koupíš LED s 5w a ještě svítí lépe. To je stejne s tím komfortem a cenou o čem píše donvito.
Avatar - praptak
praptak
Naříká obvykle ten, kdo si to ve skutečnosti dovolit nemůže.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Škoda 😒br /> Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %.