Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČtveřice Mazd MX-5 jako první přejela celou Británii na udržitelný benzin
31 komentářů
Anonym
Udržitelná biopaliva, syntetická paliva, elektromobily, hybridy, vodík. Spektrum technických řešení ke snížení emisí CO2 je velmi široké. Lze očekávat, že v budoucnu se prosadí kombinace těchto řešení v závislosti na podmínkách daných trhů, dostupnosti a ceně energií v dané lokalitě, potřebách zákazníků, velikosti auta atd.
Automobilky, které na to budou připraveny, budou ve výhodě. Kdo vsadí vše na jednu kartu, půjde do velkého rizika. A může dopadnout jako Nokia, která vše vsadila na Windows Phone a sázka jí nevyšla.
Automobilky, které na to budou připraveny, budou ve výhodě. Kdo vsadí vše na jednu kartu, půjde do velkého rizika. A může dopadnout jako Nokia, která vše vsadila na Windows Phone a sázka jí nevyšla.
@Tycoon Řekl bych, že v tomto je na tom Evropa nejlíp, třeba VW je na tom dobře se spalováky i elektro. Na TSI Čína nemá a Bosch, Siemens, ABB jsou stále špička na světě.
@KANKUNEN
Dosud na tom byla Evropa celkem dobře. Ale náskok se snižuje.
Například VW i Stellantis mají v Brazílii motory na 100% ethanol z cukrové třtiny. Ale Korejci i Japonci se učí rychle a třeba Toyota nabízí v Brazílii full-hybrid spalující 100% ethanol. Na to Evropa zatím odpověď nemá.
Dosud na tom byla Evropa celkem dobře. Ale náskok se snižuje.
Například VW i Stellantis mají v Brazílii motory na 100% ethanol z cukrové třtiny. Ale Korejci i Japonci se učí rychle a třeba Toyota nabízí v Brazílii full-hybrid spalující 100% ethanol. Na to Evropa zatím odpověď nemá.
KANKUNEN
Jak léčit kašel rakovinou. V článku se i píše, že se jedná o snahu udržet auta jaká jsou tato, takže auta pro zábavu a ne do práce. Ze samé nenávisti k baterce, jste ochotni podporovat energetický nesmysl. Na tu energii, která byla potřeba k výrobě toho paliva by tu Británii objely 4 el. kamiony. A kdo ví co ta srágora s tím motorem nakonec udělá. I ta pitomá fotovoltaika na poli dodá víc energie, než když uděláš z řepy líh. Stále platí, že vidím budoucnost takto: lopata uranu-trafo-dráty-trafačka na parkovišti pro 50 aut zabere asi dvě parkovací místa.
@KANKUNEN už si konečně běží koupit Teslu ať zachraniš planetu 😉
@del42sa Mluvím o budoucnosti a Tesla se mi moc nezamlouvá. Ale takový Ioniq 5N by šel.
Pepo, dojezd neřeším, na to mám diesla s močkou a jako druhé auto EV mi přijde dokonalá kombinace.
@KANKUNEN
mas to zbytecny na zupaforu psali ze je potreba milion temelinu a velky trafo v kazdym byte..
mas to zbytecny na zupaforu psali ze je potreba milion temelinu a velky trafo v kazdym byte..
DonVito
Je skvele, jak dobre je akceptovano synteticke palivo, pres jeho astronomickou cenu.
Petrolhead je tedy ochotny zaplatit (dejme tomu) 200Kc/l, jen aby mu vrcel motor a mohl chranit planetu. To je 10Kc/km.
Ja jsem jen chudy elektromobilista a jezdim za desetinove naklady.
Dnes...
Takze hosi, drzim vam palce, abyste si takovou jizdu mohli dovolit a nenarikali ve zdejsich diskuzich.
Petrolhead je tedy ochotny zaplatit (dejme tomu) 200Kc/l, jen aby mu vrcel motor a mohl chranit planetu. To je 10Kc/km.
Ja jsem jen chudy elektromobilista a jezdim za desetinove naklady.
Dnes...
Takze hosi, drzim vam palce, abyste si takovou jizdu mohli dovolit a nenarikali ve zdejsich diskuzich.
Když si někdo může něco dovolit, tak obvykle nenaříká. 🙃
@praptak
Fakt? Nějak jsem di nevšiml.strasilonse cenou jen 50kc/l u benzinu a nafty a kolik lidí tu brecelo, že to chudaky zlikviduje. Máš na výběr, pokid chceš archaickou technologií, koupíš žárovku a svitis 60w, pokud chceš moderní, koupíš LED s 5w a ještě svítí lépe. To je stejne s tím komfortem a cenou o čem píše donvito.
Fakt? Nějak jsem di nevšiml.strasilonse cenou jen 50kc/l u benzinu a nafty a kolik lidí tu brecelo, že to chudaky zlikviduje. Máš na výběr, pokid chceš archaickou technologií, koupíš žárovku a svitis 60w, pokud chceš moderní, koupíš LED s 5w a ještě svítí lépe. To je stejne s tím komfortem a cenou o čem píše donvito.
Pepa_007
Škoda 😒br />
Maximální jízdní výkon, který je dle UN-GTR.21 dostupný po dobu až 30 sekund. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23-50°C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %.
Zatim je to drahe, ale drive nebopozdeji na nej prejdeme vsichni.
To jedine dava smysl.
A prosazovani malych aut.
Dost mozna iomezeni rychlosti.
To vsechno je lepsi, nez baterkarny.
Pak by nebyla tak drahá a byla by učinnější a méně nákladná na výrobu. Samozřejmě, že to (nejspíš) nebude nikdy tak jako když dáváš elektřinu přímo do EV, ale mohlo by se to k tomu blížit.
Vis jaky jsou ztraty pri prenosu?
A jak se ztraci i kdyz autonikam nejede?!
Bude to lepsi, bude to vic fungovat,
Věřím v tom taky palce a doufám, že to uspěje namísto zkratovozů.
A navíc bychom mohli mít krásně spolehlivá auta, protože by odpadli např. tyto součásti: katalyzátor, DPF, OPF, AdBlue... Navíc by také nebylo měření emisí.
No jaké jsou ztráty při přenosu? ideálně rozpocitat na km vedení, protoze všude je to různé daleko a určitě nebude stejná ztráta s vlastní fv, bydlištěm pár km od elektrarny, nebo stovek km od elektrárny. A kolik je ztráta při "nejezdeni" za hodinu nebo den? Rád se nechám poučit.
no tak tohle je vysoko nasazeny, pod nebo se klepe stupinek vitezu…