Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota krátí své elektrické plány rovnou o třetinu. I tak jsou ale zřejmě nereálné
38 komentářů
Horký Rom
Zatímco fanoušci některých německých značek s nadšením tvrdí, že jejich auta nemají konkurenci, realita ukázala přesný opak. Po Mercedesu nyní Volkswagen oznámil, že bude muset zavřít několik továren a propustit přibližně 110 000 zaměstnanců. Skupina VAG čelí největším problémům za posledních 70 let.
Důvo😜 prodeje prudce klesají. Lidé přestávají kupovat jejich vozy. Na jednom z nejdůležitějších trhů, v Číně, došlo ke kolapsu. Volkswagen prodává v Číně 30–40 % svých celosvětových prodejů, v závislosti na značce. Desítky let držel v Číně první místo v prodejích, a právě vysoké zisky z tohoto trhu mu umožňovaly řešit jakékoli problémy.
Za poslední dva roky se však situace otočila o 180 stupňů. BYD, který prodává auta ve stejném cenovém segmentu jako VW, proměnil německého giganta v terč posměchu.
Číňané, kteří mají v genech zálibu ve značkových a prestižních věcech, jsou nyní v šoku. Stále více lidí přechází na domácí prémiové vozy, což vyvrací mýtus, že Číňané své vlastní vozy nekupují. Za první polovinu roku 2024 klesly prodeje Volkswagenu v Číně o 19 %, Porsche o 39 % a Audi o 11 %. Naproti tomu prodeje značek jako Li Auto, BYD, Huawei a Xiaomi raketově rostou.
V červenci 2024 Li Auto s průměrnou cenou vozu 54 000 USD poprvé překonala německou trojici v prodejích, a to přesto, že má jen 5 modelů v nabídce, zatímco německé značky mají minimálně 13 modelů. Li Auto zvýšila své prodeje za dva roky o více než 300 %. Huawei M9 s cenou 80 000 USD překonal prodeje jakéhokoli vozu Audi, ať už levnějšího nebo dražšího, i dalších německých značek.
Pokračování níže.
Důvo😜 prodeje prudce klesají. Lidé přestávají kupovat jejich vozy. Na jednom z nejdůležitějších trhů, v Číně, došlo ke kolapsu. Volkswagen prodává v Číně 30–40 % svých celosvětových prodejů, v závislosti na značce. Desítky let držel v Číně první místo v prodejích, a právě vysoké zisky z tohoto trhu mu umožňovaly řešit jakékoli problémy.
Za poslední dva roky se však situace otočila o 180 stupňů. BYD, který prodává auta ve stejném cenovém segmentu jako VW, proměnil německého giganta v terč posměchu.
Číňané, kteří mají v genech zálibu ve značkových a prestižních věcech, jsou nyní v šoku. Stále více lidí přechází na domácí prémiové vozy, což vyvrací mýtus, že Číňané své vlastní vozy nekupují. Za první polovinu roku 2024 klesly prodeje Volkswagenu v Číně o 19 %, Porsche o 39 % a Audi o 11 %. Naproti tomu prodeje značek jako Li Auto, BYD, Huawei a Xiaomi raketově rostou.
V červenci 2024 Li Auto s průměrnou cenou vozu 54 000 USD poprvé překonala německou trojici v prodejích, a to přesto, že má jen 5 modelů v nabídce, zatímco německé značky mají minimálně 13 modelů. Li Auto zvýšila své prodeje za dva roky o více než 300 %. Huawei M9 s cenou 80 000 USD překonal prodeje jakéhokoli vozu Audi, ať už levnějšího nebo dražšího, i dalších německých značek.
Pokračování níže.
Můj osobní názor😒br />
Je selháním snažit se v roce 2024 prodávat „logotyp“ v době, kdy Tesla bez dlouhé historie a prestiže dokázala, že to už nefunguje. Svět se změnil. Většina lidí dnes hledá technologie, nikoli luxusní „ozdoby“.
Je selháním prodávat draze pouze podvozek s dobrou ovladatelností ve vysokých rychlostech, což, jak se ukazuje, už nikoho nezajímá. Většina zemí má omezení rychlosti na 130 km/h a ve městech se průměrná rychlost pohybuje kolem 50 km/h.
Je selháním nepochopit, že dnes je důležité prodávat výsledek ovladatelnosti, špičkový interiér bez rušivých zvuků, maximální technologie a autonomní řízení. Trh jasně ukazuje, co se dnes prodává.
Snažit se to zpochybňovat je jako bojovat s větrnými mlýny.
P.S. Brzy budeme svědky toho, jak se postupně přizpůsobí i ti, kteří dříve tvrdili pravý opak.
Tímto zdravím japonskou automobilku 👋
Je selháním snažit se v roce 2024 prodávat „logotyp“ v době, kdy Tesla bez dlouhé historie a prestiže dokázala, že to už nefunguje. Svět se změnil. Většina lidí dnes hledá technologie, nikoli luxusní „ozdoby“.
Je selháním prodávat draze pouze podvozek s dobrou ovladatelností ve vysokých rychlostech, což, jak se ukazuje, už nikoho nezajímá. Většina zemí má omezení rychlosti na 130 km/h a ve městech se průměrná rychlost pohybuje kolem 50 km/h.
Je selháním nepochopit, že dnes je důležité prodávat výsledek ovladatelnosti, špičkový interiér bez rušivých zvuků, maximální technologie a autonomní řízení. Trh jasně ukazuje, co se dnes prodává.
Snažit se to zpochybňovat je jako bojovat s větrnými mlýny.
P.S. Brzy budeme svědky toho, jak se postupně přizpůsobí i ti, kteří dříve tvrdili pravý opak.
Tímto zdravím japonskou automobilku 👋
Mas problem s citanim ci z googlenim blbce.?
@Horký Rom No já Ti nevím. Mě osobně by nejvíc seděl jednoduchý, spolehlivý elektromobil, bez zbytečností. Tím myslím především rádoby bezpečnostní asistenční systémy, které mohou aktivně zasahovat do řízení a brždění. Vidím je jako potenciálně nebezpečné a ve výchozím stavu by měly být vypnuté. Ať si to zapíná jen ten, kdo to chce. Technologie neodmítám, pokud jsou aplikovány v nezbytně nutné míře. O maximální technologie nestojím a o autonomní řízení už vůbec ne. A to bez ohledu na to, zda se bude jednat o technologie čínské, americké, nebo evropské.
@Petr_Basa
Naopak mají být zapnuté a nevypinatelné. Tech blbu co potkavam, co se nedokáži udržet ve svém pruhu je čím dál víc. A vsadím se, že oni sami o sobě tvrdí co většina tady, že asistenti je omezují a ohrožují a sami se v pruhu udrží i když to reálné pravda není, protože kdyby byla, asistenti nemusí zasahovat do řízení.
Naopak mají být zapnuté a nevypinatelné. Tech blbu co potkavam, co se nedokáži udržet ve svém pruhu je čím dál víc. A vsadím se, že oni sami o sobě tvrdí co většina tady, že asistenti je omezují a ohrožují a sami se v pruhu udrží i když to reálné pravda není, protože kdyby byla, asistenti nemusí zasahovat do řízení.
@Mikesus
Nesmysl. Přesně tohle je cesta do pekla.
Tímto způsobem za chvíli řidič ani nebude vědět, jak se otevírají dveře...
Asistenty v dnešní podobě jsou zlo. Vize Volva ani jede nmrtvý je utopie, nesmysl. Volvo vyrábí auta a provoz prostě generuje i oběti. Tak to bohužel bylo, je a bude.
Sanžit se zvyšovat bezpečnost je chvályhodná. Ale nesmí se stát prvořadým cílem. Auto je pořád jen auto, a ne trezor. Nebo to nařídíme i asistenty chůze a budeme chodit v brnění??? Vždyť kolik chodců zemře...
Nesmysl. Přesně tohle je cesta do pekla.
Tímto způsobem za chvíli řidič ani nebude vědět, jak se otevírají dveře...
Asistenty v dnešní podobě jsou zlo. Vize Volva ani jede nmrtvý je utopie, nesmysl. Volvo vyrábí auta a provoz prostě generuje i oběti. Tak to bohužel bylo, je a bude.
Sanžit se zvyšovat bezpečnost je chvályhodná. Ale nesmí se stát prvořadým cílem. Auto je pořád jen auto, a ne trezor. Nebo to nařídíme i asistenty chůze a budeme chodit v brnění??? Vždyť kolik chodců zemře...
@Horký Rom Proč tady plodíš takovou snůšku naprostých hovadin a nesmyslů? VW je v bezprecedentní krizi jen proto, že místo požadavků svých zákazníků poslouchá jen příkazy naprosto nekompetentních zelenobolševických politiků ve vedení EU!!! 😞((
@Arese
Velmi dobře chápu, že Autoforum lidem vymývá mozky a dělá z nich pasivní a agresivní jedince.
Velmi dobře chápu, že Autoforum lidem vymývá mozky a dělá z nich pasivní a agresivní jedince.
Petr_Basa
Plány Toyoty jsou čím dál zmatenější. Ti japonci se v elektromobilitě plácají ještě víc než my evropani.
@Petr_Basa Toyota se nikdy netajila s tím, že elektromobilitu nepovažuje ani za hlavní ani za jedinou cestu vývoje pohonů automobilů. Což si může dovolit jen ona, ale nikoli zaostalé automobilky typu VW či Stellantis.
Podle plusů je jasné, že jsi Horký Rom a příštím příspěvkem mi to Lenka Čížková potvrdí. Nemusel jsem se namáhat.
Podle plusů je jasné, že jsi Horký Rom a příštím příspěvkem mi to Lenka Čížková potvrdí. Nemusel jsem se namáhat.
hovno hovno
Příspěvek podléhá schvalování.
@Petr_Basa
Ne. Toyota od počátku konzistentně EV mobilitu vidí jako slepou uličku.
Jenže v rámci konkurence samozřejmě s něčím přijít musela.
Ne. Toyota od počátku konzistentně EV mobilitu vidí jako slepou uličku.
Jenže v rámci konkurence samozřejmě s něčím přijít musela.
Renoo
Čínské filcky tu cosi blábolili o tom, jak Toyota jde do kopru a příští rok bude sešup a snad konec nebo co a přitom je to s přehledem neprodávanější automobilka vůbec. Tohle mi nějak neštimuje.
Štěstím pro Toyotu je totiž fakt, že Čína je sice důležitým trhem, ale ne zásadním. Takže ji minou nařízení, které Číňanům nedávají na výběr a holt si to EV koupit musí.
Štěstím pro Toyotu je totiž fakt, že Čína je sice důležitým trhem, ale ne zásadním. Takže ji minou nařízení, které Číňanům nedávají na výběr a holt si to EV koupit musí.
Michal Ježek
Je zřéjmé, že EV budou okrajovou částí automobilového trhu, pro specifickou část populace.
Na budoucím největším trhu v Indii budou do roku 2030
na prvním místě, jako nyní v Číně.
Indové také dobře ví, že baterie a el. pohon jsou téměř zadarmo.
Již nyní začínají sekat EV 435 cm do 20 000.
na prvním místě, jako nyní v Číně.
Indové také dobře ví, že baterie a el. pohon jsou téměř zadarmo.
Již nyní začínají sekat EV 435 cm do 20 000.
@PowerHouse
Asi je mi jedno, s čim budou jezdit v Indii nebo soudruzi v Číně. Ale jsem zvědav, kolik těch Indů bude mít v přepočtu mega na auto.
Asi je mi jedno, s čim budou jezdit v Indii nebo soudruzi v Číně. Ale jsem zvědav, kolik těch Indů bude mít v přepočtu mega na auto.
@PowerHouse tak jejich vývoj jistě není ukončen a pokud se někde opravdu otevře díra na trhu, nebude pro Toyotu problém ji zaplnit. Ale to je dost nepravděpodobné, že by je v brzké době vyžadovalo víc lidí než v jednotkách procent.
@PowerHouse Já bych moc rád viděl ten největší trh v roce 2030 😄 To je z nějaké pofidérní studie?
Já jsem v Indii byl už celkem 4x a situace je tam pořád stejná. Zaostalé, chudé, špinavé. Auta tam jezdí ultra levné. Ty nejlevnější modely od Suzuki, Mahindry a Taty. Všechno v dost špatné výbavě. Nějaké EV jsou jim buřt. Najezdí málo, takže cena paliva je vedlejší a servisní intervaly jsou tam tak trochu jiné. Cesty jsou mizerné a tam kde se odváží by se s těžkým EV nedostali.
Ale ono je to jedno. Těch aut se tam prodá málo. V Indii se jezdí na motorce a jinak mhd nebo na kole. Minulý rok se neprodaly ani 4 miliony aut. Na větší vzdálenosti se autem nejezdí vůbec. Takže i když Ind už výjimečně prachy má, tak si ho nekoupí, pokud nebydlí někde v Dillí. V minulém roce to bylo 24 aut na 1000 obyvatel.
Já jsem v Indii byl už celkem 4x a situace je tam pořád stejná. Zaostalé, chudé, špinavé. Auta tam jezdí ultra levné. Ty nejlevnější modely od Suzuki, Mahindry a Taty. Všechno v dost špatné výbavě. Nějaké EV jsou jim buřt. Najezdí málo, takže cena paliva je vedlejší a servisní intervaly jsou tam tak trochu jiné. Cesty jsou mizerné a tam kde se odváží by se s těžkým EV nedostali.
Ale ono je to jedno. Těch aut se tam prodá málo. V Indii se jezdí na motorce a jinak mhd nebo na kole. Minulý rok se neprodaly ani 4 miliony aut. Na větší vzdálenosti se autem nejezdí vůbec. Takže i když Ind už výjimečně prachy má, tak si ho nekoupí, pokud nebydlí někde v Dillí. V minulém roce to bylo 24 aut na 1000 obyvatel.
Michal Fousek
Protože Toyota má aktuálně hodně špatné elektromobily, resp. bratříčky Subaru a Lexus. To si z dnešního pohledu, za tu cenu, koupí jenom někdo, kdo dostane velmi velkou slevu nebo neplánuje jezdit žádné dálky.
Dalibor Vidiečan
Toto znie ako sabotáž samotnej automobilky toyota (podobne ako vw s divným dizajnom a nedokončenými autami, Mercedes s vyslovene neatraktívnymi modelmi, ford s jediným vlastným el. modelom tiež zvláštnych tvarov a obmedzeného prepravného komfortu) .
Majú 1 (jeden) elektromobil s krátkym dojazdom a vysokou spotrebou, pomalými amalými vylepšeniami a zvlášneho tvaru a potom nič. To je veľmi málo na to, aby mohli očakávať 1,5miliónové predaje.
Majú 1 (jeden) elektromobil s krátkym dojazdom a vysokou spotrebou, pomalými amalými vylepšeniami a zvlášneho tvaru a potom nič. To je veľmi málo na to, aby mohli očakávať 1,5miliónové predaje.
@Dalibor Vidiečan Mají jeden elektromobil, ale největší prodeje na světě a jedny z největších zisků.
Jo já vím, ono se to najednou z ničeho nic zlomí a půjdou do kopru. To bude fičááááááák, jak pravil jeden EV youtuber, který rozumí asi všemu 😄 Fičák ale pořád nikde, asi se nedočkám 😒
Jo já vím, ono se to najednou z ničeho nic zlomí a půjdou do kopru. To bude fičááááááák, jak pravil jeden EV youtuber, který rozumí asi všemu 😄 Fičák ale pořád nikde, asi se nedočkám 😒
Jenik3
Kdo se umi prizpusobit, vyhraje. Je otazka, zda na stupnich vitezu budou stat evropske automobilky.
Meky
Po 20 rokoch relativneho pokoja a predaja obycajnych aut aktualne zazivame dejinny zvrat.
Som uprimne zvedavy ako to dopadne.
Co je iste je, ze spalovacie motory skoncia velmi rychlo.
Otazka je, co ich nahradi.
Budu to hybridy ?
Plug in hybridy?
Alebo priamo elektrovehikle?
Ako sa s prechodom popasuju tradicni vyrobcovia?
Ake budu dopady na zamestnanost a konkurencieschopnost EU?
Nuz - uvidime.
Clovek by si aj otvoril pukance a so zaujmom sledoval vyvoj - keby sme mohli sediet v dialke a len pozerat.
V skutocnosti sedime priamo vo EU vlaku, ktory prechadza cez mnohe vyhybky.
Ci je smer dobry, alebo ci skoncime na slepej kolaji alebo ci narazime sa este nevie.
Ale vlak uz fici naplno..
Drzme si klobuky
Som uprimne zvedavy ako to dopadne.
Co je iste je, ze spalovacie motory skoncia velmi rychlo.
Otazka je, co ich nahradi.
Budu to hybridy ?
Plug in hybridy?
Alebo priamo elektrovehikle?
Ako sa s prechodom popasuju tradicni vyrobcovia?
Ake budu dopady na zamestnanost a konkurencieschopnost EU?
Nuz - uvidime.
Clovek by si aj otvoril pukance a so zaujmom sledoval vyvoj - keby sme mohli sediet v dialke a len pozerat.
V skutocnosti sedime priamo vo EU vlaku, ktory prechadza cez mnohe vyhybky.
Ci je smer dobry, alebo ci skoncime na slepej kolaji alebo ci narazime sa este nevie.
Ale vlak uz fici naplno..
Drzme si klobuky
Ponechali by nadále značku Rivian a dál vyráběli kosmicky vypadající auta pro zákazníky, který to chtějí. A pro sebe by na platformu nahodili normálně vypadající karoserii a tři elipsy.
Trh v USA je pro Toyotu důležitý a EV trucky tam vyrábí Rivian a Ford. Chevrolet Silverado EV se stovkovými prodeji nepočítám. Divnokrabici Cybertruck, která ale není typický americký truck, taky nepočítám.
https😐/www.reuters.com/…ture-2024-06-25/
Za 13 mld by se nyní Rivian skutečně neprodával. A především, k čemu by si ho VW vlastně pořídil, že?