Ojetiny

Zpět na článek

Nejdostupnější nové vozy: Auta do 300.000 Kč zmizela

36 komentářů

Hendly
Cena casopisu “Svet motoru” v roce 2014 - 24Kc

Cena casopisu “Svet motoru” v roce 2024 - 35Kc

Jako nechtela by se redakce trochu vzpamatovat a nepsat clanky jak hesla z plakátu SPD?
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
roh🤡pnoI
Hendly
@Arese
Zase lzes.
VW pada prodeji v Cine jak kamen. Na jejich hlavnim trhu. Jejich EV nedokazi konkurovat.
Arese
@Stejsn Což nic nemění na tom, že největší část nárůstu ceny normálních spalovacích aut má na svědomí násilná elektrodebilizace, nařízená zelenými bolševiky v EU. A jelikož tyto elektropaskvily drtivá většina zákazníků nechce, jejich nesmyslně drahý vývoj evropské automobilky financují z prodeje uměle předražených spalováků. No a výsledkem této ***ské politiky je např. současný stav značky Volkswagen....😞((((
Hendly
@Rohypnol

VW tam 20 let prodaval a vydelaval na tom. Ted nacpal penize do EV projektu a zjistuje, ze jeho EV uz nikdo nechce a trh opanovala ciste Cinska znacka a Tesla.
Trh kde se kazdy rok proda 30 mil aut.
Hendly
@Rohypnol
“Volkswagen je jedničkou na čínském trhu zhruba 20 let.“

https😐/www.ceskenoviny.cz/zpravy/2353750
Hendly
@Rohypnol

Jasne, VW nemelo sanci v Cine a proto tam bylo 20 let jedničkou trh byl to nejvetsi trh.
Hendly
@3_diamanty
A pri te starosti o mladou generaci premyslis taky o zmene klimatu?

Ze ty jezdis spalovakem a uzivas uhli atd a tim chystas zasadni problem pro blizkou budoucnost?
Avatar - Anonym
Anonym
@Stejsn

Co lidé očekávali od chleba před 100 lety a dnes? Že je nasytí?

Co lidé od auta očekávali před 10 lety a dnes? Že je v dostatečném komfortu převeze z místa A do B?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, taky tu mužeme říkat, jak bylo za komunismu lépe, protože rohlík stál halíř žejo 😁 Ale to vlastně tak nějak k tobě sedí... @rohYpnol
Avatar - Anonym
Anonym
@Stejsn

Už si někdy slyšel o pokroku, růstu produktivity nebo růstu životní úrovně?
Nebo snad chceš, aby tě tlačítkový telefon stál v přepočtu na inflaci stejně jako v roce 2000? Nebo aby chleba stál v přepočtu na inflaci jako před 100 lety?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Slib znel, ze cena elektromobilu se priblizi cene tradicniho auta.

Je nase chyba ze jsme nepochopili, ze se tak muze stat i zdrazovanim tech tradicnich.
😒
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je to jak nové automobily zlevňují a jsou levnější jak kdy dříve 😅
Ale jistě přijde hujer co začne s inflací, rostoucími průmernými platy a mzdami a podobnými nesmysly 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Stejsn Nic nenasvědčuje tomu, že by to Čína uměla zásadně levněji než evropské/korejské automobilky. Auta na EU trhu primárně zdražují flotilové limity a regulace/průmyslové standardy v oblasti emisí a bezpečnosti. I ten blbý Logan brzy bude muset mít hybrid, ISLA, lane assist, front assist, zabezpečenou ECU, záznam jízdních dat, e-call, středový airbag, kontrolu pásů... a ještě k tomu překročí limit CO2 o desítky gramů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Díky za ocenění 😁👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Stejsn

Jistě. Takže Fiala díky jeho neschopnosti a jedné z nejvyšších inflací v EU zařídil nejvyšší zlevnění nových aut pro ČR co.... 😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
@rohYpnol Tak ale samozřejmě. Cenu auta musíš vždy vztáhnout k průměrné mzdě, abys zohlednil hodnotu peněz v čase. Nemůžeš porovnávat absolutní hodnotu ceny, to nevypodívá o ničem. Pokud by byla průměrná mzda stejná, tak ano.
Avatar - lordlord
lordlord
Automobilky přece nebudou platit pokuty za CO2 ze svého. A zmínky o zrušení zákazu prodeje spalováků nic nevyřeší, když se nezruší i pokuty za CO2.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Avantime Mě vždycky fascinuje tohle srovnávání s normalizačními nebo porevolučními časy. Mně je upřímně jedno, kolik stálo auto před 40 lety. Nebyl jsem na světě. Mě zajímá, jestli jsou auta o to dostupnější, o kolik v posledních 10-20 letech rostla česká ekonomika a mzdy.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Tycoon Myslím, že to není relevantní přirovnání. Od tlačítkového telefonu k dnešním smartphonům je to stejně jako od Favorita k dnešní oktávce. Ale s tím chlebem - ten se nevyvíjí, je pořád de facto stejný a pokud by měl stát v přepočtu stejné procento aktuálního platu, jako před 100 lety, pak už bychom nějaké srovnání měli. Aneb kolik chlebů sis mohl z platu koupit tenkrát a kolik teď, to je to oč jde.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Ja Prvni 123 vezmi si, že než přišel první Logan, který byl prvním autem s cenou pod 200k, tak byla auta fakt drahá. A najedou se objevil na trhu, kterému způsobil otřes a ceny konkrurentů padaly. Ale teď se to zase všechno (včetně Dacie) dostalo zpátky do předloganovských časů a příjde další šok, patrně z Číny. A zase to půjde.
Avantime
@Ja Prvni 123 Na co vám v roce 1987 stačilo 57 000 korun, na to byste v roce 2023 potřebovali 475 853 korun. Průměrná meziroční inflace mezi zadanými léty dosáhla hodnoty 6,07 %.
https😐/www.moneta.cz/…lkulacka-inflace
Maxmilian_Von_Mondeo
Ten červený Sharan s uvedeným nájezdem 3 a čtvrt milionu kilometrů bude určitě kauf století
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Stejsn To je sice pravda.

Ale i pri zohledneni inflace jsou ta nejlevnejsi auta porad o hosne drazsi, nez byvala.

Myslim, ze cilem je snizit pocet aut na silnici.
Coz je vlastne v poradku, pokud nabidnou alternativu.
A reknou to ferove nahlas.

Plati rekneme za posledních 5 let. Hloubeji do historie bývala auta dramaticky drazsi, to je fakt.

105 v zakladu (temer nepouzitelne auto) stala 57 tisic, pri prumernem platu 2.517,- Kcs.

Takze pri momentalnim prumernem platu 44.913 by stala pres milion.
Jen tak pro srovnani.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Arese To nerozporuju. Ale ta část příspěvku, "začne s inflací, rostoucími průmernými platy a mzdami a podobnými nesmysly " svědčí o finančním alfabetismu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Platy su sice vyssie ako pred 15 rokmi... ale nie zase o tolko aby to vykrylo ten narast cien u aut aj nehnutelnosti ..energii.. sluzieb a pod... takze vo vysledku si clovek moze dovolit coraz menej a menej aj ked ma pocit ze zaraba slusne... kde su casy ked rio stalo 9000 eur a 3 izbovy byt v KE stal 70 000 eur... dnes rio stoji 16 000 a 3 izbak 120 000... a to pri vsetkej ucte k dnesnym vyssim platom stejne nie je vyhra ... ale ako vravim... je to vo vysledku stejne krok dozadu a dnesnym mladym po skole ten "vstup do zivota" napriek modernym technologiam a inym super moznostiam ( ake sme pred 15 rokmi nemali ) vobec nezavidim ... este ze som to vsetko vychytal ked ceny boli este "v norme"....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@lordlord
Jj. Jsou automobilky, které nikdy nebyly schopné udělat efektivní motor splňující emise a pak jsou jiné, které ano. Ono by to šlo, ale management
wings
Ja ti to vysvetlim. Nie su az tak narocnejsi, ako racionalni. Nez by kupovali drahu holotu, z ktorej nebudu mat ziadnu radost, radsej este priplatia za verziu, ktoru si nebudu musiet vycitat. Keby mizerne vybavene auta stali 8 tis €, nepochybuj, ze by sa predavali.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hemdly
No já jen že ti opět uniká to podstatné. A to že VW v Číně byl zpoloviny Čínský 😅
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

VW bylo 20 let v Číně nr1?!?

No, jen povídej, to mě zajímá 😂
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Pád prodejů VW v Číně nemá žádnou promou spojitost s EV. To je úplně jiný příběh o úplně něčem jiném.
VW neměl nikdy šanci na úspěch a prosadit se v Číně strjne jako Škoda a další.
Jen prodali vlastní know-how, Číňani si vzali co potřebovali a zbytek je nezajímá.
ptr078
Tak trochu cisel za prvy polrok 2024 cinsky trh, Vw -7,8%, bmw -5,3%, mercedes -7,7%, audi -4,1%, toyota -12,1%, honda -19,3% ... etc ale podla tvojich slov je najvatsi luzer vw. 🤣
Avatar - Karel Omacka
Karel Omacka
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ozzman Já myslím, že by bylo lepší, kdybychom se na srovnání s centrálně plánovanou zkrachovalou československou ekonomikou vykašlali.
ptr078
Bude to od automobilky k automobilke rozne, ale viem, ze niektore maju cenu od iba v katalogu a realne nizsie vybavy nepredavaju, resp. Iba nejake kombinacie. Kamarat nedavno kupoval pre obchodakov zakladne najlacnejsie golfy/ 6ks a nepochodil. Dali mu nezmyselne dlhu cakacku, ziadnu zlavu. Pri vyssich vybavach bol predajcu ustretovejsi
Avantime
@Arese Tak mi potom vysvetli, prečo aj napriek vysokým cenám najmenších nových spaľovákov ľudia nekupujú najnižšie výbavy. Aj si odpoviem: Lebo sú jednoducho náročnejší ako kedysi. Minule som videl súčasnú generáciu Sandera v bielej a s nelakovanými nárazníkmi a je to vlastne unikát lebo nikto to u nás nekupoval, tak tú socku zrušili.