Ojetiny
Hendly
@Arese
Zase lzes.
VW pada prodeji v Cine jak kamen. Na jejich hlavnim trhu. Jejich EV nedokazi konkurovat.
Zase lzes.
VW pada prodeji v Cine jak kamen. Na jejich hlavnim trhu. Jejich EV nedokazi konkurovat.
Arese
@Stejsn Což nic nemění na tom, že největší část nárůstu ceny normálních spalovacích aut má na svědomí násilná elektrodebilizace, nařízená zelenými bolševiky v EU. A jelikož tyto elektropaskvily drtivá většina zákazníků nechce, jejich nesmyslně drahý vývoj evropské automobilky financují z prodeje uměle předražených spalováků. No a výsledkem této ***ské politiky je např. současný stav značky Volkswagen....😞((((
Hendly
@Rohypnol
VW tam 20 let prodaval a vydelaval na tom. Ted nacpal penize do EV projektu a zjistuje, ze jeho EV uz nikdo nechce a trh opanovala ciste Cinska znacka a Tesla.
Trh kde se kazdy rok proda 30 mil aut.
VW tam 20 let prodaval a vydelaval na tom. Ted nacpal penize do EV projektu a zjistuje, ze jeho EV uz nikdo nechce a trh opanovala ciste Cinska znacka a Tesla.
Trh kde se kazdy rok proda 30 mil aut.
Hendly
@Rohypnol
“Volkswagen je jedničkou na čínském trhu zhruba 20 let.“
https😐/www.ceskenoviny.cz/zpravy/2353750
“Volkswagen je jedničkou na čínském trhu zhruba 20 let.“
https😐/www.ceskenoviny.cz/zpravy/2353750
Hendly
@Rohypnol
Jasne, VW nemelo sanci v Cine a proto tam bylo 20 let jedničkou trh byl to nejvetsi trh.
Jasne, VW nemelo sanci v Cine a proto tam bylo 20 let jedničkou trh byl to nejvetsi trh.
Hendly
@3_diamanty
A pri te starosti o mladou generaci premyslis taky o zmene klimatu?
Ze ty jezdis spalovakem a uzivas uhli atd a tim chystas zasadni problem pro blizkou budoucnost?
A pri te starosti o mladou generaci premyslis taky o zmene klimatu?
Ze ty jezdis spalovakem a uzivas uhli atd a tim chystas zasadni problem pro blizkou budoucnost?
Anonym
@Stejsn
Co lidé očekávali od chleba před 100 lety a dnes? Že je nasytí?
Co lidé od auta očekávali před 10 lety a dnes? Že je v dostatečném komfortu převeze z místa A do B?
Co lidé očekávali od chleba před 100 lety a dnes? Že je nasytí?
Co lidé od auta očekávali před 10 lety a dnes? Že je v dostatečném komfortu převeze z místa A do B?
Ozzman
Jo, taky tu mužeme říkat, jak bylo za komunismu lépe, protože rohlík stál halíř žejo 😁 Ale to vlastně tak nějak k tobě sedí... @rohYpnol
Anonym
@Stejsn
Už si někdy slyšel o pokroku, růstu produktivity nebo růstu životní úrovně?
Nebo snad chceš, aby tě tlačítkový telefon stál v přepočtu na inflaci stejně jako v roce 2000? Nebo aby chleba stál v přepočtu na inflaci jako před 100 lety?
Už si někdy slyšel o pokroku, růstu produktivity nebo růstu životní úrovně?
Nebo snad chceš, aby tě tlačítkový telefon stál v přepočtu na inflaci stejně jako v roce 2000? Nebo aby chleba stál v přepočtu na inflaci jako před 100 lety?
Ja Prvni 123
Slib znel, ze cena elektromobilu se priblizi cene tradicniho auta.
Je nase chyba ze jsme nepochopili, ze se tak muze stat i zdrazovanim tech tradicnich.
😒
Je nase chyba ze jsme nepochopili, ze se tak muze stat i zdrazovanim tech tradicnich.
😒
rohYpnol
To je to jak nové automobily zlevňují a jsou levnější jak kdy dříve 😅
Ale jistě přijde hujer co začne s inflací, rostoucími průmernými platy a mzdami a podobnými nesmysly 😁
Ale jistě přijde hujer co začne s inflací, rostoucími průmernými platy a mzdami a podobnými nesmysly 😁
twistedTSD
@Stejsn Nic nenasvědčuje tomu, že by to Čína uměla zásadně levněji než evropské/korejské automobilky. Auta na EU trhu primárně zdražují flotilové limity a regulace/průmyslové standardy v oblasti emisí a bezpečnosti. I ten blbý Logan brzy bude muset mít hybrid, ISLA, lane assist, front assist, zabezpečenou ECU, záznam jízdních dat, e-call, středový airbag, kontrolu pásů... a ještě k tomu překročí limit CO2 o desítky gramů.
rohYpnol
@Stejsn
Jistě. Takže Fiala díky jeho neschopnosti a jedné z nejvyšších inflací v EU zařídil nejvyšší zlevnění nových aut pro ČR co.... 😁
Jistě. Takže Fiala díky jeho neschopnosti a jedné z nejvyšších inflací v EU zařídil nejvyšší zlevnění nových aut pro ČR co.... 😁
Stejsn
@rohYpnol Tak ale samozřejmě. Cenu auta musíš vždy vztáhnout k průměrné mzdě, abys zohlednil hodnotu peněz v čase. Nemůžeš porovnávat absolutní hodnotu ceny, to nevypodívá o ničem. Pokud by byla průměrná mzda stejná, tak ano.
lordlord
Automobilky přece nebudou platit pokuty za CO2 ze svého. A zmínky o zrušení zákazu prodeje spalováků nic nevyřeší, když se nezruší i pokuty za CO2.
twistedTSD
@Avantime Mě vždycky fascinuje tohle srovnávání s normalizačními nebo porevolučními časy. Mně je upřímně jedno, kolik stálo auto před 40 lety. Nebyl jsem na světě. Mě zajímá, jestli jsou auta o to dostupnější, o kolik v posledních 10-20 letech rostla česká ekonomika a mzdy.
Stejsn
@Tycoon Myslím, že to není relevantní přirovnání. Od tlačítkového telefonu k dnešním smartphonům je to stejně jako od Favorita k dnešní oktávce. Ale s tím chlebem - ten se nevyvíjí, je pořád de facto stejný a pokud by měl stát v přepočtu stejné procento aktuálního platu, jako před 100 lety, pak už bychom nějaké srovnání měli. Aneb kolik chlebů sis mohl z platu koupit tenkrát a kolik teď, to je to oč jde.
Stejsn
@Ja Prvni 123 vezmi si, že než přišel první Logan, který byl prvním autem s cenou pod 200k, tak byla auta fakt drahá. A najedou se objevil na trhu, kterému způsobil otřes a ceny konkrurentů padaly. Ale teď se to zase všechno (včetně Dacie) dostalo zpátky do předloganovských časů a příjde další šok, patrně z Číny. A zase to půjde.
Avantime
@Ja Prvni 123 Na co vám v roce 1987 stačilo 57 000 korun, na to byste v roce 2023 potřebovali 475 853 korun. Průměrná meziroční inflace mezi zadanými léty dosáhla hodnoty 6,07 %.
https😐/www.moneta.cz/…lkulacka-inflace
https😐/www.moneta.cz/…lkulacka-inflace
Maxmilian_Von_Mondeo
Ten červený Sharan s uvedeným nájezdem 3 a čtvrt milionu kilometrů bude určitě kauf století
Ja Prvni 123
@Stejsn To je sice pravda.
Ale i pri zohledneni inflace jsou ta nejlevnejsi auta porad o hosne drazsi, nez byvala.
Myslim, ze cilem je snizit pocet aut na silnici.
Coz je vlastne v poradku, pokud nabidnou alternativu.
A reknou to ferove nahlas.
Plati rekneme za posledních 5 let. Hloubeji do historie bývala auta dramaticky drazsi, to je fakt.
105 v zakladu (temer nepouzitelne auto) stala 57 tisic, pri prumernem platu 2.517,- Kcs.
Takze pri momentalnim prumernem platu 44.913 by stala pres milion.
Jen tak pro srovnani.
Ale i pri zohledneni inflace jsou ta nejlevnejsi auta porad o hosne drazsi, nez byvala.
Myslim, ze cilem je snizit pocet aut na silnici.
Coz je vlastne v poradku, pokud nabidnou alternativu.
A reknou to ferove nahlas.
Plati rekneme za posledních 5 let. Hloubeji do historie bývala auta dramaticky drazsi, to je fakt.
105 v zakladu (temer nepouzitelne auto) stala 57 tisic, pri prumernem platu 2.517,- Kcs.
Takze pri momentalnim prumernem platu 44.913 by stala pres milion.
Jen tak pro srovnani.
Stejsn
@Arese To nerozporuju. Ale ta část příspěvku, "začne s inflací, rostoucími průmernými platy a mzdami a podobnými nesmysly " svědčí o finančním alfabetismu.
3_diamanty
Platy su sice vyssie ako pred 15 rokmi... ale nie zase o tolko aby to vykrylo ten narast cien u aut aj nehnutelnosti ..energii.. sluzieb a pod... takze vo vysledku si clovek moze dovolit coraz menej a menej aj ked ma pocit ze zaraba slusne... kde su casy ked rio stalo 9000 eur a 3 izbovy byt v KE stal 70 000 eur... dnes rio stoji 16 000 a 3 izbak 120 000... a to pri vsetkej ucte k dnesnym vyssim platom stejne nie je vyhra ... ale ako vravim... je to vo vysledku stejne krok dozadu a dnesnym mladym po skole ten "vstup do zivota" napriek modernym technologiam a inym super moznostiam ( ake sme pred 15 rokmi nemali ) vobec nezavidim ... este ze som to vsetko vychytal ked ceny boli este "v norme"....
Mikesus
@lordlord
Jj. Jsou automobilky, které nikdy nebyly schopné udělat efektivní motor splňující emise a pak jsou jiné, které ano. Ono by to šlo, ale management
Jj. Jsou automobilky, které nikdy nebyly schopné udělat efektivní motor splňující emise a pak jsou jiné, které ano. Ono by to šlo, ale management
wings
Ja ti to vysvetlim. Nie su az tak narocnejsi, ako racionalni. Nez by kupovali drahu holotu, z ktorej nebudu mat ziadnu radost, radsej este priplatia za verziu, ktoru si nebudu musiet vycitat. Keby mizerne vybavene auta stali 8 tis €, nepochybuj, ze by sa predavali.
rohYpnol
@Hemdly
No já jen že ti opět uniká to podstatné. A to že VW v Číně byl zpoloviny Čínský 😅
No já jen že ti opět uniká to podstatné. A to že VW v Číně byl zpoloviny Čínský 😅
rohYpnol
@Hendly
Pád prodejů VW v Číně nemá žádnou promou spojitost s EV. To je úplně jiný příběh o úplně něčem jiném.
VW neměl nikdy šanci na úspěch a prosadit se v Číně strjne jako Škoda a další.
Jen prodali vlastní know-how, Číňani si vzali co potřebovali a zbytek je nezajímá.
Pád prodejů VW v Číně nemá žádnou promou spojitost s EV. To je úplně jiný příběh o úplně něčem jiném.
VW neměl nikdy šanci na úspěch a prosadit se v Číně strjne jako Škoda a další.
Jen prodali vlastní know-how, Číňani si vzali co potřebovali a zbytek je nezajímá.
ptr078
Tak trochu cisel za prvy polrok 2024 cinsky trh, Vw -7,8%, bmw -5,3%, mercedes -7,7%, audi -4,1%, toyota -12,1%, honda -19,3% ... etc ale podla tvojich slov je najvatsi luzer vw. 🤣
twistedTSD
@Ozzman Já myslím, že by bylo lepší, kdybychom se na srovnání s centrálně plánovanou zkrachovalou československou ekonomikou vykašlali.
ptr078
Bude to od automobilky k automobilke rozne, ale viem, ze niektore maju cenu od iba v katalogu a realne nizsie vybavy nepredavaju, resp. Iba nejake kombinacie. Kamarat nedavno kupoval pre obchodakov zakladne najlacnejsie golfy/ 6ks a nepochodil. Dali mu nezmyselne dlhu cakacku, ziadnu zlavu. Pri vyssich vybavach bol predajcu ustretovejsi
Avantime
@Arese Tak mi potom vysvetli, prečo aj napriek vysokým cenám najmenších nových spaľovákov ľudia nekupujú najnižšie výbavy. Aj si odpoviem: Lebo sú jednoducho náročnejší ako kedysi. Minule som videl súčasnú generáciu Sandera v bielej a s nelakovanými nárazníkmi a je to vlastne unikát lebo nikto to u nás nekupoval, tak tú socku zrušili.
Cena casopisu “Svet motoru” v roce 2024 - 35Kc
Jako nechtela by se redakce trochu vzpamatovat a nepsat clanky jak hesla z plakátu SPD?