Testy
KANKUNEN
7
@Pavol Gal Já jsem mu to říkal. Neposlechl a nechal se šikanovat tak dlouho, že se zbláznil. Se podivej na Youtube co natočil.
Přejít do diskuze
iudex
@Jenik3
Presne si to definoval, auto pre dvojicu dôchodcov, čo majú chatu. Ale to nie je zle, presne takéto auto daná kategória ľudí chce a je fajn, že Vitara toto poskytuje. Daná cieľovka nechce dotykáče s malými tlačitkami a bambilión nastaveniami, chce jednoduché, spoľahlivé auto, ktoré je vyššie, dostatočne priestranné a praktické, vylezie na tú chatu v lese a pritom dobre vyzerá. A hlavne si ho senior môže dovoliť.
Pritom ani tá dynamika nie je zlá, 9,5s na stovku je pre takéto auto vcelku slušné.
Takých 20 rokov dozadu seniori kupovali Ford Fusion, toto vnímam ako takého duchovného nástupcu pre danú cieľovku, predstavujúcu progres v každom smere.
Presne si to definoval, auto pre dvojicu dôchodcov, čo majú chatu. Ale to nie je zle, presne takéto auto daná kategória ľudí chce a je fajn, že Vitara toto poskytuje. Daná cieľovka nechce dotykáče s malými tlačitkami a bambilión nastaveniami, chce jednoduché, spoľahlivé auto, ktoré je vyššie, dostatočne priestranné a praktické, vylezie na tú chatu v lese a pritom dobre vyzerá. A hlavne si ho senior môže dovoliť.
Pritom ani tá dynamika nie je zlá, 9,5s na stovku je pre takéto auto vcelku slušné.
Takých 20 rokov dozadu seniori kupovali Ford Fusion, toto vnímam ako takého duchovného nástupcu pre danú cieľovku, predstavujúcu progres v každom smere.
Arese
@Ada je zase tady Kdyby sis ten test laskavě přečetl, dozvěděl by ses, že Vitara se prodává výhradně s manuálem. 🙂
iudex
@traveldrive
Bavíme sa o novom aute a tam dnes moc možností pod 20t nemáš. Aj trošku vybavená Fabia je dnes za 20t a to je malý hatchback segmentu B, nie SUV. Takže áno, Vitara je jedno z najdostupnejších áut na dnešnom trhu.
P.S. o sociálnej situácii na Slovensku sa nejdem baviť, dôchodcovia majú svoju vysnenú vládu, do zákona im dala právny nárok na 13. dôchodky, tak teraz už bude raj na zemi a nové autá pre dôchodcov.
Bavíme sa o novom aute a tam dnes moc možností pod 20t nemáš. Aj trošku vybavená Fabia je dnes za 20t a to je malý hatchback segmentu B, nie SUV. Takže áno, Vitara je jedno z najdostupnejších áut na dnešnom trhu.
P.S. o sociálnej situácii na Slovensku sa nejdem baviť, dôchodcovia majú svoju vysnenú vládu, do zákona im dala právny nárok na 13. dôchodky, tak teraz už bude raj na zemi a nové autá pre dôchodcov.
Arese
@iudex Skvěle vystiženo. Pozn.: Ten Fusion ovšem měl nesrovnatelně slabší motor (1.4 16V/59 kW), ovšem taky byl nesrovnatelně levnější.
lukas13
@KANKUNEN
Co natočil, šel by odkaz, nebo alespoň radu, co dát na YT do vyhledávání? Nějak se mi to nedaří najít.
Jinak souhlas, vůbec nechápu co se s ním děje. Byl to normální, rozumný diskutér. Teď už to tak teda nevypadá.
Co natočil, šel by odkaz, nebo alespoň radu, co dát na YT do vyhledávání? Nějak se mi to nedaří najít.
Jinak souhlas, vůbec nechápu co se s ním děje. Byl to normální, rozumný diskutér. Teď už to tak teda nevypadá.
traveldrive
@iudex V tom by som Ti trošku oponoval. O jedno z najdostupnejších áut na našom trhu určite nejde, ale keď to zmeníme na jedno z najdostupnejších SUV, tak súhlas. 😉 Fabia za 20 je sila, to sme teda dopracovali...
O politike sa baviť nechcem, stojí to za h0vno, nech to vezmeš z tej alebo onej strany...
O politike sa baviť nechcem, stojí to za h0vno, nech to vezmeš z tej alebo onej strany...
twistedTSD
@RaSuSK73 Pochybuji. Ten limit se počítá na jeden světelný zdroj a u LED to obvykle vychází tak, že se do něj vlezou.
Ja Prvni 123
No, my starsi ridici uz taky hur slysime... takze nam to pipani asi moc vadit nebude.
Arese
Velmi výstižný a čtivě napsaný test. Jeho výsledek jen ukazuje, o kolik byla starší auta řidičsky zábavnější a uspokojivější...
Vitara je stále velmi dobré auto, škoda jen té povinné (mikro)hybridizace 😞((, naopak velká pochvala za zachování pořádné mechanické ručky! 😊))
Vitara je stále velmi dobré auto, škoda jen té povinné (mikro)hybridizace 😞((, naopak velká pochvala za zachování pořádné mechanické ručky! 😊))
Jenik3
@iudex Cilova skupina Vitary se nepotrebuje s timto modelem ukazovat, ale sednout a spolehlive dojet a vyjet.
Je ta 1.4 primovstrik?
Je ta 1.4 primovstrik?
RaSuSK73
@Jenik3 Odviezli sme sa v tom piati. Bol to samozrejme silny kompromis, ale iba na sirku. Na dlzku je vzadu miesta dost.
A co sa tyka priechodivosti terenom, je neuveritelne, cez co vsetko sa to auto dokaze preskriabat.
A co sa tyka priechodivosti terenom, je neuveritelne, cez co vsetko sa to auto dokaze preskriabat.
buchtij
Nebyla zmíněna technická tradiční spolehlivost značky (první desítka), lepší než půlka koncernu, BMW, Mercedes, Audi.
A stran interiéru ? Interiéry obecně jsou "moderní" ale nelíbí se mi. Nějaké tvrdé plasty? Koho to zajímá ?
Pro mně podstatné místo pro pravé koleno .... ve Vitaře je super ... To jiná super auta mají střední tunel tak super, že si o něj tlučeš koleno 😒
A stran interiéru ? Interiéry obecně jsou "moderní" ale nelíbí se mi. Nějaké tvrdé plasty? Koho to zajímá ?
Pro mně podstatné místo pro pravé koleno .... ve Vitaře je super ... To jiná super auta mají střední tunel tak super, že si o něj tlučeš koleno 😒
buchtij
@buchtij Nevím, jestli této nebo jiné recenzi byla zmínka, že nejsou výdechy topení dozadu. No .. já jsem je našel .. nejsou ze středového tunelu, jsou pod předními sedačkami (pod levou vlevo, pod pravou vpravo) je tam malý výdech.
buchtij
Moje poznatky po 1.000 km 😒br />
* potřeba v zásadě podle délky a druhu jízdy pod 6,0 ... zatím málo dat
* asistent čtení značek .... zvuk nebo celý asistent se vypne lehce za 10 sec
* držení v pruhu, adapt. tempomat, zadní kamera, hold hill ... prima vylepšení
* tradičně tenký lak choulostivý na kamínky - folie na předek
* nepochopitelně krátký pravý stěrač způsobuje velkou nesetřenou plochu u pravého sloupku - každému jinému autu končí stěrač v klidové poloze těsně u sloupku -- tady to nějak nezvládli - budu řešit náhradu
* plyn krásně rozlišuje úsporný režim a booster pokud potřebujete zabrat a vytočit motor
* trochu tvrdší pružení, zachraňují to plynokapalinové tlumiče, že to nedává rázy do zad
* pneu Continental Eco Contact 6 - tiché, na spotřebu, pohodlné, ale jinak průměrné, navíc s nutná opatrnost na vodě (aquaplaning) - tlak na spotřebu
* dá se vypnou displej infotaimentu 😄
* na brzdění rekuperací se dá krásně zvyknout
* hluk motoru větší než 10 let starý Chevrolet Orlando 2.0 120kW diesel -- odhlučnění vozu u 2 DIN
* audio mumlá jak vodník ze sklepa - nahrazeno dvoupásmovým repro Helix PF K165.2 tamtéž
* trochu horší sedadla - snad si zvykneme - plusem je vyhřívání
* asistent čtení značek .... zvuk nebo celý asistent se vypne lehce za 10 sec
* držení v pruhu, adapt. tempomat, zadní kamera, hold hill ... prima vylepšení
* tradičně tenký lak choulostivý na kamínky - folie na předek
* nepochopitelně krátký pravý stěrač způsobuje velkou nesetřenou plochu u pravého sloupku - každému jinému autu končí stěrač v klidové poloze těsně u sloupku -- tady to nějak nezvládli - budu řešit náhradu
* plyn krásně rozlišuje úsporný režim a booster pokud potřebujete zabrat a vytočit motor
* trochu tvrdší pružení, zachraňují to plynokapalinové tlumiče, že to nedává rázy do zad
* pneu Continental Eco Contact 6 - tiché, na spotřebu, pohodlné, ale jinak průměrné, navíc s nutná opatrnost na vodě (aquaplaning) - tlak na spotřebu
* dá se vypnou displej infotaimentu 😄
* na brzdění rekuperací se dá krásně zvyknout
* hluk motoru větší než 10 let starý Chevrolet Orlando 2.0 120kW diesel -- odhlučnění vozu u 2 DIN
* audio mumlá jak vodník ze sklepa - nahrazeno dvoupásmovým repro Helix PF K165.2 tamtéž
* trochu horší sedadla - snad si zvykneme - plusem je vyhřívání
lamal
Dobre napisany test. Potesila by info o odhlucneni.
Skoda, ze Vitara nema trochu tuhsi skelet pri bocnych narazoch, bol by to evergreen bez kaňky.
Skoda, ze Vitara nema trochu tuhsi skelet pri bocnych narazoch, bol by to evergreen bez kaňky.
RaSuSK73
@twistedTSD Keby bol dajme tomu vykon svetiel oboch modekov rovnaky, pod 2000 lumenov, naco by moja 2023 mala automat, no 2024 uz manualne nastavovanie ? Ten nivelizacny automat je hromada veci navyse...
Nerozumiem 😞
Nerozumiem 😞
Ringhofer
Škoda, že nepřidali ještě delší Grand Vitaru s trochu větším kufrem. Auto jinak sklízí pochvalu všech svých majitelů (ale nevím, s čím svůj vůz srovnávají). Jsou spokojeni se vším: velikost, výkon, spolehlivost, spotřeba. A jsou ochotni dojíždět do servisu i třeba 120 km. Možná by měli géniové z automobilek rozšířit své tržní průzkumy, aby nenechali "důchodce" na vedlejší koleji. Ale to by se ještě museli naučit vyrábět auta tak, aby na nich také vydělali, jako Suzuki.
jirik_kirij
"Všímavější zaregistrují novou masku chladiče, která se zbavila lesklých segmentů a horizontálního členění. "
Toho si nejde nevšimnout. Zatímco minulá verze byla identická a na dálku rozpoznatelná, tak tato verze spadla do všeobecné tuctovosti a člověk na první dobrou neví, jestli je to Vitara nebo třeba jen nějaký další Opel.
Toho si nejde nevšimnout. Zatímco minulá verze byla identická a na dálku rozpoznatelná, tak tato verze spadla do všeobecné tuctovosti a člověk na první dobrou neví, jestli je to Vitara nebo třeba jen nějaký další Opel.
Ja Prvni 123
@Arese To je fakt.
Ale vetsina jezdila s 1.6 , a jejich 74, ale pozdeji i 85kW uz uplne stacilo.
😄
Ale vetsina jezdila s 1.6 , a jejich 74, ale pozdeji i 85kW uz uplne stacilo.
😄
RaSuSK73
@Maxmilian_Von_Mondeo Mno, tie cisla spotreby su z displeja auta, alebo podla tankovania ?
Maxmilian_Von_Mondeo
Já tohle auto mám a jezdím denně Kutná Hora-Praha-Kolín-Kutná Hora a jezdím za 5,1-5,5 l/100 km (Nijak jí zrovna nešetřím, přepínám do "Sportu" dost často). Nevím proč si pan redaktor přivazuje k nohám cihly, nebo kde dělá soudruh chybu, že jezdí za takovou nehoráznou spotřebu.
RaSuSK73
Mam r.v. 2023, manualne nastavovanie svetiel koleckom nemam, asi to ma autonivelaciu. Tento novy model to kolecko ma. Pritom je predpis, ze svetla s vykonom cez 2000 lumenov musia mat automatiku. Znamena to, ze nova Vitara ma slabsie svetla ?
Jenik3
Prijde mi zajimave ze Vitara ma rozvor "jen" 2.5m. To je nejmene z porovnavanych aut. Je to takove auto pro dve osoby, do lehkeho terenu.
Prazsky senior s chatou 😄
Prazsky senior s chatou 😄