Elektromobilita
Zpět na článek
Český stát přispěje na více elektromobilů. Původní počet se může klidně zdvojnásobit
48 komentářů
Horký Rom
@miroslav med
Je to velice správné, užitečné a zdraví prospěšné, věř mi.
Je to velice správné, užitečné a zdraví prospěšné, věř mi.
kesumb
@Zetti
tak kdyz tu vsichni zvracej o prikazovani ev automobilkam tak se nediv, ze to nekdo udelal lip. Budem tu delat 1,5tsi evo evo 88999321 v manualu a budem vsichni Ridici!!
tak kdyz tu vsichni zvracej o prikazovani ev automobilkam tak se nediv, ze to nekdo udelal lip. Budem tu delat 1,5tsi evo evo 88999321 v manualu a budem vsichni Ridici!!
KANKUNEN
@Nebo Nebo Pracují lůza se má jak prase v žitě. A ještě jim musíme platit nemocenskou, protože chytli kašlík někde mimo práci.
ericn
@miroslav med Jo, taky si myslím, že těch 1,65mld se dalo využít lépe než je vyhodit oknem na příspěvek podnikatelům za komerční elektrické spotřebiče...
kesumb
@Rezna
naklady na leasing apod..
vw bmw a dalsi maj nulovy financovani, doplatis navic jenom pojistku a ta je navic docela dobra
naklady na leasing apod..
vw bmw a dalsi maj nulovy financovani, doplatis navic jenom pojistku a ta je navic docela dobra
Ja Prvni 123
To ma cesky stat tolik penez, ze muze prispivat na hracky i te nejbohatsi skupine?
Ostudne.
Ostudne.
Barry Lyndon
@Jenik3 A nejvtipnější je, že na dotace pro všechny (z logiky věci) samozřejmě není, takže lidi, co bydlí v nájemním 2+kk, se z daní skládají na milionovou dotaci na "oprav dům po babičce". A dotace na EV jsou podobná pikačovina....
_Teddy_
Cesky stat neprispeje nicim. Ten, kto "prispeje", je cesky obcan, ktory plati dane. Ten imaginarny "stat" nema ziadnu svoju penazenku, z ktorej by to zatiahol. Takze najprv obcanov o peniaze oberie (vsetkych bez rozdielu), a potom poniektorym cast z nich da naspat, a prispeje im na tieto predrazene elektro-vergle...
Barry Lyndon
Dotační dezoláty nemám rád skoro stejně jako dieseldezoláty a spol... 😄
Jinak tento stát (potažmo jeho obyvatelstvo) zřejmě definitivně zešílel, pěstuje si celé kasty neplatičů daní, dotuje pomalu všechno, na co si člověk vzpomene, státní správa přebujelá o desítky procent, nezaměstnanost díky zombie firmám nula nula nic a to celé na dluh. Budoucnost je prožraná....
Jinak tento stát (potažmo jeho obyvatelstvo) zřejmě definitivně zešílel, pěstuje si celé kasty neplatičů daní, dotuje pomalu všechno, na co si člověk vzpomene, státní správa přebujelá o desítky procent, nezaměstnanost díky zombie firmám nula nula nic a to celé na dluh. Budoucnost je prožraná....
Nebo Nebo
@ericn Třeba na stavbu nového bloku v Temelíně. Užitečnější, snízily by se tím emise tak, že by se zavřela uhelka.
kesumb
@Zetti
dycky je riziko kdyz tvrdis ze neco nejde, ze se najde debil co
nevi ze to
nejde a udela to..
dycky je riziko kdyz tvrdis ze neco nejde, ze se najde debil co
nevi ze to
nejde a udela to..
Jenik3
Dotaci na internet, dotaci na dopravu, dotaci na zateplení, dotaci na jídlo, dotaci na bydlení...dotaci na život.
Lenka Čížková
@Zdeněk Pešina hele kámo, nespletl sis webovky? Tohle je auto.cz ne Nofinky ani eMiminko?!
Anonym
@Ja Prvni 123
Vypadá to, že jsme bohatší než Kuvajt a Katar dohromady a už nevíme, za co bychom přebytky rozpočtů utráceli.
Vypadá to, že jsme bohatší než Kuvajt a Katar dohromady a už nevíme, za co bychom přebytky rozpočtů utráceli.
MOJEJMENO
Daňoví poplatníci, aniž by se jich někdo ptal, přispějí na více elektromobilů těm, kteří to nepotřebují, ale mají na to.
Trochu jsem si dovolil popravit úvodní titulek....
Trochu jsem si dovolil popravit úvodní titulek....
Anonym
@Nebo Nebo
Ano, přesně tak to je. Je to nemorální, asociální a mělo by se to hned zrušit.
Na druhou stranu, ani ti podnikatelé, kteří využívají těchto dotací, na tom moc nevydělají. Čím více dotací, tím větší tržní disproporce. Až budou po x letech zadotovaný BEV prodávat, zjistí, že pokles hodnoty byl tak výrazný, že vlastně prodělali. A kdo vydělá? Zejména řetězec výroby baterií (africké doly, čínské chemické fabriky atdú.
Ano, přesně tak to je. Je to nemorální, asociální a mělo by se to hned zrušit.
Na druhou stranu, ani ti podnikatelé, kteří využívají těchto dotací, na tom moc nevydělají. Čím více dotací, tím větší tržní disproporce. Až budou po x letech zadotovaný BEV prodávat, zjistí, že pokles hodnoty byl tak výrazný, že vlastně prodělali. A kdo vydělá? Zejména řetězec výroby baterií (africké doly, čínské chemické fabriky atdú.
Nebo Nebo
Je to tak jednoduché, vyždímou normální pracující lidé tak, že budou platit daně. A ty sebrané prachy jdou pro podnikatelé, kteří si zažádají o tyto zbytečné dotace.
Však jsou ty elektromobily dobré, takže dotace nejsou potřeba.
Mimochodem se tyto peníze daly použít na něco užitečnějšího.
Jinak, nedivte se, až zdraží potraviny, kvůli EV.
Však jsou ty elektromobily dobré, takže dotace nejsou potřeba.
Mimochodem se tyto peníze daly použít na něco užitečnějšího.
Jinak, nedivte se, až zdraží potraviny, kvůli EV.
rohYpnol
Přesně proto jsme tam kde jsme. Přesně proto EU bude brzo totální skanzen a země opic.
Přispívání na EV mobilitu jsou jen a pouze vyhozené peníze, které jednak jdou a spotřebu, jednak nic nepřináší, nic do ekonomiky nevrací. A ještě vytváří naprosto umělou poptávku po něčem, co nikdo nechce. S koncem dotací končí i zájem...
Smutné je, že už dávno víme jak o funguje... ale co chtít od téhle naprosto neschopné vlády 5kolky, že... Zatím nic neudělali dobře.
Přispívání na EV mobilitu jsou jen a pouze vyhozené peníze, které jednak jdou a spotřebu, jednak nic nepřináší, nic do ekonomiky nevrací. A ještě vytváří naprosto umělou poptávku po něčem, co nikdo nechce. S koncem dotací končí i zájem...
Smutné je, že už dávno víme jak o funguje... ale co chtít od téhle naprosto neschopné vlády 5kolky, že... Zatím nic neudělali dobře.
Mikesus
@Nebo Nebo
Ano souhlasím, toto by bylo určitě lepší. Stejně tak treba zvyhodnovani nafty, které nám ten Temelín mohlo zaplatit už několikrát.
Ano souhlasím, toto by bylo určitě lepší. Stejně tak treba zvyhodnovani nafty, které nám ten Temelín mohlo zaplatit už několikrát.
Anonym
@Jenik3
Dotace na administraci dotací, dotace na školení o čerpání dotací, dotace na dotace dotací ... ministr Stanjura je zoufalý, že se mu stále nedaří utratit přebytky veřejných rozpočtů.
Dotace na administraci dotací, dotace na školení o čerpání dotací, dotace na dotace dotací ... ministr Stanjura je zoufalý, že se mu stále nedaří utratit přebytky veřejných rozpočtů.
Pepa_007
@Horký Rom za chvíli to půjde. CR plánuje dovážet ročně 15GWh. Ceny elektřiny tipuji dvojnásobné. 😉 Minimálně.
Martin Mrázek
Přispívat na elektromobil jen někomu je sprosté a dle mého protiprávní (není objektivní důvod upřednostnit jednu skupinu nad druhou; krom toho na dotace se skládali i zaměstnanci). Pravicová vláda zase vytváří napětí mezi podnikateli a "ostatními". Pravicová vláda zase dokazuje, že je vládou podnikatelů a zaměstnanci jsou jen výrobní prostředek, tedy ekonomická veličina, či nutné zlo 😖.
Well-being
Lumpárny této vlády pokračují. Z daní většiny lidí kteří o elektroauta nestojí se dotují auta pro pár excentriků 😉
ericn
@vondry87 jj, taky to nevidim… tohle je jen vlna díky dotacím na podnikatele, jinak by to nenastalo 🤔
Freddka
Jojo, mysleli to dobre, ale rozhazeli vase dane, presneji je dali volkswagenu, stellantisu atd.
Ale to jsou nastesti takovy ty hodny korporace, oni vam za to s velkym vdekem zdrazi spalovaky.
Levicova politika je proste libovka.
Nedotuj to, nech tomu volnej prubeh, ne** se do toho ti rikam
Ale to jsou nastesti takovy ty hodny korporace, oni vam za to s velkym vdekem zdrazi spalovaky.
Levicova politika je proste libovka.
Nedotuj to, nech tomu volnej prubeh, ne** se do toho ti rikam
MrBeranek
To je u komoušů bohužel typické, že na financování svých utopií rádi kradou peníze z penězenek druhých.
rohYpnol
Pravicová pilotika Petra Fialy v praxi.
Zaměstnanci platící daně přispívají bohatým podnikatelům a korporátům, kteří daně neplatí!!!
No není to nádherné!?!
I když moment, tohle jsou evropské peníze, takže to nejsou naše peníze a jejich účelem je přece je bezmyšlenkovitě rozházet a prodrbat ve spotřebě!!!
Zaměstnanci platící daně přispívají bohatým podnikatelům a korporátům, kteří daně neplatí!!!
No není to nádherné!?!
I když moment, tohle jsou evropské peníze, takže to nejsou naše peníze a jejich účelem je přece je bezmyšlenkovitě rozházet a prodrbat ve spotřebě!!!
rohYpnol
@kedumb
Nelži!!! Rezma má NAPROSTPU PRAVDU!!!
Podminkou dotace je úvěrové financování!!! Tj. musíš přes banky!!!
Nelži!!! Rezma má NAPROSTPU PRAVDU!!!
Podminkou dotace je úvěrové financování!!! Tj. musíš přes banky!!!
rohYpnol
@Horký Rom
Jistě. Drancování přírodních zdrojů na výrobu EV je skvělé!!!
Jistě. Drancování přírodních zdrojů na výrobu EV je skvělé!!!
Petr_Basa
@Rezna Člověče Ty o tom teda moc nevíš. Není to leasing, ale úvěr. Náklady na něj jsou podle výše a délky splácení. Při minimálním úvěru 300 tisíc a splácení 2 roky jsou náklady pouhých cca 30 tisíc, ale to jak u koho, u VW taky třeba nula. Kromě toho mají tato EVčka zrychlený odpis, první rok 60% a druhý 40%, což je pro podnikatele mnohem zajímavější.
ericn
@Tycoon No teď nebude Stanjura vědět, kam dřív skočit, peníze na navýšení platu státních úředníku strčíl jako dáreček podnikatelům do elektra... Aj, průšvih je na světě 😄
s0va
Škoda že to není na motorky a skůtry. Jsem skromnej, padesátník by mi stačil 😊
vondry87
Super. V okolí vidím, že manželky podnikatelů svá elektrická SUV už dostaly, tak teď by se možná mohlo konečně dostat i na lidi, co autem jezdí do práce, ale to je hádám utopie.
Anonym
@Rezna
Na banky jsem zapomněl. To je takové české specifikum, že banky tady máme velmi ziskové a stát jim dotacemi pomáhá s byznysem.
Na banky jsem zapomněl. To je takové české specifikum, že banky tady máme velmi ziskové a stát jim dotacemi pomáhá s byznysem.
Rezna
@Tycoon je již všeobecně známo, že na těchto dotacích vyděláváji hlavně banky. A to tím že je nutné EV zakoupit na leasing, a náklady na leasing takového auta jsou cca 200tis.
Pro podnikatele je samozřejmě leasing také žádoucí, protože si mohou sumu za ev rozložit na delší čas a kým lépe udržovat správné cash flow.
Pro podnikatele je samozřejmě leasing také žádoucí, protože si mohou sumu za ev rozložit na delší čas a kým lépe udržovat správné cash flow.
Víte, co nejvíc škodí vzduchu v našich městech? Jsou to spalovací auta! Jistě, bez dopravy se neobejdeme, je ale skutečně nutné popojíždět sem a tam, i když nevezu žádný náklad? Abychom se ve městech neudusili, každý si na tuhle otázku musí upřímně odpovědět. Spousta pochůzek se dá vyřídit pěšky nebo na kole. Pro delší cesty nebo převoz nákladu stojí za zvážení auto sdílené. Výfukové plyny zamořují města, ve kterých se pak špatně žije. Vědci a inženýři ale zjistili, že na tyhle hnusáky existuje velmi efektivní zbraň. Jmenuje se elektroomobilita a také zeleň. Stromy totiž v rámci fotosyntézy vyrábějí kyslík a pohlcují výfukové smrady. Základem změny k lepšímu je ovšem přehodnocení našich dopravních návyků.
Bravo pro lokálně bezemisní vůz 👍