Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentáře5 aut do města s nejnižší spotřebou: Nejen hybridy jsou mistry úspornosti
37 komentářů
Anonym
Rozmohl se nám tady takový nešvar.
Většina automobilek zveřejňuje jen údaj o kombinované spotřebě. Přitom jedna z výhod WLTP cyklu jsou čtyři testovací režimy Low, Medium, High a Very High, které poměrně dobře odpovídají městu, příměstské okrese, mimoměstské silnici a dálnici. Zákazník by si tedy teoreticky mohl vybírat auto podle spotřeby v režimu, který je jeho jízdám nejbližší. Ale nemůže.
V praxi bohužel platí, že pro můj způsob jízdy byla nejlepší metodika z přelomu 80. a 90. let, kdy byly povinné údaje o spotřebě při 90 km/h, 120 km/h a ve městě.
Většina automobilek zveřejňuje jen údaj o kombinované spotřebě. Přitom jedna z výhod WLTP cyklu jsou čtyři testovací režimy Low, Medium, High a Very High, které poměrně dobře odpovídají městu, příměstské okrese, mimoměstské silnici a dálnici. Zákazník by si tedy teoreticky mohl vybírat auto podle spotřeby v režimu, který je jeho jízdám nejbližší. Ale nemůže.
V praxi bohužel platí, že pro můj způsob jízdy byla nejlepší metodika z přelomu 80. a 90. let, kdy byly povinné údaje o spotřebě při 90 km/h, 120 km/h a ve městě.
@Tycoon Presne a zbožňujem keď pri plug-inoch uvádzajú spotrebu 0,8 litra a podobné nezmysly.
PowerHouse
Mild Hybrid
U Oktavie si člověk s Mild Hybridem pomůže o 0,2 a to je těžké auto.
Takže u lehkých aut by to mělo být o 0,1.
U Oktavie si člověk s Mild Hybridem pomůže o 0,2 a to je těžké auto.
Takže u lehkých aut by to mělo být o 0,1.
Ozzman
No, jezdit čistě spalovákem pod 5 v opravdovém městě reálně, to bych docela rád viděl 😁 Článek k ničemu. Jen sestaven dle udaje výrobce
@Ozzman
Mne ten swift taky zaujal, jak to dokáže. Ale zase těch 800kg váha je hodně velké plus
Mne ten swift taky zaujal, jak to dokáže. Ale zase těch 800kg váha je hodně velké plus
To určitě je, ale to mělo i naše staré Clio a stejně si jezdil 5-6, Yaris2 podobně, měřeno po Praze... protože prostě městský provoz v kolonách a neustálé rozjezdy tu spotřebu ženou nahoru. To město co tam uvádí bude nějaký ideální mix, za nižšího provozu ustálnenou 40-50 km/h. Tady jakýkoliv čistý spalovák z fyz. zákonů prostě bude nabírat spotřebu...@Mikesus
@Ozzman
Jako jo, ale zase je to aspoň mild, nikoliv úplně čistej ice. To může taky hrál roli. Ale zase, hned vedle je test a tam se horko těžko dostávali na 5 no.
Jako jo, ale zase je to aspoň mild, nikoliv úplně čistej ice. To může taky hrál roli. Ale zase, hned vedle je test a tam se horko těžko dostávali na 5 no.
Určitě to o nějakou deci mildhybrid stáhne, nicméně jak sám píšeš... pod 5 to jde blbě ve městě... na okresce tomu věřím, to problém nebude, to sem i Megana rozjel za 6,5 😁 z mírného kopce...... @Mikesus
@Ozzman Swift ma ucinnost 40% a mildhybrid, ktory je celkom vychytany spolu s hmotnostou a motorom naladenym na nizke otacky je to fajn setup... swift ma vybornu spotrebu aj na dialnici https😐/youtu.be/guBDPvVFQFw?feature=shared&t=930
@Mikesus Ta nízká váha hrozně moc pomůže hlavně v těch rozjezdech ale je jasné že šetřili tím pádem na výztuhách a bezpečnost osádky šla úplně stranou viz euroncap.
@Michal220 Uplne stranou nesla, pri tych narazoch mi karoseria neprisla makka, ale naraz na tyč je tragicky, na druhej strane nove Sandero a Duster je na tom uplne rovnako a su to vacsie auta s vyssou hmotnostou... vo vysledku je na tom swift s 850 kg unosne.
@Michal220
Však s tím si nějaké iluze nedělám. Však víme jak byla (ne)bezpečná auta v devadesatkach. Ta váha není pro nic za nic no.
Však s tím si nějaké iluze nedělám. Však víme jak byla (ne)bezpečná auta v devadesatkach. Ta váha není pro nic za nic no.
Anonym
Horký Rome, to muselo dát velikou fušku takový čánek. Informační hodnota 0.
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avantime
Zámer fajn, ale článok o ničom. To si fakt nemôžete dať trochu námahy a uviesť tam aspoň akú spotrebu ste s tými autami mali v teste? Veď s tými autami aj reálne jazdíte. Alebo aspoň si otvoriť Spritmonitor a pozrieť za koľko s tým ľudia v priemere jazdia.
Napríklad hybridný Yaris súčasnej generácie. Výrobca uvádza 3,8 až 4,9 (ten druhý údaj prečo nedáte, keď je to kombinovaná WLTP?) a podľa 270 používateľov na Spritmonitore je priemer 4,3.
To isté s tým Swiftom. Veď ste ho teraz testovali! Dáte výrobcom udávaných 4,4 a pri 1100-kilometrovom úseku vám vyjde 5,3. To je taký problém si z toho vyčleniť nejakých 50 km na jazdenie len čisto po meste? Akú to má potom pre čitateľa výpovednú hodnotu?
Napríklad hybridný Yaris súčasnej generácie. Výrobca uvádza 3,8 až 4,9 (ten druhý údaj prečo nedáte, keď je to kombinovaná WLTP?) a podľa 270 používateľov na Spritmonitore je priemer 4,3.
To isté s tým Swiftom. Veď ste ho teraz testovali! Dáte výrobcom udávaných 4,4 a pri 1100-kilometrovom úseku vám vyjde 5,3. To je taký problém si z toho vyčleniť nejakých 50 km na jazdenie len čisto po meste? Akú to má potom pre čitateľa výpovednú hodnotu?
Anonym
4,4 litru stojí 167-172 dle toho k jaké kartelové benzínce kdo jezdí, za to je až 10,8 litru plynu, za to jezdí v kombinaci i moderní V6ky
Takže na co hybrid 😊
Takže na co hybrid 😊
@Barrichello klasika, vyberies co ti vyhovuje ostatne sa nepocita 😁 ... zapocitaj do ceny😒br />
a/ stk kazdy rok
b/ nakup a instalacia splynovaca
c/ maly dojazd, alebo maly kufor
d/ nie moc husta siet stanic
e/ CNG vs LPG
Nehovoriac o tom, ze do mesta, kedze o tom je clanok ak si nepochopil je na obtiaz velke americke auto s V6... a to aj v NY nie len v ČR...
b/ nakup a instalacia splynovaca
c/ maly dojazd, alebo maly kufor
d/ nie moc husta siet stanic
e/ CNG vs LPG
Nehovoriac o tom, ze do mesta, kedze o tom je clanok ak si nepochopil je na obtiaz velke americke auto s V6... a to aj v NY nie len v ČR...
@lamal jezdím tam s ním 8 let, všude sem projel.
STK není každý rok, STK je normálně každé 2 roky, sou akrát dvoje emise, benzín + lpg
revize už nejsou povinné
sít je tady právě hustá až až, jenom na trase do práce mam 4 čerpačky na LPG (2x Orlen, 2x noname)
STK není každý rok, STK je normálně každé 2 roky, sou akrát dvoje emise, benzín + lpg
revize už nejsou povinné
sít je tady právě hustá až až, jenom na trase do práce mam 4 čerpačky na LPG (2x Orlen, 2x noname)
@Barrichello
STK, alebo EK to je fuk, prachy das kazdy rok = 1400 kč /27 kč liter x 4l spotreba mesto = takmer 1300 km ročne zahodis do koša, splynovac 35tis kč = 32 500 km... za 5 rokov mas manko 39 000 km (7800 km/rok) na investiciach do LPG, nehovoriac o dalsich nevyhodach a tej najvacsej - V6 auto do mesta je somarina. Kde sa to tedy vyplati pri aute do mesta ?
STK, alebo EK to je fuk, prachy das kazdy rok = 1400 kč /27 kč liter x 4l spotreba mesto = takmer 1300 km ročne zahodis do koša, splynovac 35tis kč = 32 500 km... za 5 rokov mas manko 39 000 km (7800 km/rok) na investiciach do LPG, nehovoriac o dalsich nevyhodach a tej najvacsej - V6 auto do mesta je somarina. Kde sa to tedy vyplati pri aute do mesta ?
@Lamal
Měl jsem auto, které jsem přestavěl na LPG a najel jsem s bím cca 200 tkm. Při velkém nájezdu je úspora velká. Podmínkou je kvalitní přestavba a robustní motor, aby LPG nezvyšovalo náklady na opravy. V dnešní době je úspora vyšší, jelikož cenová výhoda LPG proti benzínu je vyšší než bývala před třeba 10 roky.
Měl jsem auto, které jsem přestavěl na LPG a najel jsem s bím cca 200 tkm. Při velkém nájezdu je úspora velká. Podmínkou je kvalitní přestavba a robustní motor, aby LPG nezvyšovalo náklady na opravy. V dnešní době je úspora vyšší, jelikož cenová výhoda LPG proti benzínu je vyšší než bývala před třeba 10 roky.
Jenik3
Jen bych doplnil, ze yaris cros ma zejmena 20cm delky navic proti yarisu. Proto neni pouhou nakupni taskou pro dva, ale vejdou se 3-4 osoby.
Rekl bych parametr zasadniho vyznamu.
Rekl bych parametr zasadniho vyznamu.
https😐/ev-database.org/…039/Citroen-e-C3
EVDB Real Range
Range * 260 km
Vehicle Consumption * 169 Wh/km
CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.9 l/100km
Podle oficiálních údajů z německého ceníku je WLTP spotřeba tohoto malého Citroenu 17,1 až 17,4 kWh/100 km. Mnohem větší, těžší a výkonnější Tesla Y má v základní specifikaci 15,7 kWh/100 km. Kde udělali francouzští soudruzi chybu?
Tesly rekuperuji maximalne 75kW, S a X min. Konkurence umi 300…
Ne, za mě to vůbec nedává logiku.
Dacia Spring taky nemá vymakané technologie Tesly, ale spotřeba je nízká.
https😐/www.autoforum.cz/…hodinach-vzdali/