Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

5 aut do města s nejnižší spotřebou: Nejen hybridy jsou mistry úspornosti

37 komentářů

DonVito
Pro porovnani😒br /> Citroen e-C3
https😐/ev-database.org/…039/Citroen-e-C3

EVDB Real Range
Range * 260 km
Vehicle Consumption * 169 Wh/km

CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.9 l/100km
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito
Podle oficiálních údajů z německého ceníku je WLTP spotřeba tohoto malého Citroenu 17,1 až 17,4 kWh/100 km. Mnohem větší, těžší a výkonnější Tesla Y má v základní specifikaci 15,7 kWh/100 km. Kde udělali francouzští soudruzi chybu?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Tycoon A tebe něco napadá??? Třeba díky většímu motoru toho Tesla více narekuperuje. Každopádně Frantíci umí to co nikdo, BEV co nevypadá jako pro Indii za 600t. Toto Tesla neumí vůbec.
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN Obávám se, že Tesla nechce vůbec dělat malé krámy s dojezdem 150km v zimě. Máš pravdu s tím "velkým motorem". Ano, Tesla dává do svých aut výkonné motory hlavně proto, aby využila jejich velký výkon při rekuperaci. Proto tak slušně hospodaří s energií.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Rohore o tom si pokecej se svým kámošem na smrt. Tesla 2 je co?
kesumb
@KANKUNEN
Tesly rekuperuji maximalne 75kW, S a X min. Konkurence umi 300…
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN
Ne, za mě to vůbec nedává logiku.
Dacia Spring taky nemá vymakané technologie Tesly, ale spotřeba je nízká.
Avatar - Anonym
Anonym
@KANKUNEN Tesla hlavně umí vyrábět tahače co hoří 16 hodin a okolí zaplaví toxickými splodinami a ještě se kvůli tomu musí uzavřít dálnice na půl dne
https😐/www.autoforum.cz/…hodinach-vzdali/
Avatar - Anonym
Anonym
Rozmohl se nám tady takový nešvar.

Většina automobilek zveřejňuje jen údaj o kombinované spotřebě. Přitom jedna z výhod WLTP cyklu jsou čtyři testovací režimy Low, Medium, High a Very High, které poměrně dobře odpovídají městu, příměstské okrese, mimoměstské silnici a dálnici. Zákazník by si tedy teoreticky mohl vybírat auto podle spotřeby v režimu, který je jeho jízdám nejbližší. Ale nemůže.

V praxi bohužel platí, že pro můj způsob jízdy byla nejlepší metodika z přelomu 80. a 90. let, kdy byly povinné údaje o spotřebě při 90 km/h, 120 km/h a ve městě.
Avantime
@Tycoon Presne a zbožňujem keď pri plug-inoch uvádzajú spotrebu 0,8 litra a podobné nezmysly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Avantime
Tak těm spotřeba věřím, ale jsou jen na prvních 100km. Jak k tomuto tématu píšu vždy. Za mne by bylo nejlepší dát 2 hodnoty, s plnou baterkou ( současné spotřeby, ale realne, ne dopocitane ) a s prázdnou
Avatar - Anonym
Anonym
@Avantime

Plug-iny jsou úplně mimo, to je kapitola sama pro sebe.
PowerHouse
Mild Hybrid

U Oktavie si člověk s Mild Hybridem pomůže o 0,2 a to je těžké auto.
Takže u lehkých aut by to mělo být o 0,1.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, jezdit čistě spalovákem pod 5 v opravdovém městě reálně, to bych docela rád viděl 😁 Článek k ničemu. Jen sestaven dle udaje výrobce
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Mne ten swift taky zaujal, jak to dokáže. Ale zase těch 800kg váha je hodně velké plus
Avatar - Ozzman
Ozzman
To určitě je, ale to mělo i naše staré Clio a stejně si jezdil 5-6, Yaris2 podobně, měřeno po Praze... protože prostě městský provoz v kolonách a neustálé rozjezdy tu spotřebu ženou nahoru. To město co tam uvádí bude nějaký ideální mix, za nižšího provozu ustálnenou 40-50 km/h. Tady jakýkoliv čistý spalovák z fyz. zákonů prostě bude nabírat spotřebu...@Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Jako jo, ale zase je to aspoň mild, nikoliv úplně čistej ice. To může taky hrál roli. Ale zase, hned vedle je test a tam se horko těžko dostávali na 5 no.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě to o nějakou deci mildhybrid stáhne, nicméně jak sám píšeš... pod 5 to jde blbě ve městě... na okresce tomu věřím, to problém nebude, to sem i Megana rozjel za 6,5 😁 z mírného kopce...... @Mikesus
Avatar - lamal
lamal
@Ozzman Swift ma ucinnost 40% a mildhybrid, ktory je celkom vychytany spolu s hmotnostou a motorom naladenym na nizke otacky je to fajn setup... swift ma vybornu spotrebu aj na dialnici https😐/youtu.be/guBDPvVFQFw?feature=shared&t=930
Michal220
@Mikesus Ta nízká váha hrozně moc pomůže hlavně v těch rozjezdech ale je jasné že šetřili tím pádem na výztuhách a bezpečnost osádky šla úplně stranou viz euroncap.
Avatar - lamal
lamal
@Michal220 Uplne stranou nesla, pri tych narazoch mi karoseria neprisla makka, ale naraz na tyč je tragicky, na druhej strane nove Sandero a Duster je na tom uplne rovnako a su to vacsie auta s vyssou hmotnostou... vo vysledku je na tom swift s 850 kg unosne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal220
Však s tím si nějaké iluze nedělám. Však víme jak byla (ne)bezpečná auta v devadesatkach. Ta váha není pro nic za nic no.
Avatar - Anonym
Anonym
Horký Rome, to muselo dát velikou fušku takový čánek. Informační hodnota 0.
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
@Roman Horký
Nevíš, proč se dnes Roman neúčastní diskuze?
Avatar - Anonym
Anonym
@Tycoon On nemusí. Horký Rom vše podstatné řekne za něj a redakci to vyjde ziskovější.
Avantime
Zámer fajn, ale článok o ničom. To si fakt nemôžete dať trochu námahy a uviesť tam aspoň akú spotrebu ste s tými autami mali v teste? Veď s tými autami aj reálne jazdíte. Alebo aspoň si otvoriť Spritmonitor a pozrieť za koľko s tým ľudia v priemere jazdia.
Napríklad hybridný Yaris súčasnej generácie. Výrobca uvádza 3,8 až 4,9 (ten druhý údaj prečo nedáte, keď je to kombinovaná WLTP?) a podľa 270 používateľov na Spritmonitore je priemer 4,3.
To isté s tým Swiftom. Veď ste ho teraz testovali! Dáte výrobcom udávaných 4,4 a pri 1100-kilometrovom úseku vám vyjde 5,3. To je taký problém si z toho vyčleniť nejakých 50 km na jazdenie len čisto po meste? Akú to má potom pre čitateľa výpovednú hodnotu?
Avatar - lamal
lamal
@Avantime skus uviest spotrebu cisto v meste, ked uz pises o spritmonitore...
Avatar - Anonym
Anonym
4,4 litru stojí 167-172 dle toho k jaké kartelové benzínce kdo jezdí, za to je až 10,8 litru plynu, za to jezdí v kombinaci i moderní V6ky

Takže na co hybrid 😊
Avatar - lamal
lamal
@Barrichello klasika, vyberies co ti vyhovuje ostatne sa nepocita 😁 ... zapocitaj do ceny😒br /> a/ stk kazdy rok
b/ nakup a instalacia splynovaca
c/ maly dojazd, alebo maly kufor
d/ nie moc husta siet stanic
e/ CNG vs LPG
Nehovoriac o tom, ze do mesta, kedze o tom je clanok ak si nepochopil je na obtiaz velke americke auto s V6... a to aj v NY nie len v ČR...
Avatar - Anonym
Anonym
@lamal jezdím tam s ním 8 let, všude sem projel.

STK není každý rok, STK je normálně každé 2 roky, sou akrát dvoje emise, benzín + lpg
revize už nejsou povinné
sít je tady právě hustá až až, jenom na trase do práce mam 4 čerpačky na LPG (2x Orlen, 2x noname)
Avatar - lamal
lamal
@Barrichello
STK, alebo EK to je fuk, prachy das kazdy rok = 1400 kč /27 kč liter x 4l spotreba mesto = takmer 1300 km ročne zahodis do koša, splynovac 35tis kč = 32 500 km... za 5 rokov mas manko 39 000 km (7800 km/rok) na investiciach do LPG, nehovoriac o dalsich nevyhodach a tej najvacsej - V6 auto do mesta je somarina. Kde sa to tedy vyplati pri aute do mesta ?
Avatar - Anonym
Anonym
@Lamal
Měl jsem auto, které jsem přestavěl na LPG a najel jsem s bím cca 200 tkm. Při velkém nájezdu je úspora velká. Podmínkou je kvalitní přestavba a robustní motor, aby LPG nezvyšovalo náklady na opravy. V dnešní době je úspora vyšší, jelikož cenová výhoda LPG proti benzínu je vyšší než bývala před třeba 10 roky.
Avatar - lamal
lamal
@Tycoon s tym suhlasim uplne, tento clanok a Barikove desatoro prikazani je ina tema 😄
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jen bych doplnil, ze yaris cros ma zejmena 20cm delky navic proti yarisu. Proto neni pouhou nakupni taskou pro dva, ale vejdou se 3-4 osoby.
Rekl bych parametr zasadniho vyznamu.