Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Prodělávající značky skončí, říká šéf Stellantisu

44 komentářů

Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Fosilní dinosauři by měli skončit. zůstanou značky, které vyrábí EV. Stellantis už na nich vidělává :yes:
https😐/electrek.c👋2024/02/16/this-legacy-automaker-says-it-just-turned-a-profit-on-evs/
Legendární Fiat 500e, nový Ram 1500 REV :yes:
ericn
... konečně hlavu z Unijního zadku a začít jednat. Jednak vystoupit proti zákazu registrace spalovacích aut a hlavně kvůli penalizačnímu limitu emisí. Mohl by sjednotit Evropské výrobce a postupovat společně proti nařízením EU týkající se emisí, jinak nepřežije. Navíc by konečně mohl začít vyrábět v Evropě auta s větším motorem než je 3hrnek 1,2PT. Tj oživit 1,6PT a 2,0HDI na nové normě klidně i mildhybrid, ale hlavně něco, aby zas byl koupitelný. Např PUG je pro mě mrtvá značka, není u něj co koupit :no:
Avatar - del42sa
del42sa
no nejdříve nažene všechny své značky do nesmyslné elektrifikace a teď hrozí zavíráním automobilek, které nevydělávají protože nikdo nechce ty předražené elektrořápy kupovat ( jak divné což ?), ale především původ toho problému si sami způsobili tím svým "ambiciozním" ( rozuměj nesmyslným ) plánem Dare Forward.... Tomu se říká pěkné Faux-Pas a namísto vyhrožování svým vlastním značkám by se měl sám chytit za nos a přiznat, že ten plán byl od začátku nesmysl, který akorát přivedl koncern tam kde je teď :-! :yes:

bravo mr. Tavares , thank you for your hypocrisy :yes:
ericn
Souhlas, měl jsem několik aut od dua Peugeot Citroen a byl jsem i spokojený. Nicméně se změnou kurzu jsem odešel i já. Takže teď mám auta dvou jiných koncernů - VW a Hyundai. Mé potřeby jejich výrobky splňují výrazně lépe 😉
Avatar - del42sa
del42sa
souhlasím, jejich motorová nabídka je naprosto tristní ...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
K obratu k lepším výsledkům koncernu Stellantis by mohl dopomoci také čínský Leapmotor, do kterého Stellantis dříve investoval 1,5 miliardy eur. Elektromobily z dílny asijského výrobce zamíří na devět evropských trhů včetně Německa, Velké Británie a Itálie už v září. Pro Leapmotor to budou vůbec první vozy dodané na starý kontinent :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Nechrápej a piš SZ lemro líná.
Avatar - del42sa
del42sa
heh to určitě, nucená elektromobilita je přivedla tam kde jsou dnes, takže stačí když začnou zase dělat auta, která od nich zákazníci chtějí :-!
Hendly
Ne nucena, ale nezvladnuta.
Nokia tuky tuk…
traveldrive
Klameš. Zavádzanie neprimeraných emisných noriem a počítanie tzv. flotilových emisií nebolo a nie je ničím iným. A je toho viac. Celý všivavý greendeal je jeden veľký podvod. Nekalý biznis, nič viac.
Hendly
Podle toho co se deje na trhu je jasne, ze naroubovat na klasicky model baterku neni cesta k uspechu.
traveldrive
Bla bla bla - koľko takých modelov je?
Sú elektrické autá postavené na vlastnej platforme lacnejšie? NIE
Majú elektrické autá postavené na vlastnej platforme širšie použitie? NIE
Dokážu elektrické autá postavené na vlastnej platforme plne nahradiť spaľovacie proťajšky? NIE
Tak čo za hlúposti to tu pletieš?
Hendly
Par uspesnych EV je.
Postavit EV na platforme spalovaka je presne duvod (muj nazor) proc je tento clanek.
Nepochopeni o co v EV jde.
Proc bych chtel EV ktere se pripravuje o hlavni vyhody? Proc chtit kompromis?
EV v mnoha pripadech pouziti spalovak prekonava nasobne jiz dnes. Rozdil se kazdym rokem zvetsuje. Jen klasicke znacky asi stale veri v zazrak…
kesumb
audi etron vic nez 200t kusu prodanejch

bmw letosni prvni 2q za vw a kousicek za teslou nejprodavanejsi ev v de

ostatne taycan ma k panamere dost blizko..

nemyslim si, ze zalezi na platforme..
Hendly
Ty modely ktere jmenujes. Jsou to spicka v prodejich?
traveldrive
A v čom ťa ten kompromis ako užívateľa obmedzuje? Maximálne výrobcovi ušetrí nejaké peniaze, keď nemusí mať rozličné platformy na rôzne typy pohonu. V konečnom dôsledku na tom možno tiež niečo ušetríš, jak v nákupnej cene auta, tak pri náhradných dieloch. Prečo chcieť špeciál, keď multifunkcia vyjde lepšie?
Hendly
Sam to pises - kompromis. Bere to horsi z obou variant.

Plus zasadni konflikt u vyrobce. Co chce vlastne prodavat?
Ev nabízí spoustu vyhod v usporadani vnitrniho prostoru a designu auta.
traveldrive
1. Čo horšie berie z obidvoch variánt? Buď konkrétny. Neviem, čo si pod tým "horším" predstavuješ.

2. Konflikt u výrobcu - to je tvoj výmysel. Prečo by niekto nemohol vyrábať autá s viacerými druhmi pohonov? Viac rôznych modelov sa vyrábať smie, ale viac pohonov nie? Ako si na to prišiel?

3. Tie výhody EV v usporiadaní vnútorného priestoru a dizajnu mi prezraď, okrem prípadných obmedzení skrz prítomnosť bateriek o ničom neviem.
Hendly
Kdyz tohle jsou uplne zaklady konstrukce aut…
Ty tady jedes kritiku EV a ted se dostaneme kntomu, ze o autech moc nevis…
Jak se dnes konstruuje auto? Musi byt bezpecne pro chodce, s nizkym odporem vzduchu, umoznit zastavbu katalyzátoru a potazmo 4x4 atd.
A jak se k tomu pristupuje u EV kde nemas zadny stredovy tunel, motor je zastavbou miniaturni, neexistuje zadna vazba pri 4x4 atd? Zcela jinak nezbu spalovaku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže Stellantis má problémy, protože zákazníci utekli k Tesle?
Xprcek
Ano. Ale kdyby Stellantis mělo kompetentní vedení, tak gigapressy od Idra Group Italy bouchají ve fabrikách Stellantisu taky.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Podle výkonného ředitele mohlo vést až ke konci některých prodělečných značek...
Trochu mne pobavilo, koncem kterých značek ("okrajových") chtějí vylepšit firemné rozpočet. A jakou to má logiku. Takže😒br /> 1) Pokud je třeba ikonické Masserati okrajová značka (i když objemem produkce asi ano), tak nevím, co k tomu dodat. Snad jen to, že většina produkce Stellantisu jí nesahá kvalitou, výkonem, elegancí a prestiží ani po kolena
2) Pokud budou škrtat "okrajové" značky s omezenou produkcí a více méně stálým okruhem movitější zákazníků, tak si zrovna moc nepomohou. Staří zákazníci půjdou jinam, firmy kvůli náhradním dílům budou muset nechat v omezeném provozu a hlavně celkově ušetřený objem peněz nebude zásadní.
3) Všichni víme, kde je zakopán pes a že smrdí od své elektrické hlavy. někde jsem četl, že elektroauta produkovaná v menším než 10 % objemu celkové výroby Stellantisu zvládla prodělat stejné peníze, jako celý zbytek koncernu vydělal. Takže pokud chtějí šetřit, ví sami nejlíp kde. Zrušit nebo zásadně omezit výrobu elektrovozů a poslat politiky s jejich zelenými a nerealizovatelnými nesmysly tam, kde záda ztrácejí své jméno... To by pomohlo zázračně.
Jenže to by se museli velcí výrobci aut domluvit a postupovat společně. Jenže když ty dotace jsou tak lákavé a ušpinili se s nimi už tolik, že to holt není jednoduché. Protože až se to naplno přizná budou padat hlavy, V koncernech i mezi politiky až lidem dojde, kolik nás všechny tahle fantasmagorie stála a ještě stát bude (i kdyby se s ní přestalo hned zítra)...

Líbilo by se ti to takto více?😆😂🤣
The future IS electric!
Avatar - Anonym
Anonym
Líbilo. Byl by to tvůj první rozumný příspěvek do diskuse.
Až tedy na bod 2). Na prodej náhradních dílů nepotřebuješ značku, díly na DS můžou prodávat u Citroenu. Lancia Ypsilon se klidně může prodávat u dealerů Fiatu pod jménem Fiat Ypsilon. Možná to neušetří moc, ale jde o snadno a bezbolestně ušetřené peníze. Komu mimo Francii bude chybět DS? Komu mimo Itálii bude chybět Lancia, když už ji před více než 10 lety vykastrovali? To samé Chrysler.
Radovan Pastucha
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stellantis si vykopal hrob.
EV nesmysly nikdo nechce, tradiční a žádané modely pohřbili a teď je zpětně vracejí, aspoň že tak.
Slepenec těch značek je absolutně nehomogenní. Navíc každá je úplně jinak profilovaná. Pak to vypadá přesně jak vypadá, že vznikají paskvily jako nová Frontera atp.

Za mě zrušit Opel, Abarth, Lancia, Vauxhall. Důraz na Peugeot, Citroen, Fiat.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Zrušit RohypnoI, Voltaren a Ibalgin. Důraz na THC.
traveldrive
Nerušiť nič. Značky predať do vlastníctva štátov, z ktorých pochádzajú, vraziť do toho a do ich rozvoja peniaze zbytočne vyhadzované na greendeal a multikulti, a obnoviť zdravšie, prirodzene konkurenčné prostredie. :-!
Avatar - lyon667
lyon667
Jak řekl Reagan: "Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to."

Nicméně ani Francie ani Itálie si nemohou dovolit vlastnit a financovat všechny svoje lokální automobilky. Je třeba uvolnit regulace, vše ostatní vyřeší trh.
traveldrive
Nemyslel som Francúzov. Mali veľké oči a bezhlavo nakúpili čo videli, len aby sa k tomu nedostala konkurencia. Už zistili, aké krátkozraké to bolo. Opätovným predajom síce asi nezarobia, ale minimalizujú straty. Ak pominieme Alfu a Lanciu, ktoré ťažko v dnešnej situácii prežijú, ide hlavne o Fiat, o ktorý by Taliani mali mať eminentný záujem a Opel, ktorému sa z rôznych dôvodov nedostáva takej pozornosti ako Volkswagenu.
Nemyslím si, že všetko vyrieši trh. Ten je už tak preregulovaný a deformovaný, že nemôže vyriešiť nič.
Avatar - Anonym
Anonym
Že je nehomogenní, to nevadí. Horší je to, že mají třeba 5 či 6 podobně velkých SUV nebo crossoverů s naprosto totožnou technikou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je pravda, že když vidím vergly typu Frontera, tak mi to připomíná US trh v roce 2008.
Avatar - Anonym
Anonym
Toho neschopneho dědka.
PowerHouse
Také Carlos řekl, že bude auta dělat v Indii.
Tady všichni brečí po spalovácích, ale nakonec nás v autech předběhne i ta Indie.

Když vidím zdejší namistrované odborníky, tak bych šel taky.
Mr.Murphy
... zacne nesmyslne ozivovat Lancii, Alfe navrrhne zcela nesmyslne auta (zejmena Juniora) a pak vyhrozuje, ze to zrusi.... 8-s
vencelín
Supnout do nabidky alespon motory o zdvihovem objemu 2:0 a vydelek se dostavi. Ty modylky motoru co nabizi je bida s nouzi.
Avatar - praptak
praptak
Ty motory 2,0 jsou pro Vás nějaká modla, přitom jsou to stále malé motory, ne o moc větší než např. současné 1,5. 😉
vencelín
Psal jsem min o objemu 2,0. Tedy samozrejme 3,0 by byl supr. Ale ten uz nebyl ani v predchozi generaci 508.
Avatar - Anonym
Anonym
takže to maj kluci blbý nastala sitauce že je z kešeně nutno vyndat 300 MLIARD USD a investovat do vývoje a rožšíření portifolia, ale na tu kluci nějak nemaj děngy no 😄 Maj to blbý

Vono je totiž potřeba u Chrysleru a Dodge, Jeepu a Ramu vyrábět cca 18-35 modelů, ne 8 😄


A ještě by to chtělo dělat to co lidi kupují a chtějí, což Ev bajtry fakt nejsou. Stačí jakou bídu sotávaj v komentech v USA že ukončily modely s HEMI 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Mně přijde, že od roku 2014, kdy to koupil Fiat, nedali do vývoje ani dolar (s nadsázkou řečeno). Ono to bylo stejně zajímavé, že předlužený Fiat si koupil Chrysler a ten pak pokrýval ztráty Fiatu a tvořil zisk celé skupiny. Frantíci si asi mysleli, že bude moci pokrývat i ztráty PSA.
Mr.Murphy
Marchionneho majstrstyk tehdy :yes: investovali tam do interieru, to na dalsich 7 let stacilo.... ovsem potom, no.... 8-s
Avatar - del42sa
del42sa
no majstrštyk ..... jak se to vezme. Bylo zřejmé, že Marchionne ja velký fanoušek Maserati a Alfy Romeo a spíš to o něco Alfě prodloužilo agónii, ve které už stejně byla, doplatila na to ale značka Lancia, která defakto musela umřít, stejně jako předtím pestré evropské portfolio Fiatu, který se propadl z evropského žebříčku nejprodávanějšího auta někam na samé dno a jen recyklovali pětistovku ....

Ta strategie nemohla dlouhodobě fungovat, byla to jen šikovná hra s čísly a spoléhání se na to, že vydrží s milionkrát recyklovaným základem Chrysleru, který už v té době byl zralý na výměnu. To mohlo fungovat chvíli, na nějaké řekněme překlenovací období, ale ne na tolik let. Bohužel to nevyšlo a nepoučitelné PSA se shlédlo v podobném scénáři. Tohle je podle mě spíš začátek větší krize, která ještě přijde. Říkal jsem to už v době kdy kupovali Opel, tehdy ta čísla ještě vypadala dobře, koncern jel ještě na původní vlně prodejů, tehdy měli ještě použitelné motory a co se Opelu Insignia týká, většinu práce odvedla GM a PSA spoléhala že to bude fungovat jako v případě Chrysler/Fiat.

Jak ale začali ořezávat motorizace a nahrazovat je třívalcem a baterkami spolu se současným plolšným zdražováním všech modelů jako daň za elektrifikaci portfolia, tak šly prodeje dolů.... :-!

Až to bude horší, tak prostě zruší nějakou značku jako to v roce 2008 udělalo GM a zase chvíli pojedou dál, ale problém se tím nevyřeší, dokud ti nahoře nepochopí, že je potřeba i změnit myšlení a přehodnotit strategii do budoucna a tuhle snahu tam zatím nevidím, protože dál jedou podle původního plánu.

Už jen proto hodně držím palce Toyotě a dalším automobilkám, které to se spalováky nevzdávají a hledají nová řešení a doufám, že jim to dá Toyota pořádně vyžrat 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
něco málo tam dali, ale byly to dobné v podstatě nepřišel jedinej pořádnej novej modelu, mimo Jeepu.
Všechno přeznačkovaný uživtkový fiaty (RAM Promaster atd) nebo Alfa, Fiat (Dodge Dart, Hornet) a jinak jeli jen mírná vylpšení modelů, co jim vyvinul ještě DaimlerChrysler a dotáhl Cerberus.

Tak se to samozřejmě dlouhodobě dělat nedá.

Chrysler má ve výrobě 1 model - Pacifica, z toho udělali mrtvou značku, Dodge má ve výrobě Hornet a Durango, taky k smíchu a RAM už nešlape jak dřív.
A Jeep jim to sám nevytrhne
Avatar - del42sa
del42sa
Arese
...to se Stellantisem nemohlo jinak dopadnout! 😲 😒 :no: Naprosto neakceptovatelná nabídka motorizací, kterou zamořili všechny jejich masové značky a v případě Peugeotu jako "bonus" ještě katastfofální i-Cocpit! Dřívější Peugeoty jsou měl velmi rád, byly to skvěle jezdící auta s krásným designem, ale jejich současná nabídka je naprostá katastrofa! 😲 😲 😲 😒 :no: