Porsche mělo ten přechod z brždění elmotorem na mechanické brzdy odladěný už u předchozí panamery phev a i ostatní premie tohle umí dobře, mnohem větší průser je, že si auto (kvůli závislosti na radaru) brzdí samo, kdy chce a jak chce, to mi vadí mnohem víc, než kdybych v rámci brždění poznal moment, kdy přejde z motorového brždění na mechanické brzdy.
No ale to zase mluvíš o zapnutém tempomatu, ne?
Nebo to moderní prémie už zašla tak daleko, že ti do toho hrabe sama a pořád?
Tohle je jeden z mnoha důvodů, proč nesnáším a nepoužívám tempomat a podobné vymoženosti. Prostě si zásadně řídím sám. A za celý den za volantem mne ani nenapadne řešit, že je něco divně. Jakmile je cokoliv z těchto zázraků zapnuto, během chvilky se zákonitě objeví něco, co tě nas.re, nebo vyplaší, nebo bude prudit a ty se s tím budeš prát.
Nooo, tak tomu říkám opravdový luxus.
Prostě nás den za dnem budou víc tlačit do toho, abychom si v rámci zachování zbytků duševního zdraví drželi 15-20 let starý plečky.
pokud to chapu spravne tak tuareg face ma tempomat bez moznosti vypnuti prebirani rychlosti ze znacek. Tesla a Volvo neumozni s tempomatem zasadne prekracovat rychlost(mezi 140-150kmh).
Přiznám se, že vlastně ani nevím, jestli můžu v Passatu predikci vypnout, ale je mi to jedno. Stejně to nepoužívám. Že se budou novinky chovat čím dál stupidněji se dá očekávat. Pro mne je zásadní jediná věc a to mít možnost vše vypnout a pokud možno aby to zůstalo uložené v paměti. Mě prudí jen S&S a jinak mám klid. Nový auto už snad ani nechci.
Automatickou rekuperaci umí i například PHEV Octavia / Superb. Před rychlostním omezením v obci začne rekuperovat více, naopak tam kde vidí prostor plachtit, tak nebrzdí. Ze zkušenosti je to nenásilné a celkem příjemné. A jde to vypnout 😊
tohle je duvod, proc sem si nekoupil x5 50e a necham si dokud to pojede predface. Plus teda to odladeni jeste u 50e jde, ale 330e ma chyb uz hodne. Prevodovka kope, druha prodleva na turbo, nevim co v bmw delaj ale predface to nedelala
vzal sem si kalkulacku a provoz dvou 3 letych aut me vyjde levnejc nez koupe novy x5. Takze se na to muzu vykaslat. Nenecham se vychovavat od eu nejakejma lineasistama a nebo isa. A uz vubec ne timdle voserem s bezpecnou vzdalenosti.
Před pár dny jsem tu psal elaborát na téma udržení si stávajícího vozu po dobu cca 10 let po záruce a 100% to vyjde mnohem levněji než nákup nového. I kdybych tam musel vyměnit půlku věcí. A pokud mi to ušetří nervy, tak to beru jako výhru.
Nemám mentální blok mít nutně co 3 roky nový model. Když mi něco funguje, mám to klidně 20 let.
schvalne jsem zkusil 500km lineassist, headup, preditktivni rekuperaci a tempomant s rychlostma. A vysledek tempomat jsem nakonec radsi nepouzival vubec, tahani za volant me nici, headup me sere a to prediktivni brzdeni kdyby neslo vypnout (nejakej *** u audi to dal do polozky nabijeni tak mi chvili trvalo to najit) tak to rovnou vezu do bazaru
Ten tempomat citajuci rychlosti je fakt velmi zla vec, aspon u nas, kde nemeraju. V ostatnych krajinach to moze byt vyhoda, aj tak tam kazdy dodrziava rychlost. Prediktivne brzdenie mi tiez na zaciatku vadilo, da sa to eliminovat plynom, v podstate asi nevadi. A tahanie za volant je dobre, pomaha soferovat. Trasenie volantom je debilina, ale ked to koriguje, tak super vec. A ani ten isa nie je ziadna hroza, sem tam to pipne a potom uz treba udrziavat rychlost nad limitom 😁
Line Assist je hovadina, skutočne fajn je až Travel Assist, to si osobne na dlhých cestách užívam. Prediktívne brzdenie mne nevadí, teda až na tie prípady, kedy zabudnú v mapách odstrániť obmedzenie a auto začne na mieste, kde bola dlhodobo nejaké obmedzenie brzdiť. Ale pri mojom dennom dochádzaní do práce (20km) to problém nie je a naopak to s rekuperáciou využívam.
Ak by si mal rekuperacny A brzdovy pedal, ako ich budes ovladat? Ak jednou (pravou) nohou, bol by tam neprirodzeny prechod medzi rekuperaciu a brzdenim: stlacim najprv rekuperaciu, a ked nestaci, pustim rekuperacny pedal (v tom okamihu prestane spomalovanie vozidla), prelozim nohu na brzdovy a spomalujem brzdou.
Sucasne ovladanie rekuperacneho a brzdoveho pedala lavou a pravou nohou by si ziadalo trochu cviku, a verim ze taka koordinacia pohybov by pre niektorych bola nad ich schopnosti. Uz teraz je na YT kopec zaberov, ako da pipina pomaly parkuje velke suv, a zrazu sa rozbehne a vrazi do zdi len preto, lebo si "pomylila" pedal akceleracie s brzdou. Pridaj jej tam este jeden pedal, a bude na to hladiet ako Veresova na kvadraticku rovnicu...
V principu navrhuješ zajímavé řešení. Pro fajnšmekry ideální.
Ale je pravděpodobnější, že automobilky budou prodávat své auta zdarma, než že by tohle řešení dali do aut.
Nejlepší je samozřejmě normální, nehybridní auto s manuální převodovkou. Tam je řidič opravdovým pánem svého pohonného ústrojí, což přináší i maximální řidičské uspokojení. 😄 Proto hybridy zásadně nebrat!
Mikeší, nebuď zas za trubku. Nic nemizí a ne každý chce hybrid (zvlášť nesmyslný PlugIn). Navíc v autech jako je Porsche nemají co dělat, tady snad mimo Cayenne 😉
Já mluvím o hybridu obecne, ne o jedné konkrétní variantě phev. Jeslti nevíš co ke hybrid a jaké má varianty, doporučuji si něco o tom přečíst. Pak zjistíš, že hybridy opravdu nastupuji skoro všude.
Souhlas, ale jsou řidičská polena, která bezproblémové ovládání auta se 3 pedály a manuální převodovkou nejsou schopna zvládnout. Ta pak pochopitelně adorují automaty. :yes:
Som si istý, že keby to nutné bolo, tak by na to gule mali.
Lenže je to zbytočnosť. Prediktívne brzdenie a rekuperáciu spolu s aktívnym tempomatom má VAG pomerne slušne vychytané. To je len taká naivná predstava "najlepších" vodičov, ktorí si myslia, že by to vždy robili lepšie.
Na to ale nikdo nemá koule.
Nebo to moderní prémie už zašla tak daleko, že ti do toho hrabe sama a pořád?
Tohle je jeden z mnoha důvodů, proč nesnáším a nepoužívám tempomat a podobné vymoženosti. Prostě si zásadně řídím sám. A za celý den za volantem mne ani nenapadne řešit, že je něco divně. Jakmile je cokoliv z těchto zázraků zapnuto, během chvilky se zákonitě objeví něco, co tě nas.re, nebo vyplaší, nebo bude prudit a ty se s tím budeš prát.
GLE 350e predface totez
a to mluvim o jizde s vyplnym tempomatem!!!
Prostě nás den za dnem budou víc tlačit do toho, abychom si v rámci zachování zbytků duševního zdraví drželi 15-20 let starý plečky.
Nemám mentální blok mít nutně co 3 roky nový model. Když mi něco funguje, mám to klidně 20 let.
That's the whole point.
Sucasne ovladanie rekuperacneho a brzdoveho pedala lavou a pravou nohou by si ziadalo trochu cviku, a verim ze taka koordinacia pohybov by pre niektorych bola nad ich schopnosti. Uz teraz je na YT kopec zaberov, ako da pipina pomaly parkuje velke suv, a zrazu sa rozbehne a vrazi do zdi len preto, lebo si "pomylila" pedal akceleracie s brzdou. Pridaj jej tam este jeden pedal, a bude na to hladiet ako Veresova na kvadraticku rovnicu...
Ale je pravděpodobnější, že automobilky budou prodávat své auta zdarma, než že by tohle řešení dali do aut.
https😐/zpravy.kurzy.cz/…-rychle-pribyva/#…
A zaplatí to i když neradi. :-!
Lenže je to zbytočnosť. Prediktívne brzdenie a rekuperáciu spolu s aktívnym tempomatom má VAG pomerne slušne vychytané. To je len taká naivná predstava "najlepších" vodičov, ktorí si myslia, že by to vždy robili lepšie.