Novinky
Zpět na článek
Bude nová továrna MG v Česku? O investici bojuje se Španělskem a s Maďarskem
33 komentářů
Stejsn
7
je mi to jedno. Pokud to budou stavět na zelené louce, jedno mi to není. Tahle země je fakt malá a všude jsou obří průmyslové nebo komerční zóny.
Přejít do diskuze
nippon
Česky umím. Otec bol Čech. Matka Slovenka. Vieš, Základná vojenská služba. Ale mobil mám prepnutý do SJ.🙂
3_diamanty
Slovak sa nauci cesky hned... len prekrocis hranice a uz "mluvis" ... cech u nas slovensky hovorit nebude nikdy... otec ma kolegu z ceska ... zije tu 40 rokov ( defakto od svadby ) ... ale stale podla toho jak rozprava vies ze to nie je slovak... hadze stale mix aj ceskych slov tu a tam pocas rozpravania.. aj v praci mam kolegu z ciech.. je tu uz asi 3 roky a furt "mluvi".... proste tak to je... ja ked som bol kedysi v cechach len tyzden .. jooo to byl moc peknej tyden ... uz som hned mluvil... a uz by si mozno hned ani nezistil ze som slovak.. ta cestina sa lepi na jazyk hned
W.O. PRSCLEY
Jeď se projet do Holandska abys viděl opravdu malou zemi s 18 000 000 obyvateli.
pradeda777
.....Ve prospěch Česka a Maďarska by však mohly hrát mnohem nižší náklady na pracovní sílu.
To ale už nějakou dobou neplatí.....alespoň u nás..... :-!
To ale už nějakou dobou neplatí.....alespoň u nás..... :-!
Rezna
Zásadní rozdíl mezi čínskou a Evropskou automobilkou je ten, že Evropská da práci spoustě dodavatelů technologií, následně servisu a modernizací..... kdežto Čína si všechno přiveze. A i samozřejmě to plati i o dodavatelů dílů.
rohYpnol
Nevidim jediný důvod, proč chtít v Mošnově výrobní a skladové haly BMW.... :-!
nippon
aby bola v Česku. Podľa A Paul-a by to bol ďalší vysávač českého národa. Ďalší vykoristovatel! 😀
PowerHouse
Jo, vyhráli ME ve fotbalu, Takže se nedivím Tvým komentářům.
A proč VW budeje ve Španělsku továrnu na 3 000 000 ID.2 all sourozenců?
A proč VW budeje ve Španělsku továrnu na 3 000 000 ID.2 all sourozenců?
Renoo
Španělsko má nezaměstnanost 10+ %, takže se tam dá vybírat. Má k dispozici moře, čili má přístavy. Mají mnohem lepší infrastrukturu. Taky se může do budoucna hodit výhoda ve větší míře dekarbonizace.
My máme strašnou infrastrukturu, žádné moře, poměrně drahou pracovní sílu, málo pracovní síly, obecně averzi k elektromobilitě,...
Čím můžeme zaujmout? Čínskými filckami?
My máme strašnou infrastrukturu, žádné moře, poměrně drahou pracovní sílu, málo pracovní síly, obecně averzi k elektromobilitě,...
Čím můžeme zaujmout? Čínskými filckami?
Renoo
OMG 😁 Čínská nabídka je asi taková - chceme prázdniny a chceme pobídku a vy držet hubu a krok a přihazujte a plazte se. Fakt ale fakt si nebudeme klást podmínky my ani ti Španělé. Číňan není tupej a baterky s motory si doveze za pár šupů z Číny a hloupej Čech to pouze smontuje dohromady. Pokud by s tím měl někdo problém, tak půjdou jinam. Jenže problém mít nikdo nebude, tak jak tomu bylo vždycky. Teď je to o tom, kdo dá lepší pobídku a ne o tom, aby si někdo dovolil vůbec klást nějaké podmínky.
Russwurm Zdeněk
Čína je pro ČR na popud USA, bezpečnostní a ekonomické riziko,, Maďarsko s tím názorem nesouhlasí, takže ČR a fialenko má smůlu.preji Viktorovi
Renoo
Jo, tohle ale bude čistokrevná montovna. Protože EU byla připosraná a sankce nejsou na motory a baterie, tak to MG udělá jednoduše = všechno doveze a nějakej hej počkej to sešrubuje. Ale bude další obří hala, budou jezdit další kamiony materiálu a budou jezdit auta plné poláků do práce, protože nezaměstnanost je extrémně nízká.
Takže hurá, koukejte Číňani, plazíme se lezeme vám do ři..., doufám že vám to stačí. Samozřejmě pobídku a prázdniny zařídíme.
Takže hurá, koukejte Číňani, plazíme se lezeme vám do ři..., doufám že vám to stačí. Samozřejmě pobídku a prázdniny zařídíme.
Jirka B.
Nemyslim si ze by ve Spanelsku meli o zas az tak nizsi mzdove naklady nez v CR.. Na netu najdete narky jak mladi vydelavaji v Barcelone tisic eur a maji problem vyjit. A to jsou ti stastnejsi co maji praci.
ericn
Tak to se dá řešit, ne? Podmínky, za kterých ta fabrika vznikne 😉 Proč by vše složitě tahali z Číny, když se dá spousta věcí koupit nebo dodat lokálně a pořád je tu stát, potažmo EU, nařizení, předpisy a zákony, které musí dodržovat 😉
A Paul
Kluci, cením si vašeho přístupu. A proto jsem vás i olajkoval i když o nic nejde 😁
Barry Lyndon
My už k nim nemáme daleko a Číňani zleniví taky velice rychle. Oni žádnou extra pracovitost v krvi nemají, akorát že my už lenivíme cca 150 let, zatímco Číňani jenom cca 40 let... 😁
A Paul
Nippone, nauč se česky a nepoužívej se svým japonským nickem kmenový jazyk.
A že v Česku MG nabude si klidně vsadím u Fortuny. :no:
A že v Česku MG nabude si klidně vsadím u Fortuny. :no:
3_diamanty
Cinsky kruh sa uzatvara ... u nas volvo... BYD v madarsku... a zeby MG v cesku?
https😐/www.forbes.sk/…v-cine-normalne/
https😐/www.forbes.sk/…v-cine-normalne/
W.O. PRSCLEY
Díky za starost, slovenský bratře !!! Možná by ses mohl víc starat o dění ve Slovenské republice a vysvětlit nám proč vám Euro tak nějak nepřineslo žádné skutečné výhody a proč jste za ČR stále stejně pozadu. 😄
PowerHouse
Tak ty AI factories moc lidí potřebovat nebudou.
Do roku 2030 Škodárna v ČR bude muset propustit 50% pracovníků.
A toto je střízlivý odhad, pokud sledujeme keynoty Číňanů, Taiwanců, Nvidie o AI factories.
Do roku 2030 Škodárna v ČR bude muset propustit 50% pracovníků.
A toto je střízlivý odhad, pokud sledujeme keynoty Číňanů, Taiwanců, Nvidie o AI factories.
rohYpnol
geografická poloha
Všecko ostatní je dnes mínus. Kvalifikovaná pracovní síla není, ceny energií absolutně nesmyslné díky fialově vládě, vidina zlepšení v nedohlednu...
Věřím že to bude Maďarsko :-!
Všecko ostatní je dnes mínus. Kvalifikovaná pracovní síla není, ceny energií absolutně nesmyslné díky fialově vládě, vidina zlepšení v nedohlednu...
Věřím že to bude Maďarsko :-!
W.O. PRSCLEY
Jo a komu to prodají ty elektrický komiku? Bankrot nejvíce zadlužených zemí, Itálie a Francie se blíží, potom nebudou žádné dotace pro elektrohyby a všechno to elektro padne na hubu i s tebou 😄