Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Povinné udržování v pruzích může být i nebezpečné, varuje ADAC

166 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
EU zavede a nařídí paskvil a nesmysl, co nikdo nechce, ale všichni to zaplatí. Následně se prokáže, že nařízení EP pro blaho všech je jen nařízením pro zvyšování výrobní ceny a pro otravování života řidičúm...

EU nám jen ničí životy :no: :no: :no: :-!
traveldrive
Ten asistent môže byť pre niekoho vpohode, občas sa môže zísť. Tým pádom by mohol byť v aute ako príplatková výbava na prianie. Ako povinnosť je to úplne absurdné. A pretože podobné absurdity mávajú tuhý život a len tak sa ich nezbavíš, pomohlo by aj to, keby ich v aute bolo potrebné zapnúť v prípade využitia, a nie vypínať v jednom kuse po každom štarte. Podobne stop/štart. Niekedy mám pocit, že neustále vypínanie motora a štartovanie produkuje viac výfukových plynov ako pár desiatok sekúnd činnosti motora na voľnobehu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rohypnol je notorický hater, on si jen chce odplivnout 😁 Je fuk, jestli je to pravda, nebo to je trochu jinak..

Za mne je to blbost, když to nefunguje dobře, ale pořád to jde vypnout ne ? Tak o co jde ? Já to mam taky zapnuté, u staršího auta jsem to vypínal, pokud jsem nebyl na dálnici.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nelži.

Fuk to není a o co jde?
1) Díky EU musí každý majitel platit za něco, co nechce, a
2) Asistent nemůže vypnout, tj. nemůže auto užívat v souladu s vlastními potřebami, a
3) Asistent nezvyšuje bezpečnost, možná spíše naopak, tj. naprosto se míjí účinkem.

Chápu že pro tebe to jsou drobnosti, protože si zřejmě necháváš na hlavu sr*t běžně, ale když i odborné organizace poukazují na to, že je ne o špatně, tak to asi není o tom, že si rohypnol potřebuje zanadávat... :-! :no: :no: :no:

Co kdyby ses raději zamyslel nad tím jestli fakt něco není v EU špatně?!?!?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je tam špatně dost věcí, ale ne vše, jak to prezentuješ ty a jak sem ti to minule vyvrátil, bohužel ty si neumíš přiznat, že vidíš všude jen toho čerta, toho třídního nepřítele, aniž by si znal realitu a znát ji nechceš.

Toto je špatný příklad, na druhou stranu, je to jen v EU, nebo i jinde ? Jo, v Rusku asi asistenty neřeší, ale co USA? Svět se mění...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co jsi mi probůh minule vyvrátil?!? ...

EU v současné podobě je špatně, je to zlo a je nutné usilovat o její reformu. Za tím si stojím absolutně :-!

Pokud půjde EU cestou, kterou jde, tak nás vrátí zpět na stromy mezi opice.
Avatar - Ozzman
Ozzman
že věříš řadě dezinfa a nevíš, jak to funguje... jo, na reformě se shodneme, ale my jsme systém, né "oni".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Na jaké dezinfo probůh věřím?!? Doufám že napíšeš banán... 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mimochodem - napiš mi nařízení/výmysl EU za poslední rok, dva v automobilovém odvětví, které nám zlepšilo životy... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
O automotive se nezajímám, nesleduji to, tak nebudu odpovídat 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdybych byl zlý tak ti napíšu, ať mi uvedeš vymysl/nařízení EU za poslední rok dva V JAKÉMKOLIV odvětví, které nám zlepšilo životy... 😒] 😒] ale nebudu tě trápit 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Redistributivní platba zemědělcům, a poznáš to tak, že ti velcí, nenažraní se bouří
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, takže to, že EU blbě rozděluje dotace a pak přijde se změnou, aby to bylo méně blbě nebo jinak blbě, tím nám zlepšili život?!!? 😒] 😒] 😒]

Dobrý, zkus druhý pokus 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, víš, že ty dotace rozděluje až pak členský stát a že díky takovým, jako ČR, kteří se tomu bránili ,se to tak nějak muselo nakázat, protože jinak by to vyžírali ti velcí, jako doteď ? v 70tých letech neměli Babiše a Jandejska, kteří by jim ovládli politiku členského státu, tak se musí udělat revize. Ale já vím, že ty by si to věděl hned na začátku jak to má být a nikdy by si pak neusel něco měnit 😁 Prostě tady si chceš jen rýpnout. Ptal si se, co je dobré, to je dobré a co to přinese nám ? Zlepší to ekonomiku a konkurenceschopnost menších farmářů = více konkurence = levnější produkce.Třeba ?

p.s. pta si se mne na muj názor, já to ho řekl, nemusíš souhlasit, ale odpověděl jsem ti... nepřesvědčuj mne o svém pohledu na svět, ty jsi jen zahořklý a vše vidíš špatně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle je debata, kterou už nechci vést, směřuje to úplně mimo automotive.
Za mě toto není příklad zlepšení, a to z důvodu jaký jsem uvedl.
Ad zvýšení konkurence ... ano, to je právě zase ten blábol ze strany EU. Naše zemědělství je v důsledku historie nastavené jinak, máme zde velké podniky. To je fakt. To není špatně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si sem vytáhl ty, chtěl si, abych odpověděl a to sem udělal, jak sis přál.

Špatně to je né z duvodu, že jsou velcí, ale protože tu není uplně dobré tržní prostředí ve chvíli, kdy jejich struktury prolézají do svazů a nejvyšších pater politiky a tím ještě zhoršují podmínky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, chápu proč jsi to napsal. Já jen říkám, že to není příklad zlepšení, a i proč to není příklad zlepšení.
A Paul
o automotive se nezajímáš ale máš tady asi 150 příspěvků skoro pod každým článkem 😄 😄 😄
Bude lepší, když se budeš věnovat žním, které právě začínají :😉 :😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná by sis měl zase vyměnit profil, tady si se už proflákl... a nebo táhnout z diskuzí konečně.

p.s. o automotive ne, o auta ano, chápu, že nechápeš.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud půjde cestou kterou jde tak brzy zkrachuje a z lidí udělá pracující žebráky, co díky emisním povolenkám na dopravu, bydlení, emisním clům na dovoz zboží mimo EU, drahým energiím, které už budou jen zdražovat budou mít sotva na jídlo a bydlení.

tím samozřejmě klesnou emise, nebot pracující žebrák bude šetřit a nebude nikam cestovat a spotřebovávat, protože nebude za co
https😐/www.newstream.cz/…zin-i-o-10-korun
traveldrive
Svet sa mení, ale neznamená to, že vždy k lepšiemu a že to treba bez rečí prijať. Zďaleka nie všetko nariadené plní deklarovaný účel, alebo ho plní bez vedľajších zásadných vplyvov. Jeden bývalý kolega kvôli asistentovi a v aute havaroval. V mieste, kde ide jazdný prub súbežne s električkovým pásom, asistent zaregistroval prichádzajúcu električku vľavo a vyhodnotil ako prekážku. Auto uhlo doprava - a nabúralo do auta stojaceho na blikačkách na kraji cesty. Nebyť toho úžasného inteligentného asistenta, nebolo by sa to stalo. Tie ťahanice s výrobcom o zaplatenie škody popisovať radšej nebudem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je pravda.... já spíš narážím pořád na to, že i když se nám to nelíbí, elektromobilita, technika na palubě... jsme pořád ale většina ? Když bude většina chtít jít tímto směrem, zbývá nám bud to akceptovat, nebo odejít
traveldrive
To je ten problém, na ktorý v súvislosti s tým, čo sa v EU deje, sledujem - väčšina. Je to celé na hlavu, ak o všetkom bude rozhodovať väčšina, malé krajiny ako vy alebo my nemajú šancu. Mal by rozhodovať percentuálny podiel. To znamená spočítať percentá vo všetkých účastníckych štátoch, a potom to spriemerovať, či vyjde potrebná väčšina. Znamená to, že každý štát by mal mať rovnaké slovo a rovnakú váhu hlasov, nie podľa počtu obyvateľov. Pokiaľ teda chceme hovoriť o demokracii. 😉
Ale to len na okraj, nechcem ťahať debatu týmto smerom.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když by si dal každému stejnou váhu a né přepočtem na obyvatele, jak to je teď, tak by to znemnalo, že hlas jednoho slováka může mít váhu jako hlas 3 Němců.. to taky neni fér, proto je tam komise a parlament, kde se tyto dva přístupy mísí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, v tomto souhlas.

Jenže ne s důsledky, a o tom to právě je. Reálně EU funguje tak, že velcí diktují malým, protože zcela správně a logicky háji svoje zájmy. Jenže zájmy 80 mil. Helmutů jsou naprosto přirozeně jiné než zájmy 10 mil. Čechů.

Proto ta podstata v EU není o tom JAK, ale je v tom O ČEM. A o našich zájmech si máme rozhodovat sami. A ne že nám Helmut rozhodně o tom, jestli jádro je nebo není zelené... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je problém všech správních celků, vždy se rozhoduje na vyšší pozici s menším ohledem na nějaké vyjímky. Ale od toho je pak dobrá práce politiků hledat spojence pro svou věc a přizpusobit tu politiku a reálně nám zas až tak helmut nediktuje, protož do velké části aplikace politik si mužeme mluvit. Nemyslím si, že je to nastaveno špatně, spíše by to chtělo osvěžit témata a ideové směry a naši politici pak musí vykonávat funkci a ne jen kývat s většinou
traveldrive
Preto som radšej zástancom V4 ako nesúrodého spolku rôznych národov Európy, ktoré nikdy nemôžu nájsť zhodu. leda ak tí malí prikyvujú veľkým, ako sa to deje dnes.
V každom prípade jeden štát = jeden člen únie = jden hlas mi príde spravodlivejšie ako prepočet na obyvateľov. Keby (teoreticky) bol v únii štát ako Čína alebo India, boli by v riti aj tí naši "veľkí" hráči, a to by bolo kriku o rovnoprávnosti. Nikomu sa nepáči, ak o ňom rozhodujú iní. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Je to nastavené špatně. A důkazem je realita.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nastaveno to špatně je a důkazem je, že se zřídkakdy podaří radikálně změnit legislativu vytvořenou v diskutabilně vznikající EK. Na summitech se zavře huba kritikům dotacemi, všichni se poplácají po zádech a jede se dál. Dotace často shrábne pár oligarchů (celé ANO existuje jen kvůli evropským dotacím, to nevyvrátíš), řadovému občanovi vzrostou životní náklady a ekonomika stagnuje. Fakt "super" systém. Piz*oviny typu ISLA jsou toho důkazem. Kolik z nás to v autě chce?
Avatar - Ozzman
Ozzman
o ANO tady píšu pořád 😁 To vyvracet fakt nechci 😁 😁

Jinak ano, ale to už jsme u té aplikace a lidech, co tam jsou, otázkou je, jestli existuje lepší systém. Teoreticky mne nenapadá a kdyby ano, muselo by to být mnohem striktnější a více byrokratické... Protože takto jak to funguje v EU, to přeneseš do jakékoliv demokratické společnosti na národní i lokální úrovni.

Nechce to asi nikdo povinně, tady je to fakt snad jen o tom, že automobilky to tam dávat chtějí, aby zvýšili cenu vozidel, jinak nevim 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže to je právě ta lež jak věž. ŽÁDNÁ VETŠINA!!! Je to menšina zelených eurohujerů.

Podívej se na průzkumy, většina EV nechce (příklad) !!!
To, že se lidi nezajímají o politiku, aktivně brání své hodnoty až je 5 minut po 12té, to je věcí jinou.

Ale nelži, že většina chce to co se děje. To je lež jak věž!!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a jak si tím jsi jist ? Já neříkám, že je to většina, já kladu otázku, což asi neumíš rozlišit...

Problém tebe je ten, že ty neumíš připustit, že se v některých názorech můžeš jednou a třeba i velmi brzy, dostaneš do té menšiny... já si to připustit dokážu. Nemáš na to podklady, jen výkřiky toho, kdo je občas slyšet.

Je to stejné jako v loni u voleb na prezidenta... všude jak maj lidi dost vlády a vyhrál drtivo uvětšinou provládní prezident... přes 60 % voličů to řeklo jasně... a tak je to pak se vším
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, to jsem nepochopil že to píšeš jako otázku, oznamovací věta s otazníkem na konci...

Ano, jsem si tím jistý, že většina EV nechce. Bylo na to nespočet (nezávislých, reprezentativních) průzkumů a i ze zpráv EU to vyplývalo, jen si to vždycky vhodně překroutí... Šetření EU bývají často manioulativní, viz právě elektromobilita. Jednu zprávu raději stáhli úplně, když se na to přišlo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, psal jsem to jako otázku s otazníkem... nevím jak jinak to napsat, aby si to pochopil 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Věta oznamovací obvykle otazníkem nekončí. A otázka není dána tím, že na konci je otazník, ale skladbou celé věty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zkus si to přečíst znova, třeba to pochopíš
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, to co jsi napsal fakt smysl nedává. Po vysvětlení, že jsi to mylsle jako otázku, ok.
Vím jak to myslíš a ano, většina lidí (např. ) EV mobilitu nechce. A jak jsem si tím tak jistý? No prodeje EV klesaji, nev8m jaký jasnější důkaz by jsi chtěl vidět :-!
Takže co píšeš je sice hezké, v principu samozřejmě ok ale vůbec to neodpovídá současné realitě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, že to zatím většina nechce, ale je to otázka času. Nedávno věšina nechtěla ani hybrid a podívej dnes... Zájem o ně roste. Dokonce i z mé soc. bubliny lidi, co to dříve odmítali, jezdili TDI a chválili si to, po tom koukají, či to už mají...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počkej 5 až 10 let, až se Hybridy dostanou do ojetin. Pak se budeš možná divit, co to udělá s popularitou hybridů... :-!
Pro prvomajitele asi ok, ale po pěti, 10ti letech až to uvidíš v bazaru, tak budeš zdrhat jak road runner 😒]
No a pak se to otočí i proti prvomajitelům. Nikdo to nebude chtít vykupovat, a když, tak za směšné prachy...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hybridy jsou už jako ojetiny. A hodně, 10 let má Auris, Yaris, Prius, baterka stojí cca 30 tisíc a jede se dál. Ceny si drží docela dobře.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Toyota je jiná kapitola.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ostatn se to taky naučí, na PHEV od VW jsou zatím také slušné recenze a uvidíme, co ti další.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nenaučí. Toyota má celý HSD poskladaný velmi střízlivě a racionálně. Na rozdíl od ostatních.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako ze teď v ojetinach nejsou? Asi se ty hybridy už přes 25 let vypařujou. Což je vlastně pravda, lidi za ně docela trhají ruce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Protože třeba VAG měl až donedávna CNG, G-Tec... Dacia měla LPG. H/K měla spalovaky a elektro.
Avatar - Anonym
Anonym
Volby byly Pavel nebo Babiš, a obří, mediální kampan Antibabiš za STOVKY MILIONU Kč.

A opět mraky lidí, co k volbám nepřišli, znechuceni nebo je to prostě (bohužel ) nezajímá....
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je jejich problém, že nechtěli.. volební účast byla velmi vysoká, zatím nejvyšší v historii přímé volby. Takže to je už dost vypovídající.

Je tak těžký pochopit, že to ty jsi ten, který je v tomto v menšině i když si to budeš vysvětlovat jakkoliv ? Lidi to tak chtějí a rozhodli tak.
Avatar - Anonym
Anonym
Co je těžkého na tom pochopit že mediální masáž ovlivnila lidi?
To samé se ted dělo ve Francii, mediální masáž nevolte LePen, postavte blok proti LePen i za cenu že se k moci dostala radikální levice 😄 😄 😄

To samé USA, nevolte Trumpa atd atd

Libtardi se tvrdě brání když je chce lid odstavit od koryt..... 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
O tom jsou volby, ne ? 😁 😁 Proč si pořád myslíš, že jsi ty ta většina proboha ? 😁 Lidi si zvolili to, co chtěli, akceptuj to. Mediální masáž bují i z druhíé strany barikády a velmi čile, takže kdokoliv by vyhrál, lze říct, že lidi byli zmanipulováni... i v 48. byli lidi zmanipulováni masáží 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, o 48 byl ted dobrej článek, resp. proč k němu došlo. Jsou tam vysvětlené pohádky o První republice Tatíčka Masaryka a tom blahobytu co tu byl.

https😐/medium.seznam.cz/…ni-reformy-73067

Sice sem tu něco dost podobného psal před 10 lety, protože sem si to nechal vyprávět od pamětníků té doby - ale tady to máte od někoho jiného. Ale určitě je autor bratr Konečný nebo minimálně další agent Kremlu 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to se ví, jak to bylo, že jim naslibovali pečené holuby až do huby 😁 To není tajné, prostě propaganda 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Oni jim naslibovali hlavně práci a pozemky.

"Republice více práce, to je naše agitace" Slavné heslo Klémy spolu Čelem k masám".Není překvapivé že na lidi co němli co jíst a na kalhoty si vydělávali sběrem malin a jahod a jejich prodejem to fungovalo. A těch lidí bylo práce celkem vela...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, když bych chtěl trochu sarkasmu, tak napíši že😒br /> 1) svobodné volby v západní Evropě, stredni Evropě a USA jsou kdo NEMÁ být zvolen
2) svobodné volby v Rusku jsou kdo má být zvolen 😒]

Asi tak. U nás 5kolka vyhrála jen díky Babišovi... Biden je ve hře jen díky Trumpovi. Francie totéž...
Avatar - Anonym
Anonym
Stádo je manipulovatelné, sposuty lidí se jen nechá vodit na provázku a dokud budou mít na plnej košík v Lidlu a na dovču v Chorvatsku nebo jinde, co je kolem je nezajímá.

Chléb a hry....klasika ne
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano... ale když jim to vyhovuje, je to špatně ? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Až na to mít nebudou, prozřou, neboj.

Jen otázka času, ale bude už pozdě to měnit, bude to trvat, bude to drahé a možná někde i krvavé....
Avatar - Ozzman
Ozzman
A proč by se to mělo pořád měnit k horšímu, ekonomika zase roste... co je za problém ? Ekonomika jede ve vlnách růstu a krizí už od nepaměti... A pokud nebude jaderná apokalypsa, nic se nezmění. Ale s tou nás straší už od 50. let...tkahle nemužeš žít ve strachu pořád
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo to zdražování zaplatí?
Víš jak od 2027 vzrostou náklady na dopravu, bydlení, jak zdraží potraviny, energie atd?
Kdo ty investice zplatí? Německo a Francie si dohormady půjčí 900 BILIONU Eur? Od koho? Od Číny? HAHAHA

Bude to muset zackvat řadový občan, kterého sedřou z kůže.....
Nebo Unie zbankrotuje, sou jenom dva možné scénáře.
Stření třída v EU bude tvořit 3-8%, superboháči 15-20% a zbytek bude pracující chudina....
nebo to ekonomicky zbankrotuje a skoupí nás Čína, USA, Indie, atd

Víš kolik dluhopisů EU drží Čína, Saudové, Indie atd?
Zjisti si to
https😐/www.newstream.cz/…ekordni-prebytek

Rijád údajně zemím skupiny G7, tedy nejvýznamnějším západním ekonomikám, pohrozil, že se masivně zbaví jejich dluhopisů, které drží, pokud by na zabavení ruských rezerv došlo.


Saúdská Arábie přitom pohrozila zvláště Francii tím, že se zbaví velké porce francouzských státních dluhopisů. Pokud by Rijád následovaly další země typu Číny, pak Francie a další předlužené země Západu, jako je Itálie, by se mohly dostat do dluhové krize.

Jo geopolitika se mění hochu, jak říkáš o Greendealu že postaru se žít nedá, tak v geopolitice taky ne.
Předlužená, byroktraická Evropa plná zelených utopistů bude ztrácet vliv a půjde ke dnu....pokud neopustí dosavdní kurz, na to si můžeš vsadit.
To je naprostá jistota!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, mění se vše, ale taky se měníme my. S tebou se těžko diskutuje, ty vidíš vše jen černě optikou svého dvorečku, ale lidi i když si stěžují, se mají pořád velmi dobře 😊 Hospody plné, dovolené v plném proudu, nová auta, nové věci..... žijeme si dobře :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Nová auta kupují firmy, soukromnícái kupují Dacii, MG, SsangYong a nejlevnější Hyundaye, to moc o blahobytu nesvědčí....

Bacha to že vidíš v Práglu zánovní Mercedesy a BMW neznamená, že to potkáš 20 km za Prahou, tam je naopak o víkendu nebo i ve všední dny mimo ranní špičku do práce k vidění muzeum - felcie, favority, jedničkové a dvojkové faie a oktávky a další stará západní i východní auta 80-00 let, tedy 15-40 let starý kusy.
A ještě kolik v těchá zánovích Mercedesch sedí čechů a v kolika sou ukrajinci, rusové, italové, němci, španělé, arabové a další národnosti ze zemí bývalého sajzu typu Arméni, Kazaši, Bělorusové, Litevci atd

Plný hospody kde? V Praze? Kde 30-70% návštěníků tvoří turisti a dlouhodbě zde žijící/pracující/podnikající cizinci .
Víš kolik je v praze ukrajinské smetánky, stále je tu i silná ruská komunita, dále italové, španělé, indové atd co to makaj jako ajtáci, šéfové zahrničních poboček atd atd to sou lidi co tu dělaj za 80-600 táců měsíčně, ty neřeší pivo za 100 kč nebo oběd za 400, to je pro ně levný.

Objed vesnice za prahou, objed podkrkonší, dej si tak 50 vesnic, obejdi poctivě starousedlíky, zeptej se na počet hospod před 20 lety, na počet oteřený dnes a z těch dnes co maj 7 dnů v týdnu.

hrubým odhadem ti to vyjde, že kde byývalo dohromady 120 otevřených hosppod je dneska 70, z toho 15 jsou soukromé kluby nejmenující se ofiko hospoda, a z těch zbývajících 55 je je 7 dnů týdnu otevřeno cca 30
Zbytek má otevřeno 2-4 dny týdnu, jinak by se neuživili, protože tam nikdo nechodí.

Někde už nemaj ani poštu a potraviny fungují jen díky vietnamský večerce...nebo pojízdný prodejně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem soukromník a koupil jsem si Toyotu třeba 😁 Nejsem firma.... kamarádi berou VW a tak... 😁

Fakt vyjed nekam autem, do okresních měst/vetěích vesnic a uvidíš to kolem sebe.
Avatar - Anonym
Anonym
Já sem v Praze 5-6 dnů v týdnu. Je to stát ve státě.
Asi jako Moskva a Petrohrad v Rusku nebo nějaká Astana apod v Kazachstánu atd.

Ujed 50 km za město a seš v jiným světě 😄 Tady u nás taky, akorát je to potřeba si umět přiznat

Kdo by tam chodil do hospod?
Není za co, být pivní bratr jako Babula z legendráního seriálu Hospoda dneska stojí 500- 1000 kč denně, na to už pivní bratři nemaj, prolejt měsíčně 15-30 v pivu, to aby měli 70 měsíčně

ty doma lejou petkovej Bráník nebo Klasik a Deep ve flasce či plechu. Ty co lejou trošku méně a sou "chudý labužníci" tak max Svijany v akci za 10,90 flaška. Trošku jiná cenovka jak 40-50 v hospodě.

A na smažák za 190 tam vesničan taky nestojí, to si usmaží sám doma a vyjde ho to na 70 kč 😄

Kde nemaj aspon o víkendu turisty, protože památky, koupání atd tak sou hodně v zádeli protože místní je fakt neuživí.
A díky covidu se lidi naučili scházet se u sebe doma, grilovat, dát si lahváč a vědí že je to vyjde na třetinu nebo max polovinu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No hele, já bydlím za Prahou, u nás takových Babulů pořád máme dost, vysedávají tam denně, ted v létě je vidíš venku 😁 Samozřejmě, že se třeba piva vypije méně. Jezdím dost po ČR, až na určité lokality to všude žije, je léto, lidi se baví 😁

A že lidi lejou doma? Jo, to jo, ale ne jen díky covidu, svět je hodně online, tak nechodí ven.
jhamil
Na to, že lidi si koupí lahváče radši domů než v hospodě si hospodští stěžovali už v době kdy propukla metanolová aféra. Což je víc než 10 let zpět. Už tehdy mi říkal, že za tu cenu co to prodávají v akci penny, to on nemá ani nákupní cenu. Kolega z práce, jezdil na pivo přímo do pivovaru ( nevím jaká to byla přesně značka)- pracoval ve velkoobchodě s nápoji atd. To pivo bylo levnější v makru, než v tom pivovaru. Nákupní zvyklosti se prostě mění, staří štamgasti vymírají. Mladí pijí hodně enegeťáky, spousta známých si dá sklenku flašku vína.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak do hsopod se chodilo i hrát karty, na tlačenku, utopence, na víno, na panáka nebo na jídlo.

Ale všechno je drahé takže si to lidi daj radši doma + se tam nesmí kouřit, takže karty mastí dědulové radši v garáži neho hospodu zavřeli a udělali si z toho klubovnu pro členy a hulí si tam vesele v pohodě 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jezdím po celé ČR a narazit na favorit je fakt rarita, to samé Felicie. Auta z devadesátek jsou vzácnéostí, kdekoliv. I ten chudý karlovarský kraj, ani tam to není vůbec bezne.
Avatar - Anonym
Anonym
Někdy přijed, v sobotu sem potkal 15 km za Prahou hnedka 2 😄
Důchodci to maj pořád jako svoje jediný auto a další sposuty lidí to má místo veterána na víkendy.
Nebo to maj v pikapu na vození dřeva nebo nějakého boručusu při opravách, rkeonstrukcích atd

tuhle sem viděl dokonce i šáde 120 😄 A na P-10 Ladu 1500 ještě s kulatými světly 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
u nás na sídlišti mimo Prahu mají duchodci B segmentová či C segmentová auta o dvě generace novější. Astry, Megany, Fabie, I30tky... asi ještě neví, že si měli nechat ty Favority 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Felicie jsou stále běžně k potkání.
Samozřejmě, většina už je ve Fabiích před automobilovou smrtí...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Průměrný věk dovozovych ojetin je 10+ let. Jestliže budeme obměňovat řekněme cca každých 10 let/100 tis. km, což tak v průměru může být, tak běžné bude právě auto z konce devadesátých let, počátku milénia. Což i odpovídá. Nejčastěji to jsou Octavie1, Fabie 1, Golf 4, Passat 5/5.5, Astra G, Focus 1/2...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Životní úroveň se měří počtem hospod? 😁 Jen ať se ty zlodějské pajzly pořádně pročistí.

A na moravském venkově teda rozhodně běžně nejezdí auta z 80.-90. let.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ekonomika EU poslední dobou moc toho růstu nezažívá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To neříkám, ale dle Barika tady všichni rejou hubou v hlíně, nemají co jíst, čím topit a jezdí 30 + starými auty, akorát se nemuže rozhodnout, že jimi jezdí z bídy, nebo z toho, že jsou lepší, než ta nová 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Dostupnost bydlení druhá nejhorší v Evropě.
Průměrné stáří automobilů přes 15 let. Průměrné stáří dovozovych ojetin 10+ let.

Hotový ráj na zemi 😒] 😒] 😒]
Máme se tady skvěle, a samozřejmě díky EU, že.... 😒] 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nene, díky EU to tu máme takhle špatné, kdyby jsme v EU nebyli, tak i průměrný pracující si tady muže dovolit jezdit v Rollsu novém a né ojetém, má každý barák, nebo luxusní byt a jezdí na dovolenou né 2x, ale 5x ročně a denně se stravuje v michelinské restauraci a jezdí se k nám učit celý svět 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Sme se zasmáli, ted ta smutná realita - děravé silnice nebo hrabolaté tankodromy opravené za pomoci 2 dělníků s lopatou, co díru zasypali asfaltovou směsí z pytle a uplácali lopatou 😄 😄 😄
Kdyžs e někde udělá 300 metrů nové silnice, stojí to 2x tolik jak na západě a 6x tolik jak mimo EU
Přeplněné státní domovy pro seniory kde je ke svačině bibšův chemickej puding Olma za 9 kč a suchej rohlík a místo v soukrém stojí 35-50 tis kč, takže na to průměrný důchodce z důchodu nemá, museli by mu to platit děti.
Pečovatelky co dostávaj 25 čistého, nekvalitní školství, produkující humanitní směry, který nemaj jako absolventi uplatnění nebo někde opět za 25 čistého nástupák popř. politická neziskovka 😄
Zdravotnictví které nemá zubaře, praktiky a dokonce ani léky

Mam ještě chvíli pokračovat?
Je toho celkem dost. Ale je zas fakt, že máme pěkné rozhledny, cylostezky a 40 000 zbytečných kuháčů a 1500 km zbytečných chodníků, po kterých jdou za den krom 20 pejskařů už jenom 3 obyčejný lidi....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, úplně jednoduše. Čech neumí přerozdelovat prachy. Protože je prostě v tom řetězci rozkrade. Takže Česká kotlina potřebuje nepřerozdělovat, a mít malé daně.
EU je založena na pravém opaku. Tj. přerozdělovat všechno, pro všechny, pro blaho všech.
Jinými slovy ano, kdybychom nebyli v EU, ale pouze v zóně EHP, tak jsme na tom výrazně líp :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to je otázka, to co píšeš je pravda, ale aby to místo toho lépe, než teď nevypadlo jako třeba... na té Ukrajině 😉 Včetně mocenských nároků Ruska...protože by tady vládly jen frakce lidí, co maj prachy, be znějakého dozoru. Skoro si myslím, že jo...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je otázka.
Co otázka není, jak umíme využívat smysluplně dotace... Přitom chybí peníze v rozpočtech na základní potřeby státu.
Avatar - Anonym
Anonym
Přeci nebudou stavět místo rozhledny domov pro seniory. Neblázni!

Takovou rozhlednu přeci průměrný senior potřebuje víc! To dá rozum.

Reforma školství taky zbytečná, radši necháme líný nemakačenka z generace Z (co když chtěj novej Iphone mámí to z rodičů místo aby šli na brigádu) vystudovat humanitní vejšku, naco zpřísnit přijímačky tak, aby trojkař(ka) co ty trojky dostal(a) z milosti už na základce mohl(a) vesele pokračovat na gympl a střední místo toho aby šel/šla dělat instalatéra, elektrikáře, pokrejvače, atd
A to samý trojkaři a čtyřkaři s odřenejma ušima na středních a gymplech místo aby šli makat hnili další 4 roky na zbytečný vješce místo aby dělaly policajty, zdravotní sestry, úředníky, oblsuhy CNC mašin atd atd

Zbytečný, není nad to mít 200 000 humanistů ne 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Že ho řešíš, má to v hlavě pomotané, dobře bude v rusácku a na západě bída.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, ty kecy co tu předvádíte jsou úplně stejně směšné jak posuzovat úroveň v Rusku podle Petrohradu nebo Moskvy.... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně o tom sem psal. Stát ve státě.

To je asi jako pouzovat JZD za komára podle Slušovic nebo zauralskou manufakturu v dobách Sojuzu podle ZILu v 60 letech, kterýmu se říkalo 16 republika a měl i vlastní nákupní středisko, školku, kulturní centrum atd
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Má to v hlavě pomotaný. Ale dálnice na Polsko a dálnice na Vídeň nikde 😒] 😒] 😒]

Zato máme nejdražší cyklostezky, které navíc vedou odnikud nikam :yes: :yes: :yes:
A pak samozřejmě na každým krtičinci dřevěná rozhledna, která za 10 let snije... :yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
důdchodci a chudí s tím jezdí z bídy, ti co maj na nový ale nechtěj je protože se jim v tom jezdí líp.

Vono 15-20-30-40 let stará kára může být pětilitrová amerika, XJR Jaguar, Citroení XM nebo Mercedes 124 ; 126 apod.
Všechno nejsou jenom felcie, fabie a oktávky (i když těch je logicky nejvíc).
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nedávno boli voľby, čo sme si tam navolili vieme, čo títo naši zástupcovia vyprodukujú uvidíme. Ak smerovanie krajiny/únie/VÚC/mesta či obce nenapĺňa očakávania, treba voliť takých čo to reálne aj budú napĺňať, nielen na predvolebných plagátoch či videách.
kyklop
Takto, vozidlo s lane assistom používam, nevypínam to nikde okrem úzkych okresiek a aj keď ma pár krát ťahal niekde inde, nebol problém ho bežnou silou skorigovať tam kde som ja potreboval. Ale áno, keď sa nesústredíš na jazdu a máš len ležérne pohodenú ruku na volante, tak s tebou môže pocvičiť. Takisto na mňa auto pár krát zapípalo keď som šiel za niekým natesno (on napríklad odbočoval a ja som nechcel mariť kinetickú energiu šlapaním na brzdy) a celkovo to bolo z pohľadu asistenta natesno, ale z môjho pod kontrolou. To čo je napríklad fajn je udržiavanie v pruhu na diaľnici, neriešiś vyjeté koľaje, bočný vwietor, len držíš volant a on ti pekne pod rukami točí, skrátka ušetrí ťa drobných korekcií, ktoré sú z môjho pohľadu otravné.
traveldrive
Ja to automaticky vypínam. Jazdím pravidelne po trase, kde čiaru proste bežne prejdeš, a to ťahanie volantu z ruky je riadne nepríjemné. Tiež sú občas čiry na ceste dosť chaotické kvôli opravám na ceste, ktorých je v mojom okolí stále dosť. Takže keď už to musí v aute byť, tak by som to radšej mal štandardne vypnuté a mal možnosť to zapnúť, keď idem trebárs na dlhšiu cestu po diaľniciach.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Jsou místa, kde to může dávat smysl a kde si to třeba zapnu když chci. Ale default zapnuto je zvěrstvo :no:
Lubo
V BMW udržiavanie v pruhu ide vypnúť trvalo.
Nastavenia sú😒br /> - Rozšírená
- V nebezpečných situáciách
- Vypnutá

Zásah do vedenia vozidla án👋nie.

Nastavenia v profile je možné preniesť do iného auta, stačí sa prihlásiť.
kesumb
nejde, posledni modely ti napisou ze s ohledem na legislativu se to po startu zapne znovu
Lubo
Mám model 2024 (vyrobené 30.1.2024). Konkrétne udržiavanie v pruhu mám zapnuté (pri aktivovanom Assisted driving), takže som to doteraz nejako neskúmal. Ostatné nastavenia ostávajú uložené.

Teraz som šiel do auta, vypol som udržiavanie v pruhu. Vystúpil som, auto som zamkol. Po minúte som šiel späť do auta, naštartoval a je deaktivované. Jedine je tam upozornenie, že niektorí asistenti sú deaktivované. Po 10 minútach rovnako.
Ale možno to bude časom (upgrade, nová produkcia) znova inak, neviem... ale BMW to má rozumne nastavené a ja mám tieto funkcie až na drobné muchy rád.
Avatar - miromen
miromen
Tak to ja jak jsem byl pravě z knk tohodle asistenta až připosrany tak realně jsem byl překvapeny jak je to i s nim v pohodě a vlastně v drtive většině jizd ho nemam potřebu ani vypinat. Takove ty horrorove připady, že mě malem hodil někde kde nema jsem ještě nezažil, ale zatim mam s timto asistentem naježděno jen tisice km.
Navic funguje řekl bych až logicky. Prostě je tam progrese, kdy při nižšich rychlostech je takovy vlačnějši a sila, kterou se snaži vratit zpět je vyloženě až k smichu...jednim prstem na volantě bych ho "přepral". S vyšši rychlosti je již zasah ostřejši a vychovna sila o něco větši byť stale nic co by mě jakoliv rozhodilo.
Vlastně i tolerance je velice napohodu takže nevyžaduje, abych jel přisně uprostřed mezi pruhy.
Každopadně to nic neměni na tom, že tahle asistece je pro mě naprosto zbytečna.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - miromen
miromen
Pravě mě překvapuje, že je opravdu dost tolerantni. Všiml jsem si, že občas kontrolka jde ze zelena do oranžove, ale ještě aktivně nezasahuje. Prostě jen upozorněni, to zvukove mam vypnute. Ano na užšich cestach tam, kde jsou pruhy je to samozřejmě jina a tam se projevuje rozhodně vice a tam mam potřebu ho vypinat. Ale třeba teď jezdim usek, kde je sveden provoz do jednoho pruhu takže zmatečne značeni no a vlastě i zde je to v pohodě. Asistent hodi par vyloženě jemnych korekci a deaktivuje se a nahodi se až je opět značeni tak jak ma byt.
Něco, když jedeš autem po prostřednich čarach tak to ten asistent vyřadi a nahodi se až si ve svem pruhu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano je zbytečná, pro ty, kterým do řízení nezasahuje a nemá tu potřebu. Ti co si na to stěžují jsou ti, kteří se neudrží ve svém pruhu a tento systém se musí neustále aktivovat.
ryccardo
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Narozdil od tebe ten systém mám už deset let v autech a funguje. Není potřeba vypínat, stačí umět udržet se ve vlastním pruhu, pak o tom člověk vůbec neví. Ale respektuji to, ze preferujes automobilky, kterým elektronika nefunguje, a chceš se s tim rozčilovat, místo abys koupil funkční produkt.
Není důvod se omlouvat za něčí neschopnost, ať řidiče nebo automobilky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže lůzr :yes:
ryccardo
Narozdíl od tebe jsem s tím jel už v několika autech a ve všech jsem zažíval přesně to co popisuje ADAC. To jsem ti před tím i VYSVĚTLOVAL!!!! Ty sis mlel svoje teze a vůbec si neposlouchal a jako správný pražský točvolant nechápal a blábolil o tom, že se neumím udržet na silnici a dodržovat pravidla a podobný sra-čky. Teď, když ti to napíšou odborníci z ADAC by si to pochopit mohl, takže si to zkus přečíst znova lůzře a následně se nám omluvit, protože se skutečně jedná o reálný problém.

Pro méně chápavé jako vodítko dodám, že čáry v některých případech (zúžení vozovky) nejsou tam kde je elektronika očekává respektive jich je tam víc, takže se vlastně nelze udržet ve vlastním pruhu a elektronika reaguje z pochopitelných důvodů neadekvátně 😉

Tak co už došlo nebo furt nic?
Lubo
Skús iné auto. Len v dobrom, rôzni výrobcovia to majú rôzne riešené.
ryccardo
Já to taky nehodnotím na základě zkušenosti v jednom autě. A v nějakém jiném autě myslíš lane assist funguje tak, že tě udrží v pruhu a sám zatočí bez toho, aniž by tě u toho vyrušoval taháním za volant?
Lubo
V niektorých autách si môžeš vybrať citlivosť, či chceš zásah do riadenia, upozornenie vizuálne a/alebo zvukové/žiadne, prechodne (vypneš gombíkom na volante), príp trvalo vypneš (v menu). Rozdiel je aj v citlivosti, napr mne ak je tých čiar priveľa, príp oranžové s bielymi, tak nezasahuje.

Osobne som mal Lane Assist v Superbe II, viacerých BMW a testoval som v Lexus RX. Všade v pohode. Ešte som to mal aktivované v požičanom Volvo XC90 a nepamätám si tiež nič negatívne.
Zvukové upozornenia Mazda CX-60 mi dosť vadili. Neskúmal som či sa dá trvalo vypnúť.

Som zvedavý na tvoje skúsenosti, reálne sa rád poučím. Verím, že niekde je to dosť zfušované.
ryccardo
Tak vypnout to jde ve vsech co jsem videl, ale jestli lane assistu zakazes zasahovat do rizeni, tak te pak nezachrani, takze co ti to resi? Problem je, ze to funguje mizerne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však teď psal, že to funguje v daných autech v pohodě a není potřeba vypínat. Dokonce i sup2, tak to fakt vypadá na problém u řidičů nebo verzi lane assist.
Dost si protirecis. Kdyz se vypne, tak tě nezachrání, to je fakt. Ale to znamená, že když zůstane zapnutej, tka tě zachrání. A zachrání tě jen tehdy, když funguje,
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, ono spíš záleží i kde jedeš. Některá auta to mají horší, některá lepší, za ty lepší po zkušenostech s více vozy opravdu volím Toyotu, jako "nejzkousnutelnější", kde je to nenásilné, nepříjemné to měla třeba ta Sklasse (minulé generace, ty víš která, jel si s ní se mnou), absolutně k ničemu to měl Ford (jako všechny bezpečnostní asistnety, to je totiž poslední auto, co musíš fakt řídit 😁), ale i ta Toyota tě nepříjemě tlačí z krajnice na úzké vozovce, kde na ní najedeš úmyslnně, protože se proti tobě řítí dodávka a kdo to nezná, toho to nemile překvapí. Já po takových cestách občas jedu a v tu chvíli bych to nejradši vypnul.

Naopak na dálnici jsem to zapínal i na tom Fordu, občas se uměl odrazit od čáry, než to poslal do svodidel, protože vyhodnotil, že se tomu nevěnuješ, tak tě chtěl postrašit 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
On jezdi vag. Ty nedají dohromady infotainment natož něco slozitejsiho. A podle toho hodnotí. MB to má taktéž docela divné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak píšu, a psal jsem i minule v diskuzi. Jsou automobilky ( nemám důvod ti nevěřit), kterým to nefunguje a je jen na zákazníkovi, jeslti si koupí polyfunkční výrobek. Vyhýbání ke krajnici není problém, jelikož tam volant točit já a nejde samovolně, systém se přepne z režimu udržování v pruhu do upozornění na přejetí Čáry, takže jen zapipa. Pokud bych volantem natočil, zůstane aktiv ní udržování v pruhu a vrátí zpět. Ale to by musel nějaký programátor přemýšlet
ericn
Tj neumíš řídit aby ses udržel v pruhu? Pak ho potřebuješ 😉 Já ho mám ve 2 ze 3 mých aut a u jednoho (Fastback) jde deaktivovat permanentně a je to fajn. U OIV musím po každém nastartování, naštěstí to lze udělat rychle z volantu a vypínám hned jak nastartuju 😉 Tenhle asistent je vhodný max na dálnici a únavnou dlouhou cestu. Město tenhle asistent mate neskutečně, zúžení na dálnici taky. Děs tohle :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne opačně. Já o něm nevím co je rok dlouhý. Neumi řídit ten, kterému neustále zasahuje a proto si na něj stezuje. Já si nemám na co stěžovat, kdyz mi do řízení nezasahuje
ericn
Jinými slovy, jsi na silnici hodný a poslušný hošík, kterého auto vede za ručičku 😉 Mikeši, mikeši...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jak může vést za ručičku, kdyz nezasahuje? A ano máš pravdu, nemám potřebu ohrožovat ostatní prejizdenim do protisměru nebo nevenovani se rizeni
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naprostý nesmysl. Stačí jezdit po úzkých cestách. A světe div se, bez krajnice se fakt nevyhneš :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
A svete div se. Kdybys s tím jezdil, tak bys věděl, že tenhle system se deaktivuje, resp přepne na pouhé varování.
Nemyslím si, že je to o tom či umíš/neumíš. Na diaľnici, kde je nudná a únavná cesta nemusíš v takej miere riešiť vyjazdené koľaje, bočný vietor a aj po dlhšej ceste vystúpiš neotrávený / neunavený. Áno, na úzkej okreske s pofidérnym značením je vhodná doba n a jeho vypnutie, ale tých situácií kedy mňa osobne otravoval je minimum a predchádzalo im väčšinou napríklad nedanie smerovky...
kyklop
Nemyslím si, že je to o tom či umíš/neumíš. Na diaľnici, kde je nudná a únavná cesta nemusíš v takej miere riešiť vyjazdené koľaje, bočný vietor a aj po dlhšej ceste vystúpiš neotrávený / neunavený. Áno, na úzkej okreske s pofidérnym značením je vhodná doba n a jeho vypnutie, ale tých situácií kedy mňa osobne otravoval je minimum a predchádzalo im väčšinou napríklad nedanie smerovky...Niekedy som lane assist vypínal hneď po štarte, teraz na diaľnici hojne využívam udržiavanie f pruhu (skôr mi lezie krkom acc, ale tam si nastavím o dosť nižšiu rýchlosť a zámerne rýchlosť ovládam ja) a ac vypnem len na úzkej okreske, alebo keď idem na miesto s mizerným značením (prerábka cesty, zúženie pruhov atď)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zapomeň. :-!
Honza21
Dobrý den,
i díky EU tu máme největší hospodářský blahobyt jaký kdy kdo pamatuje…
Nicméně ano, nastoupím do auta vypnout start stop, potom vypnu udržování v pruzích, pak se kouknu kde v nastavení je zakopané automatické brždění, to taky vypnu…
Tak ještě budeme vypínat čtení dopravních značek a maximální rychlost (protože to samozřejmě nedetekuje například zrušení omezení povolené rychlosti křižovatkou apod.)…

Toto je samozřejmě kravina, resp. ať je k tomu 5 samostatných knoflíků a každý se rozhodne jestli to chce mít zapnuté nebo vypnuté a v jaké situaci.
Miorolo
"Jen" ničí životy, ano? Já například udržování v pruhu využívám den, co den. Ale zároveň jsem si vědom toho, že to je jen asistent a ruce mám stále na volantu. Například by mě zajímalo, jak se k tomu staví autoškoly a jaký důraz kladou na asistenty a jejich fungování. Ale když vidím, že lidi neumí ani základy, například že se jezdí vpravo, je uprostřed, tak na asistenty moc velký důraz kladen nebude 😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tohle by mělo být na úrovni tempomatu - zapnu to když to potřebuju a chci a ne abych to musel naopak pořád vypínat.
p.david
No já mám v autech asistenty dva – LDW a LKA.
LDW (lane departure warning, varování opuštění jízdního pruhu) funguje pořád, jde vypnout a do řízení nekecá s výjimkou kritických situací, které teda spíš zaviní sám špatným vyhodnocením situace. Jinak je to cvrnkání do volantu (starší auto) nebo jeho vibrace (novější).
LKA (lane keep assist, assistant udržování v jízdním pruhu) je aktivní jen s aktivním adaptivním tempomatem. A musím říct, že u auta rv 2015 funguje příjemněji než u auta rv 2022 (stejná značka). U toho novějšího jsem ho vypnul a naštěstí se nezapíná automaticky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle zkratky je to toyota a pokud rok 2015, předpokládám rav4 nebo prius, TSS 2.0. Ten LKA bez LTA je takovej fajn na mikrospanek, ale nějak moc nepomůže. Jakmile máš LTA, ten pomůže i na dlouhých cestách, že člověk se tolik neunavuje. Jakmile je LTA aktivní, LDW prakticky nezasahuje
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já nemám absolutně nic proti tomu, když to někdo chce. Když si za to připlatí, a když to chce používat.

Mě vadí to, že to EU nařizuje všem bez ohledu na to, zda to pro ně je pozitivní nebo není.

Zkrátka EU rozhoduje o tom, co je správné a co není, za nás Dělá z lidí nesvéprávné idi*ty. Místo toho, aby se snažila o zvyšování odpovědnosti a uvědomělosti každého.
Lubo
Podobne. Používam denne a bez problémov od roku 2016.
Každý výrobca to má nastavené trocha inak. A menej skúseného vodiča to môže rozhodiť, to uznávam. Ale dá sa to u mňa vypnúť rovnako ako tempomat na volante. A u môjho auta to našťastie neotravuje žiadnym zvukovým signálom + dajú sa nastaviť minimálne zásahy. Je to aj vec výrobcu.

S novými autami z roku 2024 mám problém, že asistent rýchlosti zasahuje aj keď ich deaktivujem (Lexus RX, BMW X7). Je to niekedy fajn, ale niekedy naštve (chcem doplachtiť - miesto toho brzdí, alebo auto nemá správnu info o predpísanej rýchlosti).
traveldrive
No, keď pri obmedzení rýchlosti auto samo spomalí na 50, povedzme že sa to dá akceptovať. Ale keď obmedzenie skončí, a auto to nevie, je trochu blbé, že sa stále snaží ísť päťdesiatkou. Ako to riešiš?
Lubo
Pri výjazde z dediny proste nastavím 90 tlačítkom SET na volante, prípadne nejaký ten km pridám.

Nemám aktivované automatické preberanie rýchlosti. To spomaľovanie je miernejšie ako keby som ho mal nastavené, a hlavne sa prejaví v prípadoch keď chcem plachtiť, alebo keď vypnem tempomat pred zákrutou a chce mi pomáhať ešte viac.

Ak mám nastavenú rýchlosť, tak mi do toho nezasahuje (mimo podľa neho ostrých zákrut, kde to "pretlačím" plynom). Upravil som to trocha nastavením, ale aj tak zbytočne spotrebuváva brzdy a zvyšuje spotrebu. Proste sa úplne nedá vypnúť.
traveldrive
Čiže v každom prípade je to trochu kompromis...
Asi si zoženiem použiteľného Favorita. 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
To by mě asi jeblo.
Lubo
Údajne najhoršia smrť je z oplašenia, aj najzbytočnejška.
Je to drobný diskomfort, a niekedy aj užitočná funkcia. Bez zbytočných upozorňovaní a zvikových signálov.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já nejsem vyplašený, jen bych to asi vzteky rozkopal. Nesnáším buzeraci a hyperaktivní elektroniku. Nesnáším i tempomat. Prostě řídím sám tak jak chci a jedu přirozeně podle situace, silnice a své nálady/stavu.

Jeblo by mě pořád něco měnit, potvrzovat, deaktivovat a znovu nastavovat. Prostě magořina.
V autě mám úplně všechny vymoženosti a všechny je mám vypnuté, nebo je vypnu po startu.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam v autě akorát adaptivní tempomat co nepoužívám, blind spot varování a forward collision varování a víc nic. A bohatě mi to stačí. Žádný další asistenty nepotřebuju.

A nejlíp se řídí 27 let starej Jaguar, co nemá nic krom ABS a ESP a sport režimu převodovky, a přesto projíždí zatáčky líp jak nový káry, protože to nemá 2,2 tuny a 2 metry na vejšku 😄
Lubo
Len v dobrom. Stačí to nastaviť raz. A ak sadnem do iného BMW a prihlásim sa cez QR kód, tak to budem mať rovnako nastavené bez námahy.

Jediné do čoho to kecá je “plachtenie”, a nie je to žiaden extrém.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vždyť sám píšeš, že nastavuješ pomocí SET rychlosti při každém výjezdu z obce, pak zase, že přidáváš, pak, že ti brzdí když nechceš, že přeplynováváš v zatáčkách atd... Prostě by mě jeblo.

Já si auto řídím sám. Plachtím taky kdy chci já a rozhoduji si to tím, jak prudce pouštím pedál plynu. Rychle = brzdím motorem, pomalu = plachtím.

Moje auto umí jet samo kompletně. Brzdit i zrychlovat d👋z obcí, zatáček, podle provozu atd... Ale prostě to odmítám používat. Nesnáším ten pocit za volantem, když si auto dělá co chce a já se jen vezu a přitom za vše nesu zodpovědnost.
Lubo
Proste na konci dediny miesto pridania buď pridám plyn, alebo stlačím ľavým palcom SET. Nechápem čo je na tom zložité a prečo by malo niekoho je*nut 😊. To s tým plynom by som sa opakoval, je to mierny diskomfort ale nič dramatické.
Nepoužívam automatické preberanie rýchlosti, to nechcem.

Ale chápem, keď nie si na tempomaty, tak zbytočne budeme riešiť. Za mňa hodnotenie 4,7 z 5.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Máš pravdu, že nejsem a nechápu to. Stejně jako nechápu tvoje slovní spojení: "...miesto pridania buď pridám plyn..."

Samotný SET ti nestačí. Nejdřív se na tu rychlost musíš sám dostat a pak ji teprve zamknout pomocí SET. A nebo naklikáš několikrát po sobě +/- a tím nastavíš rychlost a počkáš až to auto zpracuje. Ale stejně se stále mění situace. Kvalita povrchu, kopce, zatáčky, provoz a to vše prostě jakýkoli tempomat dělá hůř, než řidič. Jen to ničí brzdy, vzduch, žere zbytečně palivo a ještě to je krajně nepříjemné a ve své podstatě i nebezpečné, protože člověka otupuje a přesto může selhat.
Plus stejně musíš čumět a zasahovat.

Prostě 1000x příjemnější je pro mne vše ovládat nohou podle toho co vidím a kam a jak chci jet.
Blbej tempomat bude z kopce brzdit až do bodu zlomu a pak zase přidávat do kopce a na setrvačnost kašle. Blbej tempomat to pošle moc rychle do zatáčky a nebo naopak moc pomalu. A člověk ho pak zase buď přetlačí plynem a nebo šlápne na brzdu a pak ho jako idi-ot znovu musí aktivovat a pořád u toho ještě řešit kolik jede a dál korigovat. OK - existuje u lepších tempomatů i RESUME, kde si rychlost pamatuje, ale stejně mi to leze krkem a nesáhnu na to, jak je rok dlouhej.

Navíc třeba u DSG při tempomatu převodovka zcela ignoruje režim "S". Prostě ho tam dáš, on svítí, ale převodovka řadí jako v "D". Další věc úplně na houno.

Pro mne je to pokaždé jen stress navíc a když jedu sám, tak vlastně relaxuju.
Mám rád techniku, ale nemám rád zbytečný kraviny.
Lubo
SET mi automaticky zrýchli na 90tku keď som mimo obce.
Alebo pridám plyn. Alebo tempomat jednoducho vypneš. Každý ako chce.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak ti může SET automaticky zrychlit na 90, když z logiky věci slouží k nastavení aktuální rychlosti? Proto se tak přece jmenuje, ne? Nepleteš si to s tím RES? Nebo to fakt (BMW ?) takto zvláštně má? A jak bys potom chtěl nastavit jinou rychlost, když ne pomocí SET?
kyklop
"Navíc třeba u DSG při tempomatu převodovka zcela ignoruje režim "S". Prostě ho tam dáš, on svítí, ale převodovka řadí jako v "D". Další věc úplně na houno." - neviem, asi mám pokazenú verziu, ale mne kombinácia acc a S režim nepodtáča tak brutálne motor ako v samotnom D. Ale dám si do poznámky a zajtra cestou (otravnou zväčša po diaľnici, až posledných 30 km má trochu grády) sa na to pozriem 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nemohu se 100% jistotou tvrdit, že to je věc všech DSG a všech motorů koncernu, ale TDI EVO 147kW + DQ381 se tak chová naprosto přesně a vždy.
Jakmile zapnu Travel assist, tak otáčky padnou dolů i v režimu "S". Vypnu ho a otáčky jsou zpět tam, kde mají být.
kyklop
zajtra skúsim na to hodiť oko
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepouzivas tempomat ? Ja bych bez nej jezdil mnohem rychleji 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
V podstatě nikdy. Max. někde v AT na dálnici s IGL, ale jinak se buď vleču sám pod limit, nebo naopak valím dost přes, když vím kde a cejtím se a nebo prostě splynu s davem, což je přes 90% času na našich cestách.
Všude mi ale překáží a vadí tempomat a další vymoženosti.
kyklop
ja acc používam tak, že nastavím na diaľnici rýchlosť čo ja viem 90km/h a idem normálne s nohou na plyne podľa potreby a uváženia. Acc necháva príliš veľké medzery a nejazdí tak plynule ako ja, resp ako si predstavujem. Zároveň v tomto režime užívam udržiavanie v pruhu (nie , nespím pritom za volantom) čo mne osobne eliminuje otravnosť jazdy po diaľnici...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to je solidní úchylárna přetahovat se s ACC plynem a místo plachtění ho nechat brzdit brzdama... No, proti gustu... Je vidět, že fantazii se meze nekladou. :-!
kyklop
ja sa s ním ale nepreťahujem, v S aj tak neplachtí, v D s acc tiež neplachtí, a acc brzdí vždy len cez brzdy a často príliš skoro, takže je to dosť neplynulá jazda keď je plná diaľnica. Jo a keď idem po kopcovitej diaľnici a chcem využiť plachtenie cestou dole, tak acc treba vypnúť 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
No já mám jednoduché řešení, Nikdy ACC nezapínat a je klid. A na dálnici režim "S" nepotřebuješ. Otáčky jsou dávno dostatečně vysoko. "S" ko se hodí naopak do města a nebo do kopců a zakroucených okresek, kde se často mění tempo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pod limit já jedině na tempomat, to je pro mne jediný způsob, jak se nenechat strhnout k předjíždění 😁
Avatar - miromen
miromen
Jo tohle mame evidentně stejně či velmi podobně. Prostě bez tempomatu bych se obešel, ale dokažu ho ocenit, když chci nechat spočnout pravou nohu. Což někdy nepotřebuji ani po několika 100 km a jindy stači jedna 100km a na chvili ho aktivuji. Prostě ne vždy je tělo 100% nebo teměř 100% fit.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, tohle máme stejný. Když mám křeč v noze po 200 km a nebo jsem gumovější a musím jet kus jako ocas 100 v místech, kde by bylo i 200 bezpečný a hrozí vysoký pokuty, no tak to na chvíli přetrpím. Po chvilce co si protáhnu nohu a situace se srovná už to hned vypínám.
traveldrive
Asistenti vo všeobecnosti v nás potláčajú inštinky aj zmysel pre zodpovednosť, pretože robia veci za nás. Z tohto pohľadu sa dajú vnímať ako zlé a nežiadúce.
Avatar - wakantanka
wakantanka
títo asistenti mi pripadajú ako dobrý sluha, ale zlý pán. MOžno blbé prirovnanie, ale zistilo sa že piloti veľkých dopravných lietadiel sa viac spoliehajú na počítače a autopilota, poľavujú v pozornosti a pri nejakom probléme už nevedia správne a rýchlo reagovať. Akási degenácia ich schopností a návykov, napriek pravidelnému pokračovaciemu výcviku na simulátoroch. Ako to asi bude o pár rokov vyzerať na cestách? Drvivá väčšina ľudí na sedadle vodiča sa bude spoliehať na tých asistentov integrovaných do akéhosi autopilota a keď sa hocičo zomelie bude veľký problém.
traveldrive
:yes: :yes: :yes:
Avatar - miromen
miromen
Přehnaněji řečeno bych řekl, že asistenti jsou spiš vychovni a oceni je spiš nevyježděni či max pruměrni šofeři.
Pro minimalně pruměrne a vyježděne šofery budou asistentence spiš postradatelne.
kyklop
nie je úplne pravda,záleží ako sa k tomu postaví ten za volantom. Ak to berieš ako pána, máš problém, ak to berieš ako sluhu a ty sa popritom sústredíš na jazdu, je to asi ok. Zastav sa niekedy 😊
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno lenže dnes šoféruje mnoho ľudí, ktorí síce majú ruky a nohy, len nemajú na to vlohy. Technika medzičasom tak pokročila, že to zvládajú aj jedinci, ktorí by 105 ani nenaštartovali, nieto sa s ňou vôbec pohli z miesta. A mne to pripadá tak, že všetci títo asistenti sú hlavne pre nich. A nemal by som s tým žiadny problém, ak by to bolo tak, že ak chcem zapnem, ale defaultne je to vypnuté a nie ako je to teraz presne naopak.
traveldrive
Problém je, že dnes je to celé postavené na hlavu. Kedysi bolo oprávnenie riadiť motorové vozidlo výsadou. Dnes si to každý nárokuje ako právo a za volant sadajú ľudia, ktorí tam vôbec nemajú čo robiť.
Avatar - Mokrous
Mokrous
"...například že se jezdí vpravo, je uprostřed..."

Můžeš mi to přeložit do češtiny?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tak ono i čtení značek a zvukové upozornění je nebezpečné a většinou ne moc funkční. Stejně jako dnes uz pře - byrokraticka EU.

BTW. Ted v létě bude vláda schvalovat emisní povolenky pro normální občany. Zdražení benzínu a nafty o 12 Kč, zdražení el. energie, plynu, potravin, bydlení. Prostě vše o několik (možná desitek) procent nahoru. Green deal.
Lubo
Uhorková sezóna? Dávno schválené.

Emisné povolenky na dopravu a stavby boli schválené v rámci klimatického balíčka Fit for 55 počas českého predsedníctva v Rade EÚ v druhej polovici roku 2022. s účinnosťou od 2027. Sú zastropované min do 2030.

V cene benzínu a nafty je to 2,5-3 Kč/l.

https😐/www.idnes.cz/…45_automoto_dohr
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jde u aut pro americký trh tyhle sra*ky trvale vypnout? Nebo to mají jako my, tj. po každém startu zapnuto...?
Avatar - Anonym
Anonym
nejnovějším us autem co sem jel bylo Dodge z 2020 a tam nic takovýho nebylo. Dál nevím, novějším se nejel...
Frantisek Okurka
Ahoj,
máme v práci share ele kiu a já si asistenta vypínám. ale kolegyně ho mají rády. zejména na okruhu a dálnici, kdy se občas asi zakecají a sunou se trochu vedle.. je to asi sexistický pohled, ale ukazuje, že názory většiny zde diskutujících jsou jen jedna strana a neznamená to, že mají 100% pravdu.
Avatar - Anonym
Anonym
A proč si je lidi drží?
Tam takový nesmysly nejsou.

Jinak sobotní projíždka kolem komína: 3x Felicie, 1x klasická oktávka z 60. let na bílých značkách, 2x Favorit, MB Pagoda, Citroen Saxo, Nissan Almera, nespočet jedničkových oktávek a fabií......

Ale nikdo se starými auty nejezdí, víme 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jezdí tím díky fialově chudobě, nebo protože chtějí ? 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Díky skvělé EU máme geniální PID. Blahoslavené budiž dotace EU, díky kterým vzniká Motol 😒] 😒] 😒] ... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Udělej anketu 😄 Dozvíš se.

Selským rozumem - Ti co to maj v garáži u nový vilky asi proto že chtějí a ti co to parkujou v polorozpadlý stodole nebo na bahnitém dvorku (popř. rozpraskaný 40 let starý beton) před svým baráčkem z roku nebreč, kde byli rádi že se zmohli na novou střechu a nový okna (na fasádu a plot už jim ale nezbylo) asi kvůli tomu že na to nemaj vid 😄

A to ještě chudáci netuší, že je zvyšováním daně z nemovitosti o ten vlastní starej baráček chtěj připravit.
Freddka
No jo, cilem bylo udelat to povinne. S touto regulaci nebyl zadny problem a nikdo nebyl proti. Mozna nejaci zakaznici, ale to je mensina. Kazdy vyrobce na tom udela miliardy a zaplati to zakaznik, a to povinne. Takze super!

Pokud jde o kvalitu samotneho systemu, to uz tak snadne neni. Kdyby to vyzadovalo nejake kvality, pak by to mohlo rozzlobit ty, u kterych je ten system k nicemu. Takze by nastal odpor a kdo se s tim ma trapit.

Takze povinny to je, bezpecny az zas tak moc ne. Sice te to muze poslat pod autobus, ale co uz. Urednik spokojenej, vyrobce taky … a zakaznik? Tak o toho tady zas tolik nejde, ten si to zaplati, a pak to po kazdym nastartovani vypne.