Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Fiat Grande Panda konečně do detailu: První ceny, interiér i pohonná technika
105 komentářů
3_diamanty
Sice to nie je priamy nastupca punta .... ale nejake to male sikovne auto fiat uz potreboval ako sol.... mne osobne sa velmi paci a s tym elektrifikovanym turbom to bude ideal... drzim palce... a fiat by konecne mohol aj u nas byt opat viditelny :yes:
Za šest set tisíc moc viditelný nebude.
Přesně tak. Na auto této velikosti a značky je to naprosto šílená cena! 😲 😲 😲 :no:
P.S. Interiér je docela zajímavý, ale zvenku mě to auto bohužel vůbec "nechytlo" - nějak tomu chybí ten typický italský šmrnc....
P.S. Interiér je docela zajímavý, ale zvenku mě to auto bohužel vůbec "nechytlo" - nějak tomu chybí ten typický italský šmrnc....
Auto je bachraté jako současná Panda.
To je cena prevzata z UK ceniku.
U nas bude podle me tak za 500.
Ne, furt to neni levne auto, ale je takova doba.
Za 550 je hybridni 600, o cislo vetsi.
U nas bude podle me tak za 500.
Ne, furt to neni levne auto, ale je takova doba.
Za 550 je hybridni 600, o cislo vetsi.
Přesně tak za 550 je sestistovka. Tohle bude začínat o 80 méně
Že slov- ale je taková doba, promiňte, čiší rezignace na ten zelenorudý hnůj, který je u moci.
Tak ať to nikdo nekupuje. To je jediná cesta jak je poučit co kupující chce.
Tak ať to nikdo nekupuje. To je jediná cesta jak je poučit co kupující chce.
gil54
...sjeli tím jedním kolem z obrubníku, tak by jim i ty dvířka od spodního kastlíku možná lícovaly. 😄
https😐/www.auto.cz/…pohonna-technika?…
https😐/www.auto.cz/…pohonna-technika?…
Na jine fotce je to normalni.
Kdo vi, co je vevnitr.
😄
Ja bych se treba zase obesel bez toho stolecku.
Tacku uprostred.
Prijde mi, ze musi trochu prekazet.
Ale treba 600 ma nizsi verze bez nej.
Za priplatek je to ok, kdo to chce, at si to objedna.
Kdo vi, co je vevnitr.
😄
Ja bych se treba zase obesel bez toho stolecku.
Tacku uprostred.
Prijde mi, ze musi trochu prekazet.
Ale treba 600 ma nizsi verze bez nej.
Za priplatek je to ok, kdo to chce, at si to objedna.
traveldrive
Prečo musí byť skoro každé nové auto crossover? Škaredé, hranaté, vysoké jak koza. Štýl a typický milý výraz dostali padáka. Interiér - zmes rôznych štýlov, palubka obývačka, dvere najšuntovejší lowend, čierny športový strop. Dohromady ako keď pejsek a kočička pekli dort. Do toho všetkého kričia prastaré tlačítka vo dverách, volič prevodovky a tlačidlo parkovacej brzdy od Stellantisu.
Zrovna výšku bych nekritizoval, má to i něco do sebe. Stačí například obrubníky.
Výška je proto že pod to musí dostat tu baterku.
Hezký HB nebo sedan v EV je konstrukčně problém resp. už by to stálo mnohem víc a byla mnohem složitější unifikace skrze koncern.
Hezký HB nebo sedan v EV je konstrukčně problém resp. už by to stálo mnohem víc a byla mnohem složitější unifikace skrze koncern.
Už mi s tými obrubníkmi podaktorí leziete na nervy, čo je to za kravinu? Za prvé svetlá výška nie je až taká veľká, ako to naznačuje stavba karosérie a za druhé nechápem, čo furt chcete liezť cez obrubníky? Kam? Na chodnáky a do trávnika, kde parkovať nesmieš? Obrubníky bývali vyššie cesta rozbitejšia, a crossovery neboli - zvládali sme to aj s bežnými autami.
Ľudom sa už nechce nastupovať do nízkeho auta.
Najskôr to bude najpádnejší dôvod. Jediná výhoda crossoverov, všetko ostatné vnímam ako mínusy.
Jenže tehdy běžné auto byla Š120, která měla vysokou světlou výšku na běžné auto, protože to bylo u aut východního bloku normální. A i tak většina měla orvané přední čela pod naraznikem...
Vyšší světla výška se prostě kvůli obrubníku hodí do města. Pokud stává kolmo nebo šikmo nebo podélně máš stání částečně ne chodníku nebo celkově zvýšené, tak když někde orveš nárazník, tak pochopíš hodně rychle co je dobré a co ne do města.
A pro dnešních cenách dílů a práce... Navíc auta už nejsou jako dřív, kdy třeba Octavia 1 před FL nebo i 2 před FL měla černý kus plastu, který šel vyměnit samostatně...
Vyšší světla výška se prostě kvůli obrubníku hodí do města. Pokud stává kolmo nebo šikmo nebo podélně máš stání částečně ne chodníku nebo celkově zvýšené, tak když někde orveš nárazník, tak pochopíš hodně rychle co je dobré a co ne do města.
A pro dnešních cenách dílů a práce... Navíc auta už nejsou jako dřív, kdy třeba Octavia 1 před FL nebo i 2 před FL měla černý kus plastu, který šel vyměnit samostatně...
Nebo znát své auto a zastavit před obrubnikem. Nemusíš mít kolo namáčknutí na obrubník. Jezdil jsem extra nízkou corollou a ani jednou jsem neodrel nárazník o obrubník. Stačí totiž zastavit před ním, ne nad ním.
1) abys zastavil před obrubníky, tak na to musíš taky mít místo
2) existuje něco jako zima, zmrazky.
3) Když máš kolmo,šikmo nebo podélně stání na chodníku tak s nízkým autem máš buď problém a hrozí že to orveš, nebo prostě nezaparkuješ.
Viz IP 11e, IP11f, IP11g :-!
Takže opět píšeš úplné kraviny. :-! :no:
2) existuje něco jako zima, zmrazky.
3) Když máš kolmo,šikmo nebo podélně stání na chodníku tak s nízkým autem máš buď problém a hrozí že to orveš, nebo prostě nezaparkuješ.
Viz IP 11e, IP11f, IP11g :-!
Takže opět píšeš úplné kraviny. :-! :no:
Obrubník byl jeden z mnoha případů (a je myšleno i betonové koryto v obchodních centrech), skřivené obrubníky, dále muldy zvedající se před obrubníkem nebo celkově všelijak nerovný povrch ulice/silnice/cesty.
Je to blbosť, v meste sa cez obrubníky nejazdí. A k normálnym autám sa nemusíš vracať tak hlboko do minulosti, crossovery predsa neprišli hneď po revolúcii. Octavia, Fabia, Golf, mehane, Xsara, Audi A4, BMW 3, Fiat Punto - chceš tvrdiť, že s tými autami bol kvôli malej svetlej výške problém jazdiť po meste?
Ano byl. 3/4 Octavií 1 po FL měla orvané a rozbité spodky nárazníku. Nikdo to ani nespravoval, protože věděl že to nemá smysl, protože to stejné hned někde orve znovu.
Lenže O1 bol extrém, veľké auto na krátkom podvozku, predný aj zadný previs mali cez meter.
Zajeďte si do Česká a pochopíte, silnice ve stavu, který běžně v "západní" Evropě neuvidíte, parkování na chodníku běžně povolené (určené) značkou. A na předrevolučních sídlištích s vysokými rovnými (často skřivenými) obrubníky jsou auta odřená.
Bohužel máš naprostou pravdu, ten design na mě vůbec nepůsobí italsky... 😢
protoze to lidi kupuji.... taky tomu uplne nefandim ale realita je neuprosna. Ted jsem byl ve Francii a klasiku treba Peugeot 208/308 skoro nevidis ale crossovery na kazdem kroku...
Emel
Redakce... mohli byste napsat něco k tomu, nakolik je to "sourozenec" Citroenu? Rozměrově by to cca. sedělo...
Je ro vidět i optricly. Ty proporce a základní koncepce je C3 viditelná na 100 honú.
Ostatně jako další "příbuzní", vně i uvnitř.
Já nemám problém s podobností mezi modely uvnitř koncernu.
Ale když takhle naroubují kultovní model tak to už mi trochu na zdvižení prstu a obočí přijde.
Představ si, že by VW přišel s Broukem, co by vypadal jak Fabia nebo Polo...
Ale když takhle naroubují kultovní model tak to už mi trochu na zdvižení prstu a obočí přijde.
Představ si, že by VW přišel s Broukem, co by vypadal jak Fabia nebo Polo...
Hlavně mi vadí, že Fiat už nesmí používat své nové skvělé motory FireFly nové generace, které byly ve výrobě snad jen 2 roky! Pokud ty italská auta budou mít jen francozské motory, už to pro mě nejsou italská auta... 😲 😒 :no: :no: :no:
Lenže ak koncern združuje viac značiek (v tomto prípade de facto väčšinu európskej produkcie), a všetko je na jedno kopyto, je to na howno.
rohYpnol
Vzhledově nejhezčí adaptace C3, to se musí nechat. Italové design opravdu umí.
Z druhé strany už to není Fiat ale jen Stellantis a z auta to je hodně znát. Ten původ skrýt nelze.
Takže za Stellantis :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Opravdu hezká Panda.
Za Fiat :no: opravdu pouze adaptace Stellantis... ;-\
Koupil bych si Pandu? V benzínu možná budu zvažovat. Klíčové bude, jestli už byli schopni vyřešit prasečiny co nacpali do předchozí 1.2 PT.
Z druhé strany už to není Fiat ale jen Stellantis a z auta to je hodně znát. Ten původ skrýt nelze.
Takže za Stellantis :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: Opravdu hezká Panda.
Za Fiat :no: opravdu pouze adaptace Stellantis... ;-\
Koupil bych si Pandu? V benzínu možná budu zvažovat. Klíčové bude, jestli už byli schopni vyřešit prasečiny co nacpali do předchozí 1.2 PT.
ericn
Konečně nějaké auto od Stellantisu co se mi líbíí. Je povedené. Tohle je přesně auto, ideálně druhé do rodiny, které může použít kdokoliv 😉 Jsem rád, že konečně Fiat pochopil že mildhybridní atmo litr nestačí a je potřeba i silnější motor. 1.2PT s řetězem bude fajn varianta, EV neřešim. - nemá pro mě význam. O jeho úspěchu rozhodne cena. Nástřel v článku je dost mimo, hlavně ten mildhybrid, za 600tis Kč je neprodejná, EV za 700tis taky :no: Tak snad se pochlapí a přijdou s lepší nabídkou 😉
Cena kterou zde píši je nesmysl. Na italech píši že bude začínat pod 19tis euro. . .
Jo, touž by vypadalo lépe, ale na Pandu je to pořád moc - 480tis Kč 😉 Podle mě by bylo třeba to stlačit pod 450tis Kč a bylo by to zajímavé :yes:
to pořeší slevové nabídky :😉
No budou nakonec muset, když budou chtít prodávat 😉
přesně tak, ty představy , že si to lidi budou chtít koupit za 600 klacků jsou uplně mimo realitu ....
mě spíš zajímá jak budou svítit ty přední světlomety, tohle asi není finální verze, ne ?
mě spíš zajímá jak budou svítit ty přední světlomety, tohle asi není finální verze, ne ?
Nebo Nebo
Povedené auto, jen ta světla jak už zadní, tak přední mohla být hezčí.
A mohl se ponechat motor Firefly, ten je za mě lepší jak ta 1.2
A mohl se ponechat motor Firefly, ten je za mě lepší jak ta 1.2
no vlastně už jen ta 1,3l PHEV je poslední multiair jednotka a nejsem si jist, jestolli ta 1,5l GSE ho ještě používá. A i když 1,2 Pure Tech není špatný motor, ty Italské byly lepší ...
Jak víš že 1.2 PT není špatný, když to je novinka a zkušenosti jsou NULA?!?
No 3G 1,2 PT vychází z předchůdce a místo řemenu dostane rozvodový řetěz. což bude snad lepší. Jinak uživatelsky je 1,2PT celkem příjemná. Jezdil jsem s ním v Opelu Mokka rv 2023 s 96kW 8AT verzí a na takhle malé auto v pohodě stačil, procestoval jsme s ním kus Švédska :yes:
vžyť už jsou dávno testy toho motoru v jiných autech :-! jak té původní verze tak té hybridní 😉
Podle testů byly TSI EA 111 naprosto bez chyby :-!
Takže znovu - jak víš že 1.2 PT není špatný?!?
Takže znovu - jak víš že 1.2 PT není špatný?!?
ježíši Rohypnole, je to už léty prověřený motor. U původního jsi si akorát musel hlídat rozvodový řemen, jinak naprosto pohodový motor do malého nebo středního auta. Nový Puretech má řetěz, takže tenhle problém už odpadá
U EA 211 odpadl problém NAOPAK nahrazením řetězu řemenem. Takže jak víš, že tozvody u nového PT řeší problém???
Navíc těch změn proti původnímu 1.2 PT je nepochybně mnohem víc než jen rozvod.
Takže znovu- jak víš že nový 1.2 PT není špatný motor?
Navíc těch změn proti původnímu 1.2 PT je nepochybně mnohem víc než jen rozvod.
Takže znovu- jak víš že nový 1.2 PT není špatný motor?
Fakt meles blbosti.
Ten motor jezdi dlouho.
A tak vime, ze mel dve slabiny: remen maceny v oleji, a obcas delaly neplechu lite pisty.
Nove verze me retezapisty kovane, takzeodstranila ty dve slabiny.
Muzes to poprit.
Ale to je tak jedine, co s tim muzes delat.
Krome retezu ma i zajimave rizene otvirani ventilu, takze umi i Mulleruv cyklus.
Ten motor jezdi dlouho.
A tak vime, ze mel dve slabiny: remen maceny v oleji, a obcas delaly neplechu lite pisty.
Nove verze me retezapisty kovane, takzeodstranila ty dve slabiny.
Muzes to poprit.
Ale to je tak jedine, co s tim muzes delat.
Krome retezu ma i zajimave rizene otvirani ventilu, takze umi i Mulleruv cyklus.
Pán je fakt odborník. Tých vylepšení má motor celkom dosť, plus ho určite taktiež poladili a upravili softvér. Takže prejavom to môže byť o niečom inom, a tiež spoľahlivosťou - pri každom vylepšení sa môže aj niečo pokaziť, alebo sa nemusí celkom podariť. RohYpnolova otázka je teda celkom na mieste.
srovnáváš hrušky a jablka. TSI EA 111 měly konstrukční chybu s napínákem řetězu, problém tedy nebyl v řetězu jako takovém, který má vyšší trvanlivost než jakýkoliv řemen.
https😐/www.auto.cz/…-porad-bat-97054
Motor Puretech 1,2l je už léty vypilovaný motor k dokonalosti a rozvodový řetěz jenom zvyšuje spolehlivost toho motoru. Pokud se tam něco může posrat, tak je to ta nová dvouspojka s integrovaným elektromotorem, o té se zatím vím hodně málo, ale je sama o sobě konstrukčně jednodušší než jiné dvouspojky na trhu.
https😐/astra-rasag.cz/…vodovka-2023.jpg
"Takže znovu- jak víš že nový 1.2 PT není špatný motor? "
a jak víš že je ? 😁 Jestli chceš příklad opravdu špatného motoru , tak se koukni na Ford 1.0 Ecoboost a kolik měli kvůli tomu svolávaček...
Ten motor má všechny předpoklady, aby patřil k nejspolehlivějším ve své kategorii. do konce roku 2024 má být ve 30 modelech Stellantisu 😒br />
https😐/en.passionnement-citroen.com/…-the-end-of-2024
https😐/www.auto.cz/…-porad-bat-97054
Motor Puretech 1,2l je už léty vypilovaný motor k dokonalosti a rozvodový řetěz jenom zvyšuje spolehlivost toho motoru. Pokud se tam něco může posrat, tak je to ta nová dvouspojka s integrovaným elektromotorem, o té se zatím vím hodně málo, ale je sama o sobě konstrukčně jednodušší než jiné dvouspojky na trhu.
https😐/astra-rasag.cz/…vodovka-2023.jpg
"Takže znovu- jak víš že nový 1.2 PT není špatný motor? "
a jak víš že je ? 😁 Jestli chceš příklad opravdu špatného motoru , tak se koukni na Ford 1.0 Ecoboost a kolik měli kvůli tomu svolávaček...
Ten motor má všechny předpoklady, aby patřil k nejspolehlivějším ve své kategorii. do konce roku 2024 má být ve 30 modelech Stellantisu 😒br />
https😐/en.passionnement-citroen.com/…-the-end-of-2024
A jak vim že je špatný???
ALE JÁ NIC TAKOVÉHO NETVRDÍM!!!
Předpoklady mít PT může. Ale znovu - jak víš že to je dobrý motor? Nevíš.Jen to očekáváš, protože k tomu má předpoklady :-! Ale jestli udělali konstrukční chyby nebo ne, ukáže až čas. A až pak můžeš říct, jestli to je dobrý obry motor.
ALE JÁ NIC TAKOVÉHO NETVRDÍM!!!
Předpoklady mít PT může. Ale znovu - jak víš že to je dobrý motor? Nevíš.Jen to očekáváš, protože k tomu má předpoklady :-! Ale jestli udělali konstrukční chyby nebo ne, ukáže až čas. A až pak můžeš říct, jestli to je dobrý obry motor.
no ptáš se jak vím, že není špatný ? Z dlouhodobých testů a ze zkušeností s dosavadním motorem, ze kterého nový motor z velké části vychází a samozřejmě z předpokladů, že na zbylé slabiny se výrobce zaměřil s vydáním novější verze. Co jiného k tomu dodat, na můj vkus se v tom zbytečně patláme. Čas ukáže ... :-!
https😐/astra-rasag.cz/…en3-rok-2023.jpg
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/astra-rasag.cz/…en3-rok-2023.jpg
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ano to se ptám. Protože to evidentně nevíš :-! Nemůže to teď vědět nikdo.
"jak víš, že je?" Zákazník většinou nechce e😜erimentovat a zjišťovat to na vlastní kůži, zvlášť u automobilky, která má za sebou pěkně velké přešlapy.
Léty prověřený? Bojoval s rozleptávajícím se řemenem tak dlouho, až ho výrobce radši zrušil. O spolehlivosti nového motoru se můžeme jen dohadovat.
1.5 firefly už nemá multiair. Je tam použití millerova cyklu. Silnější verze používaná alfou má turbo vgt. To používá i nová verze 1.2 od stelantisu.
jj právě že ve spojitosti s 1,5l se u nikde o Multiair nepíše i když techncky vychází z těch menších 1,3 l s které Multiair pořád použivají, píšou jen, že má novou hlavu a rozvody (což bude ono). O VGT vím, ten tam je kvůli Millerově cyklu, který nový 1,2 Puretech využívá.
https😐/astra-rasag.cz/…en3-rok-2023.jpg
https😐/www.youtube.com/watch?…
Každopádně je škoda, že si nový koncern Stellantis nevzal z těch motorů to lepší, spíš to vypadá, že postupně Multiair zanikne ve prospěch konvenčnějšího řešení....
https😐/astra-rasag.cz/…en3-rok-2023.jpg
https😐/www.youtube.com/watch?…
Každopádně je škoda, že si nový koncern Stellantis nevzal z těch motorů to lepší, spíš to vypadá, že postupně Multiair zanikne ve prospěch konvenčnějšího řešení....
Také bych se přiklonil k firefly motorům. Bohužel platformy pro malé a střední auta vychází z PSA. Velké auta vychází a budou vycházet na bývalé platformě FCA Giorgio
Pises spravne, ze 1.5 multiar nema.
Takze ridi ventily jinak, ale porad umoznuje Mullerov cyklus.
Multiair byl docela techniicky slozitej, takze jestli to vyresili jednoduseji, tak odklon chapu.
Takze ridi ventily jinak, ale porad umoznuje Mullerov cyklus.
Multiair byl docela techniicky slozitej, takze jestli to vyresili jednoduseji, tak odklon chapu.
no Multiar právě umožnoval mnohem preciznější řízení ventilů než klasické systémy, včetně ruzných nestandardních cyklů (miller/atkinson )
Freddka
No jo, kabel k vysunuti primo v elektrickem spotrebici. To je jak vysavac :-!
Pokrok nezastavis :-!
Pokrok nezastavis :-!
Arese
...ty černé plastové lemy blatníků jsou uvnitř kulaté. Pokud by bylo rovnoběžné s vnějšími okraji, (a tedy oválné, jako u současné Pandy), to auto by vypadalo mnohem lépe... 😲 😒
Ja Prvni 123
Je to prevzate z Autocaru?
Ze tam jsou ceny v librach.
Je to tak😒br />
https😐/www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/radical-new-fiat-panda-ev-arrive-2025-less-%C2%A322000
Mate to aspon licensovane od Autocaru?
Ze tam jsou ceny v librach.
Je to tak😒br />
https😐/www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/radical-new-fiat-panda-ev-arrive-2025-less-%C2%A322000
Mate to aspon licensovane od Autocaru?
Lada Rehak
Za co připlatím 200 klacků, když to je fiat? asi za ten název "Grande" panda
Vyloženě nenažraná nabídka fiatu, všechny korporáty jsou vposlední době vyloženě nenažrané, ale krutě se jim to nevyplatí. Lidi pojďte, serem na ně, vyberem něco za férovější cenu, aby se těm korporátním prastům vrátil rozum.
Sorry za ostrá slova, ale takovýhle přístup mě vyloženě osobně uráží. Něco lehce natunin cingrlátky a přihodit 20 procent na ceně. What the fuck😒
Vyloženě nenažraná nabídka fiatu, všechny korporáty jsou vposlední době vyloženě nenažrané, ale krutě se jim to nevyplatí. Lidi pojďte, serem na ně, vyberem něco za férovější cenu, aby se těm korporátním prastům vrátil rozum.
Sorry za ostrá slova, ale takovýhle přístup mě vyloženě osobně uráží. Něco lehce natunin cingrlátky a přihodit 20 procent na ceně. What the fuck😒
Samozřejmě že se jim to vrátí.
Dávno neplatí, že cena je dána výrobními náklady a ziskem přiměřeným ke značce, modelu, třídě.
Do ceny se dále propadly zvýšené náklady díky cenám energií, financování vývoje EV, poplatky za emisní povolenky a šikanu, a absurdní očekávání ziskovosti modelů ze strany výrobce spolu s novou snahou vydělávat více a vyrábět méně.
Čínské modely to ale evropským automobilkam spočítají. Mimochodem, ČR je kandidátem na umístění továrny SAIC 😒]
Dávno neplatí, že cena je dána výrobními náklady a ziskem přiměřeným ke značce, modelu, třídě.
Do ceny se dále propadly zvýšené náklady díky cenám energií, financování vývoje EV, poplatky za emisní povolenky a šikanu, a absurdní očekávání ziskovosti modelů ze strany výrobce spolu s novou snahou vydělávat více a vyrábět méně.
Čínské modely to ale evropským automobilkam spočítají. Mimochodem, ČR je kandidátem na umístění továrny SAIC 😒]
m.z.
4x4 nebude?
twistedTSD
Auto je to celkem hezké, k Pandě se gazíkovská kastle hodí mnohem víc než k C3. U té low-cost EV techniky Stellantisu jsem čekal nižší cenu, ale co už. Chtělo by to ještě normální benzín s manuálem.
Tom1313
Panda byla vždy malé městské autíčko za dostupné ceny. Lidové auto.
Teď je to malé, předražené auto na baterky. Děs!
Cenovka by se měla dělit nejméně dvěma, aby to vůbec stálo za úvahu🤔😏
Teď je to malé, předražené auto na baterky. Děs!
Cenovka by se měla dělit nejméně dvěma, aby to vůbec stálo za úvahu🤔😏
FIAT malá auta UMÍ 👏
P.S. To bambusové obložení palubní desky vypadá skvělé.
Zalévej ho častěji, bude líp bez ibalgYnu :yes: