Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetá Škoda Superb III: Luxus bez rizika?

83 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Si predstavuju jinak.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Peugeot 406
Toyota Prius
Avatar - Mikesus
Mikesus
No pokud by měl být superb luxusní, tak je i ten prius tedy.
ryccardo
A co ti na Superbu neprijde dostatecne luxusniho? Pridal bych trochu na tlumicich materialech, ale jinak je to za me luxusni a pohodlny polykac kilometru.
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyť to je obyčejné auto. Jak píše Mikesus, asi jako Prius. Spíše se já zeptám, v čem vidíš ten luxus? Lhari z PR Skody úspěšně vsugerovali lidem, že je to cosi jako Arteon snad. Či dokonce Phaeton.
Avatar - Emel
Emel
Superb je klasický evropský D segment. Ano, přesně jako Arteon - stejný základ, z větší části shodná technika (ale Arteon má nahoře něco navíc), podobné rozměry.
Prius je auto o třídu níž.
A Phaeton je zase jiný vesmír.
Avatar - Anonym
Anonym
Superb je třída D. Prius je třída C, jako Octavia. Nic z toho nevypovídá o míře luxusu. Navíc ten superb je takové C+ nebo D-.
Avatar - Emel
Emel
Ne, není... Superb je čistokrevné D. Jsou tendence cpát ho do D-E, podle mě neoprávněné... ale pomalu to začíná být jedno, aspoň pro nová auta.
Luxus je takový divný slovo... já si představím primárně hodnotné materiály a komfort (podvozkový, akustický, komfortní výbavu typu masážní sedačky třeba).
Když se v automotive řekne luxusní segment, tak se typicky myslí RR a Bentley a tak. Pro někoho je luxusní limuzína i S-klasse třeba.
Superb z tohohle pohledu luxusní auto není, je typickej služebák pro lepší pozice. Z druhé strany... pro velkou část populace to svým způsobem luxusní auto je. V tomhle smyslu to podává i Vaculík: "O ní si může člověk s běžnými příjmy nechat zdát, zato trojka už spadla..." atd. S takovým podáním celkem nemám problém.
Avatar - Anonym
Anonym
Když se v automotive řekne luxusní segment, tak se typicky myslí RR a Bentley a tak. Pro někoho je luxusní limuzína i S-klasse třeba.

A o tom to je. Že socky slintaji nad tím, že nějaký průměrný obchoďák litá po českých dálnicích 170kou na 90ce jinak vypolstrovanou oktavkou, to fakt luxus není.

Jo a Tesla 3 je taky D. Jestli je superb stejné D tak ja jsem papež. Jel jsem obojím a nedá se to srovnat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Myslíš jako tvrdé, hlučné, malé auto, co nikam nedojede a nefungují mu ty jeho dokonalé asistenční systémy?
No to se fakt srovnat nedá. Někdo si radši sedne do velkýho kočáru, kde věci fungují jak mají a jede přes celou Evropu aniž by musel cokoli plánovat. A nepotřebuje u toho 3x zrychlit za 4s z 0 na 100 a pak zadávat na televizi cíl trasy a jet na charger.
Avatar - Anonym
Anonym
Pardon? To je Tesla to tvrdé hlučné malé auto? Když píšeš o tom zrychlení a nabíječce. Ale nedává mi to smysl ani kdybych tomu dal náskok 4 velkých rumu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To nevadí, my už tady tvoje názory známe všichni dobře, tak se s tím netrap.
Avatar - Anonym
Anonym
Opakování je matka moudrosti.
Avatar - Emel
Emel
Tesla je divná. Rozměrově je to spíš C, technika je těžko srovnatelná... ale podvozek a dynamika je spíš prémiová D... a provedení interiéru je lowcost.

Socky možná tajně slintají, ale veřejně si radši kopnou, aby se neshodily 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Koukám na fotky. Superb vepředu mcphersony, vzadu vlečka. Kurňa to samé mám na Priusu a to samé mám na p406. Naproti tomu Tesla vzadu 5prvkove zavěšení. Hmm.
Avatar - Emel
Emel
Koukáš blbě. Žádný Superb s vlečkou vzadu není a pokud vím tak nebyl.
Jinak ale píšu, že konfigurace podvozku u Tesly odpovídá spíš prémiové D, včetně primárního pohonu zadní nápravy.
Avatar - Anonym
Anonym
Opět, je to spíše parodie na viceprvkovou nápravu ale budiž. Uznávám omyl.
Avatar - Emel
Emel
Kdyby ještě existovala nějaká relevantní konkurence, tak by se dalo diskutovat o tom, jestli má někdo z konkurentů něco lepšího. Vlastně... v kontextu S3 se ještě diskutovat dá. Myslíš, že některý mainstreamový konkurent nabízí vzadu něco principiálně lepšího?
Možná čtyřkolka od GKN v Insignii je lepší než Haldex, ale na samotné nápravě? A zase ne každý umí adaptivní tlumiče třeba...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to potom bude prémie i ID3, když je to zadokolka 😁
Avatar - Emel
Emel
Píšu výše, že srovnání EV se spalovákem je složitější... ale Tesla 3 má ten podvozek docela vymakaný bez ohledu na poháněnou nápravu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vím, že u "S" to odkoupili od Mercedesu, ale za boha nemůžu najít jakou má trojka přední nápravu a jsem sklerotik, takže jestli to někde zaznělo, tak jsem to rychle zapomněl. Má snad trojka lichoběžníky?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vzadu vlečka??? Co užíváš za dobroty?
Avatar - Anonym
Anonym
Viz já 22 44
Avatar - Mikesus
Mikesus
Píšeš přesný opak než mokrous. Ty jsi v tom už jel?
ryccardo
My se ale nebavime o luxusnim segmentu, ale o luxusu pri cestovani, ktery proste v Superbu mas.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Můžeš ten luxus pri cestivani nějak definovat? Klimatizace, adaptivní tempomat, komfortní sedačky a podvozek, ventilace/vyhrev/masáž, ionizator.
ryccardo
Ano to co píšeš + další prvky luxusní výbavy, akustická skla, odhlučnění kabiny, dostatek prostoru vepředu i vzadu, roletky na oknech, klimatizovaná přihrádka a všechny ty další ptákoviny, který ti zajistí pohodlnější cestování.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaké prosímtě D-? D mainstream je Superb, Passat, Arteon, 508 a Camry. Superb z toho nijak nevybočuje.

Tesla je kategorie sama pro sebe, tu nemá smysl tahat do tradičního třídního řazení.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dobře. Je asi tak luxusní jako camry. Úplně obyčejný auto o velikosti D segmentu.
Avatar - Emel
Emel
Camry je přece jen obyčejnější, omezenější. Jeden motor, jedna převodovka, předokolka, jedna karoserie, relativně omezená výbava.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele nic proti obou autum, ale luxusní auto nedělá šíře nabídky, pokud vyjede luxusní Bentley s jedním motorem, nebude méně luxusní. Camry a Superb jsou stejná třída, ani jedno není luxusní 😄
Avatar - Emel
Emel
To už jsme trošku odbočili od toho luxusu. Mikesus psal, že Superb je "Úplně obyčejný auto o velikosti D segmentu, stejně jako Camry." Tak komentuju, že mezi těma dvěma přece jen je rozdíl. Jasně, obě to jsou déčková auta, ale jedna z hlavních devíz S3 byla právě šíře nabídky... a mimo jiné ano, v důsledku toho pak na horním okraji té nabídky je auto, které Camry výrazně překonává nejen v dynamice, ale asi i v tom "luxusu" (i když to slovo úplně nemám rád).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo a pověz v čem? Individualizace je luxus? Co konkrétně je ten luxus? Zatím je to jen obecná rovina. Napiš co ko květnem dělá superb oproti camry za luxusní auto.
Avatar - Emel
Emel
Třeba že si můžu vybrat, jestli na sedačkách bude látka, kůže nebo alcantara... já kůži nerad. A že ta alcantara může být i na stropě třeba. Ale ještě jednou... slovo luxus se mi nelíbí... a já si vlastně na luxusní věci v autě moc nepotrpím a některé mi vyloženě vadí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze kdyz ti v rollsu nedají látkové sedačky a neumožní ti to, tak není luxusní? Chápu to dobře? Nebo že ti neumožní dát malá kola?
Avatar - Emel
Emel
V Rollsu ti umožní skoro cokoli a i to je součást toho, čím se luxusní - jako že opravdu luxusní - segment liší od mainstreamu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt ti tam dají malá kola? Mají svůj standard. A textil ti tam na 99% nedají ani náhodou
Avatar - Emel
Emel
Jsou tam nějaké technické věci, které by šly těžko... kvůli brzdám a tak, kdo ví, nikdy jsem Rolls nepoptával 😄 . Ale nechají tě vybrat tvar a barvu a povrchovou úpravu a když budeš chtít, tak ti je třeba pozlatí. Já teda o malých kolech myslím nic nepsal, mně se líbí přiměřeně velká kola, pokud na nich to auto umí jezdit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, má navíc nějaké motorizace, ale já jsem byl vždy proti tomu srovnávat to, jak je dobré konkrétní auto proti konkurenci jen proto, že k jednomu si mužeš dokoupit něco navíc i když to srovnávaná auta nemají ( Když to vezmu přímo zde z ACZ, tak třeba srovnání Superbu TDI 110kw s nevim, třeba Mondeem TDCi 110kw bylo vyřečeno, že v Superbu si mužeš koupit ještě 2.0 TSI 206kw a proto je lepší .. a to se tu v testech dělo i když tento příklad jsem si ted vycucal z paty, ale chápeš asi jak myslim)

Já seděl v novém Superbu LaK a i v tom obyčejnějším, je hezký, ale nějaký luxus už tam není, Camry co odchází má zastaralý infotainment, takže tady to srovnání kulhá, ale pokud vybereme adekvátní verze cenové a výkonnostní, jsou to uplně normální D segmentové auta, neuražte se nikdo, jsou to takové taxiauta (nebo poolová auta, firemní auta a třeba Carmy v nižší výbavě z venku vypadá dle mne reprezentativněji, než oholený Superb), prostorné určitě, ale pořád je to jen trochu větší Oktávka, stejně jako Camry je větší Corolla s horším infotainmentem (tu novou Camry jsem ještě neviděl).

Za mne by třeba z této třídy na pomezí luxusnějšího auta plnilo Volvo S60/90 i když to taky není prémie, popřípadě pak cokoliv z prémiovek. Ať už je to D3 či Lexus, Jag a tak..
Avatar - Emel
Emel
Obecně a dlouhodobě - jedním z atributů luxusních aut je právě ta individualizace. Je to jako s oblekem - oblek na míru vs. konfekce. Superb 3 to svého času ještě uměl docela dobře, S4 už to taky moc neumožňuje.
Jinak jasně, pokud srovnávám nafty, tak nechť srovnávám nafty a je jedno co je kolem. Pokud chci srovnávat topy, tak holt vezmu tu nejlepší motorizaci i výbavu z obou a pak mi osobně vyjde Superb jako zásadně lepší auto. Ale každému dle jeho gusta...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne odchzející Camry taky zrovna neoslovila, ale když srovnám jízdně Superb 3 (protože 4ku tady asi nemáme najetou snad nikdo a vše ostatní už se nevyrábí), s jinými konkurenty ve třídě, které byly současníky, tak pro mne Insi a Mondeo byly mnohem lepší, než Superb, ten luxus pro mne byl v tom komfortu a chování auta a tyhle dvě jsou výrazně lepší.
Avatar - Emel
Emel
Jízdně lepší jsou, ale spíš v nějaké agilitě a tak. Komfortem byla za mě S3 v pořádku... 18" max a DCC a benzín a neměl jsem problém. Sedačky jsou na můj vkus zbytečně široké, ale opět to vadí spíš při nějakém blbnutí.
Kdyby to 206kW TSI stálo před těmi 6-7 lety srovnatelné peníze jako Insi, tak by to byl hodně zajímavý duel, v něčem je lepší Sup a v něčem Insignia... no, ale tehdy to bylo snad +200t a tolik zase domácí značku podporovat nepotřebuju.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale přiznej, že jediné výrazné pozitivum je ten výkon motoru, insi je vším tím, co dělá auto autem, prostě lepší.Já to chápu, výkon hraje roli, ale nedělá to z auta luxusní zboží
Avatar - Emel
Emel
Výkon... motor je vůbec lepší, asi je schopný jezdit i trošku úsporněji.
A převodovka je rychlejší, jak dokáže vypálit z místa je působivé.
Víc se mi líbí palubní deska, budíky a volant a středový panel.
A takové ty drobnosti jsou líp vychytané... výškově stavitelná loketka, bezdrátový AA.
A samozřejmě je Superb o kus prostornější... plus se mi líbí i kombík.
Musel bych to pořádně projet, v mém případě to skončilo tou cenovou nabídkou 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze individualizace je luxus? Že to má na vyber manuál je známka luxusu? Nebo dokonce klapadlo pod kapotou?
Avatar - Emel
Emel
Individualizace je plus. Já to slovo luxus úplně rád nemám, co bylo před lety luxus by už dneska nikdo nechtěl. Ale tak třeba masážní sedačky asi luxus jsou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co třeba elektricky polohovatelné zadní sedačky s automatickou sluneční clonou zadního okna. Tohle se bere též za luxus a je díky jedné takové věci auto luxusní?
Jestli masážní sedačky dělají z auta luxusní, pak takovej c4 picasso byl tedy luxusní koráb jak vyšitej.
Avatar - Emel
Emel
Auto je tím luxusnější, čím víc takových prvků má. A za mě osobně - čím víc mě nechá si je namíchat dle mého gusta. Jasně, polohovatelné zadní sedačky jsou taky fajn...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Camry je takový dělník pro nenáročné trhy. :-! Umí to už vůbec matrix LED?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano, ale ne pro evropu v minulé gen a současná nejspíš už jo. Auto, co má matrixy je luxusní. No paráda, corolla je luxusní, yaris cross je též luxusní auto. Díky za osvětu. Umí superb už nedrncat? Podle mého nutný předpoklad pro luxusní auto je komfortní podvozek. A superb ho má dost podprumernej
ryccardo
Ano souhlas je tak luxusni jako treba Camry. To ale taky neni bezny orezavatko pro plebejce.
ryccardo
Jako srovnavat Superba s Priusem muze jen magor. Obycejne auto je Scala nebo Oktavka. Superb je o tridu vys. Prostorem, vybavou, materialy i zpracovanim. Luxus vidim v tom co jsem ti prave vypsal. Pohodlny a prostorny polykac kilometru. Jed si 160 km/h par set km v Priusu a pak zkus to same v Superbu a poznas to.
Avatar - Anonym
Anonym
To nedává pro mě smysl. 160 není v CR povoleno, v Polsku taky ne a jinam nejezdím. Já se nechci hádat o tom zda je Prius luxusní. Pro běžného smrtelníka není. Má obyčejné materiály, odhlučnění je průměrné. Že má unikátní luxusní pohon pochopí a uzná jen fajnšmekr. Jde mi spíše o to, že luxus je jinde, než nabizí jinak vypolstrovana oktavka nazvaná superb.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No taky nikdo netvrdí že je prius luxusní. Je úplně stejné jako ten superb. Jen o tom superbu pár bazarovych kovboju se snaží tvrdit něco jiného. Mne třeba stačí projet superb po okreskach a prius a je jasno, co má "luxusnejsi" podvozek. Při dalnicni jízdě při 130 jsou na tom oba prakticky stejně.
ryccardo
No prave pri te dalnicni jizde na delsi vzdalenost poznas ten luxus. Vetsi ticho a pohodlnejsi sezeni a vybava zajisti mnohem pohodlnejsi cestovani.
Avatar - Mikesus
Mikesus
no a to je kámen úrazu u superbu. podvozek a sedačky. To zas tak moc pohodlné ani jedno není. Odhlučnění je taky spíše průměrné, resp. mainstreamové.
ryccardo
Aha tak to je moje auto asi nějaká anomálie. Sedačky mi přijdou pohodlný i na stovky km dlouhé cesty a že bych trpěl na dlouhých cestách od podvozku to je pro mě novinka. Odhlučnění je na taková úrovni, že při mé běžné cestovní rychlosti 150 km/h si můžu s posádkou normálně povídat a nemusím přeřvávat hluk. Jasně BMW 7 umí to samé ve 200 km/h, ale to je trochu jiná třída. V Priusu se ve 150 ti už asi neuslyšíš vůbec 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
A zkoušel jsi měřit db? Znám rodiny kde normální mluva znamená praskání bubínků těch ostatních 😒]
Už tu superb srovnavame se 7er, no paráda. Kam se hrabe 5er, nebo dokonce 3er, což je stejná třída jako sup.
Já neměl možnost měřit na stejném místě kde měřím všechna auta, takže je to orientační, ale měl o 0.5db ( takze statistická odchylka ) víc než camry, tedy úplně stejne, nebo i kdyby mel o 0.5 lepší, je to pořád stejné. A camry není nijak luxusní zboží. Akustická okna jsem měl i v yarisu z výroby, to nic moc neříká, kdyz pak napr dostavas do interiéru vibrace od motoru.
A o podvozku se obecně ví, že u supu je dost podprůměrnej na svoji konkurenci.
ryccardo
Ne to jsem nezkoušel. Ale klid na palubě dokážu vnímat i bez měřáku. Já srovnávám Superba a 7er. Ty máš dobře vymatláno nebo neumíš číst. Ano Camry svezení v Camry je stejně luxusní jako v tom Superbu. Vibrace od motoru právě v Superbu žádné nevnímáš včetně toho hluku od motoru, který prakticky není slyšet. To je to o čemu tu celou dobu píšu a ty si meleš svou. Podvozek v Supu není zázračný, ale pro potřeby dálničního auta naprosto dostačující. Obzvlášť když máš adaptivní podvozek.
Avatar - Emel
Emel
Srovnáváme (ryccardo srovnává) Superb při 150km/h se 7er při 200km/h... to by asi tak ty dvě třídy mohly být, ne?
ryccardo
Aha tak 160 neni v CR povoleno a na tom se zaseknes, tak asi nic. Luxusni pohon v Priusu zadny neni. Zrovna ten pohon v kombinanci se slabym motorem je v Priusu dost antiluxus. To Camry s poradnym silnym spalovakem je s tim samym druhem pohonu luxusni mnohem vic.
Avatar - Mikesus
Mikesus
mluvíš o starém ( ktera gen ) nebo aktuálním priusu?
ryccardo
Mluvím o 2.3. a 4. generaci. V tom jsem jel. V tom úplně novém ještě ne. Tam je nějaká zásadní revoluce ve spalovacím motoru, že bych měl očekávat radikální změnu v jízdním komfortu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No 2 bych ani netahal s tou 1.5l motorem, to je nesrovnatelné. Čtyřka byla dobře utlumena, s dobře naladenym podvozkem. 3 si nepamatuju. No stávající vůbec nemá 1.8, je tam 2.0 164 kW.
ryccardo
neříkám, že je Prius špatně odhlučněný, ale úroveň cestování je prostě jinde než v tom Superbu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl odkud jsi spadnul? Arteon = Superb. 99% shodná DNA. Jinak ohnutej plech zvenku na tom nic nezmění.
Avatar - Anonym
Anonym
Arteon je taková bída? Dík za vysvětlení, netušil jsem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty toho zpoza volantu svýho dinosaura netušíš...
Avatar - Anonym
Anonym
Jsem rád, že jezdím autem a ne parodii na auto od trapneho umírajícího koncernu.
vondry87
V Arteonu jsem nikdy neseděl, ale když porovnám můj Passat z roku 2014 se svým ex-služebákem Superbem Style z roku 2017, tak v Superbu všechno vrzalo a bylo to takové laciné, zatímco Passat i přes své stáří a o 80 tis. km vyšší nájezd byl (a stále je) pořád v pohodě a interiér je mnohem kvalitnější a "luxusnější", takže věřím tomu, že Arteon určitě bude luxusnější svezení než Superb (pokud se tedy v této cenové kategorii vůbec o luxusu dá bavit).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nedokážu posoudit zda to platí pro všechny modelové roky a Škodovka příliš šetřila na kvalitě dílů, nebo to je jen blbá série. Vím, že v automotive často subdodavatelé dodávají “identický” díl v různých (A,B,C) kvalitách a může to být i tento případ.
Každopádně technika Arteonu a Superbu je shodná. Vrzání interiéru neumím posoudit.
U této nové současné generace to předpokládám už bude skoro kompletně stejně kvalitní.
Já stejně vždycky nakonec skončil u VW. Pokaždé mi to vyšlo jako hezčí, kvalitnější, pohodlnější i levnější.
Avatar - Ozzman
Ozzman
platí, až snad na B6tku, ta je strašná, Passat byl vždy lepší. Superb 3 jsem párkrát jel jako nějak normálně ojetej v taxi a to bylo strašný a rozvrzaný, B8 je mnohem lepší. Ale teda i ojetej Superb 2 (měli jsme je v práci a vlastně ještě jeden máme)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takže mne jen utvrzuješ v tom, že jsem si vybral nakonec dobře.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, já bych si vybral z těchto dvou taky Passata, byť superb umí vypadat v určitých konfigurací asi trochu atraktivněji, ale to z něj nedělá lepší auto
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano ano. Za mne úplně stejně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, já bych si vybral z těchto dvou taky Passata, byť superb umí vypadat v určitých konfigurací asi trochu atraktivněji, ale to z něj nedělá lepší auto
Avatar - Mokrous
Mokrous
Takže mne jen utvrzuješ v tom, že jsem si vybral nakonec dobře.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To snad nikdo nerozporuje, že superb je horší než passat. Už na materiálech je to znát. S ojetým superbem 3 jsem jel jednou v nějaké nižší výbavě a nic moc to nebylo. Hlaven vzadu jsem měl pocit, že tam pořád fučí a hučí jak kdyby bylo pootervene okno
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jen by mne zajímalo, zda už nám někdo zdokumentoval ty fatální problémy 147kW TDI EVO.
Jestli už jsou servisy k prasknutí plné aut s tímto motorem a všechny jsou totálně KO a na výměnu celého motoru. A kolik desítek % ze všech prodaných už v těch servisech stojí a co je teda ten systémový problém, který výrobce neřeší a klidně jde prodávat dál statisíce těchto motorů do celé Evropy ve všech svých značkách aniž by provedl jedinou modifikaci.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To nevim.
Alebylo by to v intencich jeho vztahu k zakaznikovi...

A ne, takovej masochista fakt nejsem.
Kvalita uz je uplne na zemi... a dale klesa.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale v zasade to spatne auto nebylo.

Jezdiljsem 4 roky prave tou 1.4, a motorickya jizdne bez problemu.

Akorat sedacka byla uplne tragicka. Asi stacilo objednat "vyssi" sedacky, ale stejne je ostuda vubec takovy zidle do auta tohoto typu, a ceny, davat.
Ján Bajus
Od kdy přesně má Superb po faceliftu kapacitní volant? Jde to nějak poznat, jestli je volant kapacitní nebo ne?