Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej aut v Rusku letí vzhůru. Meziročně vzrostl až o 75 procent

288 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nechápu přeci jsme všichni uvalili na Russsko sankce. Teď už musí umírat hlady. Říkali to přeci v České Televizi. Proč???. 😠

Wait. Sankce uvalilo 40 zemí světa. Dalších 150 zemí (kde žije 80% populace) nic neuvalilo. Do Česka se vozí dále Russska ropa. Temelín a Dukovany stále jedou na ruské palivo. Tady je něco špatně. Vše se prekupuje pres další prostředníky.

Zakázal bych vše co nemá certifikát "není ruské ani z ruska". Raději úplně vše, certifikát se nechá falsovat.
Zakázat ropu, plyn, uhlí, uran, ocel, měď,..... vse co se těží v Rusku. Dále veškerý dovoz z Číny a Indie - Čína a Indie vyrábí z ruských surovin.

PROSTĚ ZAKÁZAT ÚPLNĚ VŠE co by mohlo být Russske.!!!!! Pak Rusko padne. 👍🏻👍🏻👍🏻
ryccardo
Jj nase sankce preci zajisti aby se z a do Ruska uz nic nedostalo 😃. Rusky suroviny sem dal vesele tecou pres treti zeme a nikdo to neresi.
traveldrive
To máš pravdu. Mali by tiecť priamo, zbytočne preplácame.
Michal Ježek
Jaké suroviny máme přes 3. země z Ruska?
ryccardo
Z mého oboru vím o plastech a kovech, ale to je jen do čeho vidím. Bude toho asi víc.
ryccardo
Tak zase to beru jako gesto ze se jakoze neco deje a mame sankce na papire, i kdyz obchod dal bezi.....neofiko.
Avatar - Lucky85
Lucky85
Keď jedna vojna je zlá a druhá kde zabíjajú civilistov obrezani je v pohode 🤔 Na zabíjanie ľudí musíš mať dobré prozapadne PR
ryccardo
Presne tak. Je potreba vysvetlit luze, ktera strana je ta spravna 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Spíš to vypadá, že to někdo vysvětlil vám. 😉 Normální člověk nepotřebuje dlouhé vysvětlování, aby pochopil, že vtrhnout do sousední země, která na mě nikdy nezaútočila, a pokusit se ovládnout její území, je špatně.

Co se týče Izraele, je to v českých podmínkách extrémně komické, jak dezolátní kruhy ze dne na den začaly podporovat muslimské teroristy, (jak) na povel. To nevymyslíš.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vtipné, že já jakožto zařazený dezolát plně stojím na straně Izraele. Sakra! Jak je to jenom možné?
Nechtělo by to rozšířit škatulky a nálepky?

Dnes jsem proruský šváb a před 10-15 lety jsem byl odporný xenofob, co nechápal pozitiva kulturního obohacení a nepodporoval náboženství lásky a míru. A já přitom jen ovládal matematiku prvního stupně ZŠ a sem tam jsem použil logiku a historická fakta. Dostával jsem všude bany, třeba i od Prima Zoom, kde mi progresivní degenerát převlečený za redaktora tvrdil, že Karel IV. byl pedofil, zatímco prorok M (tfujtajb! Ani to vyslovit nemůžu) nebyl. No a co asi dnes pomalu říká většina nativních Francouzů, Nizozemců, Švédů, Němců atd...??? Nojo, ale už to nezastaví. Matematika je sviňa.
ryccardo
Primitivní lůza má jen bipolární vidění světa. Další kolonky nemají. Buď spadneš do tý správný nebo jsi automaticky v tý špatný 😁

Hele a co jako čekáš za své příspěvky hanobící oficiální propagandu? Uvědom si že editory a lidi, kteří rozhodují o tvém banu dělají persony jako Hamunasakra, kteří nic jiného neumí, tak se uchytili takto a pak rozhodují o tom jestli můžeš nebo nemůžeš přispívat do diskuze.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Oficiální propagandu. 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vtipný je, že za dezoláta a proruského švába ses tady označil ty. 😁 A proč sem taháš náboženství míru, to už vůbec netuším.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano, správně, netušíš. Ani když to dostaneš černé na bílém. Je to jedno, prostě selektivní vidění světa a na konci přichází šok a oblíbené: "Jak se to jen mohlo stát?"
Případně staré dobré: "Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky."
ryccardo
Máš pravdu, je to špatné. Jak se vypořádáš s faktem, když to udělá náš velký vzor a spojenec?

https😐/www.reflex.cz/…i-do-panamy.html

Muslimské teroristy podporují hlavně levičáci a progresivisti na Západě. U nás podpora Sindibádů moc nefrčí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zde bych to neviděl tak jednoduše.

Zkus si představit sám sebe, jak se tě někdo snaží systematicky vyhladit po 2 tisíce let a posledních 80 let jen ta partička za plotem, případně za vnějšími hranicemi tvého pidistátečku na kousku šutru a pouště.

Zřejmě by jsi odevzdaně a spokojeně s květinou v ruce počkal, až ti ufiknou řepu, však?
Avatar - Lucky85
Lucky85
Tieto somariny nás z nejakého prozidovskeho manuálu? To žne ako zo starého zákona že 2000 rokov prenasledovania. Už ti tam len Mojžiš chyba 🤦‍♂️🤯🔫
Avatar - Mokrous
Mokrous
Na trotly s nulovou znalostí historických faktů nemá smysl reagovat. Jejich myšlení nezvládá ani manuál k toustovači.
Avatar - Lucky85
Lucky85
Trotl ta robil a namiesto tam dole ta obrezali asi hore. Biblia nie historicky fakt ty guma
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdo tady mluví o bibli ty imbecile?
Avatar - Lucky85
Lucky85
Invektivy si nechaj pre svoju crue a bublinu kde žijes kde je podľa histórie Izrael v práve a kde sú oni ty dobrí. Lebo podľa tvojej pravdy boli aj Nemci dobrí od 37 ako sa správali k židom v nemeckú. Ale asi ti urobili sionisti brainwashing 🤣🤣🤣
Avatar - Mokrous
Mokrous
S urážením si začal ty, šašku a mně diskuze s imbecilem nestojí za ztrátu času.
ryccardo
Nech ho. Je to primitiv.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Souhlasím.
ryccardo
Myslím, že by si se měl odstěhovat do nějakého velkého německého města. Třeba ti tam nějaký muslimský soudruh vrazí kudlu do žeber, ať se můžeme zasmát 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty strašně toužíš moc toužíš financovat ty rakety, které týden co týden zabíjí ukrajinské civilisty, viď?
traveldrive
A ty strašne rád financuješ zbrane, ktoré deň čo deň útočia na Rusov, podnecujú ich k ďalším akciám a predlžujú tak vojnu a kvôli ktorým zmiera viac a viac ukrajinských civilistov, lebo vojna nemá konca?
ryccardo
Máš ale hodně jednoduchý myšlení čoveče 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Do Temelína ani Dukovan už se žádné ruské palivo zavážet nebude. Ale ten certifikát zní skvěle, to bych ocenil. :yes:
traveldrive
Povedz volovi, že je vôl, urazí sa.
ryccardo
To myslis vazne? A kdo by takovy certifikat vystavoval a na zaklade ceho?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
EU. Chemickou analýzou treba ropy by se zjistil puvod.

Nebo automaticky nenakupovat od bývalých sovětských republik. Od Číny. Od Indie. Od Turecka. Prostě od všech 150 zemí světa co neudělali sankce.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proč ne? Turci jsou přece príma. Dyk jak ve velkým kupovali od ISIS kradenou ropu a za to jim dávali prachy na zbraně i ty zbraně. To se přece tak nějak od člena NATO a žadatele o vstup do EU očekává, ne? Prostě bratr v triku, ne?
ryccardo
Chemickou analyzou zadny puvod nezjistis. A fajn takze rozsiris sankce na dalsi zeme a on se ti obchod presune zase jinam a izolovany budes nakonec ty sam diky svym opatrenim, takze tohle asi neni dobry napad.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Problém je v tom, že my nakupujeme z Indie hotový produkt, teda benzín, naftu či iné ropné deriváty, ale nie ropu. Na druhej strane tá India tú ropu nakupuje práve kvôli sankciám za podstatne nižšiu cenu ako by to rusaci predali nám. Takže vo výsledku zarába India a nezarába rus. To je celé.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nenakupovat nic od států mimo EU. 😉 👍🏻
ryccardo
No tak to bychom tu za chvíli měli k jídlu tak brambory a chodili pěšky 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pche! Nějakej médní výstřelek v podobě 444 let starejch brambor bych nežral. Nic, proso bude. 😁
traveldrive
V konečnom dôsledku zarába Rus, zarába India, a my utrieme hubu a všetko to zaplatíme.
ryccardo
Ano přesně tak. Nicméně Rus sice tolik nevydělá, ale na přežití mu to stačí. Obzvlášť, když je cena ropy dostatečně vysoko. Jestli Rus někdy krvácel na ropě, tak to bylo v době, kdy stála 20-30 USD. Teď je jim to v zásadě jedno.
Avatar - xxc
xxc
Dávno na to upozorňujem, minimálne ten plyn, ropu a uhlie mali dávno zakázať. Rovnako obchodovanie s čínskymi firmami, ktoré obchodujú s Ruskom.
traveldrive
A takéto nemysliace teleso má volebné právo...
ryccardo
Presne to me taky napadlo 😁 Naivita a blbost z neho uplne zari 😃
Avatar - Anonym
Anonym
to byste si tu toho moc nekoupili, když Čína dodá vše a ty suroviny bere bud z Ruska, z Afriky nebo Jižní ameriky.
Avatar - xxc
xxc
cina by chcela predavat, tak by brala suroviny z afriky a juznej ameriky 😄 u bank to celkom funguje
ryccardo
A kdo by jim to asi byl schopny kontrolovat ze to tak delaji? Nejaky organ EU, ktery nema na uzemi Ciny pravomoce? 🤣🤣
Avatar - xxc
xxc
Napr. mame nejake statistiky o predaji aut z Ruska. Pokial automobilka preda nejake auta do Ruska, tak v europe by uz nepredala nic.
ryccardo
EU automobilky ale do Ruska ofiko neprodavaji a presto se tam Mercedesy, BMW a dalsi prodavaji. Proti tomu ale nelze nic udelat. A automobilku za to trestat taky nemuzes.
Avatar - Anonym
Anonym
V rusku registrují jako nové co tam kdo doveze, klidně by to mohlo být mimo domácí zančky z 99% šedý dovoz. Přesto sou to stále nová auta.
traveldrive
Neblbni, však to jelito to berie úplne vážne...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
To nevadí. Hlavně padne Russsko.
Automaticky nenakupovat od bývalých sovětských republik. Od Číny. Od Indie. Od Turecka. Prostě od všech 150 zemí světa co neudělali sankce. 😉
Easy. Vyřešeno.
Avatar - xxc
xxc
Presne tak. Aj tak sa treba pripravit na situaciu, ked budeme uznavat iba jednu Cinu, a to demokraticku Cinu, sucasny Taiwan. Nech nas ta situacia neprekvapi, lebo udajne sa blizi.
Avatar - Anonym
Anonym
Fantasmagociký utopisti, Lysenko má radost že má nástupce 😄 😄 😄
traveldrive
Ja tomu hovorím IQ v záporných číslach.
ryccardo
No tak vy jste hoši hodně mimo 😁
Th0r
PoSSkoci Halice uz dva roky dokola kvici per vet a div se vzteky neprevrati 🥰 Zatim se Halic ani neomluvila za zlociny spachane na Ceskoslovenskem lidu. Wait, oni to vlastne za zlociny nepovazuji. Zakazat vse Halicska, pak konecne Halic padne a minimalne vrati vse co nezakone okupuje 👍👍👍 Besarabie, Bukovina Rumunsku, Podkarpatska Rus Slovensku,... 👍👍👍 Co bylo ukradeno, musi byt vraceno 👍👍👍 Tak je to spravne, tak to ma byt 👍👍👍
kesumb
takze se russko dostalo cinskejma srotama na 3/4 prodeju ev francie a nemecka dohromady roku 2023. Sance si koupit novy auto je v russku 1/4 oproti nam a to uz jsme vrakarna evropy.
A stejne se najdou ***i co tenhle blbej skanzen obhajujou a co hur obdivujou
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, takže😒br /> 1) nevím o tom, že by Rusko rozdávalo dotace jak v případě Německa pro EV...
2) počet obyvatel tebou uvedených zemí PŘEVYŠUJE počet obyvatel Ruska.

Takže ano, tyhle čísla jen potvrzují, že sankce proti Rusku jsou jen sankcemi proti EU. A kdyby do zničeného Ruska přitekly po WW2 cizí penize jako do Německa, možná by se tam dnes taky žilo dost jinak :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No to je teda obrovská ztráta, že Rusákům nemůžeme prodat pár tisíc Rapidů. To by za tu podporu ruského válečného tažení určitě stálo.

Myslet si, že život v Rusku stojí za ho*no, protože jim USA poslaly málo peněz... to už fakt nekomentuji, lol.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Problém je, že nic z tvého závěru jsem. neřekl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mohl bych se zeptat na myšlenkový pochod, jak se dá prodejem Rapida podpořit válečné tažení? Oni používají Rapidy na bojišti? Nebo jsme jim snad za každého Rapida platili my?
Já jsem si dodnes myslel, že platili oni nám a tudíž oni tratili a my vydělávali.
Ale možná tomu nerozumím a vysvětlíš mi to.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, tak vzájemný obchod opravdu nefunguje. Doporučuji dostudovat základy ekonomie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Prosím, prosím, aspoň první lekci tvého uvažování. Jakožto člověka, který byť v menším, ale obchoduje se zahraničím, mne to fakt zajímá.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Obchod je dobrovolná směna, jejíž pointou je, že každá ze stran něco získá - z obchodu profituje, jinak by ho nedělala. Obchodník také zpravidla odvádí daň státu, ve kterém podniká.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty kráwo! To jsem netušil. Konečně vím, co je to obchod. Díky moc!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: Rád pomůžu.
kesumb
ano prevysuje nicmene na hlavu se v rusku proda min aut nez v fr a de elektro aut, coz
dokazuje jak je to trh na***. Ale presto si tu nekdo mysli ze vyvoz rapida nas zachrani.
traveldrive
"Ale presto si tu nekdo mysli ze vyvoz rapida nas zachrani." - kde si to, prosím ťa, našiel? Kto písal o tom, že predaje Rapidov v Rusku niekoho alebo niečo zachránia? Nikde som to nenašiel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nějak nerozumím tomu co chceš říct.
Nikdo tady Rusko neobdivuje, ale jen se konstatuje prostý a předem známý fakt, že se ze sankcema může jít celá EU zahrabat.
A pokud to chceš srovnávat, tak to úplně asi nejde, že? Vyspělý západ a chudé venkovské části obrovského Ruska. A přesto jsou zhruba na 50% prodejů Francie. Když se na cca dvojnásobek lidí prodá cca stejné množství aut. Obě země okolo 1,5M aut ročně a necelých 70 vs 144 miliónů lidí.
Jednoduše kdo v Rusku má love, koupí si naprosto všechno co chce a kdo nemá, tak si koupí houno, stejně jako žebrota u nás.
A jedinej kdo na sankcích prodělá jsme my a jedinej kdo vydělá je Rusko, Čína, Indie a další jim nakloněné země.
Máváme tady hodnotama a ničíme sami sebe a ten kdo má brečet se směje. Tomu říkám řešení.
traveldrive
Márna snaha, ale oceňujem. :yes:
kesumb
prdlajs, nepotrebovali jsme jako cr rusko nikdy, jediny co sem furt tahalo byl plyn a ropa. Coz je taky videt na zahranicni bilanci cr vs ruska, ktera je zaporna za poslednich 20 let. Nekupovat od nich naftu a plyn maj kulovy
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mě je úplně u p.dele co maj v Rusku. Mě zajímá, jak na nich můžou vydělat naše firmy prodejem svých výrobků a stejně tak, jak může růst průmysl a bohatství naší země díky naprostému základu všeho a tím jsou levné suroviny a energie.

Takže si můžeme zatleskat, že se máme hůř a budeme se mít ještě mnohem hůř díky odlivu průmyslu a oni se mají a budou mít o to líp.

Ale nejen Fijalovic tlupa má mnoho dalších es v rukávu. Jako třeba grýndýlovej dovoz krav přes půl planety z Brazílie a likvidaci našich chovů a tak to frčí den co den. Jeden lepší nápad než ten druhý.
kesumb
Ne nemame se hur, mame se nejlip v historii, podivej se co si koupis za prumernej plat. Za poslednich 10 let vyrostly novy domy v kazdy vesnici. Nikdy to nebylo tak dostupny. Podivej se kolik kilometru ujedes v jednickovy ofci za 10 tis kc kdyz za zbytek koupis naftu. Jaky levny suroviny? Co je to za blabol? Medenej kabel stoji jako pred 8 lety, kari sit je za 20kc/kg. Plyn zas stoji kulovy a zbejva elektrika, tu si ale
muzes za par korun vyrobit na strese.

Siris poplasny zpravy dezolatu
Avatar - Mokrous
Mokrous
Aha, OK, bydlení je dostupný. No tak tím to myslím můžeme uzavřít.
Během pár let cena bytů o 200% nahoře a všichni mladí hýkají nadšením, jak to bydlení mají skoro zadarmo.
Já nemluvím o tom, jak nám bylo před 5 lety, ale jak je teď a jak bude v letech příštích.
kesumb
takze mas akorat strach z budoucnosti, vic nic. Takova vystavba jako byla v cr v poslednich letech tu v kombinaci s dostupnosti bydleni nikdy nebyla. To je videt na kazdym kroku. To ze tu Rohypnol breci nad cenama je ceska klasika, kdyby se daval rapid zadarmo tak by knucel ze to neni mercedes. Nekdo ale ty barikovy bungace na kazdy vesnici postavil misto breceni ze na nic nema. A urcite to mel snazsi nez v 18. stoleti nebo v 60. letech kdy se bezne bydlelo dvougeneracne. O roce 1940 kdy bylo v ceskejch zemich vic lidi nez dneska a zlomek domu/bytu ani nemluve. A dneska tu bude kdekdo vypravet jak bylo lip a jak za to
muze fialka.
Avatar - Anonym
Anonym
jenže za totáče se bungáč nestavěly
tohle stálo v 89 220, dneska 15 mega
https😐/www.sreality.cz/…osty-/3761403212
Ještě je to dřevostavba, za totáče to bylo z tvárnic nebo cihel

220 000 děleno 2000 = 110 měsíců
15 400 000 děleno 35 000 = 440 měsíců

Smůla co 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A vis, ze porovnavas moderni nizkoenergeticky dum s kdovicim (okal?) uplne jinych parametru?

Nehlede na to, ze podstatnou slozkou dnesni ceny je vzdalenost od Prahy, coz ma dnes uplne jinou hodnotu nez za komunistu.

Co se tyka zbytku: https😐/www.zakomunistu.cz/ - vic neni potreba dodavat.
Avatar - Anonym
Anonym
strejda žádný okál neměl, byl to dvougenerační barák z tvárnic a cihel, stavěli si to sami + dva meloucháři. 220 000 Kč komplet včetně kolaudace. Kolaudace rok 1988
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Aha, takze porovnavas cenu domu staveneho svepomoci a komercni vystavby. Uzasne!
Avatar - Anonym
Anonym
HIHIHI, to jsou zase MEGA LZI.
1) nové domy se na vesnicích STAVĚLY MASIVNĚ OD 70 LET, po roce 1990 ta výstavba možná ještě o něco narostla, ale poslední 3 roky to jde sešupem dolů, nebot lidi ani nedosáhnou na hypotéku. Mimo maličké bungáče a krychle v satelitech stojí trošku větší dům cca 30-60 km za prahou 12-17 mega, v roce 1989 stál včetně kolaudace 190-23 tis Kčs
2) kari sít něstojí rozhodně stejně jako v roce 2014, po roce 2019 stavebniny masivně zdražily https😐/www.atreon.cz/kari-site/?…
3) paliva zdražují opět, aktuální cena nafty ONO 35 kč, karteláci MO, OMV, SHell, Orlen atd 37-40 kč za litr
kesumb
co to je za debilni odkaz?!
kondor 30kc bez dph maloobchodni cena za kg😒br />https😐/www.kondor.cz/…3mkz-60/d-78323/
klasicky roviny jsou pod 35kc s dani, nejnizsi cena pred 10 lety byla 20-24kc a inflace a mas to na dnesku.
kazdej vocas ma ve stavebninach 30% dolu a ses na tom

domy se stavi poslednich nekolik set let ale nikde nemizej takze je bydleni nejdostupnejsi, coz dokazuje pocet obyvatel a pocet bytu/domu.

benzin stoji 35 roky, platy sly nahoru o vic jak inflaci z poslednich 10 let. Opet mame se nejlip v historii
Avatar - Anonym
Anonym
lidi zajímá za kolik si to koupí ve stavebninách https😐/delfystaviva.cz/…stavba-kari-site
kesumb
Avatar - Anonym
Anonym
a ještě nám sem hod kolik stál v 89 guláš v reastuaraci v Praze a kolik stojí dnes, kolik stála jízdenka na MHD a kolik stojí dnes a kolik stálo uhlí, 1 kw elektřiny, 1 m3 plynu, vodné, stočné atd atd

At neporvnáváš jen A (benzín, housky) bez toho B, to je vaše oblíbené 😄 😄 😄
kesumb
1989 plat 3200 gulas nevim 12kc? tzn 267 gulasu

dneska 44, gulas 160 tzn koupis si jich 267

nn nebylo lip
Avatar - Anonym
Anonym
až na to že ten guláš stál tehdá tak 9 a dneska stojí 175 😄
Avatar - Anonym
Anonym
jízdenka na MHD stála 1 kč, dneska stojí 42 kč.
https😐/www.dpp.cz/…dne/sms-jizdenka

Tak jestlipak má dělník, co třeba v roce 1989 opravoval u DPP autobusy za 2500 čistého dneska 42x tolik, tj 105 000 Kč čistého? Asi sotva vid, kecálisto
kesumb
nojo tak delnik byla elita! Dostal byt a velkej plat! Pravnici sice staveli mosty, majetky se tem co je mely braly, doktor nastupoval za 1200kc hrubyho ale delnik ten se mel!

Nicmene kecas dneska ma delnik u DP ten prumernej cr plat taky. Kdyz si vezme pokladni z Lidlu a bude makat na panelak mu pujcej, ikdyz to bude boj. Zadarmo to ale opravdu nebude
Avatar - Anonym
Anonym
To sem chtěl slyšet Lojzo, dělník co opravuje busy má průměrnou mzdu, tj 35 čistého, tj 14x tolik oproti 89.
Ale jízdenka stojí 42x a guláš 19x tolik, neboli se má hůře

Blbý co

Víš jak se počítá reálný příjem?
Vezme se čistá mzda, odeštou se náklady za bydlení a složenky a z toho co zbyde se spočítá co si za to mohl kdo koupit.
Takže za totáče se vzalo 2500, odečetlo se 500 za bydlení a 300 za složenky a zbylo 1700

Dneska se vezme 35, odečte se 15 za bydlení a 4 za složenky a zbyde ti 16 čistá ruka.
A za těch 16 si bohužel koupíš méně jak za 1700 za totáče, protože je všechno v průměru 20x dražší 😄

A to ještě to bydlení za 15 je unikum sehnat, lidi už platí 20-28 běžně za větší byty. To ti nezbydle ani na slanou vodu z té prum érné výplaty 35 čistého (44 hrubého)

1 kwh elektřiny stála v roce 1989 0,50 Kč, dneska stojí 6,50, tj 13x dražší. To tit tak šul nul vyjde na to o kolik maj lidi víc, takže ta taky levnější není a hlavně nebude, protože cena už půjde jen nahoru 😄

Abysme to uzavřeli - líp se má pouze ten, co bydlí ve vlastním, tj to zdědil. Protože kdo platí hypotéku, cáluje měsíčně to co nájemníci na podnájem bance jako hypo.
A těch co něco dostali po roadičích nebo příbuzných zas takový kvanta nejsou, všichni ostatní se maj hůř, pokud platí hypo nebo nájem a pracují za průměrnou výplatu 😄
kesumb
gulas viz muj vypocet, totez..
benzin levnejs
auta levnejsi

kazdopadne i pres tvuj vypocet je v cr stejne lidi a mnohem vic domu a bytu. A protoze nejsou vsechny prazdny, nebydli se vicegeneracne a bungace rostou tak se to asi nekomu dari. Takze vic lidi bydli pouze se svoji uzkou rodinou a tedy se
mame lip. Ostatne mimo Prahu si prinajmout byt muze jednotlivec s beznym platem. To za totace naprosto neslo. A to dokonce ani pres to, ze se co se dalo ukradlo. Dneska muze delnik co opravuje busy sebrat a jit opravovat bagry nebo co
ja vim
motorovy pily. A nebo muze jet kam chce. Tam zacit makat. A nebo muze knucet jak bylo za totace lip a nebo jak by bylo lip kdybysme lezli russku do***e..
Avatar - Anonym
Anonym
To si mohl za totáče taky. Místo sedět za 800 Kčs v archivu si mohl dělat na soustruhu v TOSu za 2200 a bokem si jako melouchář mohl lidem stavět garáže za dalších 2000.
Kdo ti bránil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mnohým třeba bránil režim. Třeba mému prastrýci, kterému zničili život za účast v RAF. Ale to je pro tebe hádám přijatelná cena za guláš za 9 Kč.
Avatar - Anonym
Anonym
to byly 50 léta a gottwaldovi kluci z Karlína, neboli stalinisté.

Co to má společného se 70-80 léty
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, to nebyla jen padesátá léta, nelži. V 70. letech tě možná běžně nikdo nezavraždil u výslechu, ale buzerace tajnými a perzekuce přes profesní život, v tom se komouši nijak neomezovali.
kesumb
je zvlastni ze nekdo knuci a jinej ma ten bungac co? Je zvlastni, ze v roce 1989 byla Praha jedna velka rujna plus hromada skudek a zigulu 15let + a dneska je vsecko opraveny, samy porsche a pritom tu barik knuci jak se mame hur. A misto ckd stojej novy byty, na Smichove je nakupak misto tramvaji, ale barik nema na gulas
Avatar - Anonym
Anonym
dneska věkový průměr aut 17 let, včera sem šel náměstím ve vesnici kde bydlel děda, kochám se co je nového a okolo drandí Opel Corsa B (93-00) a po minutě ho následuje Suzuki Ignis (00-0😄 a když vyjdu 300 metrů od náměstí, potkávám jedničkovou Fabii následovanou Felicií kombi.

Zkus někdy vyrazit na vesnice, budeš zírat.

A určitě bylo lepší vytunelovat čkd a místo toho prodávat naše tramvaje do Filipín bylo lepší nahnat propuštěné do skladů, německý montovny nebo jako securitáky nekam do océčka
To má víc přidanou hodnotu, jak vyrábět vlastní trmvaje, že 😄 😄 😄
kesumb
no a dneska muzes vzit pilu a jit kacet stromy. Nebo lestit skla za 3000kc/vyjezd + 15 min prace. Plus teda jako na skolu muze ten kdo udela prijimacky a pak taky si muzes misto chciplyho tosu zalozit firmu na soustruhy a koupit si bungac. Coz evidentne nekdo dokazal. Kolik znas lidi co bydlej ve 30 s detma s rodicema v jednom byte?
Avatar - Anonym
Anonym
žádný, zato znám lidi co bydlej v chatě, která není celoročně k obývání, ale rekreační, nemaj tam elektriku a jedou na FVe + elektrocentrálu, nebo bydlí v bungáči či maringotce jako komedianti v roce 1900 - nebo znam i lidi co topí měsíčně 25 nájem, maj malý dítě a manželku na mateřské a dělaj 2 brigády k hlavní práci aby to všechno poplatili

Těch znám celkem dost čéče.

Můj táta byl každý den doma v 15:15 a mohl se mnou jít po práci do stromovky a cestou mi koupit sušenku, nemusel makat do 11 večer aby zaplatil bydlení, obědy ve školce a družinu 😄
kesumb
vyborne, takze dneska bydlej radsi na chate nez s rodicema, maj se tedy lip nez za sociku, maj aspon tu chatu.

To, ze se cely ckd flakalo a bylo v 15,15 doma vim, sam jsem tam delal. Jak to dopadlo vime taky, uz nebylo co rozkradat. Ostatne nepotkavas autobus s reklamou DP pojd to k nam ridit za 50 mesicne? Skoro 6 tejdnu dovoleny, rekreacni moznosti.. Kazdej muze a vzhlefem k tomu jak vypadaj kavarny kolem stromovky s flattwhitem za 80-100kc evidentne na kaficka je. Domy kolem letny opraveny, na ulicich hezky auta a vecer si neni kam sednout. Burger u parkhotelu 300-350kc a neni si kam sednout. Takze na to evidentne lidi
maj a maj se dobre, respektive
lip nez za totace.
Avatar - Anonym
Anonym
podle smetánky v Praze soudíš že se má celá republika dobře, hehe. Na vesních 60-80% hospod krachlo, na burger za 300 tam má tak 30% lidí, ještě většinou čerstvě nastěhovaný náplavy, celý to vymírá a sou obce kde lidi 50+ tvoří 60-70% obyvatel obce.
A za to že je opravený náměstí, 400 metrů cesty a škola za nijní prachy vydáváš za blahobyt, že v tý škole má školní kuchařka 24 čistého už ti nevadí vid 😄
kesumb
zacal si s dp a stromovkou sam, osobne na maly vesnici nikde mam chalupu generace a novejch domu se postavilo za celej komunismus min jak od 1989 krom 6tibytovky. A pozor to vse za cenu ukradeni i toho co se nedalo. A pak tam obcas nekdo neco ukradl tak postavil. Dneska je to samej johndeer, obcas novostavna a nekde fve. Vesnice jsou opravenejsi nez v 80er. Pravda, hospod ubylo. Zas ma kazdej karu, v garazi vycep a sud si koupi v makru. Jak muzes proboha vubec vytahovat socialistickej venkov. Nic nebylo horsiho nez sebrat lidem rodinnej kus lesa, ukrast kravy a do chliva *** jzd. Diky za kazdej den co todle svinstvo i s mizernym gulasem, ckd a jzd neni
Avatar - Anonym
Anonym
jo jenže v roce 1988 stál pišingr v sámošce před lávkou 1,20 😄

A limča další korunu, trošku jiný cenovky jak malinovka za 55 a burger za 300 vid

Vesnice se za totáče vzmohly jako nic jiného, máš tu smůlu že jsem si nechal vyprávět jak to bylo v roce 1940, na začátku války.
Auto měli ve vesnici dva lidi, továrník a doktor, v roce 1975 asi 500 lidí.
V obci byla jedna malá škola, chudobinec pro ouštěné děti a 2 hospody. Jinak nic.

Komunista postavil - zdravotní střdisko, kulturní dům, samošku, novou školu, ftobalový hřiště, JZD, ve vedlejí obci další JZD a TOS, vyasfaltoval cesty, postavil v okloních 6 obcích 3 mosty přes sázavu, elektrifikoval trat, z chudobince udělal dětský domov a ze zámečku domov pro seniory.

A lidi si stavěly chaty a baráky, takový úpadek zažila vesnice kde bydlela můj děda od roku 1945 do roku 1989 😄 😄 😄 😄
kesumb
jo, muj pradeda mel v roce 1930 auto a dodavku, na ty vesnici prispel 1/3 na elektrifikaci. A pak mu to vsecko sebrali a nechali ho umrit bez pece. A za to co sebrali postavilo par zlodeju zelinsru baraky na ktery ukradli penize z jzd nebo bytovky. A jako tresnicka na dortu se mel delnik nekde v ***i lip nez doktor.

tvl zamecek, zapomnel
si rict ze ho nekomu sebrali, stejne jako ringhofer. Nejdriv snaha predejit sebrani tak nemecky obcanstvi, pak kolaborace vezeni a komunisti. Celej komunismus byla jenom sbirka zlodeju a okradenejch. Jenom si rezim kupoval preference gulasema za 12 a pivem za korunu. Plus flakani se v ckd do 14 hodin. taky podle
toho to vsecko dopadlo. Srot vedle srotu a dneska je tam kart arena na el motokary nebo byty.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Že se tam tatík do 15:15 škrábal na ***i a ekonomika každým rokem upadala navzdory tomu všemu, co vše stát nakradl, to už Barik neřekne. Hlavně že měl guláš za 9 Kč a každý si mohl dovolit vystát frontu na některý z klenotů RVHP automotive.
Avatar - Anonym
Anonym
tatík dělal ve vývoji Avia Letnany, kde vyvinuli nový model Avia AN, se sklopnou budkou, turbomotorem, připravený do série na rok 1991, jenže jaksi Klausíkovic vláda nedala na rozjezd sériový výroby peníze a hledala stragického patenera podniku s 30 let starým výrobním programem, licenčním Saviemem 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Můžeš se jít podívat do Avia muzea v Panenských Brežanech, maj tam dvě vystavené
Tvé oblíbené ČKD stavělo moderní areál na Zličíne, kde první etapa zličínské továrny byla dokončena v roce 1989. Siemens tak dostal v privatizaci jeden z nejmodenjších hzávodů v bývalé východní Evropě.

Měl by sis trošku nastudovat historii

https😐/www.cs-dopravak.cz/…ipnch-ek-oprava/
kesumb
a presne tam avia patri, do muzea. Dneska se na zlicine opravuje par lokomotiv s jezdi elektromotokary, vydelava to vic nez ringhoferovy tramvaje, trzni ekonomika. Nemuze za to klaus ani nikdo jinej, proste to
neumeli vyrobit aby to bylo konkurencni. Stejne jako Zetor, ckd slany apod
Avatar - Anonym
Anonym
samozhřejmě že uměli, ale Siemens to koupil proto, aby zlikvidoval konkurenci, stejně tak koupila Cagiva ČZ aby zlikvidovali konkurenci a Krupp prostřednictvím Dlouhého a dalších gaunerů zařídil krach Poldi Steel a pak levně vykoupil nebo ukradl zásoby ušlechtilé oceli
Avatar - Anonym
Anonym
co měla tramvaj https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Tatra_KT😁5 nebo T6A5 společného s Ringhoferovou tramvají? Naopak - bohužel ringhoverovy tramvaje v podobě T3 dál brázdí Prahu, smutné že, zejména v roce 2024
Avatar - Anonym
Anonym
lepší byl do roku 2000 bochat licenční Saviem, navíc do roku 1997 s nesklpnou bodou, když od roku 1990 pršelo na dvorku výzkumu na AeNky se sklopnou bodou.
A další vhyozené STOVKY MILILARD Kč😒br /> BAZ STA Děvin
BAZ MNA
TurboLet L-610
motory Motorlet M602 https😐/www.muzeum-kunovice.cz/…walter-m602-a-8/
unifikovaná kabina Liaz, Tatra
ZTS Martin

atd

ale v 80 letech se nic nevyvíjelo a už je jelo setrvačností ke krachu vid, to ti napovídali e😜erti že jo 😄 😄 😄 😄

Vydržet totalita do roku 1995, tak by ses asi divil, co se mohlo dostat do produkce
kesumb
😁
no tvl to jo, to urcite! Prisla by nova barva na zetor uř1, uř3 by se ipet nestihlo protoze by vsichni byli doma v 15,15, liazy by dal plisnily ulice a kralovna vseho srotu avia by dal delala ty udejchany smrduty srace!
Avatar - Anonym
Anonym
jasně Ljzo, ZTS dělalo jenom jeden traktor vid
https😐/www.youtube.com/watch?…
Dovzdělej se
https😐/www.youtube.com/watch?…
kesumb
ja zetor mam a od zts detva nakladac. Srot vedle srotu, nestali o to v 1990 ani nasi natoz pak nekdo venku. Prvni blbec privezl od turka z nemecka olitanej kram a bylo to trikrat lepsi nez nova Avia, Liaz, CKD slany apod (opet tenhle klenot vlastnim takze na rozdil od tvy vymydleny hlavy komunistama vim presne co je to zac).
Avatar - Anonym
Anonym
nastuduj si pojmy UNC 060 , UNC 151, D600 atd

Zajímavé že to postavilo celou republiku a traktor se vyvážely na Island, Taiwan a další asisjské země atd
Ty Liazky jezdily až do turecka, celý sssr, západ evropy a některé snad byly až na severu afriky.
Ano muselo se pod tím ležet, ale opravil to každej pepa z dědiny.
kesumb
neuc orla litat, ver mi ze sem pod unc stravil vic casu nez ty…
Klenoty jako LKT ale i to 151 bych nevytahoval, to uz spis Hon ten se vcelku dal provozovat.

A vis odkdy to unc funguje? Kdyz z toho vyndali ten zetorackej sajrajt a dali tam perkinse nebo janmara. A nejlip s hydraulikou rexroth. Jenze trvalo to 15 let s mezitim v Bobcatu, JCB a dalsi nekradli gulase a makali.
A to vubec nevytahuju kubotu. Zajimavy ze ty tvoje zetory nahradila prave Kubota a vis proc? Protoze se za celyho socialismu a hlavne od 2/2 70 er jedly gulase a delalo kulovy! Celej ten zetor da sotva 1/10 hodin co
ta kubota. Stejne jaki tatrovacky motory. Protoze to proste u nas neumeli udelat poradne a prosrali to co tu bylo z 1. republiky
Avatar - Anonym
Anonym
a ČKD autojeřáby Slaný furt fungují https😐/www.ckd-jeraby.cz/
kesumb
vim, delaj generalky a repase. Ad10 coz je ad80 z v3s skladaj cezakum na mercedes a ad20 ma treba metrostav. Bohuzel v tatre nepochopili kam jde vyvoj s neumej prestavet nizkej podvozek s v8 vzduch za
kabinou na elektriku tskze nemaj kam davat ad30. Obcas to prodaj armade nebo otocenx jako vyprostovak. kupoval jsem tsm dily, je to ale kazdopadne porad totez bez vyvoje. Co udela velka ruka skoda slov
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, to jsou ty tvoje demagogie. Zetor se vyvazel i do severní Ameriky. Takovej to byl krám, že jsme ho museli prodávat až tam.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi byl Siemens hloupý a nevěděl, že vyhodil miliardy a měl s obrovským úspěchem prodávat Avie. Měl jsi založit konkurenční firmu a dělat to lépe.
Avatar - Anonym
Anonym
Siemens měl investovat do dokončení toho Zličínského závodu a hledat nodbé odbytiště pro tramvaje, nemuselo to skončit 73 ks dodanými do filipínské Manily, šlo najít odbyt i jinde ve světě.
To samé ČKD Lokomotivka Libeň

škoda ostrov nad ohří dodával trolejbusy i do usa, proč to neuměli jinde. Že by nechtěli?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, už už se komunistický režim chystal chytit druhý dech a dohnat Rakousko, ale Havel s Klausem mu to překazili.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Divný. Já končím v 15:00 každý den (až na výjimky) a s penězi vyjdu, ani nemusím žít v chatě. Zázrak.
Avatar - Anonym
Anonym
To máš dobrý. Tady lidi končí i s jednou prací 17-18 a kdo dělá 2-3 tak končí v 10-11 večer a ještě maká 70% všech víkendů v roce.
Pak se diví, že se rozpadaj rodiny nebo že děti nemá kdo vychovávat
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Divný, že nikdo kolem mě, možná kromě Ukrajinců, nedělá 2-3 práce do 11.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono se tomu říká sociální bublina. Vystrč hlavu z vlastní zádele :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pocházím ze Sudet a pracuji v průmyslu. Jestli se Barik pohybuje někde v zahrádkářské kolonii, tak je mi líto, občas život není fér a občas si lidi za své trable můžou sami. Rozhodně to nedokazuje, že za socíku byla tráva zelenější.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano a lidi pracuji třeba i ve službách, školství, na úřadech, u policie, hasičů, v zemědělství, lesnictví. Zkus se zamyslet :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, to vidím na každým rohu, inzerát na práci v lese s motorovkou za 19-25 hrubýho.
Značka ideál. Lepší nabídku jsem za poslední 2 roky neviděl.
kesumb
sezen nekoho na rozikovy kaceni, 6-20 tis na vyjezd.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdo dává 20 tisíc za výjezd a kde to inzeruje? Nikdy jsem to neviděl. Zajímavé, když tak zoufale hledají.
kesumb
https😐/www.rizikabezrizika.cz/cenik-sluzeb/

kolik stoji dneska zahrada k bungaci se muzes zeptat barika, trosku slusna 1000kc/m2 minimalne. Opet naucit se to da. Nech si nacenit zavlahu, na blby fve je marze aspon 30% a nesezene nekoho na realizci. musi se jenkm chtit makat a ne cekat na gulas za 12kc

edit a vubec, kdy u tebe byl doma naposled elektrikar nebo topenar instalater? Kolik si odnesl za hodinu prace?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Musíš všechno tak demagogicky překroutit?

Tady se řeší, kolik si vydělá obyčejnej člověk a ptám se na nabídku práce pro jednotlivce v lese a ty mi na to hodíš cenovou nabídku specializovaný firmy, kde přijede tým lezců s jeřábem atd... Nehledě na to, že začínají na úplně jiných částkách. Tvl. Seš v pořádku?
kesumb
ty ses uplne mimo, jako obvykle.

fve na baraku nedela nikdo jerabem ikdyz se ten ckd klenot da koupit za 3 vejplaty. Specializovany kaceni se v lese da naucit za leto kdyz se chce a muzes zacit. Opet neumis vymenit syfon a zapojit topeni? Nemas na to na youtube videomanual v cestine? Zkus treba tesarske okenko postvil bys podle toho krov na kostele. Joo kdyz cekas ze nastoupis a v 15,15 budes ve steomovce se sluzebnim 3+1 za zasluhy a gulasem za 12 tak si poplac s barikem.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne tady čekaj lidi že školní kuchařka nebude vařidt dětem obědy za 22 čistého a že policajt s 10 lety praxe nebude dělat za 32 čistého, stejně jako úředník na úřadě nebo výzkumáku, od kterého se čeká že bude mít výkony jako zaměstanenc soukromého sekotru ale palcenej je jako skladník v Amazonu co lepí na krabice štítky a toči volantem vysokozdvižky.....

a že paní na recepci nebude mít 20 čistého bez přesčasů a aby mělo slušnou výplatu, že musí udělat 350 hodin měsíčně
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jasně, já jsem mimo. OK, všichni si uděláme specializovanou firmu na rizikové kácení stromů a všichni si koupíme špičkové jeřáby za 120 tisíc a najmeme lezce a budeme čekat na zakázku za 15 litrů.
Ty seš fakt pacient.

A co do toho pleteš, jestli si umím vyměnit syfon? Jasně, že umím. Nepotřebuju platit tisíce kriplům, co zkurwí 90% toho na co sáhnou.

Já práci nehledám. Jen jsem čekal co zase napíšeš za perlu, když se zeptám, kde kdo dostane 20 litrů za výjezd s motorovkou. A samozřejmě jsem dostal to co jsem čekal. Demagogii.
kesumb
20 litru ti za sezeni na ***i nikdo
neda. Neda ti je za kaceni jako zamestnanci nikdo. Ale kdyz se naucis delat krovy na kostele mas to za den dva. Kdyz se naucis montovat fve totez. Kdyz se naucis kacet rizikove mas to za dva dny taky. Podivej se co stoji lesteni sklenenejch tabuli a kolik to dela lidi. Podivej se jak se opravuje litej mramor a co to stoji.

Jo jestli chces sedet na zadku a cekat co ti kdo posle tak si pak ale
nad pivem poplakej nad fialkou.

Pacient ses sam, ze neumis pochopit, ze za sezeni skolnika ti nikdo 10 za den neda. Za co to jsem popsal ja jo, tak se
muzes snazit a ne vinit greendeal, eu nebo russky sankce.

furt stejny tohle, novej barak vsude mozna, u Lidlu v Rakovniku stojej Cayenny, v Dolomitech je nejlepsi auto na parkaci usteckej RangeRover pochopitelne svr, Plny Alpy Cechu v barech s pivama za 10 euro ale ty cekas ze to dostne nekdo
za cumeni do lesa. Nedostane,
musi se
clovek snazit. Nerikam ze to
jde dycky, ale schvalne vyjmenovavam profese ktery se naucit
daj.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kolikrát to mám opakovat, že já práci nehledám a že já se mám dobře?

Já taky jezdím do Alp na výlety i když jenom Passatem. Nepotřebuju ke štěstí SVR.
Ale taky nežiju uzavřený ve svý sociální bublině a koukám se i kolem sebe.

Občas bych chtěl mít kouzelnej prsten a otočit s ním, aby všichni ti nadřazení zažili život bez těch nul a socek. Bez těch mravenců, díky kterým jsou nahoře. Ať už tím, že něco umí udělat pořádně, nebo dobře investovali a nebo tím, že jen podědili, nebo jsou jen vychcaný zm.di a zloději a podvodníci, mafoši a lobisti atd.

Moc by se mi líbilo, jak by čuměli, kdyby zůstali ve svý vilce a okolo nich by už nebylo nic. Nebyl by kdo by postavil silnici, nebyla by škola, nebyla by nemocnice, nebyl by chleba, ani maso, prostě nic. Nebyly by pneumatiky, ani díly do jejich naleštěnejch superaut, ani telefony a počítače, prostě ani houno. Ani židle by nebyly. Nic. Ani na ten Flat White by si nezašli. Protože by nebyl debilní socka dělník, co by jim vyrobil ten podělanej kávovar. V podělaný fabrice za podělanou minimální mzdu.
To bych si moc přál, všechny tyhle povýšený borečky delší dobu v tomhle vykoupat. Třeba by se probudili. Nebo by ti šikovnější začali prvobytně pospolnou a ti vychcaní by je pak zase okradli, nebo pobili a za 5.000 let bychom si mohli popovídat, jak to dopadlo.
kesumb
ja chapu ze ty praci nehledas a mas se
dobre, o to vic nechapu tvoje nazory na levny energie a suroviny za cenu podpory russka. K tomu zbytku cos napsal snad je to, ze si nemysli, ze je radost kacet v prosinci ve snehu, mrznout v desti na strese, snazit se vazat zelezo v mrazu nebo si nicit zdravi v nakladaci z detvy. Proto to ne kazdej chce delat, ale kdo chce banany nemuze sedet v kavarne u flattwhitu nebo cekat na zazrak ve skolstvi
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já zase z velké části nechápu ty tvoje. Tím to asi můžeme uzavřít.
Avatar - Anonym
Anonym
A ty profese co nejsou palcený ale potřebný bude dělat kdo? Mongol nebo afričan z Burkina Faso? Prober se
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A kdo ti brani dnes si po praci v TOSu mit soukrome podnikani a privydelavat si po odpolednach a vikendech?

Treba babicka moji zeny "dky" komunistum mohla ve svych 50 letech se dvema VS a vysoke inteligenci "z vlastni volby" zahrabavat diry na silnicich.
Avatar - Anonym
Anonym
nikdo, to sou ty 2-3 práce co lidi dělaj aby to uplatili a pak nejsou vůbec doma, nebo chodí v 10-11 večer nebo maj 45 druhý infarkt 😄
Vono když přišli z Tosu v 15:15 a dělali od 16 do 19 melouch, tak to bylo něco jiného víš.

A ještě se v tom TOSu nikdy nepředřel, takže fyzické a psychické napětí za dvě šichty se rovnalo zhruba tomu, co dneska v tom hlavním zaměstnání.

To sou ty rozdíly 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jo, koncili v 15:15, protoze zacinali v 6 a pokud nebydleli pobliz, tak sli na autobus v 5.20, aby se dostali do prace. Takze v sedm vecer skoncili melouch, dali veceri a sli spat.

A ze se v praci nikdo nepredrel? No, podle toho to pak take vypadalo, ze?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒] 😒] to se ti fakt povedlo!!! :yes: :yes: :yes:

Česká republika je v Evropě druhou nejméně dostupnou zemí pro koupi vlastního bydlení.

Ano, máme se nejlíp, akorát je to furt prakticky nejhůř v Evropě 😁 😁 😁 :-!
kesumb
a vede z toho cesta lezenim rusku do ***e, protoze na vychod se maj vsichni lip!!

nebo jim tam muzes pasovat rapida!
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko ti na Rapida zvysoka, maj svoje Lady - Iskra, Granta, Vesta a zbytek rád dodá čínan at už v podobě přelenců s logy Moskvič a Volga nebo s vlastními čínskými logy.

A krom toho i korejská a japonská a západní auta přes překupníky a šmelináře 😄
kesumb
ver mi ze bych si o ladu nebo
kamaz neoprel ani kolo. Mimochodem konec ruskejch pneumatik!!! konecne za cenu plus 30% to zas na v3s nebo unc dela mitas! takze konecne tu ostudnou nortec sracku sundam z posledniho stroje a nahradim necim
kvalitnim. Tvl 14 platen prej, sracka ze zlatej mitas
Avatar - Anonym
Anonym
ruský pneumatiky sem dodávala Kama, jezdilo na tom půlka nákladáků včetně návesů a tahačů.

Jinak to že si ty o to neopřeš kolo je asi moc netrápí, krom zemí bývalého Sajzhu to prodávaj do Mongolska, Vietnamu Peru, Chile, Kuby, Afriky a dřív i do EU, Austrálie, Arábie atd

Ted jak dávala ZOO Praha fotky, že další koně převalského dorazily do Mongolska, tak jeli na Kamazech. Blbý co 😄
kesumb
co je na tom blbyho? Kdyby se vic snazily mohly jet
mercedesem. Je zvlastni, ze na kamazech nikdo v eu nejezdi, nestavej se na tom ani e😜edicni specialy. Protoze kazdej chce
Mercedes a ne nejakej russkej pekac. blby co
Avatar - Anonym
Anonym
Kamaz se tu od 1.1.2023 nesmí díky snakcím prodávat, pokud ti to neušlo. Jinak do roku 2022 se jich v čr prodalo asi 25 ks, jezdíili u soukromých autodoprava na ostravsku nebo u Czech Col a dolech na mostecku. SKlápečky, autojeřáby, bendoubsy na přepravu dělníků atd
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Za to že jsme na tom tak bídně v rámci EU si můžeme sami. A to konkrétně tahle vláda 5demolice, která absolutně nezvládla energetickou krizi a totálně selhává v zahraniční politice, kdy je vládou pro Ukrajinu nikoliv pro Česko. No a pak samozřejmě fiskální zoufalství 5kolky, kdy elektrikář vůbec nechápe co dělá...

Za to, že nám EU nařizuje nesmysl za nesmyslem, může EU a EK v čele s eurohujery.

Nicméně cesta z války na Ukrajině není vojenská, ale jen a pouze politická. Tj. je nutno jednat. A aby někdo mohl jednat s Ruskem, tak musí vnímat, co požaduje, proč to požaduje a respektovat že to požaduje. A to I když s tím nesouhlasí. Jak pak dopadnou jednání, to je věci jinou. Mimochodem, jediný, kdo může reálně ukončit tu válku, je Trump.
Prasivak P
Boze moj, ty vies donekonecna dokazovat ze si este vacsi k0k0t nez si vserci mysleli. Takze maju vsetci respektovat co pozaduje rusko len preto lebo sa dozhodli napadnut krajinu iba kvoli tomu, ze neskace podla toho ako nejaky diktator piska? Hitlera tiez mali kedysi pocuvat a respektovat co pozaduje podla tvojej logiky, ze?
ryccardo
Souhlas a pak se nekteri tupani divi koho to voli lide ve volbach a ze nechteji volit ty spravne mainstreamove strany, ktere nas ovsem zavedly do takovych sra,cek a nici co se da.
ryccardo
No Rusko na sakcich rozhodne nevydela, ale ze nase vyklizeni ruskyho trhu udelalo radost Cine, tak to je naprosto jasny. Ziskali nasi blbosti obrovsky trh.
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko na sankcích vydělá, zejména zemědělský a potravinářský sketor a sektor civilního letectva, protože místo aby se kupvali Boeingy, Airbusy a Embraery a John Deery a New Hollandy se kupují a budou Kupovat Irkuty, Suchoje, Iljušiny, Tuplovevy, Kirovce, Rostelmashe, Belarusy, UTC (UralTrac) atd
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo a ne. Někde tratí, ale zase si otevře nový trhy. Najde nový cesty, zlepší bilanci vnitřního trhu a výroby. Naučí se nový věci, posílí soběstačnost. Ono toho bude časem víc. Ve finále je to prostě jen a jen posílí.
Avatar - Anonym
Anonym
Lhát si do vlastní kapsy ničemu nepomůže. Rusko bohužel ekonomicky nezkolabovalo.
Počet registrovaných nových aut na tisíc obyvatel přepočtený na celý rok 2024😒br />
ČR: 21,8
Slovensko: 16,2
Estonsko: 15,2
Polsko: 14,3
Maďarsko: 12,5
Litva: 10,7
Rusko: 10,2
Lotyško: 9,4
Rumunsko: 7,6
Bulharsko 6,9
Ukrajina: 2,3 (předválečný rok 2021) - 0,9 (válečný rok 2022)
Avatar - Uživatel_5638174
Uživatel_5638174
Po prudkém poklesu prodejů, přišlo oživení v podobě dovozu aut z Číny. I tak na počet obyvatel je prodej aut v Rusku velká bída. Co ale čekat od zaostalé militaristické země, pro kterou jsou předností výdaje na zbrojení a financování války na Ukrajině.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je ten pád a rozklad Ruska, o kterém nám tady naše 5kolka v čele s Fialou, ministryní války a zoufalým Lipavským od počátku básní 😒] 😒] 8-s
ryccardo
A naivni Sedlacek 😁 ano to je ten krach a rozklad zpusobeny totalni ekonomickou izolaci ze strany EU.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co to meleš prosímtě? Nikdo nesliboval totální ekonomickou izolaci. EU je 20 % světového obchodu. To není důvod nadále posílat Rusku prachy na to, aby zbrojilo proti nám.
traveldrive
Rusko proti vám zbrojí?
kesumb
ano zbroji, uz generace a jeste z nas taha prachy. A i pres to se najdou vocasove co jim fandej
traveldrive
Myslíš roky členstva vo Varšavskej zmluve.
Predsa členstvo v NATO je úplne zdarma, zmodernizujú vám infraštruktúru, navozia novú vojenskú techniku, delá, mínomety, tanky, lietadlá, vrtuľníky - a celkom nič za to nechcú.
A čo myslíš tým ťahaním prachov?
kesumb
clenstvi v nato jsme si zvolili a stejne tak v eu vcetne podminek. Tanky nato tu na rozdil od 68 nebyly. Penize jsme posilali za ropu a plyn, coz ted nastesti zjistujeme neni nutny.
Avatar - Anonym
Anonym
peníze rusku resp. sovětskému svazu dokonce posílalo i USA, to je překvápko vid.
Protože od něj kupovalo titan, ropu, obilí nebo uran 😄

A naopak sovětské prachy (zlato) si bralo USA když tam za sSalina stavěl Ford, Caterpillar a další fabriky na auta, traktory, buldozery a další industrializaci.


Ony peníze nikdy nesmrdí vid, ostatně USA obchodvalo i s Hitlerem
kesumb
a jak obchodovani s Hitlerem a Ruskem dopadlo vime.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zvolili?? Opravdu?? Formálně ano.
Realita je ale taková, že většina voličů pro vstup NEBYLA.

Přes 77 % hlasujících (41,73 % ze všech oprávněných voličů) členství podpořilo, Česko tak do EU vstoupilo 1. května 2004. Referenda se zúčastnilo 55,21 % oprávněných voličů.
traveldrive
Ty si fakt cvok. Takže podmienky vo Varšavskej zmluve = všetko zle, podmienky v NATO a EU super, však sme sa tak dohodli...
Peniaze za ropu a plyn - tomu hovoríš ťahanie prachov? Nehovorí sa tomu nákup? A jasne, prečo kupovať ropu a plyn od Rusov, keď ju môžeme dovážať z inej svetovej strany podstatne drahšie? Daj sa vyšetriť.
kesumb
presne tak, rozhodne lepsi z druhy strany za dvojnasobek nez z russka!

Jinak prave proto, ze je to nakup je dobre ze se snazime snizovat spotrebu fosilnich paliv.
Je to naprosto pochopitelnej a spravnej krok.

Nejhorsi je, ze za ten tvuj nakup tu pak platej uzitecny ***y aby hlasali proklemelskou propagandu coz presne ty, barik a mokrous opakuje. Porat totez, musime jednat s ruskem, musime kupovat jejich levnou ropu a plyn. Musime rusit sankce. NE NEMUSIME! Celej greendeal dava smyls a ma logiku vedle tohodle
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vůbec nechápeš, že hodnotová ropa má 2x vyšší výhřevnost.
traveldrive
😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z NÁS TAHAJÍ PRACHY?!?

Moment, já myslel, že naopak bohatí Rusové investují u nás a naše firmy vyrábí a prodávají do Ruska. Třeba i ta blbá Škodovka... :-!

I když... ano, musím uznat, že na prodeji Škody v Rusku ve výsledku vydělávají Helmuti 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A ne snad???
traveldrive
Podľa čoho vieš? Zatiaľ skôr sledujem, ako ČR zbrojí proti Rusku. Alebo už zbrane na Ukrajinu nejdú?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ukrajina je pod ruským útokem ty trotle.
traveldrive
Na trotla sa pozri do zrkadla.
Dodávanie zbraní na bojisko predlžuje vojnu a neustále zvyšuje vojnové škody aj počet mŕtvych. To ťa neučili? Kór ak sa zbrane dodávajú tomu, kto melie z posledného.
Zbrane a vojna namiesto rokovacieho stola? Si fakt humanista a demokrat... 😢
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Odriznout Russsko.
Automaticky nenakupovat od bývalých sovětských republik. Od Číny. Od Indie. Od Turecka. Prostě od všech 150 zemí světa co neudělali sankce. 😉
Easy. Vyřešeno. Rusko padne.
Avatar - Anonym
Anonym
a v Rusku dál koupíš cokoliv včetně Rollsu a Bentley.Ochotně dodaj přkeupníci z Běloruska, Gruzie, Azerbajdžánu, Číny a Turecka, stejně jako cokoliv dalšího.
Celkem by ma zajímalo třeba statistika, kolik se prodalo domácích traktorů v roce 2017-2019 a pak v roce 2022 a 2023 a první pololetí 2024.
Vůbec bych se nedivil, kdyby prodeje domácích výrobců narostly o 15-35%. Někeré sankce totiž domácímu průmyslu fakt pomáhaj.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Fakt?
Zakázal bych vývoz všeho EU zboží mimo EU. Pak Russ nedostane ani prd. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Konečně na to někdo kápnul 😁 😁 😁
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
A zakázat dovoz ze zemí mimo EU. 😉
Řešeno. Děkovat netřeba. 😉
traveldrive
Takže už nebude v obchodoch nič. Na prídel španielske pomaranče za 5000 Kč za kilo a islandské banány za 8000 Kč za kilo. A benzín v pollitrových fľaškách po tisícke. Vivat!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já nevím, nebylo by lepší v EU pro jistotu nic nevyrábět? Když nic nevyrobíme, tak Rus nemá co dostat, ne??? Nejde to obejít... No s navíc splnime Green deal , ne? Tomu se říká double 😒]

Já bych tady jen dával dotace na EV, dotace na FVE... dotace na podporu ne-zaměstnanosti, protože ne-zaměstnanec pobírající dotace za ne-práci je sen eurosocialistocké sebranky 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
asi tak nějak, s těmahle zelenýma pomatenýma utopistama vůbec nemá cenu reagovat, vůbec netuší jak funguje svět.
Čína má statagický zájem dodávat Rusku a překupníci budou dodávat cokoliv, pokud na tom vydělaj.
Navíc rusko krom chipů a elektroniky si umí vyrobit řadu věcí samo, třeba narozdíl od nás nebo dalších evropských států
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Máš pokrokové myšlenky. Nechceš být ministrem?

nic nevyrábět..... to je řešení. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
nic nedovážet..... bonus navíc. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Avatar - Mokrous
Mokrous
A bude ráj na Zemi. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
To EU výrobci brzy zkrachují, Lojzíku. Protože někteří sou přímo závislí na e😜ortu do Asie, Afriky a dalších banánových zemí 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
To nevadí, hlavně že Russsko padne. A Green Deal zachrání planetu.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak určitě. Jako ironie dobrý no 😄 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně přijde nejsmutnější, že tě evidentně ta idea, že se Rusku ekonomicky daří, zatímco si posouvá hranici na západ, těší. Hlavně když se můžeš vysmát pětikolce, viď?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi úplně mimo. Dej si chladnou sprchu.
Nikde netvrdím, že Rusku se daří. Tím míň asi můžu tvrdit, že se mu daří tím že posouvá hranici na západ.

Rusko je zaostalé, nevzdělané, snoubí se tam bída s nouzí. Jenže na rozdíl od hujerů se taky snažím vidět proč to tak je, co k tomu vedlo a co může následovat.
To je, co?

Ale chápu, že hujeři v tom co píšu vidí jen to, co naznačuješ ty :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nesuď sám sebe. S tvých příspěvků je jasné, jak ta tvá hlava uvažuje. Tu sprchu si dej sám sobě a přemýšlej, nad tím, proč ti to twist napsal.
traveldrive
Pretože si nevidí na špičku vlastného nosa? 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano ano, zato ty jsi všechno prokoukl a víš, že nejlíp se žilo za socíku a jen ve fašistickém okupantském Rusku mají ty správné hodnoty. Užívej si, že jste dosáhli rozkladu slovenské demokracie, a neotírej se o mě.
traveldrive
Ty si fakt kus vola. Kde som niečo z toho, čo si spomenul, napísal? Ružové okuliare a bujná fantázia, to máte spoločné viacerí. Prebudenie bude kruté.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě žádné probuzení nečeká, to ty budeš čumět jak tele na nová vrata, až se zas a znova ukáže, že Rusák není kámoš.
traveldrive
Ani nikdy nebol. Podľa teba je Nemec alebo Američan kamoš?
Ale vždy mať lepšie za suseda obchodného partnera ako politického nepriateľa. Lenže to takým tunajším jelitám nedocvakne.
Prasivak P
Zato tebe to docvaklo a chcel by si mat za obchodneho partnera suseda, ktory bombarduje nemocnice, vrazdi civilistov a znasilnuje deti. Gratulujem, viem si predstavit ako ta tesilo trebars video kde rusi znasilnovali batola a tesil si sa ze by si tiez chcel mat takeho obchodneho partnera.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Napsal mi to protože je povrchní jak námraza :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Píšeš cosi o pádu Ruska a ministryni války s vytlemenými smajlíky, ale já jsem povrchní. Ok.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano jsi. Super že jsi to uznal :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co musí mit člověk v hlavě, aby rusácko obdivoval. Nerostné bohatství, jak zbytek světa a výsledek je, že jezdí v 30 let starých tancích zabijet Ukrajince. Zajímavé je, proč rudokomouši nemávají Čínskými vlajkami, když je Čina ekonomicky úspěšná. Asi to smrdí prací.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podívej se na hustotu osídlení, počet obyvatel. Rusko a Čína jsou dva světy.
Avatar - Anonym
Anonym
čínskejma vlajkama by měli mávat zelený bolševici v EU vystupujícím pod krycím názvem liberálové, ti totiž svými činy způsobují totální závislost EU na Číně. 'A zřejmě jim za to Čína i velmi slušně platí vid 😄
kesumb
ale pozor to je klasicka mantra, je lepsi podporovat russackej srot a naftu nez kupovat a ted pozor vytahni si konecne hlavu z ***e stridace si muzes koupit vyrobeny v Indii/Svedsku/Holandsku (Victron jakozto mercedes v tydle technologii), nebo z Madarska/Vietnamu/Mexika (Solaredge). Panely z Italie nebo USA .Baterie ve zkratce LG (audi etron treba), Panasonic, Sansung.
Avatar - Anonym
Anonym
bohjužel 88% Fv panelů dodávaných do EU je Made IN CHINA 😄
Takže můžeš, ale nikdo to nedělá....

Ono si taky každej občan ČR může koupit Bugatti, stačí si na něj vydělat vid 😄 😄 😄
kesumb
vyborne takze zavislost na cine je tvuj blud, kdyz si to muzes koupit jinde coz muzes. Ropu si taky muzes koupit jinde tak proc podporovat russko
Avatar - Anonym
Anonym
nikdo to nekupuje protože se to ekonomicky nevyplatí, ty panely vyrobené jinde než v čajně sou totiž výrazně dražší, vid kecale
kesumb
tak plyn byl z russacka taky nejlevnejsi a kupovat ho nemuzeme abysme se sami sobe mohli podivat do oci.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Plyn z Rusácka byl levný jen do chvíle, kdy nás přes něj Rusko potřebovalo vydírat.
kesumb
a pozor! plyn netece a nic se nedeje! Kwh el stoji 6-8kc a nikdo nekolabuje, nezamestnanost neni, sehnat nekoho na praci kamkoliv nejde a pad cen nemovitosti se nedeje. Takze je porad nekdo kupuje, na kwh el podniky maj. A stejne tu ruska galerka vykrikuje jak je nutny rusku podkurovat protoze si myslej ze se budou mit lip nejlip bez prace. Proto ty hesla o levnejch statnich energiich a surovinach. Jakoby nekdy stat umel
neco zaridit levne a efektivne..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, nikdo nekolabuje. Kromě našeho průmyslu, kdy odchází nebo se chystá odejít jedna fabrika za druhou co???
A je to i v investicích, kdy nás obcházejí obloukem, nikdo tady nechce vyrábět. Právě protože cena energií je totálně nekonkurenceschopná. Díky téhle skvělé vládě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže fact check.

Za prvé, z Česka neodchází jedna fabrika za druhou a pořád máme rekordní nezaměstnanost.

Za druhé, ceny energií jsou v Evropě obecně vysoké, protože si sami zdražujeme energetiku mj. povolenkami, zálohovými platbami, dotováním OZE, nutností stabilizovat síť. To není nic nového a nezavedla to tato vláda, ale ta Babišova vč. europoslanců + ostatní evropské vlády.

Za třetí, ano, investic sem poslední dobou mnoho neproudí. Těch důvodů je více, např. otřesný stavební zákon a vyždímaný trh práce.

Za to, jak vláda zvláda energetickou krizi, bys jí měl děkovat. Na to, že odborníci prorokovali, že nahradit ruské dodávky plynu nepůjde, to dopadlo krásně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bože to je zas nesmysl za nesmyslem... Stavební zákon (už neplatný) stál za starou berlu, nový je o hodně horší a neřeší reálně vůbec nic. To jen na okraj.
Nicméně ani ten blbý stavební zákon neznamenal odchod investic.
Firmy odcházejí nebo se chystají odejít. To je fakt. Dopad na zaměstnanost bude se zpožděním. A bude.
Avatar - Anonym
Anonym
firmy odcházejí zejména kvůli předraženým energiím, kdy nejsou schopni konkurovat jak firmám z Asie, tak paradoxně ani těm z USA. Sranda co, že výroba v USA je levnější jak v ČR 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Česká republika jako země zaslíbená pro zahraniční investory? Dnes už to tak docela neplatí. Naopak, podle čerstvě zveřejněných statistik České národní banky klesl objem přímých zahraničních investic do základního kapitálu českých firem o 6,6 miliardy korun.

Asi tak 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fakt check - realita😒br />
Stavební výroba klesla téměř o sedm procent: Meziroční pokles stavební výroby v ČR v květnu zrychlil na 6,8 procenta, uvedl ČSÚ. Inženýrské stavitelství oslabilo o 6,3 procenta a pozemní o 7,1 procenta.

Průmysl v květnu zrychlil pokles: Průmyslová produkce v Česku v květnu zrychlila meziroční pokles na 3,2 procenta z dubnových 0,4 procenta. Meziměsíčně byla nižší o 2,2 procenta, uvedl ČSÚ.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A ty myslíš, že ti co nechtějí vidět a slyšet snad vidět a slyšet začnou?
Obávám se, že dokud nepolezou sami po čtyřech, tak to prostě nepřiznají.
Avatar - apoho
apoho
Mokrouši, zjevně si novináři nepřečetli tvé informace, které zde šíříš o blahobytu v Česku😒br />
https😐/www.novinky.cz/…na-maso-40479053#…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Sis mě s někým spletl, ne? Já se tu snažil vysvětlit Kesumbovi, že opravdu ne každý se má a může mít jako on a lidé v jeho bublině, nebo třeba i ty.
Avatar - Anonym
Anonym
plyn stále teče https😐/www.e15.cz/…shington-1416605

Je smutný že máte tak špatný informace, k tomu ještě jedou dodávky LNG z Ruska.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jaké špatné informace? 15 % na evropský kontinent ti přijde hodně? Ani v rámci EU Rakousko nebo Maďarsko s odstřižením od Ruska nespěchají, takže těžko budeme na nule. Podstatné z našeho pohledu je, že jsme se s Německem vyrovnali s vynucenou přestavbou energetické koncepce.

Netvrdím, že je vše růžové. Zaplatili jsme za strategické chyby, ale stabilizovali jsme situaci a můžeme racionálně uvažovat o tom, jak dále snižovat ceny a diverzifikovat. A ne že se budu jak primitiv vysmívat "pětikolce", že se má Rusko skvěle a od nás firmy utíkají (jen ze to nějak zázračně neprojevuje na nezaměstnanosti). Jde tu o víc než o nějaké stupidní vnitropolitické boje.

BTW: Gazprom bojuje s obrovskými propady příjmů a Rusáci při každé příležitosti žadoní o zrušení sankcí, takže ne, nestačí otočit kohoutkem a prodávat energie do Číny.
Avatar - Anonym
Anonym
rusko nevyváží jen ropu a plyn, jak se nektěří zouflaci snaží tvridt, protože opět nemají informace.
Vyváží se i uhlí, zprcovaný uran v podobě paliva do rekatorů JE, nikl, titan, zlato, vyváží se nákladní vozy, traktory, motorky, vrtulníky, zbraně a hlavně obilí a potraviny.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rusko se jistě bude snažit vyvážet co nejvíc niklu, titanu a Buchanek, a v mém zájmu zase je, aby jich po dobu války vyváželo co nejméně. Co na tom nechápeš?
Avatar - Anonym
Anonym
Co je tvůj zájem je Rusku silně u zádele, stetjně jako těm co od něj kupují i těm co mu rádi dodávaj.

Smutné, že si to ještě nepochopil...
Avatar - Anonym
Anonym
A když vypukla energetická krize v 2022, dodávala sem Čína a další naftu vyrobenou z ruské ropy, takže sme jen kupovali přepracované ruské suroviny, to si tam započtni taky 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Naší snahou má být zamezit obcházení sankcí, ale když je Rusák nucen prodat ve výprodeji a Čína slíže smetanu, pořád je to menší zlo než napřímo dotovat válku.
Avatar - Anonym
Anonym
ta nezávislost na Číně jde EU čím dál líp, hahaha
https😐/oenergetice.cz/…ovat-i-v-nemecku
traveldrive
A Ty? Obdivuješ Nemecko alebo USA?
traveldrive
Ty keď sa raz prebudíš, bude to pre teba ťažký šok, snáď to predýchaš. Sen, v ktorom žiješ, nebude trvať večne.
Zaujímavé je, ako sa podkatorí oháňate rozpínavosťou Ruska a posúvaním hraníc na západ, a nikto sa nezaoberá dôvodmi, prečo vôbec k niečomu takému muselo prísť. Rozpínavosť NATO a EU s tým asi nemá nič spoločného, že nie?
kesumb
tak se seber a odstehuj se do russka kdyz se ti eu a nato nelibi. Ani u vas ti v tom nic nebrani. Ale bacha abys pak mohl s knucenim zpet
traveldrive
Aha, tak toto je tá demokracia? Tá sloboda slova a názoru? Pravda a láska? Kokso, však ty nemáš ani tušenie, kde je sever.
kesumb
vole hlavne ze vis kde je vychod!
traveldrive
Jejda, priskoro ti došli argumenty. Ja som si naivne myslel, že mi moju dogmu logicky a reálne vyvrátiš.
kesumb
jaky argumenty?! Copak ty nemas svobodu slova? Copak ty nemuzes demokraticky k volbam?

Uvedom si ze kdyz Russko neexistovalo byla v cr univerzita! Muzeme se spojovat s eu a nato jak chceme!
traveldrive
A nasekať si palcov, koľko chceme, zabudol si dodať. Tú slobodu si o pár príspevkov vyššie jasne vyjadril. A vidím, že aj vedomosti o histórii máš hlboké. Ale radšej sa upokoj, aby ti nepraskla žilka. Nejako si sa rozohnil. 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano, to jsou ty pravé hodnoty. Drž hubu a krok a jinak táhni k čertu prokremelskej skřete. Protože na vlastní názor nemáš v liberální demokracii zřejmě právo. Teda máš, ale jen na ten jeden jedinej schválenej. Jinak šup, nálepka a šlus.
traveldrive
Najhoršie je, že si to tie teľce ani neuvedomujú a sú vychechtaní, aká je tá demokracia super, že všetko majú a všetko môžu...
kesumb
a copak ty konkretne nemuzes?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty už naštěstí v demokracii žít nebudeš. Můžete se klidně transformovat ve svobodný ruský satelit běloruského typu. Je to na vás.
traveldrive
Chválabohu. V tom, čomu ty a tebe podobní hovoríte demokracia, ani žiť nechcem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To mi nemusíš říkat, to už jsem dávno pochopil.
traveldrive
Aspoň niečo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tahle vaše hra na disidenty je taky komedie. Podporujete fašistický stát, který si svévolně posunuje hranice k těm našim, pozavíral a pozabíjel celou opozici, zlikvidoval média a zničil občanskou společnost, ale běda, jak vás někdo zkritizuje za vaše názory. Nová totalita!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Dokonalej prototyp demagoga a voliče pětikoalice.
Okamžitě víš, co kdo podporuje, co si kdo myslí, na co si hraje a tak dále.
Že je všechno jinak úspěšně ignoruješ, nebo popíráš. Bravo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pokud se chceš zastávat traveldrivových mouder o tom, že Kremlem nařízená invaze se statisíci obětí "musela přijít", protože si bezostyšně vstupujeme do EU a NATO, tak ano, stačí mi to. Moje vůle vést filozofické debaty na toto téma skončila cca před dvěma lety.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ne my, ale Ukrajina. Bylo to řečeno snad tisíckrát. Nehájím Rusko a netvrdím, že na to má právo.
Jen říkám, že to jasně deklarovalo. UA nepůjde do Nato, nebo bude zle. No, tak si to museli všichni vyzkoušet v praxi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ukrajina do NATO nevstupovala. Naopak byla už jednou odmítnuta. Kdyby v NATO byla, válku bychom neměli. Rusko deklarovalo své požadavky (spíš nesplnitelné ultimátum) před válkou a světe div se, týkaly se i našeho členství v NATO. Podle tebe když zapíská stepní diktátor, tak máme na povel opustit NATO či EU a vydat se mu napospas? Ty bys s tím souhlasil? Proč čekáš od Ukrajinců, že budou souhlasit?

A ne, nikdy nešlo o NATO. To je jen taková pohádka pro ustrašené mužiky, kterým média servírují, že Ukrajina už už převážela jaderné zbraně k odpálení na Moskvu. Podobně jako jim servírují, že roku 68 už už americké tanky překračovaly hranice ČSSR. NATO díky válce posílilo a prodloužilo hranici s Ruskem - mezitím ruské základny v blízkosti Finska zejí prázdnotou. Tohle je od začátku o tom, aby Ukrajina neukázala, že to jde jinak a lépe, a o tradičním ruském imperialismu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Týkala se i našeho členství? Buď konkrétní.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"V úvodu odpovědi ruská strana zopakovala svůj požadavek, aby bylo vyloučeno budoucí členství Ukrajiny a Gruzie v NATO a aby se síly Severoatlantické aliance stáhly ze střední a východní Evropy. Rozmístění vojenských možností a infrastruktury aliance se má podle Moskvy vrátit do roku 1997."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No a? Požadavek ministryně války je, aby se Rusko vymazalo ze světové mapy....

Jinak jsi citaci utnul přesně jak se ti to hodí.

Tehdy Rusko a NATO podepsaly základní úmluvu o spolupráci. To bylo to podstatné. A ať se ti to líbí nebo ne, tak to má hlavu.

Tj. díky za citaci a na co narážíš. Ale tímto jsem chtěl říct, že je asi přirozené, že si řekneš o víc než můžeš dostat. Zvlášť v případě Ruska.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebudu vůbec reagovat na kecy o ministryni války, to si řeš s dezoláty na Parláčích.

A co, že Rusko a NATO podepsaly spoluprácí? Tím spíš si snad suverénní evropské státy můžou spolupracovat s NATO, jak uznají za vhodné.

Naše členství v NATO je bod, kde končím s jakoukoli diskusí. Tahle země si může žít, jako by se o pár set kilometrů dál nevraždilo, jen proto, že jsme do NATO vstoupili. Díky tomu máme slušnou pravděpodobnost, že i naše děti tu budou žít a zakládat rodiny, aniž by je zabila sovětská raketa s přesností počítanou na kilometry.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prober se. Nevím tady o nikom kdo by tu podporoval Rusko, kdo by souhlasil s tím co udělalo a co dělá.

Vidím tu jen eurohujery, kteří ty co nesouhlasí s tím co děláme my a EU lacině nálepkují jako proruské. Protože se jim to hodí. A protože nic než lacině nálepkovat neumí. Mimochodem, přesně tohle vytvářelo třídní boj. Kdo není s námi, je proti nám, a je to třídní nepřítel!

Jinými slovy, mentálně jsi kovaný komunista :-!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pravda.
Až na masové zatýkání, transporty do lágrů a vraždění se to tu nápadně začíná podobat všem těm "úžasným" ismům, které vedly do totálních pekel.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jo no, až na to zatýkání, perzekuci novinářů, lágry a vraždění opozice je to tu úplná... nová totalita!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neboj. I na tom kovaní komunisté pod vlajkou eurohujerů úspěšně pracují :-!
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
(radsi jsem svuj komentar sam smazal, priste ho napisu s chladnou hlavou)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdokoli pomáhá Rusku, aby uspělo jeho válečné tažení, je proruský a budu ho tak označovat. To nemá vůbec nic společného s komunismem, to je sebeobrana. Hra na to, že napíšu 1:1 to samé, co píše ruský vládní Sputnik na Telegramu, a pak mě nikdo nesmí kritizovat, jinak je komunista a totalitář, na mě neplatí. Já znám názory lidí jako Majerníková Zahradníková dávno předtím, než si je nastudují oni.

Jinak tebe nebo mokrouse bych neoznačil za vědomě proruské. Vy jste spíš přisátí na babišovské či pitomiovské kruhy, a nedochází vám, že vám říkají, co chcete slyšet.

PS: Nejsem liberál, ale jestli jsem komouš, tak budu první, který usiluje o volný trh.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mentálně jsi kovaný komanč. To neznamená že přesvědčením nemůžeš hájit jiné hodnoty. Já hovořím o tom jak uvažuješ, tj. způsob.

Jinak tvému hodnocení se opravdu musím jen smát. Jestli někde vidím přínos 5kolky, tak jen a pouze v tom, že utli Babiše. Pak už je všechno špatně.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, chápu, v některých kruzích je komanč každý, kdo není ochotný mlčky poslouchat lži, a největší disident a demokrat se pozná tak, že má stejné názory jako rusofašističtí propagandisté. 😁

Nevím, proč se mnou řešíš pětikolku. Ale když už si o ní chceš povídat, tak je velmi dobře, že šla příkladem v reakci na ruskou invazi a celkem zvládla energetickou krizi. Mám k ní hodně výhrad, v evropské politice je to kromě Euro 7 naprostá zoufalost, ale žádná dokonalá strana tu holt není.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Uvažuješ přesně jako komanči. A to v tom že vytváříš třídního nepřítele z někoho, kdo nemá stejný a ten jediný správný názor jako ty.
Patříš do skupiny lidí, která Orbána a další nálepkuje jako proruské. Která lidi, kteří vnímají priority a zájmy našeho státu výš než proroty Ukrajiny, označuje za proruské.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tvl, Bureš a Pitomio. Tos teda trefil. Ostatně jako všechno.

Dnes jsem proruský šváb a před 10-15 lety jsem byl odporný xenofob, co nechápal pozitiva kulturního obohacení a nepodporoval náboženství lásky a míru. A já přitom jen ovládal matematiku prvního stupně ZŠ a sem tam jsem použil logiku a historická fakta. Dostával jsem všude bany, třeba i od Prima Zoom, kde mi progresivní degenerát převlečený za redaktora tvrdil, že Karel IV. byl pedofil, zatímco prorok M (tfujtajb! Ani to vyslovit nemůžu) nebyl. No a co asi dnes pomalu říká většina nativních Francouzů, Nizozemců, Švédů, Němců atd...??? Nojo, ale už to nezastaví. Matematika je sviňa.
Avatar - fOE
fOE
Je to marne, dezolatum jako traveldrive jsem jiz jednosmernou letenku zdarma do toho jejich vysneneho bazmekistanu nabizel opakovane, zadnej tam ale nechtel.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty jsi opravdu neuvěřitelný. NATO ani EU nás neokupují. Nikdo nás nenutil k nim vstoupit, nikdo nežadonil. Rozhodli jsme se sami a kdykoli můžeme vystoupit. Jak se rozpíná Rusko, vidíme dnes a denně. Paneláky srovnané se zemí, rozbombardované elektrárny, nemocnice, hotely. Mučírny, znásilňování, vraždění civilistů, nelegální anexe. Únosy dětí. Ale to nevadí, příčinou přece je, že si suverénní země vyjedná vstup do mezinárodní organizace!

Proč netáhnete z EU a NATO, když jsou příčinou všeho zla? Proč podporujete americkou rozpínavost? Vypadněte už.
traveldrive
A teraz mi eše vysvetli tú demokraciu. 😒] 😒] 😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Radši mi odpověz, proč jste v EU a NATO, když jimi opovrhujete. Upřímně mě to zajímá. To jsou poád americké loutky, válečné štváčství a bruselský diktát, ale jakmile dojde na otázku členství v EU a NATO, Fico nehodlá nic měnit. Proč? Slovanský bratr čeká s otevřenou náručí. Stačí jen říct a budete součástí skvělého nedemokratického světa.
traveldrive
Vidíš, teraz si priznal, že predsa len niečo vieš.
EU je taká akí sú ľudia, čo jej velia. Utekajú len zbabelci (zaujímavé, furt mi to radíš - prečo asi?)
Nie je treba utekať, keď sú lepšie riešenia.
Avatar - Anonym
Anonym
Do NATO a EU se vstupuje dobrovolně, je nutné splnit určitá vstupní kritéria a ostatní země s tím musí souhlasit.
Ruský imperialismus existuje staletí. Existoval za cara, za Stalina, za Brežněva, za Putina. Do ruské sféry vlivu se nevstupuje dobrovolně, kritériem je ruský zájem a jestli ta země souhlasí, či ne, Rusko nezajímá.
Já v tom tedy vidím rozdíl. A to nejsem fanoušek současné evropské a americké politiky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Brusel bych občas vypálil do základů. Ale jestli se ho budeme snažit ovlivnit k obrazu svému, nebo rovnou odejdeme, je čistě na nás.
Avatar - Anonym
Anonym
Teoreticky jde odejít do ESVO (Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko). Být na trhu EU a v Shengenu, ale nemuset se podílet na Green Dealu, migračním paktu a stovkách dalších euronesmyslů. Ale reálné to není.
Zbývá prosazovat naše zájmy v Bruselu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Toto je vcelku správný popis věcí. Tak to prostě je.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Vážení! Prosím vás, všimněte si, jak si Mokrouš a BarricheIIo hned dávají samolajky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Chtěl jsi táhnout tak táhni :-!
Avatar - Anonym
Anonym
To je realita. Malá země jako ČR ji změnit nemůže. Může se jen snažit proplouvat tak, aby hájila vlastní zájmy a neztratila přitom svou tvář.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kéž by hájili zájmy všech obyvatel ČR a ne jen hrstky "vyvolených".
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Na jedno jsem vždy věřil. Že nás Pánbůh udělal všechny stejné. Jeden je bílý a druhý černý. Jeden je krásný, anebo poďobaný od neštovic. Ale všem je nám zima, když venku mrzne, a všichni se potíme, když praží slunce. A všichni musíme dýchat, abychom se neudusili.

Všechny nás nakonec odvezou. Jinými slovy, všichni jsme smrtelní. I nesmrtelní. Ale pro tohle nesmíme jeden z druhého dělat otroka. Pro tohle každý, ať jeho táta byl prezident nebo dráteník, musí mít stejnou příležitost žít plný život.

Nikdo si nesmí myslet, že je něco víc nebo lepšího než ten druhý. Možná že toho má víc v makovici, možná že nosí lepší košili, že má šikovnější ruce, možná že má větší bicepsy.

Ale tohle všechno ho jenom zavazuje, jenom zavazuje, aby toho udělal tím víc. Tím víc pro ty s menšími bicepsy a s horší košilí.

Jenže tomuhle můžou věřit a rozumět jenom ti z lidí, kteří mají rádi lidi.

Mít rád lidi a milovat lidi, to je celé tajemství a jediný recept na štěstí a to platí pro všechny. Pro mě, pro vás, pro Stalina, pro Trumana, pro celý svět.

Jan Masaryk
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Fajn. Doufám že miluješ Rusy ... :-! :no:
Michal Ježek
To jsou "obrovská" čísla. Dokonce se tam prodá o něco víc aut, než u nás. Jen ve 13x větší zemi. 😒]
Avatar - pradeda777
pradeda777
...na mlýn" všem bolševickým poskokům na ACZ.... 😒]
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
..... opatrně s nadávkami na představitele EU a našeho státu....... Tak silné výrazy bych nepoužíval.
Milenius
Před 20 lety by sankce možná fungovaly, dnes už ne. Navíc lidé nepotřebují v autě ty blbosti, co nám EU cpe, většině lidí stačí, aby to jezdilo a bylo jakž takž spolehlivé. A to už dnes dokáže kdokoli. Navíc výroba klíčových komponent je jinde než v EU nebo USA. EU si podřezává vlastní větev, vládnou zde hlupáci, kteří nemají žádné zkušenosti s praxe a žádné vzdělání. A lepší to nebude, pokud lidé volí tak jak volí. A minulé volby do EU toho moc nezměnily.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ano. Přesně. Sankce na Russko nefungují. Pouze ty co zabaví peníze a majetky uložené v EU. Jinak je to zbytečná komedie. Vládnou nám lidé co neví, neznají a řeší nesmysly. Myslím EU a vedení ČR. Evropa celá se potápí, cesta na dno bude rychlá. A bolestivá. Bohužel.

Zavedli nás sem naši vládci. 😳😳
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je teda strašně zajímavé, že sankce nefungují, ale kdykoli např. přijde řeč na příměří, tak Putler žadoní o jejich zrušení. Divné. To je takový charakter, že nás nechce oslabovat?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Strategie? 😉
Podle všeho se Rusku daří.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, sankce nefungují. To ale neznamená, že Rusko je nemá potřebu zrušit.
JosephT Tode
Jednak blahopřát Číně k získání nového trhu ( mimochodem i licence na naše tramvaje byla prodána Číně s licenčním dovětkem pro Rusko a okolní země) no a pak i Rusku, protože jak vidno celkem se jim daří a třeba se naučí ještě větší samostatnosti podobně jako u obilí. Německo už stejně auta vyrábět pro Čínu, Rusko, Indii nechce a těch pár set tisíc co nám oni na zkoušku dovezou sem, nás snad nerozhodí. Více ny mne zajímalo kde budeme vyrábět koleje. 😄