Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Superb Combi TDI Laurin & Klement – Dobrý, ale čekal jsem víc
110 komentářů
Lubo
Iste stále veľmi dobré auto, ale...
- škoda toho čudného prístrojového panelu. To nemá žiadne iné auto takto. 🙈🙈🙈
- dizajn neurazí, ale celkovo sa mi predchádzajúca generácia páči o dosť viac. A farba limetky/ice tea mi nesedí ani naživo. Iné farby mu svedčia viac.
- ten "houpavý" podvozok mi je dobre známy zo staršieho Superbu. Ten propagovaný nový zázračný podvozok zrejme nepriniesol viac. Práve naopak, dosť ho kritizujú aj v iných modeloch.
- zaujímalo by ma reálne zníženie hluku v kabíne, napr. na diaľnici pri 130 km/h. Mal som S3 benzínovú verziu 2.0 TSI, tá bola veľmi ok. Pri nafte z požičovne to bolo riadne hlučné.
Oceňujem uvedenie rozmerov kufra. Po roletku mi to vychádza na cca 500 litrov.
=10,05 dm *((11,75 dm +9,78 dm ))/2*4,65 dm =503litrov... šírka x stredná hĺbka x výška po roletku.
- Neviem či je ešte niekde ukrytý +-190 litrový priestor pod podlahou, alebo to merajú inak (po strop, alebo po vrch sedadiel.
- Ďakujem vopred za všetky komenty, ktoré zmieňujú VDA. Veľmi si vážim snahu o vzdelávanie, ale pre mňa sú reálnejšie metre a stará dobrá matematika.
- škoda toho čudného prístrojového panelu. To nemá žiadne iné auto takto. 🙈🙈🙈
- dizajn neurazí, ale celkovo sa mi predchádzajúca generácia páči o dosť viac. A farba limetky/ice tea mi nesedí ani naživo. Iné farby mu svedčia viac.
- ten "houpavý" podvozok mi je dobre známy zo staršieho Superbu. Ten propagovaný nový zázračný podvozok zrejme nepriniesol viac. Práve naopak, dosť ho kritizujú aj v iných modeloch.
- zaujímalo by ma reálne zníženie hluku v kabíne, napr. na diaľnici pri 130 km/h. Mal som S3 benzínovú verziu 2.0 TSI, tá bola veľmi ok. Pri nafte z požičovne to bolo riadne hlučné.
Oceňujem uvedenie rozmerov kufra. Po roletku mi to vychádza na cca 500 litrov.
=10,05 dm *((11,75 dm +9,78 dm ))/2*4,65 dm =503litrov... šírka x stredná hĺbka x výška po roletku.
- Neviem či je ešte niekde ukrytý +-190 litrový priestor pod podlahou, alebo to merajú inak (po strop, alebo po vrch sedadiel.
- Ďakujem vopred za všetky komenty, ktoré zmieňujú VDA. Veľmi si vážim snahu o vzdelávanie, ale pre mňa sú reálnejšie metre a stará dobrá matematika.
Ohledně kufru to nechápu též. Zkoušel jsem dát 2 kolobezky, které dám do kufru HL a zaberou necelou půlku ze zmiňovaných 660l, do kodiaqu s jeho 910l. Kromě toho, ze byl problém je tam vůbec napasovat, tak 2 koloběžky znamenaly komplet plnej kufr po roletku. Ještě jedna taška by se vešla a to bylo vše. I od pohledu to je znatelně menší, a to bylo bez mezipodlahy, aby někdo nechtěl přidat stovky litru za tu rovnou plochu. To uz bych je tam nedal asi vůbec. Za mne to bylo u kodiaqu dost zklamání, jak kufr tak i ten podvozek, který má asi úplně stejně neduhy jako superb zda se.
Otázkou je, zda ta výška po roletku je při nastevné podlahy do standardní polohy (většina fotek kufru), nebo snížené polohy (poslední fotka kufru se sklopenými sedačkami).
Děkuji. Ty rozměry jsou s dvojitou podlahou v horní pozici, jako je na fotkách. V dolní pozici to je + 10 cm ke všem výškám. Šířka je mezi podběhy, o kousek dál směrem k pátým dveřím jsou do boků "kapsy", měřil jsem to ale mezi podběhy, protože cílem bylo ukázat, jak/jestli se do toho vejde velká věc, ne drobnosti, které se dají při zaplněném kufru nacpat do těch "kapes".
Renoo
Měl Superb neoslovil nikdy. Je neúměrně drahý a hlučný. Prostornost je super, ale tu dne využívá čím dál méně lidí s tím, jak rychle ubývá dětí.
Co je v dané cenové a prostorové třídě výrazně tišší?
Dnes uz moc nic, bylo Mondeo, pokud mluvi i o historii a taky Insi. A me orisel vzdy lepsi i Passat
Tak Mondeo mělo tišší podvozek, ale taky děsnou nadváhu a žralo i trávu kolem cest.
A sedačky víš sám...
Insi jsem zvažoval, ta nebyla za ty prachy marná, ale nějak už jsem nechtěl přístup PSA/Stellantisu. Dokonalý auto holt není a člověk si musí najít svůj kompromis.
A sedačky víš sám...
Insi jsem zvažoval, ta nebyla za ty prachy marná, ale nějak už jsem nechtěl přístup PSA/Stellantisu. Dokonalý auto holt není a člověk si musí najít svůj kompromis.
Jo, ptal si se na odhlučnění a komfort, tam excelovalo, těžké bylo, hlavně ta moje verze s AWD.
Alfonz666
tady toho superba s outbackem, na kterej tu byla poslední recenze a na kterej se tu plivalo. Tak z těhle dvou aut bych neváhal ani vteřinu a bral subaru.
Rozdíl je v tom, že Tohohle Superba koupíš s nižší výbavou pod milion, kdežto Outbacka ne. Ten je za 1,1 vždy a to i v základu. Superb se nabízí od 820 s 1.5TSI a 880 s 2.0TDI v testu. To je dost rozdíl.
Mal som oba.
V konfigurátore mi ukazuje Superb L&K 2.0 TSI za 1.384.000 Kč, testované Subaru 1 270 000 Kč. Po zľavách by vyšlo cca rovnako tipujem. Myslím, že väčšina by si vybrala Superb.
Celkovo je v tých japonských autách všetko viac na pohodu, žiadne nastavovania (okrem asistentov, to majú Nemci lepšie). Je to návykové. Outback bolo pohodové auto, dokiaľ tesne po záruke (102 000 km), nepraskla hlava valcov. 2,5i motor. Dynamicky slabé a spotreba 10l. Určite za 10 rokov pokročili, a možno som mal len smolu, ale nejako to naštrbilo moju dôveru v Japonskú technickú dokonalosť. Skúsil som viacero japonských áut, ale inú kultúru cítiť a mne veľmi nesedia ich prevodovky a agresívne upozorňovania asistenčných systémov (Lexus NX, RX, Mazda CX-60, neviem ako nový Outback)
V konfigurátore mi ukazuje Superb L&K 2.0 TSI za 1.384.000 Kč, testované Subaru 1 270 000 Kč. Po zľavách by vyšlo cca rovnako tipujem. Myslím, že väčšina by si vybrala Superb.
Celkovo je v tých japonských autách všetko viac na pohodu, žiadne nastavovania (okrem asistentov, to majú Nemci lepšie). Je to návykové. Outback bolo pohodové auto, dokiaľ tesne po záruke (102 000 km), nepraskla hlava valcov. 2,5i motor. Dynamicky slabé a spotreba 10l. Určite za 10 rokov pokročili, a možno som mal len smolu, ale nejako to naštrbilo moju dôveru v Japonskú technickú dokonalosť. Skúsil som viacero japonských áut, ale inú kultúru cítiť a mne veľmi nesedia ich prevodovky a agresívne upozorňovania asistenčných systémov (Lexus NX, RX, Mazda CX-60, neviem ako nový Outback)
Jaké asistenty jsou v lexusu agresivni? Mne to tam naopak přijde docela decentní.
Je pravda, že niektoré zvuky nie sú agresívne, ale časté.
Napr. ideš na diaľnici, nastavíš 130 km/h. Auto ide veľmi čast👋takmer vždy 131 km/h a už 3x pípa.
Nastavíš 129, a o chvíľu pri obehnutí kamiónu berie 80, čo má kamión nalepené a pípa 3x znova. A že tých kamiónov je na ceste dosť. Alebo značka s obmedzením v časovom úseku, alebo obmedzenie pri vode/snehu na vozovke. K tomu, aby som sa narovnal, pozeral rovno, ... a to niekedy pri krátkych pozretiach na 2 sekundy do späťáku, alebo na vedľajšiu cestu pri zapnutom adaptívnom tempomate.
V meste tiež pri výjazde z križovatky a hlasno pípa, že sa blížia autá.
Mám viac ako 700 tis. km bez nehody a mám obavu, že by ju tie pípania privolali.
Rodina sa pri ceste do Tesca 3km po napočítaní viac ako 10 upozornení zhodla, že ho nechceme.
Napr. ideš na diaľnici, nastavíš 130 km/h. Auto ide veľmi čast👋takmer vždy 131 km/h a už 3x pípa.
Nastavíš 129, a o chvíľu pri obehnutí kamiónu berie 80, čo má kamión nalepené a pípa 3x znova. A že tých kamiónov je na ceste dosť. Alebo značka s obmedzením v časovom úseku, alebo obmedzenie pri vode/snehu na vozovke. K tomu, aby som sa narovnal, pozeral rovno, ... a to niekedy pri krátkych pozretiach na 2 sekundy do späťáku, alebo na vedľajšiu cestu pri zapnutom adaptívnom tempomate.
V meste tiež pri výjazde z križovatky a hlasno pípa, že sa blížia autá.
Mám viac ako 700 tis. km bez nehody a mám obavu, že by ju tie pípania privolali.
Rodina sa pri ceste do Tesca 3km po napočítaní viac ako 10 upozornení zhodla, že ho nechceme.
3x pípne až při překročení o 3km, o 1km jsem to nezažil v žádném lexusu, od LBX až po LM. Spis je nejhorší se pohybovat kolem těch 133, resp. 3km nad. To pak je opruz i to decentní, ale to maji už všechna nová auta.
A ta kamera na sledování oči, to mne irituje všude. I kia to měla strašně na krátko, nevím proč, mozna opet legislativa. Chces dat jinou stabici na radiu a uz pipa, kouknes jestli muzes odbocit, pipa. Ale uplne vsichni, kdo jiz davaji tohle sledovani pozornosti.
A ta kamera na sledování oči, to mne irituje všude. I kia to měla strašně na krátko, nevím proč, mozna opet legislativa. Chces dat jinou stabici na radiu a uz pipa, kouknes jestli muzes odbocit, pipa. Ale uplne vsichni, kdo jiz davaji tohle sledovani pozornosti.
Keď tak čítam Váš a Lubov príspevok... som naozaj rád, že moje auto žiadne takéto systémy nemá.
Já ho ve svém aute též nemám, ale ve firemních už se objevuji. A je to hlavně ta kamera na pozornost, co je fakt trapně citlivé.
V novom Lexus RX to je aj pri 131 km/h. Mám rád okrúhle čísla, on tvrdohlavo ide 131 pri nastavení 130 a ešte ma za to aj otravuje. 😁 Možno sa to dá nastaviť na citlivosť 3km, neskúmal som (vraveli mi, že čokoľvek nastavím bude aj tak novým naštartovaním preč). Inak 500h motoricky, prevodovkou aj podvozkovo super, aj spotreba prekvapila pozitívne - 8l/100 km cesta do Nemecka a späť, prevažne diaľnice.
Žiadne z tých "pípaní" nie sú v BMW (len keď to vyslovene chceš nastaviť). Tam to funguje intuitívne a na pohodu, bez zbytočného otravovania. Dokonca sa mi nastavenia preniesli do nového auta.
Takže skôr má Lexus iný štandard, alebo výklad legislatívy.
Žiadne z tých "pípaní" nie sú v BMW (len keď to vyslovene chceš nastaviť). Tam to funguje intuitívne a na pohodu, bez zbytočného otravovania. Dokonca sa mi nastavenia preniesli do nového auta.
Takže skôr má Lexus iný štandard, alebo výklad legislatívy.
V novém RX co mame, MY2024, to je právě o ty 3km.
To samé se chovalo i v EV9, ale nezkoumal jsem to též dopodrobna
To samé se chovalo i v EV9, ale nezkoumal jsem to též dopodrobna
Mě se ten Outback vevnitř líbí mnohem víc, než Superb, či dokonce novej Passat. A to říkám jako koncernista, byť ne fanatický. Zvenku už je to divočina do divočiny a na mne zbytečně vysoko zvedlý auto a design taky poněkud zvláštní.
Já bych ale váhal dost dlouho. Protože Subaru prostě hodně žere a málo jede a historky o spolehlivosti jeho motorů jsou víc než časté a dost hrůzostrašné.
Určitě bych bral ten pohodlnej podvozek a nakonec bych zkousnul i tu vlažnější dynamiku. Ta spolehlivost a spotřeba pohonu by mne ale dost znervózňovala.
Já bych ale váhal dost dlouho. Protože Subaru prostě hodně žere a málo jede a historky o spolehlivosti jeho motorů jsou víc než časté a dost hrůzostrašné.
Určitě bych bral ten pohodlnej podvozek a nakonec bych zkousnul i tu vlažnější dynamiku. Ta spolehlivost a spotřeba pohonu by mne ale dost znervózňovala.
Ada je zase tady
4x4 a manuálné převodovka je kde? :no:
A to břicho proklatě nízko při zemi.
Pravdupovediac, vždy keď je v teste niečo takéto, rozmýšľam, či, resp. čo na to Ada napíše. Nesklamal. 😄
>4x4 a manuálné převodovka je kde?
https😐/img-comment-fun.9cache.com/…XKJz1_700w_0.jpg
>4x4 a manuálné převodovka je kde?
https😐/img-comment-fun.9cache.com/…XKJz1_700w_0.jpg
Mokrous
Kolikpak bylo v těch pneumatikách atmosfér? To má jaksi na rány od podvozku také značný vliv.
A jsou exoti, co jezdí sami v autě a mají tam 2,6-3,1 BAR a pak se diví...
A jsou exoti, co jezdí sami v autě a mají tam 2,6-3,1 BAR a pak se diví...
Ámos Kl
Ten tablet "nalepený" do přístrojového štítu je tedy totální humus. Viděl jsem to reálu a fakt nechápu, kam dali ve škodovce mozek.
Jenik3
Kdyz uz top model, coz superb v L&K je, tak jedine limuzinu a benzin. Idelne 6-hrnek, ale to bych chtel od AZNP moc.
Mokrous
Před pár dny mne zarazilo, že vůbec nikdo nekomunikuje průměry brzdových kotoučů u dua Superb Passat. Dokonce ani v podrobných technických datech o tom není ani písmeno.
A přesto se podle obou konfigurátorů (CZ, SK i DE...) zdá, že verze 142kW TDI i 195kW TSI mají obě výrazně větší kotouče. Zdá se 312 vs 340mm. Odcházející generace "bohužel" měla i u 140kW a 147kW verzí ty malé. A zde se zdá, že možná i budoucí 150kW TSI dostane konečně odpovídající přední kotouče.
Proč se na tohle žádný novinář nikde nezeptá? To se brzdy řeší už jen u 700k a 3t monster s karbonkeramikama?
A přesto se podle obou konfigurátorů (CZ, SK i DE...) zdá, že verze 142kW TDI i 195kW TSI mají obě výrazně větší kotouče. Zdá se 312 vs 340mm. Odcházející generace "bohužel" měla i u 140kW a 147kW verzí ty malé. A zde se zdá, že možná i budoucí 150kW TSI dostane konečně odpovídající přední kotouče.
Proč se na tohle žádný novinář nikde nezeptá? To se brzdy řeší už jen u 700k a 3t monster s karbonkeramikama?
traveldrive
...že dobrý článok má byť objektívnym a nestranným popisom, s komentárom podľa všeobecných, obvyklých a zažitých názorov čitateľskej komunity a nie znôškou osobných subjektívnych názorov bez hlavy a päty. Čitateľ by si mal urobiť názor sám a nie rozmýšľať nad tým, či súhlasí alebo nesúhlasí s osobnými názormi autora.
Pouzivam rovnake auto len s motorom 2.0 TDi 4x4 - na horsom povrchu dost prenika do interieru hluk od kolies, aerodynamicky hluk okolo prednych stlpikov zacina pri cca 140km/h - neviem nad cim sa tu rozplyva autor clanku - nech si skusi sadnut napr. do Volva S90... Kvalita interieru nic moc - vrzgajuca okrasna lista na palubnej doske, praskanie od vyduchov ventilacie, nie moc kvalitne plasty na stredovom tunely, nenastavitelna stredova opierka, lacny plast na otocnych ovladacoch....ak je prevodovka taka ospala ako pri 142kW (aj pri S-ku) tak neviem o akej dynamike autor pise... Canton hra urcite horsie ako v novom Kodiaqu - najpr som si nebol isty ani ci tam je 😁 (logo je len na vyskovych repro na prednych stlpikoch) nepomohlo ani nastavenie equalizera...pohlad z kamery AreaView je neskutocne skresleny....panorama vrzga pri nerovnostiach...
Prezivkynetreba
Z pohľadu záujemcu prečo by som mal voliť tento Superb a nie Passat? Čo má Passat lepšie od Superbu? Aby sme sa rozumeli chcem kúpiť Passat alebo Superb ale neviem prečo by som mal platiť za Passat viac ako za Superb keď sa jedná z 95% o totožné auto. Čo je iné za čo sa oplatí priplatiť tých pár tisíc € za Passat? (dizajnovo sa mi páčia oba a z praktického hľadiska sa mi zdá interiér Superbu lepší)
Ešte by ma zaujímalo aký je spoľahlivý ten silnejší diesel. Spotreba je tam zanedbateľne vyššia ale ten výkon je predsa lepší. Len mám obavu o spoľahlivosť toho motoru. Niekde som čítal, že tie silnejšie diesle nie sú tak spoľahlivé ako tie slabšie.
Ešte by ma zaujímalo aký je spoľahlivý ten silnejší diesel. Spotreba je tam zanedbateľne vyššia ale ten výkon je predsa lepší. Len mám obavu o spoľahlivosť toho motoru. Niekde som čítal, že tie silnejšie diesle nie sú tak spoľahlivé ako tie slabšie.
Dříve bylo rozdílů více, ale dnes už to je skoro vše o vkusu a konečné ceně na faktuře.
Oba vozy jsou téměř identické a sjíždí z jedné linky. Nepatrné rozdíly jsou u světel a audia, potom materiály v interiéru a ve finále ergonomie a provedení palubky a infotainmentu, resp. jeho ovládání. Nakonec zbyde cenová nabídka od dealera. Dříve byly na Passat tak velké slevy, že vyšel v reálu levněji než Superb. To samé platilo i u dua Octavia/Golf Variant. Taky VW vyšel nakonec levněji a přesto jich jezdilo 10x méně.
Každému vyhovuje něco jiného. Mě se třeba ty lacině provedené "Smart dials" nelíbí a nemám potřebu 100x za den kroutit s kolečkem na teplotu. Stejně tak nechci vidět ty žebra za pár let plný bordelu. A kaplička je totální úlet. Interiér Passatu mi přijde mnohem čistší a elegantnější. A ovládání je taky v pohodě. Stejně ale mnohem lepší je předchůdce. Mám ho v předokolce.
TDI EVO 147/142 kW jede fakt pěkně. Ta síla tam je. Spotřeba je taky na dálky super. S předokolkou na 17" kolech umím jet dálky i pod 5/100, stačí jet plynule.
Někomu prý žere hodně olej, mě třeba vůbec. Na netu se šíří zkazky o tom, že motor kleká a je nebezpečný, ale výrobce ho dělá beze změny dál a já neznám jediný zdokladovavý případ, kde se popisuje přesně co s motorem je špatně a co je systémový problém a že se všem rozsype. No tak budu jezdit dál a počkám co ukáže budoucnost. V Audi A6 se tento motor pro podélnou zástavbu prodává dlouhé roky a o žádném problému se nikde nemluví a auta mají naježděno přes 1/4 milionu km. Vážně nevím, co se z toho vyklube. Víc nářků jsem slyšel od údajných majitelů Škodovek a nejvíc od Octavií RS. Možná s tím jezdí jako prasata a pak se problémy objeví dřív, netuším. A nebo dostává Škodovka motory s horší tolerancí než VW a Audi. Také netuším, nejsem insider. Třeba se jednou dočkáme od nějakého seriózního novináře komplexní informace.
Oba vozy jsou téměř identické a sjíždí z jedné linky. Nepatrné rozdíly jsou u světel a audia, potom materiály v interiéru a ve finále ergonomie a provedení palubky a infotainmentu, resp. jeho ovládání. Nakonec zbyde cenová nabídka od dealera. Dříve byly na Passat tak velké slevy, že vyšel v reálu levněji než Superb. To samé platilo i u dua Octavia/Golf Variant. Taky VW vyšel nakonec levněji a přesto jich jezdilo 10x méně.
Každému vyhovuje něco jiného. Mě se třeba ty lacině provedené "Smart dials" nelíbí a nemám potřebu 100x za den kroutit s kolečkem na teplotu. Stejně tak nechci vidět ty žebra za pár let plný bordelu. A kaplička je totální úlet. Interiér Passatu mi přijde mnohem čistší a elegantnější. A ovládání je taky v pohodě. Stejně ale mnohem lepší je předchůdce. Mám ho v předokolce.
TDI EVO 147/142 kW jede fakt pěkně. Ta síla tam je. Spotřeba je taky na dálky super. S předokolkou na 17" kolech umím jet dálky i pod 5/100, stačí jet plynule.
Někomu prý žere hodně olej, mě třeba vůbec. Na netu se šíří zkazky o tom, že motor kleká a je nebezpečný, ale výrobce ho dělá beze změny dál a já neznám jediný zdokladovavý případ, kde se popisuje přesně co s motorem je špatně a co je systémový problém a že se všem rozsype. No tak budu jezdit dál a počkám co ukáže budoucnost. V Audi A6 se tento motor pro podélnou zástavbu prodává dlouhé roky a o žádném problému se nikde nemluví a auta mají naježděno přes 1/4 milionu km. Vážně nevím, co se z toho vyklube. Víc nářků jsem slyšel od údajných majitelů Škodovek a nejvíc od Octavií RS. Možná s tím jezdí jako prasata a pak se problémy objeví dřív, netuším. A nebo dostává Škodovka motory s horší tolerancí než VW a Audi. Také netuším, nejsem insider. Třeba se jednou dočkáme od nějakého seriózního novináře komplexní informace.
Michal800
Příspěvek podléhá schvalování.
Naopak super mne příjde kombinovaná spotřeba 6,4 při testovacích jízdách, sice to asi není trhač asfaltu, ale za mne je tohle fajn :yes:
Hybrid dokáže jet v provozu výrazně méně, ale stačí kopyto a letí nahoru bez ohledu na rychlost i. Diesel se tak dolu nedostane, ale též nenaroste tolik
Já dal za 4,7 celou dovolenou v Alpách. Tam a zpět + výlety.
17" zimní pneu, předokolka, 147kW, DSG.
Ale běžně mám těch 5,3/100 bez tažnýho.
Když jezdím kratší trasy, nebo dost rychle a v kopcích, tak okolo 6/100. Čím delší trasa a víc rovin, tím víc to klesá k 5 a pod 5.
Jako služebák dobré
Ten režim co popisuješ je pro diesel idál.
Na spotřebu má vliv hrozně moc faktorů a spousta lidí to nechápe a pak se skrz to pořád dohaduje.
To máš aerodynamiku, hmotnost vozu, velikost a hmotnost kol a směs gumy a tlaky v pneu, pak 4x2, nebo 4x4 a to jak odpory a hmotnost, tak jiné převodové poměry, dále profil trati a to kde se auto provozuje, pak samozřejmě ta věc mezi sedačkou a pedály a za mě je u dieselu zásadní i kvalita nafty. Já jezdím zásadně Verva, nebo Maxxmotion, kde jsou vysoké cetany a podíl HVO. Nevím jak jsou na tom u Slovnaftu a co tam mají za lepší naftu, ale dělá to divy.
Mám pocit keď išli BMW do Talianska tak už boli označované ako “hot coutry version” a mali pozmenené chladenie.
:-!
Záleží, jak zrovna trefili testovací kousek.
Já prostě kašlu na to, co kdo píše na štítky a jezdím na pocit. S 2,3 BAR určitě nejsou gumy moc měkké a nebo snad rozpláclé. Když jedu třeba Chorvatsko a vím, že pojedeme narvaný, tak dám třeba 2,45 BAR. Ale rozhodně ne 3 a víc. Ovladatelnost i stabilita jsou v pořádku a komfort o level jinde.
Dost to pomůže a fyzicky to pak nedrncá, ale stejně je MQB prostě hlučnější a hůř odladěná, než ty nejlepší prémiové podvozky. Když si zesílíš rádio, tak je hned podvozek měkčí 😁 😁 😁
Já nemám prémiový podvozek, jen mám DCC. A osobně si nemyslím, že zásadně zlepšuje komfort. Dokonce bych řekl, že na malý nerovnosti funguje hůř a nereaguje tak jako dobrý pasiv.
Jeho přednost je hlavně v lepší celkové stabilitě ve vysokých tempech. A odolnosti proti rozhoupání, rozkývání auta, na roletách atd.
Neumí zareagovat na náhlou nerovnost. Takže si jedeš v komfortu jako v peřince a přijde výmol a ozve se rána, protože byl nastavenej měkce a než se probere už je po všem.
On je blbej a potřebuje setrvale dobrý, nebo blbý povrch.
MQB je celej koncern mimo vyšší modely Audi a Touareg. A ten je prostě hlučnej na ostrých hrbech.
Správnej tlak v pneu samozřejmě pomůže všem podvozkům ať už levným, nebo drahým prémiovým.
Na nete som k tomu nič nenašiel, ani u iných modelov VW.
6,4 je typická novinářská prasečina v kombinaci dálnice a ucpaná Praha. Kdyby s tím jezdili plynule pro republice v mixu, tak jsou pod 5/100.
Pokud to je tím, že jezdím brzda plyn a ničím si podvozek, brzdy, gumy a spotřebu, tak asi rozumím, ale neprovozuju. Bez stylu brzda plyn každý z nás během 3-5 sekund porušuje předpisy (menší problém), ale reálně ohrožuje sebe, posádku a okolí. Takže já se spíš jen vozím a jen občas si předjedu, nebo přidám na výjezdu víc plynu a nechám se lehce zatlačit do sedačky. Ale to spotřebu zásadně neničí, když člověk ví, kdy sundat nohu z plynu a místo ničení brzd využít fyziku.
Přece jen 1,7 až 2 tuny v kopci pár koní potřebuje a když máš dlouhej táhlej prudkej a 2 stoupací pruhy a vpravo pár kamionů a dalších brzd a třeba spěcháš, tak to prostě někdy použiješ, ale zábava se tomu říkat nedá.
Ale je fakt, že v 99% času by mi bohatě stačila ta verze 110kW.