Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Subaru Outback 2.5i Geyser – Limitka pro 44 šťastlivců

44 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Srdcem auta je motor a ne podvozek, který zvládá dobře polňačku.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To auto má vše, co bych si od rodinného auta představoval až na jednu věc a tou je prostě slabá dynamika v poměru ceny vozidla. Vím, skvělá 4x4, jistá poctivost provedení Subaru, ale všichni tu víme, že oni ty motory mají, jen je sem prostě nevozí. Škoda...

p.s. proč je hodně aut na webu jako nových, ale dovezených ze skandinávie ? Jsou tam levnější ?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč by mělo trvat než se dostane do otáček?
Od toho je to snad bezestupnove, aby mohl být v otáčkách hned bez ohledu na rychlost ne?
JGC
Mohu porovnávat dynamiku Subaru Outback (podle tabulek 0-100 km/h ... 10,2 s) proti AR Stelvio 280k (podle tabulek 0 - 100 km/h ... 5,5 s - asi v režimu dynamic).
Jezdím oběma auty prakticky na střídačku. Oběma auty jezdím "normálně", a v reálném provozu používám Stelvio v režimu "normal" anebo "eko". Režim dynamic s ostrou mapou motoru a řazení je na normální ježdění dost uskákaný a řazení kope. Prožít si sportovní chvilku je fajn, ale reálně se tak moc jezdit nedá. Takže v režimu normal to až taková střela není (nevím, může to mít 0-100 třeba za 7,5 s). Ale tabulkové zrychlení vypadá skvěle. U té Alfy, se chvíli nic neděje, pak to turbo (kolem 2000 ot.) zatáhne a 400 Nm udělá své, to jako jo...

Outback je celkově více na pohodu a pohodlí. Ale nepřijde mi o tolik při normálním ježdění horší v dynamice, jak by se mohlo zdát podle tabulek. Odpich z místa je naopak oproti Alfě bez jakékoliv prodlevy - 2,5 atmosféricky motor reaguje na plyn hned. Navíc ten Lineartronik to nemá problém zatáhnout ve městě 0 - 50 km/h jakoby na 1. stupěň a je to reálně rychlejší než ta Alfa. Otáčky tomu motoru chutnají do sedadla to taky slušně člověka zatlačí. Navíc to řadí virtuální stupně naprosto, ale naprosto hladce. Nikdy ta převodovka "necukne" a to je moc příjemné.

Alfa při 50 km/h má už zařazený 5 stupeň, takže to vlastně 4 krát přeřadí než jste na padesátce. Taky řadí hladce, ale to pohupování dopředu dozadu tam trochu vždycky je. To přeřazení cítíte.

Prostě ten pohon Outbaku je jiný a jinak naladěný. A pro toho kdo je zvyklý na turbomotory, anebo dokonce turbodiesely, tak mu to bude připadat, že to nejede. Ale pohled na rychloměr najednou prozradí, že než se rozkoukáte, tak jste nad limitem a už ubíráte plyn. Nemá to turbo kopanec, ale zrychluje plynule.

Píšu to, protože podle tabulek je rozdíl ve zrychlení těchto dvou aut propastný, ale reálně v provozu mi to tak nepřijde. A Outback není určitě brzdou provozu jak by někteří mohli usuzovat. Na běžné rodinné použití je super - velký kufr, všude krásně místa, ticho a pohodlí, nízká spotřeba (mám dlouhodobý průměr 7,6 l/100 km) na velikost auta a 4x4.

Dlouhodobý průměr u Stelvia 9,3 l /100 km - je to taky 4x4 ale preferovaný zadek a předek se připojí až když je potřeba.

Tak za mě k tomuto tématu asi tolik... Všem přeji krásný den.
webpaja
V kontextu toho co bylo napsáno v testu, ale platí jedna důležitá věc. Dynamika není průměrná, jak tvrdí redaktor, ale silně podprůměrná. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přesně, kombinace špatný motor i převodovka je katastrofou. Pro Subaru stejně platí, že žádný motor není dobrý. I moje Sti je strašlivé, jak spotřeba tak průběh výkonu. Furt musíš mít rezervu, aby si zvládl ten šílený kopanec ve 4t ot. Řazení znamená půl sekundy pauza, než se to turbo znova nadechne.
_Teddy_
"...díky stálému pohonu všech kol..."

Ziadne Subaru s Lineartronicom nema staly pohon vsech kol. Nema medzi-napravovy diferencial! Zadna naprava sa pripaja cez elektro-magneticky ovladanu spojku, a samozrejme nemoze byt trvalo zopnuta. Rozdiel otacok prednej/zadnej napravy sa riesi preklzom spojky, ktora nemoze privelmi "tlacit na lamely", aby sa neprehriala...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Horko, viď?
JGC
Chápu kam míříš, jasně, ty Kw u Stelvia v těchto situacích nabízejí si dovolit více a být "držejší" to tam před někoho poslat a šlápnout na to. Ale pokud to není fakt hraniční, tak i s tím Outbackem se normálně zařadíš do rychlejšího pruhu, tedy aspoň jsem s tím neměl nikdy problém, a to jedním po dálnicích hodně - rakousko, itálii. Beru tedy třeba soupání za kamionem, kdy mu to moc nejede, a v levém se jede 130 - 140, tak ve vhodnou chvíli do nějaké mezery, ne když jsou ty auta 3 metry za sebou...
Je potřeba to šlápnout na podlahu, a vytočit to na těch 5 - 6 tis. A ono to fakt jede...

...no a pokud tam v tom levém zrovna letí nějaký střelec, tak před něho to nikdy neposílám stejně, abych ho neomezil, protože co když zrovna ladí rádio a nepřibrzdí, že? 😄
Ale z blbnutí už jsem myslím vyrostl a snažím se jezdit plynule, a to s oběma auty stejně.
St.
k té dálnici: to by vyřešilo turbo, stejně jako u Levorga. Jinak ta auta se liší od jiných značek hlavně solidností celé stavby, jsou pevná. Levorg je sice menší, než Outback, ale cítím se v tom bezpečně. Té hmoty kolem je dost, na váhu až moc. Musí se prostě přijmout filozofie Subaru, pak je člověk spokojený.
GeekStar
Jsem rád, že nejsem jediný, kdo to říká 😄

S novým Outbackem občas jezdím a ačkoli sám mám "tabulkově" podstatně rychlejší auto, nikdy jsem za volantem Outbacku neměl pocit, že mi chybí výkon. Není to raketa, ale jede to prostě ok, příjemně. Naopak jsem nadšený z tuhosti karoserie, naladění podvozku a mám osobně velmi rád i tuhle konkrétní CVT převodovku.
GeekStar
Auto s CVT převodovkou nikdy nebude mít launch control a převodovce chvíli trvá, než se motor dostane do otáček, takže ten tabulkový údaj o zrychlení 0-100 bude vždycky špatný.

Reálná dynamika tohoto Subaru Outback v provozu je o trochu lepší, než Superb 110 kW TDI 4x4.

Vyzkoušeno za Vás. 😄
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Gayser? Pro 44 šťastlivců? 🏳️‍🌈
vecernicek2
Přesně, Subaru jsou skvělá auta, mají jen jednu chybu, ale ta je bohužel fatální: žerou a nejedou.
GeekStar
Co konkrétně Vám vadí na převodovce? Podle mě je skvělá, kdo si na ní zvykne, do převodovky se stupni by už nešel.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ještě horší než nula sto je pružné zrychlení z jakéhokoliv zpomalení. Vše řeší pouze otáčky.
adamzprahy
díky za postřehy. Otázkou je co se stane na dálnici když chceš do kopce vyjet zpoza kamionu? Protože to ježdění na pohodu co popisuješ tak nějak zvládá asi skoro všechno dneska, nemám problém jet na pohodu 5er stejným tempem i s dodávkou. Ta změna nastává v moment kdy potřebuju prudce zrychlit, což je typicky vmáčknout se někam na dálnici (rychlosti nad 80) a do kopce...tam většinou pak poznám každý kw navíc nebo méně...
Uživatel_5828159
To auto nema nic oproti konkurenci. Divnej design, razeni na levacku a po dalnici do prace v zime dojede i kia ceed v kombi a za 5 litru. Na vse ostatni je tady SUV pro panicky a horsky myslivce z divison walonie
GeekStar
A přitom je to nejprodávanější kombi na světě.

Možná něco přehlížíte? 😁
GeekStar
Já v Superbu, otec přede mnou v Subaru, nájezd na dálnici. Dal jsem plnej a Subaru se mírně vzdalovalo.

Další otázky?
Avatar - iudex
iudex
Tak prečo predchodca dal stovku za 9,5s? On nemal CVT prevodovku? Proste nová generácia je väčšia, ťažšia a zrejme emisne pridusenejšia (čo atmosféry vždy zvládali ťažšie než turbpomotory) a motor už proste nestíha, takže len CVT samotná za to nemôže.
ondrasm
Pokud permanentni znamena staly ci v case setrvaly, tak to alespon v jazyce ceskem aktualni Subaru stale splnuje…
_Teddy_
Subaru nepouziva oznacenie "permanentny" pohon, to je vymysel tunajsich redaktorov. Pritom je to uplne jednoduche: pokial tam nie je medzinapravovy diferencial, nie je to permanentny pohon vsetkych kolies.
ondrasm
Myslím, že nemáš pravdu. Byť současný subarácký pohon 4x4 je u modelů prodávaných na českém trhu řešený lamelovými spojkami a je tedy principálně podobný systému Haldex, jeho naladění je diametrálně odlišné a uživatelsky lepší. Za cenu vyšší spotřeby a nejspíše i kratší životnosti. I za běžné jízdy se posílá na zadek "alespoň" 40 % momentu. Proto Subaru a nejspíše i marketingově používá označení permanentní pohon. Současný Haldex u Škody či VW posílá při běžné jízdě na zadek cca 5 %. Rozdíl v naladění obou systémů poznáš hned i jako laik třeba při rozjezdu do zatáčky pod plynem (připojování z vedlejší na hlavní silnici), kdy Haldex vyloženě neví co dělat a postupně Ti proklouzne přední i zadní vnitřní kolo i jen na lehce mokrém povrchu. To se Ti u Subaru nestane. Současný systém je tak jistě při běžné jízdě lepší než starší mechanický 4x4 s mezinápravovým diff. (starší Forestery, Legacy, Outbacky s MT), který rozděloval moment 50:50 a auto bylo často hodně nedotáčivé. A ano, typy pohonu jako VTD-AWD (třeba Legacy GT) se základním poměrem 45:55 či STIčkové 4x4 jsou zase lepší
Vadim Benes
Kazde Subaru ma trvaly pohon vsech kol a je to jeho nejvesti vyhoda. Ano, vsechny modely s CVT (aktualne vlastne 100% nabidky) maji mezinapravovou spojku, ale ta trvale deli vykon v pomeru 40:60. Jak ten trvaky prokluz řeší nevim, ale tak to proste je.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A proto simuje stupně. Mokrý hadry.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, na auto za 1.2m (zaklad pak 1.1) je to dost malo. Nemela predchozi generace s tim motorem stovku lepsi ? Pamatuji si stovku za 9,5 cca , ale mozna se mylim
cajoch
Nová generace má menší výkon kvůli emisím. Jinak Outback jsem měl.....ve městě je to pravda, má jako by nekonečnou jedničku a lineárním nástupem výkonu.....takže je v křižovatce hned...ale ten nájezd na dálnici, předjíždění do kopcew atd...já to nevydržel.
RaSuSK73
Ja by som nikdy nesiel do remenoveho CVT prevodu. Pri castejsom pouzivani pod zatazou tomu klesa zivotnost rychlejsie, nez je zdrave, takze uz po 50k km mozes citit trhanie a cukanie, na zaruku Ti to neopravia. Prave pre to CVT a mizerne najazdove uhly nemam ani Subaru, ani Quasimoda, ale Vitaru a silne premyslam o Dusteri III.
RaSuSK73
Medzinapravova spojka moment nedeli, pretoze ma jeden vstup a jeden vystup. Zo 100% na vstupe prenasa 0 az 100% na vystup.
Rozdelovat moze diferencial, pretoze ma jeden vstup a 2 vystupy.
RaSuSK73
Ten preklz vnutornych kolies nastane s akymkolvek pohonom, nie je to vec Haldexu, GKN, BorgWarneru ci Torsenu, Crown-diffu alebo klasickeho medzinapravaku. Je to dane napravovymi diferencialmi. Pokial su otvorene, BTC reaguje VZDY s oneskorenim - z principu cinnosti je reaktivne, aj na Subaru. Iba auta s aktivne riadenymi LSD vnutornymi kolesami neprehrabnu.
Mimochodom, o Haldexe V sa pise, ze je proaktivny, takze v momente ked sliapnes na plyn, okamzite pripaja zadnu napravu este skor, ako prehrabne predok. Rovnako sa sprava aj medzinapravova spojka na Suzuki AllGrip Select a AllGrip Pro, ako bolo viackrat dokazane cez software SZView.
Cize Subaru bez medzinapravaku nie je ziadny zazrak. A technicky nemoze dozadu stale posielat 40% krutiaku, pretoze by sa spojka nadmerne opotrebovavala preklzom.
RaSuSK73
Hmmm, 80-120 dava 95kW mHEV Vitara za 6.2-6.4 sekundy, ked ma naplno nabitu baterku, stihne to aj za 6 (merane cez OBDII zasuvku a VSS, nie GPS). Cisto fosilna Vitara S so 103 kW, kratsimi diferakmi a Aisin automatom je este o chlp rychlejsia...
RaSuSK73
Do muzea s atmosferou, ked to netaha. Dajte tomu turbo ! Ked sa turbo pouzit neda, tak sakra skratte prevody.
Inak Subaru su v terene velmi precenovane, staci, aby bol clenitejsi teren a do smutku ich da cokolvek, co ma lepsie najazdove uhly. 19 stupnov u Crosstreku je realne velmi obmedzujuce, pritom to auto vzhladom na skvely pohon 4x4 ma na viac. Moja Vitara ma rovnaky problem.
Avatar - iudex
iudex
Odkiaľ je táto informácia? Nechce sa mi tomu moc veriť.
Avatar - iudex
iudex
2,5-liter by mohol ťahať už od nízkych otáčok. Mazda 2,5G to dokázala, zrýchľovala vcelku plynule od 2000 otáčok, nebolo ju treba naháňať k 6000 ako nejaký športiak. Teda problém zlej dynamiky Subaru je jednak nie zrovna vydarený motor s biednymi parametrami, jednak fakt, že Outback je proste veľká krabica s veľkými odpormi, ktorá si jednoducho pýta niečo silnejšie než 124 kW, ideálne preplňované.
XTad
Mel by mit dostatecny objem, aby tahal od volnobehu. Sestivalcove provedeni nabizene do minule generace timto problemem netrpelo.
dethroned
Překvapivě, u atmo motoru. Jak by to mělo by jinak?
Avatar - kari.laz
kari.laz
To by mě zajímalo, kde jsi tu dynamiku měřil. Předpokládám že na silnici s někým kdo o tom nevěděl, že s ním to měření dělàš
GeekStar
Jen pod plným plynem, jinak ne.
Avatar - xxc
xxc
skor kompresor, nie? turbu to trosku dlhsie trva
Vadim Benes
Ma naprostou pravdu. mam dlohodobou zkusenost s obema auty (Superb dokonce 140kw) a nepozoruji zasadni rozdil v dynamice. Ve vsech ostatnich ohledech je Subaru Suoerbu na míle vzdálené.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ja bych raději, kdyby se Subaru naučilo motor.
Avatar - xxc
xxc
To sa vola pohoda a pohodlie, ist za kamionom a cakat, kym nepojde nejaky strelec (v podstate vacsina aut su oproti subaru strelci)? Preco by mal niekto na dialnici pribrzdovat len preto, ze sa outback chce zaradit? Ked nema moznost rekuperovat energiu, tak je to ekologicky a ekonomicky zlocin.