Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Návrat Renaultu Megane do Česka: Takto vypadá základní technika s cenou do půl milionu

59 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to velmi lákavá nabídka, za podobné peníze moc takto velkých aut neseženete, tady je navíc skvělý motor TCE 140, slušná výbava. Takové to normální auto, co pro většinu lidí kupujících v takové cenové bude dostatečné a poslouží lépe, než nějaký SUV Crossover B segmentu. Megan je už sice starší model, ale po faceliftu dostal moderně vypadající a fungující infotainment (pravděpodobně ten lepší s plně digitálním přístrojovým štítem bude až od té druhé výbavy, ale i tak), jízdně neurazí. Pořád asi lepší volba, než ojetá Oktávie liftback za ty peníze.

Na jak dlouho to ale vydrží v nabídce ? Pravděpodobně většina automobilek zjištuje, že sázka jen na SUV/Crossovery a to ještě ve velké míře jen elektrické, tak dobře netáhne a začínají řešit nouzově odklon zákazníků.

Já Renaultu přeji, aby přišel s Meganem 5 ve všech 3 karosářských verzí a nabídl tam mimo TCe i motory Etech, auta po vzoru Australu/Espace.
ptr078
Tak pokial viem, pri novom megane sa s fosilom vobec neratalo. Takze nech si to renault pekne vyzere 😂
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je jiné auto se jménem Meganu ne ? Mají možnost to napravit 😒]
ptr078
Nie, nie. Nic sa napravat nebude. Mam uz otvorene pukance a celkom dobre sa bavim. Chcem to vidiet az do konca. Aj sportovy tim alpine je celkom sranda
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám Renault rád, tak mne to trochu mrzí, nicméně v rodině zaujal Austral, tak uvidíme, třeba ještě chvíli fanouškem zustanu 😁
ptr078
Tiez som mal rad bmw a na clanok o m5 sa bojim kliknut 😂. Renault tak ako citroen su pre mna roky 90te. Vtedy som ich mal rad. Dnes su frantici pre mna mrtvi
Avatar - Ozzman
Ozzman
To záleží, co sháníš za typ auta. Já jsem ty nové vyzkoušel, pokud bych potřeboval mainstreamové SUV, tak ten Austral je hodně dobrý s interiérem nejlepším v mainstreamu a zdá se že i funkčním hybridem, byť né tak dobrým jako HEV, ale zase řadí a nemá vysavač efekt. Stejně jako bych asi vzal v potaz Clio při shánění B segmentu. U Citroenu bych si nevybral dnes nic.
ptr078
Naposledy som realne pozeral talisman kombi a bolo za cenu passata/ superba co mi v nasich vodach nedava zmysel. A potom tie predaje aj tak vyzerali.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, nový stál hodně, ke konci zvláště (ze začátku ale bylo takové auto s Dci 1,6 snad kolem 600 tisíc, co mne nabízeli), nevím jakou uměli nabídku ke konci výroby, ale jako ojetina je to třeba fakt zajímavé auto, kamarád to v loni koupil s 1.6Dci a je s tím hrozně spokojen. Problém Talismanu byl, že měl málo motorů ze začátku, které nemohly konkurovat 2.0 dieslum

Třeba ten Austral Etech ve střední výbavě nově do výroby mne nabídli před dvěma týdny za 856 tisíc s DPH. To je za takové auto dle mne hodně solidní, největší konkurent pro náš výběr je Corolla Cross, která je za tyto peníze trochu vybavená jen s 1.8 HSD a má mnohem horší interiér. Poptávali jsme ještě Sportage HEV a tam je to od 900 výše. Jediné, co je ještě lákavější, je Kuga HEV 4x4 za stejné peníze, ale ta se otci nevejde do nové garáže 😁
ptr078
Pozeral som aj po jazdenkach talizmanu v benzine na mobile.de a ceny sa mi zdali uletene
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.8 Tce? Jo, ten si drží cenu 😐
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
smysl to dávalo také s 1,5 dCi
Avatar - Ozzman
Ozzman
to by to muselo stát tak 450-500 max, neměl výkon, jinak je to ale dobrý motor
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Sedan je taková ubohá volba, pro kombík by byla klientela trojnásobná. Tu pachuť Thalie se jen tak nesmaže.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Důvod bude prostý - sedan sjíždí z jiné linky, tu pro kombík obsadili něčím jiným. Souhlas, ale reálně sedan není špatný, za mne je to mnohem lepší volba, než nějaký hatch/crossover. Já se sedenem nejel, ale prý jezdí nejlíp z trojice karosérií, i diky tuhosti. Kombík trochu odskakuje na nerovnostech v zatáčce - torzka no.
Ginger Kyriakos
99 procent uživatelů nebude mít reálný problém s tím, že se nejedná o kombi. Sedan je nejlepší typ auta z hlediska aerodynamiky a hlučnosti.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To nelze rozporovat, jenže tě ten sedan často limituje při aktivnějším životě. Sedan této třídy častěji potkáš před Kauflandem než na dálnici. Hlučnost v autě stejně nejvíc ovlivňuje kvalita asfaltu. Stačí sledovat poměr Coroll.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslíš že Corolla je jako sedan často ? Ona je levnější i v hybridu a nabízí se hlavně na rozíl od kombíku/hatche i s levnějšími motorizacem bez hybridu, tak možná proto.
traveldrive
Pamätám časy, keď sedanmi jazdila väčšina motoristov. Kombíkov bolo pomenej, obvykle Wartburgy, Dacie a Lady, a nezohnal ich každý kto ich chcel. Takže na všetko poslúžil sedan, u škodovky dokonca s motorom vzadu a kufrom vpredu, takže ešte horšie použiteľný. Prišla iná doba a odvykli sme si, ale sedan, to bývala v našich končinách samozrejmosť.
Hlučnosť závisí od kvality asfaltu, ale aj od kvality pneumatík, hlavne tých zimných. Je to asi choroba napriek celým spektrom mainstreamových značiek, ale väčšine súčasných modelov je odhlučnenie od kolies dosť úbohé. Neviem prečo, ako keby tento zdroj hluku v aute ani nebrali v úvahu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavé. Ale posledních cca 8 let mám vždy na zimních pneu nižší hlučnost, než na letních.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi máš lepší zimáky, než ty letní 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pamatuji časy, kdy jezdily kombíky většinou v dieselu
Avatar - Anonym
Anonym
tak nějak, dřív většina aut sedany, kombajny byly jen Žiguly, Moskviče, Dacie, Wartasy a pár Volh. A ještě traboš, ale to byl v podstatě hatchback.
A ještě bylo i pár západních kombi, ale taky moc ne, většinou Renaulty, pár Fordů Granada, pár Mercedesů ....

A všichni v tom drandili, na hory, na chaty, do NDR, Polska, Jugošky atd.

Zhýčkaný lidi musí mít dneska kombíky a SUV a pak v tom vozíd prázdnej vzduch 😄
traveldrive
Trabant bol dvojdverový sedan a kombi, kde v tom vidíš hatchback? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
No třídvéřové kombi není zrovna tradiční karoářská varianta kombíku.....
V británii se tomu říkalo Clubman u Mini 😄
traveldrive
V začiatkoch kombi bola väčšina trojdverová.
XTad
Hlavni zakaznici budou/jsou taxikari, resp. poskytovatele sdilene jizdy, jak se tomu dnes rika.
Avatar - Anonym
Anonym
Háček je to, že kombík ani hatch nebude. Sedan se vozí z Turecka, kde se nic jiného než sedan nevyrábí.
Megany z Turecka můžou mít i jinou konstrukci některých částí auta, zpravidla jednodušší (což je u Renaultu spíše plus než minus).
Avatar - Jenik3
Jenik3
Přehlédl jsem něco o Vmax v textu?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nene, všechny motorizace Renaultu maj omezovač od konce 2023 na 175
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ok diky.
Ona ta rychlost vzasade staci i na autobahnu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi jo, ale moc tomu i tak nefandim 😁
ericn
Frantíci jsou dementní... Btw je to omezování kvůli EVčkům, aby to měli všichni stejnou nevýhodu :no:

Btw o víkendu jsem frčel s MB V250 v DE po dálnici přes 180kmh a v klidu 😉

Nevidím jediný důvod, proč bych to samé nemohl dělat s tímhle Meganem? Navíc když ta 1.3TCe 103kW to v pohodě zvládne. Otázka je, jak je omezeno. Jestli jen na papíře nebo i elektronicky přes řídící jednotku a lze-li odblokovat...
Avatar - Jenik3
Jenik3
U Frankfurtu na A3 (4+4 pruhy) stále neomezená rychlost :yes:
traveldrive
Prečo nie s Meganom? No možno preto, že to nie je prémia a v tej rýchlosti už podvozok nebude celkom stíhať. Preto, že v tej rýchlosti už bude motor žrať aj trávu pri ceste. Preto, že je to ekonomické auto, nie diaľničný stíhač. Na "180 v klidu" si naozaj radšej kúp to BMW. Jejda, on je ten bavorák trochu drahší? No holt, keď na to nemáš, nemôžeš jazdiť 180... 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je blbost, že by mu nestíhal podvozek, já s kombíkem jel jen na krátkém úseku 170 a to auto bylo uplně v pohodě, náš starej Megan 2 180-200tkou jede naprosto bezproblemu a to mu je 16 let...Proč by ta auta teda nedala 200-210 ?
ericn
Přesně tak, když 180kmh bez problémů zvládne Octávka, Hyiundai i30 a dokonce i ten stejný Megane s výrobou před 2023, tak proč by nemohl ten “nový”. Jen hloupá politika firmy Renault…
traveldrive
Ja som napísal "možno"... 😉 Ale skôr som narážal na pánov šoférov, ktorých umeniu je aj 130 veľa, A tých šetrivých, čo jazdia diaľnicami sotva stovkou, aby to veľa nežralo...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč bych nejezdil 180, když u konkurence klidně můžu?
traveldrive
Robiť niečo len preto, že môžeš? Trošičku na hlavu, nie?
ericn
A proč by mělo být? 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Pravda, všude mají omezení na 130. U nás se uvažuje o 150. A Německo? Ta malá země na západ od nás? Těch pár km dalnic kde mají neomezenou nikdo přeci neřeší, ne? Ať jsou lidi rádi, že jim do auta neprší a topí to.

Za mne je to špatně a vlastně tak omezují zákazníka. Snad to pujde deaktivovat.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jsem velmi nerad, když mne kdokoli nějak omezuje a proto Renault určitě ne
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za to ty kdyz omezuješ ostatní, tak ti to nevadí co?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
A dokonce všechny aktuální modely.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, vsechna auta bez ohledu na motor
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Maximální rychlost elektronicky omezena na 175. To by bylo aby plebs mohl jezdit rychle. 😉 👍🏻
Další verze bude na 140. A výkon motoru omezen na 55kw.
traveldrive
Zase trepeš.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tady mluv česky trepale :-!
traveldrive
Pravda, blbec nerozumie alebo nechce rozumieť. Nevadí, hlavne že si inak zdravý. 😉
Arese
...je od Renaultu neuvěřitelně hloupá věc, která spoustu potenciálních zákazníků spolehlivě naštve, principiálně znechutí a vzápětí pošle ke konkurenci. A to je veliká škoda, protože jinak je tento Megane v této šílené antiautomobilové době fantastická nabídka - spousta elegance, prostoru, komfortu, výbavy pro celou rodinu a k tomu vynikající čtyřválec nezprzněný hybridizací, nabízený s manuálem a za dobrou cenu! 😄 :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky by mě to z principu hrozně vytáčelo. 😁 Jinak je to dobrý kup. Za 550 docela solidně vybavený i motorizovaný kompakt v automatu? Wow.
traveldrive
Na princíp sa nejazdí. K hranici cez 170 km/h nemám najmenší dôvod vôbec auto hnať, tak nerozumiem, prečo by to malo niekomu vadiť. Takéto auto sa nekupuje na dlhé zahraničné služobky...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty nemáš, jiný má. Navíc kdoví, co vše tam díky tomu ošulili.
traveldrive
Kto vie, čo na svojich autách ošulili iní, len o tom nevieš a ďalej jazdíš 180 a nevieš, kedy ti to pod riťou prdne...
Avatar - mariov8
mariov8
Občas jezdím do Německa. Třída V s dvoulitrem 240 koní jede 225km/h na 18/19" kolech úplně v pohodě. I Vito SELECT 119CDI s poněkud slabším motorem 190 koní na levných 17" kolech je do 180km/h stabilní jako kámen. A na 210 se rozjede občas také.

U auta co má výkon na 200km/h+ by mě umělé omezení na 175km/h asi štvalo, byť na rovinu. 95% lidí by to štvalo pouze z principu, protože přes 160 se nedostanou ani při předjíždění na dálnici.

Škoda ke konci docela povedeného dieselu 1,5dCi, uměl v sedanu průměr do 4,5L/100km. Byť i tento 4!!! válcový benzín je vynikající a velice úsporný.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Nevím, jestli to tu zaznělo, ale tento sedan má větší kufr než ekvivalentní kombík (je také o trošku delší) a vedle nejlepší tuhosti karosérie má i nejlepší jízdní vlastnosti z Meganů.
Arese
Jo, ale buďme objektivní, taky má suverénně nejhorší přístup do kufru... 😐
traveldrive
Keď 3x do roka vozíš chladničku, kúp radšej kombi, alebo ešte lepšie Berlingo. 😉