Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNávrat Renaultu Megane do Česka: Takto vypadá základní technika s cenou do půl milionu
59 komentářů
KANKUNEN
Sedan je taková ubohá volba, pro kombík by byla klientela trojnásobná. Tu pachuť Thalie se jen tak nesmaže.
Důvod bude prostý - sedan sjíždí z jiné linky, tu pro kombík obsadili něčím jiným. Souhlas, ale reálně sedan není špatný, za mne je to mnohem lepší volba, než nějaký hatch/crossover. Já se sedenem nejel, ale prý jezdí nejlíp z trojice karosérií, i diky tuhosti. Kombík trochu odskakuje na nerovnostech v zatáčce - torzka no.
99 procent uživatelů nebude mít reálný problém s tím, že se nejedná o kombi. Sedan je nejlepší typ auta z hlediska aerodynamiky a hlučnosti.
To nelze rozporovat, jenže tě ten sedan často limituje při aktivnějším životě. Sedan této třídy častěji potkáš před Kauflandem než na dálnici. Hlučnost v autě stejně nejvíc ovlivňuje kvalita asfaltu. Stačí sledovat poměr Coroll.
Myslíš že Corolla je jako sedan často ? Ona je levnější i v hybridu a nabízí se hlavně na rozíl od kombíku/hatche i s levnějšími motorizacem bez hybridu, tak možná proto.
Pamätám časy, keď sedanmi jazdila väčšina motoristov. Kombíkov bolo pomenej, obvykle Wartburgy, Dacie a Lady, a nezohnal ich každý kto ich chcel. Takže na všetko poslúžil sedan, u škodovky dokonca s motorom vzadu a kufrom vpredu, takže ešte horšie použiteľný. Prišla iná doba a odvykli sme si, ale sedan, to bývala v našich končinách samozrejmosť.
Hlučnosť závisí od kvality asfaltu, ale aj od kvality pneumatík, hlavne tých zimných. Je to asi choroba napriek celým spektrom mainstreamových značiek, ale väčšine súčasných modelov je odhlučnenie od kolies dosť úbohé. Neviem prečo, ako keby tento zdroj hluku v aute ani nebrali v úvahu.
Hlučnosť závisí od kvality asfaltu, ale aj od kvality pneumatík, hlavne tých zimných. Je to asi choroba napriek celým spektrom mainstreamových značiek, ale väčšine súčasných modelov je odhlučnenie od kolies dosť úbohé. Neviem prečo, ako keby tento zdroj hluku v aute ani nebrali v úvahu.
Zajímavé. Ale posledních cca 8 let mám vždy na zimních pneu nižší hlučnost, než na letních.
tak nějak, dřív většina aut sedany, kombajny byly jen Žiguly, Moskviče, Dacie, Wartasy a pár Volh. A ještě traboš, ale to byl v podstatě hatchback.
A ještě bylo i pár západních kombi, ale taky moc ne, většinou Renaulty, pár Fordů Granada, pár Mercedesů ....
A všichni v tom drandili, na hory, na chaty, do NDR, Polska, Jugošky atd.
Zhýčkaný lidi musí mít dneska kombíky a SUV a pak v tom vozíd prázdnej vzduch 😄
A ještě bylo i pár západních kombi, ale taky moc ne, většinou Renaulty, pár Fordů Granada, pár Mercedesů ....
A všichni v tom drandili, na hory, na chaty, do NDR, Polska, Jugošky atd.
Zhýčkaný lidi musí mít dneska kombíky a SUV a pak v tom vozíd prázdnej vzduch 😄
Hlavni zakaznici budou/jsou taxikari, resp. poskytovatele sdilene jizdy, jak se tomu dnes rika.
Háček je to, že kombík ani hatch nebude. Sedan se vozí z Turecka, kde se nic jiného než sedan nevyrábí.
Megany z Turecka můžou mít i jinou konstrukci některých částí auta, zpravidla jednodušší (což je u Renaultu spíše plus než minus).
Megany z Turecka můžou mít i jinou konstrukci některých částí auta, zpravidla jednodušší (což je u Renaultu spíše plus než minus).
Jenik3
Přehlédl jsem něco o Vmax v textu?
Nene, všechny motorizace Renaultu maj omezovač od konce 2023 na 175
Ok diky.
Ona ta rychlost vzasade staci i na autobahnu.
Ona ta rychlost vzasade staci i na autobahnu.
Asi jo, ale moc tomu i tak nefandim 😁
Frantíci jsou dementní... Btw je to omezování kvůli EVčkům, aby to měli všichni stejnou nevýhodu :no:
Btw o víkendu jsem frčel s MB V250 v DE po dálnici přes 180kmh a v klidu 😉
Nevidím jediný důvod, proč bych to samé nemohl dělat s tímhle Meganem? Navíc když ta 1.3TCe 103kW to v pohodě zvládne. Otázka je, jak je omezeno. Jestli jen na papíře nebo i elektronicky přes řídící jednotku a lze-li odblokovat...
Btw o víkendu jsem frčel s MB V250 v DE po dálnici přes 180kmh a v klidu 😉
Nevidím jediný důvod, proč bych to samé nemohl dělat s tímhle Meganem? Navíc když ta 1.3TCe 103kW to v pohodě zvládne. Otázka je, jak je omezeno. Jestli jen na papíře nebo i elektronicky přes řídící jednotku a lze-li odblokovat...
Prečo nie s Meganom? No možno preto, že to nie je prémia a v tej rýchlosti už podvozok nebude celkom stíhať. Preto, že v tej rýchlosti už bude motor žrať aj trávu pri ceste. Preto, že je to ekonomické auto, nie diaľničný stíhač. Na "180 v klidu" si naozaj radšej kúp to BMW. Jejda, on je ten bavorák trochu drahší? No holt, keď na to nemáš, nemôžeš jazdiť 180... 😒]
To je blbost, že by mu nestíhal podvozek, já s kombíkem jel jen na krátkém úseku 170 a to auto bylo uplně v pohodě, náš starej Megan 2 180-200tkou jede naprosto bezproblemu a to mu je 16 let...Proč by ta auta teda nedala 200-210 ?
Přesně tak, když 180kmh bez problémů zvládne Octávka, Hyiundai i30 a dokonce i ten stejný Megane s výrobou před 2023, tak proč by nemohl ten “nový”. Jen hloupá politika firmy Renault…
Ja som napísal "možno"... 😉 Ale skôr som narážal na pánov šoférov, ktorých umeniu je aj 130 veľa, A tých šetrivých, čo jazdia diaľnicami sotva stovkou, aby to veľa nežralo...
Pravda, všude mají omezení na 130. U nás se uvažuje o 150. A Německo? Ta malá země na západ od nás? Těch pár km dalnic kde mají neomezenou nikdo přeci neřeší, ne? Ať jsou lidi rádi, že jim do auta neprší a topí to.
Za mne je to špatně a vlastně tak omezují zákazníka. Snad to pujde deaktivovat.
Za mne je to špatně a vlastně tak omezují zákazníka. Snad to pujde deaktivovat.
Pepa_007
Maximální rychlost elektronicky omezena na 175. To by bylo aby plebs mohl jezdit rychle. 😉 👍🏻
Další verze bude na 140. A výkon motoru omezen na 55kw.
Další verze bude na 140. A výkon motoru omezen na 55kw.
Arese
...je od Renaultu neuvěřitelně hloupá věc, která spoustu potenciálních zákazníků spolehlivě naštve, principiálně znechutí a vzápětí pošle ke konkurenci. A to je veliká škoda, protože jinak je tento Megane v této šílené antiautomobilové době fantastická nabídka - spousta elegance, prostoru, komfortu, výbavy pro celou rodinu a k tomu vynikající čtyřválec nezprzněný hybridizací, nabízený s manuálem a za dobrou cenu! 😄 :yes:
Taky by mě to z principu hrozně vytáčelo. 😁 Jinak je to dobrý kup. Za 550 docela solidně vybavený i motorizovaný kompakt v automatu? Wow.
Na princíp sa nejazdí. K hranici cez 170 km/h nemám najmenší dôvod vôbec auto hnať, tak nerozumiem, prečo by to malo niekomu vadiť. Takéto auto sa nekupuje na dlhé zahraničné služobky...
Ty nemáš, jiný má. Navíc kdoví, co vše tam díky tomu ošulili.
Kto vie, čo na svojich autách ošulili iní, len o tom nevieš a ďalej jazdíš 180 a nevieš, kedy ti to pod riťou prdne...
Občas jezdím do Německa. Třída V s dvoulitrem 240 koní jede 225km/h na 18/19" kolech úplně v pohodě. I Vito SELECT 119CDI s poněkud slabším motorem 190 koní na levných 17" kolech je do 180km/h stabilní jako kámen. A na 210 se rozjede občas také.
U auta co má výkon na 200km/h+ by mě umělé omezení na 175km/h asi štvalo, byť na rovinu. 95% lidí by to štvalo pouze z principu, protože přes 160 se nedostanou ani při předjíždění na dálnici.
Škoda ke konci docela povedeného dieselu 1,5dCi, uměl v sedanu průměr do 4,5L/100km. Byť i tento 4!!! válcový benzín je vynikající a velice úsporný.
U auta co má výkon na 200km/h+ by mě umělé omezení na 175km/h asi štvalo, byť na rovinu. 95% lidí by to štvalo pouze z principu, protože přes 160 se nedostanou ani při předjíždění na dálnici.
Škoda ke konci docela povedeného dieselu 1,5dCi, uměl v sedanu průměr do 4,5L/100km. Byť i tento 4!!! válcový benzín je vynikající a velice úsporný.
DaewooMaster
Nevím, jestli to tu zaznělo, ale tento sedan má větší kufr než ekvivalentní kombík (je také o trošku delší) a vedle nejlepší tuhosti karosérie má i nejlepší jízdní vlastnosti z Meganů.
Na jak dlouho to ale vydrží v nabídce ? Pravděpodobně většina automobilek zjištuje, že sázka jen na SUV/Crossovery a to ještě ve velké míře jen elektrické, tak dobře netáhne a začínají řešit nouzově odklon zákazníků.
Já Renaultu přeji, aby přišel s Meganem 5 ve všech 3 karosářských verzí a nabídl tam mimo TCe i motory Etech, auta po vzoru Australu/Espace.
Třeba ten Austral Etech ve střední výbavě nově do výroby mne nabídli před dvěma týdny za 856 tisíc s DPH. To je za takové auto dle mne hodně solidní, největší konkurent pro náš výběr je Corolla Cross, která je za tyto peníze trochu vybavená jen s 1.8 HSD a má mnohem horší interiér. Poptávali jsme ještě Sportage HEV a tam je to od 900 výše. Jediné, co je ještě lákavější, je Kuga HEV 4x4 za stejné peníze, ale ta se otci nevejde do nové garáže 😁