Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi RS 6 Avant Performance – Supersport s batohem

75 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Lze takto recenzovat BEV? Nikdy jsem takovou nadšenou recenzi na BEV nečetl. Ohledně motoru, zvuku, podvozku,..... .

Sportovní auta nikdy nemohou být elektrická. 😉 👍🏻
GeekStar
Sportovní auta taky nikdy nemohou mít 5 metrů a 2 tuny 😁

A6 RS je proklatě rychlé kombi s brutálním zvukem a akcelerací, které se na můj vkus bere trochu moc vážně, ale jinak je asi skutečně takovým tím studeným německým způsobem "dokonalé", což chápu, že má dost lidí rádo.

Ale určitě není sportovní. 😄
Nebo Nebo
No, takže není sportovní ani Bugatti, poněvadž má 2 tuny a 4.,5 metrů 😄 😄
GeekStar
Já osobně bych Bugatti slovem "sporťák" nepopsal no. Ale nikdy jsem žádné neřídil a čert ví, že kdyby mi ho někdo půjčil, o sportovní jízdu bych se s ním nepokoušel 😒]
ryccardo
Ono se jich ve finále prodá jen pár. Cílová skupina zákazníků je velice malá.
Avatar - iudex
iudex
Cieľová skupina RS6 je niekoľkonásobne väčšia, ako cieľovka skutočných športiakov. Opýtaj sa v salóne Audi, koľko za posledný rok predali RS6 a koľko R8. Práveže tieto hot verzie (sedanov, kombi či SUV) sú nesmierne populárne práve pre svoju praktickosť a univerzálnosť, čo športiaky nikdy nebudú.
Gvick2
Je to tak, v EU ta čísla nejde dohledat, ale Audi USA čísla zveřejňuje, tam se vloni prodalo 811ks RS6 a 98ks R8 a to není zrovna trh pro kombíky a zároveň je to největší trh pro sporťáky. V EU to bude určitě ještě větší nepoměr.
ryccardo
Takvych S6 se proda asi docela dost ale takovy ultimativni naradi jako RS6 je fakt spis kusova vyroba.
Avatar - fOE
fOE
Co je pro tebe kusovka? Treba produkcni cisla M5 se daji dohledat a za posledni 3 generace se jich vzdy prodalo alespon nekolik tisic rocne, prumer je cca 3tis za rok. To je jen M5, k tomu M2, M3, M4 nebude min a u Audi nebo MB to nebude vypadat moc jinak. Samozrejme ze eSek proda jeste nasobne vic, ale zase ruznych supersportu ze stejne staje radove min.
Avatar - lyon667
lyon667
Jak nemám rád koncern, tak musím uznat, že z D3 je dnes Audi momentálně jediná, která se snaží o design, jež nevypadá jak od Picassa po mrtvici. A že se jich prodá jen pár? Já je potkávám docela často. Častěji, než M5, nebo AMG.
Avatar - iudex
iudex
Auto sa berie moc vážne... čo sú to za hodnotenia? To je hodnotenie typu: nemám čo objektívne vyčítať, tak tresnem nejaký nonsens o tom, že stroj "sa berie vážne".
Auto je v prevažnej väčšine definičných znakov športovosti športové. Výkon, zrýchlenie z nuly i pružné, rýchlosť, agilita, držanie stopy, schopnosť na ceste vyprášiť 99% áut, dokonca schopnosť ísť na okruh a byť rýchlejšie ako väčšina áut, ako aj subjektívny pocit dynamiky a radosť z jazdy, to všetko tu je. Že je pritom z definície veci (kombi vyššej strednej triedy) aj veľké a ťažké, to ho automaticky nediskvalifikuje (notabene nie dnes, keď športové autá v dôsledku hybridizácie majú bežne dve tony).
A ak ako definíciu športovosti berieme iba hmotnosť, kde je tá hranica? 1 tona? 1,5 tony? V prvom prípade ju nespĺňa takmer nič okrem otvorených placiek typu KTM, v druhom prípade ani také nespochybniteľné športiaky ako Porsche 911.
EDIT: reakcia na GeekStara.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Auto je to na jednu stranu úžasné a kdysi jsem o něm tajně snil, ale pak si člověk uvědomí, že to je vlastně auto k ničemu v reálném provozu. A nebo ať mi někdo vysvětlí, k čemu to je v provozu dobré. Když pominu šílenou cenu, servisní náročnost a emoce ze zvuku a kopance do zad, tak co zbyde? K čemu je všechen ten výkon při povolených tempech 90km/h, nebo 130km/h? Nestačí bohatě naftová S6, nebo benzínové 55TFSI?
Avatar - fOE
fOE
Aneb jak poprit sam sebe v jednom kratickem prispevku. Tak nejdriv neco o zbytecnych kopancich, o devadesatce a stotricitce, a pak zase najednou S6 nebo 55tfsi? Naco? S timhle pristupem musi stacit nejslabsi 2.0tdi 1.5tsi, ne? 😊
A az si odpovis na "proc nekomu nestaci 2.0tdi" odpovis si i na otazku "proc nekdo chce dokonce az RS6" 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jak popřít? Copak člověk nemůže dozrát do jiného názoru a musí zůstat zamrzlý v pubertě až do smrti?
Mě třeba 2.0 TDI stačí až až a přijde mi to většinu času zbytečně silné.
Ale chápu, že když jsou finance, že je příjemnější kultura šestiválců a jejich nenucenost. Stále to však nejsou brutální překoňovaná uřvaná monstra dobrá spíš na hlazení si ega a ukazování, že na to mám, jako tahle věc. Vždyť v tom člověk nemůže ani rozmotat dvojku a už si koleduje o papíry. Za mě to jsou jen vyhozené peníze. Ale lidi ten pocit nadvlády asi milujou a když na to mají, tak si to hned musí zkusit.
Avatar - speedfred
speedfred
Zo silným autom tiež nemusíš jazdiť na plný plyn, ale keď máš dostatok výkonu tak je svet hneď krajší. Aspoň u mňa.
Dalšia vec je športové modely vypadajú už naoko karajšie ako tie konfekčné z ktorých vychádzajú Každý to máme inak a za mňa je dobre keď je možnosť výberu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Na jednu stranu ti rozumím, ale na druhou to vnímám jako plýtvání zdroji.
Za prvé to auto je strašně drahé, za další trpí komfort, za další to žere jako prokopnutý, za další to je hlučný, za další, jak tu psal TiaS1 to není vždy praktický, když na to nejdou ani sehnat gumy, nenasadíš řetězy, rodina trpí atd...

Já třeba v 1% času, když jsem plně obsazen (4 lidi a plnej kufr), tak bych v kopci někdy pár koní navíc bral, když chci na hulváta předjet na malém kousku.
Ale v 99% času naopak trpím, že se pořád musím hlídat, abych náhodou nejel víc. Že se sotva dotýkám plynu a pořád si říkám: "Na co sis kupoval ten silnější dvoulitr?"
Avatar - fOE
fOE
Nikdo po tobe nechce abys chtel RS6, jen abys pochopil princip "chtit neco vic", coz zjevne chapes, viz tve doporuceni S6. Kdyz ho ale chapes, pak nechapu zase ja proc zustat zabetonovany jen v tom nazoru, ze co dava smysl me jeste dava smysl, a co uz nedava smysl me smysl nedava obecne.

A jako uplnej ulet vidim to tve hodnoceni kupcu podobnych aut... "hlazeni ega", "ukazovani ze na to mam"? Wtf?
Dam ti priklad za sebe, pro ktereho je neco ala RS6 wannabe idealni auto. Je to auto, kterym s trochou kompromisu muzes jezdit kazdy den. Zvladne rozvest drobotinu po ceste do prace, zvladne nakup, zvladne dovolenou jako kazda A6 v kombiku, ale jen tahle ti da zatah supersportu, zvuk osmivalce, zabavi te i na okruhu (nebo alpskych prusmicich po ceste k Lago Maggiore) a taky vypada lip. A vubec to nemusi byt o honeni si ega, jen tohle je proste ideal pro nekoho kdo chce to nejlepsi na kazdy den, ma i nejake prostorove naroky, ma na to penize a je ochotnej snest trochu min toho komfortu pro to vsechno ostatni co mu takhle vymazlena A6 da.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Však já netvrdil, že mi ho někdo nutí, ani jsem netvrdil, že si neumím představit, že ho někdo chce. Jasně, že ho chce hodně bychařů a k tomu i pár pracháčů. Já jen přemýšlel nahlas nad tím, k čemu to je reálně dobrý v reálném životě na reálných silnicích v reálném provozu. A podle mne k ničemu. Ale takových věcí je spousta, to se vůbec netýká jen aut a už vůbec ne, jen této RS6.
Avatar - iudex
iudex
Keby sme uvažovali iba v intenciách toho, čo stačí a čo reálne potrebujem a využijem, tak nikto nepotrebuje nič viac ako Octaviu 1,0TSI. Má to miesto pre celú rodinu a aj ten jednoliter v pohode udrží povolenú diaľničnú rýchlosť. Na čo treba Superb či Passat, na čo treba 1,5TSI, nedajbože 2,0TDI? 😉
Proste vďaka extrémnej cene relatívne okrajová, ale z úžitkového hľadiska v podstate ideálna verzia auta, univerzál all-in-one na všetko, ak nemôžeš mať dve a viac jednostrannejšie zameraných áut. A či je tým optimom S6, alebo RS6, to už záleží len od hrúbky Tvojej peňaženky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No když to doženeme do extrému, tak máš pravdu. Taky jsem si říkal, jak sem rozežranej a proč utrácím za Passat s 200 koňma, když mi můj Golf Variant 1,4 stačil bohatě na všechno. :-!

Já to chápu, že když má někdo nadbytek financí a je stále v pubertě a chce mít jedno auto na všechno, tak, že to asi může chtít. Ale prostě pro mne to je totální overkill.
Avatar - m.z.
m.z.
do kdy trvá puberta? 😄 Pozítří 50 a neplánuju skladbu vozidel měnit, dokud do toho dokážu vlézt, tak bych s podobnými auty chtěl vydržet, dokud udržím volant.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Řekl bych, že u spousty chlapů trvá až do smrti.

Hele, když se na to podíváš z jinýho úhlu, tak si to v 2.0 TDI užiješ dvojnásobně, oproti 4.0 TFSI :-!
Si vezmi, že když vyrazíš z obce, tak si užiješ drtivé zrychlení jen cca 2 sekundy, zatímco v TDI si to můžeš užít celý 4. 😁 😁 😁
adamzprahy
Z toho co tady píšeš mě normálně bolí hlava. K čemu RS6 je? Abys v ní ukázal záda vocasům jako jsi ty i když se ti ani nechce 😁

Ale vážně, to co píšeš je - bez urážky - pouze omezeným pohledem a peněženkou. I kdybychom si tu nalhávali že se jezdí 50-90-130, tak čím řekněme naddminezovanější auto, tím lepší v podstatě všechno ať už se to týká řízení a podvozku nebo motoru, ono to že z nízkých otáček můžeš auto tahat v zatáčce plynem apod. to prostě z Passatu 2.0 TDI nemůžeš pochopit. A tím vůbec nemyslím nějaké šílené driftování, ale jen ten jemnocit co máš v rukou a pod nohama. A v případě RS6 je to samozřejmě o tom, že abys tyhle pocity měl a musíš občas vozit děti nebo cokoliv co vyžaduje 5 dveří a větší kufr, tak nemusíš mít sterilní drahou krabici ke které budeš mít drahý sporťák v kterém budeš jezdit sám a budeš omezený kdy tím jet můžeš a kdy ne. V ten moment pak tahle auta paradoxně vychází asi i levněji v závislosti na skladbě více aut, které bys jinak měl.

Jinak to co psal TiaS1 neslyším poprvé a dokud se prodávalo E63, tak snad všichni co kupovali (které znám) v této kategorii končili tam, protože to bylo použitelné jako běžné E, což ta RS6 už očividně tolik neumí.
Avatar - fOE
fOE
Ja si u toho taky klepu na celo. Ne u toho ze nekdo RS6 nepotrebuje (ruku na srdce, nepotrebuje ji nikdo) nebo nechce (ruku na srdce, nemusi ji chtit klidne drtiva vetsina lidi), pro oboje mam 100% pochopeni, ale z toho skatulkovani, ze kdo ma o RS6 zajem bud honi ego, je pozer nebo pubertak.

Hlava me z toho neboli, ale pri cteni toho jakoby nekde na pozadi hrala Internacionala, opodal probihalo mavani vlajeckama na prvniho maje... a tak obecne takovej zvlastni "rudej vibe" z toho jde.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ale prdlačky, ty rudá vlaječko.
Rozhodně nikoho nehodlám omezovat v jeho nákupních preferencích.
Ale těch, co reálně mají cit pro techniku a umí ji ocenit bude zanedbatelné promile. Zbytek prostě chce jen mít ten pocit nadvlády a ukázat to.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A tímto jsi přesně ukázal svoji tvář a důvod ke koupi podobné rakety na kolech. Abys ukázal záda vocasům. To hovoří za vše.

Já už řídil ledasco, nejen naftový kombíky. A když chci motokáru, zajdu si na motokáry.
Já jen nechápu, k čemu je tohle monstrum dobré v normálním provozu. Ideálně pak s rodinou na palubě. Krámy lítají, děti zvrací, žena křičí, ale zatáčka šla projet o 8km/h rychleji a to se počítá...

To je vše. Ať si to kupuje, kdo chce.
adamzprahy
Nechápeš víc věcí koukám...první věta byla myšlena jako vtip a nadsázka, byl tam smajlík.

Zbytek jsou dvě situace. Buď jedeš sám a užíváš si to, nebo někoho vezeš a jedeš úplně v klidu, ale při každém zatočení volantem máš uspokojivé pocity z toho jak to auto cítíš a máš v ruce, dá se říct, že je to i bezpečnější pro případ krizové situace. Na nájezdu na dálnici je vyšší výkon vždycky lepší a je to něco za co rád připlatím.

"Ať si to kupuje, kdo chce" - ale v jiném příspěvku píšeš že to je jen na machrování a pocit nadvlády...k tomu bych jen dodal že ne všichni jsou jako ty, tak dobře že na RS6 nemáš, sorry...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jaksi není vždy snadné pochopit text a jak to básník skutečně myslel. Tak OK, to mohu vzít zpět.
Jinak přece není v rozporu to, že si to může koupit kdo chce a zároveň říct, že si tím honí ego, nebo jako puberťák zrychluje a brzdí jako o život.
Já ti neberu tvoji volbu zkušeného pilota, utrácet za 600 koní, protože s 350 koňma je životu nebezpečné vyjíždět na dálnici 😁

Pravda, že nejsem na úrovni, kdy bych vydělal za rok na novou RS6, ale ani kdyby tomu tak bylo, tak bych si ji stejně nekoupil. Na 99% by to byl Allroad, když už by to muselo být A6 Avant.
Nicméně i ten mi přijde extrémně předražený a hodně bych řešil, zda to za to stojí. Ceníkovka je přes 3 mega jen to fikne, když si člověk přidá pár drobností a to je prostě ranec za kus plechu na 4 kolech, kterýmu klesá hodnota skoro stejným tempem, jakým roste dluh ČR.
A když si člověk koupí něco jako Superb kombi 4x4 2.0 TSI 265 koní Laurin a Klement vybavenej po strop za ceníkových 1,4M, tak to sice není A6 V6, ale zároveň si nebude připadat jako v transportu do Osvětimi a brzda provozu taky nebude a na dálnici se jistě taky připojí.
adamzprahy
V případě RS6 si nekupuješ právě jen koně navíc, ale celou tu techniku podvozku, řízení a pohonu a o tom píšu.

Pak je to jen o zvyku a když tě to baví, tak neni cesty zpět dokud na to máš.

Jinak nad tou třídou co zmiňuješ - střední mainstream - jde poměr ceny a co za to dostaneš strmě dolů, to platí všeobecně. Asi neznam auto nad cca 1.2m u kterého bych řekl skvělý poměr cena/užitná hodnota (výkon).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já chápu, že nejde jen o výkon v přímce, že to má širší a jinak naladěnej podvozek a pak není kde a jak s tím zaparkovat. 😁
Chápu, že to má i věci jako torque vectoring a pod. co tě líp otáčí kolem osy a další fičury, co zase zabrání náklonům atd. Ale pořád to jsou brutálně složitý a drahý hračky, který dostávají na pr.el a stojí ranec je udržet při životě. Nemluvě o brzdách a pneu atd...
Fyziku navíc stejně neokecáš a co neudrží guma, to neprojedeš a vždy to půjde na úkor pohodlí.
Pokud máš peněz, že je můžeš přehazovat vidlema a už máš vše, po čem jsi kdy toužil a zároveň ti ty desetinky stojí za to, pak ti může RS6 dávat smysl. Mě nedává.

A ten dovětek platí úplně u všeho. U čehokoli chceš něco navíc oproti základu, tak jen platíš jak magor a často dostaneš jen naleštěný prdy. Zrovna si tu doma hraju s reproduktory a akustikou a je to sranda. Už mi prošlo rukama taky dost bedýnek od 2 tisíc do půl mega a poslouchal jsem i sestavičky za 3 a víc mega a ve finále jediný co potřebuješ je vhodná a vhodně vytlumená cimra. Postav solidní bedýnky za 20-30 dobře do dobrý cimry a budeš si chrochtat. Postav blbě a do blbý cimry bedny za 3 mega a budeš zvracet a z uší ti poteče krev.
Avatar - fOE
fOE
Mustang?
adamzprahy
Mustang za mě spíš jen ten poměr cena a doslova výkon (V😄, pro dva lidi na běžný ježdění ok, ale jinak podprůměrný interiér (co jsem koukal tak i u toho nového) a celkově to prostě neni nic moc v kontextu třeba M340i, která stojí podobné peníze. Ta M340i je vlastně asi nejdražší auto kde bych řekl dobrý poměr cena/výkon/užitná hodnota.
Avatar - fOE
fOE
Tak je par veci ci ti ani M340i nenabidne. Karoserie coupe (pravda, tu umi 440i, ale ta je zase drazsi), image mustangu, ktery je doslova ikonicky (ten ma od BMW az M3, ne obyc trojka), nejlevnejsi V8, vyssi vykon, zadokolka... Nerikam ze po vsem z toho musi clovek prahnout, ale jednoduse to auto, i za ty ceny ted (a co teprve kdysi kdy tohle vsechno stalo io 400tis min), mi prijde presne jaks to napsal, jako "skvělý poměr cena/užitná hodnota (výkon)".

Jinak ano, uvnitr je to proste amerika, kdyz jsem v tom sedel (teda jen v tom starsim) tak kam oko dohledlo, na co ruka sahla se mi dralo do hlavy "jak to dokazali udelat tak levne?!" 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Tak teraz si sklamal. To už si akoby skončil? Nič lepšie nebude?? 🤭
Avatar - m.z.
m.z.
Na lepšie neni su peniažky
Avatar - pradeda777
pradeda777
U chlapů může puberta trvat furt......a je to tak fajn.... :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Dúfam že to bude u mňa trvať minimálne tak dlho ako u teba dedo.
GeekStar
To ani není hodnocení, nejsem recenzent. Jen můj dojem (viz. "na můj vkus"). Kamkoli s tím člověk přijede, hned je dulezitej jak vánoční stromeček 😄

V téhle cenovce je to žádaná vlastnost, ale kdybych měl jmenovat auto, které se (podle mě) tak vážně nebere, tak třeba jakékoli Maserati, nebo i některá BMW - třeba M3 s tím čumákem už na mě mrká, jakože dobrý, ale sranda musí být. 😁

A k té sportovnosti, už je to prostě loď. Dlouhý, na většině okresek strašný kladivo a zábava s tím začíná až v extrémních rychlostech. Spíš tak předletět s tím kolonu kamionů, než si někde užívat za bukem zatáčky.
Avatar - iudex
iudex
OK, súhlasím, že 5 metrové kombi už je veľkostne overkill, notabene v mestách a pri parkovaní a sám by som do tejto veľkostnej triedy nešiel. Zvoľ si o triedu menšie hotkombi (RS4 Avant), možno dokonca o dve triedy menšie (Golf R Variant), princíp zostáva. Proste praktické rodinné kombi s nadupaným motorom, univerzál "do tanca aj na počúvanie". 😉
Avatar - fOE
fOE
Delka nemusi byt zasadni problem, zadni nataceci naprava resi strasne moc. Ano pri podelnem parkovani potrebujes trochu vic mista, ale i proti "tem normalnim autum" ze stredni / kombikum nizsi strednise se bavime o max 20-50cm rozdilu a to vazne neni rozdil den a noc. A vsude jinde dokaze byt paradoxne velke premiove SUV nebo limuzina agilnejsi nez kdejakej prcek, kdyz je spravne nakonfigurovana. Treba 5er se otoci na 11m (minula dokonce na 10,7m), to neumi ani oktavka / golf a treba passat/superb je na tom jeste hur. Co nachazim ja ze je skutecne limitujici u techto 5m korabu neni delka, ale sirka. Tam to umi nejvic potrapit a tahle extra placata RS6 si jiste uzije svoje hlavne v tomhle smeru. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dvě tuny, to je taková nízká elektrická hmotnost
GeekStar
Zas elektra ty kila mají většinou hned u podlahy.
Nebo Nebo
"Říká se o něm, že je to nejlepší kombík na světě, ba dokonce jedno ze světově nejlepších aut vůbec"

Není náhodou nejlepší kombik na světě Volkswagen ID.7 Tourer GTX?
A jedno z nejlepších aut na světě Kia EV9 GT?
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄 😄 😄

Nejlepší kombík na světě je už nevyráběný Cadillac CTS-V Sportwagon s 6,2 V8 😄
TiaS1
Než se o ty rychle kombiky začnete reálné zajímat, neřešíte praktickou stránku věci, což jsem neviděl ani v žádném testu, neboť to má tester na par dni a jen s tím blbne. Takže, na tyhle auta nelze dat klasické retezy, zároveň maji extremne malý podbeh. Na zimu radost. Světla výška je jen o nepatrné výšsi nez třeba klasická 911ka. Hluk pri běžném provozu není vhodný pro děti apod. Pneumatiky jsou na trhu cca jedny. Nez se do mě pustíte, zjistil jsem to jako zájemce o M3 touring. Rychlá kombi fajn, ale musíte akceptovat, že maji podobné neduhy jako supersporty. Není to klasicky kombik s extra silným motorem. Jako jediné auto, máte-li děti, to moc není. Nakonec pmi přijde lepší koupit bezny kombik/ suv sportak. Tak do mě…
Avatar - m.z.
m.z.
Určitě to není pro děti hlučnější, než socialistické škodovky a přežili jsme to bez následků na zdraví a psychice, takže za mě nesmyslné argumenty a tyto káry jsou 100% rodinně využitelné.
TiaS1
Tak to si nejel Audi Rs5 s 8 válcem. S tím se ve 150 na D1 nedalo dojet ani do Humpolce. Každý má jiný vkus. Ale ponechameli hluk, jak se vypořádás s tim dalším, 100% využitelné… jezdím na ledovec a poslední 3 km jsou proste retezy 100% třeba, bez nich to nedáš. Nevím, co bych tam dělal s timhle, jsou na to pry nějaké natahovaci náhražky, jak to funguje nevím. Ten podbeh má odhadem 1-2 cm? Moc prostoru kolem kola nemám, až budu mit plný kufr… ale jak říkám, jsou to praktické věci, které u plakátu neresis.
Avatar - lyon667
lyon667
Ono pokud chceš vozit cement, asi nebudeš pokukovat po prémiovém kombíku s okruhovým podvozkem. I když.. kamarád si pořídil zrovna tu M3 Touring, navařil na to tažný a vozí cement. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Tak tento kombík zrovna pre teba není, ale nájde sa kopec ľudí ktorý to auto chcú a dokonca využijú. Nechce sa mi veriť že by to bolo tak hlučné aby v tom nevydržali deti.
Avatar - Markus1
Markus1
To je krasa kapitalizmu a konkurencneho prostredia na trhu….ked ti to auto nevyhovuje tak si ho nekupis a mas mnoho inych alternativ!
A fuckovat tu rs6 lebo ty potrebujes retaze a nedas ich na nu je celkom od veci 😂😂😂😂😂
Avatar - iudex
iudex
Fakt je, že so sprísňujúcimi sa hlukovými limitmi sú dnes aj tie hot verzie niekedy až moc tiché. Neviem aký ročník tá RS5 bola, ale dnešné RS sú v comforte úplne v pohode, fakt len o málo hlučnejšie než bežné verzie. A so 7 a 8st prevodovkami aj pri vysokých rýchlostiach točia pomerne nízke otáčky. Moje auto pri 200kve točí na 7čke cca. 3500 rpm, teda nijak vytočený motor. Moje deti sa nijako nesťažovali na hluk ani diskomfort.
TiaS1
Myslím spíše projev výkonného motoru jako takového. Pamatuji si na Jaguar XF 3.0 SC s kompresorem, který myslím měl i webpaja. Dodnes jedno z nejlepších řidičských aut a nejcharakternější "běžný motor", co jsem řídil. Ale taky si pamatuju, jak při dálničních rychlostech občas duněl, až se auto otřásalo, dalo se to vyřešit podřazením pádlem na jiné stupně. Chápu, že to je jiný typ pohonu, turbo vs kompresor. Stejně tak kamarád prodal Mustanga 5.0, protože zkrátka nesplňoval jeho parametry na klidnou jízdu. Pokud chci jet pilu, ať auto řve jak Ftype SVR, ale pokud jedu 130-150 na tempomat a poslouchám hudbu, auto by mělo být prakticky neslyšné. A třeba ten mustang, i podle mě, zkrátka i na "volnoběh" vydává zvuk, který je po chvíli otravný. I při jízdě kolem 2.000 RPM slyšíš neustálé dunění. A pokud vím, zrovna ten Jaguar s kompesorem netočil při 200 ani těch 3500RPM, ale duněl...
Avatar - speedfred
speedfred
S týmto má trochu problém aj G QV v manuále, dilaničný limit je hlukovo nepríjemný. Buďto treba podradiť alebo ísť cca 150 a viac.
TiaS1
Zajímavý, míval jsem Giuliettu QV a ta byla hlučná kdykoliv a kdekoliv 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Myslel so Giuliu QV
budman
Jenže při srovnaní se socíkovou škodárnou je královskej kočár i současná Dacia v holobytu 😁

Jinak my ostatní chápeme, co tím autor komentáře chtěl říct - že to není kombík se sportovním srdcem, ale spíš naopak plnohodnotný sporťák s kufrem navíc - se všemi výhodami i nevýhodami daného řešení...
Avatar - Ham.
Ham.
To s tou světlou výškou je parádní nesmysl. Všechny RS6 jsou standardně vybavené vzduchovým podvozkem. V režimech auto a komfort je karoserie o 20 milimetrů níže než u A6 Avant se standardním odpružením. Při rychlostech 120 km/h a vyšších se vzduchové odpružení samo sníží o dalších 10 milimetrů (tedy mínus 30 mm proti běžnému Avantu a tehdy se světlá výška blíží té 911, nicméně je pořád vyšší a v podbězích je málo místa). V dynamickém režimu zůstává karoserie v této nízké světlé výšce trvale i při nižších rychlostech. V režimu špatné cesty se podvozek zvedne o 20 milimetrů nad jeho normální úroveň při nízkých rychlostech, takže světlá výška je v tu chvíli na milimetr stejná jako u běžného naftového Avantu. V praxi je spíše vyšší, protože standardní podvozek se zatížením na palubě klesá (a světlou výšku udává výrobce u auta zatíženého řidičem), kdežto vzduch udržuje světlou výšku stále stejnou jako u nezatíženého vozu i když je v něm naloženo 6 metráků. Takže ano, pokud ti nevyhoví světlá výška běžné A6, tak ti nevyhoví ani RS6, ale pokud ti stačí světlá výška běžné A6, tak RS6 umí úplně stejnou navíc s regulací při zátěži. A to stejné platí i pro RS6 Performance.
No a k těm dětem, v režimu komfort a lehounkou nohou na plynu a brzdách se vsadím, že se zavázanýma očima bys nepoznal rozdíl mezi RS6 a libovolným jiným Avantem. Poznat se to dá, ale jenom když s tím má člověk něco najeto a z pozice řidiče když jede palbu (RS6 má o něco hůře odhlučněný podvozek, protože se šetřili tlumící materiály na podvozku, ale to lze rozeznat jen při dynamické jízdě, kdy by všechny děti už dávno blinkaly, při rozumné jízdě je rozdíl minimální). Jestli v něčem RS6 vyniká nad konkurencí, tak je to především v umění z bestie se změnit v pohodlné rodinné kombi tak jak to neumí žádné jiné auto.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, práve tieto hot modely sú ohromne univerzálne, na jednej strane dokážu dať ostré kolá na okruhu, na druhej strane pri pokojnej jazde v comforte sú prekvapivo pohodlné a neobťažujúce a neverím, že by pri civilnej jazde rodina protestovala, že RS6 je nekomfortná, rozdiel oproti civilnej verzii bude minimálny. Toto športiaky typu Toyobaru nedokážu, tie sú len jednoúčelové a na bežný život obmedzujúce.
Avatar - Emel
Emel
Dokážou dát ostrá kola na okruhu, ale... fakt s tím budeš jezdit ostrá kola na okruhu? Orveš ty 22" v kačírku, zhuntuješ minimálně jednu sadu gum za odpoledne... mně to úplně smysl nedává.
Zbývá hodně rychlý auto na silnice prvních tříd a dálnice. Tady na jednu stranu chápu, že výkonu není nikdy moc... ale chápu i argument, že nějaké BMW 540i (v minulé generaci, teď možná 550i) zvládne tu dálnici v zásadě úplně stejně a levněji.
Tj. jak mám rychlý kombíky rád a ten GolfR mi smysl dává, tak u prémiovek už si nejsem úplně jistej a u Mercedesu se mi třeba líbila střední cesta v podobě C43 AMG.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Stejně, nebo spíš podobně to vnímám i já. Byť jezdím o třídu níž a slaběji...
Rozdíl je v tom, že mě výkon už dávno nechybí, ale snesl bych lepší kulturnost, nižší hluk a vetší pohodlí.
Avatar - iudex
iudex
Tak ono sa dá jazdiť na okruhu bez toho, aby si zodral gumy po dvoch stintoch a skončil v kačírku. Ja som s GTI jazdil na okruh párkrát za rok a gumy mi vydržali tri roky.
Samozrejme nikto si nebude kupovať RS6 na to, aby s ňou jazdil na okruh. Pointa ale je, že aj RS6, keď sa na tom okruhu ocitne, tak umožní veľmi slušné zvezenie, brutálnu rýchlosť, nejakú zábavu a predbehnutie množstva čistokrvných športiakov.
Inak máš samozejme pravdu, racionálne dáva taký Golf R väčší zmysel, keď ponúkne už dostatočný priestor pre rodinu, je zdrvujúco rýchly a cenovo ešte pomerne dosiahnuteľný. Strednotriedne hotkombi (RS4, M3 Touring) už nevykazujú takú dobrú value for money a vyššia stredná (RS6) ešte menej. Osobne by som presne ako Ty volil tú strednú cestu, t.j. strednú triedu, optimálne M340i Touring.
webpaja
A to jezdíš s autem až na ledovec?
Avatar - iudex
iudex
Rozumiem, že je to faktor, ktorý Ty berieš do úvahy a potom RS6 nie je pre Teba úplne ideálne auto. Ale ako písal Ham, ak Ti je nízka RS6, tak Ti je nízka aj obyč A6 a potom na lyže potrebuješ skôr Allroad. Takže by som nevyčítal hotkombi, že nemá dosatočne vysoký podvozok na hory, keď to ani nie je jeho účelové určenie a práve tam sa hodí skôr zdvihnuté kombi.
Avatar - fOE
fOE
Anebo rovnou SUV. Nevim kdo jiny by si uz obhajil nejakou tu X5M / RSQ7/8 kdyz ne nekdo s potrebama prave jako TiaS1.
Avatar - iudex
iudex
Nechcel som ísť ďaleko od A6, keď má aj zdvihnutú verziu, ale inak máš pravdu, ako ideál sa tu javí hot-SUV.
TiaS1
Je to přesně jak píše někdo nahoře, chtěl jsem říct a snad i řekl, že superkombiky jsou spise supersporty s batohem (se všemi nevyhodami supersportu). Nevím jak konkrétně RS6, ale podvozek mnou zkoušene M3 je oproti civilní 3er, kterou mam a jezdím s ni každý den, tak o 5 tříd tvrdší a zvukový komfort o 3 třídy horsi. Je i obrovský rozdíl mezi běžnými verzemi, např. ne M podvozek vs M podvozek s adaptivními vs M podvozek bez adaptivního (plus runflat vs nerunfat, R18 vs R20, /45 vs /30...), takže tvrdit, že není žádný velký rozdíl mezi běžnou verzí a Mkem je za mě taky fakt mimo. Proste presednu z auta do auta a cítím to, nejde o teorie co by kdyby… Pokud tohle někdo čte a má pocit, že sedne do M3 a dostane svoji 320d s 530 koňma tak je fakt blazen, ale ty testy tak vypadají...😊. Ideální řešení se mi zda B3 allrad (GT nebo jak se to ted jmenuje), která zachovává výhody klasického kombiku, ale má extrémní motor, to je za mě více superkombi nez M3 touring, komfortní a použitelné každý den bez extrémních kitů apod.. Můj názor jako někoho, kdo si do konce roku jedno z těch aut zřejmě koupi (M3 Touring, B3 alpina, RS4 avant), pokus to nevyřeší tím Suv + sportak…

Edit řetězy/světlá výška - neříkám, že je to nepřekonatelný problém, prostě jednou ročně vezmu jiné auto, ale má-li to být totální "zvládnu vše" auto, extrém supersport a rodina kamkoliv, skutečně to platí pro auto se světlou výškou o 5 mm vyšší než 911 (v případě M3 touring) a nemožností nasadit řetězy, btw v zahraničí jsou řetezy na některých horských úsecích i legislativně povinné, pokud se nepletu, takže tam teoreticky vubec nemůžeš, je to všestrannost? Nejde o to, zda tady má někdo půlmetrový pé-ro a zvládne na letních ubytování ve výšce 1900m.n.m při vánici, jako o to, že tam ty řetězy objektivně nejdou a od země je to podobně jak supersporty, ale ta informace nikdy nezazní, narozdíl o chvály, jak jsou ta auta srovnatelná s běžnými verzemi.

Edit 2 - v této konverzaci jsou tam max 2-3 lidi, co ta auta vlastní, nebo s nimi jelo, nebo si je může dovolit, fajn jsou pak komentáře alá, tak si to nekupuj blbečku, pro tebe to není. No právě, že je, proto to zkouším, se vším dobrým i špatným, co to s sebou nese a uznávám, že můj nazor může jinému připadat zbytečný.
Avatar - iudex
iudex
Používanie reťazí je dosť špecifická vec, ja som osobne na svojich autách nikdy reťaze nedával, na lyžovačku mi vždy stačil pohon 4x4 a dobré zimáky, tak skutočne neviem posúdiť, či sa na RS6 nevojdú. Mám ale za to, že ak nevojdú na hotkombi (so vzduchovým podvozkom), tak nevojdú ani na bežnú A6 a potom už proste nejde o vhodné auto a treba loviť v kategórii SUV.
A čo sa týka nejakej ultra tvrdosti a (ne)použiteľnosti na denné jazdenie, mnohí tu majú Mká, RS či rôzne Porsche, takže vedia, k čomu sa vyjadrujú; rozhodne nejde o 2-3 osoby, len ja čo poznám pár ľudí odtiaľto (sú v tejto debate napr. ľudia, ktorí jazdia roadster v zime). Tiež mám eresový model a fakt som prekvapený, že je to v pohode znesiteľné, bál som sa aj 30% profilu gúm, ale je to normálne použiteľné (mačacie hlavy nechceš jazdiť celý deň, ale ten krátky úsek denne zvládam). Nikto ani nespochybňuje Teba, vieme, že si mal/máš autá tejto kategórie, proste máš svoje špecifické požiadavky, vyskúšal si a auto ich nespĺňa. Iným, čo reťaze za celý život nedali, také požiadavky nemajú a RS6 by vyhovovala aj ako univerzál.
kozakm
Retezy se nevejdou treba ani na moje obycejne suv s 19” koly… takze to neni zadne specifikum RS6
Avatar - fOE
fOE
Snad vetsina aut co jsem kdy ridil mela na retezy nejake omezeni a typicky kdyz clovek chtel aby to vypadalo a volil proto vetsi kola tak mel s retezama smulu.
TiaS1
Rozhodně, taky ale většina těch běžných aut má v techničáku napsaný všechny možný kola a rovnou si koupíš na zimu velikost, která řetězy či jiné možnosti umožňuje. To byl i muj případ. Na M340I s R19 taky nedáš řetězy, ale na R18 Mperformance už v pohodě.
MrBeranek
Nesouhlasím. Mám M5 (F90), takže taky osmiválec. Řetězy na zimáky nasadit jdou, ale nikdy jsem je nepotřeboval. Abys zapadl s RS6 a potřeboval řetězy, tak to abys snad vyrazil do lesa nebo na sjezdovku. Tyhle čtyřkolky s kvalitníma zimákama vyjedou všechno.

Hluk při běžném provozu nula. Auto přepneš do Efficient režimu, zavřeš klapku ve výfuku a víš, co na dálnici slyšíš? Jen lehounký aerodynamicky svist. Když už se bavíme o zimě, tak uslyšíš akorát tak rakev na střeše, ale motor ne. Naopak ten monotónní aerodynamický hluk na dálnici dceru okamžitě uspí.

V gumách je výběr dostatečný, ale co bys taky chtěl obout jiného než PS4? 😉

S RS6 zkušenost nemám, ale M5 je v tomhle skvělá. Divočák, co plive oheň z výfuku a při podřazování hromuje, když chceš a pohodlné a tiché rodinné auto, co tě zaveze do Itálie na hory a vylezeš z něj příjemně odpočatý, aniž by tě bolelal hlava ze zvuku výfuku nebo zadek z tvrdého podvozku. 😉
TiaS1
Říkam si, jestli pak není rozdíl v třídě. je pravda, že mám zkušenosti s BMW 3, Audi A4, nikoliv 5er a A6. Ikdyž se podívám na testy těch aut, tak nedávný test M3 Touring zde popisuje jízdu jako: "M3 Touring patří k autům, v nichž musíte jet aspoň trochu svižně, aby začala pořádně fungovat. Dokud jedu po rozbitém a stokrát přes sebe zalátaném asfaltu pomalu, je jízda uskákaná a nepohodlná."
V zahraničních testech pak označují jízdu nejčastěji jako "harsh". Mám stejný dojem. Pokud mám jet pomalu ve městě po rozbité silnici, to auto je doslova nepohodlné, podvozek prkenný a třese se celé auto a vy s ním. Ve Vyšších rychlostech je to ok.

https😐/www.youtube.com/watch?… tady je kolem 19:00 vidět cesta po okresce, je to prkno a komentátor se ani nesnaží tvrdit, že není, ale narovinu říká, že Vás to auto naklepe... a to mi v těchto článcích vždycky chybí, protože mi fakt nevrďte, že Vám M3 přijde comfy.

Pokud to má M5 a RS6 jinak, je asi čas to vyzkoušet...
MrBeranek
S M3 Touring jsem jezdil a nepřišla mi nijak zvlášť tvrdá, ale ani nebudu tvrdit, že je to měkká bavlnka. Když to bude rozbité, naklepe tě. M5 je na tom podobně. V Comfortu to ujde. Ve Sportu a Sportu+ to chce samozřejmě dobrý asfalt. Na dálnici nebo kvalitní I. třídě bez problémů, na rozbité okresce třetí třídy nebo roletách ve městě to samozřejmě je znát, že je to tvrdší. Většinu kilometrů najezdím po dálnicích a I. třídách a tam si na nedostatek komfortu nemůžu stěžovat. Nejhorší je to asi po Praze. Nevím, odkud jsi, ale pokud to v Praze znáš, tak třeba Jičínská dolů z Flory na Olšanské náměstí je peklo - tam musím jet 20, abych si nepřekousnul jazyk. 😊 Všude jinde tě ten podvozek ale odmění. Mám M5 jako rodinné auto a v zásadě si rodina nestěžuje. 😊
Avatar - m.z.
m.z.
Každá sportovní varianta, aby fungovala excelentně při rychlé jízdě, musí mít veškeré uložení podvozku tužší a přenese na pneu větší zatížení, než sériový podvozek. Proto nikdy nemůže být v nízkém tempu na rozbité silnici pohodlný, jako běžné varianty.

Mě tohle nikdy nevadilo, ale jsem svým způsobem úchyl 😁
Avatar - fOE
fOE