Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeProdeje elektromobilů v Evropě rostou pomalu, někde dokonce výrazně padají
122 komentářů
Katikakus
...mezi námi začínají chápat, že sázka na jediného koně, navíc polochromého, je úplně špatně. BEV vozy mají na trhu své specifické místo, avšak jak jediná náhrada spalovacího motoru pro masovou individuální mobilitu se ukázali jako nevhodné. Opět.
Ale houby. Jen na to lidi nemaj penize. BEV za mega a vic jsou vic nez dobra konkurence spalovaku. Problem jsou auta za pul mega a nedoresene levne nabijeni ve mestech ze sloupů. To proste chybi. A dokud se v tomhle mesta nehnou, raketove to nikdy neporoste.
Čímž si potvrdil přesně to, co jsem napsal. BEV nabíjená z veřejné sítě prostě nikdy nebudou plnohodnotnou náhradou ICE.
Jako vyhradne z verejne site, mysleno DC, je to nyni blbost, ano. Ale kdyby ve verejne siti mela mesta AC za rozumnou cenu, bylo by to jine. Navic pokud spusti V2G a pripojena auta budou stabilizovat sit.
Jakože teď máme ve veřejné síti DC? 😲
Představ si, ze jsou veřejné nabíječky a ty jsou často i DC.
Ale ten proud se mění ze střídavého právě na tom nabíjecím místě řekl bych, a to bude reprezentovat opět nějaké ztráty nebo se mýlím?
Pokud mas AC nabijecku nebo wallbox, tak ta konverze z AC -> DC probehne v aute na palubni nabijecce.
U DC nabijeni se konverze AC -> DC deje na venkovni nabijecce a palubni nabijecka je premostena a nepouziva se. Z hlediska ztrat je to podobne.
Vlastne by bylo idealni, kdyby vsechny nabijecky byly DC. Pak bys v aute nemusel vozit palubni nabijecku, ktera vazi nekolik kilo a ktera je tam vlastne pouze pro pripad kdy chces nabijet doma primo ze site.
U DC nabijeni se konverze AC -> DC deje na venkovni nabijecce a palubni nabijecka je premostena a nepouziva se. Z hlediska ztrat je to podobne.
Vlastne by bylo idealni, kdyby vsechny nabijecky byly DC. Pak bys v aute nemusel vozit palubni nabijecku, ktera vazi nekolik kilo a ktera je tam vlastne pouze pro pripad kdy chces nabijet doma primo ze site.
No nerozporuju. Jen odpovídám na jeho překvapení, že na veřejném místě je DC.
To snad nemusíme zde vůbec debatovat, co je v přenosové soustavě a že DC na dálkový přenos není vhodný.
To snad nemusíme zde vůbec debatovat, co je v přenosové soustavě a že DC na dálkový přenos není vhodný.
Není lepší, aby každý měl místo auta raketu do vesmíru??? Jen na to lidi nemají peníze, ale jinak je to ve všem lepší :-!
jimmbo205
.. že prodejnost BEV závisí pouze na tom, jak velké dotace se na to dají... Pokud by to bylo čisté na trhu, tak po tom nestekne ani pes... Koupilo by to pár nadšenců, kteří neví co s penězi jako druhé / třetí auto a tím by to haslo...
přesně tak to je, bez dotací to kupují jen sektaři od Tesly a firmy co jedou GD ala Komerčka, jinak nikdo 😄
apoho
a jeho úderka?
Žádné vysvětlení by nebylo? 😁
Jindy první v řadě s hloupým komentářem :no:
Žádné vysvětlení by nebylo? 😁
Jindy první v řadě s hloupým komentářem :no:
gutex
Rychlejší adopci EV brání hlavně cena, jinak ypsilonko, enyaq a podobné jsou naprosto plnohodnotnou alternativou aut se spalovacím motorem a navíc mají prvky asistované jízdy a lepšího komfortu, ale cena kolem 1,2M je zkrátka zatím většinově neakceptovatelná.
NENÍ plnohodnotnou alternativou ani za mák.
Dojezd je stále poloviční proti dieselu.
Což třeba u nás není tak zásaní, ale v zemích jako Španělsko, Itálie, Portuglasko, Francie, Německo, Polsko je značně limitující.
Dojezd je stále poloviční proti dieselu.
Což třeba u nás není tak zásaní, ale v zemích jako Španělsko, Itálie, Portuglasko, Francie, Německo, Polsko je značně limitující.
Právě v Německu, resp. USA se prodávají Tesly po desetitisících. Pro ostatní státy, kde je nižší kupní síla, jak jsem zmiňoval, je překážkou cena.
The Tesla Model Y remains Germany's best-selling all-electric car model, with 12,147 new registrations year-to-date (including 1,102 in April 2024).
The Tesla Model Y remains Germany's best-selling all-electric car model, with 12,147 new registrations year-to-date (including 1,102 in April 2024).
Kdyby byla překážkou cena, tak BEV dominují alespoň ve vyšších segmentech, kde se na cenu tolik nehraje. Tak tomu ale není. Největší překážkou je a nadále bude způsob ukládání a doplňování energie. Ten je prostě značně nepraktický a mnoha případech naprosto nepoužitelný. A pokrok ve vývoji je v tomto ohledu tak chabý, že není šance na tom v dohledné době cokoli zásadně změnit.
V mnoha případech doplňování energie doma naopak ušetří čas a stres. Pro typické používání auta je totiž těch 400 km na den zcela dostačující. Samozřejmě je stále co vylepšovat, zejména snižování hmotnosti, tedy lepší energetické hustotě. A kdo je nucen jezdit denně více než je současný dojezd, ať si pořídí spalovací auto, nemám s tím problém.
Poloviční ve městě. Na dálnici spíš reálně čtvrtinová.
😁 Už si sa v tom aspoň viezol niekedy? Polovičná v meste? Väčšiu blbosť si už napísať nemohol, asi ťa tie dieslové výpary pridusili.
No já jo. Ale nevím jak jsi na tom ty. Ale asi špatně, že ti chybí i matematika pro první stupeň ZŠ.
Enyaq dá ve městě 500 a Superb dá 1.000km.
Na dálnici dá Superb 1.200km a Enyaq bude rád za 250-300.
Co čucháš ty? Toluen?
Enyaq dá ve městě 500 a Superb dá 1.000km.
Na dálnici dá Superb 1.200km a Enyaq bude rád za 250-300.
Co čucháš ty? Toluen?
Naprosto plnohodnotnou alternativou nejsou a ještě stojí 1.2 mega. Množina movitých nadšenců a mamin v satelitním městečku prostě má své limity.
Plnohodnotné jsou. Nebo máš problém nabíjet na veřejných nabijeckach?
Nejsou Mikeši, nabíjeni na veřejných nabíječkách je opruz :no: A doma musíš mít kde… Tj nejsou plnohodnotnou alternativou ani náhodou…
Ale doma ani nenatankujem a viac krat sa mi stalo, ze som mal doma prazdnu nadrz a prave tankovanie je asi taky opruz, ako nabijanie niekde verejne. Takze take jednoduche to nie je. Pre mna by to nebolo, ale napr. zena chodi skoro kazdy den na nakup, lebo si mysli, ze cerstve veci su lepsie, ta by s tym mohla zit a nabit to kazdy den pred obchodom. Mne sa chodit nabijat nechce. Ale ja s tym mam realne skusenosti, nehovorim hypoteticky, ze by. Kto vsak rad chodi tankovat, tak mozno by aj rad chodil nabijat 😁
Doma taky nenatankuju benzin. A nikdo mi tam kohoutek nechce udělat. No a jet na benzinku nebo na nabijecku je to samé. Ano rozdíl čas, ale na DC už to není tak hrozné, kdyz nekdo tak moc pospicha. No a jestli někdo travi tolik km v autě a bydlí v paneláku bez možnosti nabíjení, tak ano, pro něj to není. Ale je to chudak, jeslti takto musí žít.
Nechovej se hloupě, víš moc dobře jak dlouho trvá dát na 50kW (drtivá většina nabíječek v ČR) nabíječce alespoň 10-80% třeba u 77kWh baterky a jak dlouho trvá naplnit 50l nádrž 😉 Případně si to umíš spočítat… je to sakra velký rozdíl 😒]
Tuhle větu opravdu myslíš vážně? “ No a jestli někdo travi tolik km v autě a bydlí v paneláku bez možnosti nabíjení, tak ano, pro něj to není. Ale je to chudak, jeslti takto musí žít.” - pokud ano, tak chudákem (duševním) si tu ty. Takhle žije polovina národa… v paneláku a jsou za to rádi 😉
Tuhle větu opravdu myslíš vážně? “ No a jestli někdo travi tolik km v autě a bydlí v paneláku bez možnosti nabíjení, tak ano, pro něj to není. Ale je to chudak, jeslti takto musí žít.” - pokud ano, tak chudákem (duševním) si tu ty. Takhle žije polovina národa… v paneláku a jsou za to rádi 😉
Ne, polovina lidi v panelaku nebydli.
Aj keby polovica ľudí nežila v panelákoch tak napísal peknú .íčovinu a padá stále na hlbšie dno svojimi príspevkami.
Nepovídej a čím? Rád si to nechám vysvětlit 😉
Však píšu, že na dlouhé cestování, kdyz nekdo honí každou minutu, tak to není. Co je za názoru za dno? Nikomu to nenutim, jen rozporuju polopravdy, ktere jsou dle meho nazoru nazorove dno. Mylit se muze kazdy, ale opak nesmysly uz vyvracene je dno. Je to plnohodnotné, dojedu kamkoliv. Kdyz honim minuty, pak to není alternativa, ale nabiju na veřejném místě, po celé Evropě, stejne jako natankuju na benzince, dokonce jako bonus i doma, v práci, v obchodě během nákupu a dojedu kamkoliv.
Ano, do Chorvatska nejspíš dojedu i jedničkovým Leafem, ale asi bych na základě toho neoznačil za plnohodnotnou alternativu...
A co tedy znamená plnohodnotne? Když to vezmu, že za plnohodnotne auto bereš jako parametr délku nabíjení, tak já vezmu za plnohodnotne auto to, kam se vejdou 3 dětské sedačky a 2 dospělí. Pak 90% aut nejsou plnohodnotná, protoze ani neodvezou tu rodinu bez ohledu na pohon. Takhle to chceš brát? Pak délka nabíjení je marginalita. Buď dojedu později, nebo ani vůbec nevyjedu a nedostanu se tam kam chci.
Pokud mluvím o plnohodnotné alternativě, tak tím myslím, že budu schopen ji používat bez větších ústupků.
Jasně a proto se ve městě staví primárně bytové domy 😉
Jinak😒br />
https😐/magazin.aktualne.cz/…6cf0cc47ab5f122/
"Z posledního sčítání lidu vyplynulo, že v Praze stojí téměř 10 tisíc panelových domů, ve kterých žije zhruba 556 tisíc lidí (44 procent). Kolik lidí v panelácích žije v celém Česku?
Klasických paneláků, tj. bytových domů se stěnovými panely, tak jak je známe z panelákových sídlišť, je 65 641. V těchto panelových domech žije 2 721 477 obyvatel, což je 27 procent obyvatel ČR. Ti žijí v 1 218 788 bytech, což je 30 procent ze všech bytových domácností."
Takže ano, máš pravdu, není to 50%, ale 44% v Praze a 30% v ČR... Celkem zanedbatelné číslo 😒]
Jinak😒br />
https😐/magazin.aktualne.cz/…6cf0cc47ab5f122/
"Z posledního sčítání lidu vyplynulo, že v Praze stojí téměř 10 tisíc panelových domů, ve kterých žije zhruba 556 tisíc lidí (44 procent). Kolik lidí v panelácích žije v celém Česku?
Klasických paneláků, tj. bytových domů se stěnovými panely, tak jak je známe z panelákových sídlišť, je 65 641. V těchto panelových domech žije 2 721 477 obyvatel, což je 27 procent obyvatel ČR. Ti žijí v 1 218 788 bytech, což je 30 procent ze všech bytových domácností."
Takže ano, máš pravdu, není to 50%, ale 44% v Praze a 30% v ČR... Celkem zanedbatelné číslo 😒]
A čo tie bytové domácnosti? Tých je kolko? Lebo presne o nich je reč
Tak když píší, že je to procento ze všech bytových domácností, tak to bude celý bytový fond - paneláky, bytové domy i rodinné domy atd. ČSÚ o tom píše podobně 😉
A ještě připočti staré bytovky v malých městech a vesnicích, takové ty 1-4 patrové krychle, často bývalé jezedácké. To je takovej mini panelák 😄
Prave, vybudovat pred malou bytovkou 4 zasuvky je velice jednoduche.
další co nebydlí v paneláku bydlí v nachcaných ruinách s rozpadlou fasádou a plotem, co stály před 10 lety 700 táců až 1,5 mega, pak to nastoupalo na součané 2,5-6 mega ale pořád sou to staré ruiny z 50-70. let nebo ještě starěší prvorepublikové a bydlej v tom lidi co ani nemaj na to udělat tomu rekonstrukci. Má to hliníkový dráty, na dvorku bahno a rozpraskanej beton a dlaždice.
Ty v omaličko lepším stavu maj novou střechu a plastový okna, jinak to samý v bleděmodrým.
Kdyby sis vyjel 30 km z Prahu, uvidíš tam takových baráků hafo, tvoři 25-45% vesnice 😄
Ty v omaličko lepším stavu maj novou střechu a plastový okna, jinak to samý v bleděmodrým.
Kdyby sis vyjel 30 km z Prahu, uvidíš tam takových baráků hafo, tvoři 25-45% vesnice 😄
Převyžují byty v bytových domech. Takže nezži :no:
Zjedodušeně a zobecněně platí, že polovina lidi bydlí v panelácích. Což v socialismu byl standard, zatímco dnes je to výsada jen pro bohaté a běžní lidé maji problém na toto vůbec dosáhnout.
Zjedodušeně a zobecněně platí, že polovina lidi bydlí v panelácích. Což v socialismu byl standard, zatímco dnes je to výsada jen pro bohaté a běžní lidé maji problém na toto vůbec dosáhnout.
Ne, bytovy dum se rozhodne nerovna panelak.
Souhlas. Dnešní nové bytové domy již mají v garážích wallboxy. U nás ještě nebylo, ale normálně se dodelavaji. Bytový dům a nabíječky jsou.
Prosim tě a kde? Novostavby ano, ty už tu možnost mají, ale ty staré se rozhodně ne. Btw to mi řekni, Když se tak moc staví a dodělávají přípojky u bytových domů, proč je pořád podíl prodejů EV v ČR pořád pod 3% 😉
ptr078
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
jak prosté. A bez dotací už vůbec.
přes 140 tisíc v Německu (letos již bez dotací)
Plug-in car registrations year-to-date (YOY change)😒br /> BEVs: 140,713 (down 16😖 and 12% market share
Plug-in car registrations year-to-date (YOY change)😒br /> BEVs: 140,713 (down 16😖 and 12% market share
pokles 160 je slušnej, uvidíme kolik to bude na konci roku
Pokles 16% není nic hrozného, kdyz si clovek uvědomí, že většina chtěla stihnout dotace a nakoupila do konce roku
Otázkou je, co z toho jsou soukromé a co firemní registrace 😉 Tj jestli to chtějí lidi nebo korporace, což je dost rozdíl 😉
Aky rozdiel? Ked si kupim auto ako firma, tak nevidim vobec rozdiel, mam aj sukromne aj firemne.
A proč se to neřeší i u skupiny se spalovacím motorem? To tě netrápí že je třeba 80% firemních?
Zákazník je zákazník a firmy budou vždy kupovat dřív než soukromnik. Tak to je a bude.
Zákazník je zákazník a firmy budou vždy kupovat dřív než soukromnik. Tak to je a bude.
Jednoduché ne? Korporace mají zelené cíle, tak tlačí na používání elektra a maji je většinou na operáky přes leasingovky, není to jejich majetek, ale jen vyhovění stupidním nařízením a za 3-5 let zůstane EV leasingovce, tj firmu takto zůstatková hodnota nezajímá.
Kdežto soukromá osoba auto chce a vybere si podle své peněženky, tj to je reálná poptávka lidí. Ty pak zajímá kolik dostanou za ojetinu, což je u EV problém, jako ojeté je nikdo v podstatě nechce, ani bazary 😉
Kdežto soukromá osoba auto chce a vybere si podle své peněženky, tj to je reálná poptávka lidí. Ty pak zajímá kolik dostanou za ojetinu, což je u EV problém, jako ojeté je nikdo v podstatě nechce, ani bazary 😉
Nože daj tip na lacné EV ktoré nikto nechce... Jedno by sa mi zišlo do mesta
Nové není (lacné) a ojazdené je fakt lotéria. i3 sú za vcelku rozumnejšie peniaze ale ako som videl video MV tak tiež majú svoje chyby ako každé ojazdené auto.
Tak proč si ho nekoupíš?
Tady soukromníci nemaj bud peníze, tak kupují ojetiny a sou rádi že je maj, resp. na ně maj a na jejich provoz, po zaplacení nájmů, hypoték, drahých energií, potravin a věcí pro děti.
Anebo sou to petrolheadi co mají rádi svoje stará klasická auta. A nová ani nechtěj.
Tady soukromníci nemaj bud peníze, tak kupují ojetiny a sou rádi že je maj, resp. na ně maj a na jejich provoz, po zaplacení nájmů, hypoték, drahých energií, potravin a věcí pro děti.
Anebo sou to petrolheadi co mají rádi svoje stará klasická auta. A nová ani nechtěj.
"jako ojeté je nikdo v podstatě nechce, ani bazary " kde sú tie lacné podpultovky, ktoré nikto nechce?
Jsou jich plné bazary, můžeš začít nakupovat Lojzo
https😐/www.sauto.cz/…c-zer👋206861541
https😐/www.sauto.cz/…t/500e/206831709
https😐/www.sauto.cz/…lt/zoe/206091516
https😐/www.sauto.cz/…n/leaf/206640951
https😐/www.sauto.cz/…orfour/206623812
a další stovky ležáků s cenou do 3 kil
https😐/www.sauto.cz/…c-zer👋206861541
https😐/www.sauto.cz/…t/500e/206831709
https😐/www.sauto.cz/…lt/zoe/206091516
https😐/www.sauto.cz/…n/leaf/206640951
https😐/www.sauto.cz/…orfour/206623812
a další stovky ležáků s cenou do 3 kil
Nemám pocit, že 10 ročné ICE autá si držia hodnotu lepšie ako tieto EV. Ale je pravda, že je dnes hlúposť kupovať tieto obstarožné EV, keďže ten pokrok za posledné roky je obrovský.
Větši cenu má i 10-20 let stará amerika s V6 a V8
https😐/www.sauto.cz/…r/300c/195201139
https😐/www.sauto.cz/…magnum/201460690
https😐/www.sauto.cz/…ge/ram/206562486
https😐/www.sauto.cz/…harger/206735208
atd
https😐/www.sauto.cz/…r/300c/195201139
https😐/www.sauto.cz/…magnum/201460690
https😐/www.sauto.cz/…ge/ram/206562486
https😐/www.sauto.cz/…harger/206735208
atd
No to mi je objav, 5 metrové auto s viac ako 200kW má vyššiu hodnotu ako mestský elektromobil... určite aj nové boli v cene Zoe.
Ohýbanie reality a prehliadanie faktov ti naozaj ide.
Ohýbanie reality a prehliadanie faktov ti naozaj ide.
akorát je 20 let starý a má najeto čtvrt mega 😄 A pořád vyšší cena jak 10 let starý ZOE s polovinou km. A kdyby jen ZOE, třeba i Smart a další EV
Corkybell
Naštastie ešte nikdy nehorelo v rafinérke a nikto pri tom nikdy nezomrel 😁 tragédi
Tam hoří pravidelně, díky Ukrajincům 😄
V ostatních požárech z 85% lidská chyba 😄
V ostatních požárech z 85% lidská chyba 😄
Politika všade a vždy, klasický rusofil. Skús diskutovať o autách (samozrejme o plnotučných V8 na LPG 😉 😁 )
Tu samozrejme nešlo o ludskú chybu, zapríčinil to európsky parlament, greendeal a Zelensky 😉
Tu samozrejme nešlo o ludskú chybu, zapríčinil to európsky parlament, greendeal a Zelensky 😉
Psal si o požráech rafinerií, v současnosti 90% požárů je vinou útoků bezpilotními prostředky. Do toho nejde netahat politika, když se tak děje díky politice 😄
Jinak si trapnej, už ti to někdo pověděl?
Plnotučné V8 na LPG fungují v pohodě, jezdím s tím denně do práce 😄 Dokonce zlevnili LPG na 15,90, takže 14x15,90=223 kč, za to je 6,2 litru benzínu.
Za to jezdí 1,4ka benzín na benzín-) 😄 😄 😄 A já za to drandím V8 Jaguarem
Blbý co Lojzíku
Jinak si trapnej, už ti to někdo pověděl?
Plnotučné V8 na LPG fungují v pohodě, jezdím s tím denně do práce 😄 Dokonce zlevnili LPG na 15,90, takže 14x15,90=223 kč, za to je 6,2 litru benzínu.
Za to jezdí 1,4ka benzín na benzín-) 😄 😄 😄 A já za to drandím V8 Jaguarem
Blbý co Lojzíku
Ale si mi teraz ukázal, vždy som chcel jazdiť plynovým Jaguárom 😁
Tak snáď nebudeš potrebovať rezervu alebo nebodaj takú západnú vymoženosť ako kufor. Alebo zaparkovať v podzemnej garáži. Oproti tomu je EV auto bez obmedzení drandíku.
Tak snáď nebudeš potrebovať rezervu alebo nebodaj takú západnú vymoženosť ako kufor. Alebo zaparkovať v podzemnej garáži. Oproti tomu je EV auto bez obmedzení drandíku.
Rezervu mam v kufru 😄
Takže bud v klidu, nádrž je toroid místo rezervy, plnohodnotné kolo mam v kufru.
Nejsem zahrádkář co sebou vozí 20 kg rašeliny někam na chatu, sekačku a další tunu harmapádí, dva bernardýny taky nemam, a nákup se mi do zbytku kufru vejde, kdyby náhodou ne, jisti to místo před zadními sedačkami.
Takže proto mam sedan a všechno sem vždycky odvezl.
V Chargeru mam válec na 90 litrů za zadními sedačkami a normální dojezdovku, taky sem všechno odvezl. A i sem s tím byl v garážích 😄
😄
Takže bud v klidu, nádrž je toroid místo rezervy, plnohodnotné kolo mam v kufru.
Nejsem zahrádkář co sebou vozí 20 kg rašeliny někam na chatu, sekačku a další tunu harmapádí, dva bernardýny taky nemam, a nákup se mi do zbytku kufru vejde, kdyby náhodou ne, jisti to místo před zadními sedačkami.
Takže proto mam sedan a všechno sem vždycky odvezl.
V Chargeru mam válec na 90 litrů za zadními sedačkami a normální dojezdovku, taky sem všechno odvezl. A i sem s tím byl v garážích 😄
😄
Hendly
Stale stejna jmena tu jedou agitaci jak to nejde…
A zatim mistrovstvi evropy v samem srdci evropskeho automotiv sponzoruje … nejvetsi Cinsky vyrobce elektroaut.
Vemte si colu a popcorn a sledujte jak nasledujicich 5 let uplne zmeni dnesni svet aut.
A zatim mistrovstvi evropy v samem srdci evropskeho automotiv sponzoruje … nejvetsi Cinsky vyrobce elektroaut.
Vemte si colu a popcorn a sledujte jak nasledujicich 5 let uplne zmeni dnesni svet aut.
Dakujeme za tvoj nazor!
Posielame ti darcek,ktory sa skvele k tebe hodi a dokonale ta vystihuje.
https😐/www.ebay.com/…itm/123385994538
Posielame ti darcek,ktory sa skvele k tebe hodi a dokonale ta vystihuje.
https😐/www.ebay.com/…itm/123385994538
“Vemte si colu a popcorn a sledujte jak nasledujicich 5 let uplne zmeni dnesni svet aut.”
O té změně žvaníš už pár let a skutek utek, žádná změna se nekoná, přibylo pár elektroaut díky korporacím. U nás je pořád podíl EV pod 3% a v Evropě prodeje stagnují či klesají, viz Tesla a podíl EV na EU trhu (nové prodeje) je asi 13,4%. Ti co EV chtěli, ho mají a dál nic 😉
O té změně žvaníš už pár let a skutek utek, žádná změna se nekoná, přibylo pár elektroaut díky korporacím. U nás je pořád podíl EV pod 3% a v Evropě prodeje stagnují či klesají, viz Tesla a podíl EV na EU trhu (nové prodeje) je asi 13,4%. Ti co EV chtěli, ho mají a dál nic 😉
Zatím se nic nemeněí, na silnicích je 99% aut se spalovacími motory, co se mění - bohužel pro tebe - je že neustále roste odpor k zákazu spalovacích motorů, což blyo jasně vyjádřeno ve volbách do EU parlamentu 😄 😄 😄
Jistě, jistě. Já se hlavně těším na tu vaši paritu do roku 2026. Konečně bude elektrický rodinný kompakt stát pod 600k.
Anonym
Už ste si u Majkla Dejvida objednali remake jeho hitu tenotkrát pod názvem "Když se nedaři, co se dařit má"?
Měli byste
1. VW T-Roc • 19 748 • +12,4%
2. VW Golf • 19 333 • +27,9%
3. Dacia Sandero • 18 676 • -10,3%
4. Renault Clio • 17 978 • +10,5%
5. VW Tiguan • 15 728 • +6,3%
6. Škoda Octavia • 15 085 • +5,9%
7. Peugeot 2008 • 14 901 • +8,3%
8. Citroën C3 • 14 871 • +67,7%
9. Peugeot 208 • 14 670 • -15,2%
10. Opel Corsa • 14 622 • -7,9%
11. Kia Sportage • 14 604 • +12,1%
12. Toyota Yaris • 13 474 • -10,8%
13. Toyota Yaris Cross • 13 261 • -0,9%
14. Dacia Duster • 12 990 • +5,6%
15. Ford Puma • 12 520 • -10,6%
16. Hyundai Tucson • 12 324 • -7,5%
17. Renault Captur • 12 111 • -3,7%
18. Tesla Model Y • 10 852 • -48,9%
19. Audi A3 • 10 686 • -5,5%
20. VW Polo • 10 272 • +5,3%
Y málem porazilo i Audi A3 😄 😄 😄
Měli byste
1. VW T-Roc • 19 748 • +12,4%
2. VW Golf • 19 333 • +27,9%
3. Dacia Sandero • 18 676 • -10,3%
4. Renault Clio • 17 978 • +10,5%
5. VW Tiguan • 15 728 • +6,3%
6. Škoda Octavia • 15 085 • +5,9%
7. Peugeot 2008 • 14 901 • +8,3%
8. Citroën C3 • 14 871 • +67,7%
9. Peugeot 208 • 14 670 • -15,2%
10. Opel Corsa • 14 622 • -7,9%
11. Kia Sportage • 14 604 • +12,1%
12. Toyota Yaris • 13 474 • -10,8%
13. Toyota Yaris Cross • 13 261 • -0,9%
14. Dacia Duster • 12 990 • +5,6%
15. Ford Puma • 12 520 • -10,6%
16. Hyundai Tucson • 12 324 • -7,5%
17. Renault Captur • 12 111 • -3,7%
18. Tesla Model Y • 10 852 • -48,9%
19. Audi A3 • 10 686 • -5,5%
20. VW Polo • 10 272 • +5,3%
Y málem porazilo i Audi A3 😄 😄 😄
Ako dlho si musel vyberať konkrétny mesiac, aby to vyzeralo čo najlepšie drandíku? Čo celý rok 2023? Čo taký Q1 2024?
Nijak, stačilo se podívat na data z minulého měsíce.
Ale jistě už se těšíš na červen 😄
Ale jistě už se těšíš na červen 😄
Inak pozri čo som našiel aj k tvojmu máju (květnu)...
"Despite the overall market decline, hybrid-electric was the only segment to post growth, with car registrations increasing by 16.2% in May to over 272,568 units."
"In May 2024, petrol car sales decreased by 5.6% to 323,551 units"
"The diesel car market saw an even steeper decline of 11.4% to 118,733 units"
"Despite the overall market decline, hybrid-electric was the only segment to post growth, with car registrations increasing by 16.2% in May to over 272,568 units."
"In May 2024, petrol car sales decreased by 5.6% to 323,551 units"
"The diesel car market saw an even steeper decline of 11.4% to 118,733 units"
Kdo chce Teslu Y, čeká pravděpodobně na faceliftovaný model. Musk se to pokusil odvrátit prohlášením, že facelift Ypsilonka letos nebude, ale zřejmě to nebylo nic platné. Jinak je ten seznam celkem zajímavý. Až na pár středních výjimek, jsou to všechno malá auta.
PowerHouse
ceny EV opět půjdou dolů.
Viz Tesla Y standard z 55 000 přěd několika lety na nynějších 38 900.
Dnes můžeme tipovat, kdy bude za 30 000
Viz Tesla Y standard z 55 000 přěd několika lety na nynějších 38 900.
Dnes můžeme tipovat, kdy bude za 30 000
Spousta lidí zaměňuje baterku za baterku. A ona lionka v autě je úplně něco jiného jako lionka v notebooku, a to zase úplně něco jiného jako lionka v mobilu.
Jinak Čína ty baterie může zdrazit za to, co jim Evropa udělala s těmi cly 😄
CO nedodává čínan (včetně přkeoupeno nebo teženo na základě koncese z afriky, ruska a jižní ameriky), to dodává rusko, usa. norsko, arábie a další asijské nebo ex-sojuz země 😄