Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 – Vlastně skvělé auto

170 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nemá normální převodovku pro řidiče!!! 😲
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Jj. A taky nema vyklopne blinkry a parni kotel!
Avatar - speedfred
speedfred
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to bylo dobré.
Arese
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - sargis
sargis
Pokial nepotrebujes 7-miestne auto, tak ma nenapada jediny dovod nedat prednost Superbu.
Avatar - fOE
fOE
O zdibec lepsi pruchodnost terenem? Pro starsi lidi vyssi / prijemnejsi posaz a nasedani / vysedani? O 16cm kratsi auto s kterym se bude lip parkovat?
Avatar - Ozzman
Ozzman
A prej, že SUV trend zpusobují ženy 😉 😁 (toto jsou slova z vedlejší diskuze a nejsem jejich autorem)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak často v SUV sedí žena, kdyz se do suv podívám. Ale zase, říct co je SUV, je dnes často složité. Kdekdo označuje cokoliv za SUV, i když to s tim nemá moc společného.
Avatar - fOE
fOE
Tak to je vskutku hluboka uvaha. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aspoň ten minulý nebyl ani jako 7mistny použitelný. Kdyz jsem dal sedačky dozadu a měl usadit děcko, už nebylo místo pro nohy ve druhé řadě. Takze to bylo fakt nouzové pro podsedak asi a zmáčknout dítěti úplně nohy.
Avatar - Emel
Emel
Sedmimístné ale neznamená nutně dětské sedačky...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo, to určitě. Ale jestli tam nedá nohy 6lete dítě se sedačkou, bude to lepší s 15letym?
Avatar - Emel
Emel
Záleží... dítě v sedačce může mít nohy víc dopředu a velké dítě víc na výšku.
Za mě je tohle celkem ok https😐/www.idnes.cz/…7_auto_testy_fdv , sedm lidí se odveze v komfortu odpovídajícím třeba sedačce v letadle, spíš už si pak nemají kam dát věci.
Plnohodnotně sedmimístná auta jsou osobní dodávky, tohle je nějaký kompromis... jak moc vhodný si musí posoudit každý za sebe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
V pohode to je, ale koukni kolik je místa pro nohy ve 2.rade, kdyz se tam usadi, čas 0:19. Žádné. Právě když si někdo sedne dozadu, doprostřed se nikdo nedostane. Takze to pak dopadne, že obě rady musí mít zmacknute nohy, jak je na tom videu vidět.oba zařazení kolena do sedačky před sebou. V letadle jsem nikdy neměl nohy zaražené do sedačky před sebou, ale zas tak často neletam.
Avatar - Emel
Emel
Přijde mi, že je relativně vzadu přední sedačka... ale těžko říct. Jinak právě u toho týpka co v tý druhý řadě sedí jsem si vzpomněl na to letadlo... nohy zabořený v opěradle nemá, ale místo navíc taky ne, na nějakou cestu v řádu jedné/dvou hodin mi to přijde ok. Ten vzadu na tom je hůř.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tohle je extrémně individuální. Jsou lidi, co mají sedačku o "půl metru" blíž k volantu než já a pro takové je i Fabie MPVéčko 😁 , takže takoví budou v Kodiaqu v pohodě i v sedmi 😁 :yes:
sir
Ale zas ber, ze to byly vysocí lidé, když tam do zadu usadíš dítě, tak je to na nohy ok. V X7 dám dozadu pohodlně děcka (zatim 165cm) a v druhé řadě je místa hodně. Ale samozřejmě je to větší auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
X7 se nedá s kodiaqem velikostně srovnavat. To je o 2 čísla větší auto
Juraj Vojtas
V tomto novom sa to nezlepšilo 😒 . Centimetre navyše Škoda využila v prospech objemu kufra... Špeciálne som cestoval 100 km, aby som si mohol vyskúšať 7-miestnu verziu, ktorých majú díleri málo. A sklamaný som cestoval späť. Aby sa dalo do tretej rady sedadiel sadnúť tak, že som mal kolena úplne na operadlách strednej rady sedadiel, tak tú strednú radu bolo potrebné posunúť tak, že na nej ostalo miesta snáď menej ako vo Fábii.
sir
Tak pro 7 lidi jsou jine auta...tam vzdycky SUV bude kompromis. Ja v X7 jsem zkousel vlezt do treti rady a taky to neni zadna hitparada, byt je tam mnohem vic mista nez v Kodiaqu. Ale treba v Transit Custom pro 8 lidi, tak v treti rade je mista ažaž a v druhé až moc. Všechno krasne velke sedačky se spoustou místa.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No tohle je samozřejmě nouzová. Ale bereš nouzového, že se aspoň vejdete nejak, ne že se budeš pretlacovat se sedačkou před sebou.
OndraHosek
Ja si v Durangu sednu do treti rady uplne bez odtizi. Mam 187cm, sedacky se v 2 rade neposunou a v kufru je 70cm na dne.. nevidim jedinej duvod kupovat koncern
Avatar - fOE
fOE
V 4x4 dieslovem SUV je "prevodovkou pro ridice" prave moderni automat. Manual do takoveho auta je volba bud penezenky nebo nejake zvlastni uchylky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
B je správně
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ja chapu, ze si to někdo zvoli kvůli tomu, že má už napnutej rozpočet a vezme manual. Někdo vezme nižší výbavu, nekdo šetří na převodovce, jiný na motoru.
Takze většina to bude peněženkou, pár procent úchylka a velice male procento tragickým automatem, viz compass.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, Compass je vlastně dobrej příklad, ale jinak u Ády je to B, úchylka.
Tiborek
Kolik se takových aut prodává soukromě?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Hlavně aby převodovka pak nestavkovala v případě požadavku na vysoký výkon.......

Za mne je manuál nutností pro řidičské umění. U automatu šlapat na plyn umí každý jouda.
Pravda, že SUV hledají hlavně líní lidé i ten automat - dobře se nastupuje a jen se šlape na pedál v pravo .
Tiborek
No pokud se jmenuješ Niki Lauda, tak určitě manuál ano 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Nemusíš být Niki Lauda, aby sis užil za volantem. A ručné řazené stupně k tomu patří, byť třeba jen s pomocí pádel jako u PDK. Za nejhorší považuju tzv. "manuální" režimy, kdy ti do toho řídící jednotka stejně kecá, ať chceš, nebo ne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak jestli je vrcholem řidičského umění jezdit celou zatáčku v omezovači, tak potom chápu, že těmto e😜ertům vadí, když jim převodovka po nárazu do omezovače přeřadí. Kdo ví kdy a jak řadit, tak s tím nemůže mít problém.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě větší vzrušení to je pak u turbodieslového auta, kdy v omezovači už dávno má ten motor to nejlepší za sebou, to pak vyloženě potřebuješ, aby ti to neodřadilo 😁 BTW Mondeo to umělo, v dieslu... a bylo to... k ničemu 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak samozřejmě, jízda v omezovači s dieselem je úplně top strop. A dělám to pořád 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proto chce pořád Áda ten manuál! 😁 Už mne to dává smysl
Avatar - Mikesus
Mikesus
A přesně na to si clovek kupuje krabici na kolech, aby s tím závodil na okreskach.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak u mne to byla už lenost daná věkem. Řadit umím, ale už mě to nebavilo se s tím furt kvedlat. A divil by ses, ale zrovna u DSG právě ten "každej jouda" může mít problém, protože neví, jak na to správně šlapat, aby to dělalo přesně to, co on chce.
Avatar - trapid
trapid
Přesně. I po půl roce s Karoqem TDI si na DSG pořád zvykám. Holt dosud jsem jezdil s manuálem a na obvyklých trasách jsem přesně věděl, kdy odřadit a kdy podřadit. A pokud to DSG v ten samý okamžik neudělá (a ono to opravdu neudělá), tak je to jemně řečeno - nezvyklé.
Ale je fakt, že už si na tuto vlastnost zvykám a prostě to nechávám na převodovce. Pokud bych měl jen automaty, tak by mi to přišlo normální a správné
Avatar - Mokrous
Mokrous
DSG prostě musí být a je naladěná na co nejnižší otáčky a to prostě není vždy to pravé ořechové. Pak záleží na konkrétním motoru a sladění s převodovkou a taky na adaptaci převodovky. Každý si tu svoji trošku naučí na svůj styl.
Já mám v Passatu 147kW EVO a tam se to chová docela dobře i když ne vždy 100% tak jak bych chtěl. Ale aspoň mi to umí řadit i v zatáčkách, chápe to, že se jede do kopce, nebo naopak z kopce atd. Docela se snaží. Nepodtáčí příliš často pod 1.400 ot./min. atd. V určitých situacích člověk musí dát na chvíli režim "S", nebo občas podřadit pádlem, nebo si nakopnout pedál plynu a pak ho zas rychle povolit, aby to tam hodilo ten kvalt co chce on a buď se to moc "nedusilo" a nebo naopak nepodřadilo o 3 kvalty úplně zbytečně. Většinou to při normální jízdě není extra potřeba řešit, ale jsou prostě situace, kdy je potřeba jí trochu pomoct s myšlením, protože jí chybí zlatý střed a buď je moc ospalá a nebo moc horlivá. Ale manuál už bych zpátky nechtěl.
Avatar - iudex
iudex
Tak ja mám DSG mesiac a zvykol som si v podstate okamžite. Ale zvyknúť si a vnímať správanie prevodovky sú dve veci. Zvyknúť sa dá aj na smrť, ako sa hovorí. Objektívnym faktom ale je, že DSG zásadne podtáča (v normálnom režime, comfort), väčšinou to nevadí, nezriedka ale áno a musím si ťuknúť do pádla a podradiť. Prepnutie do sporu (u mňa dynamic) pomôže, niekedy je však DSG v dynamicu až moc horlivá. Teda ak v comforte dusí motor na 6ke, v dynamic podradí do 4ky, pričom optimum je 5ka. Takže do toho proste treba občas kecať. Mne to vôbec nevadí, robím to rád, prešiel som s manuálu, takže si rád "zaradím", notabene keď DSG radí bleskovo. Len niekto, kto očakáva, že všetko spraví výlučne automat (preto si kupuje automat), to môže vnímať ako problém, ktorý iné prevodovky nemajú (alebo nie v takom rozsahu).
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, chce to občas trošku spolupráce a pak je to fajn. A záleží na kombinaci motoru a auta. Mě třeba režim "S" vůbec nepřijde horlivý a v podstatě řadí tak, jak bych chtěl já a ani nijak zbytečně moje TDI nehoní do otáček. Jediné "mínus" v tom "S"ku je to, že je víc cítit přeřazení, protože spínací síly a časy jsou oproti "D" jiné. Takže lehce utrpí komfort. Ale to je rozumná daň za to, že auto lépe jede a šetří se dvouhmota, ložiska, baterie, atd...
tomas4568
Vzdycky si u noveho auta necham vymontovat prevodovku a odstranim synchronizacni spojky. Bo řadit bez meziplynu a dvojiho vyslapnutí by me nebavilo.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslíš že to s automatom zvláda každej jouda? Schválne si všimni koľko ľudí s automatom je schopných na križovatke sa pohnúť spolu s autom pred ním ... mizivé percento.
jenyk103
SUV a řidičské umění? A proto do vysoké krabice manuál? No nevím, představit si to moc neumím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Má více nedostatků, okna nejsou pro řidiče, ale na tlačítko, motor se startuje také tlačítkem namísto kliky... auto pro zpovykané pražáky a eurohujery.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A posilovač ničí zpětnou vazbu, jak řízení tak i brzd.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dnes odstraňuji motor z garážových vrat. Nemáte někdo černobílou TV?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Televizi? Pořádný chlap má doma jen rádio !
Avatar - Emel
Emel
Ještě mám loutkové divadlo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dřevěná káča by nebyla? 😒]
Avatar - fOE
fOE
Televize, radio, hipstrovske drevene hracky?! Ja vam dam podobnych kratochvil holoto, sup vsichni do roboty, makat na vrchnost. Zn. deti sebou!
Avatar - Anonym
Anonym
To už se děje, češi maj 3 práce aby uživili děti a zaplatili složenky 😄
Avatar - Emel
Emel
No jasně, 3x8=24... to akorát vychází
Avatar - Anonym
Anonym
každá práce nemusí být po 8 hodinách, Joudo a ještě jsou taky víkendy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
FYJALOV BÝDA, aneb co to je za vládu, když si průměrná česká rodina nemuže dopřát 4 auta s osmiválcem a k tomu jednoho Rollse žejo, máme se blbě
Avatar - lamal
lamal
Avatar - Anonym
Anonym
FYJALO OCTUP!
Jo máme se blbě, vysoké ceny, nejhorší státní dluhy v Evropě, nerůst, nízké mzdy, nekvalitní potraviny, silnice jako tankodromy
Avatar - lamal
lamal
Barík, ale posledne 4 roky tu bol Covid (jasne ina vlada by z covidu uplietla vyhody ale Fiala predrbal, rozpravky pre deti) a je vojna na UK, takze inflacia, upadok podnikania a teraz ceny energii voloďy a vydaje na obranu su omnoho vyssie.. ale to je populákom jedno, ti ignoruju vsetko realne a furt melu to iste, hlavne drzia natiahnute ruky, daj daj daj... Babiš vam da uvidis 😁
Avatar - fOE
fOE
Pobavilo, diky.
Tiborek
Já nikoho takovýho neznám.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže to ty jsi ten, co tahá za nitky ?! 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
😒] 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Emel je ten diktát z Bruselu, co zakazuje naftovou Oktávii, přitom se vozí v benzínovém autě! 😁
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
A okna berou pocit rychlosti, když tam jsou nevlají vlasy.
Nebo Nebo
:yes: :yes: :yes:
Josef Vik
A přerostla škatule alá Kodiaq je jako nějaké auto pro "řidiče"? Od kdy? Je to auto odvez mě pokud možno pohodlně z bodu A do bodu B. A takové auto jedině s automatem. Na řidičské zážitky jsou tu úplně jiné povozy.
Avatar - lamal
lamal
chcelo by edit😒br /> "Dynamika nejsilnějšího 2.0 TDI je o poznání než u 110kilowattového provedení s nižší hmotností. "
Avatar - Emel
Emel
Jo, tohle je prostě chybějící slovo, občas je to slohově kostrbaté i jinde... ale člověk ví co autor chtěl říct.
Avatar - lamal
lamal
Ano, je to moznost pre autora vylepsit 😄
Mr.Murphy
tak ono je tam těch překlepů a chybějících slov víc a je to celkem ostuda... přecejen tady nejsme na nějakém hobby-webu....
Avatar - Mokrous
Mokrous
Korektor dostal práci cenzora a prej si po sobě čtou jen ty prémium články 😁 😁 😁 😁 😁
admin badge
Ondřej Šámal
Díky, dopsáno. A omluva za autorskou slepotu 😄
Lubo
Viete niekto či je 910l po strechu, alebo aké sú rozmery?
Avatar - Emel
Emel
Nikdy se neudává objem po střechu, mělo by to být po roletku, včetně všech přihrádek pod podlahou a tak.
Lubo
Tiež tomu tak rozumiem. No videl som pred časom článok, kde VW z tých meraní vyšlo dosť biedne a dosť klamlivo.
Netvrdím, že to tak je, len by ma zaujímalo či to niekto meral.
Avatar - Emel
Emel
Používá se metodika VDA, kdy se do kufru rovnají litrové kvádříky... Škodovka si docela dává záležet, aby tam těch kvádříků nacpala co nejvíc. Věřím, že ten výsledek dokážou v případě potřeby obhájit... ale jinak neexistuje žádné jediné správné číslo - jinými slovy, nedá se to jednoduše přeměřit a zkontrolovat.
Lubo
Myslím, že je to celkom jednoduché. Metrom zmerať šírku, hĺbku v strede sedadla a výšku po roletku. A to isté pod podlahou. A s odchýlkou 10% to bude v pohode.
Avatar - Emel
Emel
No to ti ale vyjde úplně jiné číslo. Udávání velikosti není holubník, je metodika, podle které se to má dělat... a měření metrem v ní vůbec nefiguruje.
Tiborek
Vsak píše plus minus 10%. Sedět to musí.
Avatar - Emel
Emel
Sedět to zákonitě nebude. Je přece obrovskej rozdíl, jestli měříš největší vložený kvádr nebo objem kapaliny. No a ty kvádříky 20x10x5cm jsou nějaká střední cesta.
https😐/www.auto.cz/…uje-skoda-137241
Avatar - Ozzman
Ozzman
Objem kapaliny bude slušný, ale kvádr nic moc, docela nízko roletka a svažité 5. dveře nad roletkou, starší Kodiaq mne přišel lepší-hranatější.
Avatar - iudex
iudex
Ja neviem čo frflete, režim merania je pre všetkých rovnaký, výpovednú hodnotu to má, objem tam je. Skutočne nadávať na kufor Škodoviek je kritika na najnesprávnejšom mieste. Poďme kritizovať reakcie DSG či infotainment, ale kritizovať kufor u Škodoviek... 8-s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Infotainment reaguje velmi dobře, dokonce mne překvapilo ,že i asistentka Laura celkem funguje, když víš, jak se jí zeptat. to jsem chválil níže, ale že od takového auta čekám větší kufr, to je prostě asi fakt. U Škodovek je typické, že na papíře mají obrovský objem, ale ta využitelnost není vždy až tak ružová, proto to uvádím, zvláště u takového velkého SUV. Jsou tam velké kapsy a ta rovná ložná plocha není tak široká. Můžeme si tady hrát na to, že tašky skládáš i do nerovného kufru, ale realita je, že u velkého SUV tak nějak očekávám, že tam naložim i objemější předmět, zvláště když sundám roletku. Včera jsme toto řešili i s prodejcem, který to sám konstatoval, stejný problém má i nová O4 oproti předchozí O3 kombi. Určitě to stačí, ale takový ten stěhovák, jako to bývávalo, to už není. Mám i přímé srovnání s Oktákami starších generací a vím, co tam lze naložit.
Avatar - Mokrous
Mokrous
K čemu ti je metodika, když tam pak nic nenaložíš.
Mě zajímá jediný, šířka, výška a délka. Především pak délka v místě roletky.
A po zkušenosti s Peugeotem si hlídám i kolmost bočních stěn a výšku stropnice.
Avatar - iudex
iudex
Ale prd, je to jaskyňa, že tam možno nedáš chladničku v krabici, to nie je chyba auta, ale nereálnych očakávaní. Normálni ľudia vozia väčšinou jednotlivé kusy vecí, kufre, lyžiarky a pod. a komu nestačí kufor Kodiaqu, fakt by sa mal poobzerať skôr po Trransite či iných dodávkach.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi jsem to špatně napsal, protože to vyznělo, že Kodiaq má malý kufr a to teda nemá. Já to myslel obecně. Je ale opravdu mnoho aut, kde na papíře je hezký číslo a v reálu tam prostě nedáš nic.

Viz třeba komedie s koly na přezutí. Napadlo by tě, že do kufru starýho Golfa, co má psaných 350 litrů dáš v pohodě sadu 16" kol na Golf včetně pneu, aniž bys sklápěl sedačky a že do největšího kombi od Peugeotu, co má psaných 530/1780 litrů nejde dát sada 17" kol na P508, aniž bys hrál tetris a sklápěl sedačky a kola měl naházený po celým autě?
Avatar - Emel
Emel
Metodika je ti k tomu, abys věděl, co znamená udávané číslo a nespekuloval tu jako Lubo. 910 znamená, kolik kvádříků 20x10x5 se dá narvat pod roletku zavazadelníku, včetně všech bočních a spodních kapes... když se hodně snažíš.
Pokud tě zajímá něco jiného, tak se musíš pídit po jiných údajích... něco se dá vyčíst z nákresu auta.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já vím, co je metodika a znám ji, ale napsal jsem jasně, co zajímá mě. Já nepotřebuju nikam strkat pidikvádříky, já chci do kufru narvat horský kolo, jednu obří, nebo 4 hodně velký krabice a nemuset kvůli tomu hrát hodinu tetris a demontovat půlku věcí, co demontovat jdou. Proto mne zajímají základní rozměry a zbytek pohádek si můžou nechat do katalogu.
Avatar - Emel
Emel
Dobře... vlákno je odpověď na otázku Luba, co je to těch 910l. Že vás zajímá něco jinýho je fajn, pak prostě musíte informace hledat jinde... a nebo se na to auto jít podívat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak prvotní věc co dělám je návštěva kanálu Autogegühl, kde je reálná šance se o autě něco dozvědět a pak pochopitelně následuje fyzická prohlídka a případně dále testovací jízda a teprve pak jdu něco kupovat. Ale už se mi i stalo právě to, že jsem čučel na plochu kufru na dně a opomněl jsem různá nenápadná zkosení, která se v reálu ukázala jako zcela smrtící.
Už nikdy více.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Viz já 17:03
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jako tech 910l je dobrej nonsense. Jestli to sedí, bude to kdejaká skvira. Můj odhad podle vizualu je tak 650.
Avatar - Emel
Emel
Může to být třeba s druhou řadou sedaček posunutou dopředu
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to by možná mohlo. Což je tedy jinak údaj o ničem, bohužel.
R Grunert
Zlaté R 350cdi 4Matic longu s klasickým automatem
Tiborek
Pro těch dvacet lidí, co si to ročně koupilo...
Nebo Nebo
Já myslel, že každý bude kupovat buď Enyaq nebo ten nový plug-in-hybrid v kodiaqu
Avatar - xxc
xxc
Veď dobre, že je rozmanitosť, ľudia si radi priplatia za podporu nepriateľských režimov a ničenie životného prostredia. Len sa čudujem, že to nikomu nevadí.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Do SUV patří DIESEL ‼️
Nebo Nebo
Patří, ale například některé automobilky to nepochopí, tj. napríklad Honda, Toyota, Dacia, Renault...
Jinak Kodiaq bych bral jedině v dieselu.
Juraj Vojtas
Mám Kodiaq TDI 140kW 4x4 DSG s adaptívnym podvozkom, 5-miestne, L&K. Skúšal som nový TDI 142kW 4x4 DSG s adaptívnym podvozkom, 7-miestne, v plnej výbave. Moje postrehy a skúsenosť😒br /> 1. Priestorovo vpredu a v druhom rade je to viac-menej to isté.
2. 7-miestna verzia nemá zmysel ani v starej, ani v novej generácií, aby sa dalo sedieť v treťom rade, je potrebné obetovať komfort v druhom rade. Ak niekto potrebuje pravidelne používať 6 alebo 7 miest, je potrebné voliť Sorento, Highlander alebo novo-prichádzajúce SantaFe. V Kodiaqu zbytočne berie tretí rad sedadiel miesto v kufri.
2. Kvalita interiéru novej generácie viac-menej zodpovedá predchádzajúcej generácii, aj keď ekologicky spracovaná koža je drsnejšia ako koža L&K spracovaná klasicky".
3. Volič automatu na stĺpiku riadenia je super, ostáva viac miesta v stredovej konzole.
4. Kombinácia Smart Dials a dotykového ovládania je znesiteľná a dá sa na ňu zvyknúť, aj keď samostatné tlačidlá starej generácie sú ergonomickejšie.
5. Odhlučnenie mi príde mierne lepšie v starej generácií.
6. Adaptívny podvozok v režime Confort je v novej generácií tužší ako v starej, auto sa nerozhúpe/nepláva. V Sport režime je to plus-mínus rovnaké. Celkovo je teda nový podvozok lepší.
7. Najväčšie medzigeneračné zlepšenie je v naladení motora a DSG prevodovky. Prevodovka nepodtáča motor, otáčkomer neklesal pod 1400 otáčok. Odozva na zošlapnutie plynového pedálu je tiež výrazne lepšia ako pri 140kW staršej verzii.
8. Head-up display je výrazný posun vpred a je veľmi návykový.

Záver - vymeniť starú generáciu za novú má zmysel kvôli bodom 7. a 8. A v mojom prípade ešte kvôli MATRIX svetlám. Kvôli inému sa nemá zmysel s výmenou ponáhľať.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Díky za postřehy. Vzhledem k tomu, že sám mám 147kW verzi, která už taky nepodtáčí a mám i Matrixy a Head-up mě vůbec nezajímá, tak asi skutečně není žádný důvod jen tak měnit auto za nový model.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nekupuj si Kodiaq, pohorsis si, prave jsem s nim jel, sice jen jako spolujezdec, ale, dost velke zklamani prave z dynamiky a z kvality interieru, odhlucneni slusny, ale na nerovnostech bouchani od podvozku. Naopak infotainment a tyhle blbosti jsou tam uz lepsi, nez u generace Oktavie 4/Golfu8. Vedle stojici Superb 4 po primem srovnani pusobi mnohem hodnotneji. Detaily, jako nevo jako kuze a obsiti v Kodiaqu je osklive a skoro by jeden rekl, ze vytistene z plastu po osahani, vetsi plochy osklivych plastu. Superb pak tyhle detaily ma fakt lepsi a to i v nizsi vybave neni zadny chudak. Dost mne zklamal i kufr, vim, ze ma variabilitu, kapsicky, dvojitou podlahu a rezervu, ale tam nahani ty papirove litry a zakladni kufr nic extra. Z fleku bych vzal Superb misto nej. (2.0 142kw 4x4 a ta vyssi ze dvou vybav co se prodava — pry nahrada za LaK)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já nechci Kodiaq. SUV fakt ne. Tady jde o obecné postřehy toho, že se prakticky nic nezměnilo zásadně pozitivním směrem a to bude platit myslím napříč všemi novými koncernovými modely.
Superb i Passat podle recenzentů navíc mlátí od zadní nápravy ještě víc než předchůdce, takže kde je ta přidaná hodnota. A infotainment mě netrápí už vůbec. Klima mi funguje, telefonování a muzika taky a Waze přes ACP taky. Motor se mechanicky nezměnil ani o prd, takže důvod fakt není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neni, mne to zklamalo hlavne tou kvalitou interieru, reknu tady vec, s kterou nebude řada lidi soihlasit, protoze myslim, zento nevideli, ale nejlepsi v tehle tride je Renault a jeho Austral / predpokladam, ze i Espace.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja čekal ten podvozek hlavně. A je to dost velké zklamání. Na to jak jsou na něj chvalozpevy, tak nic moc. Jako špatné to rozhodně není, ale na vyzdvizeni taktéž ne. I na komfort to ani na dalnici nevyhladilo drobne nerovnosti, o kterých jsem doteď ani nevěděl nebo prejezd zpomalovaciho pruhu taky zadna slava. Do toho ještě to bouchani zadni nápravy. Motoru bych vůbec 147kw netipnul. Na dálnici dynamika subjektivne jak HL s úplně vybitou baterkou. Spotřeba na dálnici vyšla u kodiaqu o půl litru nižší, okresky a vesnice pak 5.5 vs 3.5, výsledná trasa byla 7.4 u kodiaqu vs 6.7 u HL. Dalnice byla plusminus 50%. Kufr vypadá dost malej, to ještě vyzkoušíme. No DSG stále cuka a chvílemi šla i dost nízko a pak trvalo než se to rozjelo. Jak už nejakou dobu říkám, kdyz od ní člověk nechce žádnou práci, tak funguje dobře. Prave typicke rozjizdeni na konci obce, jedes 50, tocilo to nejakych 1300, pridas, nic se chvili nedeje, podradi jeste dobre, zacne zrychlovat a nasledne preradi se skubnutim. Pokaždé. To same na dalnici, přidáš abys predjel, najednou to podradi a poskoci. Popojizdeni na parkovišti taky nic moc. Jak jsem dojížděl na parkovaci místo, tak to pořád chtělo jet dopředu, tak jen o malinko jsem seslapnul víc brzdu a najednou to zaduplo a lehce pustil a zase chtěl vyrazit vpřed.
Avatar - Ozzman
Ozzman
S tím DSG, já bohužel neřídil, ale pro mne jkao spolujezdce to bylo naprosto v pořádku, navíc u tebe to dělá i fakt, že jezdíš dlouhodobě s převodovkama, které se chovají jinak a musel by sis zvykat. Uplně hladká dvouspojka nikdy nebude, protože prostě řadí 😁 Já to vidím na svém tátovi, který taky má problém v autě, co doopravdy řadí. Sám přesedám mezi HDM a eCVT, tak mne to tak nepříjde 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten austral jsi hodně chválil, to se na něj budu muset podívat. A 3 sedačky se vejdou? 😁
Protože do superbu určitě ne a Kodiaq ještě uvidíme.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Do Australu určitě ne, a i kdyby, tak kufr ti stačit nebude, Espace nevim. No chválil jsem interiér, jak jede, to je pecka (Alpine vybava). Co do motoru, tak tam si netroufnu srovnávat, na potřeby, jaké mají moji rodiče, ten Etech stačí bohatě, jak pojede naložený na dálnici ve vysoké rychlosti (do omezovače 😁) ,nevím, tam přecijen ten diesel v Kodiaqu táhne i když né extra, tak nějak srdnatě, Renault má pořád jen dvanáctku R3.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tka jízda na omezovaci, obzvlášť naloženej, to fakt nepotrebuju. Jestli to pojede jako ten dnešní kodiaq, tak to stačí. No a ohledně velikosti, kdo se v tom má u Renaultu vyznat. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Po městě je to živější, elektrika, reakci pohonu nemohu soudit, příště si vezmu řidičák no 😁
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Za mne převodovka pod volantem je děs :no: Připomíná to TRABANT. 😉 Proto jsem vzal AUDI Q5. .. tlačítka a ovladače klimy, rádia atd.. Kvalita interiéru a jízdné je to jiná liga. A za stejné peníze v akcích od Audi.. Jen má kratší zavazadelník, ale zase je širší. Nový Kodiaq mne moc designem nepřesvědčil a cena je úplně mimo :no:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Q5 Perfection 40TDI je pecka nabídka.
Avatar - fOE
fOE
Pokud nemas blok, ze kupujes "stare auto" ano. Za dobre pry letos sly i X3, ale nevim konkretne az jak dobre to bylo.
Avatar - iudex
iudex
Tak pri tom X3 by som nielenže nemal blok, ale by som sa totálne tešil, notabene keď vidím tie rendery novej X3.
Avatar - fOE
fOE
Ten spodek narazniku neni idealni (jako u 1er), ale nebude to ani az takova bida zda se... Ve staji BMW se najde dost mnohem osklivejsich aut z posledni doby.
https😐/www.bimmertoday.de/…nd-m-sportpaket/

Co me zarazi je, ze zustane zachovan rozvor, a nezmeni se pry nijak moc ani vnejsi rozmery. Jedno z mala aut co mezigeneracne nenaroste.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Poslední roky mám blok, že nechci žádné nové auto a chtěl bych, aby se vrátila většina 5-10 let starých aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hlavně ty dieselgate chybí v prodeji co?
Nebo Nebo
Tak ono toto je automatická převodovka, takže to jako trabant úplně není.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Už s tím prudí i Renault, trabant netrabant, zkoušel jsem to i v MB, ale všude mne to příjde nepřehledné, když je to schované za volantem. Volič na středovém tunelu, ať je jakýkoliv, je za mne lepší, než toto....ještě bych polemizoval nad kolečkem, ale pořád asi lepší i to na místě, kde na něj vidím.
Avatar - iudex
iudex
Mne to osobne nevadilo, je to vec zvyku, vnímaš to prvú jazdu a potom si zvykneš. Skôr ako problém vnímam to, že sa nevyužije ten uvoľnený priestor na stredovom tuneli. Ja by som tam dal nejaké ovládače, aby boli dobre poruke, nejakú obdobu iDrive. Ale väčšina automobiliek využije uvoľnený priestor na to, aby tam dala väčšie držiaky na nápoje. Totálne plytvanie priestorom. ;-\
Avatar - speedfred
speedfred
No náhodou ja dám v Rame do stredovej konzoly a opierky môj celotyždnový nákup. 😀 Výborne využitie priestoru.
Avatar - iudex
iudex
OK, nákup som tam ešte nedával, možno preto to neviem dostatočne oceniť. 😁
Ale samotné držiaky na nápoje sú pre mňa úplná zbytočnosť, PET fľašu si dám do dverí, v stredovej konzole mi tak či tak zavadzia pri ovládaní. A otvorený pohár mi do auta nesmie, raz som už vylial a stálo ma to zbytočné prachy vymieniť pokazené ovládače vyhrievania sedadiel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A 6pack piv se taky vejde ne ? Alespoň v té starší verzi to tak bylo.
Avatar - speedfred
speedfred
Aj taká menšia bednička s pivom 😝
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak zase má v RAMe stredová opierka/konzola rozmer zvyčajného stredného sedadla v bežnom európskom aute 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak obdoba idrive asi nebude, když je vše dotykové a snaží se přecházet k hlasovému ovládání. Mne by zase nevadilo, kdyby ten středový tunel trochu zúžili, aby bylo kolem tebe více prostoru.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, to je taky mor. Široký tunely s ostrou hranou, nebo dnes ještě modernější nějaká plastová 3,14čovina co trčí z palubky a hranou míří na kolena vyšších postav. Pak si sedneš do nějaký 20 let starý vykopávky nižší třídy a pravá noha si krásně hoví.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle mne asi nejvíce negativně překvapuje na výše srovnávaném Highlanderu, to auto je obrovské, kufr o level jinde, v zadu super, ale když sedíš ve předu, tak díky tunelu je tam místa jak autě o dvě třídy menším, né že by ses někde nevešel, to vubec ne, ale tak nějak čekáš víc prostoru, kam se roztáhnout. Já miloval staré Clio 2, tam bylo tak místa do všech stran, sedačky jak gauče... no doba je jinde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Ten tunel je sirokej jako jedna sedačka. Ale zase do stredove opěrky ulozis celej batoh. Nemáš si roztahovat nohy jak nějaká šlapka. 😒]
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nic lepšího, než klasická páka prostě není a nebude.
Hanyz01
Jezdil jsem 8 měsíců s 4x4 s nejsilnějším dieselem cca 143kw a nikdy vic. Zvenku se to auto tváří obrovské, uvnitř je o třídu menší. Tolik oleje co jsem doleval si naposledy, co pamatuju, lilo do kamarádova wartburgu. Spojit handsfree s mobilem se podařilo až po týdnu - zničehonic to začalo fungovat. Papírově silný motor má s karoserií s aerodynamikou cihly sakra práci a úsporný provoz to ani omylem. Auto s cenovkou 1 250 000....
Avatar - iudex
iudex
Tak neviem, s čím si vlastne jazdil, ale 143 kW nikdy žiadny Kodiaq nemal. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
142, někde mohou třeba uvádět o 1 kw více ne? V tom bych neviděl problém (často se tyto udaje liší u hodně aut), spíše mne zaráží, že s ním jezdil 8 měsíců, když se prodává měsíc ?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebyl ten starej tdi 140kw?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Byl... proto mne zaráží s čím jezdíl 8 měsíců 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Třeba ten měl na mysli.
Avatar - iudex
iudex
Jasné že myslel starý, ale práve ten bol 140 a 147 kW, nič medzi tým.
Avatar - trapid
trapid
140kW je EA288 a 147kW je EA 288 EVO. Tedy starý a nový motor.
webpaja
Neumím si představit, že by někomu Kodiaq připadal na svou velikost uvnitř malý. Motor 147kw jede na danou kategorii slušně a po nějakých 8tkm chce cca litr oleje dolít. Nic co by stálo za řeč.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nový Kodiaq díky dvojitému dnu a rezervě má kufr dost členitý a extra prostorný není, rozuměj není tam ta rovná ložná plocha na velké předměty (bagáž samozřejmě naházíš bohatě), litry tam jsou. Navíc nad roletkou je trochu svažitější střecha. Malý není, ale prvoplánový stěhovák taky ne 😊
webpaja
Neumím si představit, že by někomu Kodiaq připadal na svou velikost uvnitř malý. Motor 147kw jede na danou kategorii slušně a po nějakých 8tkm chce cca litr oleje dolít. Nic co by stálo za řeč.
Avatar - Mikesus
Mikesus
no on bude asi, udělám fotky pro srovnání. Zatím je to subjektivní, tak ať se to udělá objektivně.
Subjektivně dost malej mi přišel, v kufru i v interiéru.
OndraHosek
Dodge durango, 3,6 pentastar bez turba, nesmrtelnej sestivalec se sametovym behem, stalej pohon 4x4, bezkonkurencni 8stupnovy ZF, o parnik vetsi auto. Za stejnou cenu. Nechapu kdo by sel do skodovky. Mraky jich je do 80tis km rozsypanejch. Ty amici to delaj proste jinak...
Avatar - xxc
xxc
a v noci co? svetla to durango ma? 😁
Milan Hladky
Zdravím, auto mám cca 3 týdny (stejná specifikace, jen jsem si jej nechal dát do folie a ten škaredý zadní sloupek hodit do černé) a jediné 2 věci, které mě opravdu štvou, jsou tyto😒br /> - rozlišení couvací kamery - to je fakt pekelný, nevím, jestli mi nedali nějakou kameru 10 let starou, ale to je fakt snad o 2 generace pozadu proti zbytku auta
- zamykání - jsem zvyklý na bezklíčové zamykání - KESSY s přiblížením někdy zlobí, zůstanou zapnutá zadní světla...Ale škoda se rozhodla šetřit a přesto, že na zadních klikách jsou drážky indikující plošku pro bezklíčové odemknutí, tak to bohužel nefunguje... It is a feature, not a bug, bohužel 😞
pak už snad jen drobnosti typu nezakryté isofixy vzadu (u auta za mega a půl nepochopitelné), lacině působící světlo indikace vozu v mrtvém úhlu atd.
Jinak spokojenost, měnil jsem z pluginu vyšší třídy a vlastně mi nic nechybí... Spotřeba jak uvádí autor, přes 8 litrů jen těžko, většinou mezi 6-7 litry a to nejsem louda....

takže za sebe doporučuji...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Keyless na zadních dveří: Byl jsem zvyklý, že když už auto něco takového má, má to všude. Byl jsem nemile překvapen, že u spousty i drahých moderních aut to je jen na předním páru dveří a chápu, že to obtěžuje (sám už to na jednom autě teď mám taky jen vepředu). Jen pro ilustraci, Renault Megane 2. generace to má na všech dveří a to je auto z pradávné historie technologie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Známe se, nebo jen shoda jména?
Milan Hladky
nevím, já nevidím Tvé jméno 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
No Mokrouš. A Poslední auto jsem kupoval od Milana Hladkého, když ještě dělal pro VW :-!
Ale jestli jsi jezdil DS, tak to bude jen shoda jmen...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě, že ne od Romana Horkého 😒] 😒] Ale to by si asi jezdil teď Priusem
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to fakt ne. Mě by utáhli jedině na ES300h kombi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Naprosto ti rozumím, já tedy zvažoval i sedan, bohužel už byl nad limit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne u ES vadí ten archaickej pristrojovej štít. Jinak je to celkem fajn auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten interiér je super, ja tuhle klasiku mam rád, v tom se mi Lexus líbil vždy, byl takový konvenční v interiéru, dobré materiály a vše tam, kde má. Což se občas nedá říct o exteriérech 😁
Milan Hladky
jj, tak to je jenom shoda jmen, já nikdy ve VW nedělal 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
jeli jsme trasu dálnice a okresky s vesnicemi, půl na půl a spotřeba byla 7,4 výsledná. Na dálnici 130, pár předjetí zrychlení do 150. okresky lážo plážo, vesnic žádné poskakování, jen plynulá 50. Takže nic moc ve výsledku. Ale mělo to najeto jen 8,5tis km, třeba to ještě klesne.
to kessy na zadních dveří jsem myslel, že má, když tam ty plošky jsou. To je docela zvláštní.
mně tedy zklamal nejvíc podvozek, který bouchal a nějak zvlášť netlumil nerovnosti, jak se o tom básní. A pak ten motor nic moc dynamicky nepředváděl, na dálnici jsem ty koně hledal. Původně jsem si myslel, že to je ta 110kw varianta.
Milan Hladky
To bouchání od podvozku pozoruju taky 😞 to mám jen 18ky, není to žádná hrůza, ale předchozí DS7 na 20´ jezdila rozhodně pohodlněji... ale prý si ty DCC tlumiče ještě sednou a zlepší se to, tak uvidím... ale oproti poznatku autora jezdím na komfort a nezdá se mi, že by auto nějak zásadně plavalo... naopak jsem raději, že rodina uvnitř nemá mořskou nemoc 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jaký jezdíš tlaky v pneu? Ty nesmysly co se dnes předepisují nelze v praxi provozovat.
Milan Hladky
mám to většinou na spodní hraně toho rozmezí... ta 18ka tam má ještě 13 cm gumy (235/55) mezi diskem a zemí, to jsem čekal, že něco pobere...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo tohle je za mne dostatečně gumy. Já mám to samé (235/55), jen ve 20", víc gumy už je děsnej balón. Na tuhle šířku ještě 50 profil je dobrej si myslím.
kozakm
Sice 13 cm gumy, ale určitě verze pneu XL, takže se zesílenou bočnicí a to pak moc měkké není...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Přijde mi divné, že by si tlumiče měli sedat, spíš se vymlátí, ale nevím no.
Houpání na komfort mi tam nepřišlo, to mi moje auto pohupuje vic. A minula gen houpala ještě o hodně víc, tam už mi to na mořskou nemoc skoro přišlo. Tady byly tedy 20" kola, takže to může být trochu horší. Nepřišlo mi, že by to plavalo, bylo to spíš takové nijaké, prostě SUV. Já bych tam hodil asi kompromis 19". No s DS to srovnavat nejde, co se týče komfortu. DS zase trpí na motory a cenovku.
Hugo Hus
Pane Hladky, Mate prosim tip, kde si ten sloupek dat hodit do cerne?
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
Pěkný test!
Meky
Ďalšie obyčajne auto od vw mqb.
Prehistorický páchnuci a hlučný diesel.

V Česku sa oficiálne predáva Tesla.

Y za podobne peniaze je galakticky lepšie auto v každom ohľade.
Benjamin Hulboj
Se svým Passatem 190hp 4x4 jsem se rychleji jak za 8,2 na stovku nikdy dle GPS nedostal. Pochybuju že toto auto to papírově za 7.8 zvládne. Když má lehce přes 100hp/tunu, v některé konfiguraci i pod. Hrozně kecají u VW s tou akcelerací.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jelikož kodiaq má parádně velký kufr, celých 910l, udělal jsem menší srovnání s velikostí kufru v Highlanderu, který v dané konfiguraci ( bez přihrádek podbpodlahou ) má psaných 552l, tedy o cca 360l méně. Může mi prosím někdo vysvětlit, kam se litry ztratily?

Kodiaq 910l
https😐/ibb.c👋jGd651S

Highlander 552l
https😐/ibb.c👋kM3p4jG
Avatar - Cenda22
Cenda22
Na fotkach to jeste tak hrozne nevypada, ale ve skutecnosti je to proste nejhnusnejsi Skodovka od Favoritu.
Avatar - Hubini
Hubini
Pratele, to auto jsem videl poprve nazivo u Lidlu. Uplne jsem se zdesil toho designu. Nejdrive jsem myslel, ze se jedna o nejakeho cinana. K memu prekvapeni cesky Kozak! Jako fakt odpornej design. Kvalita pohodli asi bude oukej, ale tak hnusny po dizajnovy strance auto uz jsem dlouho nevidel.....