Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík a Lexus ES 300h: První pořádná sleva na nejlepší auto

25 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
To ES je spis Toyota Avalon. Ale chápu, že avalon u nas není, tak se to srovnává s camry, která je kratší, užší a s kratším rozvorem. Sice má dost společných dílů, což je logické kdyz to má stejnou platformu, ale ta auta zas tak moc shodná nejsou. Já bych to srovnání přirovnal asi jako když by někdo srovnával A4 s octavii
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Včera jsem viděl z okna svého Taycan Turbo S Sport Turismo na dálnici směrem na Hradec nějaký dost chmurný Lexus LS. Asi jeho majitel šetří na snídaních a nedojídá, snad tu cestu přežil.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze vlastně toyota century je stejné jako camry, protoze obě používají TNGA-K.
https😐/www.auto.cz/…-smetanku-149893
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ano, je to celkem možné :yes:
https😐/www.autohled.cz/porovnavac?…
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Lexus Camry je předpotopní šmejd.

Tesla Model 3 Performance je tady:
https😐/www.tesla.com/…cz/model3/design#…

A také první Test Drive v České republice:
https😐/youtube.com/watch?… :yes:
Eidam1984
Zrovna vcera jsem ve svem Lexusu LS videl nejakeho chudaka co se plazil po hradecke v Tesle 3 110 km/h.. asi mu dochazela baterka 😒 snad dojel.
Majk0899
Ahoj, jsem taky majitel ES 300h.

Než jsem ho objednal, tak jsem si projel BMW 5, Mercedes E i Audi A6.

Udivuje mě, že píšeš, že jízda je na A6 houpavá! Možná to bylo velikostí kol, ale za mě to bylo tvrdé.
5 asi jisté jízdní vlastnosti, ale tvrdá.
E komfortem jízdy hodně podobný, ale vzadu o dost méně místa. Aby to bylo fér, byl to předešlý model, u nového nevím jak to je.
Rozhodl u mě komfort/cena. Mercedes vycházel o cca 600 tisíc dráž.
Mám pod kapotou už pátou generaci hybridního systému s celkovým výkonem
+- 180kw. Výkon více než dostatečný. Jezdím skoro furt v režimu sport, protože sleduji, jak se mění otáčky motoru.
Za necelé 4 měsíce mám najeto bezmála 20 tisíc. Proběhl první servis za 7.800,- Kč. Vyměněn olej a filtry, pročistěny brzdy.
Poslední nádrž dle dotankování 5,43l. Dle pc 5,39! I nejneekonomičtější jízda po dálnici 150-170 km/h byla spotřeba za 7,2l.
Auto jsem dal záměrně na 17" kola, abych podpořil komfort, o ten mi jde primárně.
Taky se mě spousta lidí ptá, jestli je to na vzduchu a jsou překvapení komfortním pružením.
Je to uživatelsky velmi přivětivé a komfortní auto.
Co by mohlo být víc vyladěné, tak rozjezd při holdu. Zdá se mi to takové hop dopředu, takže pokud vezu lidi, raději to vypnu, pokud jedu sám, tak to zapnu to mi nevadí. Taky by líp mohl být zvládnutý adapt. temponat. Při jízdě na dálnici to raději protlačím na klasický tempomat. Adapťák příliš aktivně zasahuje do zpomalení. Není moc plynulý. Ve městě v kolonách je ale super, tam to pracuje skvěle, aspoň já to tak mám. Dobrá připomínka od Vaculíka k velokosti kufru. Taky bych řekl, že je mnohem větší, ale je to sedan, tudíž se to musí projevit.
Zpracování výborné. Interiér příjemný a v medové (nebo karamelové😎) kůži i krásný.
Odkaz k Tesle... už jsem pár tesláků vezl a sami říkají, že komfortem a tichem se na lexe vůbec nechytají. Tesla má samosebou mnohem lepší dynamiku.
Za lexem se "zatím" ještě otáčí spousta lidí😎
Ne, ES asi nebude nejlepší prémiové auto, ale souborem vlastností, je to nejlepší auto v poměru cena/výkon.
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
"Není nic horšího, než stát se neplaceným zkušebním jezdcem vývojového oddělení automobilky." Pan Vaculík se nepěkně otřel o VW Group. To už mu asi Hrdlička nedá interview 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Chtěl jsem něco adekvatnejsiho. No mohl jsem taky napsat superb a octavii, ale to by zase někdo napsal, že je to stejná značka atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Lexus ES300h měl od začátku 5.generaci hybridu, a to 2.5l se 160kw. 180kw varianta není v ES. Se silnějším elektromotorem 5.gen je RX350h, 184kw, nebo NX350h, 179kw.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ostatní pochopili, jeden ne. Nevadí. Chyba bude v ostatních.
Tak pak tedy musim uznat, že toyota century je identická s camry.
Majk0899
Pátá generace má skutečně 180 kw! Je to díky silnějšímu elektromotoru.
Teoretizovat s bídným výkonem je fail😉, ne že se v Evropě nabízí jen s jedním motorem😎 Konec konců kdo chce, nechá si ho dovézt ze zámoří, ale proč?
2.5 l atmosférický motor má slušný výkon, je úsporný, nadmíru spolehlivý a akusticky je taky příjemný.
Jen pro úplnost, samo sebou, že můj mokrý sen v podobě pětilitru v LC je v podobě nového vozu již nesplnitelný,😎 snad jej v budoucnu najdu v dobrém stavu, jako ojetinu.
Pro potřeby, na které auto využívám, to mi věř, že je zásadní rozdíl, jestli jedu za 5, nebo 7l, byť v pémiovém segmentu. ☮️
Avatar - lamal
lamal
Slo o technikálie, vyznam je jasny 😄
Avatar - lamal
lamal
S A4 ma pravdu, ta uziva MLB platformu, Octavka MQB.
Avatar - Dinar
Dinar
Ta platforma je pro srovnání docela zásadní, jestli je jedno auto o něco širší nebo užší nehraje roli. Každopádně A4 a octavia jsou zásadně rozdílné právě v platformě, jedno je koncepce s motorem podél, druhé s motorem napříč, takže ne, tvoje přirovnání nesedí.
Majk0899
Včera jsem se náhodně potkal s jednatelem firmy, co prodává a servisuje toyoty a lexusy (auto jsem tam nekupoval!).
Ten mi potvrdil, že je tam motor se 180 kw a to hlavně díky silnějšímu elektromotoru.
Přít se s nikým nebudu. Jak budu mít možnost setkat se se známým, co tento model má, jen je o dva roky starší, tak si ty auta vyměníme a uvidím, jaký bude pocit z dynamiky. Rozdíl 20 kw bude určitě znát😎
Infi
Na čom jazdis ty? Predpokladám ze si na Lexus ES300 h nikdy nešiel. Ináč by si také hlúposti nepísal. Začni viac používať rozum aby si ho raz mohol dovoliť!
Infi
Neviem načo ti je väčší výkon ako ma ES300h. Dynamicky je uplne adekvátny ku všetkým limuzínam. Ak chceš jazdit športovo kúp si Porsche Cayman alebo 911 a chod s nimi na okruh!
Avatar - Dinar
Dinar
Prostě jsi napsal nesmysl a je jedno, kolik kliček uděláš. Fakt se ti divím...
Avatar - Dinar
Dinar
Pro na jízdu nenáročného řidiče může být ES fajn auto, takový passat s hodnotnějším vnitřkem, ale dávat ho do jedné věty s prémií vyšší střední znamená právě jen to, že jsi nenáročný řidič, který nepozná, a tím pádem ani neumí ocenit, lepší jízdní vlastnosti, lepší jízdní komfort nebo pohony, o kterých se lexu nezdá.
Majk0899
Píšu tady elaborát, a rozdělí se to do 2 příspěvků a ještě ne celé, navíc se zobrazí až další den.
Redakce, co je prosím za technický problém?
Majk0899
5 generace má silnější elektromotor, proto 180 kW.
Jinak jaké má kdo priority, výběr je rozmanitý. Každému dle jeho chuti. :-!
Koliesko
Bohužiaľ parametre nie 180kw ale 160 kw, a biednych 221 Nm, Lexus ES diskvalifikujú, keďže nemecká trojka v prémiovom segmente stále ponúka 6 valce. Ano, z hľadiska komfortu sa môže s nimi porovnávať, resp. v niektorých parametroch ich predčí, ale práve jediná motorizácia v ponuke je fail. Ak by japonci urobili novú generáciu hybridného pohonu s ich 3.5 V6 motorom bola by to dôstojná motorizácia. A či by to malo spotrebu o liter - dva vyššiu, to ten, kto zaplatí za auto 70.000,- nebude riešiť. V horšom prípade ak tam dajú hybridný pohon z RX 500h. Jazdil som na NX 300h, aj ES 300h, teraz mám RX450h s 3,5V6 a dynamicky je to úplne niekde inde.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proč zase nejde přehrát v safari?????????????????????????
Infi
Ta pararela s A4 nie je moc vhodna. Napriklad ja som isiel s Audi A6 model 2023 2.0TDI do ES300H a musim povedat ze Lexus je vyrazne kultivovanejsi ohladne jazdneho prehavu nez Audi A6. A6 sa hupe ako lod na mori a to mi fakt vadi. Ohladne prejavu pohonu o ES300H musim povedat ze je tiez ovela kultivovanejsi nez u 2,0TDI. Vysavacovy efekt je minulostou. Radsej budem pocuvat tichy vytoceny benzinovy motor ako 2,0TDI. Pruznost u ES300H je na urovni 2,0TDI v A6 tiez. Takze Lexus ES300H je vynikajuca volba na dlhe a aj kratke cesty. Dlhodoba spotreba je u mna 6,1 benzinu a to sa povazujem za dynamickeho vodica. Nepouzivam ECO, jazdim hlavne v Normalu a obcas v Sportovom rezime.