Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace: Medvědí geny se nezapřou
44 komentářů
rohYpnol
Neřeším co je v článku pro lepší lidi a lepší čtenáře ACZ.
MOJE reálná zkušenost😒br /> Od nového Kodiaqu jsem čekal docela hodně. Design se posunul, jednoduchost je pryč, hraje si na lepší dojem.
Realita? Vadí mi věci, které měla Škoda dříve v malíčku. A to je základní ergonomie. Jinými slovy - v novém Kodiaqu, i když první dojem je výrazně hodnotnější než dříve - se vůbec necítím. Palubky příliš nízko, sedí se příliš vysoko, sedadla nejsou příliš pohodlná (na rozdíl od Superbu), volič převodovky je podle mě krok sice správným směrem, ale provedení je to nejhorší co šlo zvolit, zpětné zrcátka jsou velká, rozměrná, ale příliš blízko řidiče (příliš vzadu)....
A tohle vše mi přijde, že v původním Kodiaqu bylo zcela vpořádku. K tomu za mě zoufalá volba materiálů nižších verzí... Nevim nevím. Za mě krok špatným směrem a spíše zklamání.
Uvidíme, jestli druhý dojem situaci vylepší...
MOJE reálná zkušenost😒br /> Od nového Kodiaqu jsem čekal docela hodně. Design se posunul, jednoduchost je pryč, hraje si na lepší dojem.
Realita? Vadí mi věci, které měla Škoda dříve v malíčku. A to je základní ergonomie. Jinými slovy - v novém Kodiaqu, i když první dojem je výrazně hodnotnější než dříve - se vůbec necítím. Palubky příliš nízko, sedí se příliš vysoko, sedadla nejsou příliš pohodlná (na rozdíl od Superbu), volič převodovky je podle mě krok sice správným směrem, ale provedení je to nejhorší co šlo zvolit, zpětné zrcátka jsou velká, rozměrná, ale příliš blízko řidiče (příliš vzadu)....
A tohle vše mi přijde, že v původním Kodiaqu bylo zcela vpořádku. K tomu za mě zoufalá volba materiálů nižších verzí... Nevim nevím. Za mě krok špatným směrem a spíše zklamání.
Uvidíme, jestli druhý dojem situaci vylepší...
Jen poznámka k těm zrcátkům, nové řešení s "vykonzolovaným" a k řidiči víc přitaženém zrcátkem je z pohledu přehlednosti pro řidiče daleko lepší (řidič vidí víc za auto i do strany mimo auto) než to staré se zrcátkem přilepeným na boční sklo (sice to spoří náklady, ale přehlednost za autem je mizerná). Jediné co se tomuto řešení dá vytýkat je o dost větší šířka vozidla (měřená se zrcátky), ale to je tak všechno, jinak samá pozitiva. ADAC ty zorné úhly měří a rozdíl jsou nebe a dudy (u jiných aut, u Kodiaqa se vsadím, že to bude to samé).
Jenže zorný úhel je jen jeden úhel pohledu 😁
V dnešní době, kdy, stejně máš asistent pro mrtvý uhlel mi přijde mnohem důležitější mít zrcátko tak, abych co nejméně musel odvracet pohled od směru jízdy. I kdyby měl být výsledkem menší zorný úhel. Můj názor.
V dnešní době, kdy, stejně máš asistent pro mrtvý uhlel mi přijde mnohem důležitější mít zrcátko tak, abych co nejméně musel odvracet pohled od směru jízdy. I kdyby měl být výsledkem menší zorný úhel. Můj názor.
Pokud nechceš odvracet pohled od směru jízdy, tak ti nezbývá nic jiného než do zrcátek nekoukat a pak jsou jakákoliv zrcátka zbytečná.
Asi je to individuální. Ale mě zrcátka vzadu vadí. Vadí mi často na autech, které mají zdvojené a sloupky, typicky MPV. Vadí mi i na Kodiaqu. Možná má více skloněné čelní okno... těžko říct. Ale musím více odvracet pohled od řízení a nevim, co je na tom bezpečného.
Na mem Ecku jsou taky jakoby vic vzadu nez jsem u jinych aut zvykly a ma to vyhodu a nevyhodu.
Vyhoda je, ze v ridicove zrcatku je dobre videt (jsi bliz zrcatku).
Nevyhoda je, ze zrcatko u spolujezdce se pak dostava v podstate mimo zorny uhel a musis tam vic otacet hlavu.
Neco za neco, zvyknout se da na vsechno. Ja je mam radsi vic vepredu, dostatecne velka a s ohnutim na vnejsi strane.
Vyhoda je, ze v ridicove zrcatku je dobre videt (jsi bliz zrcatku).
Nevyhoda je, ze zrcatko u spolujezdce se pak dostava v podstate mimo zorny uhel a musis tam vic otacet hlavu.
Neco za neco, zvyknout se da na vsechno. Ja je mam radsi vic vepredu, dostatecne velka a s ohnutim na vnejsi strane.
jsem rad ze muj pocit z materialu uvnitr Kodiaqu (a Superbu asi taky) neni jen muj zapskly konzervatismus, ale potvrzuji to i jini... Sedel jsem ve verzi s dverma calounenyma alcantarou, ale bylo to tvrde jak kdyby tloustka toho calouneni byla 0,5mm a pod tim plech.
Kůže mi přijde, že nebude ani kůže, ale eko kůže... I když podle mě tvrdili, že aktuálně je to pravá kůže a eko varianta teprve přijde... Ale působí hodně lacině.
Nechápu, jak tohle mohl porjít ve Škodě do výroby. Nebo jeslti do toho už tak silně kecají eko oddělení? A prioritou při výrobě už není kvalitní produkt ale snadná recyklace a málo padlýcch krav...??
Nicméně já měl zato, že čím víc a čím kvalitnější kůže, tím víc hověziny musí padnout a tím víc jsme planetě pomohli a tím více CO2 jsme ušetřili 😒] 😒]
Nechápu, jak tohle mohl porjít ve Škodě do výroby. Nebo jeslti do toho už tak silně kecají eko oddělení? A prioritou při výrobě už není kvalitní produkt ale snadná recyklace a málo padlýcch krav...??
Nicméně já měl zato, že čím víc a čím kvalitnější kůže, tím víc hověziny musí padnout a tím víc jsme planetě pomohli a tím více CO2 jsme ušetřili 😒] 😒]
.... počkej až uvidíš základní hadrové sedačky v Superbu.... to fakt působí jak ze starých ručníků.... 8-s A vůbec všechno v tom autě, plasty, "dřevo" atd.... Na promofotkách to nevidíš, ale jak jsem v tom seděl, absolutně mě to neoslovilo.... Tím neříkám že u konkurence je to lepší, zas tak to neprolézám....
Benjamin Hulboj
Omlouvám se, ale zase jde vidět zaujatost autora, protože když mi někdo napíše, že 10 vteřin do stovky je slušná dynamika (u jiných testu, jiných značek píšete průměrná nebo podprůměrná za 10 vteřin) a k tomu u 1. Generace dobré jízdní vlastnosti tak vím, že ten člověk buď nikdy neseděl v jiném autě (což není tento případ) nebo hodnotí setsakramensky zaujatě.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Omlouvám se, ale zase jde vidět zaujatost autora, protože když mi někdo napíše, že 10 vteřin do stovky je slušná dynamika (u jiných testu, jiných značek píšete průměrná nebo podprůměrná za 10 vteřin) a k tomu u 1. Generace dobré jízdní vlastnosti tak vím, že ten člověk buď nikdy neseděl v jiném autě (což není tento případ) nebo hodnotí setsakramensky zaujatě.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
P.S. Zvláště mě iritují 3 věci: šílený schod mezi zvednutým spodním zadním rohem bočního okna kufru a zadním sklem, směrem vzhůru se rozšiřující sloupek D a hlavně příšerný spodní spojující pás zadních svítilen... Bez něj by záď vypadala o třídu lépe! 😲
A ja som ešte "happy" z toho simply clever dáždnika. Tak debilné umiestnenie sa len tak niekomu nepodarí a opakujú to pri nových modeloch znovu a znovu. Aby som z dverí pri vystupovaní vybral dáždnik, musím dvere otvoriť a zmoknúť, aby som sa k dáždniku dostal. To fakt ešte nikoho nenapadlo spraviť lakťovú opierku s vyklápacím vrchom, aby si pasažier ten dáždnik mohol vziať pohodlne z kabíny?
Poslední generace Škodovek se trochu vymanily z toho, že v základnější výbavě to nebyly takoví žebráci, ale to, co jsem viděl u Kodiaqa 2 a Superbu 4 kombi (lift mne přišel trochu vyváženější), tak to je tedy dost hrozné. Ve výbavě je to lepší
Minulý sice nebyl nic extra, ale v tomto srovnání tahá za delší konec.
Mně (kromě strašidelného červeného pásu) spíš vadí vyvýšený suzukoidní rypák (maska výš než světla), byť v reálu to není zase tak strašné jako na fotkách (a určitě je to snesitelnější než u Enyaqu).