Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG – II. vs. I. generace: Medvědí geny se nezapřou

44 komentářů

Arese
...by redakce raději ani neměla publikovat. Pro nový Kodiaq totiž po designové stránce nevyznívají vůbec dobře... Posun od evropské nadčasově střízlivé elegance k nevkusně přezdobenému asijskému stylu je naprosto zřetelný a nepopíratelný... 😲 😒
P.S. Zvláště mě iritují 3 věci: šílený schod mezi zvednutým spodním zadním rohem bočního okna kufru a zadním sklem, směrem vzhůru se rozšiřující sloupek D a hlavně příšerný spodní spojující pás zadních svítilen... Bez něj by záď vypadala o třídu lépe! 😲
Freddka
Vic se mi libi ten novy :-!
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
To mne nepřekvapuje :-!
traveldrive
Dizajnovo zvonka sú si tie autá také podobné, že laik nemá šancu ich rozoznať, hlavne spredu. Interiér je nápaditejší v novšom modeli, ale tým displejom pred vodičom to celé totálne dokurvili. Ako keby sa pôvodne zamýšľaný displej nepodaril, tak tam na poslednú chvíľu vrazili čo mali...
A ja som ešte "happy" z toho simply clever dáždnika. Tak debilné umiestnenie sa len tak niekomu nepodarí a opakujú to pri nových modeloch znovu a znovu. Aby som z dverí pri vystupovaní vybral dáždnik, musím dvere otvoriť a zmoknúť, aby som sa k dáždniku dostal. To fakt ešte nikoho nenapadlo spraviť lakťovú opierku s vyklápacím vrchom, aby si pasažier ten dáždnik mohol vziať pohodlne z kabíny?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Laik to pozná na první dobrou z jakékoliv jiné strany než zepředu. To jak sprasili ten zadek, to je děs.
traveldrive
Z boku to možno spozná. Zozadu max. 50:50. Je to fuk, ani jedno z tých áut nemôžem nazvať príťažlivým. Ten dáždnik, to je len taká, trošku nahnitá čerešnička...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych řekl, že jedno je seda myš, druhé docela odpudive, hlavně zezadu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Byl jsem k novému Kodiaqu celkem optimistický, ve výbavě to ujde, ale dnes jsem viděl auto s nějakou nižší výbavou, v té Škoda modré a ze zadu... to bylo příšerný, vypadalo to jak maringotka na kolech, věř, že zezadu to poznáš.

Poslední generace Škodovek se trochu vymanily z toho, že v základnější výbavě to nebyly takoví žebráci, ale to, co jsem viděl u Kodiaqa 2 a Superbu 4 kombi (lift mne přišel trochu vyváženější), tak to je tedy dost hrozné. Ve výbavě je to lepší
Avatar - lamal
lamal
maringotka na kolech 😁 meingottka 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
Z predni strany vypadá ještě dobře. Ale stačí jen jakýkoliv jiný úhel a je to docela smutný pohled při tom srovnání.
Minulý sice nebyl nic extra, ale v tomto srovnání tahá za delší konec.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Z těch tří věcí jsou za mě ty první dvě v pohodě. Šílený schod člověk ani nějak nevnímá a D sloupek povazuju spíš za příjemné oživení koncernového jezevčíka (stříbrný bude imho např. k červené barvě docela cool). Ovšem musím souhlasit s tím červeným pásem na pátých dveřích, ten je i v reálu mimořádně strašidelný. Přitom tyhle pásy vypadají zpravidla dobře (viz. 911), ale tady se to hrubě nepovedlo. Buď měl být tenčí, nebo jinak tvarovaný, nebo tam neměl být vůbec a nebo měla být jinak tvarovaná světla nad ním...

Mně (kromě strašidelného červeného pásu) spíš vadí vyvýšený suzukoidní rypák (maska výš než světla), byť v reálu to není zase tak strašné jako na fotkách (a určitě je to snesitelnější než u Enyaqu).
Mr.Murphy
vzhled noveho Kodiaqa se mi nelibi, materialy uvnitr me taky nenadchly.... kdyz k tomu pridam horsi ergonomii a kotel asistentu, nevidim zadny posun. Treba jezdi lip ale to u takoveho auta az tak neresim.... a co je super je nova PHEV verze.... ale to je asi tak vse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Za mne jediné pozitivum nového je ten nový phev.
Mr.Murphy
U Supa je to podobne. Nemam vubec radost, protoze jednou budu muset svoje aktualni Skodovky vymenit.... Ale netesim se na to.... 😢
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vůbec se ti nedivím.
René Neumann
:no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neřeším co je v článku pro lepší lidi a lepší čtenáře ACZ.

MOJE reálná zkušenost😒br /> Od nového Kodiaqu jsem čekal docela hodně. Design se posunul, jednoduchost je pryč, hraje si na lepší dojem.

Realita? Vadí mi věci, které měla Škoda dříve v malíčku. A to je základní ergonomie. Jinými slovy - v novém Kodiaqu, i když první dojem je výrazně hodnotnější než dříve - se vůbec necítím. Palubky příliš nízko, sedí se příliš vysoko, sedadla nejsou příliš pohodlná (na rozdíl od Superbu), volič převodovky je podle mě krok sice správným směrem, ale provedení je to nejhorší co šlo zvolit, zpětné zrcátka jsou velká, rozměrná, ale příliš blízko řidiče (příliš vzadu)....

A tohle vše mi přijde, že v původním Kodiaqu bylo zcela vpořádku. K tomu za mě zoufalá volba materiálů nižších verzí... Nevim nevím. Za mě krok špatným směrem a spíše zklamání.

Uvidíme, jestli druhý dojem situaci vylepší...
Avatar - Ham.
Ham.
Jen poznámka k těm zrcátkům, nové řešení s "vykonzolovaným" a k řidiči víc přitaženém zrcátkem je z pohledu přehlednosti pro řidiče daleko lepší (řidič vidí víc za auto i do strany mimo auto) než to staré se zrcátkem přilepeným na boční sklo (sice to spoří náklady, ale přehlednost za autem je mizerná). Jediné co se tomuto řešení dá vytýkat je o dost větší šířka vozidla (měřená se zrcátky), ale to je tak všechno, jinak samá pozitiva. ADAC ty zorné úhly měří a rozdíl jsou nebe a dudy (u jiných aut, u Kodiaqa se vsadím, že to bude to samé).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže zorný úhel je jen jeden úhel pohledu 😁

V dnešní době, kdy, stejně máš asistent pro mrtvý uhlel mi přijde mnohem důležitější mít zrcátko tak, abych co nejméně musel odvracet pohled od směru jízdy. I kdyby měl být výsledkem menší zorný úhel. Můj názor.
Avatar - Ham.
Ham.
Pokud nechceš odvracet pohled od směru jízdy, tak ti nezbývá nic jiného než do zrcátek nekoukat a pak jsou jakákoliv zrcátka zbytečná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Asi je to individuální. Ale mě zrcátka vzadu vadí. Vadí mi často na autech, které mají zdvojené a sloupky, typicky MPV. Vadí mi i na Kodiaqu. Možná má více skloněné čelní okno... těžko říct. Ale musím více odvracet pohled od řízení a nevim, co je na tom bezpečného.
Freddka
Na mem Ecku jsou taky jakoby vic vzadu nez jsem u jinych aut zvykly a ma to vyhodu a nevyhodu.
Vyhoda je, ze v ridicove zrcatku je dobre videt (jsi bliz zrcatku).
Nevyhoda je, ze zrcatko u spolujezdce se pak dostava v podstate mimo zorny uhel a musis tam vic otacet hlavu.
Neco za neco, zvyknout se da na vsechno. Ja je mam radsi vic vepredu, dostatecne velka a s ohnutim na vnejsi strane.
Mr.Murphy
jsem rad ze muj pocit z materialu uvnitr Kodiaqu (a Superbu asi taky) neni jen muj zapskly konzervatismus, ale potvrzuji to i jini... Sedel jsem ve verzi s dverma calounenyma alcantarou, ale bylo to tvrde jak kdyby tloustka toho calouneni byla 0,5mm a pod tim plech.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kůže mi přijde, že nebude ani kůže, ale eko kůže... I když podle mě tvrdili, že aktuálně je to pravá kůže a eko varianta teprve přijde... Ale působí hodně lacině.

Nechápu, jak tohle mohl porjít ve Škodě do výroby. Nebo jeslti do toho už tak silně kecají eko oddělení? A prioritou při výrobě už není kvalitní produkt ale snadná recyklace a málo padlýcch krav...??

Nicméně já měl zato, že čím víc a čím kvalitnější kůže, tím víc hověziny musí padnout a tím víc jsme planetě pomohli a tím více CO2 jsme ušetřili 😒] 😒]
Mr.Murphy
.... počkej až uvidíš základní hadrové sedačky v Superbu.... to fakt působí jak ze starých ručníků.... 8-s A vůbec všechno v tom autě, plasty, "dřevo" atd.... Na promofotkách to nevidíš, ale jak jsem v tom seděl, absolutně mě to neoslovilo.... Tím neříkám že u konkurence je to lepší, zas tak to neprolézám....
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
..... prasečí čumák.....
Benjamin Hulboj
Omlouvám se, ale zase jde vidět zaujatost autora, protože když mi někdo napíše, že 10 vteřin do stovky je slušná dynamika (u jiných testu, jiných značek píšete průměrná nebo podprůměrná za 10 vteřin) a k tomu u 1. Generace dobré jízdní vlastnosti tak vím, že ten člověk buď nikdy neseděl v jiném autě (což není tento případ) nebo hodnotí setsakramensky zaujatě.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Omlouvám se, ale zase jde vidět zaujatost autora, protože když mi někdo napíše, že 10 vteřin do stovky je slušná dynamika (u jiných testu, jiných značek píšete průměrná nebo podprůměrná za 10 vteřin) a k tomu u 1. Generace dobré jízdní vlastnosti tak vím, že ten člověk buď nikdy neseděl v jiném autě (což není tento případ) nebo hodnotí setsakramensky zaujatě.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.
Benjamin Hulboj
Příspěvek podléhá schvalování.