Palec nahoru na technický vývoj. Uvidíme, které z možných technických řešení se do budoucna uplatní a které ne. Doufejme, že o technickém řešení nebude rozhodovat nějaká byrokratická či politická komise. U Hiluxu dává vodík logiku v tom, jak jdou nádrže dobře zakomponovat do rámu. Přesto si myslím, že právě u Hiluxu bude vždy hrát prim benzín, jelikož je určen pro univerzální použití i v nejzapadlejších koutech světa. S nadsázkou řečeno, kdyby měl Islámský stát své Hiluxy na elektrický, nebo vodíkový pohon, byl by poražen za několik dní, a ne za několik let.
To už větší logiku dávají ty stavební a zemedělské stroje, které jsou zmíněny v článku.
Bude také zajímavé sledovat, zda u vodíku nakonec převáží palivové články, nebo klasické spalování v motoru. A zda se vodík někdy vůbec prosadí.
Vodík se nedá vzít, musí se vyrobit, což není tak těžké.
Jeho Achillova pata je ale jinde a to je skladování a vše s tím související (nižší energetický hustota ve srovnání s jnými palivy, nutnost velké komprese nebo zkapalnění, při které se spotřebuje hodně energie, speciální nádrže, potrubí a těsnění, riziko výbuchu atd.). V praxi se vodík většinou vyrábí tam, kde se spotřebovává.
Těžké to není, je to primitivní, ale je to drahé a neekologické (99% vyrobeného vodíku je z fosilu, který spálením v běžném ICE dojede 2x dál než vodíkové auto). To skladování je sice také problém, ale daleko menší proti té ekonomice a neekologičnosti výroby.
To už větší logiku dávají ty stavební a zemedělské stroje, které jsou zmíněny v článku.
Bude také zajímavé sledovat, zda u vodíku nakonec převáží palivové články, nebo klasické spalování v motoru. A zda se vodík někdy vůbec prosadí.
Jeho Achillova pata je ale jinde a to je skladování a vše s tím související (nižší energetický hustota ve srovnání s jnými palivy, nutnost velké komprese nebo zkapalnění, při které se spotřebuje hodně energie, speciální nádrže, potrubí a těsnění, riziko výbuchu atd.). V praxi se vodík většinou vyrábí tam, kde se spotřebovává.