Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Alpine A290 je ostrý elektrický hatchback na bázi Renaultu 5 s výkonem 218 koní

33 komentářů

DonVito
Na dalnici te "vezme i litrova Fabie".

To je asi nejvetsi uskali elektromobility.
Tobe bude vadit, ze te na dalnici nekdo predjede.
😁

Hosi, zkuste pochopit jednu vec. Ze vyhody dnes EV tezko ocenite.
Obzvlast kdyz je pro vas nejdulezitejsi cena, rychlost tankovani nebo hmotnost.
Protoze temito parametry zatim EVcka v teto tride neexcelujou.
😉

Sve preference nemusite opakovat pod kazdym clankem o EV.
Tak jako nemusite pod kazdym EV co se vam libi dokola psat, jak by mu slusel fosilni motor.
:no:
DonVito
Ted ale pises o necem uplne jinem nez v puvodnim prispevku.

Tam stalo😒br /> "Auto (těsně pod) 4m délky, 160kw a na stovku tomu těsně ujede aktuální Toyobaru GT86, nemluvě o tom co se děje dál. Tady je vidět jak moc jsou dnešní BEV limitované technologií."

Uvedl jsi zrychleni jako limit technologie BEV. 😁
Prestoze realita je obvykle (krome teto Alpine) zcela opacna!!

Toto bylo to, co rozporuju.
S diskutery, kteri nejsou ochotni uznat nic (natoz si precist a spravne pochopit reakci na jejich DISKUZNI prispevek), je diskuze zbytecna.
Bo se o diskuzi nejedna.
DonVito
Bo hothecem vyhradne po nemeckym autobahnu!
Tam taky nejvic vadi ta hmotnost.
😁
DonVito
Nikdy jsem hothec nevlastnil, takze nejsem hoden teto diskuze.

A timto bych ji ukoncil.

Dobrou
DonVito
https😐/www.mgmotor-czech.cz/…dely/mg4-😜ower/

"Tady je vidět jak moc jsou dnešní BEV limitované technologií."

Vazne?
DonVito
Cetl jsi vubec prispevek na kterej reaguju??

"Auto (těsně pod) 4m délky, 160kw a na stovku tomu těsně ujede aktuální Toyobaru GT86"
😉

O tom, co bude vyhovovat "rade lidi" se bavit nehodlam.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hot hatch s maximálkou 170 km/h je vtip.
ericn
Souhlasím s tebou. Nemám nic proti R5 jako EV, ale měla být jen alternativou k benzinové R5, nikoli hlavním pohonem. Renault tak R5 vlastně zazdil ještě před uvedením na trh. Stejně tak se to povedlo Fiatu s F500e - ten ale už konečně prozřel :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
to on je pořád, ale chápu že se raduje z každého nového EV prdu na trhu :-!

za mě je to promarněná příležitost, kdyby Renault byl trochu pragmatičtější a ponechal zakazníkům svobodu výběru s výběrem jak EV tak ICE verze, mohlo to být IMO prodejní terno. Vždyť Renault Sport má dlouhou tradici v opravdu zajímavých sportovních autech a vyborně naladěných motorech. (Clio RS sport, Megane RS Sport) Pak bychom si tady mohli udělat porovnání prodejů obou verzí, ale asi Renault nechce novou 5 moc prodávat 😁

Takhle je mi to přijde spíš jako zneuctění legendy ;-\
ericn
Koukám, jsi jako vždy mimo 😉
Avatar - del42sa
del42sa
a ta nebude nízká 😉 je to Alpine a elektromobil. Jako hračka pěkné, ale ten "tramvajový" zvuk při zrychlování to je :no:
adamzprahy
v posledních generacích hothatchů máš 170 km/h lusknutim prstu, konkrétně se podívej na Yaris GR když chceme řešit 4m dlouhá auta
Kvalitar
Toto auto si ani nahodou nezasluzi logo Alpine. Musim dufat, ze v aktualnej dobe ladovej pri nastupe elektromobility si to Luca de Meo rozmysli a povoli aj spalovaci derivat tejto novodobej R5. Potom to auto po riadnom odladeni bude mat zmysel. Inak je to hlupost na baterku. A vyhodene peniaze. Moja stara sunka Lancia Delta Integrale 16V mala v roku 1990 200 koni, 4x4 a o 200kg mensiu hmotnost a lepsie zrychlenie. Dnes je 2024 a tento srot je daleko za starou Integralou. A porovnavat ho s Cliom Williams je urazka pre Clio!!!
Avatar - del42sa
del42sa
možná si to nějaký EV hujer koupí 😁 ale souhlas, že s tím malým spalovákem hezky naladěným do sportovna by to byl super mini hatch a měl mnohem větší potenciál někoho oslovit ...
ericn
Vůbec nechápu, proč tohle plánují dostat na silnice. Sportovní to nebude... EV s hmotností 1.5t, pidi baterkou a cenou určitě kolem milionu, kterou na dálnici vezme i litrová Fabie. No super :no😒br />
Přitom by výkonově stačilo i 160k, pokud by to byla 1,3TCe s 6M a hmotností na úrovni 1.1t za řekněme 600tis Kč v základu. Malé hravé auto pro nadšence 😉
adamzprahy
Pokud to nebude stát pár korun - což víme že nebude - tak je to solidní slabota. Auto (těsně pod) 4m délky, 160kw a na stovku tomu těsně ujede aktuální Toyobaru GT86, nemluvě o tom co se děje dál. Tady je vidět jak moc jsou dnešní BEV limitované technologií. Srovnejme s GR Yarisem :-!

Pokud to je myšleno jako nákupní taška do města, tak budiž, ale Fiat 500E bude lepší volba a nevim proč by se to pak mělo jmenovat Alpine.
Arese
Hodně blbý vtip. 😲 😒 :no:
Petr_Basa
Ty umělé zvuky motoru pro elektromobily jsou trapné, a doufám, že to půjde vypnout, stejně jako všichni otravní asistenti, což má naopak Renault zpracované výborně do jediného tlačítka.
adamzprahy
Jestli jsi měl nebo neměl klidně neřeš, ale prostě MG4 není v praxi (myšleno v jiném režimu než sprint na stovku) rychlejší než o 100k slabší spalovací hothatche, to stejné platí pro Ioniq5N, který se chlubí 609k, tj. o necelých 200 koní více než má A45, ale není rychlejší vyjma sprintu na stovku (a i ten je srovnatelný).

Tu otázku jsem napsal, protože to poslední co jsem s hh dělal byl sprint z nuly. Ten mě moc nebavil, naopak pružné zrychlení na výjezdu ze zatáček bylo to nejvíc a tam zrovna ty EV maj problém, protože v zatáčce hmotnost a ve vyšší rychlosti výkon uvadá... A to je ten limit o kterém píšu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Samozřejmě mě nepřekvapuje, že Doník si neumí představit jiné využití maximálky nad 170 km/h v autě pro zábavu než autobahn. Co čekat od neřidiče, pro kterého je auto něco jako pračka na kolech.
Othello
Dává vám smysl udělat "ostrý" elektrohatchback jako FWD a ještě se chlubit sníženým zatížením hnací nápravy ?
ericn
Ale no tak, někdo ty náklady na vývoj nechtěného zaplatit musí 😉
Avatar - speedfred
speedfred
To nemôžeš myslieť vážne s takým odhadom. Keď to dáš deleno 2 tak môže byť.🤨
Pozri vedľa na “zastaralý a komplikovaný” spaľovací Megane vs úplne technicky jednoduchý elektromobil. Nejako tomu nerozumiem ale snáď mi to pár jedincov vysvetlí kde sa nabral taký rozdiel v cene.
Avatar - speedfred
speedfred
Maximálka 170 je limitujúcia nielen na autobahnu.
Skrátka ako ev HH nestojí za moc ale ako presúvadlo môže byť. Dôležitá bude ale cena.
adamzprahy
Hmotnost je v této kategorii skoro všechno, resp. zásadní parametr k těm lepším vlastnostem. Ano BEV v tom dneska neexcelují, takže produkt co s tim přijde na trh ještě navíc za vyšší cenu pak prostě vyjma nadšenců do BEV nebo někoho kdo si to koupí jen na parádu, nemá smysl.
adamzprahy
Zajímavé, že sám odvedeš pozornost na jiné auto a když ti na to někdo odpoví, tak reaguješ žes reagoval na něco jiného 😁 😁

Tak ještě jinak, koukneme se na podobného prcka: https😐/www.abarthcz.com/595-turismo 121kw a totožné zrychlení co tato malá Alpine. Maximálka 220 km/h. Verze 132kw samozřejmě rychlejší https😐/www.abarthcz.com/595-esseesse Yaris GR stejná délka co tato Alpine (5 mm rozdíl), před fl podobný výkon a na stovce o vteřinu rychleji, vyšší rychlosti to bude mnohem víc.

Jinak měl jsi někdy hothatch když jsi vytáhl to MG? Má zajímavý parametr maximálního výkonu a zrychlení na stovku. Jak je ale možné že zrychluje na dvoustovku sotva stejně co Astra OPC 280k v manuálu co jsem kdysi měl? Nejvíc jsem si to auto užíval mimo město na pružné zrychlení, tj něco jako 60 - 150 km/h a tam to MG slábne https😐/www.youtube.com/watch?… - jinak řečeno v zatáčkách na okresce tomu klasický hot hatch ukáže záda.

Ioniq5N vypadá možná zajímavě, ale stojí víc než A45S AMG a v praxi není rychlejší, jen zase papírově pod stovku, ale co jsem viděl měření tak 100 - 200 už slabší. Kde je teda těch 609 koní v hatchbacku?

Současná technologie BEV prostě neumí udělat lehké dynamické auto nebo mi ukaž nějaké kde to funguje a ideálně stojí srovnatelně...
Gvick2
Vmax 200 není žádná hitparáda, zimní dojezd na dálnici při 150km/h nebude ani 200 km, dobíjení 10-80% s průměrným výkonem 115kW je pomalé a hmotnost skoro 19 metráku je na hot hatch také mimo mísu, to jsou všechno omezující parametry. Takže ano, i přes nesporný vývoj BEV jsou zde stále limity, které řadě lidí nebudou vyhovovat.
Avatar - speedfred
speedfred
To auto je nádherné už v základe R5 (aspoň z foto) a tu je to ešte krajšie. Aj ten introš vypadá napriek displejom celkom k svetu.

Áno, ako píšeš záleží na cene a to bude dôležitý faktor okrem krásneho dizajnu. Ťažká by to bola voľba 500e vs R5 ale videl by som to. Renault/Alpine.
Avatar - del42sa
del42sa
začíná na 38 tisíc EURO = cca 940.000,-Kč 😉
ericn
Nestraš… 😒]
Avatar - del42sa
del42sa
přidej 😁
ericn
Tipuju základní R5 EV 850tis Kč, Alpine 1.1mio 😒] No nekup to …
PowerHouse
v základu