Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Automobilky: Cla na elektromobily problém čínské konkurence neřeší

15 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
vysvětlete to prosím někdo Hendymu :yes:
ericn
Tomu něco vysvětlovat nemá vůbec smysl 😉
Avatar - Anonym
Anonym
přesně tak, tomu ideologie zatemnila mozek 😄 😄 😄 Je to pět Green brainwashingu 😄
Nebo Nebo
Proč si EU zahrává s Číňany, které jim pak zdraží komponenty do EV? Vždyť přeci ty EV mají rádi, je to pro ně zázrak, i když v něm sami nejezdí, ale ok...
V článku se píše, že 90% komponentů do EV je z Číny.
Když baterie stojí dejme tomu 300,000Kč. Čína jim dá clo 40%., tak je to 420,000Kč. Kdo to pak bude kupovat, když stávající také nejsou žádané a každý si stezuje na cenu?
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Vzhledem k tomu, že BYD už staví automobilku v Maďarsku, tak jakmile rozběhnou výrobu, tyto celní poplatky se jich už nebudou týkat. Ten rok až dva přečkají na snížených maržích a pravděpodobně jen s lehce zvýšenou cenou. Naopak se dá očekávat reakce ze strany Číny, která bude pro evropské automobilky bolestivější a také trvalejší.
PowerHouse
na poloviční cenu BEV versus ICE, jako je tomu v Číně.

Škodárna ten recept má? Pokud ano, tak bude prodávat BEV za poloviční cenu ICE?


Důležité😒br /> V Německu zlevnili Model Y o 6 000€, nyní je za 38 900.
Takže recept asi bude to neustálé zlevňování.
Avatar - Anonym
Anonym
Kde vidíš, že by BEV v Číně stálo polovinu ICE?

Tak třeba klasika od VW:
VW Golf: 130 000 CNY (v oficiálním přepočtu 410 tis. CZK)
VW ID.3: 164 000 CNY (v oficiálním kurzu 520 tis. CZK)
... skutečně lidové VW pro Čínu jsou cenou úplně jinde. Třeba sedan VW Lavida, což je taková "čínská Octavie", stojí 94 000 CNY (v přepočtu 300 tis. Kč).

Pokud vezmeme čínské značky a dnes oblíbená velká sedmimístná SUV😒br /> Cherry Tiaggo 9 (benzín): 152 000 CNY
BYD Tang EV (elektromobil): 220 000 CNY
Lubo
- Čínska e😜anzia sa nejako nekoná. Po zriadení predajných a servisných centier dosť podražia. Bez nich neprerazia.
- EU dotuje automobilky tiež - napr Volvo Košice 267 mil Eur + ďalšia nepriama podpora. A všetky tie baterkárne a celý automotive sú tiež riadne dotované.
- EU stačilo nastaviť 25% clo na čínské autá (ako bolo donedávna pri importe do Číny) a povinný transfer technológií pri výrobe v EU (nastavme si rovnaké pravidlá).

Vývozné clá a iné protiopatrenia Čína možno prijme, možno nie. Oni nás ako trh veľmi potrebujú, aj na e😜ort surovín a komponentov. Ak by protiopatrenia prijali, aby nestratili tvár, tak to bude pre EU z dlhodobého hľadiska len lepšie.
traveldrive
To sú zase kecy... Európa ťahá za kratší koniec. Sama z ˇČíňanov vychovala zdatných konštruktérov, všetok know-how im lacno, skoro zadarmo strčili až pod nos. Prečo? Pre tie špinavé peniaze, firmy chceli zarábať a dôsledky, hlavne tie dlhodobejšie, ich netrápili, keď peniažky tiekli.Teraz sa im to vracia. Zarábať budú Číňania a oni utrú nos. Akékoľvek opatrenia sú zbytočné, lebo Číňania sa proste prispôsobia. V najhoršom sa na Európu vykašlú, nebudú sem voziť výrobky, ale ani suroviny a proste počkajú, kým tunajší trh padne na kolená a potom ho zožerú s veľkou pompou... Žiadna možnosť, okrem poctivej práce, ktorú už "vyspelí" európania zabudli a nechcú robiť, nie je pre EU pozitívna.
Tatra613
Skvěle napsané :yes:
Názor člověka, který nezavírá oči před realitou :yes:
Lubo
Asi to tu nebude populárny názor, ale čím skôr zdraží Čína dodávky do EU tým lepšie.
Je to šanca na lepšie riešenia. Podobne ako sa aspoň trocha prebudila EU vo vlastnej obrane až po vyhrážkach Trumpa. Podľahli sme naivnej predstave, že s o nás iní postarajú keď budeme hlásať tie svoje vznešené postoje. A bez poriadneho budíčka sa z toho nezobudíme.

Okrem toho, Čína nás potrebuje rovnako, ak nie viac, ako my ich. Zatiaľ.
kesumb
ale prdlajs, tydle kecy tu byly s plynem. Vyjmenuj jaky suroviny z ciny potrebujeme. Naopk cina je importer vetsiny surovin. Chrlej sem levny vyrobky ale urcite ne suroviny. Namatkove zelezo je evropsky, med z polska.. Nekupuj si cinsky pomelo a budes v klidu
traveldrive
Nemusíš ma chytať za slovíčka, aj keď aj tu sa dá odpovedať z prvej, ak nie surovinami, tak komponentami na výrobu bateriek do áut. Ak Číňania nemajú vlastné suroviny, Európu k tomu nepotrebujú, majú kde nakúpiť. Áno, Čína chrlí lacné výrobky, ale tie sú často polotovarmi a stavebným materiálom pre ďalšie spracovanie, nie pre konečného zákazníka. A preto má Čína v hrsti nás a nie opačne.
kesumb
ale nema, tak nebudem mit levny baterky, nebudem mit pomelo v lednu za 50kc,
nebudem mit sbirku tricek za 10kc/kus.

A nebude to tak horky jak to servirujes, panasonic dela 18650 v japonsku. Neni to vsecko jenom cina. I cely fve, victron je holandskej, panely delalo donedavna aeg a po zavedeni cel na cinsky panely v usa si je vyrabej samy (jako ty aeg..).

stane se kulovy i kdyby sem cina zitra neprodala uz ani sroub. Nadavali bysme pul roku a tim by to skoncilo
Miroslav Peterka
Napriklad v Belgii-elektro hodně vw, tesla, bmw, mercedes, porsche, oproti tomu cinu jsem snad nevidel, mozna volvo.. dneska v humpolci asi 6x tesla, enyaq a hotovo