Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Peugeoty Rifter a Traveller jsou v ČR: Známe ceny, diesel slaví návrat

156 komentářů

DonVito
😁 :yes:
DonVito
Protoze jsou EVcka porad drazsi?
😉
Videl jsi cenik?
Je tam parita?
Predpovidal jsem snad paritu pro letosek??

A chtel jsem se te zeptat na ten neprimy zakaz.
Nejak nefunguje? 😁
DonVito
Zakaz spalovaku 2035 je v podstate zakaz (krom e-fuel, vodiku atp.).
Ale ted zadny zakaz neni.
Tecka.

Jinak jestlize kvuli asistentum zdrazujou fosily, tak kvuli tomu zdrazujou i EVcka 😉

Ty Hujere Orlenu
😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že zakazuje. Nepřímo. Sice vrátili do výroby, protože jim zákazníci jejich EV hodili na hlavu. Ale taky ty ceny ICE, ve kterých jsou sanační náklady!!! Ten zákaz EU je jednoznačně vidět v ceníku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč se vrací diesel, kdyz ho EU zakazuje? Jak může přijít zpět a nabízet ho, kdyz je zakázán?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz budeš chtít jezdit, máš variantu. Nebo drahota EV je ukázka že to nikdo nechce a drahota syntetiky je věc, co by měla být překážkou ve vývoji? Kolik stála auta na přelomu tisíciletí? Byla tak levná, že tu všichni jezdili B segmentem a o C segmentu jen snili. Dnes B segment mají jako druhé auto v rodině.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to by mne zajímala ta tvoje mládež? Co já můžu pozorovat z různých sociálních bublin, tak buď o auto nemají vůbec zájem, nebo pak preferuji elektrifikované. To spíš vypadá, že bereš za vzor někoho, kdo nedostudoval ani střední školu a seděl maximálně v rozvibrovane octavce.
No a o té Praze, je poznat hned, že tam zavitas jednou za čas, spíš skoro vůbec. Tesly tam jezdí též hodně ( jestli vic než enyaq, nevím je to takové na stejno ) a proč tam je tka malý podíl EV? Protože cena, to ví každé dítě, které už umí počítat. Nicméně jaký byl podíl před 10 lety? Taky 4 na 3000?
DonVito
Mas porad stejnej plat jako v roce 2009?

Pak se nedivim, ze jsi nastvany.
😁

Chce to asi radeji pracovat a min brecet v diskuzich. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak mi řekni jak. Zatím jsi nedal jediný argument. Vše co dáváš je, že si nemůžeš koupit ušmudlanou octavii TDI awd, protoze o ní nikdo nestojí, tak ji automobilka zrušila. Presne si to ukázal procenty, kdy tdi 4x4 mělo 5% prodejů. Zoufalost.
No a tady je ukázka toho, ze není diesel zakazanej, kdyz se vrací do nového modelu dodávky.

A toyota má v pohodě diesely v těch samých dodávkách celou dobu. Takze stačí vyměnit logo a najednou diesel neni zakázán?
Ale chápu, pro tebe moc složité.
DonVito
Co konkretne nevidim?
😁
Co vidis ty?

Kolik stala tvoje Alfa?
TM3
Performance
Pohon všech kol
1 367 990 Kč
528 km Dojezd (WLTP)*
3,1 s 0-100 km/h
262 km/h Maximální rychlost
https😐/www.tesla.com/…cz/model3/design#…

Muzes to vecne okomentovat?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč? Ty jsi asi nečetl diskuzi rohypnola, který nadával, že EU zakazuje diesely. Tak se ptám, jak je možné, že tady nastupuje novy model s dieselem, kdyz je údajně zakázán.
A asi by to chtělo lépe číst, nick mám jinej.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však tam ale o normě nic napíšou. Jen to, že to auto není připravené na zástavbu spalovaku. A že se musí pak ještě homologovat. Ale to se musí každé nové auto a jeho varianta, bez ohledu na pohon.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha..takze elekteifikovane vs neelekteifikovane. Tedy absolutně nesrovnatelne. Díky, že jsi potvrdil, že e michas hrušky a jablka.
Tsi 1.5 110lw je toti mhev s DSG, narozdil od TDI. A vis proc, protoze tsu má vyšší emise co2 a musí aspoň papírově tím mhev je sundat, narozdil od TDI, které má nižší co2 na papíře a tím pádem nemusí dávat ten startergenerator.
DonVito
To je jedno, vychazi z uzitkovyho auta.

Nikdy jsem nepsal o teto tride a parite v roce 2024.

Tady to bude trvat jeste nejmin dva roky.
😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to tam vidět přesně. Srovnatelné modely, 85kw manual a tdi má nižší emise. Není můj problém že srivamacs různé varianty mezi sebou, které se nedají srovnat. Není můj problém, že srovnavas elektrifikovanou a newlekteifikovanou variantu. Tedy neporovnatelne věci.
DonVito
Kdy jsem psal o cenove parite dodavek v roce 2024?
😉
DonVito
Ceník Peugeot Rifter 2024
Rifter Allure
1.5 BlueHDi/75 kW MAN6 585.000 Kč

Kolik dela to ekovypalne?
Prijde ti ta cena vysoka?
Mne ne.
Psat o neprimych zakazech (neceho co je mozne uplne normalne prodavat) je bullshit.

Wake up, dude!
DonVito
V nizsich tridach cenova parita jeste nenastala.
V dodavkach zdaleka ne.

O cem chces diskutovat?
Ze auta zdrazuji?
Ze za to muzou EV?

Dal jsem ti priklad parity.
Dalsi budou nasledovat.
Za rok Neue Klasse od BMW, kdyz ti tak vadi interiery Tesla...
https😐/www.auto.cz/…uv-od-bmw-151961
BYD ma silnou konkurenci spalovakm v nizsi tride uz dnes😒br />https😐/fdrive.cz/…ame-se-bat-12175
BYD nabídl plnohodnotný elektromobil za čtvrt milionu korun

Nekteri diskuteri tu pouzivaji slovicko "nikdy" o jevech, ktere uz v Cine nastaly...
😁
A ty se tu snazis vnutit dogma, ze parita nastane JEN kvuli zdrazovani spalovaku.
:no:
To je hloupost, kterou jsem ti dokazal na TM3.
Muzes tu brecet, ze Alfa je sice v realu na silnici pomalejsi, ale na NS rychlejsi. 😁
Muzes se tu holedbat dalnici a ze mas predatora.
Pravda je takova, ze jsou obe obdobne rychly (kazdy nekde jinde) a za obdobnou cenu.
:yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
No však je nezakazuje. To jen rohypnol s prscley tvrdí, že je zakazujou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze až do roku 35 nezakazuje nic.
traveldrive
EU zakazuje a prikazuje. Keby nie, je v tom 2-litrový diesel s výkonom aspoň 120 kW. Autá by boli o 200 kg ľahšie, bez dementných asistentov a hromady zbytočnej elektroniky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč se vrací diesel, když všichni chtějí EV a když je EV lepší?!? Co, doníci, hendíci, mikešové???? 😒] 😒] 😒]
Hendly
U syntetických paliv nečekal zadny průlom. Fyzikálně to nefunguje.

Bude to jen hračka pro bohaté, aby jejich Porsche atd dal jezdila. Proto to taky Porsche tlaci.

Zakaz dava automotiv jistotu, ze maji investovat do novych technologii.
Hendly
A proto je aktualni žhavé tema jak vysoke nasadit clo na Čínské EV aby tady evropsky automotiv vubec mel sancinprezit….
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nikoliv. Přesně ukazuje, že auta jsou levnější než můj příklad v roce 2009. Ale chápu už, že tu brečí když máš stejný plat od roku 2009. Chapu už ten brekot potom. No jak psal donvito, chce to trochu pracovat.
Dnes 590, před 15lety 540. A hůře vybavené a se zdechlym motorem 66kw, oproti 75kw teď.
Základní ceny nejsou srovnatelné, kdyz jsou jinak vybavené. Co třeba srovnavat stejnou výbavu?
Hendly
Problem je, kdyz se na tomhle čísle nekdo dokazuje nezájem o EV.
Protoze tak to neni.
Tyhle cisla ukazuji pouze na nezájem o EV od Peugeotu.

A to je spatne znamení Evropske znacky podle všeho stale nechapou co se deje a topi penize v podobných nesmyslech. Nebo jinak, delaji auta jen na vytěžení dotaci.
Oboje je velice spatne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Argumenty nedavas ty a cucas z prstu. Ještě že Brusel zakázal tu octavii TDI 4x4. Jen je mi divné, že superb, kodiaq, nebo třeba karoq zakazany nejsou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze kdyz euro7 je identické s euro6 v limitech, tak se zakazuje auta co už euro6 splňujou. Zajímavé.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože u nákladních nejsou flotilove emise CO2 tolik řešený a tím pádem můžou dát to, co produkuje vyšší CO2, tedy benzin, ne diesel. Navíc v pracáku to EV stellantisu fakt není použitelný.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj v roce 2009 cena 550tis za zdechlych 66kw. Při polovicnich platech ( 23 vs 43 tis ). Nějak ty spalovaky zlevnujou.

https😐/www.auto.cz/…-pro-rodinu-2049
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano správně. Rozhodnutí automobilek
Hendly
Protože znova nechápešš ten základní fakt.
Není zájem o EV od Peugeotu.
To je uplně něco jiného a ukazuje to, že se scénář Nokia asi bude opakovat v mnohem větším rozsahu.
Hendly
2035 je konec aut spalojucí fosilní paliva. Motory na syntetická paliva se můžou prodávat dál (když je někdo bude chtít).

Celý plán zákazu bude podle plánu v roce 2026 přezkoumán.

To jsou fakta.

Můj názor je, že už por roce 2030 bude ten zákaz zbytečný. O spalovák bude stejný zájem jako o tlačítkový telefon.
DonVito
DonVito 6:40

"Dal jsem ti priklad parity.
Dalsi budou nasledovat.
Za rok Neue Klasse od BMW, kdyz ti tak vadi interiery Tesla..."

"Budou" bylo mysleno v dalsich letech.
Ne, bohuzel ne v pondeli.
😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejsou. Mají nižší emise co2 než benziny, tak těžko budou zakazovany kvůli flotilovam emisim. Ale automobilky je ruší, protoze jsou nespolehlivé, nevhodné a není o ně zájem.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podle eurohujerů není ani zákaz spalováků 2035 zákaz... 😒] 😒] 😒] jsou to jen popírači faktů, když i sama EU prohlašuje že zakazuje!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne, až dojde k určitému vývoji a prvním zaplacenym investicím. Octavia byla v roce 1999 nedostupný autem pro většinu lidí. Dnes ji má každý jouda a chce ji mít i 4x4 tdi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zákaz asi těžko, kdyz je v ceníku. Spis to vypadá, ze zakazujou benzin. A pak taky zakazujou u octavky EV verzi. Škodovka ji nenabízí, tak je stejne zakázaná jako ten diesel 4x4
Avatar - Mikesus
Mikesus
No. Takze budeme srovnavat nesrovnatelne výbavy? Co třeba vzít holobyt fabii junior, ta stala 190tis. Sice tomu skoro chyběl i volant, ale co. Proč to nesrovnat s vybaveným autem.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Příště mě oslovuj úplně. Pro tebe jsem Svatý Petr.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Lépe číst by jsi měl především ty.

Ano,, EU nepřímo zakazuje a omezuje spalováky a vidí to každý kdo není hlupák nebo věřící zelený fanatik.

A proč je zpět Berlingo hdi? No jen a pouze proto, že zákazníci to Stellantisu omlátili o hlavu a nezbývá než platit ekovýpalné a navyšovat cenu. A přesně to je ten nepřímý zákaz. Ale věřím, že pro tebe to je moc složité.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Je to jen banda zelenorudých podvodníků a lhářů!!! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak Linda nebo Petr??? Ani toto nevíš???
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Prvni je potreba si priznat, ze v globalnim automotiv neni Skoda rozhodujici hráč.
Mozna se sem i trochu hodi porovnani čísel s Tesla.

Ale k tomu co jsem napsal.
Aféra diesel gate stala firmu VW jiste nemalé penize, ktere ve finale čerpala jen od zákazníků. Ale zdražení aut nedava za vinu dieselgate, ale EV.
Tem EV o kterych ve vlně sebekritiky mluvili jako o sve jedine budoucnosti…
Hendly
Hmm kolik ze stala Dieselgate?
Avatar - Anonym
Anonym
Vycházíš IMHO ze špatného předpokladu, že při dosažení cenové parity budou všichni kupovat BEV. Dovedu si to jakžtakž představit u městských aut (jenže právě u nich se cenové parity dosahuje nejhůře), ale u aut jako je Rifter a zejména Traveller, tam si to představit nedokážu.
Avatar - speedfred
speedfred
Ty ale nevidíš za akú cenu je tá cenová parita?
Tebe a podobným je to ale škoda vysvetľovať.
traveldrive
Ty si fakt ynteligent...
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
"Tyhle cisla ukazuji pouze na nezájem o EV od Peugeotu"

Ok. Zájem o Teslu 3 a Y nedokazuje zájem o EV. Dokazuje to jen zájem o EV od Tesly!!!!

:-! :-! :-! :-! :-! :-! 😒] 😒] 😒] 😒]

Tvl to je geniální :yes: :yes: :yes: To začnu používat jako zásadní argument 😒] 😒] 😒] 😒] :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Automobiloví výrobci stahují z nabídky modelů pro příští rok některé motory. Důvody jsou v zásadě dva. Příchod nové, přísnější emisní normy Euro 6D a také pokuty za průměrné emise modelových flotil jednotlivých značek.


https😐/www.idnes.cz/…621_automoto_fdv

Jo , hedíci, doníci, mikešové jste jen lháři 😒] 😒] 😒]

Ekologie EV, o které hendíci, doníci a mikešové a další eurohujeři jen lžou?
https😐/www.e-flotila.cz/…ekvapive-blizk👋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒] 😒]

Jo hezký blábol :yes: :yes: :yes:

Zato je zájem o EV u Tesly co???? 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Doložil jsem ti jednoznačně v číslech i zprávách ofic. Škoda, že😒br /> 1) Octavia awd je oblíbená, prodeje jsou hezkých 10%
2) Poptávka po Octavii awd v posledních letech neklesala
3) Nedokázal jsi vůbec vysvětlit, proč 5% u tdi awd je nezájem zákazníků , zatímco 5% u tsi awd je dostatečných
4) jako další příklad jsem ti dal Duster k tomu ses ani nenašel odvahu vyjádřit

Teď zase demagogie s Toyotoru. Ano, víš proč tomu tak je? Právě pro to omezování a zavazování!!! To je jediný důvod, proč Stellantis šel cestou že se domluvil s Toyotou a začal své produkty prodávat s dieselem pod jejich značkou!!!

Takže sis opět jen naběhl na vidle a dokázal že vůbec nechápeš souvislosti. Jsi opravdu omezený a hloupý. To je celé. TO, ŽE STELLANTIS ZACAL PRODÁVAT POD ZNAČKOU TOYOTA JE DALŠÍM DŮKAZEM ZAKAZOVÁNÍ A OMEZOVÁNÍ!!!
Nebo Stellantis je charita, co své oblíbené a žádané modely dá dobrovolně jen tak jiné značce?!?!? Dobrovolně nechám svůj tržní podíl konkurenci?!?!? Hahaha, jsi směšný.
Avatar - speedfred
speedfred
S tými 2 linkami čo si mi tu nahodil tak ktoré je v pondelok na predaj?
Avatar - Anonym
Anonym
To je tak trochu nahrávka na smeč, nemyslíš?
Proč je u osobní verze v nabídce diesel a elektrická verze, zatímco u verze s nákladní homologací N1 elektrická verze není, ale zato tam je benzínová varianta?
Doufám, že nám neřekneš, že to tak žadají zákazníci. rohYpnol má s "nepřímým zákazem" pravdu.
ryccardo
Zakazuje. Aktualne prisla s Euro7 a porad jeste plati ten nesmysl ze prodej ICE do roku 35 a konec. Nicmene tenhle pripad jasne ukazuje ze trhu nelze nic zakazovat. O EV neni zajem tak se vrati do vyroby ICE :yes:
Arese
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejdřív se zamysli a neztrapňuj se.ANo, diesely jsou nepřímo zakazovány, omezovány. A jestli to nevnímáš, tak jsi buď hlupák, nebo lhář. Možná obojí.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Áno, rozhodnutie automobiliek. Skús ale tvrdiť, že kvôli slabému záujmu. A hlavne u týchto modelov. Benzín 1.2 namiesto dieslu. 8-10 litrov ba sto namiesto 6. Tak potom už len tú o Karkulke.
traveldrive
Píšeš hlúposti. Poznám dosť ľudí, čo chcú benzín, ale dosť aj takých, čo sú nasraní, že si nemôžu kúpiť diesel, lebo už nemontujú.
traveldrive
V rovnakej. Ja som bral Berlingo, ktoré bolo ešte o niečo lacnejšie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však kdo ze soukromniku by chtěl taky skodovku? Firma to za pár let pošle pryč a neresi, jak je to kvalitní. Soukromnici si to kupují na třeba 10 let a nechtějí dobtoho zbytečně investovat za opravy. Dále taky value/money je škodovka dost nevýhodně. To uz radši ušetřím několik set tisíc, koupím hyundai a mám rezervu na případný servis.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo tohle. Takze ti též vadilo, že třeba octavia tour musela skončit, protoze nesplnovala homologaci? Svět se posouvá dal, ty chceš aby stal na místě, nebo se vracel zpět. Jsou nové vědomosti a znalosti, které se promítají. Takze ano, jestli to berete takto, tak ano, stará zaostala auta se zakazujou a nelze je prodávat jako nová. Stejen tak jako stará chemie, která škodí zdraví nasobne víc, se zakazuje a nesmí se prodávat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo nebude starý k dispozici? Neumím používat křišťálovu kouli, tak nevím co bude za 10 let.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A tys jako mladý měl na nove auto? Naprosté většina mladých nemá a neměla na nové. Teď ani dřív.
traveldrive
Nič nevzniká samé od seba. Ani Dieselgate.
traveldrive
Píšeš hlúposti. V tej triede proste EV nejde. Bez ohľadu na značku.
traveldrive
Je to o 150 tis- Kč viac ako pred 4 rokmi, ty trúbka. Samozrejme že je to vysoká cena.
traveldrive
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi směšný 😒] 😒] 😒] :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nástup elektromobility je do jisté míry POLITICKÁ OBJEDNÁVKA.
Je otázkou, jak se budou tato vozidla prodavat bez vládních finančních úlev.

Nástup elektromobility není jen technologická změna, která by vycházela z toho, že lidé chtějí přejít kupříkladu z pevné linky k mobilnímu telefonu. RESPEKTUJEME TO, ŽE JE TO VEDENO TAKÉ IDEOLOGICKÝMI CÍLY.

Klasická auta zdražila z několika důvodů. DO CEN SE PROMÍTAJÍ I NAKLADY NA ELEKTORMOBILITU, PROTOŽE INVESTICE, KTERE JSME MUSELI PRO VYVINUTÍ PORTFOLIA ELEKTRICKÝCH VOZŮ VYNALOŽIT, JSOU ENORMNÍ A MUSÍ SE Z NĚČEHO ZAPLATIT.

...

Tak co, hendíci, doníci, mikešové a další eurohujeři?!?!? I Škoda oficiálně přiznává a netají, jak se věci mají!!! Tak už prestaňte lhát. Jste trapní!!! 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Ale z pohledu toho co VÍME je vyhodný právě tsi, který v naprosto srovnatelné specifikaci má nižší CO2. A to je fakt.

A jestli má reverzní alternátor, nebo vypínání válců nebo co ještě je absolutně nepodstatné.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, s tím souhlasím. Peugeot dělá BEV "pro dotace a regulace", nikoliv auta pro zákazníky, a proto je neúspěšný.
Jenže to je důsledek právě těch dotací a regulací. Když budeš dotovat nebo nařizovat deštníky s dírou, budou někteří výrobci deštníků vyrábět deštníky s dírou. Ale zákazníci je nebudou kupovat, protože nepotřebují deštník, přes který prší. Proto komunistické pětiletky nikdy nemohly fungovat. A proto nebude fungovat ani green-dealová třicetiletka. Ekonomické zákony jsou skoro tak silné jako fyzikální zákony. Zkoušel to Lenin, zkoušel to Mao Ce-Tung, zkoušeli to i jiní. A nikomu se nepodařilo lidi zlomit, aby se chovali podle idealistických teorií. Zdroje této planety jsou prostě omezené. A ekonomická racionalita je nutností k přežití.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě že rozhodnutí automobilek. NA ZÁKLADĚ ZAKAZOVÁNÍ A OMEZOVÁNÍ ZE STRANY EU!!!
Nebo Nebo
To si Hendlíček vycucal z prstu, že? Spalovací auta chce každý trošku technicky zdatný, třeba mladí chcou spalováky více než právě ev. Na EV šroty se většina mladych vykašle. Je to vidět například na tom, kolik dětí se hlásí na obory týkajících se spalovacich motoru, tedy automechanik.
Každopádně doporučuji navštívit Prahu, tam těch EVecek jezdí 4 z 3000 spalováku. Časteji tedy vidím G63, RAM...
Nejčastější EV tam je Enyaq.
A co "nejprodávanější" Tesla? Ty jezdí na Marsu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, naprostý souhlas. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Stačí se podívat na čísla za český trh za rok 2023. Je to skoro až neuvěřitelné.
Peugeot TRAVELLER (jen BEV)... 25
Toyota PROACE (BEV + diesel s tou stejnou technikou) ... 1449
Nebo Nebo
Spalovaky zdražují, aby mohli zlevnit blbě e křapy. Asistenty také, ale také ta slepá ulička EV, vložili miliardy a chtějí to prostě zpět
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. To je FAKT že nepřímé zákazy a omezování EU dramaticky zasahuje do nabídek. A jedině totální bezmozek a ignorant faktů tohle nevidí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
On je jen hujer, argumenty jsou zbytečné pro něj...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kde je cenová parita????? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč lžeš??? Opět lžeš. Octavia tdi 120g, Octavia tsi 115g ... Jsi lhář :-!
ericn
V podstatě Stellantis daroval Toyotě svůj tržní podíl ve třídě a přišel o hodně peněz. Konečně mu to došlo a chce podíl zpět…
ryccardo
Euro7 zpusobi konec hodne modelu. To je u me zakaz. A sankcionovani nadmernych emisi CO2, takze je ekonomicky nezajimave vyrabet silnejsi spalovaci motory je taky zakazovani jen jinou formou. Ze zatim plati definitivni zakaz v roce 2035 uz koukam konecne uznavate.
Avatar - Anonym
Anonym
Mají pravdu, že nepřímé zákazy jsou a projevuje se to třeba tím, že koncern Stellantis nabízí do poměrně rozměrné dodávky 1.2 benzín a 1.5 diesel. A že třeba Traveller před faceliftem byl v nabídce jen elektrické verzi, zatímco Toyota Proace, v podstatě dvojče Travelleru, se dala koupit i s dieselem od Peugotu (na cestách bylo díky tomu vidět doslova mraky Toyot Proace). Není to přirozený stav.
ericn
Ano bylo to rozhodnutí (špatné) automobilky, neposkytnout diesely do osobních verzí Rifteru a Travelleru, ač se prodávala velmi dobře. Trh jim to rozhodnutí omlátil o hlavu a jsou zpět 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Pravda je taková, že EU diesely více než 20 let protěžovala, než přišel dieselgate. Od té doby je ten vztah EU k dieselu ambivalentní, rozhodně nejde říci, že by to EU chtěla zakázat.
Avatar - speedfred
speedfred
Cenovú paritu som myslel samozrejme u obyč áut.
Napríkad toto https😐/www.sauto.cz/…master/187768014 vs môj Master kupovaný 1/24 za 806t Kč Bol by som asi nesvojprávny keby som vyhodil 1,4mil naviac za pre mňa horšie auto.
Porovnaj eCorsu/ice Corsu, edodavka/ice dodavka.
U niektorých aút sa to možno dosiahlo ale za cenu zdraženia spaľovákov.

Už keď si už načal Alfu, áno bola drahšia ale porovnaj súčasné ceny (jazdenky) toho čo mám vs. TM3.
Na 100 dostanem napráskané ako starý pes a celý wíkend mám kvôli tomu v háji. 😭😭😭 Čo ale top speed a povedzme čas na NS cii inom okruhu?

Ja proti EV nič nemám a TM3 by možno aj bola doma ale ten interiér a ovládanie…… Tadiaľto pre mňa cesta nevedie.
A s tebou je aj diskusia zbytočná keď nevidíš naprav👋nalavo iba zelená vpred!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jaká cenová parita ty hujere???

Ne, ani za dnešních šikanozních podmínek obecně parita nenastala ani vzdáleně. A moc dobře to víš. Akorát že lžeš jak když tiskne.
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
To je slušná křeč, Mikeši. Co tam máš dál?
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - praptak
praptak
Litr spotřebované nafty má větší emise CO2 něž litr spotřebovaného benzínu, takže jde spíše o celkovou spotřebu a cenu.
Hendly
Ok a jak bys to teda navrhl ty?
Tak aby nebyla kompenzace podle velikosti auta?

Pak bys nenadaval na opak ?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak.Ale eurohujerům to nevysvětlíš.
lukas13
To myslíš opravdu vážně, nebo je to humor?

Jestli vážně, jsi skutečně dement.
Při vší úctě tedy...
ryccardo
Ano presne tak. EU mele o zlepsovani zivotniho prostredi, ale jeji kroky vedou k opaku a navic i lhani ze strany prumyslovych podniku a vyrobcu aut.
Avatar - Anonym
Anonym
U Dacie, Suzuki nebo Ssangyongu kupují lidé čtyřkolky i s levnými auty. Zájem o to je.
Nejlépe to ukazuje právě to Suzuki Jimny. 5letá auta z roku 2019 stojí více než za kolik je automobilka prodávala jako nové. Protože ukončení prodeje bylo nikoliv na základe nezájmu, ale na základě regulací EU týkající se emisí CO2. Je to paradox. EU chce zlepšit životní prostředí, ale její regulace vedou k tomu, že malý Jimny musel z prodeje pryč, zatímco Range Roverům kvete pšenka.
Avatar - Anonym
Anonym
CO2 se změří podle nové metodiky WLTP.
Na základě několika desítek parametrů se provede přepočet na starou metodiku NEDC.
https😐/web.jrc.ec.europa.eu/policy-model-inventory/e😜lore/models/model-co2mpas-print/
... no a na základě tohoto fiktivního čísla, plus minus odpovídajcího metodice NEDC, která byla kritizována za nereálnost, jsou postaveny flotilové pokuty za CO2. A takhle tady žijeme.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdyby byly v řiti ryby, nebylo by rybníka. Strčil bys prst do ***e a vytáhla kapříka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co to zas meleš za absurdní kraviny???
Ty napíšeš že dnes je dostupná, já ti to vyvraátím jasnými čísly, kdy prodeje nejsou soukromé a rozhodně na ni každý jiouda nemá ani omylem.
A ty zas vytáhneš absolutní pi*ovinu - kdo by ze soukromníků chtěl Škodu?!?!?
Ale ok, i na tohle je odpověď hodně jasná a opět sis jen naběhl na vidle. Víš co je nejžádanější značka mezi ojetinami?!? Škoda!!!!!!!

První místo v žebříčku nejprodávanějších značek si drží Škoda s podílem 31 %. Na druhém místě je značka Volkswagen s 12 %, třetí pak Ford s podílem 9,5 %. Seznam top značek dále doplňují Renault, Hyundai, Peugeot, Citroën, Opel, Kia a Dacia.

Nejprodávanějšími modely byly nadále Škoda Octavia a Fabia. Octavia II zůstala na prvním místě s podílem 5,7 %, následovaná Octavií III se 4,9 % a Fabií I s podílem 4,6 %.

Takže naopak, soukromníci evidentně Škodu chtějí!!! Jen nemají na nové!!! Ty hujere... zase jen lžeš :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co zas třepeš za nesmysly??? Já tahle srovnání nezačal!!! :no: :no: :no😒br />
Zase jen odvádš debatu úplně jinam :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒] 😒]
On to stejně zase něčím omluví. Třeba že nebyla stejná barva ... 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo takže co třeba srovnat auto z 30.let 20.stoleti? Taky měli jiný standard. Byly lepší, protože často byly 2 rezervy, a dnes někdy není ani jedna. Takze dřív byly lepší.
Pokud chceš srovnavat, tak srovnatelné. Komfortní prvků, bezpečnostní prvky. Neřeším věci jako panorama, AA/CP, elektrická parkovaci brzda, atd.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ve stejne výbavě?
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kdyz tu samou technologií dáš dieselu jak to dopadne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je zajímavá informace. To jsem nevěděl, že se používá stále NEDC pro co2.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano ve spodní části, protoze o to lidi v nižších vybavach neměli zájem. a to je přesně ono. Kdo chce awd, koupi si to ve vyšší výbavě. Kdo nemá/nechce na vyšší výbavu, nemá zájem příplatek za awd. Pak se to automobilce nevyplatí nabízet.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak povídej co to je. Za mne to je systém, který v reálu nepřináší nic, ale na papíře snižuje emise o 5-10g CO2.
Hod sem odkaz. Nebo srovnavas zase jiné výkonové varianty, případně jiné metodiky měření? Že ty jsi vytáhnul NEDC? 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nelži. Dens je dostupná leda pro většinu FIREM A ŽIVNOSTNÍKŮ!!!
Pro rodiy a soukromé nákupy je Škoda nedostupná!!!
Na 7 firemních prodejů připadne 1 soukromý!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi retardovaný? Už ses ptal několikrát.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že nemá smysl srovnávat stejně vybavený vůz. Nebo máš pocit, že v 2009 měly auta stopstart, applecarplay/androidauto, atd. atd.?
Standard před 10-ti lety byl ve výbavě úplně jinde. A než to zase překroutíš do nesmyslu jak auto zlevnilo, tak ono to taky má další aspekty. Třeba že auto z 2009 mělo mnohem kvalitnějších spoustu věcí, od pozinku, přes lak atd. atd. Jinými slovy - starší auto vydrželo mnohem víc než to dnešní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opět odvádíš záměrně debatu úplně jinam??!!!
Kolik stála auta dřív a dnes, je úplně jiné téma na úplně jinou diskusi. Tečka.
Ve věci kolik stál Partner dřív jsi lhal, srovnával jsi základní dnešní cenu s vysokou výbavou.
Spalováky nezlevňují, Rifter stál před vyřazením z nabídky méně!!! Takže opět prokázaná a doložená lež z tvojí strany!!!
ryccardo
To blbe ctes. Pise se tam ze stavajici spalovaci 500 uz nebude mit homologaci = EU je zakaze prodavat.
ryccardo
Ale automotiv jaksi cekal, ze EU teda zaridi, aby se jejich EV prodavala a ono nic. Ja teda doufam ze volby to nejak zmeni a tenhle nesmyslny narizeny konec ICE v EU padne.
ryccardo
Ale za 200 litr neni varianta. To je k nicemu. Musi to byt koupitelne a pak se o tom muzeme bavit. Jen by me zajimalo jak donutis majitele tankovat drahy synteticky benzin, kdyz se bude stejne dal prodavat normalni kvuli starsim autum.
ryccardo
Vis jaky auto preferuji mladi? To na ktery maji, coz bohuzel EV za mega rozhodne neni. Takze mladi = ojetina do 200 tis.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Na víc se nezmůžeš??? 😒] 😒] 😒]
Copak, nějak došly slova 😒] 😒] 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Klesáš čím dál hlouběji... více zoufalý argument bys neměl?!? Tohle mi nestojí ani za to se dál vyjádřit :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže zakazuje.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže oba dva srovnáváte něco, co se v praxi nesrovnává. Automobilky dnes musí publikovat emise CO2 dle nové metodiky WLTP.
Ale pro účely flotilových emisí CO2 platí stále stará metodika NEDC a "svaté číslo" 90 g/km. Existuje poměrně složitý přepočet emisí CO2 z WLTP na NEDC. A ta přepočítaná čísla publikována nejsou. Takže z pubilovaných dat nevíme, který motor je pro automobilky z pohledu emisí CO2 výhodný či nevýhodný.
Obecně ale platilo, že metodika NEDC zvýhodňovala diesely, automaty a motory s menším objemem (a znevýhodňovala benzíny, manuály a větší objemy), takže lze očekávat, že diesel a/nebo automat je pro Škodovku po přepočtu na NEDC výhodnější.
Avatar - Anonym
Anonym
Clo pomůže krátkodobě, ale z dlouhodobého hlediska škodí, protože zakonzervuje nekonkurenceschopnost. Je potřeba mít takové podmínky, aby průmysl dokázal přežít bez cel, bez dotací, bez regulací.
Avatar - Anonym
Anonym
Mikesus Dnes 11:24
Že je nabídka aut s pohonem 4x4 omezena z důvodu regulací EU, to nemůžeš popřít. Známé je to na příkladu Suzuki Jimny. Ale jde to vidět i na nabídce Škodovky, kde jsou verze 4x4 dosti omezovány ve spodní části cenového spektra. Superb nebo Karoq 1.5 TSI 4x4 nekoupíš. Pamatuju si, jak jsem kupoval Leona, že prodejce říkal, že největší čekačky, přes 12 měsíců, tehdy byly na Atecu 1.4 TSI 4x4. Dneska by se zákazníci nedočkali nikdy, koncern to prostě vyřadil z nabídky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Asi nevíš co to je mhev a startergenerator 😒] 😒] 😒]

Takže jinými slovy podle tebe - srovnání objektivně neexistuje a nelze vůbec udělat co?
A co že TSI má mhev?!? TDI má zase adblue a co má jako být???

Ale jo, udělám ti radost. 1,5 tsi bez MHEV měla 109 g CO2 !!!! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Blbý co?????

Takže se smiř s tím, je jen a pouze lžeš :-! :no:
ericn
JJ má to hlavu i patu 😒] :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže Stellantis před lety ukončil výrobu spalovacích osobních dodávek (kromě těch se znáčkem Toyoty) čistě proto, že je zákazníci nekupovali, ano?
Nebo Nebo
Jaká cena? Však tam jezdi Géčka na 4 miliony, mercedesy za 2 miliony, baworáci za 2 miliony, audiny za mega, SLK, Hummer...

A k těm mladým, auta chtějí, dělají si totiž řidičský průkaz:
https😐/www.tipcars.com/…ntor-072024.html

https😐/podcasty.hn.cz/…u-pro-ne-spinave

https😐/elektrickevozy.cz/…t-davaji-cmoudum (stránka, kterou nenávidím, ale i tak ji sem dám)
ryccardo
Ano presne tak to je. Zakazuje auta, ktera uz euro6 splnuji. Viz napriklad😒br />
https😐/www.novinky.cz/…acekaji-40464995
ryccardo
Synteticka paliva jsou draha. To nevypada jako systemove reseni nebo cekas nejaky prulom, aby bylo takove palivo cenove zajimave?

Pokud to bude jak rikas pak je zbytecne takovy zakaz vubec mit nemyslis?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mimochodem, Toyota začíná na 525t. a to Toyota bývá obecně dražší, navíc si bere pravděpodobně nějaký podíl zisku navíc za výrobu cizího modelu...

Jinými slovy - vzhledem k flotilovym emisím může Peugeot platit klidně +25t. ekovýpalné.

Je to přesně jak jsem říkal. Zákazy a omezování v případě Rifteru hdi je v ceníku :-!
ericn
"Tyhle cisla ukazuji pouze na nezájem o EV od Peugeotu" - aha, tak uveď nějaké velké MPV s elektrickým pohonem, o které je zájem?

Prosím i se zdrojem 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Lhal mikeš? Lhal, manipuluje s dohledatelnými fakty a ještě hodně hloupým způsobem. Tak to je.

Když už chtěl něco srovnat, tak měl srovnat základní cenu se základní cenou. A další debata v tomto směru je naprosto bezpředmětná.

Dnes začíná na 550 t., bez sankcí za CO2 by začínal nepochybně níž.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě, takže zase jen tvoje lži co?

Takže parita nastane, až EU dá další sankce na ICE co???

Takže EV nezlevňují, naopak zákazy a omezení EU prodražují ICE!!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase lži?!???

První cena ve výbavě 439.000,-

Aspoň nelži tak okatě :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Zase lžeš??

Srovnání je 110 kW vs 110 kW, 7dsg vs 7dsg. Ano, nesrovnatelné co? 😒] 😒] 😒]

Co tam máš dál za lži??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Rifter není dodávka.

Psal jsi o cenově paritě ICE a EV!!!

Takže už ani ta tvoje cenová parita neplatí???? 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]

Jo vlastně, ty mi opět předložíš jako argument T3 co???
Avatar - Anonym
Anonym
Možná je hujer ... ale narozdíl od paní Nerudové má v hlavě mozek a je schopen diskuze s věcnými argumenty ... a oponentní názor je vždy ku prospěchu, i když s ním třeba nesouhlasíme. I když s ním nesouhlasím, tak to respektuju a budu vždy hájit princip, že může svobodně vyjádřit svůj názor.
Nebo Nebo
Já myslím, že ceny rifter EV a ICE jsou podobné.

ICE: https😐/www.sauto.cz/…rifter/206605587
EV: https😐/www.sauto.cz/…rifter/206742966
Ale i tak zákazník zůstane u toho lepšího, tedy ICE.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tonito Debelito
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - xxc
xxc
Ale nie v tomto aute, ved to bola tragedia tie ich 50 kwh baterky a vykon len v sportovom rezime, bez moznosti ochrany baterie.