Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Horký Rom
8
Cupra se povedla, odnož Seatu se vydařila, zvlášť jako EV :yes:
Nebo Nebo
3
Ano, povedla se, ale pohon se nepovedl a cena se nepovedla, jako za auto velikosti fabie chtít 800.000 je šílené.
Pepa_007
326HP a jen 200km/h?
Za prve: 326k je spickova kratkodoba hodnota, ne trvala.
Za druhe: Maximum je omezene jiste maximalnimi otackami. Bylo by zrejme mozne dosahnout vyssi hodnoty Vmax na ukor dynamiky v nizkych rychlostech.
Za druhe: Maximum je omezene jiste maximalnimi otackami. Bylo by zrejme mozne dosahnout vyssi hodnoty Vmax na ukor dynamiky v nizkych rychlostech.
Tak jiní to umí, že ?
No umí. A taky musí mít jiný staly převod. Nebo hodit prevodovku. Ot není ze neumi, ale předpokládám že dělají nějaký kompromis mezi dynamikou v běžných rychlostech a Vmax
O moc by se to neposunulo, jelikož od poloviny maximálních otáček elektromotoru trvale klesá výkon. A bohužel maximální rychlost se bude vždy dotýkat výkonového dna. To pokud budeme posouvat nám až zas tak moc maximální rychlost nezvýší a spíše bude klesat více akcelerace.
Jak může klesat výkon s otáčkami??? Je třeba konečně lidi dovzdělat.
Jaj .....no stačí se podívat na výkonovou křivku elektromotoru. Je bohužel chyba, že někdo jako Vy teď suveréně vystoupí jak tomu rozumí a přitom jste řekl neodpustitelnou chybu. Přitom mě přijde, že tohle není úplně složité téma. Pak lítají v diskuzích zbytečně milné fakta.
Výkonová křivka stoupá s otáčkami u spalovacího motoru. Jakmile výkon dosáhne své hrany, výkon jde dolů a musí se přeřadit, například když chceme mít efektivní akceleraci. Tento efekt je ještě více vidět a i při jízdě cítit s dieselovým motorem.
Výkonová křivka stoupá s otáčkami u spalovacího motoru. Jakmile výkon dosáhne své hrany, výkon jde dolů a musí se přeřadit, například když chceme mít efektivní akceleraci. Tento efekt je ještě více vidět a i při jízdě cítit s dieselovým motorem.
To je tedy prvně co tohle vidím a asi i prvně co bych v elektromobilu cítíl jak akceleruje téměř stejně až do maximální rychlosti. Asi pochybný web??
Všude jinde vidíme, to co se například uvádí zde a odporuje Vašemu odkazu😒br />
https😐/www.autoforum.cz/…o-jde-predevsim/?4
Všude jinde vidíme, to co se například uvádí zde a odporuje Vašemu odkazu😒br />
https😐/www.autoforum.cz/…o-jde-predevsim/?4
Tak pochybný web je především Autoforum, který to dobře myslí, ale hodně špatně dělá. A ty 8 let starý obrázky mi nejdou rozkliknout.
Já znám spíš takovéto průběhy výkonu EV a čím slabší motor, tím je křivka stabilnější, protože to vydrží baterie a elektronika.
https😐/media.springernature.com/…4_Fig12_HTML.jpg
A těžko může něco akcelerovat stejně, když bude stejný výkon, ale kvadraticky poroste odpor, že?
Já znám spíš takovéto průběhy výkonu EV a čím slabší motor, tím je křivka stabilnější, protože to vydrží baterie a elektronika.
https😐/media.springernature.com/…4_Fig12_HTML.jpg
A těžko může něco akcelerovat stejně, když bude stejný výkon, ale kvadraticky poroste odpor, že?
Vždyť ten graf co ste teď zaslal jasně ukazuje výkon do 8500 otacek, do zbylých 13200 cca už výkon jen padá. To je maximální výkon do 2/3 celkových otáček motoru.
Graf jasně ukazuje, že standardně výkon zůstává po celou dobu konstantní a jen v režimu boost, což každé EV nemá padá dřív, protože to prostě nevydrží baterie/elektronika.
přiškrceným výkonem elektromoru přece nemůžete takhle argumentovat
Můžu, protože nejde o výkon motoru, ten se nemění. Stejně jako u spalováku. Jde o podvody s bateriemi. Ty jsou k prdu a tak to pak rychle padá.
Kdyby to udržela baterie a elektronika, tak by motor držel stále stejný výkon.
Elektromobilisti to tak mají ale rádi. Na semaforu mají výkon Ferrari a na dálnici mají výkon litrové Fabie.
Kdyby to udržela baterie a elektronika, tak by motor držel stále stejný výkon.
Elektromobilisti to tak mají ale rádi. Na semaforu mají výkon Ferrari a na dálnici mají výkon litrové Fabie.
"Můžu, protože nejde o výkon motoru, ten se nemění. Stejně jako u spalováku." ???????
A dále odpor skrze náhony, gumy a aerodynamiku Vám neudělá třeba u Inoniq 5N 0-100 za 3,4s rozdíl 100 - 200 za 9s... 650 koní
Ten rozdíl 2,5x horšího zrychlení udělá samozřejmě pokles výkonu elektromotoru.
Tyhle odpory se začínají násobit nad 200km/h, a nad 300km/h už jsou extrémní. při dnešních výkonech opor při 100 km/h je v podstatě nula nula nic.
700 koní Lamborghini Aventador má 100 - 200km/h za 6s to je o 3 sekundy rychlejší oproti Inoq 5N i navzdory již zařazeným težším rychlostním stupňům oproti 1čce a 2ce....
Ten rozdíl 2,5x horšího zrychlení udělá samozřejmě pokles výkonu elektromotoru.
Tyhle odpory se začínají násobit nad 200km/h, a nad 300km/h už jsou extrémní. při dnešních výkonech opor při 100 km/h je v podstatě nula nula nic.
700 koní Lamborghini Aventador má 100 - 200km/h za 6s to je o 3 sekundy rychlejší oproti Inoq 5N i navzdory již zařazeným težším rychlostním stupňům oproti 1čce a 2ce....
Mě je srdečně jedno, za kolik zrychluje nějakej Aventador na 200.
Já se tu bavím o fyzice a principu elektromotoru a ten je takový, jako na obrázku z tvého oblíbeného Autofora.
https😐/www.autoforum.cz/…an_Leaf_graf.jpg
Já se tu bavím o fyzice a principu elektromotoru a ten je takový, jako na obrázku z tvého oblíbeného Autofora.
https😐/www.autoforum.cz/…an_Leaf_graf.jpg
To že je Vám to srdečně jedno znamená že máte mezery, když to přijmete, pochopíte víc, byl to jen příklad.
Ale máte v tom příkladu hodně odpovědí😉 Fyzikálně
Ale máte v tom příkladu hodně odpovědí😉 Fyzikálně
Obrázek na základě křivky kroutícího momentu ukazuje opět na přiškrcenost. Již výše zmíněnou.
Obrázek na základě křivky kroutícího momentu ukazuje opět na přiškrcenost. Již výše zmíněnou.
Proboha jakou pořád přiškrcenost? To je charakteristika elektromotoru! To není spalovák!
Lol líbí se mi jak se 2 machyrci hádají o lejno. Do sebe kluci
Tak jinak, napojte tyhle motory rovnou na troleje a budete mít skutečnou výkonovou křivku elektromotoru.
Jinak můžete elektronicky omezit plyn na 70% do 100km/h a pak ho otevřít. Respektive mít battery management, který Vám ovlivňuje poskytnutý výkon. Jo... ten můžete měřit také.
Jasně pořád máme baterii a okolní podmínky.
Použijme tedy ideální podmínky a změřme maximální výkon.
Maximální výkon najednou máme do 1/2 - 2/3 otáček elektromotoru.
Pořád nic?
Jinak můžete elektronicky omezit plyn na 70% do 100km/h a pak ho otevřít. Respektive mít battery management, který Vám ovlivňuje poskytnutý výkon. Jo... ten můžete měřit také.
Jasně pořád máme baterii a okolní podmínky.
Použijme tedy ideální podmínky a změřme maximální výkon.
Maximální výkon najednou máme do 1/2 - 2/3 otáček elektromotoru.
Pořád nic?
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nikdo nikde nepoužívá celý rozsah teoretických otáček elektromotoru.
Z mnoha důvodů. Teplota, účinnost, která souvisí jak s otáčkami, tak s teplotou, mechanická odolnost,...
Prostě se využívá vždy jen zdravé pracovní pásmo a to je charakteristické tímto grafem😒br />
https😐/www.researchgate.net/profile/Mustafa-Tuembek/publication/320611871/figure/fig2/AS:669149357424656@1536549047450/Power-and-torque-demand-curve-in-electric-vehicles.ppm
A existuje i finální pásmo, které nikdo normální nepoužívá a to má pak tuto konečnou charakteristiku😒br />
https😐/www.researchgate.net/profile/Piotr-Paplicki/publication/272093922/figure/fig2/AS:667785235554315@1536223815558/Electric-motor-torque-speed-curve-conventional-motor-a-ECPM-SM-machine-b.ppm
A matlat tady dokupy spalovací hypersportovní SUV s EV SUV a cokoli z fyzikálních principů na tom demonstrovat je totální nonsens.
Z mnoha důvodů. Teplota, účinnost, která souvisí jak s otáčkami, tak s teplotou, mechanická odolnost,...
Prostě se využívá vždy jen zdravé pracovní pásmo a to je charakteristické tímto grafem😒br />
https😐/www.researchgate.net/profile/Mustafa-Tuembek/publication/320611871/figure/fig2/AS:669149357424656@1536549047450/Power-and-torque-demand-curve-in-electric-vehicles.ppm
A existuje i finální pásmo, které nikdo normální nepoužívá a to má pak tuto konečnou charakteristiku😒br />
https😐/www.researchgate.net/profile/Piotr-Paplicki/publication/272093922/figure/fig2/AS:667785235554315@1536223815558/Electric-motor-torque-speed-curve-conventional-motor-a-ECPM-SM-machine-b.ppm
A matlat tady dokupy spalovací hypersportovní SUV s EV SUV a cokoli z fyzikálních principů na tom demonstrovat je totální nonsens.
Aventador je SUV nebo crossover? Aha, ono u vyššího auta jinak rostou jízdní odpory, to je překvapení.
Spíš Ioniq 5N porovnávej s Lamborghini Urus nebo další https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak se podívej za kolik zrychlí na 200km/h ( to není v tomto odkazu) , ale to jsi snad schopný dohledat.
A je rozdíl jmenovitý výkon a boost na krátký čas.On se totiž i ten motor ohřívá a proto je boost časově omezen, jinak by opět muselo být daleko výkonější chlazení, tím těžší, nártočnější na svoji spotřebu atd.
Spíš Ioniq 5N porovnávej s Lamborghini Urus nebo další https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak se podívej za kolik zrychlí na 200km/h ( to není v tomto odkazu) , ale to jsi snad schopný dohledat.
A je rozdíl jmenovitý výkon a boost na krátký čas.On se totiž i ten motor ohřívá a proto je boost časově omezen, jinak by opět muselo být daleko výkonější chlazení, tím těžší, nártočnější na svoji spotřebu atd.
Urus je srovnatelnější do 200 km/h pak jde dopředu protože má výkon.
Pružné zrychlení😒br /> 5N: 80-160km/h: 7.1s 1,59m výška
Urus: 80-160km/h: 6.1s 1,63m výška
Váha stejná.
Pružné zrychlení😒br /> 5N: 80-160km/h: 7.1s 1,59m výška
Urus: 80-160km/h: 6.1s 1,63m výška
Váha stejná.
Ano Ioniq5 má nižší maximálku, Urus jde výš. Operovat s obrovským rozdílem z 0-100 a 0-200 a srovnávat to s nizkým autem je totiž geniální a opravdu znalecké. On ten pokes výkonu tam totiž ioniq5 nemá. Točivého momentu ano.
to se v rychlosti psaní stává..... tak to reálně posuňme že od 200km/h je Ioniq už výrazně v haji oproti Urusu. Ta rovnice je pořád stejná a jednoduchá, já bych v tom genialitu nehledal.
Tak od těch 260km/h jo. Možná to také bude tím, že tak vysoko cenově Hyundai nemířil 😁 Ale třeba někdy v budoucnu kdo ví...
Každopádně jsi na tom nedokázal nic ze svých teorií.
A aby jsi měl radost, jak je Lambo lepší, tak tady ještě něco máš: https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale už to srovnání Kia vs Lambo, tedy samozřejmě i s cenou, tak to je už co říci a Kia :yes: .
Každopádně jsi na tom nedokázal nic ze svých teorií.
A aby jsi měl radost, jak je Lambo lepší, tak tady ještě něco máš: https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale už to srovnání Kia vs Lambo, tedy samozřejmě i s cenou, tak to je už co říci a Kia :yes: .
A co Váš graf s boostem? ...ne DO 260 ale OD 200. Dobře, jdu sepisovat seminární práci pro důkaz pro pár osob, to je trošku úlet ne? 😁
...ano beru Lambo chci se projet a chci mít V12 za zády, chci řídit.
pro zajímavost se klidně ale rád projedu s EV, není to vůbec špatné.
Jinakz odkazu hezký křižovatkový test kdy se čeká na zelenou. Mám radši GT board na Youtube, tam jsou mnohem zajímavější rolling starty, což sem dneska i lépe do diskuze ode mě zapadne, jelikož tu spíše hovořím (když už sme u těchto výkonů) o 100-200 a V-MAX hodnota, kde pokud máte větší sílu ve středním rozsahu a dále, vyhráváte v tahu, v rolling tahu samozřejmě. Křižovatky mě vždycky přišli takový spíš pro děti, nebo jako dobrý záběr do Amerického fimlu, nebo do rychle a zběsile a tak...
...ano beru Lambo chci se projet a chci mít V12 za zády, chci řídit.
pro zajímavost se klidně ale rád projedu s EV, není to vůbec špatné.
Jinakz odkazu hezký křižovatkový test kdy se čeká na zelenou. Mám radši GT board na Youtube, tam jsou mnohem zajímavější rolling starty, což sem dneska i lépe do diskuze ode mě zapadne, jelikož tu spíše hovořím (když už sme u těchto výkonů) o 100-200 a V-MAX hodnota, kde pokud máte větší sílu ve středním rozsahu a dále, vyhráváte v tahu, v rolling tahu samozřejmě. Křižovatky mě vždycky přišli takový spíš pro děti, nebo jako dobrý záběr do Amerického fimlu, nebo do rychle a zběsile a tak...
https😐/www.automobile-catalog.com/…ioniq_5_awd.html#… Výkon U Ioniqu se drží a nepadá. Vybral jsi si špatný příklad.
No ale tady nastává snížení výkonu u ev, kdy při cca 2/3 maximálních otáček klesá výkon, viz ty grafy. U spalovaku tohle není, ty naopak si potřebuji pro něj dojít so otáček.
Zanedbatelný odpor při 100km/h? To slyším poprvé. Někde jsem zahlédl, že jízdní odpory zasadnw ovlivnuji od cca 60 km/h. Zkusím to dohledat.
Asi záleží jak chcete relativizovat😊)) zanedbatelný odpor při DNEŠNÍCH VÝKONECH, tenhle dodatek má zásadní význam😉 PŘI ZRYCHLENÍ.
Nejprve opravim Tomase v jedne veci.
A sice ve srovnani zrychleni z 0-100 a ze 100-200.
Jsi si vedom toho, že ze 100-200 je potreba dodat trojnasobek energie? 😁
@ Kankunen: Zkus si nejprve nastudovat alespon tento odkaz😒br />https😐/insideevs.com/…llery-vide👋amp/
@ Tomas: To ze je maximum vykonu uprostred charakteristiky fakt neni omezeni baterkou.
😁
@ Mokrous: Nikdo nikde nepouziva....
Nikdy nerikej nikdy.
Pro zajimavost jeste Tesla😒br />https😐/officialteslafour.blogspot.com/…orque-curve.html?m=1
PS Charakteristiky elektromotorů jsou ruzne podle konkretniho typu. Zkusme se kvuli nim neurazet a radeji se vzdelavat😒br />https😐/www.bmw.com/…s-e😜lained.html
Nekde je totiz vykon za dosazenim maxima konstantni, nekde klesa atd.
Technika je krasna.
A sice ve srovnani zrychleni z 0-100 a ze 100-200.
Jsi si vedom toho, že ze 100-200 je potreba dodat trojnasobek energie? 😁
@ Kankunen: Zkus si nejprve nastudovat alespon tento odkaz😒br />https😐/insideevs.com/…llery-vide👋amp/
@ Tomas: To ze je maximum vykonu uprostred charakteristiky fakt neni omezeni baterkou.
😁
@ Mokrous: Nikdo nikde nepouziva....
Nikdy nerikej nikdy.
Pro zajimavost jeste Tesla😒br />https😐/officialteslafour.blogspot.com/…orque-curve.html?m=1
PS Charakteristiky elektromotorů jsou ruzne podle konkretniho typu. Zkusme se kvuli nim neurazet a radeji se vzdelavat😒br />https😐/www.bmw.com/…s-e😜lained.html
Nekde je totiz vykon za dosazenim maxima konstantni, nekde klesa atd.
Technika je krasna.
no vždyť jo
a maximum výkonu uprostřed nebo vyloženě jen ze začátku bude čistě neomezením, a ne omezením.
100 - 200 logicky, je to 2x - 3x tolik času, byť za tu dobu ujedu větší vzdálenost ale časově je to daný. Opravě nerozumim, řeším jen rozdíly ve zrychlení v následném aktaku na V-MAX.
a maximum výkonu uprostřed nebo vyloženě jen ze začátku bude čistě neomezením, a ne omezením.
100 - 200 logicky, je to 2x - 3x tolik času, byť za tu dobu ujedu větší vzdálenost ale časově je to daný. Opravě nerozumim, řeším jen rozdíly ve zrychlení v následném aktaku na V-MAX.
Text (jak cítíme motor v praxi - a jak mohu sám samozřejmě potvrdit) ke grafu od BMW z Vašeho odkazu. Ke grafu kde tedy křivku výkonu máme až do konce😒br />
Příklad ilustruje rozdíl mezi točivým momentem a výkonem motoru. Pokud jako řidič vozu se spalovacím motorem budete dávat pozor na číselníky na displeji, uvidíte, že se zvyšujícími se otáčkami motoru (ot./min.) dosáhnete bodu, ve kterém je točivý moment na jeho maximum. Výkon motoru zároveň roste s rostoucími otáčkami motoru. Když má řidič pocit, že výkon motoru, výkon motoru, v poměru k otáčkám motoru klesá, zařadí vyšší rychlostní stupeň (to si dělá automat samozřejmě sám). Otáčky motoru pak klesnou a hra začíná znovu."
No a dále BMW třeba píše😒br />
"Jinými slovy, maximálního točivého momentu je skutečně dosaženo při nízkých otáčkách elektromotoru. „A zůstává téměř konstantní, dokud nedosáhnete maximálního výkonu motoru,“ vysvětluje dále inženýr Griese. Odtud točivý moment klesá a výkon motoru zůstává konstantní. Jakmile je dosaženo bodu maximálního točivého momentu, vozidlo již nezrychluje rychleji. E😜ert BMW Griese to shrnuje následovně: „Při nízkých otáčkách motoru záleží na točivém momentu, při vysokých otáčkách na výkonu motoru.“
....to je co😊
Příklad ilustruje rozdíl mezi točivým momentem a výkonem motoru. Pokud jako řidič vozu se spalovacím motorem budete dávat pozor na číselníky na displeji, uvidíte, že se zvyšujícími se otáčkami motoru (ot./min.) dosáhnete bodu, ve kterém je točivý moment na jeho maximum. Výkon motoru zároveň roste s rostoucími otáčkami motoru. Když má řidič pocit, že výkon motoru, výkon motoru, v poměru k otáčkám motoru klesá, zařadí vyšší rychlostní stupeň (to si dělá automat samozřejmě sám). Otáčky motoru pak klesnou a hra začíná znovu."
No a dále BMW třeba píše😒br />
"Jinými slovy, maximálního točivého momentu je skutečně dosaženo při nízkých otáčkách elektromotoru. „A zůstává téměř konstantní, dokud nedosáhnete maximálního výkonu motoru,“ vysvětluje dále inženýr Griese. Odtud točivý moment klesá a výkon motoru zůstává konstantní. Jakmile je dosaženo bodu maximálního točivého momentu, vozidlo již nezrychluje rychleji. E😜ert BMW Griese to shrnuje následovně: „Při nízkých otáčkách motoru záleží na točivém momentu, při vysokých otáčkách na výkonu motoru.“
....to je co😊
Tak jako chápu. Jsem technik.
Všechna má auta jezdí běžně 230km/h po DE dálnicích. A nemají skoro 400 koní.
Parádně to zrychluje cestování po DE. Když člověk může několik stovek km jet takovými rychlostmi. 😉 👍🏻
Všechna má auta jezdí běžně 230km/h po DE dálnicích. A nemají skoro 400 koní.
Parádně to zrychluje cestování po DE. Když člověk může několik stovek km jet takovými rychlostmi. 😉 👍🏻
Je to tak, já mám v Octavii 1.5 TSI s manuálem maximálku po rovince tachometrově lehce přes 240. Při "přehřátí" mi dávala cca 233 a konec. A to mám papírový psaný výkon 150 PS. Měla při tom najeto asi cca 2500km, což ještě neni plně zaběhnutý motor...
nechci ti do toho zbytecne kecat ale jde hlavne o zivotnost baterii, dlouhodobe provozovany lixx a zvlast nmc neni dobry trapit vic jak 1C dlouhodobe, kdyz se podivas na packy s tisicema cyklu jsi spis na 0,5. A sam jsem dostkrat jel neco jako 500km za necely 3 hodiny, to proste je pro baterii prilis. A jak to dopadne kdyz na to seres viz tesla. Jejich grafy zazrazna zivotnost, realita minimalne 85 baterek je ze jsou vetsinou po smrti. Kamarad ted nekde
sehnal tms a dobastlil novou baterlu na koleni (100+) a autu to nevadi, furt nabiji zdrama..
sehnal tms a dobastlil novou baterlu na koleni (100+) a autu to nevadi, furt nabiji zdrama..
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Kdyz neni k dispozici budouci cenik, nestalo by za to alespon zminit stavajici?
Tady je pro info nejnizsi cena skladovky😒br />https😐/www.sauto.cz/…a/born/186300680
Cupra Born, 58kWh 70kW
Nové, 2023, 7 km
899 900 Kč
Bez DPH😒br /> 743 719 Kč
Tady je pro info nejnizsi cena skladovky😒br />https😐/www.sauto.cz/…a/born/186300680
Cupra Born, 58kWh 70kW
Nové, 2023, 7 km
899 900 Kč
Bez DPH😒br /> 743 719 Kč
A když máš ŽL, je to za 543 719,- bez DPH. A to se vyplatí!
A plebs jako lékaři (z nemocnic), státní zástupci, vědci či kdokoli jiný, nechť se jdou bodnout! A ostatní plebs též! :yes:
Ps.: Sorry, to nešlo nenapsat.
A plebs jako lékaři (z nemocnic), státní zástupci, vědci či kdokoli jiný, nechť se jdou bodnout! A ostatní plebs též! :yes:
Ps.: Sorry, to nešlo nenapsat.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Dnes má ŽL kdekdo. Tak založit jen kvůli dotaci se to může vyplatit někomu. Nicméně to nemění na fakt, že bych tu dotaci zrušil.
Podmínkou je podnikat minimálně dva roky...
BTW - já ty podmínky splňuji, stejně jako Ty.
To nic nemění na tom, že to je kapitální békovina. Která notabene může hodně naštvat už tak dosti osekaný volební elektorát pětikoalice. Takže na gró se asi shodneme.
BTW - já ty podmínky splňuji, stejně jako Ty.
To nic nemění na tom, že to je kapitální békovina. Která notabene může hodně naštvat už tak dosti osekaný volební elektorát pětikoalice. Takže na gró se asi shodneme.
Aha. No to jsem nezkoumal, protoze dotace odmítám. EV si teď prohlížím a poptavam, stejně tak wallbox, ale o dotace zájem nemám.
Seat, 58 kWh a 70 kW za 900k. No nekup to 😁 Pro elektrofanatika asi OK. Kdo uvažuje normálně a potřebuje skutečně auto a má pokušení zkusit nějaké to EV, ten si koupí TM3.
Arese
....pochopí, že elektrický hot-hatch je naprostá blbost? 😲 :no:
Nejspíš až tehdy, kdy ty pochopíš, že manual v daily aute je blbost.
Obecně líní lidé si kupují SUV v automatu. 😉
Nebo ne?
Nebo ne?
Možná by stálo zamyslet se nad tím, co pro koho znamená pojem "daily".
Blbost je to rozhodně pro někoho, kdo jezdí desítky tkm , téměř denně, ve velkém městě/zácpách.
Při jiných způsobech využití vozu to může mít smysl. Faktor "chci MT, protože mě to s fofrklackem baví" teď pomíjím.
Blbost je to rozhodně pro někoho, kdo jezdí desítky tkm , téměř denně, ve velkém městě/zácpách.
Při jiných způsobech využití vozu to může mít smysl. Faktor "chci MT, protože mě to s fofrklackem baví" teď pomíjím.
Přesně tak + manuál bude chtít někdo kdo se bude bát servisních nákladů na automat z důvodů spohlehlivosti. Velikost podvozku pro komfort. Nebo výška pro výhled. Nebo naopak malé auto pro parkování po městě. Drahé auto pro úroveň. Nebo jedno luxusní máte na víkendy a levné ojíždíte daily stylem z důvodů šetření servisních nákladů....i to se stává.
Celkově se absolutně nemůže proboha říct že manuál je blbost pro daily.
Celkově se absolutně nemůže proboha říct že manuál je blbost pro daily.
Pokiaľ väčšinu jázd absolvuješ po meste, križovatky, kruháče, semafory, kolóny, atď, tak je automat požehnaním. Kto jazdí mimo mesto a rád hádže kvalty, o automate snívať nebude.
To samozřejmě. Ale kdo si to auto pořizuje, tak taky řeší vyšší pořizovací cenu. V ojetinách dokonce sehnat třeba malý auto s automatem poměrně těžký ůkol, tam cena povyskočí snad ještě více. Naopak limuzíny už dnes skoro jen automat, tam je manuál málo. Je pak taky otázka kolik lidí chce automat a přitom jezdí a i nadále bude jezdit manuálem. A finální otázka kolik jezdí lidí po městě automatem a manuálem. Otázka pohodlnosti se ne vždy potkává s pragmatismem. Tohle je velmi proměnné téma.
Otázka vkusu a potřeby. Já mám 2 auta s manuálem a jedno s automatem a asi je mi to jedno. Nicméně když stojíš ve městě v zácpě, jsi rád že máš automat, pak vyjedeš na okresku a nebaví tě to, přeješ si abys měl manuál... 😉
Btw a k článku, co je sportovního na předělané iD.3? Vlastně nic. Cupra za mě nemusí vůbec existovat. Je o ničem, slouží jen k tahání více peněz z kapes bývalých kupců Seatu...
Btw a k článku, co je sportovního na předělané iD.3? Vlastně nic. Cupra za mě nemusí vůbec existovat. Je o ničem, slouží jen k tahání více peněz z kapes bývalých kupců Seatu...
To, co říkáš, je totàlní blbost! Zákazník by prostě měl mít na výběr (minimálně v segmentech A, B, C a D).
Tomas Prochazka
Dal sis zatacky v hezkym pocasi, ale co spotreba, atd atd, klasicky popsat auto jako jezdec, to nic?
Nebo Nebo
Auto, které má stejné velikost jako Fabie, za dvojnásobnou cenu a se slabším výkonem v základní verzi (70kW)! Kupujte, nebudou, důchodci si holema na zadek mlatijou a perou se o kusy!
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nejsem Petr, trolle.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.