Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Omlazené BMW řady 3 přijíždí. A nejen s lepším plug-in hybridem

55 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a mohla bych je vidět? :-!
Jirka B.
A hlasove ovladani mate?

Aha, nemate.. :-!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To by mi zrovna nechybělo, jsem autista, co se týče mluvení na věci 😁
Jirka B.
A jak menis za jizdy adresar na USB kdyz poslouchas muziku? Bohuzel z meho auta se uz iDrive odstehoval..

Kdyby mel nekdo tip, jak zajistit, aby to po odehrani jednoho adresare skocilo do dalsiho, budu rad.
Avatar - Dinar
Dinar
To přeskočení do dalšího adresáře v usb flash disku neuměla žádná generace idrive. Žádný tip na to není. Řešením je spotify. 😉
Avatar - iudex
iudex
Aj keď chápem, že pre kožené sedačky je to fajn vec, pre mňa osobne zbytočné, nakoľko by som bral látku/alcantaru a potom netreba riešiť potenie pr.ele na koži.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Chápu, já beru kůži z důvodu praktičnosti (spíš přežije zaprasení). Jinak čistě pocitově souhlas, že látka je pro sezení lepší (ať už v autě nebo doma).
Avatar - iudex
iudex
Ono je to v podstate zbytočná vyvolaná investícia, t.j. najprv si priplatím za kožené poťahy (dnes reálne umelina: veganza alebo sensatec), na ktorých sa mi potí pr.el a následne potom musím ešte priplácať za ventiláciu, aby som to kompenzoval. Zrovna tá látka/alcantara v 3er je fajn, kvalitatívne i pocitovo a potom netreba riešiť ventiláciu.
Ale vo všeobecnosti beriem, že v danej cenovej by to odvetrávanie ku koži mohli ponúknuť.
formaggioricotta
Blbe je, ze latkove sedacky nejdou a snad nikdy nesly zkombinovat s kozenou palubkou. Ani v M3, pouze u Alpiny. A zrovna u G20 dela palubka a horni cast dveri v kuzi velky rozdil.
Miorolo
Zkoušel jsi vůbec někdy sedačky s ventilací? Já měl dlouhá léta textilní, ale jak jsem jednou zkusil v létě sedačky s ventilací, tak jsem si řekl, že tohle v novém autě musím mít. Díky té ventilaci se mi na nich v létě paří zadek mnohem méně než na těch textilních. A mimo léto ventilaci vůbec nepotřebuji. Jak je ta kůže (zřejmě umělá, to mi je buřt) perforovaná, tak to za mne dýchá víc, než ten textil.
Avatar - iudex
iudex
Skúšal, ale iba na koži a tam je to užitočné, lebo na tej ako píšem sa potí pr.el každému. Ako nepíšem, že je to blbosť, ale ako som písal vyvolaná investícia. Ak je koža vždy, ako je to v lux triede, OK, ale v strednej je koža len za príplatok, nik Ti ju nevnucuje nasilu. Preto mi príde rezolútne vyhlásenie typu "3er nemá odvetrávanie, preto no-buy" trošku pritiahnuté za vlasy, na úrovni Areseho "nemá to guľatý otáčkomer, nekúpim".
adamzprahy
Z mé zkušenosti jsou výrazné rozdíly v tom jak se lidi potí. Já bohužel patřím mezi ty co se potí jako prase už jenom když zapnu mozek natož tělo 😁 Ale znám lidi, kteří se nespotí ani při sportu a suché triko…tak jestli patříš mezi ně, pak chápu co píšeš a že nechápeš proč se to řeší. Jinak pro lidi co se víc potí je ventilovaná sedačka jeden z těch praktičtějších prvků výbavy…a pokud se bavíme o tom, že chce člověk něco na komfortní dlouhé cesty, tak to může být deal breaker…
Avatar - Dinar
Dinar
Ideální sedačka by byl odvětrávaný semiš/velur, ale to je bohužel potah historie. Dnes ideálně větraná alcantara, ale to snad dělalo jen porsche. Já chci větrání bez ohledu na potah, ano jsou lidé bez potních žláz, ale mě stačí, aby bylo 20st a zapínám větrání. Jinými slovy, chybějící větrání u 3er je třeba pro mě naprosto zásadní problém, nemluvě o tom, že to má dnes ve třídě konkurence naprosto běžně.
adamzprahy
Ty sedačky jsou docela fail. V dnešní době už to nabízí kde kdo a 4er je umí, tak nevim proč je problém to dát do 3er.
Avatar - fOE
fOE
Prave to je problem, 4er. Jediny duvod proc je BMW tam pusti a tam zas ne je prave to, ze ti chce prodat drazsi 4er. C'est le marketing 😁
saabik
M3 je může mít.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
To je v době, kdy už je má prakticky cokoliv od Octavie po Astru, stále dost neuspokojivé... 😄. Jak si na to člověk zvykne, už není cesty zpět (natož v autě nad milion a natož v autě nad dva miliony (kam se 340i vyhoupne s přehledem)).
Avatar - lyon667
lyon667
Nemluvě o vyhřívaných zadních, o které trojka přišla při prvním faceliftu a doteď je nemá zpátky. Nechápu.
saabik
Napadá mě snad jen, že si to téměř nikdo neobjednával, proto tuhle výbavu stopli.
adamzprahy
Konečně. Hodně jsem se divil s faceliftem, že technika 320/330e zůstala stejná. Přišlo mi to letos takřka neprodejné, mizerná kapacita s velmi pomalým dobíjením (3.5 kw). Bez toho za mě PHEV C-Class bez konkurence. Pro ty co PHEV chtějí a využijí se 3er vrátilo do hry, jeden z mála kombíků, zajímavá volba. Možná jedno ALE - kufr zůstal stejný? 330e sedan ho měla zoufale nízký, řekl bych nepoužitelný. Podle tabulky s objemem to asi zůstalo, to je velká škoda…
Jirka B.
Stejne tak na prd mela kufr stara petka jako 530e.. Ale basu piva tam clovek jeste na vysku dal..
Avatar - fOE
fOE
Tak u stare petky to clovek jeste pochopi, prus3r je to spis u noveho Ecka.
Avatar - iudex
iudex
Ja si nemyslím, že 330e bola mizerná či nepredajná. Pár dní som s tým jazdil a to auto ma celkom pozitívne prekvapilo, tiež som k tomu pristupoval s dešpektom, ale jazdne je to stále BMW, jazdí to veľmi príjemne, vplyv na agilitu je zanedbateľný, dynamika je tiež veľmi slušná, spotreba nízka. Je pravdou, že dobíjanie som neriešil, mal som to krátko, ale pri hybride s nie veľkou baterkou by som neriešil, či sa dobije za pol hodinu alebo hodinu. Ale samozrejme vylepšenie v tejto oblasti je určite vítané.
adamzprahy
Jezdila pěkně, to jo. Ale proč si kupovat PHEV bez dobíjení. Tu baterku jsi na veřejné dobíječce u obchodu dobil cca za 3h na reálný dojezd 30 - 40 km. V roce 2023/2024 tristní. V zimě s tím ani neotočíš do práce a zpět pokud by se dobíjelo doma přes noc.

Ten skok v parametrech 2024 modelu to vystihuje: zvládne cca 100 km dojezd, tj. skoro 3x delší dojezd a stejnou dobu dobíjení.
Avatar - Dinar
Dinar
Já vidím zásadní rozdíl mezi bev a phev, u bev je mi v podstatě jedno, jaký má dojezd (tím myslím to hnaní se až k 1000 km atp.), mluvíme-li o nějakých reálných 400 km (na 10-80% kapacity baterie), podstatné u bev je, jak rychle se nabije. Tj. dokud těch 10-80% nebude trvat do pěti minut, aby praktičnost oproti ice netrpěla, má bev problém. U phev je naopak délka nabíjení nepostatná, na praktičnost (ve smyslu schopnosti být stále mobilní) to nemá vliv, a pokud je dojezd na standardu dneška, tj. 80, 90 km, pak je to na denní el. poskakování dostatečné (na cestování má ice) a přes pracovní dobu nebo přes noc doma se to nabije pohodlně, průměr dnes tak tři hodiny. Takže pro mě zásadní změna k lepšímu u 330e je to zvýšení dojezdu ze 40 na 90 km, strkat to někde u lídlu do nabíječky je zbytečné, navíc otravné. 😉
DonVito
Jenze ono to nabijeni trvalo snad 4 hodiny!

V novem je baterka 19,5kWh (+7,5kWh) a nabije se 11kW do dvou hodin...

Tohle zacina davat smysl, protoze takova baterka muze u nekoho pokryt vetsinu cest. :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A cemu vadi 4 hodiny? Zakladni myslenka PHEV je, ze nabijis pres noc doma, nebo behem pracovni doby v praci. A pokud to z nejakeho duvodu nestihnes, nic se nedeje - porad mas v zaloze spalovak.
DonVito
Verejnymu nabijeni. Nema to cenu.

Pro domaci nabijeni pres noc je to samozrejme jedno.

S novym modelem dojedes treba z Liberce do Prahy, tam nabijes v cili a jedes zas na elektriku zpet :yes:

Hlavne ale bude potreba co nejvic ACcek...
Ktery oceni i kazdy elektromobilista.
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/www.autojournal.cz/…-totiz-nedobiji/

je to jen povinná úlitba EU, ale fakt je ten, že většina majitelů se tím nechce zabývat, prostě si koupíš auto a jezdíš :-!
formaggioricotta
Ja jsem rad, ze konecne upustili od dosavadni kombinace u M paketovych sedacek se Sensatec bocnicemi a nahradili je "Alcantarou" a latkou uprostred. Tak, jak to byvalo do dob F30. Naprosto idealni kombinace. Snad bych uvazoval o retrofitu, pokud do te doby nesezenu ty priplatkove M Sportovni sedacky.
Avatar - iudex
iudex
Je fajn, že BMW sa o trojku priebežne stará aj mimo faceliftu (lebo toto v skutočnosti f/l nie je, nič sa zvonka nemení), aj tie drobné technické vylepšenia sú vítané. Čo je v dnešnej dobe hlavné, nevyužili to na žiadne okresanie motorov, stále tu máme plnotučnú paletu benzínov, dízlov aj hybridov (kto dnes v triede ponúka v bežných modeloch benzínový aj naftový šesťvalec?), motory tiež kvôli emisiám nijako výkonovo neokresali, možno len ten 30i je ochudobnený o RWD a zostala len xdrive verzia.
Úpravy podvozka smerom ku komfortu sú vítané, potešia dve nové farby (ja som mal veľké výhrady k farbám 3er doteraz a bol problém si vybrať, ako z núdze cnosť by som volil Portimao blue). Nová Fire red je super, konečne pekne výrazná a sýta červená metla (Melbourne red bola dosť nevydarená červená), aj nová modr😲ceľová Arctic Race vyzerá zaujímavo.
Ako hlavnú kritiku by som ale uviedol konfigutovateľnosť. Ako som pozeral v konfigurátore pribudli ďalšie obmedzenia výbavy, skoro všetko je viazané na iné nanútené doplnky, alebo zahrnuté do balíkov. Napr. doteraz sa dala priplatiť čierna maska samostatne (tuším za 230 eur), čo by som jednoznačne dal, tá chrómová v základe je už trošku out; ale teraz si musím kvôli čiernemu rámčeku kúpiť celý M Sportpaket Pro za bratru 2600 eur. Podobne chcem bedrovú opierku, doteraz samostatne za cca. 200 eur, dnes iba v balíku Comfort za 1750 eur. A podobne. A potom to cenovo skáče zbytočne vysoko. Proste už ani nemecká prémia v tomto nie je, čo bývala. Ale stále je to prijateľná daň za celkový balík, keď 3er zostáva jednak technicky, motoricky a jazdne špičkovým autom v triede, rovnako tak vizuálne jedno z mála pekných bavorákov (normálne tvary, normálna maska), čo vynikne najmä v porovnaní s novou 5kou.
adamzprahy
Jo pokud vylepšili tlumení - tam to vážně chtělo, mělo to takový neohrabaný projev na nerovném povrchu, který 5er uměla vytlumit a docela mě zajímá jak to teď jezdí - tak pro spoustu lidí to může být aktuální řešení po 5er G30, tzn. pro ty kterým se líbila sportovnost která v G60 zmizela. K tomu ale chybí ta ventilace sedadel.
Avatar - fOE
fOE
No nejake ustupky tam jsou, jako treba 3308/d jiz jen s 😁rivem jak pises, ale vedle 5er bez sestivalcu je tohle jeste velice prijemny zavan starych casu. Skoda ze jich uz bude z dilen BMW jen min a min. ;-\
Mimochodem par let zpet jsem volil mezi 3er a 5er a volba byla docela jasna v prospech 5er. Ted, paradoxne, by mozna u me mela stara 3er navrch nad novou 5er. Kdyz si to vyskladam podle sebe, tak za 76-78tis.E bych mel bud 520d nebo 330d a to holt laka.
Avatar - speedfred
speedfred
3-er už vcelku vyrástla, dizajn stále dobrý, motorizácie lepšie ako v 5-er …. neprišiel čas zísť o patro nižšie?
Ten displej pred šoférom to je peklo, na tú digi hru, či tetris by som sa asi nechcel pozerať.
Avatar - iudex
iudex
78t za 330d, Ty si bol vždy skromný človek. 😒] Za to by som ja mal M340d a ešte by mi zostalo na naftu. 😁
Avatar - fOE
fOE
Tak pri hrani si s nemeckym konfiguratorem (nevim jak se hybou ceny na Slovensku) se clovek snadno utrhne...
... a ekonomicka realita ho dozene az pozdeji. 😁

PS: ted koukam, ze M340d stoji v DE v zakladu rovnych 76tis E, v zakladni indesit-bile a na osmnactkach, tak to by me vazne zajimalo kolik E by ti na tu naftu do tech 78tis E zbylo. 😄 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak u nás stojí M340d 70910 eur, môj final za cca. 74t, takže mám 4000 na naftu. 😉
Avatar - fOE
fOE
Hmm 5 tis je slusny rozdil, neoholi te na Slovensku ale stat pri prihlaseni? To snad lezlo az k 3tis E sveho casu... Nebo tu ficovinu uz zrusili?
Avatar - iudex
iudex
Prekvapivo to šlo dolu, ked som prihlasoval pred rokmi, platil som 2700 eur. Teraz som platil 450 a to som v tej najvyššej výkonovej kategórii. Tak aspoň niečo.
Avatar - iudex
iudex
A dokonca v niečom máme výhodu, viaceré modely majú u nás vyššiu základnú výbavu ako v DE, napr. Golf GTI či Audi S3 a RS3.
Avatar - fOE
fOE
V nemeckem konfiguraku se nove objevila 540d, zaklad za 69k E (fOEho skromna konfigurace za 85k 😁 ), tak jsem zvedavy za kolik se tenhle jediny sestivalec objevi na Slovensku.
Avatar - iudex
iudex
69t sa javí ako prijateľná cena za vyše 300k šesťvalec, rozhodne rozumnejšia, ako 63t za dvojliter.
Inak teraz som sa pobavil nad absurdnosťou konfigurátora BMW, kde už nie je jedno podmienenie, ale rovno dve. Teda chcem pri 3er zakliknúť čiernu masku chladiča (dakedy dvestoeurová položka), ale tá je len v balíku M Sportpaket Pro za 1150 eur. OK, zoberieš ten M Sportpaket pro, ten je ale povinne len s adaptívnymi LED za ďalších 850 eur, teda spolu 2000. Takže chceš niečo za 200 eur, musíš zaplatiť desaťnásobok. To je dnes nemecká konfigurovateľnosť. 😒 8-s :no:
Avatar - fOE
fOE
Ano, pokud chces jen par veci, tohle te semele. Na druhou stranu to ma BMW zatim tak 50:50 pokud jde o smysluplnost tech kombinaci. Treba v tom M Sportpakete pro mas i brzdy a par dalsich drobnosti, ktere si dost lidi co chteji aby to vypadalo tak jako tak zaskrtne.
Ano, je to ustup z pozic a stve me to ale chapu ze tebe jeste vic, neb dopad to ma hlavne na lidi co si zvykli vyzobat vazne jen par jednotlivych priplatku a o zbytek nemeli zadny zajem. Tobe se to pak vazne prodrazi az 10x. ;-\
Freddka
Stejne me vzdycky pobavi jak muze legislativa mit okamzity dopad na realny produkt.
Nekdo nekde vymysli “abys dostal dotaci / slevu na dani, musi to mit dojezd aspon 100km” a nez se nadas, vsechny pliginy maji 101-105km.
Kdyby tam dali 125, tak maji 126 … :-!
Mr.Murphy
teď jsem potkal staré Porsche které mělo za sedačkama takovou tu kovovou mříž jak se kdysi dávalo kvůli odpočtům DPH ("M1" nebo jak se těm autům říkalo). Holt když splnění nějakého nesmyslu pomůže finančně, tak to lidi rádi udělají 😁 (stejně jak když se platilo pojištění podle objemu motoru, tak to všichni dělali těsně pod....)
Arese
...vysvětlit, proč má to auto tak otřesně hnusné hranaté stupnice rychloměru a otáčkoměru?! 😲 😲 😲 Z toho úplně bolí oči! Nebo už ten displej konečně lze přepnout na normální kulaté stupnice? Pokud ne, nechápu, proč tam vůbec ta digitální palubka je... 😲
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jo to taky nechápu, proč si tam nejde přepnout budíky ala rok 1985, jako to jde třeba v Giulii... Dokonce i pitomá Toyota, kde je infotainment na úrovni cca toho roku 1985 😁 umožňuje dva druhy zobrazení (digitál, analog). U BMW bych tak čekal alespoň 5 vymazlených designů a ne jen tu defaultní protisměrnou šílenost...
Arese
Přesně tak! 😲
Mr.Murphy
.... u Giulie jsi ty analogové budíky ala 1985 měl jako jedinou možnost ještě minulý rok 😉
Arese
Ano, to bylo ideální!! 😄 :yes:
adamzprahy
Současné, ale ani vlastně ty předchozí, displeje před řidičem nejsou skoro nijak konfigurovatelné. Nabízí pár přednastavených zobrazení, které jsou za mě všechny k ničemu. To co měla po faceliftu G30 mi popravdě vyhovovalo víc, aspoň tam byli nějaké informace uprostřed a rychloměr s otáčkami když už tak obepínali ten prostor a byl využitý. Ale teď víc displejů a víc nevyužitých ploch. V tomto případě Mercedes lepší, displeje podle mě využívá dobře a nabízí mnohem větší možnosti konfigurace, zatímco BMW skoro žádné.
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně, když už jsme moderní a nestaráme se o motory, váhu atp., ale o displeje a ambientní osvětlení a konektivitu atd., tak ať to ku.va aspoň za něco stojí. Displeje z hlediska konfigurovatelnosti na ho.no, hlasové ovládání v češtině není, ambientní podsvícení v některých režimech nejde nijak konfigurovat, carplay se jednou z pěti připojení nespustí, ne bmw, není to dobré.
Avatar - Dinar
Dinar
A to kdybys ještě věděl, že mimo sport mód se ti otáčkoměr vůbec nezobrazuje, asi by tě trefil šlak. 😁
Arese
Fakt? To je otřesné!!!! 😲 :no: :yes: :yes:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Zcela respektuji kvalitu a techniku BMW, ale design je rozpacity. Tedy nelibi se mi.
Resp.libil se mi design BMW pred 5-10 lety. To jsou dnes ojetiny, u kterych si nejsem jisty nicim (nemecky MUDr, ktery s tim moc nejezdil).
4 valce jsou dobry zaklad pro motor vozu teto kategorie.